سه شنبه ۱ دي ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۵۸۸ - Dec 21, 2004
حمله مردان نقابدار به دفتر كارشناس رسمي دادگستري
گروه حوادث: مردان نقابداري كه شامگاه يكشنبه با حمله به دفتر يك كارشناس رسمي دادگستري، آن جا را مورد سرقت مسلحانه قرار داده بودند، تحت تعقيب ويژه پليس آگاهي تهران قرار گرفتند.
به گزارش خبرنگار ما، رسيدگي به اين پرونده زماني در دستور كار ويژه پليس تهران قرار گرفت كه ساعت ۸ يكشنبه شب مرد جواني در حالي كه به شدت وحشتزده بود با مركز فوريت هاي پليس ۱۱۰ تماس گرفت و از سرقت مسلحانه دفتر كارش توسط افراد ناشناس خبر داد.
بلافاصله ماموران كلانتري ۱۰۱ تجريش در محل حادثه واقع در فرمانيه تهران حضور يافتند و پس از بررسي هاي مقدماتي متوجه شدند كه سرقت مسلحانه توسط سه نفر مرد نقابدار حدود يك ساعت قبل، به وقوع پيوسته است. بنا بر اين صاحب دفتر را كه كارشناس رسمي دادگستري بود تحت بازجويي قرار دادند.
وي در نخستين اظهاراتش به ماموران كلانتري گفت: حدود ساعت ۷ شب بود و من در حال مطالعه پرونده هاي مختلف بودم. ناگهان زنگ در خانه ام كه در طبقه دوم بود به صدا درآمد و پرستار ۵۱ ساله اي كه از مادرم نگهداري مي كند بدون هيچ گونه پرسشي در را باز كرد.
همين كه از جايم بلند شدم ناگهان سه مرد مسلح كه نقاب به چهره داشتند وارد دفتر كارم شدند و با حمله به من و تهديد به قتل، خواستند تا هرچه اموال با ارزش در اختيار دارم به آنان بدهم.
من كه در آن لحظه بسيار وحشتزده شده بودم، قصد مقاومت با آنها را داشتم كه ناگهان مرد مسلح به كلت كمري، با تهديد مرا روي كاناپه اي كه در اتاقي ديگر بود، پرتاب كرد و پس از بستن دست و پايم و قفل كردن در اتاق، اقدام به سرقت يك ميليون و ۲۰۰ هزار تومان وجه نقد و ۸ فقره ايران چك به ارزش ۵۰۰ هزار تومان كردند.
شاكي پرونده در ادامه افزود: سارقان مسلح پس از سرقت از دفتر كار، متواري شدند و پس از چند دقيقه، من توانستم، دست و پايم را باز كنم. وقتي خودم را نجات دادم، پرستار ۵۱ ساله را مآخذه كردم. اما هيچ پاسخ دقيقي از سوي اين زن دريافت نكردم.
بر پايه اين گزارش، كارآگاهان ماموران كلانتري با توجه به اظهارات مرد جوان پرونده اي را در اين زمينه تشكيل دادند و بلافاصله آن را به دايره يكم اداره آگاهي انتقال دادند. كارآگاهان اداره آگاهي تهران، در نخستين بررسي هاي خود، تنها مظنون اين پرونده را كه پرستار ۵۱ ساله بود، تحت بازجويي قرار دادند. تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد.

در جزيره كيش اتفاق خواهد افتاد
بررسي جنجالي ترين پرونده جنايي سال
009387.jpg
گروه حوادث: صبح فردا جنجال برانگيزترين دادگاه جنايي سال جاري در جزيره كيش برگزار خواهد شد. در اين دادگاه پنج قاضي بار ديگر به پرونده اتهام قتل توسط افسانه نوروزي رسيدگي خواهند كرد. اين دومين باري است كه پرونده افسانه نوروزي مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
تيرماه سال جاري حكم اعدامي كه توسط دادگاه بدوي عليه وي صادر شده بود در ديوان عالي كشور نقض و پرونده براي رسيدگي مجدد به شعبه هم عرض در جزيره كيش فرستاده شد.
افسانه نوروزي در ۱۵ تيرماه سال ۱۳۷۶ مردي را كه در غياب همسر افسانه قصد تعرض به او را داشت، در خانه آن مرد واقع در جزيره كيش با بيش از ۲۰ ضربه چاقو از پاي درآورد. عصر همان روز افسانه به همراه همسر و سه فرزندش به تهران آمد و دو روز بعد به اتهام قتل بازداشت شد.
وي در جلسات محاكمه خود مدعي شد كه مقتول قصد تعرض به وي را داشته و او براي دفاع از ناموس خود، اقدام به قتل كرده است. تأكيد و اصرار افسانه بر دفاع مشروع در حالي ادامه يافت كه قاضي فارساني هيچ گاه اين انگيزه را به عنوان عامل اصلي قتل نپذيرفت و در نهايت وي را به اتهام قتل عمد به اعدام محكوم كرد.
قاضي فارساني در حكم صادره دلايل عدم پذيرش انگيزه دفاع مشروع را چنين شرح داده بود: اولاً اظهارات متهم با نظريه پزشكي قانوني مباينت دارد، ثانياً مقتول كه شخصي آموزش ديده بوده چگونه بدون هيچ گونه دفاعي، دست هاي متهمه را كه دو چاقو در دست داشته، رها مي كند تا متهمه دو ضربه همزمان به او وارد كند.
از هيچ شخص عاقلي كه كوچكترين احتمال درگيري و حمله از ناحيه ديگري را بدهد چنين كاري سر نمي زند، مشاراليها خانمي جسور و فرصت طلب و به امور مالي بسيار علاقه مند بوده است. از جمله تشويق همسرش به فروش كليه اش، سرقت از منزل مقتول، قبول هداياي بسياري كه مقتول براي او تهيه مي كرد و نيز وجود چندين فقره سفته در يد مقتول بابت بدهكاري همسرش و نيز وجود اختلاف و شك همسرش به  ارتباط نامشروع آنها (افسانه و مقتول) همگي دست در دست هم داده تا متهمه نقشه اي براي انتقام تهيه كند.
در بخش ديگري از حكم آمده است: بر فرض قصد تعرض مقتول به متهمه نياز به اين همه ضربه چاقو كه بيش از ۲۰ عدد ضربه است نبود و حسب اقرار افسانه با ضربات اوليه افتاد و او مي توانست ضربات بعدي را وارد نكند و از منزل خارج و يا كمك بخواهد. در صورتي كه متهمه اقرار دارد كه دائماً به او ضربه مي زدم تا مطمئن شوم مرده است. علاوه بر اين اظهارات و دفاعيات متهمه به دفاع مشروع و اين كه در دفاع از تجاوز به خود مرتكب قتل عمد گرديده، رد و قابل پذيرش نيست.
دادگاه بدوي افسانه را به قصاص نفس (اعدام با چوبه دار) محكوم كرد.
پس از اعلام حكم، عبدالصمد خرمشاهي، وكيل متهمه مطابق قانون نسبت به حكم صادره اعتراض كرد. ولي دادگاه تجديد نظر نيز اعتراض را وارد ندانست و پرونده را براي اجراي حكم به دايره اجراي احكام فرستاد.
در پي اعلام حكم اعدام افسانه نوروزي، موجي ازا نتقادات در برابر اين حكم به راه افتاد.در زمستان ۱۳۸۲ آيت الله هاشمي شاهرودي رياست قوه قضائيه به استناد تبصره ۲ ماده ۱۸ اصلاحيه قانون تشكيل دادگاه عمومي و انقلاب اعلام كرد كه حكم خلاف قانون صادر شده است و طي نامه اي به رياست دايره اجراي احكام جلوي اجراي حكم اعدام افسانه نوروزي را گرفت.
بعد از اين اقدام پرونده افسانه نورزوي به منظور بررسي مجدد به شعبه ۲۶ ديوان عالي كشور ارسال شد.
اين شعبه نيز بعد از چندين ماه مطالعه پرونده حكم دادگاه مبني بر قصاص نفس افسانه نوروزي را لغو و پرونده را به استناد رديف ۴ بند ب ماده ۲۶۴ قانون آيين  دادرسي كيفري براي رسيدگي مجدد به شعبه هم عرض يعني شعبه دوم دادگاه عمومي كيش فرستاد.
عبدالصمد خرمشاهي وكيل افسانه نوروزي معتقد است كه متأسفانه از ابتداي تشكيل پرونده تحقيقات كاملي بر روي آن صورت نگرفته است و اميدوار است كه با رسيدگي مجدد پرونده و توجه به نظر كارشناسان كه قبلاً اعلام كرده بودند، افسانه در مقام دفاع از خود مرتكب قتل شده است، حكم جديد صادر شود.
وي در مورد نظر دادگاه بدوي مبني بر اين كه تعداد و نوع ضربات وارده به مقتول از حد دفاع مشروع بيشتر بوده مي گويد، مطابق محتويات پرونده، افسانه پس از دو ضربه اول قصد فرار داشته و به طرف در اتاق مي رود كه متوجه قفل بودن در مي شود، در اين لحظه مقتول مجدداً به او حمله مي كند و در نتيجه افسانه تحت فشار شديد روحي و از شدت خشم و ترس ضربات بعدي را بر پيكر مقتول وارد مي كند. به گفته خرمشاهي كارشناسان جنايي نيز ادعاي افسانه را تأييد كرده اند.
صبح فردا پنج قاضي در شعبه اول دادگاه كيش بار ديگر برگ هاي خاك گرفته، قتلي را كه ۷ سال پيش رقم خورد مي گشايند تا اين بار حكمي صادر شود كه بتواند افكار عمومي را راضي كند و به ۷ سال كشمكش بر سر مرگ و زندگي يك زن خاتمه دهد.

عشق دروغين ۲۳ ميليون تومان را به باد داد
اين متهم فراري را شناسايي كنيد!
009378.jpg
پليس: مردي كه با ريختن طرح دوستي وقرار ازدواج از زن ۳۲ ساله اي ۲۳ ميليون تومان كلاهبرداري كرده است تحت تعقيب است. اورا شناسايي كنيد.
باز پرس شعبه هفت دادسراي ناحيه صادقيه خواستار انتشار عكس مردي شد كه با حيله ابراز علاقه، سرمايه زني را به سرقت برده ومتواري شده است. حدود يك سال پيش زن ۳۲ ساله اي به نام زهره با مردي به نام رحيم آشنا مي شود. مدتي بعد رحيم اعتماد زهره را به خود جلب كرده واز او مي خواهد براي رسيدن به آرزوهاي مشتركشان كار تازه اي را آغاز كنند. بنا بر اظهارات زهره، رحيم از اومي خواهد به او اعتماد كند و با دراختيار قرار دادن سرمايه اش محبت خود را اثبات كند.
به اين ترتيب در ازاي چك هاي جعلي۲۳ ميليون تومان از او مي گيرد تا با تاسيس نمايندگي خودرو گامي در جهت تحقق اهداف آينده زندگي مشتركشان بردارد. اين زن درشكايت خود گفته است: رحيم سه ماه پيش به تمام اين وعده وعيد ها پشت كرده وهمراه پول ها متواري شده است. بنا براين بازپرس شعبه هفت دادسراي ناحيه صادقيه درخواست كرده كساني كه اطلاعي از اين فرد كلاهبردار دارند، اطلاعات خود را به اداره ۱۴ آگاهي تهران ارائه دهند.

كارگر رستوران سارق خودرو پژو
009384.jpg
گروه حوادث: كارگر يك رستوران كه با استفاده از غفلت مرد ميانسال، اقدام به سرقت خودرو وي كرده بود، به دام افتاد.
به گزارش خبرنگارما، روز شنبه گذشته مردي كه صاحب يك شركت خدماتي بود به دايره ۲ اداره آگاهي تهران مراجعه كرد و مدعي شد كه خودرو پژواش توسط فرد ناشناسي به سرقت رفته است. اين مرد در طرح شكايت خود گفته بود: صبح روز حادثه، با خودروام به محل كارم واقع در بلوار ميرداماد رفتم. پس از گذشت چند ساعت با يك رستوران نزديك محل كارم تماس گرفتم و درخواست غذا كردم. نيم ساعتي گذشت و كارگر رستوران كه يونس نام دارد غذايم را آورد. اما پس از چند ساعت از رفتن او متوجه شدم كه خودرو پژوام كه داخل حياط پارك شده بود، توسط افراد ناشناس به سرقت رفته است.
كارآگاهان با توجه به طرح شكايت مرد ميانسال، رسيدگي به پرونده را در دستور كار ويژه خود قرار دادند و در نخستين بررسي ها متوجه شدند كه يونس (۱۹ ساله) همان روز بلافاصله بعد از انجام كار درخواست مرخصي كرده است. بنابراين از آن جايي كه احتمال مي رفت يونس از سرقت خبر داشته باشد، محل سكونت وي در خيابان خاوران شناسايي شد و وي در يك عمليات ضربتي دستگير شد. يونس در نخستين بازجويي ها، به سرقت خودرو اعتراف كرد و بيان داشت كه يك روز با توجه به سهل انگاري صاحب شركت توانستم از سوئيچ خودرواش، نمونه اي را براي خودم بسازم و اقدام به سرقت كنم.
برپايه اين گزارش،  كارآگاهان در ادامه تحقيقات، توانستند خودرو سرقتي را در پاركينگ خانه يونس پيدا كنند. پسر ۱۹ ساله هم اكنون در بازداشت به سر مي برد تا تحقيقات تكميلي در خصوص پرونده صورت بگيرد.

زندان دريايي انگليس به گل مي نشيند؟!
009453.jpg
پليس- در پي استفاده چندين ساله دولت انگليس از يك كشتي فرسوده براي زنداني كردن ۴۰۰ نفر، مردم اين كشور به اين موضوع اعتراض كردند.
به گزارش روزنامه «گاردين» ، در پي افزايش جمعيت زندانيان انگليسي و كمبود فضاي زندان ها، دولت اين كشور در سال ۱۹۹۷ تصميم گرفت ۴۰۰ زنداني را به طور موقت در يك كشتي فرسوده نگهداري كند. اما با گذشت هفت سال از اين موضوع هنوز از اين كشتي براي زنداني كردن مجرمان استفاده مي شود.
اين در حالي است كه امكانات كشتي بسيار ناچيز است و اين موضوع اعتراضات وسيعي را به دنبال داشته است.
در همين حال دولت انگليس به دنبال اين اعتراض ها اعلام كرد تا دو هفته ديگر درباره اين كشتي تصميم مي گيرد.

مسموميت ۶۰ نفر در چين
009381.jpg
شين هوا:حدود ۶۰ چيني  به  دليل  مصرف  غذاي  غيرسالم  در شمال  و جنوب  اين  كشور مسموم شدند.
به گزارش  خبرگزاري  شين هوا، حدود ۴۱ نفر از هالي  روستاي «داتاي» شهر «هوهوت» در منطقه  خودمختار مغولستان  داخلي  روز گذشته  پس از صرف  غذاي آلوده  در يك  سالن  پذيرايي  دچار مسموميت  شدند.
افراد مسموم  بين  شش  تا ۷۰ سال  دارند و مداوا برروي  آنان  در يك  بيمارستان  محلي  ادامه  دارد.
همچنين  ۱۹ كارگر در شهر «هايكو» مركز استان «هاي  نن» در جنوبي ترين  نقطه  چين  ديروز براثر خوردن  غذاي  آلوده  مسموم  شدند، اما جان  هيچ يك  از آنان  در خطر نيست  و در حال  معالجه  در يك  بيمارستان  محلي  هستند.

آزادي پس از ۱۲ سال
گروه حوادث: دادگاه عالي ايالت تگزاس روز گذشته دستور آزادي مردي را كه دوازده سال پيش به اشتباه به اتهام ضرب وجرح شديد دختر سه ساله اي محكوم شده بود صادر كرد.
جان مايكل هاروي ۴۰ ساله روز گذشته با پنج راي موافق و چهار راي مخالف هيأت منصفه پس از دوازده سال تلاش براي اثبات بي گناهي اش از زندان آزاد شد. دادستان پرونده روز گذشته اعلام كرد كه به دليل عدم وجود مدارك كافي قصد پيگيري اين پرونده را ندارد.
جان مايكل در مصاحبه اي مطبوعاتي در اين خصوص گفت: «بايد تمام تلاشم را بكنم كه خاطره تلخ و عذاب دهنده اين دوازده سال، سال هاي ديگر عمرم را خراب نكند. بايد اين حقيقت را بپذيريم كه نبايد براي گذشته تأسف خورد. در اين سال ها چيزهاي بسياري را از دست دادم، توفيق زندگي با والدينم و همسر سابقم را كه اكنون ازدواج كرده است.»
اعضاي خانواده جان همواره در دادگاه و مصاحبه با مطبوعات بر بي گناهي وي اصرار مي ورزيدند. دادگاه در سال ۱۹۹۲ جان را به ۸ سال حبس محكوم كرد. پدر جان كه بيشترين سال هاي عمرش را در دفاع از پسرش گذرانده بود در سال ۲۰۰۰ و مادرش در سال ۲۰۰۲ فوت كردند. به گفته مامور تحقيق پرونده، كابوس جان از زماني آغاز شد كه در سال ۱۹۸۹ پس از بازگشت از يك مسافرت چند روزه متوجه برهم ريختگي آپارتمانش شد زماني كه به اداره پليس مراجعه كرد پليس وي را به اتهام ضرب و جرح بازداشت كرد.
وي كه در تمام طول اين سال ها از مذاكره با دادستان خودداري كرده بود در اين خصوص مي گويد: بايد براي اين كه تنها چند سال كمتر در حبس بماند به گناه ناكرده اعتراف كنم. من بي گناهم و تا زمان اثبات اين موضوع حبس را هر چند طولاني تحمل خواهم كرد.
دختري كه جان مايكل به اتهام ضرب و جرح وي اين دوازده سال را در زندان گذرانده است ماه گذشته به دادگاه مراجعه كرده و اعتراف كرد كه ضارب وي جان نبود، بلكه يكي از اعضاي خانواده اي بوده است كه با جان خصومت شخصي داشته است.

صدور قرار مجرميت براي كارگر افغاني
پرونده يك كارگر افغاني كه هموطن خود را به خاطر آزارها و تعرضات او، به قتل رسانده بود، به دادگاه ارسال شد.
رضوان فر، داديار شعبه اظهارنظر دادسراي جنايي در اين رابطه گفت: شب ۲۵ مهرماه سال گذشته با اطلاع كاركنان يك دامپروري به كلانتري منطقه لواسانات خبر قتل يك كارگر افغاني در محل كارش رسيد كه پرونده جديدي را در دادسراي جنايي گشود.
وي ادامه داد: صبح روز ۲۶ مهرماه، كارگران افغاني شاغل در دامپروري جسد يكي از همكاران خود را به نام غلام يافتند كه با ضربات جسمي سنگين در ناحيه سر از پاي درآمده بود.
داديار شعبه اظهارنظر در ادامه گفت: با شروع بازجويي از كارگران دامپروري و جست وجو در محل، مشخص شد يكي از كارگران همان دامپروري به نام حسام الدين با ضربات كلنگ، دوست خود را به قتل رسانده است. قاتل با استناد به اعتقادات مذهبي خود، مدعي است كه قتل اين فرد را حلال دانسته و در تمام مراحل بازجويي و حتي در محل حادثه هم از اقدام به قتل انكار نكرده است.
بر اساس اين گزارش قرار مجرميت براي مقتول در دادسراي جنايي صادر شده است و اين پرونده طبق نظر داديار شعبه اظهارنظر به دادگاه ارسال شده است.
رضوان فر با بيان اين كه افاغنه در كشور ما رها شده اند، اظهار داشت: طي سال هايي كه افغاني ها به كشور ما مهاجرت مي كنند و مشغول كار هستند، عليرغم اين كه عده اي از آنها با برخي دختران ايراني ازدواج مي كنند اما تعداد بسيار زيادي مجرد مانده و در برخي موارد اقدام به تعرض نسبت به ايرانيان و يا هموطنان خود مي كنند.

صدور حكم اعدام به درخواست متهم
گروه حوادث: مردي كه با حمله به اعضاي يك خانواده، دو نفر از آنها را به قتل رسانده بود روز گذشته به درخواست خودش به اعدام محكوم شد.
دادگاه عالي ايالت كنتاكي هفته گذشته، ماركو چاورپن ۳۳ ساله را گناهكار تشخيص داد. ماركو در همان جلسه از قاضي خواست كه وي را به مرگ محكوم كند. ماركو زمان قرائت راي نهايي آرام و بي حركت در جايگاه مخصوص متهمان نشسته بود.
قاضي دادگاه در اين خصوص گفت: از آن جا كه درخواست ماركو جهت صدور حكم اعدام منع قانوني نداشت ترجيح دادم خواسته وي را عملي كنم.
در طول اين حادثه كه در سال ۲۰۰۲ رخ داد دو دختر بچه ۶ و ۷ ساله خانواده بر اثر ضربات چاقو به قتل رسيدند. مادر مقتولان در دادگاه ماركو را به يك هيولاي خون آشام تشبيه كرد.
ماركو در جلسه نهايي خطاب به اعضاي خانواده مقتولان گفت: به خوبي مي دانم كه نمي توانم به گذشته بازگردم و چيزي را تغيير دهم. اما من واقعاً به خاطر آنچه كه رخ داد، متأسفم.

تخلفات تجديد نظر مادر قاتل
گروه حوادث: وكيل مدافع آندرا ياتس كه متهم به قتل سه فرزند خود در سال ۲۰۰۱ است روز گذشته از دادگاه عالي هوستون خواست كه پرونده وي را در جريان تجديدنظر مجدد قرار دهد.
آندرا ياتس به اتهام قتل سه فرزندش از طريق غرق كردن آنها در رودخانه به حبس ابد محكوم شده است. به گفته كارشناسان قضايي  آندرا از افسردگي شديد و اسكيزوفرني رنج مي برد. اين در حالي است كه هيئت منصفه اين ادعا را كرد.
وكيل مدافع آندرا اعتقاد دارد كه حداقل يازده تخلف قضايي در پرونده آندرا رخ داده است كه بايد در دادگاه جديد رفع شود. يكي از كارشناسان قضايي در جريان دادگاه قبلي آندرا ادعا كرد كه وي با استنباط از يك فيلم تلويزيوني كه در آن زني دخترانش را غرق كرد و سپس به دليل جنون از مجازات گريخت اقدام به اين كار كرده است. وكيل مدافع آندرا خواهان رسيدگي دقيق به اين ادعاهاي كارشناس حقوقي شده است.

دستگيري سه سارق مسلح
گروه حوادث: بررسي بر روي پرونده سه سارق كه اقدام به ربودن اموال شهروندان تهراني با سلاح گرم مي كردند در دادسراي امور جنايي تهران ادامه خواهد يافت.
ساعت ۱۵ روز بيست و چهارم آذرماه يك دندانپزشك براي رسيدن به مقصد مورد نظر خود به خيال اين كه خودرو پيكان قرمزرنگي كه مقابل پاي وي در اتوبان بابايي ايستاد مسافركش است سوار آن خودرو شد. به جز مسافر مذكور دو مرد جوان ديگر نيز در خودرو با تظاهر به مسافر بودن نشسته بودند. بعد از طي مسيري ناگهان چهره واقعي سه مرد حاضر در خودرو نمايان شد. راننده و دو همدستش با اسلحه و قمه دندانپزشك را تهديد كرده و موفق به ربودن يك ميليون و ۲۰۰ هزار تومان وجه نقد داخل كيف دستي وي شدند. سارقان، مالباخته را در يك منطقه خلوت از خودرو بيرون انداخته و وي را تهديد كردند اگر شماره خودرو را بردارد او را خواهند كشت. دندانپزشك در حالي كه خودرو سارقان در حال دور شدن بود، موفق به برداشتن شماره آن شد.
پرونده اين سرقت بعد از اعلام شكايت از سوي مالباخته به دايره ۱ اداره آگاهي مركز ارسال شد تا تحقيقات پليس براي دستگيري سه سارق مسلح صورت گيرد.
بررسي ها بر روي اين پرونده ادامه داشت تا اين كه چند پرونده سرقت از دست فروشان منطقه بازار در كلانتري آن منطقه تشكيل شد. مأموران كلانتري در حال تحقيق در اين خصوص موفق به شناسايي سه مرد جوان به نام هاي علي، برات علي  و سعيد شدند. سه مظنون طي يك عمليات پليسي دستگير شدند.
متهمان در جريان بازجويي ها به ارتكاب سرقت مسلحانه از يك دندانپزشك نيز اعتراف كردند كه در نهايت معلوم شد اين سه نفر همان متهمان فراري پرونده دايره آگاهي هستند. بررسي قضايي در مورد اين پرونده در دادسراي امور جنايي تهران زير نظر بازپرس قيصري ادامه خواهد يافت تا ديگر جرايم ارتكابي اين متهمان معلوم و مراحل قانوني صدور حكم آنان طي شود.

كشف پرنده قاچاق
اداره كل  حفاظت  محيط  زيست  استان  تهران  اعلام  كرد براي  جلوگيري  از خريد و فروش  و نگهداري  حيوانات  وحشي  آذر امسال  يك  قلاده  روباه ، سه  قطعه  كشيم  بزرگ  (نوعي  پرنده) ، يك  قطعه  عقاب  طلايي، دو عدد سنجابك ، دو قطعه  قرقي، يك  قطعه  سار گپه  (نوعي  پرنده)  و دو قطعه  كبك  از بازار مولوي  كشف  و ضبط  و در زيستگاه  اصلي شان  رهاسازي  شد.
اين  كار با تلاش  گشت  نظارت  و بازرسي  اداره  كل  حفاظت  محيط  زيست  استان  تهران  و در پي  شكوائيه هاي  تلفني  و كتبي  مردم  انجام  شد.

انفجار در ساختمان دو طبقه در شهرك وليعصر
ايسنا: بر اثر نشت گاز مايع از تعدادي سيلندر يازده كيلويي، ۳ نفر مجروح و يك ساختمان دو طبقه منفجر شد. اين حادثه در شهرك ولي عصر(عج) در حالي رخ داد كه به گفته ساكنان آن محله در حدود ۱۵ منزل مسكوني اطراف حادثه به لرزه درآمد. ساكنان اطراف محل اين حادثه كه ابتدا احتمال وقوع زلزله در اين مكان را مي دادند، پس از خارج شدن از منازل متوجه شعله هاي بلند حريق از منزل مذكور شدند. به گزارش ايسنا، كليه شيشه هاي اين ساختمان براثر انفجار شكسته شده و ساكنان منزل حادثه ديده با كمك همسايه ها موفق به خاموش كردن حريق شدند. اين حادثه حدود ۱۰ ميليون ريال خسارت به بار آورد.

كشف جسد مرد ۵۸ ساله داخل آزمايشگاه
ايسنا: جسد مرد ۵۸ ساله داخل آزمايشگاهي واقع در خيابان هفده شهريور تهران كشف شد.
اين جسد ساعت ۲۲ دقيقه بامداد ديروز توسط نيروهاي آتش نشاني كشف و پزشكي قانوني زمان مرگ را دو ساعت قبل از كشف اعلام كرد. جسد اين مرد كه كارمند آزمايشگاه مذكور بوده درحالي كشف شد كه تمام درهاي آزمايشگاه به علت نامعلومي بسته بود. تاكنون هيچ اطلاعي از علت مرگ اين فرد بدست نيامده است.

دستگيري كلاهبردار ملي پوشان كشتي
«كامران _ م» تاجر قلابي كه با راه اندازي شركتي تحت عنوان «گندم طلايي شمال» كلاه ده ها نفر از كشتي گيران ، مربيان و قهرمانان المپيك را برداشته بود ديروز توسط ماموران اداره آگاهي تهران دستگير شد.
اين فرد از مدتي قبل به بهانه سرمايه گذاري در ليگ كشتي سعي كرده بود با دادن جوايزي به نفرات برتر در هفت ليگ كشتي اعتماد بخش زيادي از كشتي گيران و مربيان را به خود جلب كند. او سپس از هركدام از اين افراد مبالغ كلاني براي سرمايه گذاري و فروش قسطي ماشين دريافت كرده و متواري شده بود.

زني همسر ۶۵ ساله اش را كشت
پليس: زن ۴۵ ساله اي روز يكشنبه به اتهام قتل همسرش در كرج دستگير شد. او انگيزه خود را از قتل همسرش اختلاف خانوادگي اعلام كرد.
با تماس يكي از كاركنان بيمارستان «شهيد مدني» شهرستان كرج مبني بر بستري شدن مردي در اثر ضربه هاي چاقو در اين بيمارستان، بلافاصله مأموران به اين محل اعزام شدند.
اين گزارش حاكي است،  همزمان با تحقيقات پليس، مجروح كه پيرمردي ۶۵ ساله به نام «احمد» بود، به علت شدت جراحات وارده بر روي تخت بيمارستان فوت كرد.
پليس كه در صدد يافتن سرنخي از قاتل بود، در ابتدا به همسر ۴۵ ساله احمد به نام «كبري» مظنون شد و با احضار او به اداره آگاهي، تحقيقات خود را در اين زمينه آغاز كرد.
اين گزارش مي افزايد، كبري در بازجويي هاي اوليه در حالي كه هراسان به نظر مي رسيد، پرده از راز اين جنايت برداشت و به مأموران گفت: «هميشه با احمد اختلاف نظر داشتم، ما با هم تفاهم نداشتيم و اغلب بر سر مسائل بيهوده اي با يكديگر به نزاع مي پرداختيم. گاهي اوقات در دلم آرزوي مرگش را مي كردم تا اين كه ديروز هم مثل هميشه با او درگير شدم، ولي اين بار با چاقو به سويش حمله كردم و او بر اثر ضربات چاقو ناتوان شد و بر روي زمين افتاد.»
گفتني است،  كبري براي تحقيقات بيشتر و تكميل پرونده تحويل محاكم قضايي شد.

سربازان وظيفه قلابي تحت تعقيب مأموران آگاهي
گروه حوادث: دو مرد جوان كه با لباس سربازان وظيفه اقدام به سرقت مسلحانه كرده اند تحت تعقيب مأموران اداره آگاهي مركز قرار گرفتند.
ساعت ۲۰ روز دوشنبه يك پرايد مسافركش در خيابانهاي شهر تهران در حال كار كردن بوده كه دو پسر جوان كه لباس سربازان وظيفه را بر تن داشتند از وي خواستند تا آنها را به صورت دربست به مقصد مورد نظرشان برسانند. راننده پرايد خواسته آنها را قبول كرده و دو پسر جوان در صندلي عقب خودرو جاي گرفتند، در طول مسير مسافران به راننده گفتند: «قصد رفتن به مراسم عروسي يكي از دوستانمان را داريم، اگر امكان دارد به مقابل در منزل يكي ديگر از دوستانمان برود تا هم او را نيز با خود همراه كنيم و هم ما بتوانيم لباسهايمان را عوض كنيم.»
راننده به خيال اين كه دو پسر جوان حقيقت را به او گفته اند در مسيري كه به او گفته حركت كرد، وقتي به يك منطقه خلوت رسيدند، دو مسافر جوان از راننده خواستند وارد يك كوچه شود. راننده به محض ورود به كوچه مورد نظر آنان سردي يك اسلحه گرم را به روي گردنش حس كرد. مسافران با تهديد اسلحه و شيشه شكسته نوشابه راننده را مجبور به ترك خودر و اش كردند.
مسافران، خودرو پرايد را ربوده و متواري شدند. مالباخته بعد از فرار سارقان خود را به نزديك ترين مركز كلانتري رسانده و خواستار دستگيري دو سارق مذكور شد.
پرونده اين سرقت روز گذشته به شعبه بازپرس شاه محمدي در دادسراي امور جنايي تهران ارجاع داده شد. رسيدگي در اين مورد در دايره ۱ اداره آگاهي ادامه خواهد يافت.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |