پنجشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۶۸ - Apr 7, 2005
نايب رئيس شوراي شهر تهران:
عمر مفيد خودروهاي جديد بايد تعيين شود
ايرنا: عضو شوراي  اسلامي شهر تهران  گفت : به  منظور كاهش  مشكلات  ترافيكي ، بايد براي  خودروهاي  توليدي  جديد عمر مشخص  تعريف و تعيين  شود.
حسن  بيادي   مشكل  عمده  ترافيك  تهران  را تعداد زياد خودروها عنوان  كرد و افزود: اگر براي  خودروهاي  توليدي ، عمر مشخص  تعيين  شود، مي توان  براي  خروج  آنها در ۱۰تا ۱۵ سال  آينده  برنامه ريزي  كرد.
وي  با اشاره  به  اينكه  يكي  از اولويت هاي  شوراي  شهر، رفع  مشكلات  ترافيكي است ، خاطرنشان  كرد: طي  دو سال  گذشته  در اين  زمينه  كارهاي  بزرگي  انجام  شد، اما براي  كاستن  از بار ترافيك  درون  شهري  تهران  كافي  نيست .
بيادي  در خصوص  برنامه  شوراي  شهر براي  كاهش  ترافيك  گفت : برنامه  سال هاي ۸۴ و ۸۵ شوراي  شهر اين  است  كه  تمام  طرح هاي  نيمه  تمام  را تكميل  كند.
نايب  رئيس  شوراي  اسلامي شهر تهران  از تكميل  بزرگراه هاي  يادگار امام ، همت ، امام  علي  و سرخه حصار به  عنوان  نمونه اي  از برنامه هاي  شوراي  شهر نام  برد.
وي  با بيان  اينكه  خيابان  و بزرگ راه  تنها بخش  كوچكي  از ترافيك  است ، بر ضرورت  توسعه  بخش هاي  مختلف  ريلي  در تهران  تأكيد كرد.
بيادي  اظهار داشت : از دولت  كنوني ، دولت  آينده  و همه  دست  اندركاراني  كه دلسوز مردم  هستند، مي خواهيم  با تعامل  بيشتر، شهرداري  تهران  را در حل  مشكلات  ترافيكي  ياري  دهند.
وي  گفت : شهرداري  به  تنهايي  نمي تواند مشكل  ترافيك  را حل  كند، تقريبا نيمي  از خودروهاي  بنزيني  كشور در تهران  است  و براي  رفع  مشكلات  آن بايد تمام  دستگاه ها همكاري  داشته  باشند.
عضو شوراي  اسلامي شهر تهران  اضافه  كرد: براي  كاهش  ترافيك ، حلقه هاي  متفاوتي  وجود دارد كه  بايد باهم  حركت  كنند و اگر شهرداري  بخواهد به  تنهايي حركت  كند، كاري  از پيش  نخواهد برد.

معاون شهرسازي شهرداري تهران:
فروش تراكم در سال ۸۳ قانوني بود
003402.jpg
فارس: معاون شهرسازي شهرداري تهران ضمن تكذيب ادعاي برخي از مسئولان مبني بر تخلف شهرداري در فروش تراكم گفت: شهرداري تهران در سال ۸۳ در چارچوب قانون و مصوبه شوراي شهر تهران، تراكم فروخته است.
غلامحسين پردلي در خصوص اظهارات يكي از مسئولان وزارت مسكن و شهرسازي مبني بر پيگيري تخلفات شهرداري تهران در زمينه فروش تراكم گفت: هيچ تخلفي از سوي شهرداري تهران در اين زمينه انجام نگرفته است.
وي با تأكيد بر اين كه شهرداري تابع مصوبات شوراي شهر است، تأكيد كرد: كساني كه ادعاي تخلف شهرداري در زمينه فروش تراكم را دارند بايد مستندات مستدل خود را با آمار دقيق و بصورت موردي ارائه دهند و صرفا بر اساس كلي گويي نمي توان به اظهارات مطرح شده پاسخ داد.
معاون شهرسازي شهرداري تهران خاطرنشان كرد: شهرداري به عنوان يك سازمان اجرايي چيزي را براي مخفي كردن ندارد.وي در خصوص ميزان تراكم فروخته شده در سال ۸۳ گفت: هنوز كل آمار پروانه هاي صادره در مناطق ۲۲ گانه شهرداري تهران در اختيار ما قرار نگرفته است اما روند كلي در سال ۸۳ حاكي از سير نزولي صدور پروانه در مقايسه با سال ،۸۲ است.
پردلي در خصوص ميزان استقبال شهروندان از مصوبات تشويقي شوراي شهر تهران در سال ۸۳ گفت: هنوز آمار تفكيكي در اين زمينه نداريم.

تجربه تلخ نابودي روكش آسفالت بعد از هر بارش برف
براي برف روبي در تهران ديگر از
شن و نمك استفاده نخواهد شد
003399.jpg
گروه شهري: لكه گيري سطح معابر شهري ازجمله بزرگراه مدرس مطابق با اصول استاندارد اجرا شده و از كيفيت لازم برخوردار است.
مهندس علي آبادي، معاون فني و عمراني شهرداري تهران، در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: مهندسان مشاور بر تمامي مراحل توليد و اجراي آسفالت هايي كه توسط شهرداري در تهران اجرا مي شود نظارت كامل دارند ضمن آن كه كارخانه هاي توليد آسفالت تحت نظارت كميته تخصصي آسفالت فعاليت مي كنند.
وي عمر آسفالت با لكه گيري را ۱۰ سال ذكر كرد و گفت: با آن كه كليه مراحل اجراي آسفالت مطابق با استاندارد صورت مي گيرد اما مصالحي كه در تهران براي آسفالت توليد مي شود كيفيت لازم را ندارد، اين درحالي است كه حمل مصالح مرغوب از فاصله ۲۰۰ كيلومتري به تهران توجيه اقتصادي ندارد و مقرون به صرفه نيست، از اين رو، شهرداري در نظر دارد دستگاه توليد سنگ شكسته را در تهران راه اندازي كند تا از اين طريق مشكل مصالح مرغوب برطرف شود.
وي با اشاره به نقش قير در توليد آسفالت استاندارد تصريح كرد: بخشي از كيفيت آسفالت وابسته به قير مصرفي است كه خارج از اختيارات شهرداري است و بايد مسئولان ذي ربط براي آن چاره انديشي كنند.
علي آبادي مديريت و نگهداري آسفالت را عاملي مهم در تداوم آن ذكر كرد و افزود: بارش برف سال گذشته، مسئولان شهري را با شرايط خاصي مواجه كرد به طوري كه شهرداري براي تسهيل تردد شهروندان و رواني ترافيك در سطح معابر شهري ناگزير به استفاده از شن و نمك با حجم فراوان شد. اما با توجه به اثرات نامطلوب استفاده از شن و نمك ازجمله تخريب آسفالت و مسدودشدن كانال ها و زهكش هاي اطراف معابر سواره رو، برنامه اي در دستور كار شهرداري قرار گرفته كه براساس آن با فراهم ساختن امكانات و تجهيزات لازم در سال جاري از شن و نمك استفاده نخواهد شد.
وي با اشاره به تخريب آسفالت سطح خيابان ها در روزهاي يخبندان و پس از آن، مساله نگهداري از آسفالت را مقوله اي مهم ذكر كرد و گفت: ترميم و نگهداري روكش خيابان ها، دغدغه هميشگي شهرداري است كه پاياني ندارد، زيرا از يك سو، كنده كاري هاي متعدد كه توسط شركت ها و سازمان ها مختلف نظير سازمان آب، گاز و مخابرات صورت مي گيرد باعث انهدام آسفالت مي شود و از سوي ديگر تاثيرات جوي اعم از گرما و سرما و شن و نمك خرابي هايي را در سطح معابر ببار مي آورد به طوري كه هرساله چند درصد از آسفالت خيابان ها نابود مي شود و شهرداري پي درپي بايد نسبت به تعمير آن اقدام كند.علي آبادي استفاده از دستگاه هاي برف خور را مناسب تهران ندانست و گفت: اين نوع تجهيزات در راه هاي بين شهري كارآيي دارد و دستگاه هاي ذوب كننده و ماشين آلات حمل برف در سطح شهر كارسازتر از دستگاه هاي برف خور است.

معاون سلامت وزارت بهداشت:
لايحه جامع كنترل دخانيات ماه آينده به مجلس مي رود
003411.jpg
ايلنا: معاون سلامت وزارت بهداشت، اعلام كرد: لايحه جامع كنترل دخانيات پس از تصويب آن در هيات دولت و انتقال آن به قوه قضائيه ماه آينده براي تصويب نهايي، وارد صحن علني مجلس مي  شود.
محمد اسماعيل اكبري، معاون سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، گفت: ۶۱ درصد ورودي  هاي دانشگاه در سال ۸۳ را زنان و دختران تشكيل مي  دهند كه بر اين اساس بايد مردان ميدان فعاليت زنان را باز كنند.
وي افزود: قوانين زماني مي  تواند مفيد واقع شود كه فرهنگ تبعيض عليه زنان در كشور گسترش يابد.
به گفته اكبري، عدم تحرك فيزيكي، امنيت غذايي و مصرف دخانيات از عوامل مستعد ايجاد سرطان  ها هستند.
وي افزود: بحث امنيت غذايي، يعني اينكه همه مواد غذايي مهم نظير ميوه  ها و سبزيجات وجود داشته باشد و همه مردم توان تهيه آن را داشته باشند.
معاون سلامت، با اشاره به عدم امنيت غذايي در منطقه سيستان و بلوچستان، گفت: در اين منطقه امنيت غذايي وجود ندارد؛ به گونه  اي كه اگر مردم اين منطقه ثروتمند باشند، به علت نبود مواد غذايي نمي  توانند تهيه كنند.
وي خاطر نشان كرد: نقشه غذايي به وزارت جهاد كشاورزي و بازرگاني ارائه شده و هم اكنون ميوه  هاي ارزان قيمت در مناطقي نظير سيستان و بلوچستان ارسال مي  شود اين شروع كار براي ايجاد امنيت غذايي است.
به گفته اكبري، احتمال ابتلاي افراد چاق به انواع سرطان  ها در مجموع بيش از ۳۰ درصد و احتمال آنها به سرطان  هايي چون سرطان پستان بيش از ۵۰ درصد است، اما كنترل رژيم غذايي افراد مبتلا به سرطان حتي مي  تواند احتمال زنده ماندن آنها را به بيش از ۵۰ درصد برساند.
وي يادآور شد: داشتن تحرك فيزيكي مردم تنها با ارائه آموزش  ها و راهنمايي  ها به مردم صورت نمي  گيرد، بلكه بايد زماني در روز را براي انجام آن در نظر گرفت.
معاون سلامت وزارت بهداشت، با اشاره به عوارض تهديد كننده مادران در جوامع توسعه يافته، گفت: در كشورهاي در حال توسعه اين عوارض به عوامل اجتماعي بر مي  گردد؛ اما در ايران هر دوي اين عوارض براي مادران، وجود دارد.
وي يادآور شد: امروزه كشور درخصوص بيماري  هاي قابل پيشگيري كودكان موفق بوده، اما بيماري  هاي سخت مهمترين مشكل در زمينه سلامتي كودكان است.
به گفته اكبري، در حال حاضر از هر يك هزار نوزاد متولد شده، ۱۸ نوزاد تا پيش از يك ماهگي جان خود را از دست مي  دهند.

مديركل محيط زيست استان تهران:
واحدهاي خودروسازي بدون مجوز داخل محدوده تهران تعطيل مي شوند
مديركل محيط زيست استان تهران با اشاره به اينكه واحدهاي «سايپا ديزل» ، «مگا موتور» ، «سايپا آذين» ، «قالبهاي بزرگ صنعتي» ، «اروند خودرو» و «يك مركز تحقيقات سايپا» به صورت غيرقانوني در داخل شعاع ۱۲۰ كيلومتري تهران احداث شده اند، هشدار داد: در صورت عدم دريافت مجوز دولت از سوي اين واحدها، با هماهنگي مراجع قضايي نسبت به تعطيلي آنها اقدام خواهد شد.
دكتر محمد حسن پيراسته در گفت وگو با ايسنا، افزود: بررسي هاي انجام شده توسط گشت محيط زيست استان تهران از خودروسازي سايپا نشان مي دهد كه اين شركت بدون اخذ مجوزهاي محيط زيست و دولت اقدام به احداث چند واحد جديد از جمله «سايپا ديزل» ، «مگاموتور» ، «سايپا آذين» ، «قالبهاي بزرگ صنعتي» ، «اروند خودرو» و «يك مركز تحقيقات» كرده است.
وي با اشاره به اينكه توسعه فعاليت واحدهاي مستقر در داخل شعاع ۱۲۰ كيلومتري تهران مستلزم اخذ مجوز هيأت دولت و محيط زيست است، گفت: مسلما كار واحدهايي كه به هر نحو و بدون اخذ مجوز دولت در داخل شعاع ۱۲۰ كيلومتري تهران اقدام به ايجاد فعاليت جديد كنند، غيرقانوني است كه به هيچ وجه واحدي هاي بزرگ صنعتي از اين قانون مبري نيستند.
به گفته مديركل محيط زيست استان تهران هدف از تصويب اين قانون جلوگيري از بارگذاري بيش از حد توان اكولوژيك در تهران رنج ديده و تعميم فعاليتهاي مختلف توليدي، صنعتي و خدماتي و صنايع پاك در گستره وسيع كشور است.
وي به ايسنا گفت: متأسفانه برخي واحدهاي بزرگ صنعتي با بي اعتنايي به مصوبه دولت خودسرانه اقدام به ايجاد و احداث واحدهاي جديد و فرعي در كنار واحدهاي خود كرده اند كه اداره كل محيط زيست استان تهران با آنها به شدت برخورد خواهد كرد.
مديركل محيط زيست استان تهران با اشاره به صدور اخطاريه لازم براي واحدهاي مذكور تأكيد كرد: اين گونه واحدها يا بايد مجوز بگيرند و يا به خارج از ۱۲۰ كيلومتري تهران منتقل شوند، چرا كه در غير اين صورت با هماهنگي مراجع قضايي نسبت به تعطيلي آنها اقدام خواهد شد.
وي به تمام واحدهاي صنعتي هشدار داد از هر گونه ساخت و ساز جديد احتراز كنند در غير اين صورت با برخورد قانوني اداره كل محيط زيست استان تهران روبه رو مي شوند.
همچنين رئيس اداره محيط زيست شهر تهران در گفت وگو با ايسنا گفت: تمامي واحدهاي سنگبري، آبكاري و ريخته گري تهران از بافتهاي مسكوني خارج مي شوند.
اعظم نوري با اشاره به اينكه اين واحدها بر اساس اخطاريه هاي صادر شده در سال گذشته ملزم به رفع آلايندگي و يا انتقال به شهركهاي صنعتي بوده اند، گفت: بر اين اساس كليه واحدهاي سنگبري، آبكاري و ريخته گري مجاز شهر تهران بر اساس مصوبه دولت ملزم به انتقال به شهركهاي صنعتي هستند و واحدهاي غيرمجاز هم بايد تعطيل شوند.
به گفته وي در سال گذشته ۱۹۱ واحد آبكاري، ۱۷۸ واحد سنگبري و ۱۱۴ واحد ريخته گري اخطاريه زيست محيطي دريافت كردند كه اداره محيط زيست شهر تهران در سال جاري به شدت با اين واحدها برخورد خواهد كرد.

ضريب ايمني تردد عابرين پياده در شمال تهران افزايش يافت
گروه شهري: به منظور ساماندهي و افزايش ضريب تردد عابرين پياده بيش از ۱۰ هزار متر مربع از پياده روهاي شمال تهران مرمت و بهسازي شد.
مهندس رضا نگهبان معاون فني و عمراني شهرداري منطقه يك ضمن بيان مطلب فوق اظهار داشت: احداث و مرمت پياده روهاي خيابان شهرداري، پگاه، نجابت جو، نارنجستان، اقدسيه، طاهري، قلمستان و... به مساحت بيش از ۱۰ هزار متر مربع و با هزينه اي بالغ بر ۲ ميليارد ريال اجرا شده است.
وي گفت: طراحي، پوشاندن نهر و تعريض پياده روها، تخريب آسفالت، خاكبرداري، بتن ريزي، سنگفرش و فرش كف بتني از جمله اقداماتي بوده است كه در راستاي اهميت بخشي به حضور حركت عابرين و اثر آن در زندگي بخشيدن به كالبد شهر در پياده روها اجرا شده است.
وي اضافه كرد: در سال گذشته اقدامات عمراني موثري در جهت رفع معضل شيبهاي تند معابر در سطح منطقه با شناسايي معابر مشكل دار انجام شده و شيب هاي موجود گذرهاي پياده پله بندي شده است.
نگهبان، پياده روسازي به حجم بيش از ۴ هزار متر مربع در خيابانهاي تجريش، ولي عصر، شريعتي، بلوار كاوه، اقدسيه و... را از ديگر فعاليتهاي در دست اقدام منطقه دانست.
وي پياده روها را به عنوان ركني از سيستم حمل و نقل درون شهري و به عنوان فضايي براي ارتباط و برخوردهاي رودرروي اجتماعي دانست و گفت: حركت پياده باعث زندگي بخشيدن به كالبد شهر مي شود ولي در شرايط امروزه معابر پياده با فضاي اندك تنها به محل گذر تبديل شده كه در آن انواع سد معبر نيز بر سر راه عابر پياده وجود دارد.معاون فني و عمراني شهرداري منطقه يك اجراي طرح حركت پياده حد فاصل ميدان قدس تا تجريش را يكي از اهداف مهم منطقه در احقاق حق طبيعي استفاده كنندگان از فضاي عمومي شهر دانست كه در دست طراحي و اجرا قرار دارد.

از سوي سازمان حفاظت محيط زيست اعلام شد:
ممنوعيت هاي جديد شكار در چهار استان كشور
خبرگزاري فارس: بر اساس ابلاغيه سازمان حفاظت محيط زيست هرگونه شكار و تيراندازي در محدوده مناطقي از استان هاي آذربايجان غربي، همدان، كهگيلويه و بويراحمد و خراسان ممنوع شد.
به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس به استناد بند «و» ماده ۶ قانون حفاظت و بهسازي محيط زيست هرگونه شكار و تيراندازي در محدوده منطقه «زرآبادخوي» واقع در استان آذربايجان غربي به مدت ۵ سال ممنوع شد.
محدوده اين ممنوعيت از پل روستاي علي شيخ (رودخانه آق چاي) و از طريق روستاي آغباش و در امتداد همان جاده بعد از گذر از روستاهاي سنت، آجار، بسطام تا روستاي كسيان و جاده آسفالته ماكو تبريز است.
همچنين سازمان حفاظت از محيط زيست شكار در محدوده دشت اسدآباد واقع در استان همدان را ممنوع اعلام كرد.
بر اساس اين ممنوعيت كه ۵ ساله مي باشد، هرگونه شكار و تيراندازي در محدوده دشت اسدآباد از تقاطع جاده شوسه اشتران با جاده نظامي  اسدآباد تا تقاطع جاده شوسه سنقرآباد جاده آسفالته كرمانشاه ممنوع است.
بر اساس تصميم ديگر اين سازمان همچنين هرگونه شكار و تيراندازي در منطقه پادناي سميرم واقع در استان كهگيلويه و بويراحمد به مدت ۵ سال از روستاي گرداب فلارد ياسوج سميرم تا امتداد جاده آسفالته ياسوج سميرم به پل قره و روستاي گرداب ممنوع مي باشد.
سازمان حفاظت محيط زيست در مصوبه ديگري به استناد بند «و» ماده ۶ قانون حفاظت و بهسازي محيط زيست هرگونه شكار و تيراندازي در محدوده منطقه «بزماي» واقع در استان خراسان در منطقه تربت حيدريه، خواف در مسيرخط راه آهن به روستاي باغميان را به مدت ۵ سال ممنوع كرد.
سازمان حفاظت محيط زيست پيش از اين نيز در ابلاغيه اي تيراندازي و شكار در جنگل هاي شمال كشور را به مدت ۳ سال ممنوع كرده بود.

گستره
توسعه و چرخه زيست
از روزي كه آدمي ناچار شد براي تامين غذاي خود به شكار حيوانات وحشي بپردازد، مقوله شكار و شكارچي وارد فرهنگ و ادبيات شد. شكارچيان از آنجا كه خطر مي كردند و در كوههاي صعب العبور راه مي سپردند، گاهي در ترانه ها و فولكلور مردم در حد پهلوانان ستايش شده اند اما همه اينها متعلق به روزگاراني است كه، شكار به مثابه راهي ناگزير براي تامين غذا پيش پاي آدمي قرار داشت و جمعيت حيات وحش به اندازه  اي بود كه شكار مازاد آن در فصل هاي مساعد سال، زياني به تعادل زيستي وارد نمي كرد. با گسترش شهر و شهرنشيني و تصرف عرصه هاي گوناگون طبيعت به منظور توسعه شهرها، هر سال از شمار زيستگاههاي طبيعي در سراسر جهان كاسته شده و صدها گونه جانوري كه نقش و جايگاه آنها در چرخه زيست براي تمام موجودات زنده از جمله انسان حياتي است، دچار انقراض شده اند. در ايران نيز گسترش بي رويه شهرها و در دهه هاي اخير، ساخت وسازهاي عنان گسيخته، به صورت روزافزون عرصه را براي حيات وحش تنگ تر كرده است و متاسفانه در نبود آمايش سرزمين و برنامه هاي كلان به منظور مكان يابي درست براي احداث شهرها و كنترل ساخت وساز بر مبناي حفظ محيط زيست كشور، بسياري از عرصه هاي طبيعي و زيستگاههاي حيوانات وحشي به مرور و تحت عناوين گوناگون تحت تصرف اشخاص حقيقي و حقوقي درآمده و از اين بابت، زيان هاي بسيار سنگين و غيرقابل جبراني به محيط زيست وارد شده است.
پرداختن به جزئيات اين مسايل فرصت بيشتري مي طلبد اما در يك نگاه كلي در مي يابيم كه بهره برداري بي رويه از جنگل ها به ويژه جنگل هاي شمال ايران، ساخت وسازهاي بي رويه در اراضي كشاورزي و عرصه هاي طبيعي، آلودگي وسيع آب رودخانه هاي استان هاي شمالي، دست اندازي به زيستگاه هاي حيات وحش و حتي مناطق حفاظت شده در استان هاي تهران و فارس به منظور ساخت و ساز، لطمه هاي شديد و كم سابقه اي به زندگي حيات وحش و در نهايت تعادل زيستي كشور وارد كرده است. تصميم ديرهنگام سازمان حفاظت محيط زيست مبني بر ممنوع شدن شكار در مناطقي از كشور، هرچند گام مثبتي است اما در غياب برنامه هاي موثر به منظور هدايت توسعه شهر و ساخت وسازها به چارچوب توسعه پايدار، نمي تواند نتايج مورد نظر را به همراه داشته باشد. به ويژه كه گوناگوني كم نظير حيات وحش از مهم ترين جاذبه هاي گردشگري و تامين درآمد براي كشور ما محسوب مي شود و نبايد آن را ملعبه توسعه و شكار بي رويه قرار داد .
همچنين فرهنگ سازي با هدف حفظ زندگي حيوانات در عرصه هاي طبيعي، بايد در سطحي گسترده و با ياري  تمامي وسايل ارتباط جمعي انجام شود تا ديگر شاهد، كشتار بي رحمانه حيواناتي نباشيم كه در برف  و سرماي زمستان از شدت گرسنگي و سرما به حاشيه شهرها پناه مي آورند و آماج گلوله، قرار مي گيرند. اصل مهم، كلان نگري در برنامه هاي توسعه كشور و ملزم ساختن تمامي دستگاه ها به رعايت ضوابط قانوني توسعه پايدار است و در غير اين صورت همواره استثناء بر قاعده غلبه خواهد كرد و برنامه هاي مراقبت از محيط زيست و تعادل زيستي كشور مغلوب اين قبيل تمايزات و نابرابري ها خواهد شد.
بهارزاد

آمادگي براي اجراي طرح تفكيك زباله
خبرگزاري مهر: مدير عامل سازمان خدمات موتوري شهرداري تهران ضمن اعلام آمادگي اين سازمان براي اجراي مطلوب طرح تفكيك زباله از مبدا، خواستار همكاري بيشتر شهروندان در اين زمينه با عوامل حمل زباله شد.
مهندس مصطفي سليمي با بيان اين مطلب افزود: به لحاظ تجهيزات خودرويي و سرويس دهي در امر حمل زباله هاي تفكيك شده از مبدا، سازمان مشكلي نداشته و تمام امكانات خود را براي حمل زباله از مبدا يا تفكيك در ايستگاهها بسيج كرده است.
به گفته وي سازمان خدمات موتوري در حال حاضر ۸۰۰ دستگاه خودرو را به كار حمل و انتقال پسمانده هاي شهري اختصاص داده و در تعدادي از خودروهاي ويژه حمل زباله هاي تفكيك شده تغيير وضعيت كار بري داده است.مدير عامل سازمان خدمات موتوري در ادامه همكاري شهروندان را شرط اصلي اجراي مطلوب طرح تفكيك زباله از مبدا دانست و خاطر نشان كرد: قرار دادن بموقع زباله در بيرون از منزل و جلوگيري از ترددهاي چند باره مي تواند كمك موثري به حمل زباله ها باشد.

نرخ مصوب ميوه و تره بار در
ميادين شهرداري تهران افزايش يافت
003414.jpg
ايرنا: نرخ مصوب ميوه و تره بار توزيعي در ميادين شهرداري تهران نسبت به آخرين نرخ مصوب ميوه و تره بار در اسفندماه گذشته تا ۵۰ درصد افزايش يافت.
نرخ نامه مصوب انواع ميوه و تره بار كه از ديروز در ميادين شهرداري اجرا مي شود، به شرح ذيل است:
سازمان ميادين ميوه و تره بار شهرداري تهران از شهروندان خواسته است تا درصورت مشاهده هرگونه تخلف در عرضه محصولات خارج از نرخ نامه مذكور مراتب را به ماموران ميادين ميوه و تره بار گزارش دهند.

تحصيلات دانشگاهي آتش نشانان
003405.jpg
گروه شهري: مركز آموزش عالي سازمان آتش نشاني تهران از مهرماه امسال در مقطع كارشناسي دانشجو مي پذيرد.احمد ضيايي افزود: در حال حاضر ۲۵۰ دانشجو از مهر ماه در مقطع كارداني در سه رشته حريق، نجات و ايمني مركز آموزش عالي سازمان آتش نشاني تهران به صورت پودماني مشغول تحصيل شدند و تعداد ۱۲۰ نفر ديگر هم اخيرا از طريق آزمون سراسري دانشگاه علمي - كاربردي پذيرش شدند.
وي گفت: نيروهاي استخدامي سازمان از جمله ۵۰۰ نفري كه در سال ۸۲ به استخدام در آمدند ملزم به گذراندن ۴ پودمان هستند كه اخيرا با افتتاح يك مركز جديد آموزشي وابسته به سازمان ۲۴۰ نفر از اين افراد ترم تحصيلي مربوط به پودمان دوم را آغاز كردند.

وضعيت آماري متقاضيان وام ازدواج
003408.jpg
گروه شهري: آمار جديد وضعيت متقاضيان وام ازدواج، از سوي ستاد اجرايي پيوند آسماني اعلام شد.تلفن و نشاني اينترنتي ستاد اجرايي پيوند آسماني جهت اطلاع متقاضيان وام ازدواج به شرح زير اعلام شده است:
براساس اين آمار، اطلاعات ۱۲۶۳۲۱ نفر از متقاضيان وارد شبكه شده و براي ۷۴۰۸۸ نفر دعوتنامه ارسال گرديده است.به گزارش ستاد اجرايي پيوند آسماني شهرداري تهران اكنون ۶۵۰۸۸ نفر براي دريافت حواله وام به ستاد مراجعه كرده اند و به ۶۰۱۰۲ نفر نيز وام پرداخت شده است .

بانك شهرداري ها در ابهام
003396.jpg
مهر: رئيس شوراي عالي استانها از عدم پاسخگويي دولت و مجلس شوراي اسلامي به طرح پيشنهادي شورا در خصوص تاسيس بانك شهرداري ها انتقاد كرد.منصور روشناسي گفت: مرداد سال گذشته پيشنهاد تاسيس بانك شهرداري ها را به صورت لايحه و طرح به دولت و مجلس شوراي اسلامي ارايه كرديم كه تاكنون پاسخي دريافت نشده است.وي با اشاره به برنامه شهرداري تهران براي تأسيس بانك شهرداري و كسب مجوز قانوني از بانك مركزي، افزود: به دنبال پيشنهاد شهرداري تهران و ايجاد هماهنگي ميان شهرداري هاي ساير شهرها، طرحي را به همين منظور ارايه كرديم تا بتوانيم از طريق دولت يا مجلس موضوع را دنبال كنيم.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |