پنجشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۹۰ - May 5, 2005
سحرگاه ديروز
اعدام چهار مرد در زندان اوين
001428.jpg
گروه حوادث: سه محكوم به اعدام كه حكم آنها از سوي ديوان عالي كشور مورد تأييد قرار گرفته بود، سحرگاه ديروز در زندان اوين به دار مجازات آويخته شدند.
نخستين اعدامي
به گزارش خبرنگار ما، عليرضا، ه نخستين اعدامي بود كه سحرگاه ديروز در مقابل چشمان اولياي دم به دار مجازات آويخته شد. اين مرد اوايل سال ۸۱ اعضاي پنج نفره يك خانواده را در منطقه قيطريه تهران به قتل رساند. در اين جنايت هولناك پدر خانواده كه مالك يكي از كارخانه هاي مطرح مواد شوينده كشور بود به همراه همسر و دو فرزند دختر و پسرش و زن مهمان خانواده با شليك گلوله از سوي عليرضا به قتل رسيدند. پس از شناسايي و دستگيري عامل جنايت وي تنها انگيزه خود را اختلاف مالي با پسر مقتول عنوان كرد اما بعد از تأييد حكم طي نامه اي به رئيس قوه قضائيه بيان كرد كه قتل را به تنهايي انجام نداده است اما چون بررسي ها در اين زمينه تكميل شده بود، حكم به اجرا درآمد.
دومين اعدامي
اين گزارش حاكي است حاتم گرگي كه سركردگي يك شبكه ۱۱ نفره را در منطقه پارك لويزان برعهده داشت، دومين اعدامي صبح ديروز بود. اين مرد با تشكيل شبكه اي در منطقه لويزان از افراد مختلف زورگيري و اخاذي مي كرد يا آنها را مورد آزار و اذيت قرار مي داد.
اعضاي اين شبكه كه مسلح بودند درپي قتل يك تازه داماد تهراني به نام «آيدين» شناسايي و دستگير شدند. در ابتدا رزا همسر تازه داماد توانست حاتم گرگي را شناسايي كند. به اين ترتيب، بازجويي پليسي از آنها آغاز شد تا اينكه حشمت يكي از اعضاي شبكه و برادرزاده حاتم گرگي به قتل اعتراف كرد اما بعد از چند روز سركرده شبكه ادعاي برادرزاده اش را رد كرد و نزد قاضي اسماعيلي به قتل اعتراف كرد.
سومين اعدامي
حكم اعدام سردسته شبكه سارقان خودرو معروف به «فرانكي» نيز اجرا شد. اعضاي اين شبكه ۹ نفره پس از سرقت خودروهاي پرايد سفيد رنگ با جعل مدارك آن را در شهرهاي شمالي مي فروختند. با توجه به اعترافات اعضاي اين شبكه به سرقت هاي متعدد با حكم قاضي شعبه ۱۶۰۳ دادگاه جنايي تهران محمد معروف به «محمد فرانكي» - سردسته شبكه- به اعدام محكوم شد و اين حكم صبح ديروز در زندان اوين به اجرا درآمد.
چهارمين اعدامي
چهارمين مردي كه بامداد روز گذشته در زندان اوين به دار مجازات آويخته شد، عليرضا نام داشت. اين قاتل در سال ۷۶ و ۷۷ مرتكب سه جنايت شده بود كه بعد از دستگيري توسط مأموران دايره ۱۰ آگاهي به جرايم ارتكابي خود اعتراف كرد. حكم اين قاتل در دادگاه امور جنايي صادر شده و بعد از تأييد در ديوان عالي كشور، بامداد ديروز در حضور اولياي دم به اجرا گذاشته شد.

قاضي پرونده آرين ۴ ساله تعيين شد
001419.jpg
گروه حوادث: صبح ديروز قاضي پرونده آرين ۴ ساله كه در حادثه فرودگاه مهرآباد به طرز مشكوكي ناپديد شده است، تعيين شد.
به گزارش خبرنگار ما، پدر آرين
۴ ساله ضمن اعلام اين خبر در گفت وگويي تلفني گفت: قاضي ظفرقندي مسئول رسيدگي ويژه به پرونده پسرم شده است. ما با يقين به اين كه آرين در رودخانه نيفتاده و زنده است از كساني كه فرزندمان در اين مدت پيش آنها بوده، تقاضا داريم تا تنها فرزندمان را به ما برگردانند. ما از هيچ كسي شكايتي نداريم و فقط مي خواهيم دوباره صداي آرين را در خانه مان بشنويم.
وي درخصوص روند رسيدگي به پرونده پسرش گفت: خوشبختانه اين كه شب حادثه آرين توسط نيروهاي امداد و نجات از آب گرفته شده صحت بيشتري پيدا كرده است؛ چرا كه با پيگيري هايي كه توسط مأموران  آگاهي و قاضي پرونده صورت گرفت، يكي از پرسنل هواپيمايي ساها به عنوان شاهد به دادگاه آمده و اين گفته را تأييد كرده است.
اين شاهد حادثه صبح ديروز نزد قاضي ظفرقندي گفت: شب حادثه، بلافاصله در محل حضور يافتم و در حال امدادرساني به مسافران بوديم كه من شنيدم تنها يك پسربچه از آب گرفته شده و توسط دو زن به بهداري هواپيمايي انتقال يافته است.
اما بعد از شنيدن و خواندن اخبار درمورد آرين وظيفه خود دانستم تا آنچه را كه شب حادثه از نيروهاي امداد شنيده بودم به شما بگويم.
برپايه اين گزارش، ۱۵ روز قبل هواپيماي ساها كه در حال فرود در فرودگاه مهرآباد تهران بود ناگهان با كناره ديوار فرودگاه برخورد و سقوط كرد. در اين حادثه ۲ نفر كشته و آرين ۴ ساله مفقود شد. در طول اين مدت  از آن جايي كه احتمال مي رفت آرين در آب افتاده باشد نيروهاي امدادي بسيار تلاش كردند تا نشانه اي از پسر ۴ ساله به دست آورند اما بي نتيجه بود تا اين كه ظاهراً  سرنخ هاي جديدي درباره زنده بودن آرين ۴ ساله به دست آمده است.

با دستگيري عامل جنايت
راز جسد سوخته فاش شد
گروه حوادث: مردي كه در پي اختلاف اخلاقي با يكي از دوستانش او را به قتل رسانده و پيكرش را سوزانده بود، دستگير شد.
به گزارش خبرنگار ما، عصر روز ۱۵ بهمن ماه سال ۸۳ زماني كه ماموران راهنمايي و رانندگي در حين گشت زني در اتوبان تهران _ كرج بودند ناگهان متوجه پيكر سوخته مردي شدند كه كنار اتوبان رها شده بود. پس از بررسي از محل حادثه موضوع به بازپرس ويژه قتل اطلاع داده شد و پس از انتقال جسد به پزشكي قانوني هويت مقتول به نام عليرضا (۳۵ ساله) آشكار و مشخص شد كه وي با شليك گلوله به قتل رسيده است.
پس از شناسايي هويت مقتول، كارآگاهان به سراغ خانواده وي رفتند و در بازجويي از همسرش، وي مدعي شد كه از شوهرش مدتها قبل به خاطر اينكه معتاد و داراي مشكلات اخلاقي بود، جدا شده است.
به اين ترتيب، رديابي ها ادامه داشت تا اينكه ماموران دريافتند آخرين مرتبه يكي از دوستان قديمي عليرضا را ديده اند كه با خودروي جيپ قرمز رنگ عليرضا از كرج به تهران آمده است.
بنابراين شناسايي مجيد در دستور كار قرار گرفت تا اينكه محل زندگيش در شهريار شناسايي شد. كارآگاهان با تعقيب و مراقبت توانستند مجيد را دستگير كنند.
وي پس از دستگيري به قتل دوستش اعتراف كرد و گفت: روز حادثه به همراه عليرضا به گردش رفتيم او كارهاي خلاف مي كرد و از من خواست تا او را همراهي كنم. تا اينكه عصباني شدم و اسلحه اي را كه در داشبورت خودش بود برداشتم و او را در اتوبان نواب به قتل رساندم و سپس جسدش را سوزاندم.
بعد ماشين مقتول را به كارواش برده و در پاركينگي رها كردم بر پايه اين گزارش، تحقيق در اين زمينه ادامه دارد.

فرمانده پليس تهران بزرگ از راه اندازي
«پليس افتخاري» خبر داد
001416.jpg
ايسنا: فرمانده پليس تهران بزرگ از راه اندازي پليس افتخاري خبر داد.
سردار مرتضي طلايي در حسينيه كربلائي ها واقع در چهارراه گلوبندك با حضور در ميان مردم به تشريح مقوله «امنيت اجتماعي» به عنوان امري اجتناب ناپذير و حائز اهميت پرداخت و از رابطه دو سويه ميان حاكميت و مردم به عنوان يك عامل اصلي در ايجاد امنيت اجتماعي ياد كرد.
وي حقوق مردم و حاكميت را از محورهاي «امنيت اجتماعي» عنوان و در خصوص علل پيدايش آسيب هاي اجتماعي گفت: ناكارآمدي حوزه هاي فرهنگي، آموزشي، تربيتي و اجتماعي در سه بخش خانواده، فرد و حاكميت از اساسي ترين علل پيدايش آسيب هاي اجتماعي است، از اين رو براي برقراري امنيت اجتماعي نيازمند «كنترل اجتماعي» هستيم. سردار طلايي با ارائه تعريفي از كنترل اجتماعي اظهار داشت: بنابر اين تعريف، كليه ساز و كارهايي كه پايداري نظم و امنيت اجتماعي و مجموعه هنجارها، ارزشها و فرهنگ جامعه را تضمين مي كنند در مقوله كنترل اجتماعي جاي مي گيرند كه موجب انسجام و استحكام ساختارها و كاركردهاي مبتني بر فرهنگ مورد پذيرش جامعه مي شوند.
وي گفت: مقوله كنترل اجتماعي در حوزه هاي مختلف همچون خانواده و آموزش و پرورش در موضوع تعليم و تربيت به عنوان فاكتور اصلي در كنترل اجتماعي مي تواند نقش ايفا كند.
سردار طلايي همچنين كاركرد نهادهاي ديني اعم از آموزه هاي ديني و يا نهادهاي عبادي سياسي همچون مساجد، هيأتهاي مذهبي و تشكل هاي مردمي را از جمله ضروري ترين كاركردهاي قابل بررسي در كنترل اجتماعي عنوان كرد.
وي از نظارت همگاني به عنوان ضرورتي در فرآيند كنترل اجتماعي ياد كرد و افزود: از اين رو معتقديم كه در راستاي حفظ هنجارهاي اجتماعي بايد نظارت اجتماعي را از سوي مردم فرهنگ سازي كنيم.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ، هدف از طرح موضوعات مذكور را تبيين نقش مردم در فرآيند توليد، نگهداشت و توسعه نظم و امنيت اجتماعي ارزيابي كرد و افزود: بر اين اساس، كاركرد شهروندان از طريق نظارت اجتماعي در قالب تشكيل هيأت امناهاي محلي و واگذاري امور نظم و انضباط اجتماعي و حفظ آن در محلات به مردم عينيت مي يابد كه در اين رابطه از سال ،۸۲ نيروي انتظامي پس از پاكسازي مناطق و محيط هاي آلوده تهران، سالم سازي را بر عهده مردم گذاشت.
وي در پايان از راه اندازي يكصد هيأت امنا به عنوان نخبگان اجتماعي و معتمدين محلي در مناطق ۱۲ و ۱۶ تهران خبر داد و افزود: همچنين علاوه بر توسعه و گسترش هيأت امناهاي محلي، در نظر داريم، همكاري شهروندان را با عنوان همياران پليس (پليس افتخاري) جذب و جلب كنيم كه حدود فعاليت آنها، متعاقباً اعلام مي شود.

رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر:
براثر زلزله۱۰روستاي اطراف شهرستان بروجرد تخريب شد
001422.jpg
ايلنا: رييس سازمان امداد و نجات هلال احمر، گفت: براثر زلزله روز گذشته، ۱۰ روستا در اطراف شهرستان بروجرد تخريب شده است.بيژ  ن دفتري، رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر، گفت: ۱۰ روستا در اطراف شهرستان بروجرد خسارت ديده  اند كه از اين تعداد به ۴ روستا بيش از ۵۰ درصد خسارت وارد شده است.
به گفته وي، بر اثر اين زلزله ۲۰ نفر مجروح و يك نفر در روستاها كشته شده  اند.دفتري تصريح كرد: گروه  هاي امدادي پس از وقوع زلزله به روستاهاي آسيب ديده اعزام شدند و امدادرساني به زلزله  زدگان را آغاز كردند.وي خاطرنشان كرد: به دليل ترس كه به دنبال اين زلزله در مردم ايجاد شده بود، تعدادي چادر در پارك  ها و فضاي باز برپا شده و بيشتر مردم شنبه گذشته را در چادرها گذراندند.

پليس در تعقيب سارقان مسلح
گروه حوادث: تلاش كارآگاهان اداره آگاهي براي شناسايي و دستگيري دو سارق مسلح كه با ورود به خانه اي صاحبخانه را مجروح كرده و متواري شدند، آغاز شده است.
به گزارش خبرنگار ما، اين حادثه ساعت ۴۰/۲۱ شامگاه سه شنبه در يكي از كوچه هاي خيابان نواب به وقوع پيوسته است. بازپرس حسيني ضمن اعلام اين خبر گفت: سه شنبه شب زماني كه مردي از محل كارش به خانه برمي گردد مقابل در زنگ خانه را به صدا درمي آورد اما كسي جواب نمي دهد. نگران شده و خود با كليد يدكي كه داشته در را باز مي كند و وارد حياط خانه مي شود.
مرد صاحبخانه پس از ورود به حياط متوجه مي شود كه چراغ خانه اش روشن است. بلافاصله به داخل خانه مي  رود و با دو مرد غريبه كه داخل اتاق پذيرايي اش بودند، روبه رو شد.
اين مرد در نخستين اظهاراتش گفته است: وقتي از آنها پرسيدم داخل خانه ام چه كار مي كنيد ناگهان با اسلحه اي كه داشتند مرا تهديد به مرگ كردند. در آن لحظه متوجه شدم كه دو مرد مسلح سارق هستند با آنها گلاويز شدم يكي از سارقان كه مسلح بود چند تير هوايي شليك كرد و وقتي ديد من مقاومت مي كنم، به مچ پايم تيري شليك كرد. سپس با سرقت طلاجات و پول نقد از خانه متواري شدند.
برپايه اين گزارش، به گفته بازپرس حسيني، صاحبخانه براي مداوا به بيمارستان انتقال يافته و هم اكنون تيمي از كارآگاهان اداره آگاهي مامور شناسايي و دستگيري سارقان مسلح شدند.

مرگ پسر جوان با شليك گلوله
گروه حوادث: پس از كشف جسد يك پسر جوان در حوالي خيابان آفريقا ماموران آگاهي چند نفر از اعضاء فاميل اين مقتول را به عنوان مظنون به ارتكاب جنايت دستگير كرده اند.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۲۱ و ۱۸ دقيقه روز سه شنبه ماموران كلانتري ۱۰۳ از كشف جسد يك پسر جوان كه از زير پل زيرگذر آفريقا با شليك گلوله جان باخته بود مطلع شدند. يك اكيپ پليس براي بررسي ماوقع به محل اعزام شدند. جسد متعلق به پسر ۲۷ ساله اي به نام بهزاد بود كه گلوله به سمت چپ سرش اصابت كرده و موجب مرگ وي شده بود.
جسد اين پسر جوان به پزشكي قانوني انتقال يافت و تحقيقات پليس براي شناسايي عامل اين جنايت آغاز شد. ماموران موفق شدند خانواده بهزاد را شناسايي كنند، در تحقيق از آنان برادر بهزاد گفت: «تا ساعت ۱۱ صبح من و بهزاد با يكديگر بوديم و در همان محل كشف جسد از برادرم جدا شدم. وقتي كمي از او فاصله گرفته بودم متوجه حضور يك مرد شدم كه با تهديد اسلحه برادرم را مورد خطاب قرار داده بود. ديدن اسلحه در دست آن مرد ناشناس مرا ترساند؛ به صورتي كه به سرعت آن محل را ترك كردم، بعد از آن ديگر از بهزاد خبري نداشتم تا اينكه متوجه كشته شدنش شدم» .
بازجويي از ديگر اعضاء خانواده بهزاد نيز توسط پليس صورت گرفت و اين تحقيقات ماموران را نسبت به برادر مقتول و يكي از پسرخاله هايش كه سخنان ضد و نقيضي را عنوان مي كردند مظنون كرد.
به دستور بازپرس پرونده مظنونين بازداشت شده و هم اكنون در دايره ۱۰ اداره آگاهي بازجويي از آنان ادامه دارد و احتمال وجود يك جنايت خانوادگي از سوي بازپرس پرونده در مورد اين جنايت وجود دارد.

يونسكو در مورد برج جهان نما تصميم مي گيرد
شهردار اصفهان در دادگاه حاضر نشد
ايسكانيوز: طي روزهاي آينده استعلام از مقر يونسكو در پاريس مشخص خواهد كرد كه از ارتفاع برج جهان نما كاسته خواهد شد يا خير.
بر مبناي اين اعلام نظر دادگاه در خصوص پرونده برج جهان نما اعلام نظر خواهد كرد.
محمدعلي دادخواه شاكي پرونده برج جهان نما ضمن اعلام مطلب فوق افزود: ديروز جلسه رسيدگي به اين پرونده بدون حضور شهردار اصفهان در شعبه چهارم دادسراي عمومي اصفهان تشكيل شد.
وي افزود: در اين جلسه من بار ديگر موانع قانوني ادامه ساخت برج جهان نما را مطرح كردم و اعلام كردم با توجه به اينكه احداث برج ۱۲ طبقه در حاشيه خيابان چهار باغ بدون اخذ مجوز از كميسيون ماده ۵ شوراي عالي شهرسازي صورت گرفته، مطابق ماده ۵۶۰ قانون مجازات اسلامي بايد جلوي ساخت برج گرفته شود. از سوي ديگر مسئولان شهرداري عهد كرده بودند كه چهار طبقه از برج را تخريب كنند اما متأسفانه چنين نكردند. عضو كانون مدافعان حقوق بشر تأكيد كرد: پيش از اين شعبه ۱۶۰ در پرونده كلاسه ۹۶۴ در خصوص كاهش ارتفاع برج تصميم گيري كرده بود اما شهرداري دستور كتبي دادگاه را اجرا نكرده است.
دادخواه افزود: در مورد تمرد شهردار از اجراي حكم دادگاه بنده به ماده ۵۷۸ قانون مجازات اسلامي در موضع تعزيرات استناد كردم كه بر اين اساس فردي كه از احكام قضايي سرپيچي كند نبايد در سمت دولتي خود باقي بماند.
به نظر قاضي شعبه اين اظهارات من به عنوان شكايت جديد تلقي شده و به شعبه ۴ دادرسي ارجاع گرديد.
دادخواه با اشاره به عضويت ايران در كنوانسيون ديپلماتيك رم افزود: اين كنوانسيون تعرض به ميراث فرهنگي را جزو جنايت جنگي مي داند. از آنجا كه ايران نيز به اين كنوانسيون پيوسته است، پس بايد به طور قاطع و سريع با آن مبارزه شود.
دادخواه در پايان تأكيد كرد: رياست شعبه ۱۰۶ دادگستري اصفهان قول دادند كه طي يكي دو روز آينده از مقر يونسكو در پاريس استعلام كنند كه آيا بايد از ارتفاع برج جهان نما كاسته شود يا خير و براساس نظر يونسكو دادگاه  تصميم اتخاذ خواهد كرد.

پسر كف زن حرفه اي ديگر دستگير شد
001425.jpg
گروه حوادث: يك كف زن ديگر از باند فيوج كه در بانكي در خيابان نياوران كف زني كرده بود، به دام افتاد.
به گزارش خبرنگار ما، داديار شعبه پنجم دادسراي جنايي تهران، با بيان اين مطلب گفت: دو روز پيش مردي با مراجعه به بانكي در خيابان ونك قصد داشت ۲۰ فقره تراول چك خود را پشت نويسي و وصول كند كه در اين هنگام مردي كه به زبان انگليسي صحبت مي كرد و اسكناس صد دلاري در دست داشت و نيت خود را از حضور در بانك تبديل دلارها عنوان مي كرد به او نزديك شد و پس از كمي صحبت از وي درخواست كرد كه تراول چك هاي ايراني را ببيند.
قندي زاده ادامه داد: پس از آشنايي كمي كه بين مال باخته و متهم به وجود آمده بود، مال باخته تراول هاي خود را به متهم سپرده تا وي آن را شمارش كند كه در اين حين سارق كه از باند فيوج است در حين شمردن تراول ها، ۵ فقره ۵ ميليون ريالي آن را به سرقت برد.
وي افزود: مال باخته در حين خروج سارق از بانك به سبك شدن و كم شدن تعداد تراول ها شك كرده و ماموران بانك را در جريان قرار داد و بدين وسيله سارق دستگير و تراول هاي سرقتي از وي اخذ شد.
داديار شعبه پنجم دادسراي جنايي تهران در رابطه با نحوه كار اعضاي باند فيوج اظهار داشت:  اين افراد به مدت ۶ ماه در كشور پاكستان دوره مي بينند و در حين شمردن پول يا تراول، تعدادي از آنها را به سرعت برداشته و در كف دست خود پنهان مي كنند به طوري كه مال باخته علي رغم ديدن شمارش توسط سارق متوجه كم شدن تعداد تراول ها نمي شود.
وي با اشاره به اين كه اعضاي اين باند بسيار زيرك هستند و از سادگي مردم سوءاستفاده مي كنند افزود: تمامي اعضاي اين باند به چندين زبان زنده دنيا صحبت مي كنند و متهم حاضر هم زبان هاي انگليسي، عربي و پاكستاني را به راحتي تكلم مي كند.
قندي زاده گفت: متهم خدابخش ۳۵ ساله است و تاكنون به ۶ فقره سابقه كيفري اعتراف كرده است.
داديار دادسراي جنايي به مردم توصيه كرد كه پول را براي شمردن به غريبه ها ندهيد. تحقيقات در دادسراي جنايي تهران براي شناسايي ساير مال باختگان ادامه دارد. لازم به ذكر است، اين متهم پسر يكي از افراد معروف باند فيوج است و مدتها نيز در كشور پاكستان اقامت داشت.

پدر سپيده:
تقاضاي قصاص براي دانشجوي مهاجم
ايسكانيوز: با تلاش تيم پزشكي بيمارستان مباشر همدان، دانشجوي دختر دانشگاه همدان كه بر اثر ضربات قمه خواستگار خود مضروب شده بود، از مرگ رهايي يافت.
سپيده ن، دانشجوي ۱۹ ساله رشته ادبيات فارسي كه جمعه گذشته توسط همكلاسي اش مرتضي، مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود با يك عمل جراحي موفق بر روي چشم چپ و شكم او از خطر جست.
پدر اين دختر در گفتگوي تلفني ضمن انتقاد از بعضي از رسانه ها، مبني بر بي اطلاعي خبرنگاران از چگونگي وقوع حادثه و نوشتن اخباري خلاف واقع گفت: روز حادثه، سپيده طبق معمول عازم كلاس خود بود كه با فريادهاي مرتضي كه با يك قمه ۷۰ سانتي از پشت به او حمله ور شده بود، با او درگير شد.
طبق گفته همكلاسي هاي سپيده، مرتضي پس از آنكه نتوانست از پشت به سپيده صدمه اي برساند با زدن چند ضربه به شكم و سينه و سپس به چشم چپ سپيده او را از پاي درآورد.
سپيده كه در تمام مدت حادثه سعي داشت از خود دفاع كند مدام با فرياد از او مي خواست كه آرام باشد اما مرتضي همچنان به حملات خود ادامه داد كه با دخالت نگهبانان دانشگاه و همكلاسي هاي سپيده، مرتضي دستگير و دخترم روانه بيمارستان شد.
پدر ۴۲ ساله سپيده، در برابر اين پرسش كه مرتضي چند بار از سپيده خواستگاري كرده بود و چرا هر بار جواب «نه» شنيده است، پاسخ داد: متأسفانه آنچه كه در رسانه ها آمده اصلاً درست نيست. من حتي نمي دانم چه كسي اين اخبار كذب را در اختيار خبرنگاران قرار داده است. مرتضي هيچگاه به خواستگاري دخترم نيامد. حتي تقاضايش را به غير از سپيده با هيچ كس مطرح نكرد. دخترم نيز چون از ابتدا هيچ علاقه اي به او نداشت، قضيه را جدي نمي گرفت. اما نمي دانم كه مرتضي از كجا شماره تلفن همراهم را به دست آورده بود و پس از شنيدن جواب رد از سپيده مرا تهديد مي كرد.
وي درباره چگونگي تهديد خود گفت: ما اهل كرج هستيم. روزانه چندين بار مرتضي از تلفن همگاني خيابان نزديك خانه مان با تلفن همراهم تماس مي گرفت و بد و بيراه مي گفت. مجموع اين تماس ها به ۱۲۷ بار رسيد. من هم از دست مرتضي كه تا آن زمان او را نمي شناختم به عنوان مزاحم به مخابرات شكايت كردم. مخابرات توانست با پيگيري، باجه اي را كه مرتضي از آنجا مزاحم مي شد پيدا كند. پس از دستگيري مرتضي توسط نيروي انتظامي البته با همكاري اداره مخابرات اين جوان به بازداشتگاه برده شد و اين اولين باري بود كه من او را ديدم. وقتي از او علت مزاحمت را جويا شدم، ماجراي خواستگاري از سپيده را تعريف كرد. من نيز مخالفت كردم. چند روزي مرتضي در بازداشتگاه بود. در اين مدت، هيچ كس از خانواده و يا فاميل او به سراغش نيامد. مأموران نيروي انتظامي از من خواستند به خاطر اينكه مدت بازداشت مرتضي به ۱۰ روز نكشد از شكايتم صرف نظر كنم، زيرا اگر مدت بازداشت او طولاني مي شد خطر اخراج از دانشگاه او را تهديد مي كرد. من هم به خاطر اينكه نمي خواستم باعث اخراج او و مانع از ادامه تحصيلش شوم از شكايت خود منصرف شدم.
اما باز هم كسي سراغ او نيامد. فقط شوهر عمه مرتضي روز بعد از دادگاه آمد و با گذاشتن وثيقه ۲۰ ميليون توماني او را آزاد كرد. وي در ادامه افزود: تا آنجا كه خبر دارم مرتضي در خانواده اي مذهبي و فرهنگي پرورش يافته است اما نمي دانم چه عواملي سبب شد كه او به اين شكل به دخترم حمله كند.
پدر سپيده درباره سير رسيدگي به پرونده گفت: پرونده در شعبه ۷ دادسراي همدان تشكيل شده، اما تا زمان رفع نگراني در مورد سلامت سپيده هيچ دادگاهي تشكيل نمي شود؛ هرچند ما تقاضاي قصاص را براي متهم داريم.

توضيح يك خبر
در پي درج خبري به نقل از روابط عمومي آتش نشاني درباره حادثه آسانسور و كشته شدن فردي ۳۵ ساله به نام عباسي، فرد فوت شده تكنسين و تعميركار، معرفي شده بود در حالي كه وي كارگر ساده بوده است كه بدين ترتيب اصلاح مي شود.

حادثه در جهان
دستگيري سه ايرلندي
بي.بي.سي: در پي برخورد قطار با يك خودرو سه شنبه شب درمنطقه «كانتي آنتيريم» دو مرد و يك زن ايرلندي كه به طور عمدي خودرويي را در مسير حركت آن قرار داده بودند ، دستگير شدند.
ساعت ۲۲ و ۳۰ دقيقه شب سه شنبه به وقت محلي قطاري كه از «بلفاست» عازم «كلراين» بود با خودرويي كه به طور عمدي روي مسير حركت آن قرار گرفت درمنطقه «كانتي آنتيريم» برخورد كرد. اين حادثه تلفاتي را به دنبال نداشت و همه مسافران قطار در آرامش به سر مي برند.
به گفته پليس و شاهدان ماجرا، هنگامي كه خودرو در مسير حركت قطار قرار گرفت، سه نفر از آن پياده شده و در كناري ايستادند تا شاهد برخورد قطار با خودرو باشند.
پليس با توجه به تحقيقاتي كه در اين زمينه انجام داده، احتمال مي دهد انگيزه قتل در اين حادثه وجود داشته باشد. ماموران در اين رابطه دو مرد و يك زن را دستگير كردند كه بازجويي از آنان همچنان ادامه دارد.
يكي از مسافران قطار در اين باره گفت: افرادي كه خودرو را در مسير قطار قرار داده بودند، قصد كشتن مسافران را داشته اند ولي خوشبختانه در اين حادثه قطار از ريل خارج نشد و هيچ كس صدمه نديد.
اما در اين ميان، راننده قطار نقش مهمي را در جلوگيري از بروز حادثه انجام داد. راننده قطار با هوشياري كامل متوجه وجود خودرو در مسير شد و قطار را متوقف كرد. اما به علت برخوردي كه صورت گرفت خودرو دست كم ۴۰۰ متر دورتر فرود آمد. مسافران قطار همگي از اين هوشياري راننده تشكر كردند.
پليس همچنان در حال بررسي علت ماجرا است و با بازجويي از افراد دستگير شده پرونده نهايي آنان را به دادگاه خواهد فرستاد.گفتني است، اين حادثه تلفات و مجروح به دنبال نداشت و قطار نيز از ريل خارج نشد.
تعدادتلفات انفجار ديروز پاكستان از مرز ۲۶ نفر گذشت
بي.بي.سي:تعداد كشته شدگان انفجارديروز سيلندرهاي گاز در زير زمين يك ساختمان در شهر «لاهور» پاكستان به ۲۶ نفر رسيد.
انفجار سيلندرهاي گاز در زير زمين يك ساختمان مسكوني در شهر «لاهور» ۲۶ كشته برجاي گذاشت وده ها نفر نيز زير آوار ماندند.
بنابراين گزارش، اين حادثه، ساعت ۳ و ۳۰ دقيقه صبح ديروز و هنگامي رخ داد كه يك كاميون باربري مخصوص حمل و انتقال سيلندرهاي گاز وارد زير زمين يك ساختمان شد و ناگهان انفجار مهيبي روي داد به حدي كه به چندين ساختمان در همسايگي آسيب وارد كرد و در و شيشه هاي پنجره هاي آنها را درهم شكست، يك كارخانه كوچك بستني سازي نيز در نزديكي محل انفجار تخريب شد.براساس اين گزارش، در اين حادثه ۲۶ نفر از جمله ۴ زن و دو كودك كشته و دهها نفر زخمي شدند. مجروحان به بيمارستان انتقال يافتند و پليس با اشاره به اين كه تلاشها براي نجات زير آوار ماندگان ادامه دارد، گفت: قربانيان توسط نيروهاي امداد به وسيله بلدوزر و جرثقيل از زير آوار بيرون كشيده مي شوند. احتمال مي رود آمار كشته شدگان و مجروحان حادثه افزايش يابد.
اين گزارش حاكي است، مقامات مسئول استاني ضمن ابراز تاسف از اين حادثه دلخراش اعلام كردند به خانواده هاي قربانيان غرامت پرداخت مي گردد. اين ميزان براي خانواده هاي كشته شدگان دو هزار و ۵۰۰ دلار و براي خانواده هاي مجروحان ۸۴۰ دلار تعيين شده است.پليس در حال يافتن علت اصلي بروز اين حادثه است.
محاكمه پسر انگليسي به اتهام آزار معلمش
بي.بي.سي: يك پسر ۱۵ساله انگليسي كه سال گذشته به معلم ۲۸ ساله اش تعرض كرده بود، در ۱۷ ژوئن محاكمه خواهد شد.
در هفتم سپتامبر سال گذشته، پسر ۱۵ ساله اي، معلم ۲۸ ساله اش را موردآزار قرار داده و از مدرسه فرار كرده بود.
براساس اين گزارش، معلم در حال مرتب كردن كتاب ها در كتابخانه كلاس بود كه ناگهان در به هم مي خورد و او مورد حمله قرار گرفت .در ابتدا او تصورمي كرد كه اين دانش آموز سر شوخي دارد و اين كار را جدي نگرفت.
اين معلم، كل حادثه را بي كم و كاست براي ماموران تعريف كرد و آنان موفق به دستگيري متجاوزپس از يك سال شدند. دادگاه، محاكمه اين متهم را در ۱۷ ژوئن برگزار خواهد كرد.به گفته پليس، معلم از وقوع اين حادثه اظهار ناراحتي كرد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |