پنجشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۶۸ - Apr 7, 2005
دو كودك قربانيان خيانت مادر
003345.jpg
003342.jpg
گروه حوادث: پرونده اتهامي زن جواني كه در پي رابطه پنهاني با مستأجرش نقشه قتل دو فرزندش را اجرا كرد، به شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان ارجاع شد.
به گزارش خبرنگار ما، اين زن كه فرنگتاج (۲۵ ساله) نام دارد با همسر و دو فرزندش در منطقه سرآسياب كرج زندگي مي كرد. ماجرا از آن جا آغاز شد كه همسر زن جوان براي انجام كار به يكي از شهرستان ها رفت و فرنگتاج در غياب همسرش با مرد مستأجرشان رابطه پنهاني برقرار كرد.
اين مرد و زن جنايتكار علي (۷ ساله) و آرش (۵ ساله) را پس از آزار و اذيت و شكنجه هاي بسيار داخل حمام خانه انداخته و پس از طرح نقشه قتل، آن را اجرا كردند.
در اين حادثه علي پسر بزرگتر در اثر شدت جراحات وارده جان سپرد، اما آرش زنده ماند. مرد جوان كه حسن نام داشت به همراه فرنگتاج زماني كه قصد انتقال پيكرهاي بي جان دو كودك را به بيابان هاي اطراف داشتند توسط مأموران پليس شناسايي و دستگير شدند. حسن پس از دستگيري در نخستين بازجويي ها ضمن اعتراف به اجراي نقشه قتل به بازپرس پرونده گفت: من متأهل هستم و داراي دو فرزند مي باشم. در پي اختلافي كه با همسرم داشتم آنها را به شهرستان فرستادم و به تنهايي در تهران زندگي مي كردم. تا اينكه همسر فرنگتاج براي بنايي به شهرستان رفت و هر دو تنها شديم.
بعداز مدتي با هم ارتباط برقرار كرديم و قرار گذاشتيم تا هر يك از همسرانمان جدا شويم و با يكديگر ازدواج كنيم. اما پس از گذشت چند ماه از اين رابطه پنهاني، فرنگتاج به من گفت نمي تواند به هيچ دليلي از همسرش جدا شود. به اين ترتيب نقشه قتل دو فرزندش را طراحي كرديم و قرار شد اجساد دو كودك را طوري از بين ببريم كه هيچ كس متوجه نشود ضمن اينكه شوهر فرنگتاج را نيز طوري بكشيم كه همه احتمال خودكشي بدهند. وقتي روز حادثه فرا رسيد من و فرنگتاج داخل اتاق بوديم.
علي پسر ۷ ساله اش وارد اتاق شد. به طرفش حمله ور شدم و او را به شدت كتك زدم و داخل اتاقي زنداني كردم. با سر و صداي ما آرش از خواب بيدار شد. او را هم به شدت كتك زدم و هر دو برادر را داخل حمام انداختيم. مدت سه شبانه روز بدون اينكه به آنها غذايي بدهيم آنها را زنداني كرديم. بعد از سه روز وقتي در حمام را بازكرديم با پيكر نيمه جان آرش روبه رو شديم به تصور اينكه وي جان باخته او را داخل اتاق انداختيم. همان لحظه علي با صداي لرزان از ما كمك مي خواست اما من با چارپايه به سرش كوبيدم. چهره اش كبود و سياه شده بود. نفسش بالا نمي آمد. فهميدم مرده است. او را داخل ملافه پيچاندم و به طبقه اول كه خانه خودم بود رفتم. شناسنامه، مدارك و مقداري پول برداشتم و بالا آمدم.
حسن در ادامه افزود: فرنگتاج حال خوبي نداشت. شناسنامه او را هم برداشتم و پيكر بي جان علي را در حالي كه داخل كيسه بود داخل صندوق عقب خودرو بي.ام.و گذاشتم و به همراه فرنگتاج به بيابان هاي اطراف برديم. بعد دوباره به خانه برگشتيم و در حالي كه قصد انتقال پيكر نيمه جان آرش را داشتيم ناگهان توسط پليس به دام افتاديم.
اين گزارش حاكي است، اين زن و مرد جنايتكار كه در پي اطلاع همسايه ها به پليس دستگير شده بودند هر دو به اجراي نقشه شيطاني خود اعتراف كردند. از طرفي آرش كه تنها بازمانده اين حادثه تلخ بود نيز در بازجويي هاي بازپرس شعبه ۴ دادسراي جنايي كرج چنين گفت: مادرم و حسن وقتي متوجه شدند كه من و برادرم به اين رابطه پي برديم، آزار و اذيت هايشان شروع شد. وقتي حسن به خانه ما مي آمد، پاهايمان را با طناب مي بستند و گاهي اوقات در حال صحبت كردن و خنديدن ته سيگارشان را به تن ما مي چسباندند. در اين حوادث مادرم تنها نظاره گر بود و وقتي حسن از خانه مان خارج مي شد دست ها و پاهايمان را روي اجاق گاز مي گرفت و با تهديد از ما مي خواست تا به پدرمان چيزي نگوييم. من و برادرم نيز از شدت ترس و واهمه اي كه از مادرم داشتيم چيزي نمي گفتيم.
برپايه اين گزارش بازپرس شعبه ۴ با توجه به اعترافات صريح متهمان، آنان را باقرار بازداشت روانه زندان كرد. از طرفي پدر علي و آرش نيز با طرح شكايتي خواهان رسيدگي سريع به پرونده اش شد و درخواست مجازات اعدام را كرد.
هم اكنون اين پرونده حساس براي رسيدگي ويژه به شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان ارجاع شده است تا در وقت تعيين شده رسيدگي شود.

جنايت هولناك ديگري در حاشيه تهران رقم خورد
شش نوجوان قرباني هوس يك ورزشكار
گروه حوادث: يكي از مسئولان يك ورزشگاه پسرانه و دوستش كه با اغفال شش پسر آنها را ربوده و مورد آزار و اذيت قرار داده بودند تحت تعقيب ويژه مراجع انتظامي قرار دارند.
به گزارش خبرنگار ما، بيست و ششم اسفند ماه ۸۳ مسئول يكي از باشگاه هاي آموزش ورزش رزمي در منطقه رباط كريم به شش نفر از دانش آموزان خود گفت: «يك مسابقه بين استان هاي كشور برگزار شده است و من قصد دارم شما را نيز در اين مسابقه شركت دهم به همين دليل براي يك سفر چند روزه از والدين خود رضايت گرفته و با همراه داشتن مقداري پول و شناسنامه خود روز بيست و هفتم اسفند مقابل باشگاه حاضر باشيد.»
شش نوجوان مذكور كه تصور مي كردند عازم يك مسابقه ورزشي هستند خانواده هاي خود را راضي كرده و در زمان تعيين شده خود را به باشگاه رساندند تا حركت آغاز شود. مسئول باشگاه كه معروف به «طوسي» بود به همراه يك پسرجوان كه از اقوامشان به حساب مي آمد با ورزشكاران نوجوان سفر را آغاز كردند.
والدين نوجوانان كه فكر مي كردند سفر آنها مدت كوتاهي طول خواهد كشيد و براي سال تحويل فرزندانشان در كنار آنها خواهند بود وقتي اسفند ماه پايان يافت و خبري از بچه ها نشد نگران شده و به مركز انتظامي مراجعه كردند. مأموران انتظامي بعد از اطلاع از ماجرا و كسب خبر از اينكه هيچ مسابقه اي در كشور در خصوص ورزش رزمي براي نوجوانان در آن زمان برگزار نشده است مطمئن شدند كه يك آدم ربايي بزرگ رخ داده است.
جستجوي گسترده براي يافتن مخفيگاه آدم ربايان آغاز شد. با دستور قضايي تمام راه هاي خروجي كشور و پروازهاي داخلي و خارجي مورد بررسي قرار گرفت. ولي هيچ اثري از نوجوانان ناپديد شده نبود. پليس شهرستان كرج به دليل اتفاق دردناك پاكدشت و احتمال وقوع حادثه اي مشابه، عمليات ويژه اي را براي يافتن اين نوجوانان آغاز كرد. تلاش هاي پليسي ادامه داشت تا اينكه روز پانزدهم فروردين هر شش نوجوان به خانه هاي خود بازگشتند. والدين نگران به محض مشاهده فرزندانشان كه ديگر اميد ديدن آنها را از دل بيرون كرده بودند، ذوق زده شدند.
مأموران انتظامي كه در تمام روزهاي نوروزي در تلاش براي يافتن شش گم شده بودند، نوجوانان را تحت بازجويي قرار دادند.
پسران در پاسخ به سئوالات مراجع قضايي و انتظامي گفتند: «طوسي ما را به بهانه مسابقه از رباط كريم خارج كرد. در تمام اين ۱۹ روز در چند شهرستان كشور مثل شيراز، اصفهان و چند شهر جنوبي ديگر به سر مي برديم. طوسي و همراهش در تمام اين روزها ما را اغفال كرده و مورد آزار و اذيت قرار دادند. در نهايت نيز ما را رها كرده و خود متواري شدند
اين خبر كه روز گذشته توسط سردار زارعي فرمانده انتظامي كل استان تهران اعلام شد، نشانگر اين است كه جستجو براي يافتن طوسي و همدستش ادامه خواهد داشت و پيگيري هاي لازم از شش پسر مذكور نيز براي روشن شدن ابهامات پرونده ادامه دارد .

حكم قصاص متهم رباط كريمي تأييد شد
003339.jpg
گروه حوادث: حكم قصاص نفس (اعدام) پسري كه متهم است در يك درگيري باعث مرگ جواني شده است از سوي قضات ديوان عالي كشور تأييد شد.
به گزارش خبرنگار ما، در تاريخ اول ارديبهشت ماه سال ۸۲ ساعت ۸ شب زماني كه سعيد به همراه برادرش در حال عبور از سه راه رباط كريم بودند ناگهان متوجه شد جواني در حال مسخره كردن مدل ريش اوست. سعيد كه از اين موضوع ناراحت شده بود به طرف پسر جوان حمله ور و با او درگير شد. در پي اين اتفاق دو تن از دوستان پسر جوان كه محمد و ابراهيم نام داشتند با ديدن صحنه درگيري براي كمك به دوستشان وارد دعوا شدند. درگيري آنقدر بالا گرفت كه ناگهان محمد با چاقويي كه در اختيار داشت ضربه اي را به سينه سعيد وارد كرد و از محل متواري شد. پس از انتقال مصدوم به بيمارستان، تلاش پزشكان براي نجات وي بي نتيجه ماند و او جان باخت.
دو روز بعد از وقوع جنايت زماني كه ماموران در حال بررسي بر روي پرونده بودند، محمد به خاطر عذاب وجدان به اداره آگاهي رفت و خود را معرفي كرد. محمد كه در تاريخ ۱۸ اسفند ماه سال ۸۳ در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان محاكمه شد، در طول برگزاري جلسه محاكمه منكر هرگونه قتلي شد و مدعي گرديد روز حادثه زماني كه من روي زمين افتاده بودم و چاقو در دست داشتم ناگهان مرد قدبلندي كه پيراهن مشكي به تن داشت او را طرفم هول داد.
اين گزارش حاكي است، قاضي عزيز محمدي و چهار مستشارش با توجه به محتويات پرونده و درخواست اولياي  دم، محمد را به اتهام يك فقره قتل عمدي به قصاص نفس (اعدام) محكوم كردند.
صبح ديروز حكم صادره از سوي قضات ديوان عالي كشور مورد تأييد قرار گرفت و به زودي قابل اجراست.

مديركل مبارزه با جرايم اقتصادي:
افزايش ۳۷۸ درصدي كشف شير خشك قاچاق در سال گذشته
مديركل مبارزه با جرايم اقتصادي ناجا از افزايش ۳۷۸ درصدي كشف شير خشك قاچاق در سال گذشته نسبت به سال پيش از آن خبر داد.
سرهنگ مقيمي در گفت و گو با خبرنگار «حوادث» ايسنا ميزان كشف شيرخشك هاي قاچاق طي ۱۰ ماه گذشته سال گذشته را بالغ بر ۵۵۹ هزار قوطي اعلام كرد.
به گفته وي عمده شيرخشك هاي قاچاق از مرزهاي غربي و از سه استان كردستان، كرمانشاه و آذربايجان غربي وارد كشور و در پوشش هاي مختلف جاسازي شده و به سمت مركز كشور هدايت مي شوند.
مديركل مبارزه با جرايم اقتصادي ناجا همچنين اضافه كرد: كميته ساماندهي اقتصادي ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا، طرح مشتركي را با سازمان بازرسي و نظارت بر كالا و خدمات وزارت بازرگاني تهيه كرده كه بر اساس آن با قاچاق شيرخشك در مرزهاي غربي كشور مبارزه شده و اين موضوع تحت نظارت و كنترل مأموران ناجا قرار مي گيرد.
وي در ادامه به قاچاق لوازم آرايشي و بهداشتي اشاره و ميزان كشفيات ناجا در ۱۰ ماه اول سال گذشته در اين زمينه را نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن داراي ۲۴ درصد افزايش اعلام و تصريح كرد: سال ۸۲ حدود ۱۰ ميليون عدد لوازم آرايشي و بهداشتي كشف شد؛ در حالي كه در سال گذشته اين رقم به ۱۲ ميليون و ۷۸۰ هزار عدد رسيد.
سرهنگ مقيمي به ايسنا گفت: پس از اجراي طرح تشديد مبارزه با قاچاق كالا در استانهاي معين، در استانهاي معين شرق كشور ۳۱۳ هزار، در استانهاي غرب كشور بيش از ۲ ميليون،  در استانهاي مركزي، بيش از ۲۰۰ هزار عدد و در استانهاي جنوبي بيش از يك ميليون عدد لوازم آرايشي و بهداشتي و در مجموع در استانهاي معين بالغ بر ۴ ميليون عدد لوازم آرايشي و بهداشتي كشف شده است.

اقدام به خودكشي ۱۱۴ تن در تعطيلات نوروزي تهران
از ۲۶ اسفند سال گذشته تا آخرين روزهاي تعطيلات نوروز امسال ۱۱۴ تن در تهران اقدام به خودكشي كرده و توسط نيروهاي امداد اورژانس به مراكز امدادي انتقال يافتند.
اين رقم درحاليست كه برخي مصدومان توسط خود خانواده ها و بدون اطلاع اورژانس تهران به مراكز درماني انتقال يافته اند.
بر اساس اين آمارها مسموميت هاي دارويي و مواد سمي نيز طي همين مدت ۲۰۷ تن را روانه مراكز درماني كرد كه به گفته كارشناسان اورژانس تهران تعدادي از خودكشي هاي صورت گرفته با مواد دارويي نيز در ميان اين گروه مشاهده مي شوند.
همچنين ۶۹ تن در حوادث منزل يا محل كار از بلندي سقوط كرده و دچار حادثه شده اند و به خاطر شكستگي هاي ناشي از سقوط از طريق اورژانس به مراكز درماني انتقال يافتند.
بر پايه آمار ۳۱ تن از حادثه ديدگان آتش سوزي هاي اين ايام نيز كه شامل چهارشنبه سوري نيز مي شود، توسط اورژانس كشور به مراكز درماني انتقال يافتند.

انهدام بزرگترين باند قاچاق سلاح و مهمات
مهر: در يك تلاش وسيع و همكاري موثر مردمي و با حمايت نيروهاي امنيتي و تلاش بي وقفه نيروي انتظامي دشت آزادگان، بزرگترين باند موجود سلاح در اين منطقه كه ازسالها پيش در دشت آزادگان فعاليت مي كرد، منهدم شد.
سردار دارايي فرمانده نيروي انتظامي استان خوزستان با اعلام اين مطلب افزود: با وجودي كه در ايام تعطيلات در تمامي بخش هاي انتظامي بسيج شده بوديم اما از كارهاي اطلاعاتي نيز غفلت نشده و به ياري خداوند و تلاش جان بركفان نيروي انتظامي يك ماه عمليات اطلاعات و كمين به ثمر نشست و باحمايت مردم اين باند نابود شد.
وي گفت: از اين باند ۵ نفره كه كليه اعضاي آن دستگير شده اند۳۰۰ قبضه انواع سلاح هاي جنگي بلند و كلت و همچنين اسلحه شكاري با مهمات هاي مربوطه به دست آمده است و ۲ عراقي و ۳ ايراني در اين ارتباط بازداشت شدند.

حادثه در جهان
حمله به كليسا با شمشير
سايت جنايي: روز گذشته مردي با حمله به يك كليساي پروتستان در اشتوتگارت آلمان، يك نفر را كشته و سه نفر را زخمي كرد. اين مرد با ضربات شمشير خود، دو دست يكي از حاضران در كليسا را قطع كرد.
به گزارش پليس اشتوتگارت، قريب به شصت و پنج نفر كه اكثر آنها را زنان و دختران تشكيل مي دادند در حال انجام مراسم دعا بودند كه ضارب ۲۵ ساله در حالي كه شمشير بزرگي در دست داشت وارد كليسا شد. وي با ضربات شمشير خود يك زن ۴۳ ساله را كشته و دو زن را زخمي كرد.
به گفته شاهدان عيني، حاضران در كليسا در حالي كه لباس هايشان غرق به خون بود با فرياد كمك از كليسا خارج شدند. پليس اشتوتگارت پيش از دستگيري ضارب ابتدا با اسپري فلفل وي را گيج كرده و سپس او را دستگير كرد.
به گفته مأمور تحقيق پرونده، متهم كه يك تاميلي است انگيزه خود را از اين كار، دلايل شخصي عنوان كرده است.
آزادي پس از ۱۰ سال اسارت
سي.ان.ان: زني كه ده سال پيش پس از برقراري رابطه با يك قاتل فراري مفقود شده بود روز گذشته پس از دستگيري قاتل فراري پيدا شده و ادعا كرد كه در طول اين سال ها، زنداني اين مرد بوده است.
نماينده خصوصي اف.بي.آي در مصاحبه اي مطبوعاتي در اين خصوص گفت: چند روز پيش اف.بي.آي اقدام به پخش تصاوير مربوط به مجرمان فراري از يكي از شبكه هاي تلويزيوني در ايالت اوكلاهاما كرد كه به دنبال اين ماجرا، فرد ناشناسي با مركز پليس تماس گرفته و آدرس محل سكونت راندولف ديال را در اختيار ما قرار داد. با عزيمت نيروهاي ويژه پليس به محل - كه خانه اي سيار در كمپتي تگزاس بود - راندولف بازداشت شد.
پليس ساعتي پس از دستگيري راندولف موفق شد بابي پاركر ۴۲ ساله را كه ده سال پيش مفقود شده بود در مزرعه اي در چند مايلي محل دستگيري دستگير شدن راندولف پيدا كند.
بابي پاركر، ده سال پيش هنگام مفقود شدن مادر دو دختر و همسر يك نگهبان زندان بود. بابي پس از انتقال به مركز پليس كمپتي ادعا كرد كه در تمام طول اين سال ها با راندولف زندگي مي كرده و از ترس احتمال آسيب رساندن وي به دخترانش به پليس مراجعه نكرده است.
ساعاتي پس از اين اعترافات، مأموران اف.بي.آي بابي را با همسرش راندي رو به رو كردند و بابي توانست پس از ده سال دخترانش را در آغوش بكشد.
راندولف كه مجسمه ساز و نقاش است متهم است كه در سال ۱۹۸۱ يك مربي كاراته را به قتل رسانده است.
به گفته مأمور تحقيق پرونده، بابي زمان مفقود شدن در آگوست ،۱۹۹۴ يادداشتي براي همسرش گذاشته بود كه براي خريد به سوپر ماركت مي رود، البته بابي آن روز و روزهاي پس از آن نيز بازنگشت.
راندي پس از بازگشت از زندان متوجه غيبت بابي شده و زماني كه قصد داشت از راندولف كه آن زمان در زندان به سر مي برد در مورد بابي سئوال كند متوجه شد كه وي نيز از زندان گريخته است. پس از اين ماجرا، بابي دوبار با منزل تماس گرفته و تنها جملاتي كه بيان كرد اين بود: من در تگزاس هستم. به دخترانم بگوييد كه آنها را دوست دارم.
با وجود ادعاهاي بابي مبني بر اسارت در طول اين سال ها، مأمور تحقيق پرونده اعتقاد دارد كه در صورتي كه بابي واقعاً خواهان فرار از دست راندولف بود مي توانست به راحتي در طول اين سال ها با پليس تماس بگيرد.

مردي همسر ۱۸ ساله اش را با دستمال خفه كرد
ايسنا: مردي كه همسر ۱۸ ساله خود را در شيروان به قتل رسانده بود در كمتر از يك ساعت توسط مامورين آگاهي اين شهرستان دستگير شد.
سرهنگ محمدرضا يزدان پناه، فرمانده انتظامي شهرستان شيروان در اين خصوص گفت: در پي اعلام يك فقره مرگ مشكوك به مركز فوريت هاي پليسي، بلافاصله اكيپي جهت رسيدگي به محل اعزام شد. وي افزود: در بررسي كارآگاهان آگاهي مشخص شد فرد مذكور به وسيله يك دستمال كه به دور گردنش پيچيده شده به قتل رسيده است. فرمانده انتظامي شهرستان شيروان تصريح كرد: ماموران حين تحقيقات در صحنه جنايت به همسر مقتول مشكوك شده و وي را جهت بازجويي به آگاهي شيروان انتقال دادند.
يزدان پناه گفت: در يك بازجويي فني متهم به قتل، اعتراف كرد كه همسرش را با يك دستمال خفه كرده است.
گفتني است، علت و انگيزه اين قتل در دست بررسي است.

فرمانده انتظامي اصفهان خبر داد:
كاهش ۶۷ درصدي قتل در نوروز ۸۴
فرمانده انتظامي اصفهان گفت: در نوروز ۸۴ ، قتل ۶۷ درصد كاهش يافت.
سردار حسين ذوالفقاري افزود: در طول ايام نوروز طرحهاي ويژه اي با بسيج نيروهاي انتظامي در سطح شهرها و جاده هاي استان اصفهان به اجرا درآمد كه در زمينه سرقت در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته با ۱۴ درصد كاهش و همچنين در بخش كشف سرقت با ۳۲ درصد افزايش روبه رو بوديم.
فرمانده انتظامي اصفهان افزود: در ديگر جرايم از جمله قتل ۶۷ درصد، نزاع دسته جمعي ۵۰ درصد و زورگيري نيز ۶۷ درصد كاهش داشته ايم.
وي گفت: در زمينه تصادفات درون و برون شهري كه از جمله دغدغه ها و از اولويت هاي عملي پليس محسوب مي شد، با به كارگيري گشت هاي متعدد و اكيپ هاي ثابت، براي برنامه هاي هشدار دهنده و ... شاهد كاهش ۲۳ درصدي تصادفات منجر به فوت برون شهري و همچنين كاهش ۴ درصدي تصادفات جرحي برون شهري بوديم و اين در حالي است كه تصادفات منجر به خسارت ۵۳ درصد افزايش داشته است. سردار ذوالفقاري تصريح كرد: در ايام نوروز سال ۸۴ ، مجموع تماس هاي شهروندان با پليس ،۱۱۰ ۱۷ درصد كاهش داشت و اين در حالي است كه تماس هاي منجر به عمليات ۲۱ درصد رشد داشته است.
وي گفت: در ايام نوروز بالغ بر ۶ هزار نفر از پرسنل كادر و وظيفه نيرو در قالب گشت هاي سيار و پايگاه هاي ثابت، وظيفه استقرار و امنيت را در استان اصفهان عهده دار بوده اند.

زنداني سارق در چند قدمي مرگ
گروه حوادث: پرونده يك زنداني سارق كه در يك درگيري، هم بندي خود را به قتل رسانده بود پس از تأييد حكم قصاص به اجراي احكام دادسراي امور جنايي ارسال شد.
به گزارش خبرنگار ما، در اين پرونده علي.ح كه به اتهام سرقت موتورسيكلت در زندان رجايي شهر كرج دوران محكوميت خود را مي گذراند با يكي از هم سلولي هايش به نام مهرداد.س كه وي نيز به اتهام سرقت در زندان بود، درگير شده و او را در تاريخ ۲۹ آذر ماه سال ۸۲ در حسينيه زندان با يك ضربه چاقو به قتل رسانده است. علي كه در محل حادثه دستگير شده بود در تمام مراحل بازجويي و محاكمه تنها انگيزه خود از وقوع جنايت را بي ادبي مقتول نسبت به خود اعلام كرده بود.
وي در اظهاراتش گفته بود: وقتي به زندان رفتم به هم بندي هايم گفتم كه به اتهام سرقت مسلحانه به زندان آمده ام اما پس از مدتي وقتي يكي از دوستانم به زندان افتاد جريان لو رفت و از آن به بعد بود كه مهرداد سر اين موضوع مرا مسخره مي كرد. چندين مرتبه با يكديگر درگيري داشتيم تا اين كه روز حادثه من از شدت عصبانيت ضربه چاقويي را به وي زدم و او را كشتم.
پرونده اتهامي اين مرد زنداني پس از بازجويي تكميلي در اختيار شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان قرار گرفت و در تاريخ ۲۱ تيرماه سال ۸۳ وي به اتهام يك فقره قتل عمدي به قصاص نفس (اعدام) محكوم شد. اين حكم در تاريخ ۸ اسفندماه سال ۸۳ مورد تأييد شعبه ۲۶ ديوان عالي كشور قرار گرفت و صبح ديروز براي انجام مقدمات لازم در اختيار اجراي احكام دادسراي امور جنايي قرار گرفت.

اجراي مراسم قسامه براي پرونده يك مرگ مشكوك
003351.jpg
گروه حوادث: رسيدگي به پرونده مرگ يك دانشجو در خوابگاه دانشگاه شريف به مراسم قسامه كشيده شد.
به گزارش خبرنگار ما، هفتم تيرماه سال ۸۴ سقوط يك پسر دانشجو ۲۲ ساله كه در خوابگاه مهندسي شيمي دانشگاه صنعتي شريف به سر مي برد از طبقه دوم به اطلاع مأموران انتظامي رسيد. پسر مذكور كه مهدي نام داشت بعداز سقوط دچار ضربه شديد مغزي شده بود و بعد از انتقال به بيمارستان امير المؤمنين جان سپرد.
بعد از مرگ مهدي تحقيقات پليسي دقيقي براي يافتن علت سقوط اين جوان دانشجو آغاز شد. عده اي از دانشجويان ساكن آن خوابگاه در پاسخ به سؤالات پليس گفتند: «يكي از دانشجويان اين خوابگاه كه محمد مهدي نام دارد و دانشجوي رشته مهندسي برق دانشگاه شريف است هر از گاهي شوخي هاي نامناسبي با ديگر ساكنان خوابگاه مي كند. روز حادثه چند دقيقه قبل از سقوط مهدي از طبقه دوم، محمد مهدي وارد اتاق خواب آنها شده و صداي سلام بلند او را شنيديم. چند ثانيه صداي فريادي شنيده شد و سپس پيكر مهدي بر روي زمين حياط خوابگاه افتاد.
محمد مهدي تحت بازجويي قرار گرفت، اين پسر جوان گفت: روز حادثه من و يكي از دوستانم در راهرو خوابگاه در حال قدم زدن بوديم كه مقابل در اتاق مهدي رسيديم. در نيمه باز بود من به قصد شوخي كردن وارد اتاق آنان شدم. مهدي كنار پنجره ايستاده بود. متوجه ورود من نشد. با صداي بلند سلام كردم ولي ناگهان ديدم مهدي به پايين سقوط كرد. بهت زده شده بودم. وقتي متوجه مجروحيت شديد مهدي شدم گوشه اي ازحياط خوابگاه رفته و مشغول كشيدن سيگار شدم.
عده اي از دانشجويان آن خوابگاه كه در زمان وقوع حادثه در حياط مشغول فوتبال بازي كردن بودند به مأموران پليس گفتند: همزمان با فرياد مهدي كه درحال سقوط از طبقه دوم خوابگاه بود حضور يك نفر ديگر را نيز در تراس اتاق مشاهده كرديم.
اين درحالي است كه محمد مهدي مدعي است كه هيچ تماسي با مهدي قبل از سقوط نداشته است.
رياست شعبه رسيدگي به اين پرونده اين مورد را از موارد لوث اعلام كرد و دادگاه كيفرخواست صادر كرده و ديروز به دادگاه كيفري استان ارجاع شد تا خانواده مهدي با آوردن ۵۰ نفر و خوردن قسم بر اينكه محمد مهدي به قصد موجب مرگ پسرشان شده است آخرين مرحله رسيدگي به اين پرونده را نيز خاتمه دهند. در غير اين  صورت، ديه از سوي بيت المال پرداخت خواهد شد.

وكيل مدافع كبري رحمان پور:
احتمال تشكيل شوراي حل اختلاف رحمان پور
در اواخر ارديبهشت ماه وجود دارد
003348.jpg
وكيل مدافع كبري رحمان پور، خبر رضايت و بخشش اولياي دم موكلش را نادرست خواند و ابراز اميدواري كرد كه در اين پرونده گشايش حاصل شود.
عبدالصمد خرمشاهي با اعلام اين خبر ايسنا،  اظهار داشت: تلا ش هاي اعضاي شوراي حل اختلاف در جهت اخذ رضايت از اولياي دم مخصوصا دختر بزرگ مقتوله، ظاهرا تاكنون به جايي نرسيده است و غير از نامبرده ساير اولياي دم نيز تاكنون صراحتا مراتب رضايت يا عدم رضايت خود را كتبا به شوراي حل اختلاف اعلام نكرده اند.
خرمشاهي خاطرنشان كرد: هرگونه اخباري كه اخيرا در پاره اي از مطبوعات مبني بر رضايت يا عدم رضايت اولياي دم منتشر شده منطبق با واقعيت نيست؛ كما اين كه در يكي از نشريات از قول بنده خبري منتشر شد مبني بر اينكه دو نفر از اولياي دم كه ساكن آمريكا هستند، در تماسي تلفني مراتب رضايت خود را اعلام كردند كه اين مساله را تكذيب مي كنم.
اين وكيل دادگستري تصريح كرد: معتقديم قصاص يا عدم قصاص حق اولياي دم است و اميدواريم در جلسه شوراي حل اختلاف كليه  اولياي دم نظر خود را صريحا در اين خصوص اعلام كنند. همچنين اميدواريم در صورت عدم موفقيت جلسه  شوراي حل اختلاف از طريق راهكارهاي ديگر قانوني و مخصوصا اختيارات رييس قوه، گشايش در اين پرونده حاصل شود.
خرمشاهي در پايان از احتمال تشكيل شوراي حل اختلاف كبري رحمان پور (عروس بيست ساله اي كه مادر همسرش را به قتل رسانده است) در اواخر ارديبهشت ماه خبر داد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |