چهارشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۷۸ - Apr 20, 2005
تا دو سال ديگر اتفاق مي افتد
بازي هاي كامپيوتري روي ۵/۱ ميليارد گوشي تلفن همراه
000123.jpg
گروه دانش: تريپ هاپكينز مؤسس يك شركت عرضه كننده بازي هاي كامپيوتري است . او اعتقاد دارد شركت هاي عرضه كننده بازي هاي كامپيوتري براي گوشي هاي تلفن همراه، راه را اشتباه نرفته اند.
او مي گويد:  گوشي هاي تلفن همراه ويژگي هاي منحصر به فردي دارند كه هنوز اين ويژگي ها مورد توجه قرار نگرفته اند. برخي از مردم تصور مي كنند كه گوشي تلفن،  يك تلويزيون كوچك است. برخي ديگر قصد دارند از آن به عنوان يك كامپيوتر شخصي استفاده كنند و در نزد شركت هاي توليد كننده بازي هاي كامپيوتري، گوشي و تلفن به عنوان يك اسباب بازي تلقي مي شود.
به اعتقاد وي، شركت هاي توليد كننده بازي هاي كامپيوتري به جاي عرضه بازي هاي جديدتر و متنوع تر بايد به بهره برداري از ويژگي هاي پنهان تلفن همراه بپردازند كه اين ويژگي هاي پنهان،  موقعيت هاي تازه اي به وجود خواهد آورد.
صاحبان تلفن همراه كه علاقه به بازي هاي كامپيوتري دارند، اهميت اندكي براي گرافيك بازي هاي عرضه شده قائل هستند. به عبارتي ديگر براي آنان تفاوتي ندارد كه بازي نصب شده در گوشي آنها از لحاظ گرافيكي در سطح بالايي قرار داشته باشد؛ آنچه براي آنان اهميت دارد، جنبه اجتماعي بازي هاي تلفني مي باشد.
هاپكينز مي گويد: مردم دوست دارند كه همواره احساس مالكيت كنند و به همين دليل است كه زنگ هاي متنوع گوشي و پيام هاي نوشتاري را به برقراري تماس هاي تلفني ترجيح مي دهند.به هر حال، نسل فعلي يك نسل ايستا به شمار مي آيد اما نسل آينده يك نسل پويا و فعال خواهد بود.
در آينده مردم ديگر اهميت چنداني براي صداي زنگ گوشي ها قائل نخواهند بود بلكه تمام هدف آنان برقراري ارتباط با ديگران از طريق اين وسيله ارتباطي خواهد بود.در واقع تكنولوژي تلفن همراه باعث كوتاه شدن فاصله اي مي شود كه زندگي ميان دوستان و اقوام ايجاد كرده است.
به طور حتم نسل آينده تلاش خواهد كرد تا ارتباط اجتماعي خود را قوي تر سازد و فاصله هاي به وجود آمده را از ميان ببرد. بهترين راه براي رسيدن به اين هدف استفاده از گوشي تلفن است چون گوشي تلفن همواره همراه صاحب آن است و از طريق آن مي تواند ارتباط اجتماعي خود را گسترش بدهد. به همين دليل شركت هاي توليد كننده بازي هاي كامپيوتري بايد از اين پس در پي عرضه بازي هايي باشند تا از طريق اين بازي ها،  صاحبان تلفن همراه بتوانند با ساير افراد جامعه ارتباط برقرار نمايند.
يكي از راهكارهاي موجود گسترش ليگ بازي هاي تلفن همراه است. در اين ليگ صاحب تلفن همراه با خود به رقابت مي پردازد اما به دليل عضويت در اين ليگ، مي تواند در هر لحظه از عملكرد و امتياز ساير كاربران نيز مطلع شود.
در اين ليگ هاي كوچك پتانسيل هاي عظيمي نهفته است و در صورت گسترش آن، تعداد افرادي كه به بازي هاي تلفن همراه مشغول مي شوند حتي از تعداد بازيگران بازي هاي موجود در كامپيوترهاي شخصي فراتر خواهد رفت.به گفته هاپكينز تا دو سال آينده بيشتر ۵/۱ ميليارد گوشي تلفن همراه موجود در جهان قابليت بازي خواهند داشت و تا ۵ سال ديگر اين رقم به ۲ ميليارد گوشي خواهد رسيد.در صورتي كه شركت هاي عرضه كننده بازي هاي كامپيوتري به اين پتانسيل پي ببرند، صاحب سود كلاني خواهند شد.

مبارزه با هكرها
افزايش تدابير امنيتي در فروشگاههاي الكترونيكي
000120.jpg
گروه دانش: از اين پس، فروشگاههاي الكترونيكي مؤظف خواهند بود تا تدابير امنيتي خود را براي مراقبت از اطلاعات محرمانه مشتريان افزايش بدهند.
طي چند ماه اخير، هكرها اطلاعات محرمانه موجود در كارتهاي اعتباري تعداد زيادي از مشتريان فروشگاههاي الكترونيكي را به سرقت بردند. به عبارتي ديگر هنگامي كه مشتري با كارت اعتباري از فروشگاهها خريد مي كند، اطلاعات موجود در كارت در كامپيوتر فروشگاه ذخيره مي شود كه اگر اقدامات امنيتي لازم صورت نپذيرد، هكرها اقدام به سرقت اين اطلاعات محرمانه خواهند كرد.
به همين دليل از ابتداي تابستان سال جاري، شركتهاي بزرگ عرضه كننده كارتهاي اعتباري، فروشگاههاي طرف قرارداد خود را ملزم به افزايش ايمني سيستم كامپيوتري خود كرده اند. براساس طرح جديد، هر سال اين فروشگاهها بايد گواهينامه استاندارد امنيت دريافت كند و كامپيوتر آنها هر سه ماه يك بار مورد بازرسي قرار خواهد گرفت.
اما فروشگاههايي كه اين استاندارد را رعايت نكنند، اجازه خريد و فروش اينترنتي نخواهند داشت. در ماه فوريه سال جاري ميلادي بانك آمريكا اعلام كرد، اطلاعات ۲/۱ ميليون نفر از مشتريانش مفقود شده است البته مشخص نيست كه آيا اين اطلاعات به دست هكرها افتاده است يا خير.
پيش بيني مي شود كه در سال جاري اطلاعات بيش از ۲ ميليون نفر از مشتريان فروشگاه الكترونيكي به سرقت برود.
در گذشته هر يك از شركت بزرگ عرضه كننده كارتهاي اعتباري به صورت مستقل اقدامات امنيتي انجام مي دادند. اما از اين پس، تمام آنها به صورت يك پارچه، استانداردهاي امنيتي را براي فروشگاه هاي الكترونيكي تعريف خواهند كرد.
البته رعايت اين استانداردها شامل فروشگاههايي مي شود كه در طول سال حداقل ۲۰ هزار خريد و فروش الكترونيكي داشته باشند. اين قانون در مورد فروشگاههاي الكترونيكي سراسر جهان اعمال مي شود و به همين دليل دهها هزار فروشگاه در سراسر جهان بايد اين استانداردها را رعايت كنند.

عرضه گوشي تلفن مجهز به راديوي تصويري در آمريكا
000117.jpg
گروه دانش: تا ۶ ماه آينده گوشي هاي تلفن مجهز به راديوي تصويري به بازار آمريكا خواهد آمد.در حال حاضر، برخي از گوشي هاي تلفن همراه قادر به دريافت امواج راديويي FM مي باشند و صاحب تلفن مي تواند از طريق تلفن خود به برنامه هاي راديويي گوش بدهد.اما گوشي تلفن مجهز به راديو تصويري چه سرويسي را ارائه مي دهد؟ دارنده چنين دستگاهي مي تواند علاوه بر دريافت امواج راديويي، تصوير و اطلاعات مكتوبي را كه ايستگاه هاي راديويي پخش مي كنند روي صفحه گوشي خود ببيند. در حال حاضر برخي از ايستگاه هاي راديويي در انگليس، فنلاند، سنگاپور، تايلند و آلمان چنين سرويسي را به مشتريان ارائه مي كند و كافي است مشتري با فشار دادن يك دكمه، علاوه بر دريافت صداي شبكه راديويي مورد نظر، اطلاعات مكتوب و گرافيكي آن را نيز دريافت كند.

وبلاگ
هشدار پليس، درباره ورود به وبلاگ هاي ناآشنا
گروه دانش: Websense بزرگترين شركت توليدكننده نرم افزارهاي مديريت اينترنتي اعلام كرد، امروزه وبلاگ ها تبديل به يكي از رايج ترين ابزارهاي هكرها براي انتشار كد هاي خطرناك، برنامه هاي جاسوسي و برنامه هاي يافتن رمز ورود شده اند.
به گزارش دفتر اطلاع رساني فناوري و اطلاعات مؤسسه توسعه و تحقيقات ناجا (ئي پليس)، اين شركت تاكنون تعداد بسياري از وبلاگ ها را كه حاوي اطلاعات و برنامه هاي مضر و خطرناك هستند، يافته است.
مجرمان و مافياي اينترنتي هم اكنون با استفاده از اين وبلاگ ها و فريب كاربران مي توانند به راحتي و بدون پرداخت هزينه اي، برنامه هاي خرابكارانه خود را به نام كاربران بي گناه برسانند.
وبلاگ ها يكي از بهترين محيط  هاي مورد استفاده هكرها هستند زيرا وبلاگ ها داراي فضاي رايگان زيادي بوده و هنگام بارگذاري اطلاعات جاسوسي و ضدويروس براي چك كردن مطالب نيز استفاده نمي كنند.
پليس در اين مورد هشدار داده است و در بيانيه اي از كاربران خواسته از ورود به وبلاگ هاي ناآشنا خودداري شود، زيرا هكرها با جذاب كردن وبلاگ خود ترافيك زيادي را به آن جلب مي كنند و بعد از آن، با سوءاستفاده از نشاني ايميل و اطلاعات خوانندگان آنها را به يك اسپمر مي فروشند.

هكرها
همكاري شركت هاي اينترنتي براي مقابله با هكرها
گروه دانش: تعدادي از ارائه دهندگان خدمات اينترنتي اعلام كرده اند براي مبارزه با هكرها يك اتحاد بزرگ تشكيل مي دهند.
به گزارش دفتر اطلاع رساني فناوري اطلاعات موسسه توسعه و تحقيقاتي ناجا (ئي پليس)، شركتهاي بزرگي از جمله Group BE، Deutsche، MCI ، Ciso System، Earthlink با همكاري يكديگر و ايجاد سيستمي مشترك براي تبادل اطلاعات و آمار حملات هكري امكان كنترل و مبارزه با هكرها را به وجود مي آورند.
اين سيستم با رهگيري حملات DOS و پيدا كردن موقعيت رايانه هاي خاطي و قرباني به سرعت اقدام به قطع ارتباط اين دو مي كند و با اين كار هكر را از ادامه عملش بازمي دارد.با اين وجود متخصصان معتقدند با توجه به فناوري حال حاضر كه اينترنت براساس آن طراحي شده است نمي توان به پيروزي مطلق در برابر هكرها دست يافت.يكي از مسئولان وزارت ارتباطات روسيه نيز در اين مورد مي گويد: با وجود همكاري شركت هاي اينترنتي مربوط بدون ابداع فناوري اي نوين در راستاي مكانيزه كردن مبارزه با هكرها نمي توان كاري از پيش برد.

نرم افزار
طراحي نرم افزار سيستم الكترونيكي حمايت تصميم
گروه دانش: محققان جهاد دانشگاهي واحد علوم پزشكي تهران براي نخستين بار در كشور نرم افزاري را طراحي كردند كه با استفاده از آن در حوادث غيرمترقبه مي توان كمبود نيروهاي متخصص، امكانات و مديريت بحران را به ويژه در ساعات اوليه وقوع حوادث جبران كرد.
به گزارش روابط عمومي جهاد دانشگاهي، اين نرم افزار كه «سيستم الكترونيكي حمايت تصميم» (DSS) نام دارد مي تواند كاربران را در هر سطحي كه باشند با دادن اطلاعات اوليه قدم به قدم به صورت خلاصه و سريع بر طبق آخرين منابع علمي موجود راهنمايي كند.
براساس اين گزارش، اين برنامه كه به دو صورت online، offline مي تواند مورد استفاده قرار گيرد، ضمن مرتفع كردن كمبود نيروهاي متخصص در محل وقوع حادثه، كيفيت خدمات قابل ارائه را ارتقاء داده و نحوه اولويت بندي در خدمات دهي و به ويژه مديريت بحران را به شكل كاملاً اصولي و استاندارد شكل مي دهد.
همچنين اين سيستم كه قابل استفاده براي امدادگران و تمامي كاركنان عمومي و تخصصي كادر پزشكي مستقر در محل حادثه و يا خارج آن است از تداخلات دارويي و بروز خطاهاي پزشكي جلوگيري كرده و براي به زور كردن اطلاعات كادر پزشكي كه در مناطق دور از مركز فعاليت دارند نيز كاربرد دارد.

تلفن
افزايش كاربري تلفن هاي همراه
لندن- ايرنا: استفاده از تلفن همراه به منظور ارسال پيامهاي مكتوب در زمره كاركردهاي بسيار پرطرفدار اين وسيله مدرن است، اما مشكلي كه در اين زمينه وجود دارد آن است كه شخص براي درج پيام خود بايد در نقطه اي به صورت غيرمتحرك توجه چشمان خود را به صفحه تصوير تلفن معطوف كند و حركات دستها را با حركات چشمان هماهنگ سازد.
اگر قرار باشد شخص در حين راه رفتن يا رانندگي، همزمان اقدام به تايپ مطالب خود كند، خطر تصادف با ديگران يا با موانع موجود برايش پيش مي آيد.
يك گروه از محققان در دانشگاه «گلاسگو» ي انگليس با بودجه اي كه شوراي تحقيقات علوم و مهندسي اين كشور در اختيارشان قرار داده است، سرگرم تكميل سيستمي هستند كه به افراد امكان مي دهد در همان حال كه سرگرم راه رفتن يا رانندگي هستند، درست به شكلي كه با دوستان همراه خود به صحبت مشغول مي شوند، بتوانند پيام هاي مكتوب خود را ارسال كنند. اين سيستم جديد كه براي آن نام غيرمعمولي «ابرهاي صوتي» Audioclouds انتخاب شده است به اشخاص اجازه مي دهد با كمك حركات بدن و دستها و يا با استفاده از آوا و صوت، با كامپيوتري كه در تلفن همراه قرار داده شده ارتباط برقرار كنند و پيامهاي مورد نظر را به كامپيوتر ديكته كنند. كامپيوتر نيز با كمك شبكه تلفن اين پيام مكتوب را براي مخاطب يا مخاطبان ارسال مي كند. در سيستم جديد بر همين اساس شخص مي تواند با تكان دادن سر خود موزيكي را كه از دستگاه MP3 خود مي شنود تغيير دهد.
در اين سيستم بر خلاف همه سيستمهاي متعارفي كه براي مرتبط ساختن حركات با اصوات مورد استفاده قرار دارد، به جاي شيوه هاي ايستا و مستقر در يك نقطه، از يك مدل سه بعدي شناسايي صوت و حركات در حين راه رفتن استفاده مي شود.
اطلاعات بيشتر در مورد اين طرح جديد در پايگاه اينترنتييhttp://www.audioclouds.org منتشر شده است.

تبليغ ۲۰۰ ميليون دلاري مايكروسافت براي ويندوز
گروه دانش: شركت نرم افزاري مايكروسافت يكي از بزرگترين و پرهزينه ترين كارزارهاي تبليغاتي خود را شروع كرده است در حالي كه اين تبليغات براي فروش محصولي جديد نيست.
هدف از اين تبليغات احياي علاقه مصرف كنندگان به سيستم عامل ويندوز عنوان شده است. از زماني كه ويندوز XP حدود چهار سال پيش به بازار آمد، شركت مايكروسافت هيچ نسخه تازه تري از اين برنامه عرضه نكرده است.
به گزارش بي بي سي اگرچه اين شركت تحت رهبري بيل گيتس قصد دارد ويندوز جديد خود را در اواخر سال۲۰۰۶ عرضه كند، اما موج جديد تبليغاتي مايكروسافت با هدف بازاريابي براي آن محصول كه فعلا ً «لانگ هورن» ناميده مي شود، اجرا نمي شود.
اسكات لنارد، مدير تبليغات گروه بازاريابي مصرف كنندگان اين شركت آمريكايي اعلام كرد كه اين كارزار تبليغاتي به طور عام درباره ويندوز و با قدري تأكيد بر ويندوز XP است، زيرا اين برنامه بهترين نسخه سيستم عامل ساخت مايكروسافت است.
به نظر مي رسد مايكروسافت چندان درباره عرضه برنامه لانگ هورن جدي نيست و فعلا قصد دارد به فروش ويندوز كه بيش از ۹۰ درصد رايانه هاي جهان با آن كار مي كنند، ادامه دهد.
لنارد نگفت مايكروسافت براي اين تبليغات چقدر هزينه كرده است، ولي او اين كارزار بين المللي ۱۵ ماهه را يكي از بزرگترين برنامه هاي تبليغاتي تاريخ شركتش خواند.
كارشناسان تخمين مي زنند شركت مايكروسافت بيش از ۲۰۰ ميليون دلار براي اين تبليغات خرج مي كند. هنگامي كه ويندوز XP به بازار آمد، مايكروسافت۲۰۰ ميليون دلار صرف تبليغاتش كرد. اين تبليغات در ۱۱ كشور از جمله آمريكا و كانادا صورت
مي پذيرد.
در موج جديد تبليغات مايكروسافت با مضمون «چيزي را آغاز كنيد» بر كارهاي تخصصي مانند ساخت موسيقي و فراگيري ستاره شناسي به كمك ويندوز تاكيد شده است. اينها كاركردهاي تازه اين نرم افزار نيستند ولي مدير تبليغات گروه بازاريابي مصرف كنندگان مايكروسافت گفت كه ممكن است مردم از آنها بي اطلاع باشند. منتقدان اغلب گلايه دارند كه برخي از ويژگي هاي ويندوز ناشناخته مانده است.
كارشناسان عقيده دارند مايكروسافت مي خواهد با برجسته نمايي نقاط قوت ويندوز، بر ضعف هاي امنيتي آن در مقابل هرزنامه و ويروس سرپوش بگذارد.
تد شادلر، تحليلگر صنعت رايانه، مي گويد: «مايكروسافت به علاقه مصرف كنندگان به ويندوز نياز مبرم دارد. اين شركت مي خواهد كه مردم ارتباطشان را با اين محصول حفظ كنند.»

بازي
بازي هاي جديد در خدمت امنيت بچه ها
موج: متخصصان امنيت شبكه دانشگاه پنسيلوانيا در آمريكا و يكي از شركت هاي توليد بازي هاي رايانه اي يك بازي ويديويي طراحي كرده اند كه به كودكان و نوجوانان رعايت امنيت را در اينترنت مي آموزد.
بازي كنندگان اين بازي در ابتدا شاهد فيلمي كوتاه در مورد اينترنت هستند و سپس به جايي برده مي شوند كه در آنجا نحوه امتيازگيري را مي آموزند.
در اين بازي كودكان با كمك يك استاد مجازي نحوه شناختن يك اسپم از نامه هاي معمولي، روش پاك كردن ويروس ها و ناديده گرفتن افراد مشكوك در چت روم ها را مي آموزند. همچنين در اين بازي يك پورتال اينترنتي تعبيه شده تا با استفاده از آن كودكان با قوانين كپي رايت، سرقت هاي اينترنتي و قوانين دفاع از حقوق شخصي آشنا شوند و در آينده آنها را به كار گيرند.
اين بازي چندي ديگر پس از آزمايش شدن در ۲۰ هزار خانواده اين شهر به بازار عرضه مي شود.

رونق صنعت چاپ توسط بلاگ نويس ها
گروه دانش: قبلاً تصور مي شد كه بلاگ نويس ها در نهايت صنعت چاپ جهان را فلج خواهند كرد. بلاگ نويس ها به افرادي گفته مي شود كه در وب لاگ هاي اينترنتي به نوشتن خاطرات و داستان هاي شخصي خود مي پردازند. اما اخيراً اعلام شد كه گسترش بلاگ نويسي نه تنها صنعت چاپ را دچار ركورد نخواهد كرد بلكه باعث رونق اين صنعت خواهد شد. اين روزها بسياري از بلاگ نويس ها خاطرات و نوشته هاي خود را به ناشران مي فروشند تا در قالب كتاب منتشر بشود.

محكوميت فروشندگان دي وي دي هاي تقلبي
گروه دانش: دو شهروند آمريكايي در چين به جرم فروش دي وي دي هاي فاقد كپي رايت به حبس محكوم شدند. يكي از اين افراد به تحمل ۶/۲ سال حبس پرداخت ۶۰۵۰۰ دلار جريمه ديگري به تحمل يك سال حبس و پرداخت ۱۲۰۰ دلار جريمه محكوم شد.
اين افراد بيش از ۱۸۰ هزار دي وي دي فاقد كپي رايت را از طريق اينترنت به مشتريان مي فروختند كه اين دي وي دي ها در ۲۵ كشور جهان به فروش رسيد.

توليد دارويي مؤثرتر از آسپيرين
نيچر مديسن: محققان  استراليايي  موفق  شدند گروهي  از داروهاي  ضد انعقاد را بسازند كه  از آسپرين  مؤثرتر است  و عوارض  جانبي  كمتري  دارد.محققان  مي گويند خانواده  جديد دارويي  كه  پي  اي  سه  كيناز ناميده  مي شوند در درمان  حمله هاي  قلبي  كه  بر اثر لخته  شدن  خون  در رگ ها به  وجود مي آيد بسيار موثر خواهند بود.  داروي  آسپرين  فقط  در يك  چهارم  از افراد از بروز حمله  قلبي  پيشگيري  مي كند. تاكنون  مطالعاتي  كه  بر روي  حيوانات  انجام  شده  موفقيت آميز بوده است . محققان  نتايج  مشابهي  را در انسانها در مراحل  اوليه  تحقيقات  به  دست  آورده اند.

ايران
ماسك جوشكاري الكترونيكي
نخستين  بار در كشور ماسك  جوشكاري  الكترونيكي  در استان  زنجان  ساخته  شد.
به  گزارش  واحد مركزي  خبر از زنجان  مخترع  زنجاني  اين  دستگاه  درباره  اختراع  خود گفت : اين  ماسك  داراي  يك  صفحه  نمايشگر و دوربين  است  كه  قطعه  مورد جوشكاري  از طريق  صفحه  نمايشگر براي  كاربر قابل  رويت  مي شود. غلامرضا بيات  افزود: با استفاده  از اين  دستگاه  قطعه  كار جوشكاري  به  صورت  غير مستقيم  در معرض  ديد كاربر قرار مي گيرد و از آثار اشعه  زيان  آور بر چشم  جلوگيري  مي شود.وي  اعلام  كرد: ماسك  جوشكاري  الكترونيكي  مشابه  خارجي  ندارد و هزينه  ساخت  آن  يك  ميليون  ريال  است .
ساخت شبكه ضبط صدا و ويدئو اسكن وايت برد
موج: براي اولين بار در كشور شبكه ضبط صدا و ويدئو اسكن وايت برد طراحي و ساخته شد.
موسي همايونفر از استان تهران موفق به ارائه طرح شبكه ضبط صدا و ويدئو اسكن وايت برد شد.دبير دومين جشنواره كارآفريني با بيان اين مطلب افزود: اين طرح نمونه داخلي ندارد و نوآوري آن به اين جهت است كه به صورت كنترل از راه دور و با سيستم كاملاً خودكار مي باشد.دكتر كوروش خسروي دبير علمي دومين جشنواره كارآفريني اظهار داشت: بازار هدف اين طرح دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي، مراكز فني و حرفه اي و سالن هاي سمينارها و كنفرانس ها مي باشد.وي در خصوص نحوه مشاركت و ميزان سرمايه گذاري اوليه اين طرح گفت: اين طرح به صورت مشاركتي بوده و ميزان سرمايه گذاري اوليه آن هشتصد ميليون ريال مي باشد.
ورود سازمانها به حوزهIT
مسئول دبيرخانه  تكفا در وزارت جهاد كشاورزي، گفت: برنامه  تكفا به لحاظ توجه دستگاه ها به موضوع فناروي اطلاعات كه قبلا به صورت جدي مطرح نبوده بسيار حائز اهميت است.
مهندس مجيد نادري در گفت وگو با (ايسنا)، اظهار داشت: قبل از مطرح شدن برنامه  تكفا، معاونت ها و مديران مياني با اين موضوع آشنايي چنداني نداشتند و اين برنامه به جهت آگاهي رساني و درگير كردن مديران ارشد و مياني با اين حوزه بسيار موفق عمل كرد. وي، افزود: حجم اعتباراتي كه اين طرح براي انجام پروژه هاي IT در نظر گرفت بسيار قابل توجه است كه با اين افزايش سازمان ها توانستند در اين حوزه به طور جدي وارد شوند و در نهايت در بخش آموزش عالي و رسيدن به اهداف دولت الكترونيكي قدم هاي جدي تري برداشته شد.
نادري، در ادامه ارزيابي و كنترل جدي و دقيق بر عملكرد دستگاه ها توسط شوراي عالي اطلاع رساني به عنوان متولي اين برنامه  را از مواردي عنوان كرد كه بايد بيش از پيش به آن توجه كرد و افزود: بر روند پروژه ها و هزينه كردن بودجه ها نيز بايد نظارت بيشتري صورت گيرد. مسئول دبيرخانه  تكفا در وزارت جهاد كشاورزي در پايان گفت: بايد فعاليت دستگاه ها در اين حوزه به خوبي مورد مطالعه و بررسي قرار گيرد تا نقاط ضعف و قوت دستگاه ها و سازمان ها مشخص شود و دستگاه ها با اين شناخت بتوانند با سرعت بيشتري به فعاليت هاي خود در اين عرصه ادامه دهند.
افتتاح دفاتر IT روستايي
مجري پروژه  ICT روستايي گفت: در آخرين جلسه  كميته  راهبردي تجهيز دفاتر ICT روستايي، افتتاح دفاتر در روز جهاني ارتباطات قطعيت يافت.
«مهندس رسول آذرخويش» در گفت وگو با (ايسنا)، گفت: تعدادي از دفاتر ICT روستايي ۲۷ ارديبهشت ماه آماده  ارائه  خدمات پيشخوان دولت خواهند بود.وي با اشاره به اينكه مراحل انتخاب كارگزاران دفاتر از بخش خصوصي، با برگزاري مناقصه در حال انجام است، تا با آموزش نفرات كارگزار و استقرار در دفاتر نسبت به ارائه  خدمات IT، پست و پست بانك، اقدام كنند، گفت: هدف اوليه  وزارت ICT راه اندازي ۲ هزار دفتر در مرحله  اول بود اما احتمال مي دهيم تعداد بيشتري از اين دفاتر آماده بهره برداري شود.

دانش انفورماتيك
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |