پنجشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۶۸ - Apr 7, 2005
افزايش سن ازدواج زنان ايران
«طلاق» علت تجرد ۳۹ درصد زنان بي همسر شده در سال ۸۳ بود
ايسنا: ميانگين سن ازدواج زنان ايران در سال گذشته ۹/۳ درصد نسبت به سال پيش از آن افزايش يافت.
صدرالدين بلادي موسوي، كارشناس ارشد جمعيت شناسي مركز آمار ايران با اعلام اين مطلب افزود: ميانگين سن اولين ازدواج براي مردان از ۲۴ در سال ۶۵ به ۷/۲۶ سال در سال ۸۳ و براي زنان از ۲۰ به ۹/۲۳ سال در اين مدت رسيد.
وي همچنين شمار ازدواجها در سال ۶۵ را ۷ در هر يكهزار نفر اعلام كرد و گفت: اين رقم به بيش از ۱۰ در هر يكهزار نفر در سال ۸۲ رسيد.
به گفته  وي، همچنين ميزان طلاق در سال ۶۵ حدود ۷ در ۱۰ هزار نفر جمعيت بوده كه در سال ۸۳ به ۱/۱ در هر يكهزار رسيد.
بلادي موسوي در ادامه با بيان اين كه در سال ۶۵ برابر هر ۱۰۰ ازدواج ۱۰ مورد طلاق ثبت شد، افزود: در سال ۸۲ اين رقم حدود ۶/۱۰ درصد بود.
كارشناس ارشد مركز آمار ايران شمار زنان متاهل ۱۰ سال به بالا در سال ۸۳ را حدود ۵۴ درصد اعلام كرد و گفت: ۳۹ درصد زنان ۱۰ سال به بالا در اين سال هرگز ازدواج نكردند.وي افزود: در همين سال، تجرد ۱۶ درصد زنان بي همسر شده به دليل فوت همسر و ۳۹ درصد بر اثر طلاق بوده است.
بلادي موسوي درخصوص جمعيت زنان ايران بعد از انقلاب اسلامي نيز به ايسنا گفت: با گذشت بيش از ربع قرن از پيروزي انقلاب اسلامي، جمعيت زنان حدود ۴/۳۳ ميليون نفر شده و نسل اول انبوه مواليد هم اكنون به سن اشتغال و باروري رسيده اند.
وي با اشاره به تركيب جمعيتي كشور در سال ۸۳ و مقايسه آن با سال ۷۵ گفت: جمعيت كشور در سال ۷۵ بيش از ۶۰ ميليون نفر برآورد شد كه ۵/۲۹ ميليون نفر آنها زن و ۵/۳۰ ميليون نفر مرد بوده اند.
اين در حاليست كه در سال ۸۳ از جمعيت ۵/۶۷ ميليوني كشور ۴/۳۳ ميليون نفر زن هستند و حدود ۵/ ۵۹ درصد كل زنان كشور در سن باروري ۱۵ تا ۴۹ سال قرار دارند.
۱۵۰ هزار زن خانه دار سال ۸۴
بيمه مي شوند
بنا به گزارش ديگري معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي گفت: با توجه به برنامه ريزيهاي انجام شده در سال ۸۴ ، ۱۵۰ هزار زن خانه دار در سراسر كشور بيمه مي شوند و شهرهاي مجري طرح نيز از ۷۹ شهر به ۲۰۰ شهر افزايش پيدا مي كند.
دكتر سيد حسن علم الهدايي با بيان اين مطلب به مهر افزود: اجراي طرح بيمه زنان خانه دار از سال ۸۲ به صورت جدي در سراسر كشور آغاز شد و تا كنون ۳۵ هزار زن بيمه شده اند.
وي افزود: در سال گذشته اعتبار اختصاص يافته براي بيمه زنان خانه دار يك ميليارد و ۵۰۰ ميليون تومان بود كه ۵۰۰ ميليون تومان آن از سوي مركز امور مشاركت زنان به اين امر اختصاص يافته بود.
وي به كم بودن اعتبار اختصاص يافته به بيمه زنان خانه دار اشاره كرد و گفت: با توجه به اين امر زمان زيادي لازم است تا تمام زنان خانه دار سراسر كشور بيمه شوند. به همين دليل براي سال ۸۴ از سوي سازمان بهزيستي پيشنهاد بودجه ۱۱ ميليارد توماني داده شده كه در صورت تخصيص اعتبار زنان خانه دار بيشتري در سال جديد بيمه خواهند شد.
معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي تاكيد كرد: احتمال افزايش ۲ يا ۳ برابري بودجه اختصاصي بيمه زنان خانه دار وجود دارد اما بعيد به نظر مي رسد كه با كل مبلغ بودجه پيشنهادي موافقت شود.

موسويان: احتمال دست يابي به توافق وجود دارد
مهر: حسين موسويان در مصاحبه اي با خبرگزاري فرانسه اعلام كرد: در مذاكره با اروپايي ها براي ايران مسئله فقط به مسائل هسته اي ختم نمي شود.بايد همه موانع دوجانبه، منطقه اي و بين المللي در روابط ايران و اتحاديه اروپا برطرف شود. موسويان ازاعضاي هيأت مذاكره كننده ايران با اروپا در زمينه مسائل هسته اي در مصاحبه با خبرگزاري فرانسه گفت: چنانچه مذكرات با اروپايي ها پيشرفت داشته باشد، ايران حاضر است تعليق غني سازي اورانيوم را چند ماه ديگر حفظ كند اما از موش آزمايشگاهي بودن رژيم عدم گسترش سلاح هاي هسته اي خودداري مي كند.
موسويان درادامه اين گفتگو اظهار داشت: مسئله، مسئله روز و ماه نيست. چيزي كه اهميت دارد رسيدن به توافقي اساسي است كه اطمينان دهد مذاكرات به نتيجه مي رسند. وي افزود: اگر ايراني ها و اروپايي ها به چنين توافق اساسي دست پيدا كنند مذاكرات در طول چند ماه ادامه خواهد يافت. ما به مذاكرات متعهد هستيم و تا زماني كه مذاكرات ادامه پيدا كند، تعليق نيز ادامه مي يابد. موسويان در ادامه امتناع ايراني ها از تعليق هميشگي-تنها تضمين معتبر براي اروپايي ها مبني بر اينكه فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران به سوي اهداف نظامي منحرف نشود- را تكرار كرد. وي خاطرنشان كرد: ما بايد غني سازي و چرخه توليد سوخت هسته اي را يادبگيريم.
حسين موسويان اظهار داشت: ايران نخواهد پذيرفت كه درزمينه چرخه سوخت هسته اي همچون موش آزمايشگاهي كشورهاي غربي با آن رفتار شود. وي در بخش ديگري از سخنانش تاكيد كرد: ايراني ها اطمينان مي دهند كه غني سازي را براي مصارف صلح آميز هسته اي آينده انجام مي دهند اما اورانيومي كه در سطح بالا غني سازي شود مي تواند براي ساخت بمب هسته اي به كار رود.در ادامه اين خبرآمده است كه ايران تحت فشارها جامعه بين الملل كه نگران فعاليت هاي هسته اي اين كشور بود، در انتهاي سال ۲۰۰۴پذيرفت كه تمام فعاليت هاي غني سازي اورانيوم را طبق خواسته اروپايي ها تعليق نمايد.
درعوض اروپايي ها هم همكاري هاي تكنولوژيك، تجاري و سياسي با ايران را متعهد گرديدند. طبق اين توافق مذاكرات از ماه دسامبر در جريان است.
ايراني ها با تاييد اين مطلب كه تعليق بيش از ۶ ماه به طول نخواهد انجاميد، وارد گفتگو شده اند.
اين خبرگزاري تصريح كرد: موسويان عليرغم لحن آشتي جويانه اش، پيشرفت هاي صورت گرفته در كميته هسته اي كه به نظر اين منبع خبري به مسائل سياسي و تجاري هم مي پردازد را از ماه دسامبر حداقل خواند.
موسويان قاطعانه تكذيب كرد كه ايراني ها به عنوان تضمين خواستار محدوديت تعداد سانتريفوژها ـ ماشين هاي غني سازي اورانيوم ـ شده اند.وي درباره اظهار نظر ايراني ها مبني بر خروج مذاكرات از بن بستي دشوار به طور دقيق سخن نگفت.
موسويان گفت: اين پيشنهاد از سوي اروپايي ها مورد بررسي قرار گرفت و جزييات آن در ۱۹ و ۲۰ آوريل با ايراني مورد بحث قرار خواهد گرفت.وي تصريح كرد: چنانچه دو طرف به تفاهم دست پيدا كنند، من ۵۰ درصد خوشبين هستم كه احتمال دست يابي به توافق وجود دارد اما چنانچه مانعي به وجود بيايد، ايران غني سازي را از سر خواهد گرفت.
موسويان ايده مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي مبني بر تعليق توليد سوخت هسته اي را رد كرد و گفت: هيچ كشوري چنين پيشنهادي را نمي پذيرد.وي خاطرنشان كرد در مذاكره با اروپايي ها براي ايران مسئله فقط به مسائل هسته اي ختم نمي شود.بايد همه موانع دوجانبه، منطقه اي و بين المللي در روابط ايران و اتحاديه اروپا برطرف شود.وي درباره موضوع مشاركت آمريكايي ها در روند مذاكرات گفت: اين مشكل اروپايي هاست.
آمريكا كه (به برنامه هسته اي ايران) مظنون است، اين موضوع را به مذاكره ايران و اتحاديه اروپا سپرده است تا در صورت شكست موضوع به شوراي امنيت سازمان ملل ارجاع شود.
درپايان اين خبر آمده است: محمد سعيدي معاون سازمان انرژي اتمي ايران هم گفت كه بخشي از كارشناسان ما تحقيقات خود را در زمينه غني سازي ادامه مي دهند.

رئيس دفتر هواپيمايي امارات در تهران كشته شد
گروه اجتماعي: پيش  از ظهر ديروز، رئيس شركت هواپيمايي امارات در ايران، در مسير فرودگاه امام(ره)، جان سپرد.
به گزارش بازتاب، رئيس شركت هواپيمايي امارات در ايران كه پيش از ظهر ديروز، براي بازديد از فرودگاه بين المللي امام خميني(ره) به سوي اين محل حركت مي كرد، در ابتداي بزرگراه تهران _ قم، تصادف كرد و كشته شد.
گفته مي شود، علت درگذشت وي، برخورد يك دستگاه كاميون با وي بوده كه راننده آن به خواب رفته بود. روز گذشته، وزير راه با حضور در فرودگاه امام(ره)، از آن بازديد كرد و بنابر وعده وزارت راه، قرار است دهم ارديبهشت ماه، اين فرودگاه به صورت واقعي افتتاح شود.اين فرودگاه، پيش از اين، در ۱۲ بهمن ۸۲ در زمان وزارت احمد خرم، با حضور رئيس جمهور و عده زيادي از ميهمانان خارجي، افتتاح شد، اما به غير از يكي دو پرواز آزمايشي، پرواز ديگري در آن انجام نشد.فرودگاه امام خميني(ره) كه تصميم ساخت آن در منطقه فعلي، در اوايل دهه ۵۰ و در زمان رژيم گذشته گرفته شده بود، حدود ۴۰ كيلومتر با تهران فاصله دارد.
چند سال پيش نيز احمد عبادي، مدير سابق پروژه فرودگاه امام(ره) در مسير اين فرودگاه، تصادف كرد و درگذشت.

احمدي نژاد: نيروهاي اصولگرا به سمت دوستي
و برادري حركت مي كنند
فارس: محمود احمدي نژاد شهردار تهران با بيان اينكه نيروهاي اصولگرا به سمت دوستي و برادري حركت مي كنند، افزود: در استانها به گونه اي عمل شود كه اگر در نهايت در ميان نامزدهاي اصولگرا يكي در صحنه باقي ماند، تفاهم باقي باشد و نيروهاي اصولگرا بتوانند با صفا و صميميت به همكاري هاي خود ادامه دهند.
شهردار تهران روز گذشته در اولين نشست ستادهاي خودجوش مردمي  در استانها كه خواستار نامزدي وي در انتخابات رياست جمهوري هستند، گفت: كانديداهاي اصولگرا مشكلي با يكديگر ندارند و همه با هم رفيق هستند.
احمدي نژاد با تأكيد بر اينكه «ما به دنبال مشاركت حداكثري هستيم و هر عاملي كه مردم را نسبت به اين موضوع دلسرد و دلزده مي كند مطلقاً نبايد دنبال شود» ، افزود: به تعبير مقام معظم رهبري در مشهد رئيس جمهور بايد با راي سهمگين مردم انتخاب شود.وي در مورد تبليغات انتخابات گفت: تبليغات كليشه اي ممكن است چشم و ذهن مردم را تسخير كند، اما تبليغات واقعي و ابتكاري بايد بتواند به دل مردم كه حريم الهي است راه پيدا كند.وي از اصولگرايان خواست در تبليغات انتخاباتي روشهاي ابتكاري كم هزينه را دنبال كنند و مشكلات را بزرگ جلوه ندهند.مشكلاتي كه بخش عمده آن ناشي از ضعف مديريت هايي امثال من است و ربطي به اصل اين نظام و رهبري ندارد.
احمدي نژاد در واكنش به برخي اظهارات كه نامبرده را با شهيد رجايي مقايسه مي كرد، گفت: مقايسه شهيد رجايي با امثال بنده بيانگر اين است كه ايشان همچنان مظلوم است.
شهيد رجايي يك چهره بسيار برجسته و الگوي مديريت انقلابي است. ايشان مظهر ايستادگي و ايمان، تواضع، مقاومتي ستودني و نگاه بسيار عميق بودند.
وي با اشاره به افزايش قيمت نفت اظهار داشت: بايد به گونه اي در برنامه ريزي ها عمل كرد كه مردم آثار تحولات را در سر سفره هاي خود ببينند اگر اينگونه شد مردم هم در متن برنامه ريزي ها مشاركت خواهند كرد، در غير اين صورت با زور دولت نمي توان برنامه ها را پيش برد.احمدي نژاد تأكيد كرد: رئيس جمهور شدن، شهردار شدن، نماينده مجلس شدن و وزير شدن اينها هيچ يك هدف نيست بلكه اين پستها ابزاري است كه بايد ما را به ايجاد دولت مقتدر پيشرفته و اسلامي كه مقدمه حركت جهاني است نزديك كند و بايد براي هر يك از ما هيچگونه انگيزه ديگري جز انجام وظيفه وجود نداشته باشد.احمدي نژاد تأكيد كرد: ما در گام اول دنبال اشاعه فرهنگي هستيم كه مطالبه دولت اسلامي را به يك مطالبه عمومي تبديل كند.
سخنگوي آبادگران ايران اسلامي در اين نشست  گفت: بايد تلاش كرد تا فردي براي پست رياست جمهوري انتخاب شود كه دغدغه مردم و محرومان را داشته باشد و جز به منافع واقعي مردم انديشه نكند.
چمران با اشاره به ايجاد دولت اسلامي تصريح كرد: با عملكرد شوراي اسلامي شهر و روستا و مجلس هفتم بستر لازم براي تشكيل دولت اسلامي و انقلابي فراهم شده است.
وي تأكيد كرد: بايد تلاش نمود قوه مجريه از تفكرات اشرافي گري، اسراف و مادي گري خارج شده و نظير حماسه هايي كه در دوران دفاع مقدس شاهد آن بوديم در ابعاد سياسي و فرهنگي پديد آيد.وي درباره آبادگران گفت: آبادگران متعلق به مردم است و به هيچ گروه دسته و جناحي تعلق ندارد و به همين دليل هم بود كه در انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا مردم به آن اقبال نمودند.
چمران اظهار داشت: شوراي شهر تهران و شهردار زحمتكش و پرتلاش توانستند در دوره كوتاه فعاليت خود تحولات چشمگيري در شهر تهران پديد آورند. شايد اشتباهاتي داشته و داريم زيرا ما انسانيم و به همين خاطر ممكن است خطا داشته باشيم اما اعضاي شوراي شهر و شهردار كه با نيت خير به صحنه آمده اند اثبات كردند كه افراد متدين و متخصص كارآمد هستند و مي توانند منشأ پيشرفت و تحول باشند.وي در اختيار داشتن مجلس توسط اصولگرايان را كافي ندانست و گفت: اصل امور را بايد در اجرا جستجو كرد زيرا بيش از ۹۰ درصد تحولاتي كه در كشور اتفاق مي افتد بستگي به عملكرد قوه مجريه دارد. مثلا مجلس نرخ كالاها و خدمات مهم دولتي را تثبيت كرد اما قيمت ميوه كه در اختيار قوه مجريه است تثبيت نشد.
گفتني است، در اين نشست مسئولان ستادهاي مردمي استانهاي سراسر كشور با تأكيد بر وفاداري و پاي بندي محمود احمدي نژاد به گفتمان خدمت صادقانه به مردم، كارآمدي و عدالت خواهي خواستار حضور نامبرده در انتخابات رياست جمهوري شدند.
مسئولان ستادهاي مردمي در اولين نشست خود در تهران اعتقاد به مردم سالاري ديني، تحول خواهي، مردم داري، جلوگيري از تبارسالاري و باندبازي را از ديگر دلايل انتخاب خود عنوان كردند.

انتخاب نهم
اصولگرايان حتماً به نتيجه واحد خواهند رسيد
ايسنا: جلسه تعدادي از كانديداهاي اصولگرايان، عصر روز گذشته در دفتر شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب برگزار شد. محمدباقر قاليباف در حاشيه اين جلسه گفت: من فكر مي كنم حتما جريان اصولگرا به يك نتيجه واحد خواهد رسيد ولي از زمان رسيدن به اين نتيجه اطلاعي ندارم.محسن رضايي نيز گفت: در اين جلسه بر وحدت تاكيد شد و اين كه هر شش نفر كانديداي اصولگرايان به وحدت دست پيدا كنند. همه كانديداها هم از وحدت حمايت كرده و در اين مورد اتفاق نظر دارند.
حمايت ولايتي از تفاهم ۱+۴
ايسنا: علي اكبر ولايتي روز گذشته در ديدار جمعي از دانشجويان بر مستقل بودن حضور خويش در انتخابات نهم رياست جمهوري تاكيد كرد و گفت: تفاهم ۱+۴ بر شيوه ي مناسبي استوار است. كانديداها هريك تبليغات خود را تا زمان مشخصي ادامه مي دهند سپس بر اساس يك نظرسنجي علمي و دقيق يك نفر كه درصد اقبال بيشتري داشته باشد به عنوان كانديدا معرفي خواهد شد. دكتر ولايتي سپس به تشكيل ستاد انتخاباتي خود در ۳۰ استان كشور اشاره كرد و گفت: دوستان ما در اين ستادها مقدمات كار را فراهم كرده اند.
شانس اول هاشمي بعد هم كروبي
ايسنا: عضو فراكسيون اقليت مجلس گفت: «اگر محافظه كاران اختلافي نداشتند راي قابل توجهي به خود اختصاص مي دادند، البته نه در حدي كه به هاشمي برسند.»
قدرت الله عليخاني با بيان اينكه ما طرفدار انتخاب يك شخص روحاني هستيم و در مرحله اول هاشمي رفسنجاني، افزود: «پيش بيني من اين است كه آقاي هاشمي شانس اول و آقاي كروبي شانس دوم پيروزي در انتخابات هستند.»
نقص قانون انتخابات درخصوص نظارت بر منابع مالي كانديداها
مهر: جهرمي عضو هيات نظارت بر انتخابات نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: متاسفانه قانوني براي بررسي و نظارت بر منابع مالي تبليغات انتخاباتي كانديداها در ايران وجود ندارد.سيد محمد جهرمي معاون اجرايي و انتخابات شوراي نگهبان با اشاره به وجود چنين قانوني در برخي كشور ها از جمله فرانسه تاكيد كرد: اين مورد نقص قانون حتما بايد در اصلاح قانون انتخابات مجلس و رياست جمهوري مورد توجه قرار گيرد و اصلاح شود.
هاشمي از ائتلاف اصولگرايان حمايت مي كند
فارس: تيمور علي عسگري نماينده مردم مشهد گفت: اگر كانديداهاي اصولگرايان با هم اتحاد كنند هاشمي از آنها حمايت خواهد كرد و اگر شرايط اختلافي باشد قطعا بنا به ضرورت در عرصه انتخابات حضور خواهد داشت.
كمالي براي رياست ستاد رفسنجاني پيشنهاد شد
ايرنا: «ائتلاف نهم براي فرداي بهتر» ، «حسين كمالي» وزير اسبق كار و امور اجتماعي را در صورت كانديداتوري «اكبر هاشمي رفسنجاني» در نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، براي رياست ستاد انتخاباتي وي پيشنهاد كرد. شوراي سياسي ائتلاف نهم براي فرداي بهتر از حدود ۵۰ گروه و حزب سياسي تشكيل شده كه از جمله آنها، حزب كارگزاران سازندگي، حزب اسلامي كار و حزب وحدت ايران اسلامي مي باشد.
آرمين: ائتلاف خود به خود اتفاق مي افتد
فارس: سخنگوي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي گفت: در شرايط كنوني نااميدي بيشتر از آن كه بر مردم مسلط باشد، بر نخبگان ما حاكم است و از طريق آنان به مردم القاء مي شود و بايد ياس و خستگي و سرخوردگي ابتدا در نخبگان از بين برد.محسن آ رمين تصريح كرد: راي دكتر معين در نظرسنجي ها در حال افزايش است و الان در بين دو، سه كانديداي اول در نظر سنجي ها قرار دارد.محسن آرمين، در پاسخ به سئوالي از احتمال دو مرحله اي شدن انتخابات گفت: ائتلاف در مرحله دوم انتخابات ميان اصلاح طلبان ضروري و اجتناب ناپذير است و خود به خود اتفاق مي افتد.
هاشمي رفسنجاني: هنوز فرصت هست
فارس: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: به عنوان كسي كه عاشق انقلاب اسلامي و مردم ايران هستم تا باشم بايد براي اين مملكت كار كنم. هاشمي  رفسنجاني عصر ديروز در ديدار جمعي از روساي فدراسيونهاي ورزشي و قهرمانان و ورزشكاران در مورد انتخابات رياست جمهوري گفت: يكي از كارهاي مهم هر جامعه اي اين است كه مديران كارآمد فراواني داشته باشد تا مردم در انتخابات مختلف با دست باز حضور يابند.وي همچنين افزود: هنوز فرصت وجود دارد تا نامزدهاي انتخاباتي با حرفها، افكار و برنامه هاي خود حداقل بخش قابل توجهي از آراي مردمي را جذب كنند.
معين و كروبي تا آخر خط هستند
ايسنا: رئيس ستاد انتخاباتي مهدي كروبي گفت: اگرچه در شرايط حاضر بسياري از كانديداها درمورد حضور خود در انتخابات شك و ترديد دارند و تاكنون درباره حضورشان اعلام رسمي نكرده اند، اما در ميان اصلاح طلبان دو كانديداي شاخص كروبي و معين تا پايان راه حضور خواهند داشت.علي اكبر محتشمي پور طي سخناني در اولين نشست هماهنگي مسئولين ستادهاي استاني و كميته هاي مركزي ستاد انتخاباتي كروبي، افزود: هر دو كانديداي اصلاح طلب شفاف و صريح اعلام كرده اند كه در انتخابات شركت خواهند كرد و اكنون در صحنه حضور فعال دارند.وي وجود دو كانديدا در جبهه  اصلاحات را به معناي اختلاف نظر در درون اين جبهه ندانست و با اشاره به جلسات مشترك خود با رئيس ستاد انتخاباتي معين برگزاري اين نشست ها را نشانه  نهايت صميمت و رفاقت اصلاح طلبان عنوان كرد.
كانديداي نهايي ايثارگران ارديبهشت ماه اعلام مي شود
ايسنا: كانديداي نهايي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در نشست فصلي اين جمعيت كه ارديبهشت ماه برگزار خواهد شد معرفي مي شود.علي دارابي قائم مقام دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي افزود: در اين همايش كه اعضاي جمعيت ايثارگران در سراسر كشور حضور خواهند داشت، همزمان كانديداي نهايي جمعيت ايثارگران معرفي خواهد شد.
ديدار رؤساي ستادهاي معين و مهرعليزاده
ايسنا: رؤساي ستاد انتخاباتي محسن مهرعليزاده و مصطفي معين با يكديگر ديدار كردند.در اين ديدار سيده فاطمه خاتمي و علي شكوري راد رؤساي ستادهاي انتخاباتي محسن مهرعليزاده و مصطفي معين با يكديگر در خصوص مسائل جاري انتخابات نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و حضور گروه هاي سياسي در اين رويداد مهم سياسي كشور به گفتگو نشستند.
اتحاد جنوب براي حمايت از محسن رضايي
فارس: نماينده مردم بوشهر در مجلس كه خود را از كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري اعلام كرده است، از ايجاد تشكلي به نام اتحاد جنوب در جهت حمايت از كانديداتوري محسن رضايي خبر داد.شكرا... عطارزاده گفت: طبق ارزيابي ها مناطق جنوبي ايران حدود ۱۱ ميليون راي دارد كه سعي مي شود اين آرا به مسير حمايت از آقاي دكتر رضايي سوق داده شود.
لاريجاني: مشكل اصلي كشور ناكارآمدي برخي مديران اجرايي است
ايسنا: دكتر علي لاريجاني كانديداي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با تأكيد بر اين كه در سياست هاي كلي و برنامه ريزي ها مشكل عمده اي وجود ندارد گفت: ما مديران كارآمدي مي خواهيم كه سياست هاي كلي و برنامه هاي مدون توسعه كشور را به درستي اجرا كنند.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأكيد بر لزوم خاتمه بخشيدن به نظريه پردازي و شعار دادن گفت: ما در آينده دولتي عملگرا مي خواهيم.
دكتر لاريجاني  گفت: به عنوان نماينده رهبر معظم انقلاب در شوراي عالي امنيت ملي تصريح مي كنم معرفي مفسدان اقتصادي به مردم هيچ مشكل امنيتي را به وجود نمي آورد و به نظام ضربه اي وارد نمي شود زيرا معتقدم دندان فاسد بايد كنده شود تا ديگر اجزاي بدن سالم بماند. لاريجاني روز گذشته همچنين در جمع اعضاي جامعه اسلامي دانشگاهيان تبريز با برشمردن راه هاي اعتلاي ايران، استفاده از ابزارهاي موجود در جهت افزايش توليد و تقويت قدرت خريد مردم را ضرورتي اجتناب ناپذير در راه رشد و بالندگي همه جانبه كشور ارزيابي كرد. لاريجاني در نشست ديگري گفت: كار اداره دانشگاه ها و مديريت اداري و آموزشي آنها بايد به هيأت امنا و روساي دانشگاه ها بازگردد.
علي لاريجاني صبح روز گذشته گفت: ذهنيتي كه در سال هاي اخير در وزارت علوم شكل گرفته است به نحوي كه همه تصميم گيري در وزارت علوم انجام مي گيرد، موجب مسلوب الاختيار شدن دانشگاه ها شده است. وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به حضور خود در عرصه ي انتخابات رياست جمهوري ، ادامه داد : براي آشنايي مردم با مواضع و ديدگاه هاي من براي مديريت كشور يكصد وده موضوع مهم در زمينه هاي اقتصادي ، سياسي ، فرهنگي و علمي در قالب كتابي با عنوان «پيمان با مردم» به زودي در اختيار جامعه قرار خواهد گرفت .

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |