دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۳۸ - Feb 14, 2005
متهم به قتل در دادگاه:
كتمان حقيقت اشتباه من بود
000447.jpg
گروه حوادث: محاكمه مرد جواني كه متهم به قتل يك وكيل دادگستري است صبح ديروز در حالي برگزار شد كه عامل جنايت، منكر هرگونه قتلي شد.
به گزارش خبرنگار ما، جلسه محاكمه صبح روز گذشته در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان به رياست قاضي عزيز محمدي و چهار مستشارش به نام هاي باقري، كوه كمره اي، سبزواري و شريفي برگزار شد.
در ابتداي جلسه محاكمه خاكي نماينده دادستان به قرائت كيفرخواست پرداخت و گفت: در اين پرونده، بهزاد (۲۸ ساله) متهم به مباشرت در قتل عمدي هوشنگ كه وكيل دادگستري است و سرقت چك هاي مقتول به مبلغ يكصد ميليون ريال و استفاده از چك هاي مجعول و رابطه نامشروع است.
خاكي در ادامه افزود: در تاريخ ۱۹/۱۱/۸۲ فقدان هوشنگ به مراجع ذيربط اعلام شد و در تحقيقات مقدماتي از خانواده وي مشخص شد نامبرده ساعت ۹ صبح همان روز با بهزاد (متهم) قرار ملاقات داشته است كه پس از مراجعه وكيل دادگستري به خانه بهزاد به خاطر برخي مسايل بين آنها درگيري پيش آمده و در جريان درگيري هوشنگ با ضربات متعدد لوله آهني توسط بهزاد به قتل رسيده است. متهم پس از ارتكاب قتل اموال و اشياي مقتول و چك هايش را به سرقت برده و متواري مي شود. همچنين اتومبيل متعلق به مقتول را در يكي از ميدان هاي شهر رها كرده است. پس از كشف جسد كه توسط متهم در داخل كمد مخفي شده بود، متهم دستگير و از همان ابتدا ضمن تشريح نحوه ارتكاب قتل، به بزه ارتكابي اقرار كرد.
خاكي در پايان گفت: با توجه به تحقيقات صورت گرفته در دادسراي امور جنايي، قرار مجرميت صادر و منجر به صدور كيفرخواست شد. به اين ترتيب با توجه به بازسازي صحنه جرم و اعترافات صريح متهم به قتل تقاضاي صدور حكم قانوني درخصوص تمامي اتهامات عليه متهم را دارم.
بعد از ختم قرائت كيفرخواست، اولياي دم درخواست خود مبني بر قصاص نفس (اعدام) را در حالي اعلام كردند كه همسر مقتول درخصوص روز حادثه گفت: صبح آن روز همسرم مرا مقابل محل كارم پياده كرد و به من گفت كه به ملاقات دوستش بهزاد مي رود. ديگر از او خبري نداشتم تا اينكه شب به خانه نيامد. هرچه با تلفن همراهش تماس گرفتم گوشي وي قطع بود. همين موضوع باعث نگراني ام شد. با خانه بهزاد تماس گرفتم. گفت: از وي خبري ندارد. فرداي آن روز بود كه بهزاد با من تماس گرفت و گفت ظاهراً هوشنگ كيفش را داخل آژانس جا گذاشته است. من براي تحويل كيف به آژانس رفتم اما چون مشخصاتم با مدارك داخل آن يكي نبود كيف را به من ندادند. از اين طريق بود كه من به بهزاد مشكوك شدم و موضوع را به مأموران اطلاع دادم و وي دستگير شد.
پس از آن قاضي از متهم خواست تا در جايگاه بايستد. وي بعد از معرفي خود به سؤالات قاضي پاسخ گفت.
قاضي: با توجه به كيفرخواست صادره شما متهم به مباشرت در قتل عمدي هوشنگ و سرقت چك ها و جعل و استفاده از چند فقره از چك هايش هستيد چه دفاعي داريد؟
متهم: من اتهامات را قبول ندارم. البته اگر مرا دوباره به اداره آگاهي ببرند به قتل اعتراف مي كنم. من اصلاً مشكل مالي نداشتم. دليلي وجود نداشت كه رفيقم را بكشم.
قاضي: شما قتل را قبول داريد؟
متهم: نه قبول ندارم.
قاضي: جسد در خانه شما كشف شد. چه دفاعي داريد؟
متهم:  من خبري از قتل نداشتم. شب قبل از حادثه هوشنگ به من تلفن زد و گفت يكي از دوستانش از اهواز آمده است. چون مي دانست من قصد رفتن به شهرستان را دارم به خانه ام آمد و من كليد را به وي دادم تا دوستش شبها درخانه من بخوابد. اما وقتي فرداي آن روز به خانه برگشتم با جسد هوشنگ روبه رو شدم.
قاضي: جسد كجا افتاده بود؟
متهم: بين در ورودي و هال.
قاضي: جسد سه روز در خانه بود، شما چطور آن جا زندگي مي كرديد؟ بوي تعفن همه جا را گرفته بود؟
متهم: من مانده  بودم كه چه كار كنم. من در آن مدت آنجا زندگي نمي كردم. حيران مانده بودم كه چه تصميمي بگيرم.
قاضي: جسد را خودت داخل نايلون كردي؟
متهم: قصد انتقال آن را داشتم. آقاي قاضي تنها گناه من كتمان حقيقت بود. اينكه چطور مرگ دوستم را توجيه كنم. يكي از دوستان هوشنگ به نام آقاي هـ . مي داند كه هوشنگ آن شب با چه كسي قرار ملاقات داشت.
قاضي: چرا موبايل مقتول را داخل گوني برنج پنهان كردي؟
متهم: قصد پنهان كردن آن را داشتم.
قاضي: توكه او را نكشته بودي؟ چرا قصد پنهان كردن اموالش را داشتي چرا موضوع را به پليس نگفتي؟
متهم سكوت طولاني كرد و گفت: كتمان حقيقت اشتباه من بود .در ادامه جلسه دادگاه قاضي با اشاره به بازجويي هاي صورت گرفته خطاب به متهم گفت شما در ۴ صفحه با خط خودت اقرار به قتل كرده اي حتي گفته اي كه چند ضربه زده اي! از شما مي خواهم واقعيت را بگويي!متهم سكوت كرد. در پايان جلسه محاكمه، وكيل متهم در جايگاه قرار گرفت و با تقديم لايحه به دادگاه به طور مختصر به دفاع از موكلش پرداخت. عزيز محمدي (قاضي پرونده) ختم جلسه دادگاه را اعلام كرد و قرار است ظرف مدت قانوني حكم درخصوص پرونده صادر شود.

تخريب ۷ هزار ساختمان براثر بارش برف
000450.jpg
رييس حوادث غير مترقبه استان گيلان گفت: با توجه به پيش بيني هاي صورت گرفته سقف بين ۵ تا ۷ هزار ساختمان در استان گيلان بر اثر بارش برف تخريب شده است.
افشين عزيزي با بيان اين مطلب گفت: سقف تعداد زيادي از ساختمانهاي شهرهاي استان گيلان در اثر بارش شديد برف تخريب شده است و با همكاري آموزش و پرورش استان، برخي از ساكنان منازل تخريب شده در مدارس اسكان داده شده اند و برخي ديگر نيز به منازل اقوام خود رفته اند.
وي در خصوص مشكل برق و آب در استان گيلان افزود: با تلاش نيروهاي امدادي مشكل سيستم برق برطرف و برق مناطق شهر وصل شده است. همچنين با ترميم شبكه آب رساني، شهرهاي استان مشكل آب نيز ندارند و شهروندان تحت پوشش قرار گرفته اند.
وي خاطر نشان كرد: مشكل نان مردم منطقه نيز با فعال شدن نانوايي هاي استان برطرف شده است.
رييس ستاد حوادث غيرمترقبه استان گيلان تاكيد كرد: تاكنون هيچ گزارشي در خصوص تلفات جاني بارش برف و كولاك و تخريب ساختمانها در استان گيلان گزارش نشده است.

سرقت ۱۰۰ ميليون توماني در منطقه شهرآرا
گروه حوادث: جستجو براي دستگيري مأموران قلابي كه مرتكب سرقت چند ميليون توماني از يك منزل مسكوني شده بودند توسط مأموران اداره آگاهي مركز آغاز شده است.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۱۶ روز چهارشنبه دو مرد با در دست داشتن كارت جعلي مأموران دادگستري به مقابل در منزلي در حوالي منطقه شهرآرا مراجعه كردند. خدمتكار منزل بعد از شنيدن صداي زنگ در را گشود. دو مرد ناآشنا در برابر وي نمايان شدند. خدمتكار با ديدن كارت شناسايي آنان هر دو را به داخل منزل هدايت كرد تا صاحب خانه پاسخگوي سؤالات آنان باشد. وقتي صاحب خانه نزد آنان آمد دو مرد در گفت وگويي خصوصي به وي اظهار داشتند: «خدمتكار منزل چندي پيش مرتكب قتل شده است و بايد براي انجام بازجويي هاي پليس همراه آنان برود.»
مردان ناشناس با همين ترفند هر يك از اعضاي خانواده را به داخل اتاق هاي جداگانه كشانده و سپس با تهديد دست ها و پاهاي تمامي حاضران در خانه ويلايي را بستند.
مردان ناشناس كه چهره واقعي خود را نمايان كرده بودند بعد از جستجوي تمامي اتاق هاي منزل موفق به سرقت يك گوشواره برليان، ۲۷ حلقه النگوي طلاي گرانقيمت، چهار مجسمه بودا و مقاديري طلا و جواهر ديگر شدند كه ارزش تمامي اموال سرقت شده به ۱۰۰ ميليون تومان مي رسيد. سارقان سپس در حالي كه هر كدام از اعضاي خانواده محبوس در اتاق هايي جداگانه بودند، منزل را ترك كردند.
حاضران در خانه بعد از اين كه اطمينان يافتند سارقان فرار كرده اند، به هر زحمتي بود خود را از حصار طنابها نجات داده و سپس با مركز فوريت هاي پليس ۱۱۰ تماس گرفتند تا تحقيقات پليس براي شناسايي مأموران قلابي دادگستري آغاز شود. پرونده اين سرقت ۱۰۰ ميليون توماني در دايره ۱۱ اداره آگاهي مركز تحت بررسي است.

كارشناسان حقوقي هنوز در خصوص
حادثه سفيلان اظهار نظر نكرده اند
000453.jpg
فارس: معاون دفتر حقوقي و حمايت قضايي آموزش و پرورش در خصوص وضعيت پرونده حادثه آتش سوزي در مدرسه روستاي سفيلان گفت: قاضي پرونده از بعد عمومي جرم، پرونده را به كارشناسي ارجاع داده است و آنها نيز هنوز اظهار نظر نكرده اند.
عادل عبدي افزود: خانواده دانش آموزان جان باخته در حادثه آتش سوزي در مدرسه روستاي سفيلان قبل از پرداخت ديه به آنها رضايت داده بودند.
وي اضافه كرد: در خصوص اين حادثه هيچ گونه شكايتي از سوي خانواده ها نداشتيم اما قاضي پرونده از ديد عمومي جرم در حال بررسي پرونده است و مشخص است كه اين پرونده تا گرفتن نتيجه نهايي جريان خواهد داشت.

حادثه در جهان
دستگيري خواهر و برادر قاتل
گروه حوادث: پليس اينديانا خواهر و برادري را كه پس از به قتل رساندن مادر و پدر بزرگ و مادر بزرگ خود اجساد آنها را در زيرزمين منزل مخفي كرده و سپس با پولي كه از قربانيان سرقت كرده به لاس واگاس مسافرت كرده بودند بازداشت كرد.
دادستاني اينديانا اين خواهر و برادر را با سه مورد اتهام قتل، يك مورد اقدام به قتل و دو مورد سرقت روبه رو كرده است. پليس پس از مراجعه به منزل پدر بزرگ اين خواهر و برادر با اجساد قطعه قطعه شده مادر و مادر بزرگ و جسد پدر بزرگ در زيرزمين منزل روبه رو شد. به گزارش پزشكي قانوني حداقل ۵ هفته از مرگ مقتولان مي گذشته است. پليس ميسوري خودروي متهمان را به دليل سرعت غيرمجاز در يكي از بزرگراه هاي اين شهر متوقف كرد. يكي از مأموران هنگام بازرسي ماشين با لباس هاي خوني، مقدار زيادي كارت هاي اعتباري و گواهي نامه پدر بزرگ و مادر بزرگ متهمان روبه رو شد. زماني كه پليس از متهمان علت مسافرت آنها را جويا شد هر كدام از متهمان داستان متفاوتي را تعريف كرد كه همين امر باعث شك بيشتر مأموران به اين خواهر و برادر گرديد.
به گزارش مأمور تحقيق پرونده كنت الن ۲۹ ساله و كاري آلن ۱۸ ساله به منظور سرقت اموال و دارايي هاي پدر بزرگ خود آنها را به قتل رسانده اند. البته كاري آلن ادعا كرد كه برادرش مقتولان را به قتل رسانده و وي تنها شاهد اين ماجرا بوده است. طبق اعترافات متهمان كنت روز سي ام دسامبر نقشه قتل پدر بزرگ و مادر بزرگش را با مادرش در ميان گذاشته اما پس از آنكه با مخالفت شديد مادر روبه رو مي شود وي را كه ۵۳ سال سن داشته در آپارتمان محل سكونتش به قتل مي رساند. دو روز پس از اين حادثه وي مادر بزرگ ۷۵ ساله خود را به آپارتمان برده و با پيچيدن طناب پلاستيكي به دور گردنش وي را به قتل مي رساند. پس از آن با مراجعه به منزل پدربزرگش وي را با ضربات متعدد چكش به قتل مي رساند. كنت پس از به قتل رساندن مقتولان به كمك يك شمشير قديمي اجساد آنها را تكه تكه كرده و پس از جاسازي آنها در پلاستيك هاي متعدد آنها را در زيرزمين منزل پدر بزرگش مخفي مي كند.
طبق قوانين قضايي اين ايالت درصورت اثبات اتهامات وارده متهمان به اعدام محكوم خواهند شد.
دستگيري متهم به قتل ۷۰ ساله
گروه حوادث: پليس نورت هامپتون زن هفتاد ساله اي را كه همسايه ۸۴ ساله خود را به قتل رسانده بود به اتهام قتل عمد بازداشت كرد.
مأمور تحقيق اين پرونده اعلام كرد كه هنوز انگيزه متهم از ارتكاب اين قتل مشخص نيست. متهم كه كتي مك كلن نام دارد در حال حاضر در زندان ايالتي به سر مي برد. زماني كه پليس به منزل توتي اير رسيد وي در حالي كه غرق در خون بود ادعا كرد كه كتي وي را با ضربات پتكش مورد ضرب و شتم شديد قرار داده است. توتي اير لحظاتي پس از انتقال به بيمارستان به علت شدت ضربات وارده فوت كرد. متهم به قتل تاكنون از استخدام وكيل براي خود خودداري كرده است.

قاتل نازنين، لب به اعتراف گشود
گروه حوادث: پليس شهرستان شيراز پس از ۴۸ ساعت تلاش شبانه روزي، قاتل نازنين ۴ ساله را دستگير كرد. او در بازجويي، انگيزه خود را سرقت اعلام كرد.
بر پايه اين گزارش، در ساعت ۲۲‎/۲۰ سه شنبه هفته پيش، مردي در تماس با مركز فوريت هاي پليس ۱۱۰ از گم شدن دخترش خبر داد. او در توضيحاتش به ماموران گفت: دخترم نازنين كه براي خريد تنقلات از خانه بيرون رفته تاكنون بازنگشته است.
كشف جسد
با اظهارات اين مرد، كارآگاهان تحقيقات خود را براي مشخص شدن موضوع و يافتن نازنين آغاز كردند تا اين كه ساعتي بعد جسد نازنين درون يك گوني آغشته به خون در نزديكي محل زندگي اش كشف شد.
بر پايه اين گزارش، بلافاصله ماموران به همراه قاضي كشيك و پزشكي قانوني در محل حاضر شدند. معاينات اوليه حكايت از ضربات شديد چاقو بر سر و گردن و شكافتگي قفسه سينه مقتول داشت.
با توجه به حساسيت و اهميت موضوع، ماموران تحقيقات خود را براي يافتن قاتل يا قاتلان نازنين آغاز كردند. آنان در همان ساعات اوليه به مردي به نام «فرامرز» كه در محل گدايي مي كرد مظنون شده و او را بازداشت كردند.
فرامرز پس از انتقال به آگاهي در ابتدا از بيان حقيقت خودداري مي كرد تا سرانجام پس از دو روز لب به اعتراف گشوده و به قتل نازنين اعتراف كرد.
او در اعترافاتش گفت : در گوشه اي از خيابان ايستاده بودم كه ديدم دختر بچه اي از مغازه خواربار فروشي خارج شد. با د يدن گوشواره و دستبند طلاي او تصميم گرفتم در فرصتي مناسب او را غافلگير كرده طلاهايش را به سرقت ببرم. اما هنگامي كه با مقاومت و داد و فريادش مواجه شدم، او را كشتم.
براساس اين گزارش، ماموران به محل زندگي فرامرز مراجعه كرده و آلات قتل را كشف كردند.متهم به قتل انگيزه خود را سرقت طلاهاي نازنين اعلام كرد.
وقوع چنين حوادثي در شهرهاي مختلف كشور ضرورت آموزش كودكان در مواجهه با افراد مشكوك را از يك سو و هوشياري والدين در برنامه ريزي ساعات ورود و خروج فرزندانشان از خانه را بيش از پيش ضروري مي سازد.

سركرده باند آدم خوارها فرار كرد
گروه حوادث:  سركرده  باند آدم خوارها كه حدود ۴۰ نفر را هدايت مي كرد، در حين انتقال به دادسراي كرج از چنگ مأموران گريخت.
به گزارش خبرنگار ما،  جمال ملاعباسي، سركرده  باند آدم خوارها كه سوابق متعددي در زمينه  كيف قاپي و سرقت هاي مقرون به آزار در پرونده  خود دارد، در حين انتقال به دادسراي كرج و با همدستي گروهي موفق به فرار شد.
حسيني، بازپرس شعبه  هفتم دادسراي جنايي در اين رابطه گفت: طبق گزارشات ارسالي و گفته  شاهدان عيني، گروهي با ايجاد درگيري و زمينه سازي در مسير انتقال متهم، وي را فراري دادند.
وي ادامه داد: در تاريخ ۵ بهمن ماه سال جاري قرار مجرميت براي ۳۹ نفر از اعضاي اين باند صادر شده بود.
حسيني هم چنين اين پرونده را ادامه پرونده  معروف به «ديوار چين» دو سال گذشته دانست.
تحقيقات بيشتر براي شناسايي عاملان فرار و دستگيري مجدد سركرده باند آدم خوارها در دادسراي جنايي تهران ادامه دارد.

محاكمه غيرعلني سه پسر در دادگاه كيفري استان
گروه حوادث: مردان جواني كه متهم به ربودن و آزار و اذيت يك دختر بودند، در شعبه ۷۷ دادگاه كيفري استان غيرعلني محاكمه شدند.
به گزارش خبرنگار ما، متهمان اين پرونده، كه سه پسر جوان هستند ارديبهشت ماه امسال دختر ۱۸ ساله اي به نام ليلا را در راه مدرسه به زور ربوده و پس از انتقال به گاراژي در خيابان خاوران مورد آزار و اذيت قرار داده اند.
با طرح شكايت دختر جوان، تيمي از كار آگاهان اداره آگاهي تهران مأمور رسيدگي به پرونده شدند و توانستند يكي از متهمان پرونده را كه راننده آژانسي در آن محل بود را شناسايي كنند. به دنبال دستگيري اين راننده آژانس دو متهم ديگر نيز دستگير شدند.
پس از بازجويي مقدماتي در دادسراي امور جنايي مردان جوان به اتهام ربودن و تجاوز به عنف بازداشت شدند و صبح ديروز به صورت غيرعلني در شعبه ۷۷ دادگاه كيفري استان محاكمه شدند.

زورگير خيابان خزانه دستگير شد
گروه حوادث: زورگيري كه با تهديد و ضرب و شتم كيف دستي مردي حاوي ۲۰۰ هزار تومان وجه نقد را در خيابان خزانه تهران ربوده بود، ديروز به دام پليس افتاد.
مردي ديروز با مراجعه به كلانتري ۱۱۷(جواديه) از ۳ زورگير حرفه اي كه كيف دستي حاوي مبلغ ۲۰۰ هزار تومان وجه نقد او را در خيابان خزانه تهران به سرقت برده بودند، اعلام شكايت كرد.بر پايه اين گزارش، مأموران آگاهي پس از استماع سخنان مالباخته سريعاً وارد عمل شده و يكي از سارقان را به نام (م- ش ) به دام انداختند.
گفتني است متهم براي تحقيقات بيشتر و تكميل پرونده تحويل مراجع قضايي شد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |