چهارشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۸۹ - May 4, 2005
هر فصل جديد در ورزش يك موفقيت براي جامعه است
تجليل هاشمي رفسنجاني از قهرمانان واليبال
001347.jpg
عكس: مجتبي جانبخش
خبرنگار همشهري: مدال ها و جام هاي تيمهاي برتر رقابت هاي واليبال باشگاهي ايران و تهران طبق روال سالهاي اخير در محيطي گرم و صميمي و با حضور آيت الله هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در محل اين مجمع و جمعي از دست اندركاران واليبال و نمايندگان رسانه هاي گروهي به آنان اهدا شد.
آقاي هاشمي با اشاره به روحيه پرنشاط ورزشكاران گفت: انسان همواره در جمع ورزشي ها خستگي را فراموش كرده و مي كوشد تا در چنين فضاهايي كه روحيه سرزندگي و مردانگي در آن موج مي زند خودش را منطبق نمايد و ورزشكاران هميشه شور و نشاط را به جامعه و مردم هديه مي كنند. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به جايگاه خوب ورزش در دنيا گفت: هم اكنون ورزشكاران خوش اخلاق و موفق در دنيا مي درخشند و پيام عمومي ورزش و ارمغانش اميد، نشاط و بهداشت براي جامعه است.
آقاي هاشمي رفسنجاني با اعلام خوشحالي از گزارش سراسر موفقيت واليبال ايران از زبان يزداني خرم اظهار داشت: من خود هميشه رخدادهاي ورزشي و واليبال را دنبال مي كنم.
وي برگزاري بازي هاي هميشگي كشورهاي اسلامي را حركتي نو در هرچه نزديك تر شدن مسلمانان در دنياي اسلام خواند و گفت: اين رقابتها دريچه همبستگي، همكاري و دوستي را ميان كشورهاي مسلمان گشود. وي افزود: من مايل بودم كه در اين بازيها ايران اول مي شد چرا كه در بين كشورهاي اسلامي زمينه، جمعيت و شرايط خوبي را داريم. فعلا به اين مقام اكتفا مي كنيم و با نشاط برنامه ريزي خواهيم كرد تا در دوره بعدي به آنچه كه ملت ما استحقاقش را دارد دست يابيم.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اينكه به عنوان يك شهروند به ورزش علاقمند است و با نظر اميد نگاه مي كند، گفت: هر فصل جديدي كه در ورزش باز مي شود آن را يك موفقيت براي جامعه تلقي مي كنم.
وي با اشاره به بند چ و اختصاص يك درصد از بودجه جاري و عمراني براي توسعه زيربناهاي ورزش را يك گام بزرگ خواند و اعلام داشت كه بايد از آن مواظبت كرد تا اجرا شود.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با ابراز خوشحالي از اينكه بانوان به ضرورت ورزش رسيدند گفت: امروز در فضاي جامعه از ورزش بانوان استقبال مي شود و از مرحله سخت عبور كرده است. انتظار داريم كه مسئولان ورزش كاري بكنند كه بانوان نيز از اين موهبتي كه خداوند به آنها داده (سلامتي) بهره ببرند.
خانمها مي توانند با حفظ اصول
در ورزشگاهها حضور پيدا كنند
هاشمي رفسنجاني كه پس از ديدار با واليباليست ها و مسئولان فدراسيون واليبال در جمع خبرنگاران سخن مي گفت، با تاكيد بر اينكه دولت و بخش خصوصي بايد بيشتر در امر ورزش سرمايه گذاري كنند، در پاسخ به سئوالي مبني بر حضور زنان در ورزشگاه گفت: بايد حدود شرعي را مراعات كنيم. در هيچ صحنه اي نبايد اصول و عقايدمان را زيرپا بگذاريم. خانمها مي توانند با حفظ اصول در ورزشگاهها حضور پيدا كنند.
وي در باره آمادگي ايران براي برگزاري بازيهاي همبستگي كشورهاي اسلامي گفت: بايد امكانات را به گونه اي آماده كنيم كه شأن ايران در اين مسابقات رعايت شود.
وي با بيان اينكه وضعيت ورزش كشور رو به جلو است، ولي راضي كننده نيست، گفت: بايد طوري سرمايه گذاري كنيم كه ورزش ايران در عرصه بين المللي حرفي براي گفتن داشته باشد، كه اين امر به همت ورزشكاران بستگي دارد كه بتوانند جايگاه معنوي و جسمي ايران را حفظ كنند.
هاشمي در مورد ميزان توجه به ورزشهاي شنا ، تيراندازي و سواركاري گفت: اين ورزشها هميشه مورد نياز جامعه اسلامي بوده اند، امروز نيز نظر اسلام به كل ورزش مثبت است و با توجه به وضع موجود و كشش جوامع انساني بايد به رشته هاي ديگر نيز توجه كنيم.
قبل از سخنان آيت الله هاشمي رفسنجاني، محمدرضا يزداني خرم گزارشي از برنامه هاي اين فدراسيون و موفقيت هاي ورزشكاران ملي پوش اين رشته را در عرصه هاي بين المللي و بازيهاي همبستگي كشورهاي اسلامي ارائه كرد.
رئيس فدراسيون واليبال در بخشي از گزارش خود گفت: واليبال هر ساله پس از رهنمودهاي جنابعالي به موفقيت بيشتري مي رسد و خوشحاليم كه اثبات كرديم ورزش ايران فقط در ورزش هاي انفرادي خلاصه نمي شود و حالا واليبال، بسكتبال و فوتبال اين نكته را در همين بازيهاي همبستگي اسلامي در ورزشهاي گروهي به منصه ظهور رساندند.
يزداني خرم تصريح كرد:هم اكنون تيمهاي واليبال ايران در رده هاي سني نوجوانان،جوانان و بزرگسالان در آسيا مطرح هستند و در رده سني نوجوانان تيم ايران جزو تيمهاي برتر جهان است.

علي كريمي بابيش از ۵ ميليون يورو قرارداد بست
سومين بازيكن ايراني در بايرن مونيخ
001338.jpg
خبرنگار همشهري: علي كريمي مهاجم تيم ملي فوتبال ايران، مرد سال فوتبال آسيا و مهاجم باشگاه الاهلي به باشگاه بايرن مونيخ آلمان پيوست.او براي يك سال مبلغ ۵ ميليون و صد هزار يورو دريافت خواهد كرد.
اين مهاجم دريبل زن، گلزن و سريع تيم ملي كه بازي هاي خوبي در دور مقدماتي جام جهاني ۲۰۰۶ از خود نشان داد، مورد توجه فليكس ماگات سرمربي تيم فوتبال بايرن مونيخ قرار گرفت و روز گذشته قرارداد خود را با اين باشگاه كه چند روزي است قهرماني بوندس ليگا را به دست آورده است، منعقد كرد. علي كريمي از روز دهم تيرماه در تمرينات تيم بايرن مونيخ حاضر مي شود. مدت قرارداد علي كريمي با بايرن مونيخ يك سال خواهد بود. فليكس ماگات سرمربي بايرن مونيخ اعلام كرد: خوشحالم كه بهترين بازيكن آسيا را به خدمت گرفته ام، او مهاجمي است گلزن، سريع و داراي خلاقيت فوق العاده، من از او به بهترين شكل استفاده خواهم كرد و اميدوارم او نيز جوابگوي خواسته هاي من باشد.علي كريمي سومين بازيكن ايراني است كه به عضويت باشگاه بايرن مونيخ درمي آيد. علي دايي، وحيد هاشميان ديگر بازيكنان ايراني بودند كه در باشگاه بايرن مونيخ بازي كردند.

ليگ برتر بسكتبال؛ مهر آغاز - اسفند پايان
گروه ورزشي: در صورت موافقت باشگاهها، فدراسيون بسكتبال درصدد است تا رقابت هاي ليگ برتر باشگاههاي ايران از هفته اول مهر آغاز و تا هفته اول اسفند به پايان ببرد. حسن نوربخش رئيس كميته مسابقات فدراسيون بسكتبال با اعلام اين مطلب به «ايسنا» در مورد رسيدن به چنين زماني گفت: تقويم كنفدراسيون غرب (وابا)، كنفدراسيون آسيا و فدراسيون جهاني را مطالعه كرده ايم و با بررسي تعطيلات رسمي و مذهبي كشور به اين انتخاب رسيديم.
وي افزود: پس از تصويب نهايي قصد داريم تا هيچ وقفه اي در بازي ها ايجاد نشود و مسابقات به طور طبيعي در تمام طول اين ۶ ماه ادامه يابد.
مربيان رده هاي سني مختلف بسكتبال
فدراسيون بسكتبال، مربيان تيم هاي ملي كليه رده هاي سني را اعلام كرد. اسامي مربيان برگزيده به شرح زير است:
ميني بسكتبال: قاسم كياني
نونهالان: خان محمدي و رمضان
نوجوانان: افشين رضاپور و شهنام آقازاده
جوانان: نوروزي و محمدي منش
اميد: آقا كوچكي و موقتي
بزرگسالان: محمدمهدي ايزدپناه، مهران حاتمي و فرزاد كوهيان
تيم ملي بانوان: فريده  هادوي و آيلين ملكيان
ديدار صباباتري با نماينده لبنان
تيم بسكتبال صباباتري كشورمان در نخستين ديدار خود در چارچوب نخستين دوره رقابت هاي بين المللي بسكتبال جام «حمدان بن راشد» شهر دبي امارات امروز به مصاف تيم الرياضي لبنان مي رود.
در اين پيكارها هشت تيم در قالب دو گروه چهار تيمي بدين شرح شركت دارند.
گروه «الف» : الوحده سوريه، النصر امارات، شنافيل لبنان و لوهليبر فيليپين.
گروه «ب» : الاتحاد سوريه، الوصل امارات، صباباتري ايران و الرياضي لبنان.

اولين كلينيك داوري بين المللي گلف
ايسنا: با حضور مربي انجمن گلف حرفه اي اروپا، اولين كلينيك داوري بين المللي ويژه بازيهاي زنان مسلمان برگزار مي شود.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اولين دوره كلينيك داوري بين المللي ويژه بازيهاي زنان مسلمان با حضور سايمون ديكسي مربي و داور انجمن گلف حرفه  اي اروپا به مدت سه روز در تهران برگزار خواهد شد.
كلاسهاي داوري بين  المللي طي دو دوره كامل برگزار مي شود كه در پايان دوره دوم، داوران كارت بين المللي داوري از PGA دريافت خواهند كرد.
اين كلينيك از صبح روز جمعه ۱۶ ارديبهشت ماه به مدت سه روز برگزار خواهد شد.

خبرهاي فوتبال جهان
انتقاد بكن باوئر از فيفا
فرانس  بكن  باوئر اسطوره  فوتبال  آلمان  از فيفا به  سبب  تنبيه  كردن  شديد تيم  ملي  فوتبال  كره شمالي  انتقاد كرد.به  گزارش  روزنامه  تايمز كره  جنوبي ، در پي  دستور فيفا، فدراسيون جهاني  فوتبال ، مبني  بر اينكه  تيم  ملي  كره  شمالي  بازي  بعدي  خود در خانه  را بايد پشت  درهاي  بسته  و در يك  كشور بيطرف  برگزار كند، بكن باوئر چنين  تصميمي را تند و شديد توصيف  كرد و تيم  ملي  كره شمالي  را مستحق  آن ندانست .وي  گفت  مقامات  فيفا كه  چنين  تصميمي را درباره  كره  شمالي  گرفته اند چون  از نزديك  نظاره گر وقايع  آخرين  مسابقه  در پيونگ  يانگ  نبوده اند نمي توانند به  درستي  تصميم  گرفته باشند ضمن  آنكه  بايد يك  بار ديگر به  كره  شمالي  فرصت  داد.
هشدار كافو به ميلاني ها
001341.jpg
ماركوس  كافو بازيكن  تيم  فوتبال  آ.ث. ميلان  ايتاليا معتقد است ، تنها رضايت  از نتيجه  ديدار رفت  مي تواند تيمش  را از دومين  صعود خود به  مرحله نهايي  جام  قهرمانان  باشگاه هاي  اروپا باز دارد.قهرمان  سال  ۲۰۰۳ اروپا فردا ديدار برگشت  مرحله  نيمه نهايي  جام  قهرمانان  برابر آيندهوون  هلند را برگزار مي كند.
ديدار رفت  با نتيجه  ۲ بر يك  به  سود ايتاليايي ها خاتمه  يافته  بود.كافو كه  فصل  گذشته  در جريان  پيروزي  ۴ بر يك  ميلان  برابر ديپورتيوولاكرونا در ديدار رفت  و سپس  شكست  ۴ بر صفر مقابل  اين  تيم  در مسابقه  برگشت در اسپانيا كه  در چارچوب  مرحله  يك  چهارم  نهايي  جام  قهرمانان  برگزار شد، حضور داشته  است ، كاملاً از خطر تكيه به  برتري  در مسابقه  رفت  كه  در ميلان برگزار شد، آگاهي  دارد.اين  بازيكن  كه  به  همراه  تيم  ملي  فوتبال  برزيل  به  قهرماني  جهان  در سال ۲۰۰۲ رسيد، گفت : ما چيزهاي  زيادي  از مسابقات  فصل  قبل  جام  قهرمانان آموختيم .پس  از مسابقه  رفت  در مرحله  يك  چهارم  نهايي  برابر ديپورتيوو برتري  بسياري  داشتيم  كه  بايد از آن دفاع  مي كرديم    و همگي  مي دانيم كه  چه  اتفاقي  افتاد.
ما بايد در آيندهوون  كاملا مراقب  باشيم .
برتري  مااندك  است  و بايد تمركز خود را حفظ كرده  و بهترين  عملكرد را داشته  باشيم .

نايب قهرمان كشتي آزاد المپيك:
تابع تصميم مربيان هستم
001344.jpg
عليرضا رضايي نايب قهرمان كشتي آزاد المپيك آتن با اشاره به آغاز دومين اردوي تيم ملي كشتي آ زاد، اظهارداشت: اردوي اول خيلي خوب بود و تمرينات مفيدي را پشت سر گذاشتم. اما در دومين اردو تمرينات منظم تر، فشرده تر و سنگين تر شده و نحوه تمرينات به كلي تغيير پيدا كرده است.وي درخصوص مشخص نشدن نفر برتر سنگين وزن براي شركت در مسابقات آسيايي چين، تصريح كرد: به عنوان كشتي گير وظيفه دارم حضور منظمي در اردوها داشته باشم و دستورات مربيان را به نحو احسن اجرا كنم. حال آنكه براي مسابقات آسيايي انتخاب شوم يا خير، بستگي به صلاحديد كادر فني دارد و تابع تصميم آنها هستم.وي خاطرنشان كرد: قوانين و مقررات جديد فيلا كاملا نحوه تمرينات كشتي را نسبت به گذشته تغيير داده و سبك جديدي را در تمرينات كشتي بوجود آورده است كه البته بعضي از اين قوانين از جمله حذف قانون كمرگيري و جانشين شدن «يك خم گيري» به نفع كشتي گيران ايران است.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |