دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۳۸ - Feb 14, 2005
برانكو ايوانكوويچ در مصاحبه با رسانه ها
كيفيت تاكتيكي ايران و بحرين عالي بود
000474.jpg
گروه ورزشي _ جهانگير كوثري: برانكو ايوانكوويچ در مصاحبه مطبوعاتي و راديوتلويزيوني بر مواضع و برنامه هاي خود ايستاد و از بازي تيم ملي در مقابل بحرين در منامه دفاع كرد.
او معتقد است در منامه نتيجه خوبي گرفته است و اين بازي مي تواند مسير رفتن به جام جهاني براي تيم ملي ايران را هموار كند. برانكو از بازي تيم ملي بحرين نيز تعريف كرد و بر اين اعتقاد بود ايران و بحرين در سطح فوق العاده اي بازي كردند و ارزش بازي نيز بسيار بالا بود. تساوي در خانه حريف كار آساني نبود، بحرين و ژاپن از مدعيان اين گروه به حساب مي آيند و نبايد بحرين را دست كم گرفت.
برانكو در پاسخ به سئوالات مطرح شده چنين بيان داشت :من و استريچكو از بازي راضي بوديم. بازي كيفيت لازم را داشت و كار تاكتيكي دو تيم هم بسيار خوب بود و در ميدان ،جنگ سختي بين بازيكنان وجود داشت. زماني كه علي كريمي صاحب توپ مي شد، چند بازيكن به جنگ با او مي پرداختند، اينها نشانه اي از بازي سخت ما با بحرين بود. حريف دفاع فشرده و متمركزي داشت و اجازه نمي داد ما به آساني به دروازه اش نزديك شويم و به همين دليل موفق نبوديم.
برانكو گفت: بحرين با احتياط بازي مي كرد و گاه اتفاق مي افتاد با ده بازيكن به دفاع مي پرداخت. استريچكو مربي بحرين به من گفت: اگر ريسك مي كردم، بازي را مي باختم.
زمين سفت و سخت بود، توپ آنگونه نبود كه ما فكر مي كرديم و شرايط آب و هوايي هم تعريف نداشت و تمام اينها مانعي شد تا تيم ما پيروز نشود.
برانكو در پاسخ به مشكلات دفاعي گفت: ما در بحرين ضعيف نبوديم، دفاع ما خوب كار كرد، اما مي توانستيم بهتر از اين هم باشيم. كيفيت بازي را تنها تيم ما تعيين نمي كند، حريف هم نيمي از نفرات داخل زمين را تشكيل مي دهد. شما مي دانيد كه بحرين تنها در دو سال گذشته يك بار در زمين خود باخته است. به نتايج بحرين در مقابل عربستان و كويت توجه كنيد. خط دفاعي ما بسيار عالي بود، كه در مقابل بحرين گل نخورد.
برانكو در مورد علي دايي كاپيتان تيم ملي فوتبال ايران گفت: چرا اين اندازه راجع به دايي مي پرسيد، وقتي كه بازيكني در تركيب اصلي قرار مي گيرد، نشان دهنده اين است كه وظايفش را به خوبي انجام مي دهد. او گلزن خوبي است، اما در اين بازي هم وظيفه خود را انجام داد. خوب دفاع كرد و آنچه را از او خواسته بوديم در زمين پياده كرد. برانكو در مورد فريدون زندي گفت: زندي بايد يك روز به ميدان مي رفت، يا در يك ديدار دوستانه يا در يك بازي حساس. ستار زارع هم اولين بازي خود را در مقابل ژاپن انجام داد. زندي بازيكن بزرگي است، اگر در تمرينات حضور بيشتري داشته باشد، بهتر خواهد شد.
برانكو با اشاره به نتيجه مساوي با بحرين گفت: مسابقه برابر بحرين گام نخست بود و گام موفق هم بود و از اين بابت خوشحاليم. ما بازي بزرگ و سختي با ژاپن خواهيم داشت، كار آساني هم نخواهد بود. من همواره تأكيد داشتم كه در گروه مشكلي قرار گرفته ايم و براي صعود به جام جهاني بايد مبارزه كنيم. ما بيست و سوم اسفند كار آمادگي خود را آغاز مي كنيم و چند ديدار سبك دوستانه خواهيم داشت و تلاش خواهيم كرد تا لژيونرهاي خود را زودتر به خدمت بگيريم. از انتقاد نمي ترسم، تلاش مي كنم تا بينش خود را كامل كنم.
برانكو درباره نيك بخت واحدي گفت: او آسيب ديده بود، وگرنه از وي استفاده مي كردم، او تمريناتش را آغاز كرده است. هاشميان در گوش هم بازي كرده است و من براساس تجربه او در اين پست او را به خدمت گرفتم. باز هم تأكيد مي كنم، زمين سفت و سخت و توپ نامناسب اجازه نداد ما راحت توپ را به حركت درآوريم. من به اين تيم اميدوارم.

پوركاشيان سرمربي جديد تيم واليبال نوجوانان ايران
000480.jpg
گروه ورزشي - علي شاكري: نشست نهايي اعضاي كميته فني فدراسيون واليبال منجر به انتخاب احمد پوركاشيان به عنوان سرمربي تيم نوجوانان ايران شد. در جلسه ۵/۲ ساعته ديروز پس از آن كه پيرامون نقاط قوت و ضعف سه نامزد حاضر (پوركاشيان، پشنگ و شهنازي) بحث و تبادل نظر شد، پوركاشيان با سوابق بيشتر گوي سبقت را از دو نامزد ديگر ربود. براساس رأي اعضاي كميته فني، سرمربي جديد تيم نوجوانان ايران هفته ديگر رسما كار خود را با اردونشينان شروع خواهد كرد. در كنار پوركاشيان، ايوان بوگانيكف همچنان به عنوان مربي و عليرضا خوشرويي به عنوان كمك مربي در كنار اين تيم خواهند بود. از سوابق سرمربي جديد مي توان به عضويت او در باشگاه استقلال، تيم ملي و سرمربيگري تيم فجر سپاه، دخانيات و پيام علمي كاربردي شهركرد اشاره كرد.

تيمور غياثي ، ملي پوشان  دو صحرانوردي را معرفي  كرد
000483.jpg
گروه ورزشي :مدير تيم هاي  ملي  دووميداني  ايران  از انتخاب  ۴ تن  از دوندگان  دوصحرانوردي  كشورمان  براي  شركت  در رقابت هاي  دو صحرانوردي  قهرماني  آسيا واقيانوسيه  خبر داد.تيمور غياثي  با بيان  اين مطلب  گفت  :پس  از بررسي هاي  بسيار، كميته  فني  فدراسيون  دووميداني  جعفرباباخاني ، اميد محرابي ، روح الله  اماني  و مهدي  زارعي نژاد را براي  شركت در رقابت هاي  دو صحرانوردي  قهرماني  آسياو اقيانوسيه  كه  در چين  برگزارخواهد شد، برگزيد.غياثي  افزود: بياض  پورممي نيز به  عنوان  دونده  ذخيره  همراه  اين  تيم  به چين  اعزام  خواهدشد.مدير تيم هاي  دووميداني  ايران  از حيدر ساجدي ، صالح  رستمي ، رحيم ديبايي  و شهرام  محمد بيگي  به  عنوان  اعضاي  تيم  دو صحرانوردي  جوانان  ايران و ليلا ابراهيمي ، مينا پورسيفي ، محبوبه  غيور و الهام  زنبودي  به  عنوان اعضاي  تيم  بانوان  كشورمان  اعزامي به  چين  نام  برد.

احداث كاخ كشتي؟
گروه ورزشي - محمدرضا منصوريان: احداث كاخ كشتي، اختصاص يك سالن به منظور برگزاري مسابقات ليگ و در نظر گرفتن مكاني جديد براي فدراسيون كشتي مسائلي است كه محمدرضا طالقاني رئيس فدراسيون كشتي از نتايج آخرين ملاقاتش با مهندس مهرعليزاده رئيس سازمان تربيت بدني از آنها ياد مي كند و مي گويد: خوشبختانه مهندس مهرعليزاده با تمامي آن موافقت كرده است. اين در حالي است كه تا اين لحظه هيچ نشانه خاصي دال بر اين كه آيا سازمان تربيت بدني با بودجه پيشنهادي اين فدراسيون براي سال ۸۴ كه رقمي معادل ۳ ميليارد تومان است موافق است يا خير، وجود ندارد و وضعيت بدهي ها و چك هاي برگشتي هم موكول به مذاكره ديگري با اسپانسر مسابقات كشتي شده است تا شايد از اين طريق بخشي از مشكلات مالي كشتي حل و فصل شود.
در يك فدراسيون ورزشي چگونه بايد اين همه غفلت وجود داشته باشد كه مردان اجرايي آن در شرايطي كه از كمبود بودجه و وجود چك هاي برگشتي سخن مي گويند، در همين حال به دنبال احداث كاخ كشتي و گرفتن مجوزهاي رسمي احداث آن باشند؟ از اين هم مهم تر اگرمسئول كشتي با اين همه رقم هاي ريز و درشت كسر بودجه و گرفتاري مالي كه دارد آيا بايد به دنبال خريد زمين ابن بابويه براي احداث موزه باشد يا تأمين هزينه هاي بسيار حياتي آماده سازي تيم هاي ملي براي حضور در تورنمنت ها و مسابقات معتبر بين المللي؟ ناظران عرصه ورزش ملي ماپاسخ روشني براي اين سئوال ندارند.

خبرهاي فوتبال جهان
يووه همچنان در صدر پيش مي رود
گروه ورزشي _ حسن حيدري: تيم فوتبال يوونتوس بعد از چند هفته ناكامي موفق شد به شانزدهمين پيروزي در كالچو دست يابد.يوونتوس در هفته بيست و چهارم دو بر يك اودينزه را در تورين شكست داد. ابراهيموويچ در دقيقه يك سريعترين گل هفته را به ثمر رساند.بعد از اين حادثه كامورانزي در دقيقه ۴۹ نتيجه را دوبرابر كرد.تنها گل اودينزه در دقيقه ۹۰ توسط دي ميشله به ثمر رسيد.يوونتوس با اين پيروزي با ۵۳ امتياز در صدر جدول باقي ماند.در ساير بازي ها بولونا با پالرمو به تساوي يك بر يك رسيد، برشيا با دو گل از سد كالياري گذشت، فيورنتينا دو بر يك پارما را مغلوب كرد.
لچه با سه گل كيه وو را از پيش رو برداشت، ليورنو با يك گل در خانه مقابل سامپدوريا به پيروزي رسيد. مسينا با رحمان رضايي درحالي كه دوبريك از سيه نا پيش بود اما در نهايت بازي به تساوي دو بر دو رسيد.
منچستر فاتح داربي هفته
000477.jpg
ديدار دو تيم همشهري منچستريونايتد و منچسترسيتي در ادامه رقابت هاي فوتبال قهرماني باشگاه هاي برتر انگليس با برتري ۲ بر صفر منچستريونايتد پايان يافت.گل هاي تيم منچستريونايتد را «وين روني» در دقيقه ۶۸ و «ريچارد دان» ۷۵ ( مدافع تيم منچسترسيتي) به ثمر رساندند.
تورين - ابراهيموويچ در جدال با نستور سنسيني مدافع اودينزه. در اين بازي يوونتوس بازي را دو بر يك به سود خود به پايان برد.

انتخابات هندبال به چهارم اسفند موكول شد
گروه ورزشي: انتخابات رياست فدراسيون هندبال با يك روز تاخير با موافقت مهندس قدمي رئيس مجمع از روز دوشنبه به روز سه شنبه چهارم اسفندماه سال جاري موكول شد.محل برگزاري انتخابات فدراسيون هندبال آكادمي  ملي المپيك اعلام شده است و بزودي اسامي نامزدها تائيد شده اعلام خواهد شد.

تقدير فدراسيون بين المللي ووشو از افشارزاده
گروه ورزشي : وانگ  شيائولين  دبيركل  فدراسيون  بين المللي  ووشو با ارسال  نامه اي،  از بهرام  افشارزاده  رئيس  كميته  اطلاعات  و آمار شوراي  المپيك  آسيا تقديركرد.
به  گزارش  روابط عمومي فدراسيون  ووشو (كونگ  فو) در متن  ارسالي  نامه دبيركل  فدراسيون  بين المللي  ووشو آمده  است : نگاه  شما به  سمت  رشد و توسعه  سانشو بانوان  قابل  تقدير است  و از حمايت هاي  شما نسبت  به  ووشو در طول سال هاي  گذشته  قدرداني  مي كنم  .در ادامه  متن  نامه  ارسالي  فدراسيون  بين المللي  آمده  است  هرگونه  همكاري را با كويت  و ساير كشورهاي  غرب  آسيا با هدف  آموزش  ورزشكاران  آنها و رشد ووشو در اين  منطقه  انجام  مي دهيم  و علاقه مند هستيم  مشاركت  مشتركي  براي  رشد ووشو انجام  شود.

۱۱ ملي پوش كاراته در پيكارهاي سه جانبه اسپانيا
ايرنا: ۱۱ ملي پوش  كاراته  ايران  براي  شركت  در رقابت هاي  سه  جانبه  اسپانيا روز پنجم  اسفند ماه  امسال  عازم  مادريد مي شوند.
مسابقات  كاراته  سه  جانبه  اسپانيا با شركت  كاراته كاهاي  كشورهاي  ايران ، روسيه  و اسپانيا به  صورت  تيم  به  تيم  از روز هشتم  اسفندماه  آغاز مي شود.
۱۱ كاراته كا ملي پوش  ايران  به  نام هاي  جاسم  ويشگاهي  ، مازيار الهامي ، مسلم  زين الدين  ، سعيد فرخي  ، عليرضا كتيرايي  ، منصور حسن  بيگي  ، نادرجودت  ، رضا عزيزي  ، مهدي  عموزاده  ، مهران  بهنام  فر و علي  شاطرزاده  درقالب  دو تيم  در رقابت هاي  فوق  شركت  خواهند كرد.
شركت  در رقابت هاي  كاراته  سه  جانبه  اسپانيا براي  شناسايي  تركيب  تيم ملي  كاراته  كوميته  ايران  براي  شركت  در رقابت هاي  كاراته  بازي هاي  ورزشي كشورهاي  اسلامي كه  فروردين  ماه  سال  آينده  در عربستان  برگزار مي شود ، صورت مي گيرد.

واليبال شهرداري هاي كلانشهرهاي ايران
تهران، مدعي شماره يك قهرماني
گروه ورزشي: با گذشت دو روز از نخستين دوره مسابقات واليبال شهرداري هاي كلانشهرهاي ايران، تيم تهران جمعي از بازيكنان شاخص خود را به عنوان مدعي شماره يك معرفي كرد.
تيم تهران الف با برخورداري از بازيكناني چون ابراهيميان، حسينيان پور، ابوترابي، جهانديده، ابراهيمي و خاني فر طي دو بازي پياپي با برتري مطلق تيمهاي تهران ب و كرج را شكست داده است. سرمربيگري اين تيم با مهدي صابرپور است. در ساير بازيها تهران ب پس از باخت مقابل تهران الف ديروز شيراز را سه بر يك مغلوب كرد. كرج در روز نخست ۳ بر صفر بر مشهد غلبه نمود و اصفهان نيز سه بر يك از سد شيراز گذشت. اين مسابقات زير نظر اداره كل رفاه و تعاون شهرداري تهران برگزار مي شود.

«شن سا » بهترين باشگاه فوتسال آسيا شد
باشگاه  فرهنگي  ورزشي  شن سا ساوه  عنوان  بهترين  باشگاه  فوتسال  آسيا در سال ۲۰۰۴ ميلادي  را به  خود اختصاص  داد.
مديرعامل  باشگاه  شن  سا در گفت  و گو با ايرنا گفت : اين  انتخاب  براساس  نظرسنجي  سايت  معتبر فوتسال  جهان  از كارشناسان  ۷۰ كشور جهان  صورت  گرفت .مهندس  «سيد محمد مرتضوي  نژاد» افزود: طبق  اين  نظرسنجي  باشگاه  شن  سا با كسب  ۳۶ امتياز و با اختلاف  ۲۰ امتيازي  نسبت  به  باشگاه  دوم  آسيا در مقام  نخست  باشگاههاي  فوتسال  آسيا قرار گرفت .به گفته  وي  در اين  رده بندي  معتبر جهاني  پس  از باشگاه  «شن  سا ساوه » ، به ترتيب  باشگاههاي  «بانف  توهوكا ژاپن » با ۱۶ امتياز و «گانگ  ژو چين » با ۹ امتياز در مكانهاي  دوم  و سوم  آسيا قرار دارند.تيم  فوتسال  شن سا ساوه  درليگ  برتر فوتسال  كشور در سال  ۸۳ - ۸۲ با اقتدار كامل  و اختلاف  ۱۸ امتياز با تيم  دوم  عنوان  قهرماني  را به دست  آورد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |