چهارشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۷۸ - Apr 20, 2005
پاس و سپاهان امروز به ميدان مي روند
باشگاه هاي ايران در دو سوي آسيا
000156.jpg
گروه ورزشي- سيامك قليچ خاني: آخرين بار كه يك تيم باشگاهي توانست در سطح رقابت هاي آسيايي بدرخشد، سال ۱۹۹۲ بود. آن روزها منامه براي ما خاطرات خوبي به همراه داشت و پاس با فيروز كريمي قهرمان آسيا شد. از آن به بعد چه تا روزي كه رقابت هاي جام قهرماني باشگاه هاي آسيا در جريان بود و بعد از آن كه جام در جام و جام قهرمانان با هم ادغام شد و نام سوپرجام باشگاه هاي آسيا به خود گرفت، موفقيتي نصيب فوتبال ايران از بعد باشگاهي
نشده است. اين كه در سطح ملي در اين مدت قهرمان آسيا شديم، دروازه هاي جهاني را فتح كرديم اما در باشگاه ها اينگونه عمل مي كنيم، نه معادله پيچيده چندمجهولي است و نه اتفاقاتي كه باشگاه هاي ما را از فتح قله آسيا دور مي كند كه اتفاقا واضح و مشخص است و انتظاري بيهوده نيز نبايد داشت. عمر ليگ حرفه اي ما به چهار سال رسيده و در اين مدت رشد محسوسي در فوتبال ما ديده شده است. اما حريفان ما تفاوت بسياري از لحاظ كيفي و كمي داشته اند. اول اين كه اين حريفان را ديگر نمي توان آسيايي صرف دانست. تيمي كه از ليگ قطر، عربستان و حتي امارات بيرون مي آيد ستاره ها و مربياني در اختيار دارند كه فراتر از آسيا هستند و آن تيم ها را تبديل به حريفاني كرده اند كه طرازي بالاتر از اين قاره دارند. امكانات سخت افزاري آنها نيز قابل مقايسه نيست. در اين دوره از مسابقات سپاهان و پاس به خوبي فضاي متفاوت ليگ داخلي با سوپرجام باشگاه هاي آسيا را درك كرده اند. سپاهان فصل قبل را با تيمي كه امروز با استانكو به ميدان مي رود را مقايسه كنيد تا متوجه فاصله ها شويم. پاس نيز با دنيزلي راه تازه اي را آغاز كرده است. البته اين كه سپاهان و پاس تبديل به قدرت اول آسيا شوند راه بسياري مانده است. قبول كنيم كه دو تيم بحران زده در اختيار دنيزلي و استانكو قرار گرفت و در اين زمان محدود نمي توان به استانداردهاي بين المللي رسيد. شايد پاس و سپاهان بزرگ را بايد از فصل آينده ارزيابي كرد. اما اين دو تيم با همين بضاعت به لحاظ مديريتي كه دارند و دانش روزي كه به آنها تزريق شده اند توانايي اين مهم را دارند كه از اعتبار فوتبال ايران در آسيا دفاع كنند.
امروز در اصفهان، سپاهان ميزبان الوحده سوريه است و پاس به كويت مي رود تا با السالميه ديدار كند.
پيروزي در اين دو بازي مي تواند راه دو تيم را تا رسيدن به مرحله اصلي كوتاه كند. مرحله اي كه هنوز براي نمايندگان ايران در حد رؤيا مانده است.

بازيهاي همبستگي كشورهاي اسلامي
مدال طلاي واليبال به ايران رسيد
000162.jpg
گروه ورزشي: تيم ملي واليبال ايران با مغلوب كردن مصر (قهرمان آفريقا) برنده مدال طلا و عنوان قهرماني نخستين دوره مسابقات همبستگي كشورهاي اسلامي در شهر جده عربستان شد. در برخورد واليبال دوقاره تيم ايران «ست» اول را ۲۵ بر ۲۳ برد. «ست» دوم با برتري كامل مصري ها ۲۵ بر ۱۴ به پايان رسيد. حتي تعويض هاي تدريجي پارك كيون هم در برگشت تيم ايران به بازي مفيد واقع نشد.
در «ست» سوم تيم ايران با فرورفتن در جلد حقيقي خود يكبار ديگر برتري خود را به رخ حريفي كشيد كه در رنكينگ جهاني دو پله بالاتر از ما قرار دارد. نتيجه اين «ست» ۲۵ بر ۲۰ شد.تيم ايران در «ست»هاي چهارم باخت ودر ست پنجم همچنان روي نوار برتري در يك بازي نزديك پيروز شد و توانست با شايستگي به كسب مدال طلا نايل آيد.

تيراندازان برتر رشته تراپ دوبل
گروه ورزشي: رقابت مهيج تيراندازان رشته تراپ دوبل در گراميداشت روز ارتش با قهرماني سياوش خوشنويس به پايان رسيد. به گزارش روابط عمومي فدراسيون تيراندازي فرشيد عبدالمحمدي در جاي دوم ايستاد و سيدامير چاوشي نيز با ركوردي بهتر از ساير شركت كننده ها سوم شد.
رقابت هاي هدف هاي ثابت تفنگ و تپانچه بادي امروز با شركت سيصد شركت كننده تيرانداز خانم و آقا در سالن هاي باشگاه برق و كبكانيان برگزار مي شود.

بوشهر ميزبان هندبال ساحلي كشور
پنجمين دوره رقابتهاي قهرماني هندبال ساحلي كشور پنج ارديبهشت ماه در بوشهر آغاز مي شود.
اين رقابتها كه براي چهارمين بار متوالي با شركت ۲۰ تيم از استانهاي مختلف در بوشهر برگزار مي شود به مدت چهار روز ادامه دارد.
در چهارمين دوره از رقابت هاي قهرماني هندبال ساحلي كشور كه سال گذشته در بوشهر انجام شد، تيم فولاد مباركه اصفهان موفق به كسب عنوان قهرماني شد.

مدال برنز براي تيم ملي بسكتبال ايران
گروه ورزشي: تيم ملي بسكتبال ايران عنوان سوم و مدال برنز بازي هاي همبستگي كشورهاي اسلامي را به خود اختصاص داد. تيم ملي بسكتبال ايران كه در رقابتي ميلي متري با جمهوري آذربايجان از راهيابي به فينال بازمانده بود، در بازي رده بندي برابر تونس قرار گرفت. تيم ايران كه يك بار در دور دوم مغلوب حريف شده بود، اين بار با شناخت بيشتر برتري خود را بر تونس ديكته كرد و پس از برتري ۴۴ بر ۳۳ در نيمه اول با درخشش كرم احمديان، جابر روزبهاني، مهدي كامراني، ايمان زندي و سعيد تابش نيا با تداوم برتري خود در نيمه دوم و با پيروزي ۷۵ بر ۶۶ در جاي سوم ايستاد. بازي نهايي بين تيم هاي الجزاير و آذربايجان انجام شد.

استقبال از قهرمانان تكواندو
وعده قهرماني به تأخير افتاد
گروه ورزشي _ شاكري: تيم ملي تكواندوي ايران نايب قهرمان بامداد ديروز از هفدهمين دوره مسابقات قهرماني جهان در شهر مادريد اسپانيا وارد تهران شد و مورد استقبال دوستداران ورزش و خانواده ورزشكاران قرار گرفت. تيم تكواندوي ايران كه براي دومين بار پياپي در دو قسمت مردان و زنان در مسابقات قهرماني جهان حاضر شده بود،  همانند دوره قبل فقط در رده آقايان صاحب مدال شد و بانوان حاضر در جمع كاروان اعزامي بدون دستاورد چشمگيري حتي دريغ از يك پيروزي و راهيابي به دور دوم به كار خود خاتمه بخشيدند. واقعيت آن كه با گذشت دو سال از مسابقات قهرماني جهان سال ۲۰۰۳ آلمان بانوان تكوا ندوكار با وجود اجراي طرح ادغام پيشرفت و رشدي به گواه نتايج كسب شده نداشته اند!
وعده قهرماني تيم تكواندوي مردان نيز با وجود رقابت نزديك دو تيم در پيكارهاي جهاني آ لمان در مادريد رنگ واقعيت به خود نگرفت،تا جايي كه فاصله امتيازي فاحش در جام هفدهم نشان از پشتوانه قوي قدرت شماره يك تكواندوي جهان با جدي ترين حريفش ايران و دست نيافتني بودنش به اين زودي ها داشت. البته اين واقعيت را نبايد كتمان كرد كه ايران در حال حاضر تنها كشوري است كه نسبت به ساير رقبا شانس كنارزدن كره را دارد و ليكن همانطور كه پولادگر رئيس كوشا و پرتلاش تكواندو اذعان داشت ما براي رسيدن به قهرماني هنوز راه درازي در پيش داريم و مي بايست نگاه جدي تري به پشتوانه سازي و ايجاد امكانات مناسب براي قهرمانان مستعد اين رشته رزمي و پرافتخار فراهم سازيم.

خبرهاي فوتبال جهان
دل آلپي در انتظار اينترميلان
000150.jpg
گروه ورزشي- حسن حيدري: پيش بيني آنجلوتي درست از آب درآمد. او معتقد بود كه بعد از حذف يوونتوس از ليگ قهرمانان اين تيم به راحتي در كالچو گام برمي دارد و بدون استرس بازي هاي اين جام را دنبال مي كند تا به مقام قهرماني برسد.
يوونتوس بعد از پيروزي پرگل روز شنبه با ۷۰ امتياز در صدر قرار گرفت اما آث ميلان بعد از ديدار جنجالي مقابل اينتر در ليگ قهرمانان مقابل سي ينا ته جدولي مغلوب شد.
يوونتوس امشب در دل آلپي ميزبان اينترميلان است. يوونتوس در ۸ بازي قبلي شكست نخورده و براي تثبيت موقعيت خود در جدول كار دشواري را در پيش دارد اين تيم روز يكشنبه با لاتزيو در رم ديدار مي كند.
ديويد ترزگه در اين بازي غايب است اما ابراهيموويچ اين روزها به قدري خوب كار كرده كه كاپلو ديگر احساس نگراني ندارد.
ابراهيموويچ در حال حاضر ۱۵ گل در ليگ كالچو به ثمر رسانده و ركورد مارادونا و گابريل باتيستوتا را به عنوان بهترين گلزن خارجي در كالچو شكسته است.
تيم اينتر با حضور مجدد آدريانو مي تواند همچنان در بالاي جدول گام بردارد.
در سن سيرو نيز آث ميلان به مصاف كيه وو ته  جدولي مي رود. در اين ديدار روي كاستا جايگزين آندري پيرلو خواهد شد. پيرلو از ناحيه زانو مصدوم است.
شوك شكست مقابل آث ميلان در اين تيم خاتمه يافته و آنجلوتي درصدد رسيدن به جايگاه واقعي خود است.
در ساير بازي هاي امشب كالياري با لاتزيو، فيورنتينا با سي ينا، لچه  با بولونا، پالرمو با برشيا، پارما با سامپدوريا، رجيانا باآتالانتا، رم با سي ينا و اودنيزه با ليورنو ديدار مي كند.
در حساس ترين بازي ليگ برتر آرسنال در استمفورد بريج ميهمان چلسي است. تيه ري آنري در اين بازي حساس غايب است.
در فاصله ۶ هفته به پايان ليگ برتر انگليس تنها شانس قهرماني آرسنال به اين بازي بستگي دارد و در صورت پيروزي مقابل چلسي مي تواند به آ ينده اميدوار باشد. در حال حاضر چلسي با ۸۱ و آرسنال با ۷۰ امتياز در مكان هاي اول و دوم جاي دارند.
امشب در ليورپول، اورتون ميزبان منچستر يونايتد است.
اورتون براي اينكه بتواند جواز صعود بگيرد، بايد منچستر را در اين بازي قرباني كند.

رئيس كميته ملي المپيك:
جز شنا، شيرجه و واترپلو همه خوب بودند
000159.jpg
گروه ورزشي: مقام چهارمي ايران در جدول رده بندي بازي هاي همبستگي كشورهاي اسلامي نتيجه ضعيفي نيست چراكه بين ما و تيم هايي كه بالاتر از ما ايستاده اند از نظر تعداد ورزشكار و تيم ها برابري وجود نداشت.
ظاهرا رئيس كميته ملي المپيك اطلاع دقيقي از آمار شركت كنندگان ايران نداشت، چراكه در خبرها داشتيم كه كاروان ورزشي ايران پس از مالزي بيشترين ورزشكار را به اين دوره از بازي ها اعزام كرده بود.دكتر قراخانلو كه با خبرنگار «ايپنا» گفت وگو مي كرد با دفاع از شكست تيم هاي بسكتبال و فوتبال در مرحله نيمه پاياني گفت: مسابقه است و هزار و يك اتفاق غيرقابل پيش بيني، ملي پوشان ما در فوتبال با پنالتي و در بسكتبال با يك امتياز اختلاف باختند كه نمي شود گفت: آنها ضعيف كار كردند.وي افزود: اگر بخواهيم ميزان موفقيت بچه ها را در تك تك رشته ها بررسي كنيم، جز شنا، شيرجه و واترپلو همه تيم ها خوب بودند. براي نمونه در دووميداني تنها ۷ ورزشكار داشتيم كه جز عباس صميمي كه البته مسئله او خاص است، ساير نفرات توانستند روي سكو بروند.قراخانلو خاطرنشان كرد: تيم كاراته، شمشيربازي، دووميداني، تنيس روي ميز و... همه به نسبت توانشان عملكرد راضي كننده اي داشتند، با بررسي جداگانه نتايج تيم هاي ما نشان مي دهد كه ورزشكاران ايراني ضعيف كار نكرده اند.

«علي دايي» و «خداداد عزيزي» در راه استقلال
000147.jpg
000153.jpg
گروه ورزشي: تيم فوتبال استقلال تهران امسال يكي از كم هزينه ترين تيم هاي حاضر در ليگ برتر بود. تيمي متحول شده كه با جوانان خود سال قبل دو نايب قهرماني به دست آورد و امروز به همراه پرسپوليس، ذوب آهن و فولاد جزو مدعيان قهرماني است.
استقلالي ها كه با امير قلعه نويي قرارداد سه ساله امضا كرده اند از سال ۸۲ اعلام كردند كه در برنامه ۳ ساله اين تيم، فصل (۸۴-۸۵)، زمان قهرماني استقلال در ايران و سپس آسياست. اين تيم براي فصل آينده بازهم روي نيروي جواني تمركز مي كند، هرچند سعي دارند كه از دو مهره باتجربه و بزرگ فوتبال ايران نيز بهره ببرند.
«كوزاك» مهاجم تيم ملي اسلواكي اولين مهره اي است كه اين تيم درحال جذب آن است و دو جلسه نيز با اين تيم تمرين كرد، مجتبي جباري بازيكن محوري تيم ملي (ب) ايران نيز پس از پايان خدمت سربازي به تيم سابقش استقلال بازمي گردد. اما مهمترين خبر اينكه مسوولان استقلال در صدد جذب علي دايي، خداداد عزيزي و سهراب بختياري زاده هستند. خداداد عزيزي هم اكنون بازيكن آزاد محسوب مي شود و هفته گذشته رسما اعلام كرد كه اگر با تيم آدميرا واكر اتريش به توافق نرسد به استقلال مي پيوندد. اما علي دايي به شدت موردتوجه امير قلعه نويي است. به نظر قلعه نويي زوج دايي و عنايتي در خط حمله رويايي است و هر تيمي را به هراس مي اندازد.
مذاكرات استقلال با دايي به دليل نرسيدن فصل نقل و انتقالات آغاز نشده است.

گردهمايي سالانه داوران كشتي در اهواز برگزار مي شود
ايرنا: گردهمايي  سالانه  كميته  داوران  فدراسيون  كشتي  روز چهارشنبه  با حضور «محمدرضا طالقاني » رئيس  فدراسيون  كشتي  در اهواز برگزار مي شود.
دبير هيات  كشتي  خوزستان  گفت : در اين  نشست  يك  روزه  در خصوص  برنامه هاي  اين  كميته ، تقويم  آن و مشكلات  مربوط بحث  و گفت  و گو و تصميم گيري  خواهد شد.
احمد مينا افزود: در اين  نشست  حدود ۴۰ نفر از اعضاي  كادر داوري  مركز و هيأتهاي  استان هاي  كشور شركت  خواهند داشت  و پيرامون  برنامه هاي  آتي  خود به  بحث  و گفت  و گو خواهند پرداخت .وي  اضافه  كرد: اين  نشست  در سالن  اجتماعات  شركت  نورد كاويان  برپا خواهد شد.به  گفته  وي  برخي  از مسئولان  كميته هاي  كشتي  ديروز وارد اهواز شدند و مابقي  نيز تا قبل  از ساعت  ۸ صبح  امروز وارد اهواز خواهند شد.

بازي هاي تداركاتي فشرده براي تيم واليبال نوجوانان ايران
گروه ورزشي: تيم واليبال نوجوانان ايران كه با انجام بازي هاي تداركاتي فشرده خود را آماده حضور در مسابقات نوجوانان آسيا مي كند، ديروز در يكي از سه بازي پيش رو مغلوب تيم جوانان ايران شد. تيم جوانان ايران به عنوان يكي از ۱۲ تيم برتر خود را آماده شركت در مسابقات جهاني هند مي كند.در اين بازي تيم جوانان ايران پس از پيروزي در سه «ست» در «ست» چهارم مقابل نوجوانان بازي را واگذار كردند و در «ست» پنجم هم فاتح از ميدان خارج شدند.تيم نوجوانان ايران دارنده مدال برنز جهان امروز با پرسپوليس ديدار مي كند و روز جمعه هم بار ديگر برابر تيم جوانان قرار مي گيرد.
پيكان با دو تيم در ليگ
از باشگاه پيكان خبر مي رسد كه با موافقت مسئولان اين تيم، قرار است دو تيم در مسابقات ليگ اين فصل تحت عنوان پيكان و سمند فعاليت كنند.حسين حسيني رئيس هيأت واليبال پيكان با اعلام اين مطلب گفت، هيچ بازيكني از اين تيم جدا نخواهد شد و بازيكنان حاضر در دو تيم تقسيم خواهند شد.
الجزاير در سكوي سوم
بازي رده بندي واليبال همبستگي كشورهاي اسلامي با برتري الجزاير مقابل عربستان همراه بود. در اين بازي كه قبل از پيكار نهايي ايران و مصر انجام شد تيم الجزاير موفق شد سه بر يك ميزبان بازي ها را مغلوب كند. هر دو تيم الجزاير و عربستان در مراحل قبلي با نتيجه سه بر صفر مغلوب تيم ايران شده بودند.

تايوان فاتح دوچرخه سواري تور كر مان
واحد مركزي خبر: ششمين  و آخرين  مرحله  از هشتمين  دوره  مسابقات 
بين  المللي  دوچرخه  سواري كرمان  (يادواره  شهيد باهنر) ديروز برگزار شد.
در رقابت  هاي  ديروز دوچرخه  سواران  مسير دو كيلومتري  دور مصلي  شهر كرمان  را ۲۵ مرتبه  ركاب  زدند كه  در پايان  اين  مسابقات  بختيار مامي اف  از تركيه ، مك  كان  ديويد از تايوان  و كمال  كوكاشي  از تركيه  مقام  هاي  نخست  تا سوم  را از آن خود كردند.در رده بندي  مجموع  شش  مرحله اين  مسابقات  هم  در بخش  تيمي تيم  هاي  تايوان  تركيه  و پيكان  تهران  به  ترتيب  مقام  هاي  اول  تا سوم  را كسب  كردند.

نظرسنجي رسمي سايت فيفا
ايران اولين تيم آسيايي كه به
جام جهاني آلمان صعود مي كند
بر پايه  نظرسنجي  سايت  رسمي فدراسيون  بين المللي  فوتبال  (فيفا)، ايران اولين  تيم  آسيايي  خواهد بود كه  به  جام  جهاني  فوتبال  ۲۰۰۶ آلمان  صعودمي كند.
در اين  نظرسنجي  كه  روز سه شنبه  منتشر شد، آمده  است : ۴۷ درصد از سئوال شوندگان  در نظرسنجي  سايت  فدراسيون  جهاني  فوتبال  معتقدند كه  ايران  اولين تيم  آسيايي  است  كه  به  جام  جهاني  فوتبال  آلمان  صعود خواهد كرد.
طبق  اين  نظرسنجي ، در حالي كه  ۳۳ درصد از سئوال شوندگان  معتقدند كه  تيم عربستان  اولين  تيم  آسيايي  است  كه  به  جام  جهاني  فوتبال  آلمان  صعود خواهدكرد، ۱۶ درصد از سوال شوندگان  كره  جنوبي  را و صرفاً ۳ درصد از آنها ژاپن را اولين  تيم  آسيايي  مي دانند كه  به  جام  جهاني  فوتبال  ۲۰۰۶ آلمان  صعودمي كند.
در حالي كه  بالغ  بر ده  ميليون  نفر از ۱۹۵ كشور جهان  از طريق  اينترنت درخواست  خود براي  دريافت  بليت  جام  جهاني  را به  كميته  برگزاري  اين  جام ارسال  كرده اند، قرعه كشي  مربوط به  ۸۱۲ هزار بليت  وروديه  به  اين  جام  روزجمعه  گذشته  در شهر فرانكفورت  به  طور الكترونيكي  انجام  شد.
اين  در حالي  است  كه  كميته  سازماندهي  جام  ۲۰۰۶ نيز به زودي  به  متقاضياني كه  جزو ليست  دريافت كننده  بليت  هستند، اطلاع  رساني  خواهد كرد.
در جام  جهاني  فوتبال  ۲۰۰۶ آلمان  كه  از ۱۹ خرداد ( ۹ ژوئن ) تا ۱۸ تير ( ۹ژوئيه ) سال  آينده  برگزار خواهد شد، ۶۴ بازي  در ۱۲ استاديوم  آلمان  انجام خواهد شد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |