چهارشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۸۹ - May 4, 2005
نتايج آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه ها امروز اعلام مي شود
گروه علمي فرهنگي: نتايج آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه از ساعات اوليه روز چهارشنبه ۱۴ ارديبهشت ماه اعلام مي شود.
فهرست اسامي داوطلبان مجازبه انتخاب رشته تحصيلي آزمون كارشناسي ارشد ناپيوسته داخل سال ۱۳۸۴ از ساعات اوليه امروز از طريق سايت سازمان سنجش در دسترس داوطلبان قرار مي گيرد.
فهرست اسامي در روز شنبه ۱۷ ارديبهشت به صورت ويژه نامه منتشر و كارنامه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته و همچنين فرم انتخاب رشته و دفترچه راهنما نيز در روزهاي ۲۲ و ۲۳ ارديبهشت در حوزه هاي توزيع كارت آزمون توزيع مي شود.

هشدار ستاد حوادث غيرمترقبه درمورد طغيان
رودخانه هاو جاري شدن سيل
ستاد حوادث غيرمترقبه استان تهران از ساكنان حريم رودخانه هاي كرج و جاجرود خواست منازل خود را تخليه كنند
گروه اجتماعي: بارندگي هاي اخير احتمال جاري شدن سيل و طغيان رودخانه ها در تهران و ساير نقاط كشور را افزايش داده است.
رئيس ستاد حوادث غيرمترقبه استان تهران با اشاره به بارندگي اخير از احتمال بازگشايي دريچه هاي سد كرج و افزايش دبي آب رودخانه هاي منتهي به آن خبر داد.
مهندس علي جهانبخشي در گفت وگو با ايسنا، افزود: با توجه به رگبارهاي پيش بيني شده، احتمال افزايش دبي آب رودخانه هاي كرج و جاجرود به علت افزايش حجم سدها و درياچه هاي امير كبير و لتيان بسيار بالاست.وي به شهروندان ساكن در حريم رودخانه هاي ياد شده هشدار داد: به منظور جلوگيري از بروز حوادث احتمالي نسبت به تخليه منازل مسكوني خود اقدام كنند.
رئيس ستاد حوادث غيرمترقبه استان تهران به ايسنا گفت: به دنبال بازكردن دريچه هاي سد كرج، آب قابل توجهي در مسير رودخانه ها و نهرها جريان مي يابد كه احتمال بروز حادثه براي ساكنين آن را افزايش مي دهد.
جاري شدن سيلاب در زابل
و تردد مردم با قايق
بنا بر گزارش ديگري، جاري شدن سيلاب در قسمتي از شهرستان زابل و شهر قائم آباد خراشادي و ورود آن به منازل مسكوني موجب شد كه ساكنين اين منطقه با قايق تردد كنند.
به گزارش خبرنگار «حوادث» ايسنا، تعدادي از ساكنين اين محل اظهار داشتند: ما براي طي كردن مسافت چند متري از منزل تا خيابان حتما بايد با قايق تردد كنيم.
سيل و آذرخش جان چهار نفر را گرفت
معاون  عمراني  فرماندار تربت  حيدريه  گفت : بر اثر جاري  شدن سيل  و آذرخش ، دوشنبه شب  چهار نفر در اين  شهرستان  جان  خود را از دست  دادند.
محمد حسين  عباس  نژاد روز سه شنبه  به  خبرگزاري  جمهوري  اسلامي  افزود: آذرخش  همچنين  چندين  نفر را در روستاهاي  تربت  حيدريه  به  شدت  زخمي  كرد.
دبير ستاد حوادث  غير مترقبه  تربت  حيدريه  اظهار داشت : بارندگي  شديد و جاري  شدن  سيل  همچنين  به  ۲۵ واحد مسكوني  بين  ۵۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت  وارد كرد.
وي  با بيان  اينكه  كارشناسان  سرگرم  بررسي  ميزان  دقيق  خسارات  وارده  هستند، گفت : بخشهاي  «كدكن » ، «زاوه » و «مركزي » تربت  حيدريه  خسارت  بيشتري  از سيل ديده اند.

شرايط و نحوه پرداخت بيمه بيكاري
گروه اجتماعي: سال گذشته بيش از ۲۲۰ ميليارد ريال به ۱۶ هزار و ۷۰۰ بيمه شدگاني كه به طور غيرارادي كارشان را از دست دادند، مقرري بيمه بيكاري پرداخت شد.
مجيد روزيفراخ مدير كل تامين اجتماعي تهران بزرگ ديروز و در جمعي با حضور كارگران در سالن اجتماعات اداره كل سخن مي گفت با ذكر مطلب بالا افزود: رشد مصارف صندوق بيمه بيكاري نسبت به منابع ، بيكاري گسترده در سطح جامعه ، تعطيلي كارگاهها ، نارسائي سيستم كاريابي ، تغيير ساختار بعضي از صنايع و نوسازي صنايع را عمده ترين عوامل تاثيرگذار بر بيمه بيكاري دانست.
روزيفراخ با اشاره به اين نكته كه نسبت به دو سال گذشته پرداخت بيمه بيكاري ۲۲ درصد افزايش يافته گفت: آهنگ رشد پرداخت مقرري بيمه بيكاري نامناسب و نگران كننده مي باشد. وي افزود: افزايش پرداخت بيمه بيكاري اثرات منفي بر صندوق تامين اجتماعي وارد مي كند.
روزيفراخ در پاسخ يكي از نمايندگان كارگري در هيأت بدوي نسبت به تغيير شرايط برقراري بيمه بيكاري گفت: جمهوري اسلامي ايران سومين كشور خاورميانه است كه بيمه بيكاري را براي كارگران برقرار ساخته است و اين قانون بر مبناي شرايط كاري و سوابق بيمه شده ترسيم گشته و از هر اظهار نظر سليقه اي به دور است. وي افزود: به طور كلي بيمه شده اي كه بدون ميل و اراده بيكار شود و يا به تشخيص وزارتخانه زيربط و با تأييد شوراي عالي كار، بيكار موقت شناخته شده باشد، مشمول استفاده از بيمه بيكاري مي گردد. كارگري كه با ميل خود كار را ترك مي كند نمي تواند از اين حمايت برخوردار شود. وي تاكيد نمود :تشخيص ارادي بودن يا غير ارادي بودن بيمه شدگان بيكار بر عهده اداره كار و امور اجتماعي است.

وزير بهداشت در كنگره صنايع غذايي خبر داد
پر هزينه شدن مبارزه با بيماريها
به علت رفتار هاي تغذيه اي
بيش  از ۸۰ درصد نمكهاي  موجود در بازار تصفيه نشده  و غيراستاندارد است
001308.jpg
ايسنا: وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اعتقاد دارد: لازمه داشتن نسل و جامعه سالم، نگاه ويژه به تغذيه مردم است.
دكتر مسعود پزشكيان در مراسم گشايش پانزدهمين كنگره ملي صنايع غذايي با تاكيد بر اين مطلب تصريح كرد:  اگر نتوانيم رفتار و رژيم غذايي جامعه را اصلاح كنيم، مبارزه با بيماريهاي غيرواگير بسيار دشوار و هزينه بر خواهد شد.
وي همچنين خاطرنشان كرد:  در دهه هاي گذشته مشكل اصلي سلامت جامعه، بيماريهاي عفوني بود، اما در حال حاضر براساس تلاشهاي صورت گرفته در سيستم بهداشت و درمان كشور، اين بيماريها يا حذف و يا كنترل شده اند. اما چهره ديگري از بيماريها، به نام بيماريهاي غير واگير به تازگي نمايان شده كه مقابله با آن به مراتب سخت تر از بيماريهاي عفوني است. دكتر پزشكيان با تاكيد بر اين كه مبارزه با بيماريهاي غيرواگير به تنهايي از عهده وزارت بهداشت خارج است و بسيج ملي را مي طلبد، خاطرنشان كرد: ده معضل سلامت در حال حاضر وجود دارد كه اگر كنترل شوند، يك دهه به عمر همه اعضاي جامعه افزوده مي شود زيرا بيش از نيمي از اين عوامل در رابطه با مسايل تغذيه اي، رفتار انساني، سلامت آب، سيگار، چربي و فشارخون بالا و روابط جنسي است.
وي ادامه داد: در دنياي امروز ۱۷۰ ميليون كودك از گرسنگي و فقر از بين مي روند و در مقابل ۳ ميليارد انسان، دچار اضافه وزن و مشكلات مربوط به چاقي هستند. در يك طرف چهره فقر ديده مي شود و در سوي ديگر زياد و بد مصرف كردن غذاها. وي تاكيد كرد: از هر ۴ نفري كه دچار سكته قلبي مي شوند، يك نفر يا سيگاري است، يا فشار خون بالا دارد و يا دچار كلسترول بالاست.
دكتر پزشكيان توجه كافي به امر پيشگيري از بيماريها را بسيار مهمتر و موفق تر از توجه به درمان دانست و تاكيد كرد: اگر تلاش كنيم قبل از بروز اتفاق جلوي آنرا بگيريم، به مراتب در هزينه ها صرفه جويي خواهد شد. همچنين معاون  سلامت  وزارت  بهداشت، درمان  و آموزش  پزشكي  گفت:  بيش  از ۸۰ درصد نمكهاي  موجود در بازار تصفيه نشده  و غيراستاندارد است 
و تنها سه  كارخانه  در كشور وجود دارد كه  نمك  تصفيه شده  و استاندارد توليد مي  كنند كه  ميزان  توليد آنها بسيار كمتر از ميزان  مصرف  است .وي  اظهار داشت:اين  سه  كارخانه  حدود ۲۰ درصد نمك  مصرفي  در كشور را توليد مي  كنند.
دكتر اكبري  با تاكيدبر اينكه  مصرف  نمك  بايد بسيار كم  باشد گفت:  افراد فعال  و جوان  حداكثر ۱۵ گرم  و سالمندان  حداكثر پنج  گرم  نمك  مي  تواند در روز مصرف  كنند و بيش  از اين  مقدار براي  سلامتي  آنها مضر است .
پانزدهمين  همايش  ملي  صنايع  غذايي  ايران  از ديروز در انستيتو تحقيقات  تغذيه اي  و صنايع  غذايي  كشور آغاز به  كار كرد و تا پانزدهم  ارديبهشت  ادامه دارد.

همراه با نمايشگاه بين المللي كتاب تهران
از پذيرش كپي رايت تا كليدرخواني دولت آبادي
گروه علمي فرهنگي_ منوچهر توكلي: كميته ناشران داخلي هجدهمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد: طبق ضوابط و مقررات نمايشگاه كتاب ناشران علاقمند به حضور در نمايشگاه هر سال براي گرفتن غرفه فهرست كتاب هاي خود را به كميته اجرايي ارائه كرده تا براساس آن متراژ متناسب با ناشر اختصاص يابد و اين ضابطه امسال نيز طبق روال گذشته صورت گرفته است.
علت اينكه از برخي ناشران درخواست ارائه فهرست شده است، به دليل تناقض آمار ارائه شده از سوي آنها با فهرست موجود در خانه كتاب است. همچنين فضاي مورد نظر اين ناشران با تعداد عنوان هاي ارائه شده از سوي آنها مغايرت داشت كه مقرر شد اين موضوع در كميته ناشران داخلي رسيدگي شود.
از سوي ديگر در آستانه برپايي نمايشگاه كتاب، مدير بازار جهاني نشر ايران گفت:
پيوستن ايران به پيمان جهاني كپي رايت تصميمي كلي است و در بدنه حاكميت و دولت بايد گرفته شود.
مجيد جعفري اقدم با بيان اين مطلب، افزود: وزارت ارشاد خواهان پيوستن ايران به كپي رايت است، اما اين وزارتخانه تصميم گيرنده نهايي در اين زمينه نيست.
وي ادامه داد: اينكه ما به پيمان جهاني كپي رايت بپيونديم در حيطه فعاليت هاي بازار جهاني نيست، ما مي خواهيم از فرصت حضور ميهمانان خارجي در نمايشگاه كتاب تهران استفاده كنيم و محصولات خود را به معرض ديد آنها بگذاريم و فضايي فراهم كنيم كه ناشر ايراني و خارجي با هم مرتبط شوند. اما ادعا نمي كنيم كه اين بازار موجب شده است كه ناشر ايراني حق نشر (كپي رايت) كتاب را بفروشد يا بخرد.
همچنين همزمان با برگزاري نمايشگاه كتاب، اولين نشست روساي نمايشگاه هاي كتاب كشورهاي اسلامي برگزار خواهد شد. ستاد اطلاع رساني نمايشگاه كتاب اعلام كرد: در اين نشست رؤساي نمايشگاه هاي كتاب كشورهاي لبنان، ابوظبي،  قطر، مالزي، تركيه، مغرب، كويت، سوريه و چند كشور اسلامي ديگر درباره گسترش همكاري هاي فرهنگي در جهان اسلام به بحث و گفت وگو خواهند پرداخت.
خبرديگري كه اين روزها شنيده مي شود، اين است كه نشر ثالث مجوز انتشار سي.دي كليدرخواني با صداي محمود دولت آبادي را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دريافت كرده است. قطعه شصت دقيقه اي كليدرخواني با صداي محمود دولت آبادي و سه تار نوازي محمدرضا لطفي به زودي به پيشخوان كتابفروشي ها راه خواهد يافت. گفتني است بيش از دو سال از ضبط اين كتاب صوتي مي گذرد.

يادداشت
به انگيزه برپايي نمايشگاه كتاب در غياب تجربه مكتوب
ابراهيم زاهدي مطلق
البته در جامعه اي كه ميانگين كتابخواني در آن _ به علت شرم حضور_ قابل عرض نيست و مي توان از آن صرف نظر كرد، نمايشگاه كتاب،  قابل تقدير است. آن هم وسط شهر و به قيمت اختلال در رفت وآمدهاي مردمي كه ميانگين مطالعه شان را فقط با ثانيه شمار مي توان محاسبه كرد!
هدف از مطالعه و كتابخواني چيست؟ آنها كه كتاب مي خوانند با آنها كه كتاب نمي خوانند، چه تفاوتي دارند؟ چرا آنها كه كتاب مي خوانند_ احتمالاً- آدمهاي موفق تري مي شوند و آنها كه كتاب نمي خوانند- احتمالاً- ناموفق تر ؟
چرا هيچ كس_ حتي آدم بي سواد_ حاضر نيست بگويد من كتاب نمي خوانم و رفتن به نمايشگاه كتاب را هم براي طرح در جلسات دوستانه اش،  حتماً در دستور كار قرار مي دهد؟
... و اما كتاب و آنها كه كتاب مي خوانند: كتاب، تجربه مكتوب آدم هاست و كتابخوان ها كساني هستند كه از تجربه ديگران استفاده مي كنند؛ فقط همين. استفاده از تجربه ديگران _ به فرمايش حضرت مولي اميرالمومنين (ع) _ اگر همراه تقوا باشد، مانع از افتادن در شبهات مي شود.
جامعه ما _ و هر جامعه ديگري _ علاوه بر تجربه هاي مكتوبش، تجارب نانوشته اي دارد كه هر روز در كنارشان راه مي رويم و چشم در چشم آنها مي شويم و البته آنها را نمي خوانيم! چرا كه اصولاً مطالعه كردن را نياموخته ايم. شايد به همين دلايل است كه هر دم در دام شبهات مي افتيم، شبهاتي كه ما را از شناخت راه و بي راه محروم مي كنند.
نمايشگاه كتاب تهران را بايد به عنوان مجموعه اي از تجربيات مكتوب كشور ديد. آنهايي مي توانند از اين تجربه هاي مكتوب بهره هاي حداكثري ببرند كه پيش از اين، قابليت بهره مندي از تجربه هاي شفاهي و نانوشته را نشان داده باشند.

كشف و امحاء چندين مزرعه خشخاش در سال گذشته
فارس: در سال گذشته چندين مزرعه خشخاش پنهان در نقاط دور افتاده كشور كشف و تمامي محصولات آن امحاء شد.
سردار علي عبدالهي سرپرست نيروي انتظامي ضمن اعلام اين مطلب افزود: اين مزرعه ها به صورت پنهاني و با مساحت هزار تا دو هزار متر در استان هاي هرمزگان ، غرب سيستان و بلوچستان و كهكيلويه و بوير احمد كشف و توسط مأمورين امحاء شده است.
وي افزود: هم اكنون هيچ نوع كشت علني خشخاش در كشور انجام نمي شود و بالگردهاي نيروي انتظامي نيز نسبت به شناسايي مزارع خشخاش كه به صورت پنهاني وجود دارد اقدام كرده و آنها را شناسايي مي كنند.
سرپرست نيروي انتظامي در پاسخ به سؤالي در خصوص اظهار نظر كارشناسان مبني بر مقصر بودن ۸۰ درصدي نيروي انتظامي در حادثه ورزشگاه آزادي تهران گفت: نيروي انتظامي نسبت به كار كارشناسان معترض بوده و هست.
وي افزود: كارشناسي كه نسبت به اينگونه موارد نظر مي دهد بايد حتماً به مسايل امنيتي و نظامي آگاه بوده تا بتواند كار كارشناسي درستي ارائه دهد و اين در حالي است كه كارشناسان نظر دهنده كارشناسان حوادث كار بوده اند كه ما نسبت به اين موضوع اعتراض كرده و منتظر نظر دادگاه خواهيم بود.
سردار عبدالهي در ادامه در خصوص اولويت هاي كاري نيروي انتظامي در سال ۸۴ گفت: در سال ۸۴ اولين اولويت كاري ناجا توسعه كيفي منابع انساني است كه اين توسعه در بخش هاي آموزش و افزايش مهارت هاي فردي و موضوعات رفتاري پليس اجرا خواهد شد.
وي خاطر نشان كرد: اقتدار عملياتي در صحنه ها و برخورد با مجرمين با تلفات كمتر و ضربه جدي تر اولويت  كاري دوم ناجا در سال ۸۴ است كه به صورت جدي دنبال خواهد شد.

پس از احياء دادسراها
اولين همايش دادستانهاي سراسر كشور برگزار مي شود
گروه اجتماعي- زهرا رفيعي: همايش دادستانهاي كل كشور با حضور رئيس قوه قضائيه و همچنين وزراي اطلاعات و كشور صبح امروز برگزار مي شود.
حجت الاسلام منتظري دبير همايش و معاون اول دادستان كل كشور با اشاره به اينكه اين همايش براي اولين باردر كشور برگزار مي شود، گفت: پس از تصويب قانون احياي دادسراها قوه قضائيه موظف به تشكيل دادسراها شد. از سال ۸۲ تاكنون در سراسر كشور دادسراها تشكيل و شروع به كار كرده اند. بديهي است تشكيل اين نهاد با چنين مسئوليتي در آغاز كار با مشكلات قانوني و اجرايي مواجه خواهد شد. وي با اشاره به اينكه در اين همايش چهارصد نفر ازدادستانهاي سراسر كشور اعم از عمومي و انقلاب و نظامي حضور دارند در قالب اهداف اين همايش گفت: در همايش دادستانهاي سراسر كشور گزارشي از روند احياي دادسراها به مردم و رئيس قوه قضائيه ارائه خواهد شد. همچنين رئيس قوه قضائيه در جريان مشكلات دادسراها از زبان خود دادستانها قرار خواهند گرفت.
حجت الاسلام منتظري در ادامه افزود:  بسياري از پرونده ها جنبه ملي دارند و نيازمند هماهنگي و همكاري دادستانهاي استانهاي مختلف هستند. اين همايش زمينه را براي پيگيري اين پرونده ها فراهم خواهد كرد.
به طور مثال پرونده گلدكوئيست پرونده ملي است كه مي بايست در استانهاي متعددي پيگيري شود. وي در ادامه گفت: بي شك تا زمان تصويب قانون جديد آئين دادرسي كيفري، دادستانها نيازمند دريافت رهنمودهايي از رئيس قوه قضائيه براي حل مسائل مختلف هستند. در اين همايش هماهنگي هاي لازم براي رفع موارد اختلاف صورت خواهد گرفت. وي در پايان با اشاره به فعاليت ستادهاي حفاظت اجتماعي گفت: اين ستادها از آنجايي كه نقش مهمي در مسئله پيشگيري از جرم دارند در روز دوم همايش به صورت ويژه بدانها پرداخته خواهد شد.

نشست هاي علمي- تخصصي در نمايشگاه
مطبوعات برگزار مي شود
ايرنا: دو نشست  علمي  تخصصي  ۱۸ و ۱۹ ارديبهشت  ماه  جاري  در دوازدهمين  نمايشگاه  مطبوعات  برگزار مي شود.
به گزارش  مركز مطالعات  و تحقيقات  رسانه هاي  وزارت  فرهنگ  و ارشاد اسلامي  در نخستين  نشست  علمي  تخصصي  با عنوان  «مطبوعات  و انتخابات  نهم » ، آقايان  «مهرنوش  جعفري » ، «محمد عطريانفر» ، «رجبعلي  مزروعي » ، «مصطفي  تاج زاده » ، «كاظم  انبارلويي» ، «عليرضا شيخ  عطار» و «علي  يوسف  پور» حضور دارند.
اين  نشست  با محورهاي  «مطبوعات ، انتخابات ، مشاركت  عمومي » ، «پيش  نيازهاي  حضور فعال  مطبوعات  در انتخابات» ، «نقش  مطبوعات  در انتخابات » و «مطبوعات ، واگرايي  يا همگرايي » ۱۸ ارديبهشت  ماه  برگزار مي شود.
در دومين  نشست  علمي  تخصصي ، با عنوان  «مطبوعات  محلي ، چالش ها و چشم اندازها» ، دكتر «نمك  دوست » عضو هيات  علمي  دانشگاه  علامه  طباطبايي ، «يونس  شكرخواه » ، «سعيد تقي پور» و مسئولان  خانه هاي  مطبوعات  خراسان  و خوزستان  حضور دارند.
اين  نشست  با محورهاي  «مطبوعات  محلي ، كمبودها و مشكلات » ، «مسايل  حرفه اي  نشريات  محلي » و «عوامل  پيشرفت  نشريات  محلي » ۱۹ ارديبهشت ماه  برگزار مي شود.
دوازدهمين  نمايشگاه  مطبوعات  ۱۴ تا ۲۳ ارديبهشت ماه  در محل  دايمي  نمايشگاه هاي  بين المللي  تهران  برگزار مي شود.

جسته ، گريخته
امروز طي مراسمي با حضور وزير آموزش و پرورش
۱۳۳ دانش آموز برگزيده المپيادهاي علمي
جشنواره خوارزمي و جشن ستارگان تقدير مي شوند
گروه علمي- فرهنگي: ۱۳۳ دانش آموز برگزيده در المپيادهاي علمي، جشنواره خوارزمي و جشن ستارگان و ۲۴ معلم و دبير برگزيده كشور امروز طي مراسمي با حضور وزير آموزش و پرورش و رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه تقدير مي شوند.به گزارش خبرنگار همشهري مراسم تقدير از دانش آموزان و معلمان برگزيده كشور به همت بنياد فرهنگي البرز چهارشنبه چهاردهم ارديبهشت در سالن اجتماعات خانه معلم شهر اصفهان برگزار مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين عليرضا نظري مدير عامل بنياد فرهنگي البرز در اين باره به خبرنگار همشهري گفت: جشنواره تجليل از دبيران و دانش آموزان برتر كشور به پاس حسن تعليم و تحصيل اين قشر برگزار خواهد شد و جوايزي نيز به رسم يادبود به برگزيدگان تقديم مي شود.
نظري در ادامه سخنانش يكي از وظايف بنياد فرهنگي البرز را كه در سال ۱۳۴۲ توسط شادروان حسينعلي البرز تأسيس شده است اعطاي بورس تحصيلي به دانش آموزان و دانشجويان برتر ذكر كرد و گفت: هر سال به دانش آموزان ممتاز و دبيران برگزيده كه از سوي سازمان آموزش و پرورش استان ها به بنياد البرز معرفي مي شوند جوايز حسن تحصيل اهداء مي شود؛ ضمن اين كه به تعدادي از اين دانش آموزان و دانشجويان برگزيده بورس تحصيلي اعطاء مي شود.
 تكذيب معافيت دانش آموزان قهرمان رشته هاي
ورزشي جهان و نفرات اول تا سوم مسابقات مهارت
مدير مشمولان ستاد كل نيروهاي مسلح اعلام كرد:  معافيت دانش آموزان قهرمان رشته هاي ورزشي جهان و نفرات اول تا سوم مسابقات جهاني مهارت از خدمت سربازي صحت نداشته و كاهش خدمت ضرورت سربازي متأهلين هيچ مصوبه اي نداشته است. سردار موسي كمالي همچنين اخبار منتشره در اين زمينه از سوي معاونت تربيت بدني آموزش و پرورش و سازمان فني و حرفه اي را در حد يك پيشنهاد اعلام كرد و گفت: همانطور كه بارها تاكيد شده است مصوبات مربوط به خدمت سربازي فقط از طريق ستاد كل نيروهاي مسلح اعلام مي شود و هيچ سازمان و ارگاني حق اظهارنظر در خصوص خدمت سربازي را ندارد. وي اين گونه اظهارنظرها را موجب تشويق اذهان جوانان و بلاتكليفي آنها در برنامه ريزي دانست و تاكيد كرد:  با سازمان هايي كه به اين موضوع توجه نداشته باشند قانونا برخورد مي شود. مدير مشمولان ستاد كل نيروهاي مسلح تصريح كرد: خدمت سربازي برابر مصوب مقام معظم رهبري و فرمانده كل قوا تا پايان سال ۸۶ كاهش نمي يابد و به قوت خود باقي مي ماند و طول دوره خدمت تنها در مناطق عملياتي، مرزي و محروم به ترتيب ،۱۷ ۱۸ و ۱۹ ماه است. وي هرگونه شايعات در خصوص كاهش خدمت دوره ضرورت سربازي متأهلين را كذب دانست و از رسانه ها خواست از انتشار اين گونه اخبار جدا خودداري كنند.
پرداخت وام خوداشتغالي امسال فقط به ده هزار نفر
واحد مركزي خبر: مديرعامل  صندوق  حمايت  از فرصت هاي  شغلي  اعلام  كرد وام  خوداشتغالي  امسال  فقط  به  ده  هزار نفر از متقاضيان  پرداخت  مي  شود.
بي  نظير در مصاحبه  با خبرنگار واحد مركزي  خبر تعداد متقاضيان  تسهيلات  بانكي  صندوق  حمايت  از فرصت هاي  شغلي  را بيش  از ۷۰۰ هزار نفر دانست  و از آنان  خواست  براي  دريافت  اين  تسهيلات  چندان  اميدوار نباشند.وي  اعتبار پيش  بيني  شده  صندوق  را در سال  ۸۴ حدود ۳۰۰ ميليارد ريال  اعلام  كرد و افزود تسهيلات  بانكي  امسال  براساس  اولويت  به  افرادي  كه  داراي  شرايط  باشند تا سقف  پنجاه  ميليون  ريال  داده  مي شود.بي  نظير بيكاري  و داشتن  مهارت  در مشاغلي  را كه  توجيه  اقتصادي  دارد. مهمترين  شرايط  پرداخت  وام  به  متقاضيان  دانست .
اردوگاه  هاي بازپروري معتادان بايد طبقه  بندي شود
ايلنا: دادستان كل كشور، گفت: اردوگاه  هاي بازپروري معتادان بايد طبقه  بندي شود تا معتادان عادي و معتاداني كه غيرقابل درمان هستند، جدا از يكديگر نگهداري شوند. قربانعلي دري نجف آبادي، دادستان كل كشور، در حاشيه همايش تخصصي معاونان مبارزه با مواد مخدر ناجا، در جمع خبرنگاران گفت: براساس ماده ۱۵ قانون دولت موظف است؛ اردوگاه  هاي بازپروري معتادان را فعال كرده و آن  ها را در اختيار بهزيستي و وزارت بهداشت قرار دهد.وي، با تاكيد بر تفكيك معتادان و قاچاقچيان از يكديگر، افزود: حتماً لازم نيست كه معتادان را به زندان  ها منتقل كرد، به ويژه معتاداني كه غيرقابل درمان هستند.دري نجف  آبادي، تصريح كرد: در عين حال كه اعتياد جرم محسوب مي  شود، اگر بتوانيم از سياست  هاي جهاني استفاده كنيم، به نتايج قابل قبولي دست خواهيم يافت.

اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |