دوشنبه ۲۱ دي ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۰۸ - Jan 10, 2005
سيد محمد خاتمي ديروز دو وظيفه قانوني رياست جمهوري را انجام داد
رئيس جمهوري در مجلس
خاتمي لايحه بودجه ۱۵۵ هزار ميليارد توماني را به مجلس برد
رشد اقتصادي ۱/۷ ،تورم ۵/۱۴و نرخ بيكاري ۱۰ درصد

مجلس به وزير پيشنهادي خاتمي رأي نداد
010965.jpg
عكس : عليرضا بني علي
گروه اقتصادي: مجلس شوراي اسلامي دوره هفتم، ديروز يكي از حساس ترين روزهاي خود را پشت سر گذاشت. سيد محمد خاتمي، رئيس جمهور، ديروز در شرايطي در صحن علني مجلس شوراي اسلامي، حضور يافت كه دو وظيفه و مسئوليت قانوني را بايد به انجام مي رساند. نخستين آن لايحه بودجه سال ۱۳۸۴ بود كه اولين و آخرين بود. اولين لايحه برنامه چهارم و سند چشم انداز و آخرين لايحه بودجه دولت سيد محمد خاتمي. سخنراني ابتدايي رئيس جمهور در اين روز بر محور لايحه بودجه و ويژگي هاي آن و همچنين دستاوردهاي دولت در طول هشت سال گذشته به ويژه برنامه سوم توسعه متمركز بود.
سخنراني دوم خاتمي بافاصله اي چند دقيقه اي براي معرفي محمد صادق بناب، براي تصدي وزارت راه و ترابري آغاز شد. پس از سخنان آقاي خاتمي، حداد عادل، رئيس مجلس شوراي اسلامي بررسي و تصميم گيري در مورد وزير معرفي شده را به جلسه بعد از ظهر واگذار كرد. در جلسه بعداز ظهر، پس از سخنان نمايندگان موافق و مخالف و همچنين محمدصادق بناب رأي گيري به عمل آمد كه نتيجه آن رأي عدم اعتماد مجلس به وي بود.
جلسه صبح و بعد از ظهر ديروز با حواشي بسياري همراه بود.

سيد محمد خاتمي در جمع خبرنگاران:
بعد از رياست جمهوري در عرصه بين  المللي ادامه خواهم داد
گروه سياسي: سيد محمد خاتمي رئيس جمهوري روز گذشته پس از پايان جلسه علني صبح مجلس كه به ارائه لايحه بودجه سال ۸۴ كل كشور و معرفي فرد پيشنهادي براي وزارت راه و ترابري از سوي رئيس جمهوري اختصاص داشت، در جمع خبرنگاران حضور يافت و به پرسش هاي متعدد آنها راجع به مهمترين مسائل روز پاسخ داد.به گزارش خبرنگار همشهري ادامه روند اصلاحات، سرنوشت وبلاگ نويسان، حضور هاشمي رفسنجاني در انتخابات، پرونده هسته اي ايران، مسائل اقتصادي، انتخابات عراق، انتخابات رياست جمهوري نهم و رابطه ايران و اروپا مهمترين سئوالهاي مطرح شده از سوي خبرنگاران بودند.
اصلاح نظام تنها از درون آن
خاتمي در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاري فارس كه پرسيد شما در ۱۶ آذرماه از گروهي اصلاح طلب نزديك به خود كه صحبت هايي نزديك به گفتمان اردوگاه دشمن را سر مي دادند، اعلام طلبكاري كرديد ولي هيچ وقت به صورت شفاف آنها را معرفي نكرده ايد، بگوييد در آستانه انتخابات اين گروه چه كساني هستند؟ اظهار داشت: آنچه كه من گفتم اين بود كه گاهي صداهايي مي شنويم كه اردوگاه دشمن همان را مي گويد و من هم معتقدم كه اجمالا عبور از جمهوري اسلامي ايران و پيشنهاد استقرار نظامي غير از نظام جمهوري اسلامي ايران يكي از بزرگترين اشتباهات و شايد توطئه هايي باشد كه در نظام ما انجام مي گيرد. وي تاكيد كرد: ما بايد در درون نظام جمهوري اسلامي كه حاصل يك انقلاب مردمي است، بكوشيم تا با استفاده از همين قانون اساسي و همين نظام وجهه و رنگ دموكراتيك نظام را تقويت كنيم. خاتمي اظهار داشت:  در اين سو نيز كساني كه نمي توانند موقعيت تاريخي را درك كنند، همسو با كساني هستند كه قصد براندازي نظام را دارند.
رييس جمهور گفت: سئوال من اين است كه آيا با انقلاب مي خواهند اين نظام را براندازند كه اين انقلاب چه انقلابي است و با اتكا به چه كسي انجام مي شود، اتكا به خارجي؟ يا مي خواهند با اتكا به اصلاحات و رفورم به هدف خود برسند.
خاتمي افزود: اصلاحات و رفورم بايد براساس نظر مردمي باشد كه اصل نظام جمهوري اسلامي و انقلاب خود را مي خواهند و خواستار اصلاحات در درون نظام جمهوري اسلامي هستند.
وي ادامه داد:  اصلاحات بايد در درون نظام صورت گيرد و متناسب با معيارهاي مردمسالاري باشد.
پرونده وبلاگ نويسان را سياسي نكنيد
رئيس جمهور در پاسخ به سئوال خبرنگاري در خصوص پيگيري پرونده وبلاگ نويسان خاطرنشان كرد: چون علاقه اي به دامن زدن به اين مساله ندارم، بررسي هاي بسيار شديدي را انجام داده ام كه به نتايج خوبي نرسيده ام.
وي گفت: من هيچ ادعايي نمي كنم و اگر مطالبي گفته شود كه ديگران با آن مخالفند، حق اثبات آن را دارند ولي اجازه دهيد كه اين مساله تبليغاتي و سياسي نشود. خاتمي اظهار داشت: من در اين زمينه به زودي با آقاي هاشمي شاهرودي ملاقات خواهم داشت و اگر ۱۰ درصد از آنچه كه دوستان در جريان اين پرونده ادعا مي كنند، درست باشد، به هيچ وجه متناسب شأن جمهوري اسلامي و نظام عادلانه ما نيست كه بايد با آن برخورد شود.
رييس جمهوري با ستايش از بخشنامه اخير رييس قوه قضاييه آن را يكي از افتخارآميزترين اقدامات انجام شده در دستگاه قضايي كشور دانست و افزود:  اگر مفاد اين بخشنامه كه توسط مجلس شوراي اسلامي بصورت قانون در آمده در كشور اجرا شود واقعا عدالت اجتماعي و قضايي در جامعه حاكم مي شود.
خاتمي گفت:  شخص آقاي شاهرودي هم از اينكه اين بخشنامه مورد توجه بعضي ها قرار نمي گيرد ناراحتند و در حال اتخاذ تدابيري هستند تا با تصويب آئين نامه هاي قويتر اين قانون عملي شود و اميدواريم شاهد آن باشيم كه كسي از موقعيت و امكانات خود سوء  استفاده نكند و من تا آخر پيگير اين مسئله خواهم بود.
هاشمي از من حمايت نكرد
رئيس جمهوري در پاسخ به سئوال خبرنگاري كه پرسيد هاشمي رفسنجاني هنگامي كه رياست جمهوري را ترك مي كرد با حمايت از شما زمينه ساز پيروزي شما شد، آيا شما هم هنگام رفتن در صورت كانديداتوري هاشمي رفسنجاني از وي حمايت خواهيد كرد، گفت: رئيس جمهوري حق حمايت از هيچكس را در جايگاه رياست جمهوري ندارد و وظيفه اش برگزاري انتخاباتي سالم و آزاد است. وي با تقدير از هاشمي رفسنجاني به دليل برگزاري انتخابات سالم در زمان دوم خرداد گفت: ايشان با همه لطف و محبتي كه به من داشتند هيچگاه از بنده به عنوان رئيس جمهور پشتيباني و تأييد نكردند اگرچه در زمان ايشان انتخاباتي سالم و خوبي برگزار شد و من هم وظيفه دارم تا انتخابات آينده را خوب برگزار كنم تا هر چه نيروها بيشتر آمدند مشاركت مردم افزايش يابد.
در عرصه بين المللي فعال مي شوم
وي در پاسخ به سئوالي مبني بر اين كه شما بعد از رياست جمهوري چه خواهيد كرد؟ افزود: بعد از رياست جمهوري كارهاي خودم را بخصوص در عرصه بين  المللي ادامه خواهم داد. اگر مي توانستم پيش بيني كنم در انتخابات حاضر نمي شدم.
وي در پاسخ به سئوال خبرنگار ديگري در خصوص پيش بيني حضور اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوري گفت: من اهل پيش بيني نيستم چون اگر مي توانستم پيش بيني كنم فرداي خودم را پيش بيني مي كردم و اگر اين كار را مي توانستم بكنم در جريان انتخابات حاضر نمي شدم و خودم شركت نمي كردم.
وي در پاسخ به سئوال خبرنگار ديگري كه پرسيد: آيا هنوز هم اعتقاد به وجود هر ۹روز يك بحران هستيد؟ گفت: بگذاريد اين چهار، پنج ماه را با خاطره خوش ترك كنيم. رئيس جمهوري در خصوص طرح اجرايي كردن هيات منصفه گفت: من با آنچه در مجلس ششم به تصويب رسيد موافق بودم و آنرا قبول داشتم و اصرار به انجام آن نيز داشتم ولي مجلس هفتم در هر صورت قانونگذار است و تصميم مي گيرد و ما نيز تابع نظر مجلس هستيم.
برگزاري كنفرانس از سوي آمريكا دخالت در امور داخلي ايران است
رئيس جمهوري در خصوص برگزاري كنفرانس پژوهشي در امارات عربي متحده به سفارش وزارت خارجه آمريكا درباره انتخابات رياست جمهوري ايران گفت: آمريكا چه كاره است كه در مورد انتخابات ما كنفرانس بگذارد و اين به معني دخالت در امور داخلي ايران است.
حضور هاشمي رفسنجاني
در انتخابات رياست جمهوري
خاتمي در خصوص نگراني عده اي از آمدن دوباره هاشمي رفسنجاني به عرصه انتخابات رياست جمهوري گفت: من زياد هم اين تحليل ها را نمي فهمم ولي اميدوارم هر كس  كه خود را شايسته مي داند، در انتخابات شركت كند.
رئيس جمهوري در مورد تعدد كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري كه موضوع سئوال خبرنگاري بود گفت: بايد بيش از اينكه به تعدد كانديداها فكر كنيم به فكرها و انديشه ها بينديشيم؛ چرا كه بايد تعدد انديشه ها باشد تا مردم بتوانند انتخاب كنند و ديگر اينكه همه انديشه ها بايد تضمين پياده شدن و اجرايي شدن را در صورت انتخاب شدن داشته باشند كه اين از همه چيز موثرتر است.
خاتمي در پاسخ به سئوالي كه آيا دولت باز هم حاضر است انتخاباتي مانند انتخابات هفتم برگزار كند، گفت: بنده فكر نمي كنم طوري باشد كه در اين انتخابات نمايندگان جناح هاي مختلف حضور نداشته باشند، ممكن است در اين دوره از انتخابات هم روشهايي طبق آنچه كه ما نمي پسنديم اجرا شود ولي من مطمئنم كه در انتخابات آينده هم از جناح اصلاح طلب و هم از جناح  هاي ديگر نماينده در انتخابات خواهد بود و اين كه چه كسي و يا چه چيزي خواهد بود بعداً مشخص مي شود.
وي در پاسخ به سئوالي مبني بر اين كه به نظر شما آيا ضعف عملكرد شما باعث نشد كه اصلاحات به اينجا كشيده شود؟ گفت: من حتما در عملكرد خودم ضعفهايي داشتم و بارها در اين زمينه تا آنجا كه توانستم اقرار به ضعف كردم ولي واقعيت آن است كه عوامل مختلفي در كندشدن حركت اصلاحات وجود داشت كه شايد عملكرد بنده هم بخشي از آن بود، ولي بخش هاي ديگر را نيز بايد در نظر گرفت.
ضرورت ادامه مذاكرات هسته اي با اروپا
خبرنگاري از رئيس جمهوري پرسيد آيا مذاكرات هسته اي ايران و اروپا به بن بست رسيده است كه رئيس جمهوري در پاسخ گفت: اين مسئله  مشكلي است ولي ما از خواسته هاي اصلي خود به هيچ وجه كوتاه نخواهيم آمد و آن اين است كه ما بايد در مسير صلح  آميز، چرخه سوخت هسته اي را داشته باشيم و آنها هم خواستار گرفتن تضمين هاي عيني هستند و در اين راه به طور طبيعي سختگيري هايي نيز مي كنند اما محور اصلي كار ما همين است كه اگر پيشرفت هايي در اين زمينه بشود در جنبه هاي ديگر پيشرفت ها صورت خواهد گرفت؛ چرا كه زمينه هاي پيشرفت در زمينه هاي ديگر بيشتر است ولي به لطف خداوند اين كار را ادامه مي دهيم و نسبت به آن هم بدبين نيستيم، زيرا فكر مي كنيم كه اروپايي ها خواستار حل مناسب مسئله هستند كه البته آنها براي خود نظراتي دارند. وي افزود: اميدوارم با شناخت خط قرمزهايي كه داريم هماهنگ و آرام به سمت جلو حركت كنيم و ما آماده همكاري در همه جهات براي دادن تضمين ها به دنيا ،آژانس بين المللي و اروپا هستيم.وي در خصوص مذاكرات ايران و اروپا گفت: روند جاري روند مناسبي است كه فكر مي كنم به نتيجه برسد ولي بي شك ما براي رسيدن به نتيجه از اهداف خود كوتاه نمي آييم و در آن صورت تصميم مناسب را خواهيم گرفت و اگر آنها به تعهدات خود عمل نكنند، ديگر دليلي براي پايبندي ما نسبت به تعهداتمان باقي نمي ماند.
وزير دفاع عراق حرفهاي بي ربط مي زند
وي در خصوص سخنان وزير دفاع عراق عليه ايران گفت: آدمي كه حرفهاي بي خودي مي زند و هميشه بي ربط صحبت مي كند نياز به جواب ما ندارد و ما نبايد مشغول اين گونه پاسخها به حرفهاي بي پايه و اساس باشيم؛ چرا كه عراقي ها پاسخ مناسب را به او داده اند و نمي دانم اين مرد از باقي مانده رژيم قبلي است و يا مسائل ديگري دارد. وي افزود: اين افراد به جاي فرافكني مشكلات داخلي خود به دنبال ايجاد ثبات و امنيت در عراق و پايان اشغال خود باشند و مشكلات و ضعفهاي خود را به گردن كشورهاي همسايه نيندازند.
رئيس جمهوري گفت: تبديل عراقي كه امروز منشأ كشتار و خون و جنايت شده است به يك كانون ثبات و امنيت در راستاي پيشرفت اين كشور، خواست دائمي و هميشگي ايران است.
پادشاه اردن حرفهاي خود را پس گرفته است
خاتمي در پاسخ به سئوال خبرنگاري درباره روابط ايران و اردن و عواقب اظهار نظر پادشاه اردن گفت: ما با اردن روابط خوب و دوستانه اي داريم و ظاهرا به نظر مي رسد پادشاه اردن حرفهاي اشتباه خود را پس گرفته است.
اصلاحات ادامه مي يابد
رئيس جمهوري در پاسخ به سئوال خبرنگاري كه پرسيد آيا فكر مي كنيد با رفتن شما اصلاحات پايان مي پذيرد؟ گفت: ريشه اصلاحات در درون جامعه است و به طور حتم ادامه خواهد يافت كه اگر دولت با آن هماهنگ باشد، ارزانتر، آسانتر و سريعتر خواهد شد وگرنه اصلاحات كار خود را انجام مي دهد و هيچ چيز نمي تواند جلوي آن را بگيرد.
در حاشيه مجلس
خاتمي محكم گفت نه!
هنگامي كه رئيس جمهوري براي شركت در مصاحبه خبرنگاران از صحن علني خارج شد و پشت تريبون قرار گرفت، مجبور شد از پله ها پايين بيايد كه در پاسخ به طعنه چند خبرنگار گفت: بالاخره كم كم داريم پايين مي آييم.شلوغي خبرنگاران در طرح سئوالات خود آنقدر پرهمهمه بود كه رئيس جمهوري با اعتراض گفت: من كه نمي توانم همزمان پاسخ هفت هشت نفر را بدهم.
رئيس جمهوري در پاسخ به سئوال خبرنگاري درباره انتخابات رياست جمهوري و اين كه آيا دولت باز هم مجبور خواهد شد انتخاباتي برخلاف ميل خود را برگزار كند، گفت: حالا خدمت شما هم مي رسيم.خبرنگار ايرنا از خاتمي پرسيد آيا دوست داريد دوباره رئيس جمهور شويد كه وي محكم گفت نه!
تجمع فرهنگيان به خاطر مطالبات ۱۰ ساله
جمعي از فرهنگيان اعزامي به مدارس خارج از كشور ظهر ديروز با تجمع مقابل مجلس نسبت به عدم پرداخت مطالبات معوقه و عدم اجراي مصوبه هيات دولت در اين زمينه اعتراض كردند.
تجمع كنندگان كه حدود ۳۰۰ معلم از سراسر كشور بودند خواهان پرداخت حق ماموريتهاي خود به مدارس خارج از كشور طي ۱۰ سال گذشته هستند.براساس اين گزارش محمد حسين  نژادفلاح عضو فراكسيون فرهنگيان مجلس شوراي اسلامي با حضور در جمع معلمان از آنان خواست تا با تعيين نمايندگاني از بين خود به تجمع پايان دهند.
درخواست شايق از هاشمي شاهرودي
«عشرت شايق» با رد عضويتش در كميته اي منتخب از سوي مجلس خبرگان براي تحقيق از قوه قضائيه، گفت: من جزء آن سه نفر نبودم. اظهارات مطرح شده درباره خود را تكذيب مي كنم و همه اينها اتهام است.
تجمع پرستاران و وعده هاي ۲ ساله
تحصن پرستاران مقابل مجلس شوراي اسلامي كه از ساعت ۹ صبح ديروز آغاز شده بود با حضور نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و قول پيگيري مطالبات با صدور بيانيه اي پايان يافت.غضنفر ميرزا بيگي رئيس سازمان نظام پرستاري در حاشيه اين تحصن ،علت تجمع پرستاران را محقق نشدن مطالبات پرستاران اعلام و خاطرنشان كرد: حداقل دو سال است كه مطالبات پرستاران را پيگيري مي كنيم.

مابه التفاوت ۳۰ درصدي تورم
به مستمري بگيران پرداخت مي شود
ايسنا: مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي اعلام كرد: مرحله دوم طرح همسازان سازي مستمري بازنشستگان و مستمري بگيران با اختصاص اعتبار بالغ بر ۴۰ ميليارد تومان تا پايان سال جاري اجرا مي شود.
به گزارش خبرنگار «اجتماعي» خبرگزاري دانشجويان ايران دكتر غلامرضا سليماني ديروز افزود: در راستاي آيين نامه اجرايي بند «ل» تبصره ۴ قانون بودجه سال ،۸۱ كليه بازنشستگان و مستمري بگيران و از كارافتادگان، مابه التفاوت ۳۰ درصد تورم سالهاي ۵۹ تا اول آبان ۸۱ را تا سقف ۱۸۰ هزار تومان حقوق جهت جبران بخشي از تورم اين سالها، تا پايان سال جاري دريافت مي كنند كه اين افزايش مبناي پرداخت مستمري سال ۸۴ است.
وي تصريح كرد: تغيير قانون استخدام كشوري در سال ۷۹ و ايجاد شكاف ميان ميزان مستمريهاي برقرار شده قبل و بعد از اين تاريخ موجب شد دولت براي جبران اين تفاوت در مورد بازنشستگان كشوري و لشكري بودجه اي را اختصاص دهد، اما بودجه براي همسان سازي مستمري بيمه شدگان تحت پوشش سازمان تأمين اجتماعي اختصاص داده نشد.
سليماني خاطرنشان كرد: سازمان تأمين اجتماعي نيز در مرحله اول در سال گذشته به منظور همسان سازي مستمري افراد مشمول اين صندوق، اعتباري بالغ بر ۴۵ ميليون تومان اختصاص داد، كه به علت محدوديت منابع تنها بخشي از مستمري بگيران و بازنشستگان تحت پوشش اين طرح قرار گرفتند.
وي همچنين از اجراي طرح همسان سازي مستمري بازنشستگان و مستمري بگيران شركتها و مؤسسات دولتي تحت پوشش اين سازمان در سال آينده عليرغم پرداخت نشدن اعتبارات لازم خبر داد و گفت: اين مبلغ از طريق منابع تأمين اجتماعي پرداخت و پس از آن از دولت دريافت مي شود.

عارف: وزارت اطلاعات يكي از دستگاه هاي موفق در ايجاد تحول اداري است
فارس: معاون اول رئيس جمهور در جلسه شوراي عالي اداري گفت: وزارت اطلاعات يكي از دستگاههاي پيشتاز و موفق در ايجاد تحول اداري و ضابطه مند نمودن امور است.
به گزارش دفتر رسانه هاي رياست جمهوري، محمدرضا عارف افزود: وزارت اطلاعات در زمينه استانداردسازي، نوسازي اداري و اتوماسيون فعاليت ها و نيز اصلاح ساختار و بهسازي نيروي انساني، موفقيت هاي ارزشمندي به دست آورده است. عارف همچنين قانون مداري، شفاف سازي و ارتقاي جايگاه نظام اطلاعاتي را از ديگر اقدامات موثر وزارت اطلاعات در راستاي منافع ملي عنوان كرد و از زحمات فراوان و سنگين كاركنان و مديران اين وزارتخانه قدرداني كرد.
در يكصد و بيست و دومين جلسه شوراي عالي اداري پس از اعلام نظر وزارت علوم، تحقيقات و فناوري مبني بر امكان برگزاري دوره هاي علمي - كاربردي مورد نياز صنعت آب و برق در دانشكده هاي وابسته به آن وزارتخانه، به دليل امكانات ويژه اي كه در اين بخش وجود دارد، با ادامه فعاليت دانشكده صنعت آب و برق «شهيد عباسپور» وابسته به وزارت نيرو موافقت شد.
همچنين در اين جلسه پيشنهاد مشترك سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور و وزارت آموزش و پرورش مبني بر اين كه شركت سهامي ساختمان هاي آموزش از وزارت آموزش و پرورش منتزع و به صندوق ذخيره فرهنگيان واگذار شود، به تصويب اعضا شورا رسيد.
براساس اين مصوبه، تمامي  پژوهشكده هاي وابسته به وزارت آموزش و پرورش و سازمان آموزش و پرورش استثنايي در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش تجميع شد و موسسه پژوهشي برنامه ريزي درسي و نوآوري هاي آموزشي با تمام وظايف، اختيارات و نيروي انساني و امكانات در سازمان پژوهشي و برنامه ريزي آموزشي ادغام گرديد.
در اين جلسه با رويكرد توسعه مشاركت هاي مردمي مقرر شد ساختار انجمن اوليا و مربيان تغيير و به صورت يك تشكل غير دولتي( NGO) اداره گردد.

هاشمي رفسنجاني:
وحدت جهان اسلام نياز امروز ماست
ايسنا: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به كارگيري اصول علمي را در مباحث ديني مهم ترين ابزار براي ايجاد تفاهم ميان پيروان مذاهب اسلامي  عنوان كرد.
هاشمي  رفسنجاني ديروز در ديدار استادان و مديران موسسه آموزشي و پژوهشي مذاهب اسلامي، افزود: رويكرد عالمانه، همراه با متانت و به دور از تعصب، توهين و افترا، مي تواند جلوي تفرقه در جهان اسلام را گرفته و موجبات وحدت حقيقي جهان اسلام را فراهم كند.
وي شناخت صحيح مذاهب اسلامي و كار بيشتر در زمينه اشتراكات و همكاري متقابل سازنده را نياز امروز جهان اسلام عنوان كرد و گفت: ايجاد فضاي همكاري با ديگر مذاهب و ارائه تصويري واحد به دنياي اسلام در اوضاع كنوني، بايد در صدر برنامه هاي مراكز اسلامي قرار گيرد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، اختلاف در جهان اسلام را خواست دشمنان و امپرياليزم جهاني عنوان كرد و افزود: استكبار جهاني امروز از همه ابزارهاي تبليغاتي نوين براي ايجاد اختلاف و خاموش كردن بيداري ملت هاي مسلمان استفاده مي كند و كشورهاي مسلمان نيز بايد با هوشياري با آن مقابله كنند.
هاشمي  رفسنجاني، سرمايه هاي علمي  موجود را در حوزه هاي علميه ايران وسيع توصيف كرد و گفت: اقدامات انجام شده پس از پيروزي انقلاب اسلامي در ايران مهم و زيربنايي بوده و اكنون نيز ظرفيت كار در حوزه هاي بين المللي، بسيار گسترده تر از مسائل داخلي است.

باهنر:
اولويت بيشتر با طرح ها و لوايح اقتصادي است
ايسنا: هر زمان كه كميسيون حقوقي و قضايي طرح تعريف جرم سياسي را به هيات رييسه بدهد طبق آيين نامه در دستور كار مجلس قرار گرفته و به آن رسيدگي مي كنيم.
محمدرضا باهنر، نايب رييس مجلس شوراي اسلامي ضمن بيان مطلب بالا، افزود: ما طبق آيين نامه طرح هاي در دستور كار را رسيدگي مي كنيم اما اولويت بيشتر با طرح ها و لوايح اقتصادي است.وي گفت: بنابراين درصورتي كه طرح تعريف جرم سياسي در نوبت قرار گيرد، مطرح و به آن رسيدگي مي شود.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |