سه شنبه ۱ دي ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۵۸۸ - Dec 21, 2004
البرادعي:
سقف زماني براي تعليق در توافق ايران و اروپا
تعيين نشده است
009357.jpg
فارس: مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي با اشاره به مذاكرات ايران و اروپا گفت: «در توافق ايران و اروپا سقف زماني بر گفت و گو و به تبع آن تعليق غني سازي اورانيوم تعيين نشده است.»محمد البرادعي در گفت وگوي اختصاصي با شبكه تلويزيوني العربيه، در پاسخ به اين سؤال كه آيا خطر حمله به ايران در صورت ادامه غني سازي اورانيوم حتي با وجود نظارت آژانس وجود دارد، گفت: «برخلاف آن چه مقامات ايراني گفته اند موضوع از سرگيري غني سازي پس از شش ماه مطرح نيست.
در توافق ايران و اروپا سقف زماني بر گفت و گو و به تبع آن تعليق غني سازي اورانيوم تعيين نشده است.
اگر به فرض ايران غني سازي اورانيوم را از سر بگيرد روابط اروپا و آمريكا با تهران تنش زا خواهد شد.
من اميدوارم در شش ماه آينده به راه حل ميانه اي دست پيدا كنيم كه براي دو طرف راضي كننده باشد.»
مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي در پاسخ به اين سؤال كه آيا ايران غني سازي را از سر خواهد گرفت و موضوع مذاكرات ايران با اروپا درباره توقف غني سازي است يا كنار گذاشتن برنامه هسته اي، گفت: «بايد درك كنيم برنامه هسته اي ايران فقط جنبه  فني ندارد و جنبه امنيتي و سياسي نيز دارد، زيرا دستيابي به توانايي غني سازي اورانيوم به اين معناست كه آن كشور به قدرت بازدارندگي هسته اي دست پيدا كرده است چون مي تواند در مدت كوتاهي سلاح هسته اي توليد كند.»
البرادعي افزود: «به همين علت مذاكرات ايران و اروپا درباره همه مسائل امنيتي، فناوري و اقتصادي است.
اروپايي ها به ايران پيشنهاد كرده اند تحريم دو دهه اي ايران در زمينه فناوري هسته اي و فناوري هاي متعارف را لغو و با ايران توافقنامه تجاري امضا كنند.
اروپايي ها همچنين با ايران درباره امنيت منطقه اي و نگراني هاي امنيتي ايران در منطقه مذاكره مي كنند و در مقابل از ايران مي خواهند در برابر دريافت فناوري هسته اي و سوخت هسته اي، غني سازي اورانيوم را كنار بگذارد.»وي گفت: «ايراني ها مي گويند غني سازي اورانيوم حق مشروع ماست و ما براي اين كه در غني سازي اورانيوم مستقل باشيم و در آينده بار ديگر تحريم نشويم به غني سازي ادامه خواهيم داد.»
مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي تصريح كرد: «اين موضوع پيچيده ترين موضوع و محور اصلي گفت و گوها خواهد بود.
به طور قطع آژانس تا جايي كه بتواند از نظر فني براي رسيدن به يك راه حل مسالمت آميز در گفت و گوها مشاركت خواهد داشت تا از طرفي حق ايران در داشتن فناوري هسته اي براي توليد برق تضمين شود و از طرفي نگرانيهاي بين المللي از برنامه  هسته اي ايران از بين برود.»وي هرگونه توسل به راه حل نظامي براي حل پرونده هسته اي ايران را رد كرد و گفت: «به اعتقاد من در اين قبيل مسايل نبايد به راه حل نظامي فكر كنيم مگر آن كه همه راههاي سياسي و ديپلماتيك را طي كرده باشيم.
ما به هيچ وجه درباره برنامه  هسته اي ايران به اين نقطه نرسيده ايم. تا زماني كه در بازرسي ها پيشرفت وجود دارد بايد از اين راههاي سياسي استفاده كنيم مگر آن كه شاهد خطر جدي از سوي ايران باشيم. البته من امروز چنين خطري را احساس نمي كنم و هنوز زمان براي راه حلهاي سياسي باقي مانده است.»
وي در بخش ديگري از اين مصاحبه گفت: «به اعتقاد من، راه حل نهايي پرونده هسته اي وارد شدن آمريكا در مذاكرات اروپا با ايران است.»
اين ديپلمات ارشد بين المللي درباره گزارشهاي منتشر شده از شنود مكالمات تلفني وي با مقامات ايراني تأكيد كرد: «من هيچ چيز محرمانه اي براي مخفي كردن ندارم.»
وي افزود: «متاسفانه اگر اين مسئله صحت داشته باشد نقض آزاديهاي فردي، حقوقي، شخصي و از همه مهمتر نقض حقوق سازماني بين المللي است كه به طور مستقل كار مي كنند.»

انزجار دولت ايران از ملاقات نمايندگان پارلمان اروپا با تروريست ايراني
009354.jpg
گروه سياسي: عبدالله رمضان زاده سخنگوي دولت ملاقات تعدادي از نمايندگان پارلمان اروپا با مريم رجوي سركرده گروه منافقين را فضاحت بار خواند و ابراز اميدواري كرد كه ايران ديگر شاهد تكرار اين حركات نباشد.
سخنگوي دولت همچنين خبر مربوط به مسدود كردن حساب هاي گلبدين حكمتيار يكي از رهبران احزاب افغانستان را در ايران، تأييد كرد و از سفر خاتمي در آستانه سالگرد زلزله بم به اين شهر نيز خبر داد. به گزارش خبرنگار همشهري جلسه هفتگي سخنگوي دولت ديروز با حضور خبرنگاران تشكيل شد، از رمضان زاده راجع به مذاكرات پاريس، رابطه ايران و اروپا و ديدار همسر رهبر منافقين و نمايندگان پارلماني اروپا سئوال شد كه وي گفت: ما مذاكراتي را با اروپا شروع كرده ايم كه عدم پاي بندي طرف مقابل نسبت به تعهدات، ما را مجبور به تجديدنظر در تصميماتمان مي كند.وي با اشاره به اين كه منافقين در جهان به عنوان يك گروه تروريستي شناخته شده اند گفت: ديدار نمايندگان پارلمان اروپا با يك تروريست با هيچ يك از معيارهاي بين المللي سازگاري ندارد.
رمضان زاده با فضاحت بار خواندن اين اقدام افزود: وضعيت كساني كه با دشمن يك ملت همكاري مي كنند مشخص است. آن هم دشمناني كه با ديكتاتورترين رژيم منطقه يعني صدام همكاري مي كنند.سخنگوي دولت در عين حال ديدار نمايندگان پارلمان را با مريم رجوي بي اهميت خواند.
حسابهاي گلبدين حكمتيار بسته شده است
از رمضان زاده در مورد صحبت خبر بسته شدن حساب هاي گلبدين حكمتيار يكي از رهبران حزبي افغانستان سئوال شد كه وي ضمن تأييد اين خبر آن را در راستاي اجراي قطعنامه سازمان ملل از سوي ايران عنوان كرد و اقدام جديدي ندانست.
مجري تصميم مجلس هستيم
يكي از خبرنگاران از رمضان زاده در مورد اظهارات اخير رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس درخصوص ملزم كردن دولت به ادامه فعاليت در زمينه فناوري هسته اي سئوال كرد كه وي در پاسخ گفت: دولت موظف است مصوبات مجلس را اجرا كند و ما منتظريم ببينيم مجلس چنين تصميمي مي گيرد يا نه؟رمضان زاده همچنين در مورد تصميم مجلس براي لغو قرارداد ترك سل نيز گفت: توان داخلي ما نمي تواند نيازهاي روزافزون جامعه را در زمينه مخابراتي پاسخ دهد لذا قيمت ها هر روز بالا مي روند و دولت هم تقصيري در اين زمينه ندارد كساني كه مانع اجراي قرارداد شده اند بايد پاسخگوي ملت باشند.
سفر خاتمي به بم
رمضان زاده سخنگوي دولت از سفر آينده خاتمي به بم در آستانه اولين سالگرد زلزله اين شهر خبر داد و گفت: دولت در مورد رسيدگي به وضعيت مردم بم مصوباتي در جلسه روز يكشنبه خود داشت كه با سفر رئيس جمهوري به اين شهر اعلام خواهد شد.
آغاز بررسي لايحه بودجه سال ۸۴
عبدالله رمضان زاده خبر داد كه بررسي كليات لايحه بودجه سال ۸۴ كل كشور در هيأت دولت آغاز شده و قرار است وزيران جلسات فوق العاده اي در همين رابطه تشكيل دهند، وي وعده داد كه آخرين مصوبات دولت در اين جلسات، بلافاصله به اطلاع افكار عمومي برسد.
وضعيت زندانيان ايران در عراق
سخنگوي دولت ضمن درخواست از همه مردم كه علاقه مند به سفر به كربلا و نجف هستند خواست تا از طريق قانوني اقدام به اين كار كنند كه در صورت بروز مشكل وزارت امور خارجه قادر به پيگيري موضوع باشد.وي در مورد وضعيت زائران بازداشت شده ايران در عراق گفت: متأسفانه به دليل عدم وجود حاكميت قابل اطمينان در عراق كه نتيجه اشغال است، هنوز نتوانسته ايم به نتيجه برسيم زيرا وزارت خارجه عراق نمي تواند پاسخگو باشد.
تعامل مجلس و دولت
رمضان زاده در پاسخ يكي از خبرنگاران در مورد سخنان اخير باهنر نايب رئيس مجلس درخصوص تعامل مجلس براي ادامه كار دولت خاتمي گفت: نمي دانم چه بگويم، اگر تعامل اين است كه ما مي بينيم خدا رحم كند به زماني كه اراده عدم تعامل شكل گيرد. ولي اگر به معناي آن است كه از اين به بعد شاهد برخورد با دولت نخواهيم بود از آن استقبال مي كنيم.وي در مورد سخنان حدادعادل در مورد حذف نيروهاي جناح محافظه كار در دستگاه هاي دولتي كه در جلسه اخير همايش اصول گرايان مطرح شده بود گفت: متن سخنان ايشان را نشنيده ام. اما رئيس جمهور براي اجراي برنامه هاي خود طبيعي است كساني را بكار گيرد كه به آن اعتقاد داشته باشند. مخالف اين برنامه ها قادر به پياده كردن آن اهداف نيست و من تعجب مي كنم كسي كه در صحنه سياست است اين گونه سخن بگويد و بعيد است كه آقاي حداد عادل چنين اظهارنظري كرده باشند.
رمضان زاده تأكيد كرد كساني كه در مواضع داوري قرار دارند بايد بي طرف باشند از جمله شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كه حضور رئيس آن در جلسه انتخاباتي يك جناح سياسي شبهه آفرين است.رمضان زاده در مورد احتمال ايجاد دوباره معاونت پرورشي در وزارت آموزش و پرورش براي جلوگيري از استيضاح حاجي در مجلس گفت: حذف معاونت پرورشي با استناد به كار كارشناسي بوده و آقاي حاجي به تنهايي نمي توانند تصميمي در اين زمينه بگيرند و هيأت دولت بايد آن را تصويب كند كه تاكنون چنين بحثي نشده است.
پاسخ به سخنگوي شوراي نگهبان
سخنگوي دولت در مورد اظهارات اخير الهام درخصوص سخنان رئيس جمهوري در جمع دانشجويان راجع به عدم توجه شوراي نگهبان به نظر رهبري، گفت: نبايد اين بحث را ادامه داد ولي اگر آقاي الهام مايلند صادقانه با مردم روبرو شوند مكتوبات موجود را علني كنند تا مشخص شود چه كسي به نظر رهبري پاي بندي داشته و چه كسي نداشته است.
موضع دولت و بستن شبكه المنار
رمضان زاده در پاسخ به پرسشي درخصوص موضع دولت راجع به مسدود كردن شبكه تلويزيوني المنار در فرانسه گفت: امروز نمي توان جلوي اطلاع رساني را گرفت. تعجب از كساني است كه بيشتر از همه فرياد آزادي اطلاع رساني مثل اروپا را دارند ولي خود نسبت به اين آزادي پاي بند نيستند.
وي با اشاره به دستگيري وبلاگ نويسان گفت: وبلاگ نويسي قابل مبارزه نيست و برخي به دليل ناآشنايي با مفاهيم روز فكر مي كنند مي توان با آن برخورد كرد.
دولت و كانديداتوري هاشمي رفسنجاني
از رمضان زاده در مورد نظر دولت خاتمي راجع به كانديدا شدن هاشمي رفسنجاني سئوال شد كه وي گفت: من در موضع سخنگوي دولت نمي توانم اظهارنظري در اين زمينه داشته باشم، ولي كلاً هرچه امكان رقابت در انتخابات بيشتر باشد استقبال مردم نيز از آن بيشتر مي شود لذا نبايد محدوديت هاي غيرقانوني و فراقانوني برسر راه كانديدا بوجود آورد.
مصاحبه وزير اطلاعات راجع به جاسوسان هسته اي
عبدالله رمضان زاده سخنگوي دولت خطاب به خبرنگاران اين حوزه گفت: روز چهارشنبه هفته جاري در پايان جلسه هيأت دولت، يونسي وزير اطلاعات درخصوص جاسوسان دستگيرشده در رابطه با پرونده هسته اي ايران مطالبي را اعلام خواهد كرد.
اين اعلام در پي سئوال يكي از خبرنگاران راجع به دستگيري هشت جاسوس مطرح شد.

حداد عادل:
بي رحمي ها، مردم عراق را از حضور گسترده در انتخابات باز نخواهد داشت
فارس: رئيس مجلس با محكوم كردن اقدام تروريستي انفجار بمب در نجف و كربلا گفت: بي رحميها، مردم عراق را از حضور گسترده در انتخابات باز نخواهد داشت.
حدادعادل در سخناني در جلسه علني روز گذشته مجلس شوراي اسلامي با اشاره به انفجار بمب روز گذشته در شهرهاي مقدس نجف و كربلا كه بيش از ۶۰ نفر از مردم مسلمان عراق شهيد و بيش از ۱۵۰ نفر مجروح شدند گفت: مي توان تصور كرد كه با نزديك شدن انتخابات در عراق اين گونه توطئه ها گسترش و افزايش بيشتري پيدا كند. بي گمان اشغالگران عراق و همه كساني كه از حاكميت مردم عراق بر كشورشان نگران هستند مسئول اين جنايات به شمار مي روند. وي خاطرنشان كرد: آنان مي خواهند با اين گونه بمب گذاري ها و ترورها نتيجه انتخابات را به سود خود رقم زنند اما بايد بدانند كه مردم غيرتمند و وطن دوست عراق كه درس مقاومت و شجاعت را از علي و فرزندان او آموخته اند با اين شهادتها در راه حفظ استقلال عراق مصمم تر خواهند شد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اين كه اين بي رحميها مردم عراق را از حضور گسترده در انتخابات باز نخواهد داشت، گفت: عراقيها به خوبي مي دانند كه تنها راه نجات عراق حاكميت مردم عراق بر اين كشور است. حدادعادل افزود: ما خود را در اندوه ملت عراق و همه كساني كه در دو حادثه ديروز مصيبت ديده اند شريك مي دانيم و آرزو مي كنيم هر چه زودتر با تحكيم پايه هاي حاكميت مردم عراق از شر اشغالگران آسوده شود و آسايش و امنيت در اين كشور برقرار گردد. وي اظهار داشت: كساني هم كه مرتبا ايران را به دخالت در انتخابات عراق متهم مي كنند بهتر است براي مردم كشورشان توضيح دهند كه خود آنها چگونه به قدرت رسيده اند. رئيس مجلس شوراي اسلامي عنوان كرد: به طور قطع يك عراق باثبات و مستقل كه در آن شيعيان، سنيان و كردها با حفظ حقوق يكديگر در كنار هم زندگي كنند، هم به سود مردم عراق و هم به سود امنيت منطقه است.
حدادعادل خاطر نشان كرد: تنها كساني از چنين آينده اي نگران هستند كه تداوم اشغال و نا امني را بستر لازم براي تحقق اهداف شوم و سلطه طلبانه خود در عراق مي دانند.

تحقيق و تفحص از قوه قضائيه با تعيين چارچوبهاي لازم عملي است
فارس: عضو هيات رئيسه مجلس گفت: طرح تحقيق و تفحص از قوه قضاييه با تعيين چارچوبهاي معين و مشخص شدن نظر نمايندگان درخواست كننده اجرا خواهد شد.
حسين سبحاني نيا در اين باره اظهار داشت: نمايندگان درخواست كننده طرح تحقيق و تفحص در جلسه آتي كميسيون حقوقي و قضايي نظر خود را اعلام خواهند كرد، كه در صورت تصويب و يا عدم تصويب اين طرح در كميسيون به صحن علني خواهد آمد تا نمايندگان پيرامون اين مساله نظر نهايي خود را اعلام كنند. وي تصريح كرد: نمايندگان درخواست كننده تحقيق و تفحص در تلاش هستند تا با مشخص شدن حوزه طرح و هماهنگي با مسئولان قوه قضاييه كار خود را انجام دهند. نماينده مردم نيشابور بيان داشت: احتمال تصويب اين طرح در مجلس وجود دارد و پس از آن بايد حوزه تحقيق و تفحص مشخص گردد.

با ادعاي حمايت از روزنامه نگاران تبعيدي ايراني
هلند ۱۵ ميليون يورو براي تأسيس يك
شبكه تلويزيوني ماهواره اي فارسي اختصاص داد
ايسنا: به نوشته بي.بي.سي، پارلمان هلند، هنگام بررسي بودجه سالانه وزارت خارجه اين كشور، ۱۵ ميليون يورو براي تاسيس يك شبكه مستقل تلويزيوني به زبان فارسي اختصاص داد كه قرار است براي بينندگان ايراني برنامه پخش كند.
اين شبكه خبري انگليسي افزود: پيشنهاد اين كمك مالي، روز پنجشنبه گذشته در قالب يك اصلاحيه بر بودجه پيشنهادي دولت بررسي شد و به تصويب رسيد.
فرح كريمي، نماينده ايراني تبار پارلمان هلند، اين اصلاحيه را ارائه كرده است و آن را در جهت آن چه كه «حمايت از روزنامه نگاران تبعيدي ايراني» خوانده، مي داند.

با انتشار تقويم آزمونهاي سازمان سنجش
جزئيات برگزاري كليه آزمونهاي سال ۱۳۸۴ كشور اعلام شد
گروه علمي فرهنگي: جزئيات و چگونگي برگزاري كليه آزمونهاي سراسري سال ۱۳۸۴ كشور توسط سازمان سنجش آموزش كشور اعلام شد.
آزمون سراسري كه يكي از جامعترين آزمونهاي سازمان سنجش است امسال در يك مرحله و در تير ماه برگزار مي شود و ثبت نام كنكور تا هشتم دي ماه در مراكز پستي كشور و سايت اينترنتي سازمان سنجش ادامه دارد. در كنكور ۸۴ همانند سالهاي گذشته مواد امتحاني آزمون براي كليه داوطلبان از كتب تعيين شده نظام جديد آموزش متوسطه طراحي مي شود.
آزمون كارداني پيوسته نظام جديد
در آزمون دوره هاي كارداني پيوسته نظام جديد، دانش آموزان سال سوم شاخه هاي فني حرفه اي، كار و دانش و همچنين فارغ التحصيلان اين دو شاخه، بدون طي دوره پيش دانشگاهي مي توانند داوطلب ورود به دوره هاي كارداني پيوسته شده و در اين آزمون شركت كنند.
تعداد داوطلبان ورود به آموزشكده هاي مجري اين دوره ها هر ساله رو به افزايش است، به عبارت ديگر، در آزمون امسال بيش از ۵۰۰ هزار داوطلب ثبت نام كرده اند كه اين تعداد در سال گذشته حدود ۴۶۰ هزار نفر بوده است.
آزمون كارداني پيوسته نظام جديد در تابستان سال ۸۴ برگزار مي شود و پيش بيني مي شود كه بيش از ۵۰۰ هزار نفر در آن ثبت نام كنند.
همچنين ثبت نام اين آزمون در خرداد ۸۴ انجام مي شود.
آزمون كارشناسي ارشد
آزمون دوره هاي كارشناسي ارشد ناپيوسته دانشگاه ها از سال ۶۸ تاكنون بصورت متمركز و سراسري برگزار مي شود طي اين سالها تعداد داوطلبان آن از ۴۰ هزار نفر به بيش از ۳۵۰ هزار نفر رسيده است. در حال حاضر ميزان رشد تعداد داوطلب بر ميزان رشد ظرفيت پذيرش دانشجو پيشي گرفته كه اين به معناي سخت تر شدن رقابت براي ورود به اين دوره هاست.
ثبت نام اين آزمون از روز شنبه ۳۰ آبان ماه آغاز و تا ۲۶ آذر ادامه داشت.
آزمون دوره هاي كارشناسي ارشد ناپيوسته دانشگاه ها نيز در روزهاي پنجم الي هفتم اسفند ماه در بيش از ۱۲۵ رشته در تهران و تعدادي از شهرستانهاي كشور برگزار مي شود.
اين آزمون براي داوطلبان المپيادهاي علمي دانشجويي، اولين مرحله امتحاني آنان محسوب مي شود.
آزمون كارشناسي ناپيوسته
دوره هاي كارشناسي ناپيوسته نيز مقطعي ديگر است كه وروديهاي آن را دارندگان مدرك كارداني تشكيل مي دهند و تعداد داوطلبان آن نيز هر سال روبه افزايش است به گونه اي كه تعداد داوطلبان آن از ۲۶ هزار نفر درسال ۷۶ به بيش از ۱۶۰ هزار نفر درسال ۸۳ رسيده است.
ثبت نام آزمون كارشناسي ناپيوسته كه در تابستان ۸۴ برگزار مي شود، در ارديبهشت انجام مي شود و نتايج نهايي آن نيز تا آخر شهريور ماه اعلام مي شود.
آزمون دانشگاه جامع علمي  كاربردي
آزمونهاي ورودي دانشگاه جامع علمي  كاربردي نيز توسط سازمان سنجش انجام مي شود و طي پنج سال اخير از دوره هاي كارداني ارايه شده اين دانشگاه استقبال خوبي شده است به گونه اي كه پيش بيني مي شود تعداد داوطلبان ورود به اين دانشگاه امسال به بيش از ۳۰۰ هزار نفر برسد.
ثبت نام آزمون دانشگاه علمي كاربردي اوايل آذر ماه انجام شده است و آزمون آن اواسط دي ماه برگزار مي شود.
آزمونهاي زبان
سازمان سنجش آزمونهاي زبان خارجي از جمله زبان انگليسي پيشرفته توليمو را برگزار مي كند كه قرار است آزمون توليمو در سال ۸۴ حداقل چهار بار برگزار شود.
همچنين آزمونهاي TOEFL و GRE نيز ديگر آزمونهايي است كه توسط سازمان سنجش برگزار مي شود و طي آن درسال ۸۳ تاكنون دو بار آزمون TOEFL و يك بار آزمون GRE برگزار شده است.
آزمون استخدامي ادواري
آزمون استخدام ادواري نيز يكي ديگر از آزمونهاي سراسري است كه توسط سازمان سنجش برگزار مي شود كه اولين دور آن با حدود ۳۸۰ هزار داوطلب در آذر ماه سال ۸۱ و دومين دور آزمون استخدامي با حدود ۵۰۰ هزار داوطلب در ارديبهشت ۸۳ برگزار شد و طبق اعلام سازمان سنجش اين آزمون در سال جاري برگزار نخواهد شد.
آزمونهاي مختلفي توسط سازمان سنجش آموزش كشور برگزار مي شود كه چون مربوط به منطقه اي خاص از كشور يا محدود به سازماني مشخص است نمي توان به همه آنها اشاره كرد ولي تعداد آنها بالغ بر ۵۰ آزمون است.

سالگرد فاجعه بم برگزار مي شود
گروه اجتماعي: اولين سالگرد فاجعه بم به همت شهرداري بم و همكاري موسسه پشتيباني از كودكان نوازش از ششم تا دوازدهم دي ما در شهر بم برگزار مي شود.
دكتر آناهيتا امامي رئيس هيئت مديره موسسه پشتيباني كودكان نوازش ضمن بيان مطلب فوق افزود: با وجود گذشت يك سال از ضايعه دردناك بم، اين واقعه تلخ ملي همچنان خاطره خود را در اذهان مردم ايران برجا گذاشته و همچنان شاهد كمبودهاي روحي و رواني و نيز مشكلات اقتصادي و روزمره مردم مصيبت ديده هموطنان بمي هستيم.
وي افزود: بخشي از برنامه هاي اولين سالگرد بم، به منظور ترميم روحيه كودكان مصيبت ديده و بي سرپرست اختصاص يافته كه با ايجاد فضاهاي شاد و روحيه بخش براي اين طيف سني و تلاش به بازگرداندن روحيه ويران شده آنها دارد.امامي در ادامه گفت: در مراسم سالگرد زلزله بم كودكان به عزيزان از دست رفته خود نامه نوشته و به همراه بادكنك هاي رنگي به نام آنها به هوا مي فرستند، كه حركتي نمادين مي باشد.

درمان رايگان معتادان بي بضاعت
ايسنا: مديركل درمان و بازتواني ستاد مبارزه با مواد مخدر با اعلام تصويب بودجه ۴۰ ميليارد توماني درمان و كاهش آسيب اعتياد در جلسه اخير ستاد گفت: درمان سرپايي و بستري معتادان بي بضاعتي كه به مدت ۶ ماه تحت پوشش هاي درماني مراكز قرار گيرند، از سال آينده كاملا رايگان مي شود.

انتخاب نهم
آمادگي حسن روحاني براي نامزدي رئيس جمهوري
مهر: اخبار و گزارش هاي رسيده حكايت از آن دارد كه دكتر حسن روحاني دبير شوراي عالي امنيت ملي در حال آماده سازي خود براي اعلام كانديداتوري انتخابات رياست جمهوري است.حضور وي در نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري قطعي شده و اين موضوع بزودي علني خواهد شد.دبير شوراي عالي امنيت ملي تاكنون در جلسات و گفتگوهاي غير رسمي بارها بر اصلح بودن هاشمي رفسنجاني تاكيد داشته و به نظر مي رسد علت تاخير وي در ورود به صحنه انتخابات نيز اعتقاد و ترجيح وي براي نامزدي هاشمي رفسنجاني بوده است.
براي حضورم در انتخابات بايد صاحبنظران به نتيجه برسند و مردم مطالبه كنند
فارس: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام روز گذشته در ديدار اعضاي شوراي هماهنگي جوانان ايران اسلامي در پاسخ به دعوت وي براي حضور در نهمين انتخابات رياست جمهوري گفت: هنوز اعتقاد دارم كه شخص ديگري به صحنه بيايد، اما اگر اكثريت صاحبنظران كشور به اين نتيجه برسند و مطالبه مردم باشد وظيفه خود مي دانم كه در خدمت انقلاب و نظام جمهوري اسلامي باشم.
شوراي مركزي مجمع روحانيون كانديداتوري كروبي را تصويب كرد
فارس: عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز با تاكيد بر اينكه حمايت از كانديداتوري آقاي كروبي برخلاف اخبار موجود، مورد وفاق تمام اعضاي مجمع است، گفت: بر اساس مصوبه شب گذشته شوراي مركزي، كانديداي مجمع روحانيون مبارز - با فرض پذيرش از سوي آقاي كروبي - ايشان خواهند بود.محمد مقدم بيان داشت: آقاي كروبي تا اين لحظه تصميم قطعي خود را اعلام نكردند و اكنون در حال مطالعه و رايزني با شخصيتها و گروه هاي سياسي هستند و زماني كه به نتيجه قطعي برسند آن را در زمان مناسب اعلام خواهند كرد.
تعدد كانديداها مشكلي براي اصلاح طلبان به وجود نمي آورد
فارس: رئيس شوراهاي هماهنگي جبهه اصلاحات گفت: تعدد كانديداها مشكلي را به وجود نمي آورد و طبيعي است كه در هر جناحي افراد واجد شرايطي هستند كه در مقطعي مطرح شوند و موقع تصميم گيري نهايي است كه گروه ها بايستي تلاش كنند به سمت اجماع حركت كنند. محمد سلامتي در پاسخ به سئوالي در مورد تعيين حداكثر زمان براي اجماع جبهه دوم خرداد، تصريح كرد: نمي توان شتاب زده عمل كرد و هنوز چند ماهي تا انتخابات باقي است و مي توان كارهاي زيادي را انجام داد و ديدگاه ها را در جهت خاص خود سوق داد.
انجمن اسلامي مهندسان تلاش دارد كروبي را معرفي كند
دبيركل انجمن اسلامي مهندسان با تأكيد بر ايجاد اجماع در بين گروههاي دوم خردادي بر سر يك كانديدا گفت كه گروههاي اصلاح طلب حتما بر سر يك كانديداي خاص به اجماع خواهند رسيد. غريباني، با بيان اين كه هنوز اين تشكل بعد از اعلام انصراف ميرحسين موسوي از كانديداتوري به يك استراتژي مشخص در مورد انتخابات نرسيده است، گفت: با توجه به موقعيت كروبي تلاش داريم وي را به عنوان كانديداي خود مطرح كنيم و در صورت تصميم گيري اعضاي شوراي مركزي با وي ديدار مي كنيم.
موفقيت در انتخابات بايد از مسير اعتمادسازي باشد
سخنگوي جبهه «ائتلاف نهم براي فرداي بهتر» گفت: طرح اخباري مبني بر عدم كانديداتوري آقاي هاشمي رفسنجاني در انتخابات رياست جمهوري حداقل به دو دليل براي طراحان آن نتيجه عكس مي دهد.محمدباقرنوبخت در اين باره توضيح داد: اولا؛ تكذيب مكرر اين اخبار از طرف دفتر آقاي هاشمي رفسنجاني موجب بي اعتباري آنان مي شود، در حالي كه براي دستيابي به موفقيت در انتخابات بايد از مسير اعتمادسازي عبور كرد. ثانيا؛ برداشت جامعه از تلاش عده اي براي حذف چهره مقبول در نظرسنجي ها بر مشاركت حداكثري مردم در انتخابات اثر منفي مي گذارد.
هنوز به كانديداي موردنظر نرسيده ايم
ايسنا: عضو شوراي مركزي جمعيت زنان جمهوري اسلامي ايران از برگزاري نشست هاي انتخاباتي كه به زودي از سوي حزب متبوعش ترتيب داده خواهد شد، خبر داد.پروانه مافي، همچنين درباره آخرين اخبار انتخاباتي جمعيت زنان جمهوري اسلامي ايران افزود: همچنان در حال رايزني هستيم و اميدواريم هر چه زودتر به كانديداي مورد نظر خود دست يابيم.
حمايت هر گروه و جناحي را قبول دارم
ايسنا: دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره  علل و انگيزه هاي حضورش در ميان كانديداهاي شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي گفت: حضور من در اين جلسات پيرو دعوت شورا صورت گرفته است، در جلسات و مذاكرات نيز پيشرفت هايي حاصل شده است، ولي بحث ها هنوز ادامه دارد. محسن رضايي تاكيد كرد: من آمادگي دارم حمايت هر گروه و جناحي را كه برنامه هاي ارائه شده مرا درباره  حل مشكلات اقتصادي مردم، ايجاد تحول در مديريت كشور و اعتلاي فرهنگي جامعه بپذيرد و هزينه هاي آن را بپردازد، قبول كنم.
رضايي در مورد تصميم گيري شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب نيز تاكيد كرد: اگر تصميم آنها عادلانه و منطقي باشد آن را مي پذيرم. معيار عادلانه بودن، نظرسنجي از مردم و نظر كارشناسان در ارزيابي نامزدهاي انتخاباتي است.
براي شركت در انتخابات هنوز به جمع بندي نرسيده ام
فارس: مصطفي معين گفت: در حال حاضر مشغول بررسي كامل شرايط هستم، ولي هنوز براي شركت در انتخابات به جمع بندي نرسيدم
وزير سابق علوم، تحقيقات و فناوري و كانديداي احتمالي اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوري در حاشيه همايش ايرانشناسي گفت: شرايط نسبت به گذشته كاملاً فرق كرده و شركت من در انتخابات امري نسبي است.
هاشمي رفسنجاني در آخرين لحظات كانديدا مي شود
فارس: نماينده مردم تبريز پيش بيني كرد، هاشمي رفسنجاني در آخرين لحظات، خود را كانديداي رياست جمهوري خواهد كرد.
سيد اسماعيل جبارزاده با اشاره به سخنان تعدادي از اصولگرايان درباره كانديداتوري هاشمي رفسنجاني كه يكي از اصولگرايان در جلسه روز جمعه اصولگرايان اينگونه تحليل كرده بود كه هاشمي رفسنجاني اگر رئيس جمهور شود، قطعا فردي مثل خاتمي بعد از وي رئيس جمهور خواهد شد، به اين دليل جناح اصولگرا نمي خواهد تا ۱۶ سال كرسي رياست جمهوري و عرصه مديريتي و اجرايي كشور را از دست بدهد، گفت: هاشمي رفسنجاني در آخرين لحظات، خود را كانديداي رياست جمهوري خواهد كرد.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |