چهارشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۸۹ - May 4, 2005
با تلاش پليس آگاهي مركز
باند بزرگ كف زني متلاشي شد
001317.jpg
گروه حوادث: مخفيگاه يازده عضو يك باند كف زني كه چندين فقره سرقت از توريستها و مردم عادي را در تهران، كرج، استان گيلان و مازندران انجام داده بودند بعد از۷۰ روز عمليات ويژه پليسي در اداره آگاهي مركز شناسايي و همگي آنان دستگير شدند.
به گزارش خبرنگار ما از چند ماه قبل چندين شكايت مشابه در خصوص كف زني به اداره آگاهي مركز ارسال شد؛ اكثر اين كف زني ها در مقابل هتلها و محل هاي توريستي رخ مي داد. شاكيان بعد از مراجعه به مراكز انتظامي، عمليات چهره نگاري به كمك آنان صورت مي گرفت و چهره هاي ترسيم شده اي كه در اداره آگاهي مركز از اين گروه كف زن حرفه اي تشكيل شده بود مأموران را متوجه اين امر كرد كه آنان از گروه فيوج هستند. با روشن شدن هويت چند نفر از آنان عمليات دستگيري اين كف زن هاي حرفه اي كه در شكل باندي خانوادگي اقدام به سرقت مي كردند، به دستور بازپرس پرونده آغاز شد. پليس در سه اكيپ ويژه، جست وجوي خود را براي دستگيري اين باند حرفه اي ادامه داد تا اين كه معلوم شد مناطقي كه اين كف زن ها به سرقت مشغول هستند نقاطي از شهرهاي تهران، كرج، استان گيلان و استان مازندران است . اين افراد سوار بر خودروهاي زانتيا، سمند و پژو پرشيا در جاده ها سد راه مسافران شده و با نشان دادن كارت جعلي نيروي انتظامي اقدام به بازرسي بدني از مردم مي كردند و در همين حين پولهاي اين مسافران را كه اغلب توريست بودند كف زني مي كردند.
پليس آگاهي بعد از تكميل تحقيقات لازم موفق شد چند مخفيگاه اعضاي اين باند را در رباط كريم، كرج و استان گيلان شناسايي كند و با دستور قضايي وارد عمل شده و در نهايت ۱۱ نفر از اعضاي اين باند دستگير شدند.سركردگي اين باند را چهار نفر به نامهاي مرتضي، مصطفي، بهروز و عزيز برعهده داشتند كه همگي آنان طي عمليات هاي جداگانه پليسي دستگير شدند.
اعضاي اين باند بعد از كف زني و ربودن چك هاي مسافران، چك هاي مسروقه را به چند نفر از اعضاي باند كه زن بودند تحويل مي دادند و زنان مذكور با مراجعه به بانكها اقدام به وصول چك مي كردند كه اين متهمان نيز كه از اقوام ديگر اعضاي گروه بودند شناسايي و دستگير شده اند.پليس آگاهي مركز با تلاش پيگير خود و چند عمليات ويژه موفق به متلاشي كردن اين باند شد. بررسي هاي بيشتر در اين خصوص ادامه خواهد يافت.

در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري
متهم به قتل كارگر ترمينال مشخص نشد
001311.jpg
گروه حوادث: پسر جواني كه در يك درگيري در ترمينال كرج، كارگري را به قتل رسانده بود، صبح ديروز در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان محاكمه شد.
به گزارش خبرنگار ما، در اين حادثه محمدرضا (۲۱ ساله) متهم است كه حسن.الف را با ضربه چاقو در جريان يك نزاع به قتل رسانده است. از اتهامات ديگر اين مرد اخلال در نظم عمومي و ايراد ضرب و جرح به فرد ديگري به نام صفدر است. پرونده اين حادثه در دادسراي امور جنايي كرج در دست تحقيق و بررسي بوده است.
همه اينها اظهارات نماينده دادستان- خاكي- بود كه در ابتداي جلسه محاكمه قرائت شد.
خاكي در ادامه درباره جزئيات وقوع حادثه گفت: در اين پرونده شخصي به نام حسين كه پيك موتوري رستوراني در شهر كرج بود براي كارمندان و كارگران مستقر در ترمينال كرج غذا مي برده است. حسين در حين انجام كار از كارگران انعام مي گرفته تا اين كه روز حادثه زماني كه براي فردي به نام حسن كه از كارگران ترمينال بود، غذا برده بود از وي درخواست انعام مي كند اما حسن حاضر به پرداخت انعام نمي شود و بعد از رفتن حسين با رستوران مربوطه تماس گرفته و اين ماجرا را تعريف مي كند.
نماينده دادستان افزود: اين قضيه باعث اخراج حسين از محل كارش شد و وقتي پسر جوان متوجه علت اخراجش شد، بلافاصله به همراه برادرش به نام حامد به ترمينال رفت و با حسن كه ظاهراً عامل اين حادثه بود، درگير شد. پس از چند دقيقه درگيري و مشاجره حسين و برادرش با تهديد عنوان كردند كه دوباره برمي گردند ساعتي بعد حسين به همراه چند نفر از جمله محمدرضا مجدداً به ترمينال رفته و با حمله به آن جا حسن چاقو خورده و شهاب و صفدر هم زخمي شدند. پس از قتل بلافاصله ماموران اداره آگاهي كرج توانستند حسين، محمد رضا و حامد را دستگير كنند. در حين تحقيقات حسين به قتل اعتراف كرد و با بازسازي صحنه پرونده مراحل پاياني بازپرسي را طي مي كرد اما ناگهان حسين منكر هرگونه جنايتي شد و محمدرضا قتل را به گردن گرفت. در نهايت با توجه به نظر بازپرس دو متهم پرونده با هم تباني كرده اند و اما محمدرضا همچنان اصرار به قتل داشته است. بنابر اين با توجه به اظهارات متهم به قتل و درخواست اولياي دم، تقاضاي صدور حكم قانوني را دارم.
در ادامه جلسه محاكمه اولياي دم درخواست قصاص نفس (اعدام) براي متهم را كردند. سپس متهم در جايگاه قرار گرفت و در پاسخ به قبول اتهام قتل عمدي گفت: من اتهام را قبول كرده ام و نمي توانم كاري بكنم.
متهم براي چند دقيقه در خصوص اين كه قتل عمدي را انجام داده است، با ترديد به قاضي پاسخ داد و درباره وقوع حادثه گفت: روز حادثه حسين و حامد به خانه ما آمدند آنها لباس هايشان خوني بود. حامد به من چاقويي را داد در حالي كه هر دو آنها قمه داشتند. وقتي به ترمينال رسيديم قرار بود اول من صحبت كنم اما ناگهان حامد شيشه نوشابه اي را پرتاب كرد و درگيري آغاز شد.
وي در ادامه افزود: آقاي قاضي من دو نفر را با چاقو زدم يكي شهاب برادر مقتول بود اما نفر دوم را نديدم. در درگيري من اصلاً به طرف حسن نرفتم. زماني كه دستگير شدم و در زندان بوديم وقتي متوجه شدم حسين منكر قتل شده، عذاب وجدان گرفتم و از اين كه شايد من او را كشته باشم، قتل را قبول كردم. حالا هم اگر شما معتقديد من اين كار را كرده ام حرفي ندارم مرا قصاص كنيد.
در ادامه برادر مقتول به عنوان مطلع در جايگاه قرار گرفت و گفت: در درگيري محمدرضا من و دوستم صفدر را با چاقو زد اما نديدم چه كسي حسن را با چاقو زده است. آقاي قاضي فقط بعد از اين كه زخمي شده بودم ناگهان ديدم كه محمدرضا در حال فرار كردن از محل درگيري است.برپايه اين گزارش، وكيل متهم در ادامه به دفاع از موكلش پرداخت و قاضي عزيز محمدي با اعلام ختم جلسه دادگاه، اعلام كرد با توجه به اين كه تمامي شاهدان حادثه، حسين را به عنوان عامل جنايت معرفي كرده اند، براي تكميل تحقيقات، يك جلسه محاكمه ديگر برگزار خواهد شد.

مردي كه متهم به قتل صاحبخانه اش بود به پرداخت ديه محكوم شد
گروه حوادث: مردي كه در درگيري با صاحبخانه اش وي را به قتل رسانده بود، با پرداخت ديه و تحمل ۳ سال زندان، از مرگ رهايي يافت.
به گزارش خبرنگار ما، مجيد(۳۰ ساله)  متهم به قتل عمدي يعقوب در هشتگرد است. متهم كه مستأجر مقتول بوده پس از پايان دوره اجاره اش در رابطه با تخليه خانه با صاحبخانه اش اختلاف پيدا مي كند به طوري كه در ساعت ۳۰/۱۷ تاريخ ۱۷ دي ماه سال ۸۲ در حالي كه هوا تاريك بوده و باران شديدي هم مي آمده، يعقوب به در خانه مجيد مراجعه كرده تا حكم تخليه خانه را به او ارائه دهد وبه دنبال درگيري هاي قبلي كه بين آن دو به وجود آمده بود، بين آنها مشاجره در مي گيرد متهم چند ضربه اي به سمت چپ سر مقتول وارد كرده و پس از رهايي از دست يعقوب فرار كرده است. در همان لحظه يعقوب چند قدمي به دنبال وي مي دود اما پس از طي مسافتي بر روي شن و ماسه ها افتاده و در دم جان باخته است. مجيد پس از فرار بلافاصله به داخل خانه اش رفته و همسرش را به خانه پدرش مي برد و خود از محل متواري مي گردد، تا اين كه در تاريخ ۶ بهمن ماه سال ۸۲ به همراه پدر زنش خود را به مأموران معرفي كرده و در تحقيقاتي كه در ابتدا از وي به عمل آمد ضمن توضيح مفصل موارد اختلاف بين خود و مقتول به قتل اعتراف كرد.
اولياي دم پس از حضور در دادگاه در ابتدا تقاضاي قصاص كردند اما به جهت پرداخت حق صغير مقتول درخواست ديه قانوني و شرعي كردند.بنابراين با توجه به تحقيقات صورت گرفته و اقرار صريح متهم به قتل و برگزاري جلسات محاكمه و درخواست اولياي دم مجيد(متهم به قتل) مستنداً  به مواد ،۲۰۸ ،۲۹۴ ،۲۹۷ ۲۵۷ بند الف از ماده ۲۰۴ وي را به سه سال حبس تعزيري با احتساب ايام بازداشت قبلي و پرداخت يك فقره ديه كامل يك مرد مسلمان در حق اولياي دم محكوم شد. حكم صادره كه از سوي قاضي شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان صادر شده بود از سوي رئيس شعبه ۵ دادگاه تجديد نظر استان تهران نيز مورد تأييد قرار گرفت. به اين ترتيب مجيد از قصاص رهايي يافت.

مرد اجيرشده در انتظار اعدام
001314.jpg
گروه حوادث:حكم زن و مردي كه درپي نقشه قبلي مردي را به قتل رسانده بودند و از سوي قاضي دادگاه كيفري استان به اعدام و ۱۵ سال زندان محكوم شده بودند مورد تاييد قضات ديوان عالي كشور قرار گرفت.
در اين پرونده مسلم.ر، ۲۲ ساله متهم به ارتكاب يك فقره قتل عمدي داود و رابطه نامشروع با اعظم است. اعظم ۲۴ ساله نيز متهم است به معاونت در ارتكاب قتل عمدي شوهرش و برقراري رابطه نامشروع با متهم رديف اول، متهم رديف سوم روح الله ۲۵ ساله اهل و ساكن كرمان، شغل آزاد معاونت در ارتكاب قتل عمدي، متهمان موسوم از زمان شروع تحقيقات باقرار بازداشت موقت زنداني هستند. براساس اعترافات متهمان روز قبل از جنايت با اعظم با اين دو نفر مرد جوان نقشه جنايت را كشيده و آنها خود را به كرج رسانده و پيرو قرار قبلي تلفني كه بين اعظم و دو متهم ديگر وجود داشته مقدار زيادي قرص خواب آ ور كه بايد به داود خورانده شود در اختيار متهمه اعظم ش. قرارداده اند و اعظم شب هنگام قرص ها را داخل غذاي مقتول حل نموده و مقتول بعد از صرف آن به حالت اغما و بي هوشي مي رود. فرداي آن روز يعني روز جنايت ۱۳/۲/۸۳ با هماهنگي قبلي متهمه به دو جنايتكار اطلاع مي دهد كه زمينه اجراي جنايت آماده است و هر دو به محل مسكوني مقتول كه قبلا شناسايي شده و متهم رديف اول كه قبلا به آن جا آمده بود، وارد شده و به كمك متهمه وارد اتاق خواب مقتول شده و بالاي سر مقتول حاضر مي شوند. ابتدا با طنابي كه همراه داشته اند مسلم طناب را به دو بخش تقسيم كرده و دست هاي مقتول را به مبل كنار تخت بسته و در اين حين كه مقتول كمي به حالت بيداري و اغما شروع به سروصدا مي كند روح الله روي پاهايش مي نشيند و بعد مقداري هروئين در بار اول با آب سرد مخلوط كرده به دست چپ مقتول وارد مي كند كه مقتول به خاطر اين تزريق بيهوش مي شود.
روح الله مقداري از هروئين را در ظرف آب حل مي كند و با استفاده از ته سيگار به عنوان فيلتر استفاده مي كند مسلم در چندين مرتبه محلول هروئين را در رگ هاي مقتول تزريق كرده و دست و پاي مقتول را باز كرده و صحنه جنايت را ترك مي كنند.
بر پايه اين گزارش مقتول به مدت يك هفته در بيمارستان البرز در حالت كما بوده و در تاريخ ۱۹/۳/۸۳ فوت مي كند. پزشكي قانوني علت مرگ را مسموميت به دنبال استفاده از مقدار كشنده موادمخدر اعلام مي كند و تحقيقات نشان مي دهد كه سرنگ آلوده به مواد بوده و همه متهمان به كرات در آگاهي به جزئيات قتل ارتكابي اقرار كرده اند.
اولياي دم درخواست قصاص نفس (اعدام) براي عاملان جنايت كردند.
اعظم طراح اين نقشه در دفاع از خود گفت من به اصرار مسلم اين كار را كردم. شب قبل از حادثه، مسلم چندين بار به موبايلم زنگ زد اما چون پشيمان شده بودم جوابش را ندادم.
وي در پاسخ به سئوال قاضي كه پس چرا صبح روز حادثه در خانه را باز گذاشتي؟ گفت: من اين حرف را قبول ندارم. صبح وقتي مي خواستم به خانه مادرشوهرم بروم شوهرم را بيدار كردم. من فقط اتهام معاونت در قتل را قبول دارم.
در پايان اين محاكمه قاضي عزيز محمدي اعظم و روح الله را به اتهام معاونت قتل عمدي به ۱۵ سال زندان و مسلم را به قصاص (اعدام) محكوم كرد. اين حكم صبح ديروز به تاييد ديوان عالي كشور رسيد.

پيرزن، سارق اموالش را بخشيد
ايسنا: كيفرخواست پرونده سارقي كه دست و پاي پيرزني را در محل سكونتش بسته و اموال او را به سرقت برده بود، در دادسراي جنايي تهران صادر شد.
در هجدهم اسفندماه سال گذشته، پيرزني ۶۰ ساله ايراني الاصل كه مقيم فرانسه بوده و مدتي براي تفريح و استراحت به ايران عزيمت كرده بود، توسط يك كارگر ساختماني در منزل مسكوني اش به دام افتاد.
بر همين اساس پس از اين كه مدتي از اقامت ژيلا در محل سكونتش در دربند تهران مي گذشت، فردي گمنام با وي تماس تلفني برقرار كرده و اعلام كرد كه مي تواند جهت انجام كارهاي منزل به وي كمك كند.
در يكي از روزهاي پايان سال و پس از تماس هاي تلفني زنگ درب منزل ژيلا به صدا درآمد و سارق پس از وارد شدن و كمي صحبت ناگهان دست و پاي صاحب منزل را بسته و وي را به اتاق برد و با اعترافات ژيلا كليه لوازم و اجناس قديمي و گران بهايي كه از حدود دهه ۴۰ باقي مانده بود را به سرقت برد.
به گزارش ايسنا، ژيلا پس از نجات خود ماجرا را به ماموران پليس اطلاع داد و پس از چهره نگاري سارق يك كارگر ساختماني به نام هوشنگ ۴۱ ساله توسط ماموران كلانتري ۱۲۲ دربند در اين رابطه دستگير شد و پس از بازجويي ها مشخص شد دوست او به نام علي رضا ۳۲ ساله ساكن شهرري كه او نيز كارگر منازل ساختماني در برخي نقاط شهر است چندي پيش به هوشنگ اعلام كرده كه نيازي به كار كردن ندارد؛ چون از منزل پيرزني در منطقه دربند سرقت خوبي انجام داده است.
داديار اظهارنظر دادسراي جنايي تهران در اين رابطه گفت: پس از شناسايي متهم و بازپس گيري اموال مسروقه از مال باختگان، كارشناسان اتحاديه طلافروشان قادر به قيمت گذاري بر طلاها نبوده و ارزش آن را بسيار بالا اعلام كرده اند.
خاكي ادامه داد: ژيلا به عنوان شاكي اين پرونده از شكايت خود صرف نظر كرد اما پرونده اين متهم از لحاظ جنبه عمومي جرم در حال بررسي است و اين سارق سابقه توزيع مواد مخدر و رابطه نامشروع را در پرونده خود دارد.
وي با بيان اين كه دو مال خر و اين سارق در بازداشت به سر مي برند، اظهار داشت: پرونده اين سرقت با صدور كيفرخواست به دادگاه هاي عمومي كيفري استان تهران ارجاع شده و راي نهايي توسط قاضي اعلام خواهد شد.

توضيح يك خبر
در پي درج خبري مبني بر «آسانسور حادثه آفريد» برج امير پرويز اشتباهاً امير پروين به چاپ رسيده كه بدين ترتيب اصلاح مي شود.

زلزله در شهرستان بروجرد
چهار كشته و ۱۷ زخمي برجاي گذاشت
ايسنا: بر اثر وقوع دو زمين لرزه ۵ و۱/۴ ريشتري در شهرستان بروجرد استان لرستان ديروز چهار تن كشته و ۱۷ تن ديگر زخمي شده و تعدادي از منازل مسكوني ۱۰ روستاي اين شهرستان تخريب و صدماتي به آنها وارد شد.
ارجمند عباسي، فرماندار شهرستان بروجرد و رئيس ستاد حوادث غيرمترقبه شهرستان بروجرد با اعلام اين خبر گفت: براثر اين زلزله حدود ۱۰ روستا از روستاهاي جنوب شهرستان بروجرد كه مركز زلزله بودند، ۱۰ تا ۵۰ درصد تخريب شدند.وي با بيان اين كه كميته ها، ستادها و گروههاي امداد و نجات هم اكنون در حال بررسي محل زلزله هستند، خاطرنشان كرد: شهرداري، جهاد كشاورزي و جمعيت هلال احمر شهرستان استان لرستان در محل حادثه حضور يافتند.رئيس ستاد حوادث غيرمترقبه شهرستان بروجرد با اشاره به وقوع زمين لرزه ۹/۳ ريشتري در يازده ارديبهشت ماه جاري در همين شهرستان به ايسنا گفت: بلافاصله پس از اين زمين لرزه كميته حوادث غيرمترقبه پس از تشكيل جلسه كليه اعضا و دستگاههاي اجرايي به صورت آماده باش درآمدند كه در اين زمين لرزه فعاليت خود را آغاز كردند.

تأييد حكم قاتل راننده آژانس
گروه حوادث: حكم اعدام مردي كه به انگيزه سرقت يك راننده آژانس را با شليك گلوله به قتل رسانده بود، مورد تأييد قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ما، رسيدگي به اين پرونده در پي كشف جسد مردي ميانسال در جاده قديم كرج در دستور كار ويژه پليس قرار گرفت. مرد ميانسال با شليك دو گلوله به ناحيه سر و سينه به قتل رسيده بود. با اطلاع بازپرس ويژه قتل تحقيقات براي شناسايي هويت مقتول آغاز شد و در بررسي مقدماتي مشخص شد كه جسد متعلق به يك راننده آژانس به نام نبي ا... است.كارآگاهان در ادامه تحقيقات متوجه شدند شب قبل از حادثه نبي ا... مسافري را از كرج به تهران آورده و ظاهراً حين بازگشت به كرج توسط افراد ناشناس به قتل رسيده است.
بنابر اين مشخصات خودرو مقتول به تمامي ارگان هاي انتظامي اعلام شد و پس از چند روز، خودرو نبي اسد در شهرستان قزوين شناسايي و با يك سرنشين به نام مسعود توقيف گرديد. در بازجويي هاي اوليه از مسعود مشخص شد كه وي در دوران نوجواني به اتهام سرقت مسلحانه به ۱۸ سال حبس محكوم شده بود كه پس از گذراندن دوران محكوميتش به تازگي از زندان آزاد شده است. بنابر اين وي تحت بازجويي پليسي قرار گرفت و بلافاصله به قتل راننده آژانس اعتراف كرد.
وي در اظهاراتش گفت: پس از آزادي با تهيه يك اسلحه شكاري در كمين خودروها مي نشستم و پس از سوار شدن با تهديد اقدام به زورگيري يا سرقت خودروها مي كردم.وي درباره قتل راننده آژانس گفته بود: ساعت ۸ شب بود در شهرزيبا سوار خودرو نبي ا... شدم و از او خواستم تا به صورت دربستي مرا به جاده قديم كرج ببرد. وقتي به اتوبان وارد شديم با اسلحه كلتي كه داشتم او را تهديد كردم اما مقاومت كرد و من با شليك گلوله او را به قتل رساندم. سپس جسدش را در كنار اتوبان رها كردم.
متهم پرونده كه در دي ماه سال گذشته در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان محاكمه شده بود، با صراحت به شرح جزييات قتل راننده آژانس پرداخت و درباره جعل و فروش خودروهاي سرقتي نيز اعترافاتي كرد. بنابر اين قاضي عزيز محمدي متهم پرونده را به خاطر قتل عمدي به قصاص نفس(اعدام) به اتهام سرقت به ۳ سال حبس و تحمل ۷۴ ضربه شلاق، به خاطر جعل و فروش اموال سرقتي نيز به تحمل ۲ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محكوم كرد.
بر پايه اين گزارش، حكم صادره صبح ديروز از سوي قضات ديوان عالي كشور مورد تأييد قرار گرفت و به زودي قابل اجرا است.

پدري، سارق طلاهاي دخترش را به دام انداخت
پليس: سارقي كه ديروز در شهرستان ورامين، قصد سرقت طلاهاي دختري را داشت، به دام افتاد.
فردي به نام «اكبر- ر» ساكن شهرستان ورامين، ديروز طي تماس تلفني با پليس ،۱۱۰ ماموران را در جريان دستگيري سارق طلاهاي دخترش قرار داد.
مأموران با دريافت اين خبر به محل مراجعه كردند، سپس شاكي «اكبر- ر» به ماموران گفت: دخترم براي خريد به سوپرماركت محلمان رفته بود من كه نگران شده بودم به دنبالش رفتم به سر كوچه كه رسيدم متوجه شدم مردي در حال باز كردن گوشواره هاي دخترم است و با ديدن اين صحنه و با سروصداي زياد و با كمك اهالي محل توانستيم سارق را دستگير كنيم.
گفتني است، ماموران متهم دستگير شده را براي رسيدگي بيشتر پرونده، به مراجع قضايي تحويل دادند.

حمله مسلحانه به منزل تاجر بزرگ
گروه حوادث: دو مرد مسلح كه صبح روز دوشنبه به منزل يك تاجرا وارد شده و قصد كشتن اعضاي اين خانواده را داشتند، شامگاه همان روز بازداشت شدند.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۸ صبح روز گذشته دو مرد جوان در حاليكه جوراب هاي زنانه را بر صورت خود كشيده بودند تا چهره آنها شناسايي نشود به مقابل در منزلي درخيابان ايرانشهر نبش خيابان كلانتري مراجعه كردند. اين دو جوان كه يوسف و بهرام نام داشتند با روش خاص خود موفق شدند وارد خانه مجيد كه از تاجران بزرگ است شوند. زماني كه بهرام و يوسف وارد اين خانه شدند مجيد به همراه پسر ۱۵ ساله خود به نام سيامك در منزل بودند. بهرام و يوسف مسلح به سلاح گرم بودند. اين دو مهاجم به محض روبه رو شدن با صاحب خانه اسلحه هايشان را به سوي مجيد و سيامك نشانه گرفتند و با شليك گلوله هوايي باعث ترسيدن صاحب خانه و پسر نوجوانش شدند. پس از تيراندازي تهديد آميز يوسف به سوي مجيد رفته اسلحه را برسرش گذاشت و قصد كشتن او را داشت كه مجيد لب به سخن گشود و گفت: «ما رانكشيد، اگر به قصد سرقت به اينجا آمده ايد هر چه بخواهيد به شما مي دهم ولي از جان من و فرزندم بگذريد.» يوسف و بهرام كه تا آن زمان مرتكب هيچ جنايتي نشده بودند به مجيد گفتند: «سياوش پسر بزرگ خودت طراح اين نقشه بوده است. او به ما وعده داده كه اگر تو و پسرت را همراه تازه عروسي كه به عقد تو درآمده است بكشيم، پول خوبي به ما خواهد داد و ما نيز به قصد كشتن شما سه نفر به اينجا آمده ايم، سياوش و همسر اولت كه او را طلاق داده اي اين نقشه را طرح ريزي كرده و قصد دارند كه با كشتن شما تمام ارث و ميراث را خود به دست بياورند.»
مجيد با شنيدن حرف هاي مهاجمان مسلح به آنها گفت: «۳ هزار دلار در حال حاضر در خانه دارم كه به شما مي دهم تا راضي شويد و ۴۰ ميليون تومان ديگر حاضرم برايتان آماده كنم و همين امشب ساعت ۲۱ در سالن انتظار هتل هما به شما تحويل بدهم.»
يوسف و بهرام پيشنهاد مجيد را قبول كرده و بدين ترتيب از وقوع سه جنايت جلوگيري شد و اين دو مهاجم با تحويل ۳ هزار دلار وعده داده شده خانه را ترك كردند تا همان شب بار ديگر مجيد را در هتل هما ديده و بقيه پولي كه خواستند تحويل بگيرند.
به محض خروج دو مهاجم از خانه مجيد با مركز فوريت هاي پليسي ۱۱۰ تماس گرفته و تمامي ماوقع را براي آنان تعريف كرده و يك اكيپ پليسي به خانه مجيد مراجعه كردند و هماهنگي هاي لازم براي دستگيري دو مهاجم كه ساعت ۲۱ همان شب قرار ملاقات با مجيد داشتند گذاشته شد. ساعت ۲۱ مجيد به سالن انتظار هتل هما رفت. ماموران كلانتري ۱۴۵ در فاصله اي اندك از مجيد آماده عمليات بودند. رأس ساعت ۲۱ يوسف و بهرام به هتل وارد شدند. غافل از اينكه مأموران انتظامي در انتظار آنان هستند. وقتي دو مهاجم روبه روي مجيد قرار گرفتند، پليس وارد عمل شد و هر دو آنان را بازداشت كرد.پرونده اين حادثه در دادسراي امور جنايي تهران زير نظر بازپرس هنرمند رسيدگي خواهد شد. هم اكنون بازپرس مذكور دستور بازداشت سياوش و همسر اول مجيد را صادر كرده است تا بدين ترتيب ادعاي اين دو مهاجم مبني بر طراحي نقشه قتل و سرقت از سوي سياوش مشخص شود.
بررسي ها همچنان ادامه خواهد يافت.

حادثه در جهان
مار گرفتگي در اداره برق ژاپن
ديلي يوميوري:يك حلقه مار با ورود و مخفي كردن خود در اداره برق استان «شيزوكا» ژاپن موجب قطع برق و وقفه در حركت قطارهاي اين منطقه شد كه عاقبت بر اثر برق گرفتگي از پاي درآمد.براساس اين گزارش، اين مار كه يك متر طول و سه سانت ضخامت داشت با ورود خود در اين اداره باعث اختلال در سيستم برق رساني منطقه و ايجاد وقفه در تردد قطارها و سرگرداني ۱۴ هزار مسافر شد كه در نهايت حين بالا رفتن از يكي از كابل هاي برق دچار برق گرفتگي شد و از پاي درآمد.
مأموران نيز پس از حضور در محل حادثه، لاشه حيوان را بيرون برده و دوباره آرامش را به ساكنان بازگرداندند. اين در حالي است كه به گفته يكي از مسئولان اين اداره، قبل از اين نيز ورود پرندگاني نظير كلاغ و در پي آن برق گرفتگي آنان در اين محل مشاهده شده است ولي حضور يك مار در اداره تا كنون بي سابقه بوده و همين امر موجب وحشت همگان شد.
سكته تاجر انگليسي
بي.بي.سي: چندي پيش يك تاجر انگليسي كه از روزمرگي هاي زندگي خسته شده بود و براي استراحت به ويلاي خود در پرتغال رفته بود بعد از حمله سارقان به منزلش سكته كرده و جان باخت.همسر اين تاجر انگليسي كه هنگام وقوع حادثه كنار او بود و از ماجرا جان سالم به در برده است ماجرا را اينگونه تعريف مي كند:
«ساعت دو بعد از نيمه شب بود و ما در حال استراحت بوديم كه ناگهان با شنيدن سر و صدايي از خواب پريده و گروهي از سارقان مسلح را بالاي سر خود مشاهده كرديم.آنها دست، پا و دهان من و همسرم را بستند و مشغول جمع آوري زيورآلات، وجوه نقد و وسايل قيمتي نظير تلفن همراه و ...، شدند و پس از جمع آوري وسايل آنها را داخل دو خودرو« بي ام و »كه جلوي ويلا پارك بود گذاشته و محل را ترك كردند.»همسر اين مرد تاجر در ادامه افزود: «به سختي خودم را آزاد كردم و به تلفن نزديك شدم اما آنها سيم هاي تلفن ويلا را نيز قطع كرده بودند. وقتي همسرم اين موضوع را فهميد و به عمق فاجعه پي برد دچار حمله قلبي شد و متأسفانه در دم جان باخت.»گفتني است، پليس پرتغال همچنان در حال بررسي شواهد و مدارك موجود است تا سرنخي از سارقان پيدا كرده و آنان را به دام بيندازد.
دستگيري قاچاقچيان اسكناس هاي تقلبي در ژاپن
ديلي يوميوري: پليس استان «اوكنياوان» ژاپن ۴ مرد را به اتهام جعل و قاچاق اسكناس هاي ۱۰ هزار يني به سبك و طرح قبلي به ژاپن دستگير كرد.
براساس اين گزارش، پليس در بررسي هاي خود متوجه شد كه مدير شركتي به نام «هيروشيما» داراي هزار قطعه اسكناس ۱۰ هزار يني تقلبي است كه روي آن، تصوير شاهزاده «شوتوكو» در حالت تاجگذاري حك شده بود. اين طرح از سال ۱۹۸۴ به بعد از روي اسكناس هاي ۱۰ هزار يني برداشته شد. اين مدير قصد داشت اسكناس ها را با اسكناس هاي طرح جديد تعويض كند كه به دام افتاد.
گفته مي شود اين اسكناس ها توسط ۲ تايواني وارد ژاپن شده اند. پليس در اين رابطه، ۳ ژاپني و يك تايواني را دستگير كرده و بازجويي از آنان همچنان ادامه دارد.تحقيقات پليس نشان مي دهد كه اين چهار متهم ۹۹۹ قطعه اسكناس ۱۰ هزار يني جعلي را در ۲۱ آوريل وارد ژاپن كرده اند.اسكناس هاي تقلبي قرمزتر از اسكناس هاي واقعي بوده و شماره هاي مختلف روي آنها درج شده است.متهمان در بازجويي ها به پليس گفته اند كه در قبال قاچاق ۲ هزار قطعه اسكناس تقلبي به ژاپن ۴ ميليون ين دريافت كرده اند.
اتهام قتل۴ عضو سابق باند قاچاق در انگليس
بي.بي.سي: اعضاي باند قاچاق مواد مخدر در «گلاسكو» به اتهام قتل يك مرد انگليسي دستگير شدند.بنابراين گزارش، «پل مك دوال» ، اواخر جولاي سال گذشته و شب هنگام در راه رفتن به خانه مورد حمله تعدادي فرد مسلح قرار گرفت و با ضربات چاقو به قتل رسيد.در اين رابطه پليس به چهار نفر به نامهاي: «روبرت اوهارا»، «كولين مك كي» ، «بريان كلي» و «روبرت ماري» مظنون شد و آنها را دستگير كرد.اين گزارش حاكي است، پليس در بازجويي از متهمان و بازرسي از آپارتمان مسكوني آنها، تعدادي تجهيزات و امكانات نظامي، اسلحه كمري و دستي كشف كرد.پليس در اين باره گفت: اين افراد كه در گذشته نيز سابقه قاچاق مواد مخدر داشتند به اتهام قتل عمد و نگهداري غير مجاز تجهيزات نظامي دستگير شدند. متهمان سه هفته ديگر در دادگاه عالي «دان فرملين» انگليس محاكمه خواهند شد.
دندان تيز مرد انگليسي گوش و بيني افسر پليس را كند!
بي.بي.سي: يك مرد ناشناس انگليسي ديروز با حمله به يك افسر پليس كه در خيابان «اسلانر فورد» لندن در حال پياده روي بود، گوش و بيني او را با دندان كند.
يك مرد ناشناس انگليسي ديروز با حمله به يك افسر ۴۸ ساله پليس كه در خيابان «اسلانر فورد» در حال پياده روي بود، گوش و بيني او را با دندان بريد و او را راهي بيمارستان كرد.براساس اين گزارش، اين افسر كه طبق معمول هر روز از محل كارش در يك زندان به خانه باز مي گشت به طور ناگهاني مورد هجوم اين ناشناس قرار گرفت و سپس با كمك يكي از شاهدان حادثه و حضور پليس با بيني و گوش بريده به بيمارستان انتقال يافت. اين در حالي است كه به گفته پزشكان او بايد هر چه زودتر تحت يك عمل جراحي ويژه قرار گيرد.
گفتني است، پليس كه در حال حاضر در جستجوي ضارب فراري و انگيزه او از اين عمل است با پيگيري اين موضوع، اين حادثه را حادثه اي نگران كننده و بر هم زننده نظم عمومي خواند و افزود بروز چنين حادثه اي كه نشانگر نوعي قانون شكني در اين منطقه است امنيت تمامي شهروندان را به خطر انداخته تا آنجا كه مردم هم اكنون نه در خيابانها و نه در خانه هاي خود احساس امنيت ندارند.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |