چهارشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۷۸ - Apr 20, 2005
پروانه طبابت دندانپزشك هوسباز باطل شد
حكم ۹ سال و ۹ ماه حبس و ۹۹ ضربه شلاق براي دندانپزشك ۲۹ ساله به جرم تعرض به ۷۹ زن و دختر در شعبه ۳۹
000138.jpg
سايت رسمي اطلاع رساني نيروي انتظامي: يك دندانپزشك كه ۷۹ زن و دختر را قرباني هوسراني هاي خود كرده بود، از سوي شعبه ۳۹ دادگاه تجديد نظر تهران به ۹ سال و ۹ ماه حبس، ۹۹ ضربه شلاق و لغو پروانه طبابت محكوم شد.
به گزارش خبرنگار ما، اين دندانپزشك ۲۹ ساله كه كامران نام دارد، بعد از اين كه مراجعان خود را مورد آزار و اذيت قرار مي داد، از آنها فيلمبرداري و به اين وسيله از طعمه هاي خود اخاذي مي كرد.
اين دندانپزشك، مدتي قبل با مراجعه به ماموران كلانتري ولنجك اعلام كرده بود كه منزلش مورد سرقت قرار گرفته است. ماموران بعد از انجام تحقيقات موفق شدند سارق منزل اين مرد را پيدا كنند، مرد سارق در اعترافاتش گفت: چند روز قبل از سرقت، دختر جواني به سراغم آمد و گفت: به منزل مرد پزشك بروم و تعدادي نوار ويدئويي را به سرقت ببرم. من هم در ازاي مبلغي پول، قبول كردم كه اين كار را انجام دهم.
پس از اعترافات اين مرد، ماموران دختر جوان را كه سفارش سرقت داده بود دستگير كردند. اين دختر نيز گفت: چند ماه قبل براي معالجه يكي از دندان هايم نزد «كامران» رفتم. مطب خلوت بود، وارد اتاق شدم و روي صندلي نشستم. يك دفعه متوجه شدم كه آقاي دكتر در را قفل كرده است و به زور مرا مورد آزار و اذيت قرار داد. وقتي با داد و فرياد گفتم كه عليه وي شكايت مي كنم پاسخ داد از من فيلمبرداري كرده و اگر بخواهم موضوع را به كسي بگويم فيلم را براي پدر و مادرم مي فرستد، من هم مجبور شدم سكوت كنم. او هر چند وقت يك بار از من پول مي خواست و مجبور بودم اين پول را هرطور شده تهيه كنم و به وي بدهم تا اين كه سرانجام از اين ماجرا خسته شدم و تصميم گرفتم به اين مسئله پايان دهم، لذا يك روز كليد خانه اش را برداشتم و از روي آن يدك ساختم و فردي را اجير كردم و در ازاي مبلغي پول از او خواستم فيلم را بدزدد.
بعد از اظهارات اين دختر و دستگيري كامران، قرباني ديگري نزد ماموران مراجعه كرد و گفت: من هم توسط دندانپزشك جوان مورد آزار و اذيت قرار گرفته ام.وي در طرح شكايت خود گفت: وقتي وارد مطب شدم، دكتر جوان به اين بهانه كه بايد دندانم را جراحي كند، مرا بيهوش كرد. بعد از اين كه به هوش آمدم، متوجه شدم اين مرد مرا مورد آزار و اذيت قرار داده است. من داد و فرياد كردم و گفتم موضوع را خواهم گفت و او را به دادگاه مي كشانم. اما دكتر جوان تهديد كرد كه از اين ماجرا فيلمبرداري كرده و اگر من شكايت كنم فيلم را به خانه پدرم مي فرستد، اما من گفتم كه نمي ترسم و موضوع را به خانواده ام مي گويم. او وقتي ديد من قصد ندارم شكايتم را پس بگيرم گفت: اين كار را كردم كه مجبور شوي با من ازدواج كني.
اين دختر ادامه داد: دكتر جوان به من گفت: همان لحظه اولي كه ديدمت عاشقت شدم و چون دختر با حجاب و خوبي بودي تصميم گرفتم از اين طريق تو را وادار كنم با من ازدواج كني. وقتي متوجه شدم قصد اين دندانپزشك ازدواج با من است كوتاه آمدم و حرفي نزدم، اما هربار كه به او مي گفتم چرا با من ازدواج نمي كني، بهانه اي مي آورد. بعدها متوجه شدم اين دكتر فقط مرا قرباني نكرده است. براي همين به او اعتراض كردم اما او فيلمي را كه از من تهيه كرده بود نزد من آورد و آن را به آتش كشيد و گفت: من فقط مي خواهم با تو ازدواج كنم براي همين اين فيلم را سوزاندم، اين بار ديگر توجهي به حرف هايش نكردم و از او شكايت كردم. پس از طرح اين شكايت ها، ماموران، دكتر جوان را تحت بازجويي قرار دادند. اين مرد در بازجويي ها گفت: من بعد از اين كه مطبم را در ولنجك تاسيس كردم، تصميم گرفتم از زنان و دختران جوان اخاذي كنم. من به لحاظ رواني دچار مشكل هستم، اما هر وقت پس از اجراي نقشه ام به خودم مي آمدم و وقتي متوجه مي شدم چه اتفاقي افتاده است، پشيمان مي شدم.
وي گفت: براي اين كه بتوانم بيمارانم را تهديد كنم تا شكايت نكنند در قسمتي از اتاق كه از دندان عكس مي گرفتم، دوربين فيلمبرداري كار گذاشته بودم و از بيماران فيلمبرداري مي كردم و با تهديد و اخاذي مجبورشان مي كردم شكايت نكنند.
من از ۳ سال پيش كه مطبم را راه اندازي كردم تاكنون به ۷۹ نفر از بيمارانم تعرض كردم.
بعد از تكميل پرونده و ارسال آن به دادگاه، كامران و وكيلش در دادگاه حاضر و مدعي شدند اعترافات اوليه اين پزشك جوان در شرايط غيرعادي بوده و كامران مدعي شد همه افرادي كه او با آنها رابطه داشته است با ميل خود اقدام به اين كار كرده اند.
بعد از پايان جلسات محاكمه قاضي شعبه ۱۰۸۹ دادگاه عمومي تهران اين پزشك را به خاطر شكايت ۱۰ دختر جوان و تعرض به آنها به ۵/۸ سال حبس، به خاطر تهديد و ارعاب به ۱۵ ماه حبس و به خاطر برقراري رابطه نامشروع به ۹۹ ضربه شلاق محكوم كرد، همچنين مطب اين پزشك پلمب و مجوز طبابتش را براي هميشه باطل كرد.
با اين وجود پرونده به خاطر اعتراض كامران و وكيلش به شعبه ۳۹ دادگاه تجديد نظر رفت و قاضي تشكري، رئيس اين شعبه بعد از بررسي دقيق پرونده و برگزاري جلسات محاكمه و خواستن توضيح از متهم و شكات، در نهايت راي صادره را تاييد كرد. قاضي تشكري همچنين در مورد چند شكايت، اين پرونده را مفتوح دانست تا ادعايي كه از سوي چند شاكي مطرح شده بود مورد بررسي قرار گيرد. همچنين ۲ شكايت جديد نيز در دادگاه كيفري عليه كامران مطرح شده و در حال رسيدگي است.
ستوان يكم «رجبعلي- پاكزاد» كارشناس ارشد اداره كل مشاوره و مددكاري اجتماعي در اين مورد معتقد است: با نگاهي گذرا به اين گزارش و با توجه به علايم باليني كه در رفتار فرد متجاوز مشهود است، مانند سوءاستفاده جنسي از زنان و دختران جوان همراه با خشونت، راه اندازي مطب در نقطه اعيان شهر (ولنجك) با قصد، طرح و نقشه قبلي، فيلمبرداري از قرباني و احتمالاَ بازبيني مجدد فيلم  ها جهت ارضاي جنسي، اخاذي از قربانيان علي رغم رفاه اقتصادي، پشيماني پس از ارتكاب عمل، گستردگي دامنه فجايع (۷۹ نفر قرباني) جدايي از خانواده و انتخاب روش زندگي مجردي و تنها زيستن، مي توان نتيجه گرفت كه نامبرده قوياً به لحاظ شخصيتي دچار مشكل بوده و براي تشخيص نوع اختلال نياز به معاينه وضعيت رواني است.
آنچه كه در اين گزارش بيشتر قابل توجه و تأمل است:
اولاً اكثر قربانيان به خاطر حفظ آبرو ، حاضر به طرح شكايت نشده اند، كه مهمترين علل آن مي تواند ۱- احساس شرم از جانب آنان، ۲- اعتقاد به اين كه از طريق سيستم قانوني راهي براي توسل و اثبات حقوق آنان نيست و به جاي رفع اتهام، عامل تحريك و تمايل شناخته شوند. بنابراين انگيزه آنان از عدم طرح شكايت صرفاً نجات دادن زندگي و مسكوت ماندن مساله بوده است.
ثانياً تجاوز جنسي به دختران و زناني كه در سنين جواني و نوجواني ( سن خطر) قرار دارند باعث ايجاد فشار رواني شديدي در آنان مي گردد. بسياري از قربانيان چنين حوادثي به خصوص دختران دچار حالاتي چون: «شوك» ، «استرس» و تاحدودي «هراس» مي شوند. اين علايم ممكن است تا سالها پس از اين سانحه وجود داشته باشد و به اختلال استرس پس از سانحه منجر شود. برخي نيز ممكن است علايمي نظير واژينيسم (يعني ترس از ايجاد روابط جنسي پس از ازدواج) را نشان دهند و فقط عده معدودي ممكن است به طور كامل از آسيب رواني در امان بمانند.
«پاكزاد» كارشناس ارشد اداره كل مشاوره و مددكاري اجتماعي اظهار داشت: به منظور پيشگيري از بروز چنين حوادث ناخوشايندي اجراي مقوله هاي ذيل ضروري به نظر مي رسد:
۱- سازمانهاي ذيربط قبل از به كارگيري يا صدور مجوز پروانه جهت مشاغل حساس مانند جراحي، دندانپزشكي، آرايشگري و ... معاينه وضعيت رواني افراد معلوم الحال را مورد توجه جدي قرار دهند.
۲- سازمانها و ارگانهاي مرتبط، بر عملكرد اين مراكز نظارت مداوم داشته باشند.
پاكزاد در پايان گفت: مراكز مشاوره پليس مي توانند در دو جنبه، پيشگيري قبل و كمك بعد از وقوع چنين وقايعي؛ يعني كمك به زنان و دختران آسيب ديده براي درمان حمايتي و بازتواني آنان با استفاده از متخصصان روانشناس و مددكار اجتماعي (خانم) نقش موثري در اين زمينه ايفا نمايند.

حكم اعدام قاتلان شهردار منطقه ۴ نقض شد
000132.jpg
گروه حوادث: حكم عاملان قتل شهردار ناحيه ۳ منطقه ۴ تهران كه از سوي قاضي شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان به قصاص نفس(اعدام)، زندان و شلاق محكوم شده بودند، از سوي قضات ديوان عالي كشور نقض شد.
به گزارش خبرنگار ما، علي اكبر. ق و قربان. و متهم هستند كه در ۱۲ فروردين ماه سال ۸۳ جبار رشتچي را در منزل مسكوني اش واقع در خيابان وفادار شرقي به طرز فجيعي به قتل رسانده اند. آنها انگيزه خود را از قتل رشتچي سرقت اعلام كردند.
متهمان كه چند روز بعد از وقوع حادثه، از سوي كارآگاهان دايره ۱۰ اداره آگاهي تهران شناسايي و دستگير شدند، بلافاصله پس از دستگيري به قتل اعتراف كردند. علي اكبر (متهم رديف اول) در آخرين جلسه دفاع خود نزد قاضي ياورزاده در خصوص نحوه وقوع جنايت گفته بود: روز حادثه من به همراه قربان وارد خانه مقتول شديم قربان از مدت ها قبل با شهردار آشنا شده بود. وقتي وارد شديم من به طرف وي حمله ور شدم و بعد از بستن دست و دهانش او را به داخل اتاق برديم. سپس من براي پيدا كردن پول ها به داخل اتاق هاي ديگر رفتم و زماني كه بازگشتم ديدم قربان روي سينه شهردار نشسته است ابتدا به وي يك سرنگ هوا تزريق كردم. سپس به سراغ پول ها رفتم و پس از اينكه دوباره به اتاق بازگشتم با پيراهني كه دور گردن شهردار بسته شده بود، گره اي به آن زدم و بعد از چند لحظه از خانه متواري شديم.
بر پايه اين گزارش، قاضي ياورزاده، رئيس سابق شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان، طي حكمي علي اكبر را به اتهام قتل عمدي به قصاص نفس (اعدام) و به خاطر سرقت به ۱۵ سال حبس محكوم كرد و قربان (متهم رديف دوم) را به خاطر معاونت در قتل و سرقت به تحمل ۱۵ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محكوم كرد.
اين حكم براي تأييد به ديوان عالي كشور فرستاده شده بود، اما صبح ديروز حكم صادره از سوي ديوان نقض شد. قضات ديوان عالي كشور معتقدند كه اتهام معاونت مي بايستي به هر دو متهم پرونده تفهيم مي شد و هر دو به قصاص محكوم شوند. هم اكنون پرونده براي بررسي دقيق تر در اختيار قاضي حجت الاسلام كوه كمره اي قرار گرفته است.

با گذشت اولياي دم
اولين محكوم به اعدام سال ۸۴ بخشيده شد
000135.jpg
گروه حوادث: اولين محكوم به اعدام سال ۸۴ كه در پي  رابطه پنهاني با مرد ۶۲ ساله اي وي را به انگيزه انتقامجويي به قتل رسانده بود، با رضايت اولياي دم، از مرگ رهايي يافت.
به گزارش خبرنگار ما، كبري.ب(۵۰ ساله) متهم است كه در مورخ ۲۹ آذرماه سال ۸۳ مرد ثروتمندي كه احمد نام داشت را در خانه اش به قتل رسانده است. آخرين جلسه محاكمه اين زن ۵۰ ساله در صبح روز سه شنبه ۱۶ فروردين در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان برگزار شد. كبري در دفاع از خود از خانواده مقتول عفو و بخشش خواست. وي درباره جزييات حادثه خطاب به قاضي پرونده گفته بود: اتهام را قبول دارم. من هفت فرزند دارم. چند سالي بود كه همسرم زمين گير شده بود و من نان آور خانه بودم. بعد از اين كه همسرم فوت كرد به عنوان خدمتكار در يك شركت خدماتي در كرج مشغول كار شدم تا اين كه به خانه احمد رفتم. در نخستين ملاقات متوجه شدم كه همسرش چند سال پيش طلاق گرفته و او با فرزندانش زندگي مي كند بعد از مدتي رفت و آمد احمد به من پيشنهاد ازدواج داد و به اين ترتيب به صيغه وي درآمدم.
هيچ كس از رابطه ما خبر نداشت كه با اصرار احمد خانه ام را كه ۴۰ ميليون تومان قيمت داشت به ارزش ۲۰ ميليون تومان فروختم و حدود ۵/۸ ميليون تومان به عنوان قرض به احمد دادم. اما بعد از برخي اختلافات كه بين ما پيش آمد احمد اصلاً حاضر به پرداخت طلبم نشد. روز حادثه هم سر همين موضوع با وي درگير شدم و در حالي كه او روي كاناپه نشسته بود با مجسمه اي كه بالاي سرش بود ضربه اي به سرش وارد كردم.
بر پايه اين گزارش رئيس شعبه ۷۱ و چهار مستشارش با توجه به درخواست اولياي دم كبري را به اتهام يك فقره قتل عمدي به قصاص محكوم كردند. اما صبح ديروز خانواده مرد ثروتمند با مراجعه به شعبه ۷۱ در خصوص مرگ احمد اعلام رضايت كردند. بدين ترتيب قضات شعبه ۷۱ از جنبه عمومي جرم اين پرونده را مورد بررسي قرار مي دهند.

سخنگوي قوه قضائيه ناگفته هاي
نيروي انتظامي را مطرح كرد
گروه حوادث: سخنگوي قوه قضائيه صبح ديروز گفت: نيروي انتظامي چند ماه قبل مشكلات و نواقص موجود در استاديوم آزادي را طي نامه اي به مسئولان سازمان تربيت بدني تذكر داده بود.
به گزارش خبرنگار ما، جمال كريمي راد، سخنگوي قوه قضائيه در جلسه هفتگي خود با خبرنگاران با اشاره به اظهارات سردار طلايي در خصوص ناگفته هاي ورزشگاه آزادي، افزود: نيروي انتظامي در نامه خود ضمن اشاره به مشكلات موجود در زمينه عبور و مرور تماشاچيان و نواقص ديگري كه در ورزشگاه آزادي وجود دارد نسبت به بروز مسائل و مشكلات امنيتي در اين ورزشگاه هشدار داده بود.
وي، در پاسخ به سئوال يكي از خبرنگاران در خصوص ميزان تقصير دستگاههاي مختلف در حادثه ورزشگاه آزادي اظهار داشت: اين موضوع بايد بعد از بررسي نظر كارشناسان منتخب دستگاه قضايي مشخص شود و بايد منتظر تشخيص نهايي بازپرس باشيم البته دستگاههاي ديگر هم مي توانند براي خودشان تحقيق و كارشناسي كنند اما ملاك در تصميم گيري نيز براين اساس خواهد بود.
كريمي راد تاكيد كرد: پرونده توسط بازپرس به طور جدي پيگيري مي شود و بازپرسي تحقيقات خود از افراد ادامه مي دهد. وي خاطر نشان كرد: برخلاف اخباري كه در بعضي روزنامه ها منتشر شده، نظريه پزشكي قانوني نشان مي دهد علت فوت جان باختگان اين حادثه، فشار جمعيت و خفگي بوده و موضوع ضرب شتم يا موضوعات ديگر، صحت ندارد. سخنگوي دستگاه قضايي در بخش ديگري از اظهارات خود ضمن رد شايعه آزادي و تبرئه شهرام جزايري بر عزم جدي اين دستگاه در مقابله با مفاسد اقتصادي تاكيد كرد.
كريمي راد همچنين در پاسخ به سئوال يكي از خبرنگاران در خصوص عدم اجراي احكام اعدام در ملأ عام اظهار داشت: در پرونده هاي مختلف از جمله موضوع پرونده اصفهان كه اعدام در ملأ عام اجرا شده، بعضي از كشورها مسائلي را مطرح كرده اند كه بر مبناي اطلاعات نادرست بوده است اما به هر حال ، دستگاه قضايي در اجراي اين احكام قصور نمي كند.

آخرين جلسه  بازپرسي پرونده  حادثه  ورزشگاه آزادي
ايسنا: پس از برگزاري ۵ جلسه ، كار بازپرسي پرونده حادثه ورزشگاه آزادي پايان يافت.
به گفته وكلاي سازمان تربيت بدني و نيروي انتظامي، بر اساس نظرات كارشناسي ارايه شده، قصور نيروي انتظامي در اين حادثه ۸۰ درصد و قصور سازمان تربيت بدني ۲۰ درصد تعيين شده است.
در اين جلسه به گفته وكيل سازمان تربيت بدني قرار صادر شده براي آذري، رئيس ورزشگاه آزادي ۵۰ ميليون تومان و قراري كه بازپرس براي  هادي نژاد، جانشين رئيس يگان ويژه ناجا تعيين كرده، ۲۵۰ ميليون تومان است كه ديروز به دادگاه سپرده شد.
قائدي، بازپرس پرونده اعلام كرد كه نظر خود در اين پرونده را ظرف مدت ۷ روز اعلام مي كند.

فرار متهم به قتل از كانون اصلاح و تربيت
گروه حوادث: جلسه محاكمه پسري كه متهم به قتل بود، صبح ديروز به دليل فرار متهم از كانون اصلاح و تربيت برگزار نشد.
به گزارش خبرنگار ما، قاضي عزيزمحمدي ضمن اعلام اين خبر گفت: متهم اين پرونده كه حسين (۱۷ ساله) نام دارد،  در تاريخ ۱۱ آذرماه سال ۸۳ در پي درگيري كه با فردي به نام محمود داشته است او را به قتل مي رساند و پس از چند ساعت از وقوع حادثه توسط مأموران اداره آگاهي اسلامشهر شناسايي و دستگير مي شود.
رئيس شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان گفت: پس از اعترافات متهم به قتل ، كيفرخواست از سوي دادسراي اسلامشهر صادر شد و صبح ديروز وقت رسيدگي از سوي شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان تعيين شد. اما ساعتي قبل از برگزاري جلسه محاكمه از سوي مسئول كانون اصلاح و تربيت به دفتر شعبه اطلاع داده شد كه متهم به قتل عمد دوشنبه در فرصتي مناسب اقدام به فرار كرده است. بنابراين جلسه محاكمه برگزار نخواهد شد تا پس از دستگيري متهم وقت ديگري براي رسيدگي اعلام شود.

مرد مرده مرتكب قتل غيرعمد شد
گروه حوادث: مردي كه با اقدام به خودكشي خود جان پسر ديگري را نيز گرفته بود، متهم به قتل غيرعمد شد.
به گزارش خبرنگار ما، اوايل هفته گذشته خبر سقوط يك مرد از بالاي مجتمع تجاري گلديس واقع در ميدان صادقيه تهران، به اطلاع بازپرس كشيك ويژه قتل رسيد. اين مرد مسن كه هويت وي همچنان بعد از گذشت چند روز نامعلوم است بعد از سقوط از بالاي ساختمان مذكور و قبل از برخورد با زمين برروي پسر جواني كه در حال تردد در پياده روي مقابل ساختمان تجاري بود افتاد و اين برخورد موجب شد پسر جوان كه كيارش نام داشت به شدت از ناحيه گردن دچار جراحت شود.
مرد مجهول الهويه بعد از برخورد با آسفالت خيابان سرش متلاشي شده و در دم جان سپرد. اهالي به سرعت كيارش را به نزديكترين بيمارستان رساندند.
تلاش هاي پزشكي به محض حضور پسر مجروح به بيمارستان براي نجات جان او آغاز شد.
بازپرس شاه محمدي و مأموران اداره آگاهي بعد از اطلاع از موضوع به محل حادثه مراجعه كردند. جسد مرد مسن مجهول الهويه به پزشكي قانوني انتقال يافت.
بر پايه آخرين اخبار رسيده در خصوص اين حادثه تلخ كيارش عصر روز دوشنبه در اثر شدت جراحت وارده به ناحيه گردنش جان سپرد.
بازپرس شاه محمدي كه بررسي قضايي بر روي اين پرونده بر عهده وي است در اين خصوص گفت: مرگ كيارش قتل غيرعمد تشخيص داده شده است و بعد از معلوم شدن هويت مرد مسني كه بعد از اقدام به خودكشي مرتكب قتل غيرعمد كيارش نيز شده بود خانواده وي بايد از اموال وي ديه كيارش را پرداخت كنند.

محاكمه غيابي يك متهم به قتل
گروه حوادث: پرونده متهم فراري كه در يك درگيري بر سر مسايل اخلاقي، جواني را به قتل رسانده بود، براي تعيين وقت رسيدگي به شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان ارجاع شد.
به گزارش خبرنگار ما، در اين پرونده مهدي. ف (۱۷ ساله) متهم است كه در يك درگيري كه در تاريخ ۲۰ شهريورماه سال ۸۲ به وقوع پيوسته، جواني به نام مرتضي. الف را با ضربه چاقو به قتل رسانده است.
در اين حادثه كه در پارك معلم منطقه رباط كريم اتفاق افتاد، بلافاصله پس از اطلاع پليس تهران، پرونده اي در اين زمينه تشكيل شد و تيمي از كارآگاهان دايره ۱۰ اداره آگاهي تهران مأمور رسيدگي به پرونده شدند. پس از تحقيقات مقدماتي مهدي با انجام چهره نگاري براساس اظهارات شاهدان حادثه شناسايي و بلافاصله توسط مأموران دستگير شد.
وي در بازجويي هاي مقدماتي در دادسراي امور جنايي تهران ضمن اعتراف به قتل مدعي شد روز حادثه زماني كه با نامزدم در حال قدم زدن در پارك بوديم متوجه شدم ظاهراً پسر جواني قصد ايجاد مزاحمت ما را دارد. ابتدا توجهي نكردم اما پس از دقايقي مرتضي به نامزدم متلك گفت و همين امر من را عصباني كرد. با او درگير شدم و با چاقو ضربه اي به سينه اش وارد كردم.
بازپرس ويژه قتل پس از بازجويي تكميلي با قرار بازداشت وي را روانه زندان كرد اما مهدي در تاريخ ۱۹ ارديبهشت ماه سال ۸۳ زماني كه براي پاره اي از تحقيقات به دادسرا انتقال مي يافت، توانست از چنگ مأموران بگريزد.
بر پايه اين گزارش، با توجه به محتويات پرونده و اينكه متهم متواري مي باشد و تاكنون دستگير نشده است، كيفرخواست از سوي دادسراي رباط كريم صادر و به شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان ارجاع شده تا وقت رسيدگي براي متهم فراري تعيين شود.

تصحيح
در خبر درج شده روز ۲۹ فروردين ماه با نام «كيف قاپي ۱۰ ميليون توماني در تهران» بانك وقوع حادثه بانك ملت شعبه ميدان جمهوري بود كه به اشتباه بانك ملي چاپ شده بود كه بدين ترتيب تصحيح مي شود.

حادثه در جهان
احتمال خودكشي دادستان!
آسوشيتد پرس: دادستان پنسيلوانيا مفقود شده است.به گفته مقامات پليس ايالتي خودروي ري گريكار دادستان ايالتي در حوالي شهر كوچك لوئيزبرگ در ۴۵ مايلي محل خدمت وي يافت شده است. پليس مي گويد در بازرسي از خودروي وي به هيچ نشانه اي دال بر درگيري يا سرقت دست نيافته است.
تحقيقات محلي و بازجويي از ساكنين مناطق مجاور نيز تاكنون نتيجه اي در بر نداشته است. پليس اميدوار است دوربين هاي مدار بسته اي كه در مغازه هاي حوالي محل كشف خودروي دادستان وجود دارند تصاويري از وي و حادثه احتمالي را ثبت كرده باشند.
نكته جالب در مورد زندگي دادستان سرنوشت مشابه برادر اوست. جسد روي گريكار ۵۳ ساله نيز در مه ۱۹۹۶ پس از چند هفته ناپديد شدن سرانجام از درون رودخانه اي كشف شد. اين بار نيز خودروي دادستان در حوالي يك رودخانه كشف شده است. مقامات پليس معتقدند با توجه به اين سوابق احتمال خودكشي دادستان ايالتي را نمي توان دور از ذهن دانست هر چند وي فاقد انگيزه اي آشكار براي خودكشي بوده است.دادستان ري گريكار قرار بود در ماه دسامبر سال جاري ميلادي در سن ۶۰ سالگي بازنشسته شود.
جده بزرگ هفت تير كشيد!
رويترز: مردي كه به طمع سرقت پول به مغازه اي در فلوريدا وارد شده و اقدام به تهديد مغازه دار كرده بود، تعطيلات آخر هفته را در بيمارستان سپري كرد.
پليس ايالتي مي گويد سارق پس از ورود به مغازه و تهديد كاركنان آن با شليك گلوله اي از سوي جده بزرگ صاحب مغازه به شدت زخمي شد.
ژانت گرامر پيرزن شجاعي كه اقدام به فراري دادن سارق مزبور كرده است مي گويد: اين مرد پس از ورود به مغازه با شليك چند گلوله به در و ديوار مغازه همه را به وحشت انداخت. مطمئن بودم كه اين ديوانه زندگي همه ما را خواهد گرفت بنابراين هفت تيري را كه هميشه در زير پيشخوان پنهان مي كردم بيرون كشيده و به سوي او شليك كردم.پليس مي گويد گلوله شليك شده به سينه سارق اصابت كرده و به شدت او را زخمي كرده است. شاهدان و حاضران در مغازه نيز مي گويند پيرزن حتي پس از رها شدن اسلحه از دست سارق و تلاش وي براي گريز از مهلكه دست از شليك برنداشته و چندين گلوله ديگر به سوي او شليك كرده است.
پليس با تعقيب اثر خون و بازرسي بيمارستانهاي محلي وي را در حالي كه در بيمارستاني بستري بوده و ادعا مي كرد كه هنگام تميز كردن تفنگ به خود شليك كرده است دستگير كرد.
ژانت كه داراي سه نبيره، سه نتيجه، ۳۲ نوه و ۱۰ فرزند است مي گويد: پس از فرار سارق نگران آن بوده است كه شليك وي باعث مرگ مرد جوان شده باشد. او مي گويد: اصلاً از كاري كه كردم پشيمان نيستم اما در تمام اين مدت فكر مي كردم كه خانواده و والدين او در صورت مرگش چه درد و رنجي را متحمل خواهند شد.
دانشجوي آمريكايي به اتهام آتش زدن خودروهاي لوكس، محكوم شد
سي ان ان: يك دانشجوي آمريكايي روز گذشته دردادگاه كاليفرنيا به اتهام تخريب چند دستگاه خودرو محكوم به ۸ سال حبس و پرداخت ۳ ميليون و ۵۰۰ هزار دلارجريمه نقدي شد. «ويليام كترل» جوان ۲۴ ساله آمريكايي و دانشجوي دكتراي رشته فيزيك دانشگاه كاليفرنيا ديروز در دادگاه محكوم به ۸ سال حبس و پرداخت جريمه نقدي شد. اين جوان آمريكايي متهم به تخريب و آتش سوزي چندين ماشين لوكس است.بنابراين گزارش، بر روي بدنه و داخل خودروهاي تخريب شده شعارهايي عليه رانندگان اين نوع ماشين هاي لوكس نوشته مي شد كه حاكي از انزجار او از اين نوع ماشين ها بوده است!
طي اين گزارش، وكيل او از دادگاه خواسته تا در مجازات وي تجديد نظر نمايد چرا كه موكلش از نوعي بيماري روحي و مردم گريزي رنج مي برد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |