چهارشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۷۸ - Apr 20, 2005
حداقل حقوق بازنشستگان؛ ۱۷۰ هزار تومان
فارس: با ابلاغ مصوبه وضعيت حقوق بازنشستگان كشوري در سال ،۸۴ حداقل حقوق بازنشستگان ۱۷۰ هزار تومان تعيين شد.
به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، بنا به پيشنهاد سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور و ابلاغ معاون اول رئيس جمهوري، حداقل حقوق بازنشستگي و كليه بازنشستگان و وظيفه بگيران مشمول قانون نظام هماهنگ كاركنان دولت و صندوق بازنشستگان كشوري و نيروهاي مسلح از ابتداي سال ۱۳۸۴ براساس اين وضعيت محاسبه مي گردد.
در اين مصوبه همچنين حداكثر حقوق اين افراد ۷ برابر حداقل حقوق (يك ميليون و صد و نود هزار تومان) تعيين شده است.

با همكاري مجلس و وزارت رفاه
تسهيلات ويژه اي براي ازدواج جوانان درنظر گرفته شد
000129.jpg
گروه اجتماعي: با همكاري وزارت رفاه و سازمان ملي جوانان، براي ارائه تسهيلات و هزينه هاي اوليه ازدواج صندوق ازدواج جوانان تشكيل شده است.
دكتر محمدرضا واعظ مهدوي، معاون سياستگذاري و برنامه ريزي وزارت رفاه و تأمين اجتماعي ضمن اعلام اين مطلب افزود: براي تأمين اين صندوق ماده اي در بودجه سال ۸۴ در نظر گرفته شده كه دولت موظف به تأمين هزينه هاي آن است.وي افزود: اعتبارات اين صندوق از عوارض دولتي تأمين مي شود و تحت نظارت وزارت رفاه به امر ازدواج جوانان اختصاص پيدا مي كند.
واعظ مهدوي، اين برنامه را در جهت برنامه هاي دولت و هدف گذاري بر روي جمعيت در معرض خطر عنوان كرد و گفت: يكي از اهداف وزارت رفاه و دولت از اجراي اين طرح، كاهش فقر در جامعه و برداشتن موانع پيش روي جوانان در امر ازدواج است، با توجه به اين كه، بحث افزايش جمعيت جوان در كشور، يكي از معضلات پيش روي دولت است كه بايد براي اين جمعيت عظيم برنامه ريزي هاي اساسي در نظر گرفته شود.
وي افزود: بيشتر برنامه هاي دولت مي بايست در راستاي برنامه ريزي هاي اشتغال، بيكاري و ازدواج جوانان باشد.
همچنين به گزارش ايلنا طرح تسهيل ازدواج جوانان در جلسه اخير اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس به تصويب رسيد و بر اساس اين طرح وام هاي قرض الحسنه درازمدت، ارايه تسهيلات به دانشجويان، سربازان و اقشار كم درآمد، تأمين مسكن ارزان قيمت، ايجاد شرايط مطلوب براي ترغيب جوانان و ... به منظور تسهيل در امر ازدواج در نظر گرفته خواهد شد.
همچنين در اين طرح منابع مالي از قسمت هاي مختلف و عوارض برخي از فعاليت هاي اجتماعي و درآمد حاصله از آن در صندوقي تحت عنوان (تسهيل در امر ازدواج) به اين امر اختصاص خواهد يافت.يادآور مي شود اين طرح با پيشنهاد كميسيون فرهنگي با حضور ارگانها و سازمانهاي مرتبط به امر ازدواج روز گذشته به تصويب اعضا رسيد.
همچنين به گزارش فارس سيد محمدرضا ميرتاج الديني، نماينده مردم تبريز گفت: به منظور تسهيل امر ازدواج با همكاري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، وزارت مسكن، علوم، تحقيقات و فناوري و تأمين اجتماعي، كميته ساماندهي ازدواج براي جوانان تشكيل مي شود.
مير تاج الديني خاطر نشان كرد: اين كميته وظيفه دارد در كليه امور مربوط به ازدواج جوانان اعم از هزينه مسكن، ازدواج، تهيه جهيزيه و ... به آنان كمك كند. همچنين واگذاري خانه هايي به صورت موقت در اختيار زوج هاي جوان به صورت استيجاري با هزينه كم از ديگر وظايف اين كميته خواهد بود.
اين نماينده مجلس ادامه داد: تشكيل اين كميته در كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسيد و آيين نامه و اساسنامه آن در حال تدوين است و بزودي در صحن علني مجلس مطرح مي شود. وي تأسيس صندوق ازدواج براي جوانان را از مصوبات روز گذشته كميسيون اجتماعي مجلس برشمرد و تصريح كرد: در اين صندوق سپرده هايي از سوي دولت و مردم خير جهت تهيه مسكن براي جوانان شكل مي گيرد.

احياي مشاوره در مدارس راهنمايي
000126.jpg
ايلنا: مديركل دفتر آموزش و پرورش راهنمايي اعلام كرد: فرايند مشاوره و راهنمايي در مدارس راهنمايي توسعه مي  يابد و احياي نقش مشاوره در اين مقطع تحصيلي، در كل كشور در حال اجرا است.
فضلي  خاني، تأكيد كرد: با توجه به شرايط خاص دوره راهنمايي، قطعاً فرايند مشاوره و راهنمايي براي اين دوره ضروري است و تلاش مي  كنيم با طرح  هايي اين مشاوره را توسعه دهيم.
وي، با اشاره به اينكه اختصاص يك مشاور متخصص به يك مدرسه ميسر نيست، افزود: به دليل آنكه اختصاص يك مشاور متخصص به هر مدرسه براي دولت بار مالي ايجاد مي  كند، موفق نشديم كه اين امر را در مدارس راهنمايي محقق كنيم.
فضلي  خاني، تصريح كرد: براي احياي مشاوره در مدارس راهنمايي، معلمان و دبيران و همه عوامل را آموزش مي  دهيم تا آنها در جريان كار روزانه خود به انجام امور مشاوره نيز بپردازند.
به گفته وي، رويكرد جهاني به اين سمت و سو است كه دبيران نقش مشاوره  اي داشته باشند.
مديركل دفتر آموزش و پرورش راهنمايي، با اشاره به احياي نقش مشاوره براي مدارس راهنمايي در ۷ استان، افزود: در ابتدا اين طرح را در ۷ استان انجام داديم و در حال حاضر احياي نقش مشاوره در كل كشور در حال اجرا است.

استادان دانشگاه در كارهاي پژوهشي شركت مي كنند
وظايف جديد در قبال حقوق جديد
ايلنا: رييس دانشگاه تربيت معلم تهران، با اشاره به مصوبه هيات دولت در خصوص افزايش ۴۰ درصدي حقوق اساتيد دانشگاه  ها در سال جاري، گفت با افزايش حقوق اساتيد دانشگاه  ها، يك سري وظايف به وظايف گذشته اساتيد اضافه مي  شود.
دكتر محمد علي برخورداري، رييس دانشگاه تربيت معلم، افزود: با توجه به اينكه حقوق اساتيد دانشگاه بسيار كمتر از آنچه كه تصور مي  كنند، است؛ هيات دولت تصويب كرد كه از سال جاري حقوق اساتيد ۴۰ درصد افزايش داشته باشد.
وي ادامه داد: يك دكتر كه از خارج و يا داخل فارغ  التحصيل شده حقوقي كه از دانشگاه دريافت مي  كند، چيزي كمتر از ۳۰۰ هزار تومان است و اين پول براي معيشت و گذران زندگي كافي نيست و اين منجر مي  شود تا اساتيد دانشگاه به كارهاي جنبي ديگري بپردازند.برخورداري تصريح كرد: با تصويب اين قانون توسط هيات دولت، حقوق اساتيد در دانشگاه  ها اضافه مي  شود و اساتيد مي  توانند سركار اصلي خود كه كارهاي پژوهشي و تحقيقاتي است، باشند.

حداقل دستمزد روزانه بيمه شدگان
ايسنا: سازمان تأمين اجتماعي حداقل دستمزد روزانه بيمه شدگان در سال جاري را ۴۰ هزار و ۸۶۴ ريال اعلام كرد.
بر اساس بخشنامه صادره، رعايت حقوق دستمزد در مورد پرداخت مقرري آن دسته از بيكاران كه تاريخ بيكاري آنها از اول فروردين ماه سال جاري به بعد است، الزامي است.
همچنين مقرري بيمه بيكاري آن دسته از مقرري بگيران سنوات قبل كه در سال جاري ادامه مي يابد و مبلغ آن كمتر از حداقل سال جاري است، تا مبلغ حداقل دستمزد سال جاري ترميم خواهد شد. دستمزد مبناي كسر حق بيمه، بيمه شدگاني كه در اجراي آيين نامه بيمه اختياري شوراي عالي تأمين اجتماعي بيمه خود را به صورت اختياري نزد سازمان ادامه مي دهند و نيز بيمه شدگان حرف و مشاغل آزاد در هيچ موردي از حداقل دستمزد روزانه مبلغ ۴۰ هزار و ۸۶۴ ريال كمتر نخواهد بود. در همين حال دستمزد مبناي كسر حق بيمه، بيمه شدگاني كه در اجراي آيين نامه بيمه اختياري مصوب شوراي عالي تأمين اجتماعي بيمه خود را به صورت اختياري نزد سازمان ادامه مي دهند، در هيچ موردي از ۳/۱ برابر حداقل دستمزد روزانه معادل ۵۳ هزار و ۱۲۳ ريال كمتر نخواهد بود.
براساس اين بخشنامه در مورد ساير سطوح دستمزدي نيز بايد رقم ۵ هزار و ۳۳۰ ريال هر روز نسبت به آخرين دستمزد سال ۸۳ افزايش يابد كه در اين صورت اين افزايش و نيز پايه سنواتي كه به موجب بخشنامه وزارت كار و امور اجتماعي به بيمه شدگان پرداخت مي شود، مشمول كسر حق بيمه است.
به هنگام محاسبه حق بيمه آن دسته از بيمه شدگاني كه در آخرين گزارش بازرسي انجام شده مربوط به قبل از اول فروردين ماه سال جاري، دستمزد آنها بيش از حداقل دستمزد روزانه (۳۵ هزار و ۵۳۴ ريال) درج شده است. چنانچه در سال جاري كارفرما ليست بيمه شدگان مذكور را ارسال و يا در ليست هاي ارسالي ترك كار آنها را اعلام نكند، دستمزد آنها روزانه مبلغ ۵ هزار و ۳۳۰ ريال افزايش يافته و سپس مبناي محاسبه حق بيمه ماههايي كه ليست ارسال نشده است، قرار مي گيرد.
براساس اين بخشنامه دستمزد مبناي پرداخت حق بيمه روزانه رانندگان ميني بوس و سواري براي سال جاري ۴۴ هزار و ۹۵۰ ريال و ساير رانندگان ۵۳ هزار و ۱۲۳ ريال تعيين شده است. همچنين با توجه به اين كه ميزان حق بيمه اجباري كارگران ساختماني تا ۱۰۰ مترمربع زيربنا ۳ درصد حداقل دستمزد روازنه و ۱۰۰ متر به بالا به ميزان ۴ درصد حداقل دستمزد روزانه تعيين شده است، لذا با توجه به حداقل دستمزد سال جاري ميزان حق بيمه هر مترمربع زيربنا تا ۱۰۰ مترمربع مبلغ يكهزار و ۲۲۶ ريال و از ۱۰۰ متر به بالا مبلغ يكهزار و ۶۳۵ ريال اعلام شده است.
گفتني است دستمزد مبناي پرداخت حق بيمه بافندگان قالي، قاليچه ، گليم و زيلو در سال جاري نيز روزانه ۲۰ هزار و ۴۳۲ ريال (۵۰ درصد حداقل دستمزد) تعيين شده است.

آيين  نامه  جديد مشاغل  سخت  و زيان آور تهيه مي شود
گروه اجتماعي: سازمان  تأمين  اجتماعي آيين  نامه  جديدي  را در زمينه  بازنشستگي  در مشاغل سخت  و زيان  آور در دست  تهيه  دارد كه  در طول  سالهاي  اجراي  برنامه  چهارم  توسعه  قابل  اجرا خواهد بود.
رييس  سازمان  تأمين  اجتماعي  با بيان  اين  مطلب  افزود:اجراي  قانون  بازنشستگي  در مشاغل  سخت  و زيان  آور بر مبناي  آيين  نامه  اجرايي  مصوب  هيأت  وزيران  درمهرماه  ۸۱ آغاز شد و تاكنون  بالغ بر ۲۴۰هزارنفر تقاضاي  خود را براي  استفاده از مزاياي  اين  قانون  ارايه  كرده اند.
«غلامرضا سليماني » ادامه  داد: پس  از بررسي  تقاضاها در كميته هاي  استاني و شعب  تأمين  اجتماعي ، حكم  بازنشستگي  بيش  از ۷۵ هزار نفر صادر شده  است  و بررسي  سوابق  تعدادي  ديگر از متقاضيان  هم  در شعب  اين  سازمان  در حال  پيگيري  است .
اين  مسئول  گفت : مهلت  اجراي  آيين  نامه  قبلي  قانون  بازنشستگي  مشاغل  سخت و زيان  آور به  زمان  اجراي  برنامه  سوم  توسعه  محدود بوده  است .
به  گفته  وي ، قوانين متعددي  پس  از تهيه  اين  آيين  نامه  مانند قانون  احتساب  دوران  سربازي  به  عنوان  سنوات  پرداخت  حق  بيمه ،قانون  نوسازي  و بازسازي  صنايع ، قانون  برنامه  چهارم  توسعه  و قانون  نظام  جامع  رفاه  و تأمين  اجتماعي  به  تصويب رسيده  است  كه  آثار اين  قوانين  بايد در آيين  نامه  جديد قانون  بازنشستگي  مشاغل سخت  و زيان  آور لحاظ شود.
وي  اظهار داشت : سازمان  تأمين  اجتماعي  براي  تهيه  اين  آيين  نامه  بايد با وزارتخانه هاي  رفاه  و تأمين  اجتماعي ، بهداشت ، درمان  و آموزش  پزشكي ، كار و امور اجتماعي ، وزارت  صنايع  ونيز سازمان  مديريت  و برنامه  ريزي  كشور رايزني و هماهنگي  كند. به  گفته  وي ، نقطه  نظرات  جوامع  و تشكل هاي  كارگري  و كارفرمايي  نيز در تدوين اين  آيين  نامه  لحاظ خواهد شد.

با صدور بخشنامه جديد رئيس قوه قضاييه
لازم نيست مردم براي ملاقات با
رئيس قوه قضاييه به تهران بيايند
گروه اجتماعي ـ زهرا رفيعي: قوه قضاييه با صدور بخشنامه اي از تعيين يكي از معاونين رؤساي دادگستري استانهاي سراسر كشور به عنوان رابط مردم با دفتر نظارت و پيگيري قوه قضاييه خبر داد.
واحد شريفي، مدير كل دفتر نظارت و پيگيري قوه قضاييه در حاشيه ديدار مردمي رئيس قوه قضاييه با اعلام اين مطلب گفت: براي رفع مشكل پيگيري نامه هاي دفتر نظارت و پيگيري به دادگستري هاي استان، حوزه رياست قوه قضاييه پيشنهاد معرفي يك نماينده از سوي دادگستري هر استان ارائه شد. رئيس قوه با پذيرش اين پيشنهاد دستور دادند تا يكي از معاونين رؤساي كل دادگستري هر استان كه از قضات عالي رتبه آن استان است در ديدار مردمي رئيس كل دادگستري آن استان حضور يابند. اين فرد موظف خواهد بود از نزديك در جريان مشكلات پرونده هاي قضايي مردم آن استان باشد و درصورت نياز به اعمال ماده ۲ اختيارات رئيس قوه و يا ماده ۱۴ آئين نامه عفو و بخشودگي، پرونده را رسيدگي كند.
وي در مورد محاسن اين روش گفت: از اين پس نيازي نيست كه افراد براي بررسي پرونده خود به تهران و براي ملاقات حضور يابند. .وي در مورد مكانيزه شدن سيستم تشكيل پرونده در دفتر نظارت و پيگيري دستگاه قضايي گفت: هم اكنون در قسمت پاسخگويي به ۴۰۰ نفر مراجعه كننده اي كه روزانه به دفتر نظارت و پيگيري قوه قضاييه مي آِيند از رايانه استفاده مي شود در نظر داريم تا پايان نيمه اول سال ۸۴ ثبت و بايگاني پرونده ها نيز از سيستم مكانيزه بهره مند شود.
رئيس مركز رسيدگي به شكايات و ملاقات مردمي رئيس قوه قضاييه در مورد ملاقات هاشمي شاهرودي با زندانيان گفت: با توجه به اين كه حدود ۴۰ درصد از مراجعان در ديدار مردمي رئيس قوه قضاييه تقاضاي عفو دارند و مسائل آنها مربوط به زندانيان است و با توجه به كارهايي كه در حال انجام است شايد نياز به ملاقات از زندانها كاهش يافته و يا به صفر برسد.در ملاقات مردمي اين هفته رئيس قوه قضاييه به پرونده ۳۰ نفر از كساني كه در روند رسيدگي قضايي به پرونده شان دچارمشكل شده اند رسيدگي شد. ۲۰ پرونده موضوع كيفري و ۱۰ پرونده موضوع حقوقي داشت.همچنين در ديدار هفتگي سخنگوي قوه قضاييه، جمال كريمي راد در مورد شعبه هاي ديوان عدالت اداري در ساير استانهاي كشور گفت: در قانون ديوان عدالت اداري كه مصوب سال ۶۰ است ايجاد شعباتي در ساير استانها پيش بيني نشده است اما در لايحه اي كه در حال حاضر در مجلس تحت بررسي است اين امر پيش بيني شده است.
برنامه ۵ ساله دوم دستگاه قضايي
برنامه ۵ ساله دوم دستگاه قضايي تدوين شد. برنامه دوم توسعه قضايي با هدف توسعه همه جانبه قضايي تدوين شده است. در اين برنامه شامل سه فصل، ۱- مأموريت چشم انداز و هدف هاي كلان قوه قضائيه ۲- راهبردها ۳- هدف هاي اختصاصي و عيني دستگاه قضايي است.
در فصل اول آمده است: مأموريت هاي قوه قضائيه به طور عمده در قانون اساسي تعيين شده است كه عمده ترين آنها: ۱- رسيدگي به صدور حكم در مورد تظلمات، تعديات، شكايات حل و فصل دعاوي و رفع خصومات و اخذ تصميم و اقدام لازم در آن قسمت از امور حسبيه كه قانون معين مي كند، ۲- احياي حقوق عامه و گسترش عدل و آزادي هاي مشروع ۳- نظارت بر حسن اجراي قوانين ۴- كشف جرم و تعقيب و مجازات و تعزير مجرمان و اجراي حدود و مقررات مدون جزايي اسلام، ۵- اقدام مناسب براي پيشگيري از جرم و اصلاح مجرمان است.
چشم انداز پنج ساله دوم توسعه قضايي شامل: ۱- بهره مندي از سرعت، دقت و صحت در رسيدگي به پرونده ها، ۲- بهره مندي از منابع انساني مسئوليت پذير، آگاه و كارآمد، ۳- بهره مندي از مشاركت مردم و نهادهاي شبه قضايي براي رسيدگي به پرونده ها ۴- مجهز شدن به فناوري هاي نو به ويژه فناوري اطلاعات و ارتباطات ۵- بهره مندي از نظام نظارتي كارآمد و اثربخش براساس وظايف و اختيارات قانوني ۶- دسترسي همگاني به اطلاعات مربوط به عملكرد دادگاه ها و آراء قضايي و ۷- بهره مندي از نظام يكپارچه تحقيقاتي است.
در بخش هدف هاي كلان برنامه پنج ساله دوم توسعه قضايي افزايش مشاركت مردم و نهادهاي مدني در حوزه عدالت، افزايش اعتماد جامعه به قوه قضائيه، بهبود كارايي و اثربخشي نظام قضايي كشور، افزايش دسترسي به عدالت و توسعه منابع انساني اعم از قضايي و اداري از اهم هدف هاي دستگاه قضايي است.قوه قضائيه با توجه به تحليلي كه از منابع و عملكرد درون سازماني به عمل آورده است راهبردهايي چون توسعه زيرساخت ها براي جلب مشاركت، اصلاح ساختار نظام قضايي، احياي فرهنگ مشاوره و معاضدت حقوقي و قضايي و استفاده از وكيل، تقويت نظارت قوه قضاييه بر دستگاه هاي اجرايي كشور، اصلاح قوانين و مقررات را براي تحقق بخشيدن به مأموريت ها، چشم انداز و هدف هاي خود برگزيده است.در فصل سوم هدف هاي اختصاصي و عيني دستگاه قضايي شامل ۱- افزايش مشاركت مردم و نهادهاي مدني در حوزه عدالت ۲- افزايش اعتماد جامعه به قوه قضاييه و ۳- بهبود كارايي و اثربخشي نظام عدالت مي شود.

ثبت نام براي گروه پرستاران بحران
مهر:رييس سازمان نظام پرستاري اعلام كرد: اين سازمان به طور مستقل اقدام به تشكيل كارگروه پرستاري بحران كرده است.
ميرزا بيگي گفت: قرار بود طرح پرستار بحران در وزارت بهداشت و درمان پيگيري شده و به مرحله اجرا گذاشته شود اما تا كنون كاري در اين زمينه صورت نگرفته و يا ما از انجام آن بي خبريم. رييس سازمان نظام پرستاري خاطر نشان كرد: هدف از تشكيل كارگروه پرستار بحران آموزش پرستاران براي امداد رساني در مواقع بحراني و بلاياي طبيعي و آماده نگهداري پرستاران در زمان هاي عادي است كه در حال ثبت نام از پرستاران علاقه مند هستيم.

جسته ، گريخته
انتقال تجربه مديريتي به افغانستان
گروه اجتماعي: در پايان دور دوم مذاكرات رسمي معاون رئيس جمهور و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران و وزير امور شهدا و معلوليت افغانستان يادداشت تفاهم همكاري هاي مشترك از سوي مسئولين دو كشور به امضا رسيد.
معاون رئيس جمهور و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران با اشاره به توافقات انجام شده ميان دو سازمان رسيدگي كننده به امور شهدا و ايثارگران در ايران و افغانستان همكاري هاي مبتني بر انتقال تجربيات تخصصي و مديريتي به افغانستان را مهم ترين محور همكاري هاي دو كشور در آينده ذكر كرد.
به گزارش بنياد شهيد و امور ايثارگران صديقه بلخي وزير امور شهدا و معلوليت افغانستان در اين مصاحبه با اشاره به ملاقات هاي انجام شده با مسئولان عالي جمهوري اسلامي ايران و اراده مشتركي در سطح دو كشور پيرامون توسعه همكاري هاي مشترك وجود دارد اظهار داشت: در جريان بازديد از مراكز تخصصي بنياد شهيد و امور ايثارگران ظرفيت ها و قابليت هاي بسيار مناسب جمهوري اسلامي ايران در حوزه رسيدگي به امور شهدا و ايثارگران من و هيأت همراه را به شدت تحت تأثير قرار داد.
برگزاري كلاس هاي تنظيم خانواده
ايرنا: انجمن تنظيم خانواده جمهوري اسلامي ايران، براي ارتقاي سطح كيفي آگاهي زنان، دوره هاي آموزشي در زمينه بهداشت و سلامت زنان برگزار مي كند.
عضو كميته آموزشي انجمن تنظيم خانواده جمهوري اسلامي ايران با بيان اين مطلب افزود: بهداشت باروري و حقوق زنان در خانواده مشاوره قبل از ازدواج،  مراقبت دوران بارداري، سرطان هاي شايع در زنان، ايدز و بيماري هاي مقاربتي از مسائلي است كه زنان با مراجعه به اين انجمن مي توانند آشنا شوند.
دكتر «ماندانا تيرا» شركت در اين دوره ها را رايگان اعلام كرد و افزود: زنان براي شركت در دوره هاي آموزشي و عضويت در آن مي توانند با شماره تلفن ۲۲۲۳۹۴۴ تماس بگيرند.
كنكور ، منافي نخبه پروري است
ايلنا: نظام مشكل دار كنكور در كشور، عامل ريشه اي در رشد قارچ مانند آموزشگاه هاي غيرمجاز است. عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با اعلام اين مطلب افزود: در ارتباط با نابساماني و تشكيل پرونده تخلفات اخلاقي در آموزشگاه هاي كنكور تهران، جلسه اي با قاضي مرتضوي داشتيم و اين بحث از سوي مجلس و دستگاه قضايي دنبال مي شود.
حميد سعادت ادامه داد: متأسفانه كنكور با سبك كنوني موجب اعصاب خوردي خانواده ها و داوطلب شده و نظام پذيرش دانشجو از طريق كنكور منافي نخبه پروري است.
تفاوت دانشگاه ها با بيمه خدمات درماني
ايلنا: عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس هفتم گفت: بهتر است دانشگاه ها قرارداد با پزشكان را به سازمان خدمات درماني واگذار كنند.
عابد فتاحي چنين اقدامي را موجب متحول شدن چهره سلامت دانست و گفت: از دلايلي كه هيچ يك از پزشكان تمايلي به خدمت درمناطق محروم ندارند، عدم دريافت حقوق و مزاياي كافي از دانشگاه هاي علوم پزشكي است در حالي كه سازمان خدمات درماني با عقدقرارداد و اختصاص امكانات مناسب، مي تواند اين مشكل را رفع كند.
شيوع سرطان معده در شمال كشور
ايرنا: رييس  دانشگاه  علوم  پزشكي  گيلان  و رييس  سومين  كنفرانس  منطقه اي  آسيا اقيانوسيه  پيشگيري  از سرطان  گفت  شيوع  سرطانهاي  دستگاه  گوارش  در حاشيه  درياي  خزر چشمگير است .دكتر فريبرز منصور قناعي گفت : سرطانهاي  دستگاه  گوارش  در منطقه  غرب  آسيا و به  ويژه  كشور ايران  مخصوصا در شمال  كشور در صدر ليست  سرطانها است .وي ، با بيان  اين  مطلب  كه  سرطان  معده  شايعترين  سرطان  گوارشي  شناخته  شده  در گيلان  است ، گفت : در گيلان  از هر پنج  مورد سرطان  تشخيص  داده  شده  يك  مورد سرطان  معده  است .

اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |