شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۹۷ - May 14, 2005
حوادث
Front Page

زنان طعمه مرگ
002178.jpg
گروه حوادث:در روز چهارشنبه گذشته خبر دو جنايت كه قربانيان آن زن بودند، به اطلاع بازپرس كشيك قتل رسيد.
اولين جنايت زن
جنايت روز ۲۱ ارديبهشت ماه در يك منزل مسكوني واقع در خيابان فرجام رخ داد. زني ۹۴ ساله به نام ربابه كه آثار ضرب و شتم بر سر و صورتش وجود داشت در پستوي خانه به قتل رسيده بود. اين زن تنها كه تمامي فرزندانش در خارج از كشور زندگي مي كنند ساعاتي قبل از وقوع جنايت با يك مرد حدود ۴۵ ساله ديده شده بود كه از ميوه فروشي سرخيابان خريد كرده و با يكديگر به سوي منزل مي رفتند. جسد ربابه ۶ ساعت بعد از قتل توسط همسايه اش كه هر شب به اين زن تنها سر مي زد كشف شد. مرد ميوه فروش كه ربابه و مهمانش از او خريد كرده بودند بعد از حضور مأموران دايره ۱۰ در صحنه جنايت حاضر شد تا عمليات چهره نگاري را انجام دهد.
دومين جنايت
روز بيست و يكم ارديبهشت ماه جسد زن ۴۰ ساله اي كه تاكنون هويت آن كشف نشده است نيز در منطقه كن پيدا شد. اين زن مانتو و شلوار بر تن داشته و جسد وي با طناب بسته شده بود. جسد مقتوله به پزشكي قانوني انتقال يافته است. اين در حاليست كه روز دهم ارديبهشت ماه نيز جسد يك زن مجهول الهويه ديگر نيز در اين منطقه كشف شده بود. بررسي هاي پليس بر روي اين پرونده نيز آغاز شده است.
افزايش جنايت عليه زنان در امسال
گزارشهاي اعلام شده از وقوع قتل زنان در سال ۸۴ نشانگر اين مطلب است كه در ۵۴ روز اوليه سال جسد ۹ زن از پايتخت كشف شده است كه اكثر آنان توسط همسرانشان به قتل رسيده  بودند.
سومين جنايت زن
روز نهم فروردين ماه سال ۸۴ مأموران كلانتري ۱۳۲ شهر زيبا از سقوط يك زن جوان از پشت بام يك آپارتمان مسكوني پنج طبقه و فوت وي مطلع شدند.
مأموران انتظامي وقتي در محل حادثه حضور يافتند با جسد زن كه بر روي آسفالت خيابان افتاده بود مواجه شدند. در تحقيقات اوليه پليسي تصور شد كه زن خودكشي كرده است ولي در بررسي هاي بعدي از صحنه جنايت مأموران متوجه شدند مقتوله قبل از سقوط با فردي درگير شده بود. همسر متوفي به عنوان اولين مظنون به ارتكاب جنايت تحت بازجويي قرار گرفت و با اينكه در ابتدا منكر ارتكاب هر گونه جرمي بود ولي بعد از چند مرحله بازجويي به قتل همسرش به خاطر اختلافات خانوادگي اعتراف كرد.
چهارمين جنايت زن
پسر جواني روز بيستم فروردين ماه مرتكب قتل مادرش شد و چند ساعت بعد از ارتكاب جنايت بازداشت شد. محمد ۲۳ ساله روز جنايت وقتي وارد خانه مادرش شد، زن در آشپزخانه مشغول به كار بود. محمد با چهره اي عصبي به سوي او رفت و مثل چند ماه گذشته كه در مسائل شخصي مادرش دخالت مي كرد، اين بار نيز مادر را مورد سؤال و جواب قرار داد. همين مسئله موجب درگيري آنان شد. محمد چند ساعتي از خانه خارج شد ولي خشم از وجودش بيرون نمي رفت، نيمه شب به خانه مادرش بازگشت و با يك ميله آهني بر سر مادر كوبيد و او را كشت. جسد اين زن فرداي روز حادثه توسط دخترش كه از غيبت مادر نگران شده و به خانه مادر خود مراجعه كرده بود كشف شد.
مأموران آگاهي در صحنه جنايت به پسر مقتوله كه مريم(۴۴ساله) نام داشت مظنون شده و بازجويي از اين پسر راز جنايت را فاش كرد.
پنجمين جنايت
روز بيست و دوم فروردين ماه خبر قتل يك زن ۴۰ ساله به نام فاطمه كه با فشار چادر به دور گردنش دچار خفگي شده بود به اطلاع مأموران كلانتري ۱۲۱ رسيد.
جسد مقتوله توسط همسر
صيغه اي اش كشف شده بود. عامل جنايت پس از ارتكاب به جرم مقدار زيادي از وسائل منزل را به قصد سرقت در گوشه اي جمع كرده بود كه به دلايلي نامعلوم وسائل از محل جنايت خارج نشده بودند.
ششمين جنايت
روز بيست و چهارم فروردين ماه خبر كشف جسد  مجهول الهويه يك زن حدوداً ۳۰ ساله كه در كانال آب ميدان تره بار رها شده بود به اطلاع  مأموران پليس رسيد. از زمان وقوع جنايت ۲۴ ساعت مي گذشت پرونده اين قتل نيز توسط مأموران دايره ۱۰ تحت بررسي است.
هفتمين جنايت
روز بيستم و هشتم فروردين ماه دعواي يك زوج با وقوع جنايت به پايان رسيد. اين زن در برابر چشمان فرزندانش با ضربات چاقويي كه همسرش بر بدن وي وارد كرده بود به قتل رسيد. متهم به قتل كه خود نيز مجروح شده بود در بيمارستان تحت بازجويي قرار گرفت و به قتل همسرش بخاطر اختلافات خانوادگي اعتراف كرد.
هشمين جنايت
روز ۱۰ ارديبهشت ماه جسد يك زن ناشناس در رودخانه كن كشف شد. جسد اين زن مجهول الهويه به دستور بازپرس كشيك قتل به پزشكي قانوني انتقال يافت تا علت مگر وي مشخص شود.
نهمين جنايت
جنايت در يك آپارتمان پنج طبقه واقع در شرق تهران رخ داده بود. در اين جنايت نيز همسري در پي اختلاف با همسرش بر سر پولي كه پدرزن براي كرايه منزل ديگر به آنها وعده داده بود درگير شده بودند كه مرد با وزنه اي سنگين بر سر زنش كوبيده و سپس جسد بي روح آن را از پشت بام خانه به پايين انداخته بود. جسد مقتوله كه فاطمه نام داشت به دستور بازپرس پرونده به پزشكي قانوني انتقال يافت و همسرش بعد از يك هفته بازجويي در دايره ۱۰ آگاهي مركز به قتل زنش اعتراف كرد.
عبدالصمد خرمشاهي- وكيل پايه يك دادگستري در خصوص اينكه، وقوع چنين حوادثي در تهران آن هم توسط نزديكان صورت گرفته تنها انگيزه ناموسي دارد گفت: آنچه در اين آمارها مورد بررسي قرار مي گيرد تنها مصداق زن كشي است اين در حالي است كه شوهر كشي نيز دست كمي از زن  كشي ندارد. پرونده هاي متعددي داشته ايم كه زنان با مباشرت و يا معاونت اقدام به قتل همسرانشان كرده اما فكر مي كنم يكي از بزرگترين دلايل يا انگيزه هايي كه باعث وقوع اين حادثه مي شود بحث شكاك بودن، مظنون بودن و از همه مهمتر مسأله ناموسي است و معمولاً به اين بهانه است كه مردي همسرش را مي كشد. متأسفانه وقتي اين اتفاق مي افتد مردان متوجه مي شوند كه در اثر يك عصبانيت يا بدبيني نا آگاهانه و مشكوك شدن بي دليل است؛ به طوري كه شايد پس از بررسي هاي تكميلي همسرش بي گناه بوده و اين مرد تنها مظنون به زنش بوده است.
خرمشاهي در ادامه افزود: تنها در يك مورد قانون استثناء قرار داده و آن در ماده ۶۳۱ قانون مجازات اسلامي است كه مرد در صورتي كه همسرش را با مرد بيگانه اي در بستر ببيند و هر يك از آنها را بكشد از مجازات قصاص نفس (اعدام) مبرا است. در صورتي كه متأسفانه در بيشتر اينگونه قتل ها مردان تنها به خاطر رفتار مشكوك همسرشان و يا اينكه ادعا مي كنند همسرشان با فرد ديگري رابطه دارد دست به جنايت مي زنند كه پس از آن توجيهات گوناگوني را براي دفاع از خود نزد بازپرس ارائه مي دهند.
وكيل پايه يك دادگستري در پاسخ به اين سؤال كه چرا مردان با توجه به قانون مردسالارانه اي كه در كشور وجود دارد و يك مرد مي تواند همسرش را -برخلاف  يك زن متقاضي- طلاق دهد در اين موارد دست به چنين كاري نمي زنند و همسرانشان را به قتل مي رسانند گفت: به عقيده من عاقلانه ترين كار همين است وقتي مردي به همسرش بدگمان مي شود و يا علم آن را پيدا مي كند كه همسرش به او خيانت كرده بايستي از او جدا شود؛ چرا كه در اين صورت حرمت و احترام هر دو حفظ شده و آينده بچه ها نيز به مخاطره نمي افتد. برطبق ماده ۱۱۳۳ قانون مدني يك مرد هر وقت كه بخواهد مي تواند همسرش را طلاق دهد. متأسفانه افراد تحت تأثير شرايط ايجاده شده و احساسات خود كه به نوعي غيرت است، قرار مي گيرند كه در بيشتر موارد با پشيماني همراه خواهد بود.

با حضور پنج قاضي و به صورت غيرعلني
كودك آزار شهرك غرب محاكمه مي شود
002181.jpg
گروه حوادث: نخستين جلسه محاكمه پسر ۱۸ ساله اي كه پسربچه ها را در شهرك غرب و فرحزاد مورد تعرض قرار مي داد، صبح امروز در شعبه ۸۰ دادگاه كيفري استان برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار ما رسيدگي به اين پرونده زماني در دستور كار ويژه پليس تهران قرار گرفت كه پرونده هاي مشابهي از آزار و اذيت پسربچه ها توسط يك جوان به كلانتري ۱۲۳ شهرك غرب ارجاع شد.
به دنبال اين واقعه، تيمي از مأموران تجسس كلانتري مسئول رسيدگي به اين پرونده ها شدند. آنها در بررسي هاي مقدماتي، پس از چهره نگاري توانستند سجاد را در يكي از محله هاي فرحزاد شناسايي و دستگير كنند. اين پسر جوان كه ۱۸ ساله بود، پس از دستگيري در بازجويي هاي اوليه اعترافات تكان دهنده اي را داشت. وي درباره نحوه ربودن و آزار و اذيت نوجوانان گفته بود: پسربچه ها را مقابل مدرسه يا در حال بازي كردن مورد شناسايي قرار مي دادم. وقتي آنها را در فرصتي مناسب و محل هاي خلوت پيدا مي كردم به بهانه هاي مختلف آنها را به داخل ساختمان هاي نيمه كاره شهرك غرب و يا پاركينگ ها برده و با تهديد چاقو و اينكه آنها را خواهم كشت، مورد تعرض قرار مي دادم.
اين پسر ۱۸ساله طي چندين جلسه بازجويي، به انحرافات اخلاقي تكان دهنده ديگري نيز اعتراف كرد.
به اين ترتيب، با صدور كيفرخواست پرونده براي رسيدگي به شعبه ۸۰ دادگاه كيفري استان ارجاع شد و قاضي _ صولتي- با توجه به اهميت موضوع، پرونده سجاد را براي بررسي اينكه وي داراي بيماري رواني است يا خير به پزشكي قانوني ارسال كرد. در اين مدت سه شاكي ديگر به پرونده اش افزوده شد و اين پرونده تاكنون ۹ شاكي خصوصي دارد.
يكي از شاكيان پرونده كه پسرش مورد تعرض قرار گرفته بود در اين باره به خبرنگار ما گفت: ارديبهشت ماه سال ۸۳ زماني كه پسرم بعد از تعطيل شدن از مدرسه به خانه باز مي گشت ناگهان سجاد كه مقابل يكي از پاركينگ هاي خانه هاي سازمان فرحزاد ايستاده بود، او را صدا مي كند و به وي مي گويد اگر امكان دارد پسرم كمكش كند و با او جعبه ابزاري را به داخل پاركينگ انتقال دهد.
اين شاكي در ادامه افزود: پسرم كه ۱۶ سال دارد. بدون اين كه بفهمد سجاد چه نقشه شومي در سر پرورانده و تنها به قصد كمك به او سر جعبه را گرفته و به داخل پاركينگ نيمه كاره مي رود.
همان لحظه سجاد در يك موقعيت با چاقويي كه همراه داشته پسرم را تهديد كرده و به داخل يكي از انبارهاي پاركينگ مي برد و با تهديد او را مورد آزار و اذيت قرار مي دهد. سپس زماني كه پسرم قصد مقاومت داشته، او را مورد ضرب و جرح با چاقو قرار داده و پس از آزار و اذيت، چندين ضربه به كتف و سينه اش وارد كرده و پسرم را كه از وضعيت مناسبي برخوردار نبوده در پاركينگ رها كرده و از محل متواري شده است.
مرد شاكي در حالي كه بسيار عصباني بود در ادامه گفت: پس از چند ساعت پسرم در حالي كه نيمه جان خود را به داخل محوطه انتقال داده بود، توسط كارگران ساختماني به بيمارستان انتقال يافته و از مرگ نجات يافت.
بر پايه اين گزارش سجاد ۱۸ ساله قرار است صبح امروز به صورت غيرعلني به اتهام تجاوز به عنف و اعمال منافي عفت در شعبه ۸۰ دادگاه كيفري استان با حضور پنج قاضي به دفاع از خود بپردازد.

حادثه در جهان
محاكمه اعضاء باند وب سايت مستهجن
چايني ويو: ۱۱ نفر از پايه گذاران بزرگترين وب سايت هرزه نگاري اينترنتي در چين در دادگاه استان «آنهوش» محاكمه شدند.
۱۱ نفر از عوامل اصلي سازنده بزرگترين وب سايت هرزه نگاري اينترنتي در چين كه همگي از نخبگان و چهره هاي مشهور هستند، ديروز در دادگاه استان «آنهوش» محاكمه شدند.
براساس اين گزارش، اين سايت كه از سال ۲۰۰۲ به سرپرستي «ونگ يانگ» ۱۹ ساله در آمريكا تاسيس و تمامي استان هاي چين را تحت پوشش خود قرار داد، با داشتن دست كم ۴۰۰ ميليون مشتري، در «نوامبر» سال پيش با دستگيري اعضاء سازنده آن مسدود شد.
اين گزارش حاكي است، اعضاء اين باند كه شامل معلمان، كارمندان دولت و كارمندان موسسه هاي مشهور هستند، چهره هاي محبوب اجتماعي خود را به ابتذال كشيدند.
شايان ذكر است، دست اندركاران اين وب سايت در ابتدا با جذب ۳۰۰ هزار مشتري كار خود را آغاز و با توليد شش هزار فيلم ويدئويي، ۱۰۰ هزار تصوير و توليد ۲۰ هزار داستان مستهجن و غير اخلاقي در مورد چگونگي صنعت فحشاء در چين و دادن هر گونه اطلاعات جزئي در اين مورد به كار خود ادامه دادند تا آن كه با دارا بودن بيش از ۴۰۰ ميليون مشتري كه اغلب از قشر جوان و نوجوان جامعه بودند به وسيله ماموران دولتي شناسايي شدند.
گفتني است، محاكمه اين افراد ادامه دارد و نتيجه آن تا چند روز ديگر اعلام خواهد شد.
پليس آمريكا در تعقيب دو كودك رباي نقابدار
فاكس نيوز: دو مرد نقاب دار آمريكايي پس از ربودن دختربچه ۱۱ ساله از منزلش او را به ضرب گلوله مجروح كرده و در بوته زارهاي اطراف رودخانه «مي سي سي پي» رها كردند.
دو مرد نقابدار سياه پوش، دختربچه اي را از منزلش واقع در «مي سي سي پي» ربودند و پس از مجروح كردنش با شليك گلوله او را در كنار رودخانه «مي سي سي پي» رها كردند.
بنابراين گزارش، دو مرد نقابدار آمريكايي در حالي كه لباس سياه بر تن داشتند ساعت ۱۰ و ۴۵ دقيقه ديشب به وقت محلي  ناگهان به منزلي واقع در جنوب جكسون وارد شده و با آگاهي از نبود صاحبخانه اين دختر ۱۱ ساله را از منزل ربودند.براساس اين گزارش،«داناشا» در حالي كه از ناحيه دست و پهلو هدف گلوله قرار گرفته و خون زيادي از وي رفته بود در لاي بوته زارهاي كنار رودخانه «مي سي سي پي» رها شد. داناشا با حال نيمه جان و مجروح خود را كشان كشان به منزلي در نزديكي بوته زارها مي رساند و پس از چند بار كوبيدن درب،  صاحبخانه در را به روي وي باز مي كند.«داناشا» ماجراي خود را براي اعضاي اين خانواده شش نفره تعريف كرد.صاحبخانه با ديدن حال وخيم «داناشا» پليس را در جريان گذاشت.
داناشا هم اكنون در مركز پزشكي دانشگاه «مي سي سي پي» بستري است و حال او وخيم اعلام شده است.پليس درپي شناسايي و دستگير دو نقابدار است.
آزار يك دختر ۴ ساله در مركز پيش دبستاني
ديلي تلگراف: دختر چهار ساله اي به وسيله آموزگار يكي از مراكز پيش دبستاني در استراليا مورد تعرض قرار گرفت.
دختر چهار ساله اي در يكي از مدارس پيش دبستاني «آدلايد» استراليا از سوي آموزگارش مورد تعرض قرار گرفت.براساس اين گزارش، مرد ۲۸ ساله اي كه به عنوان دستيار معلم به اين مركز آمده بود طي ماه گذشته نسبت به آزار و اذيت اين دختر چهارساله اقدام كرده بود. مسئولان اين مركز معتقدند هيچ چيز بدتر و دردآورتر از آزار و اذيت كودكان معصوم نيست.آنها در ادامه افزودند: هر چند تعاليم مدرسه ما در سطح بالايي است اما بايد مطمئن باشيم كسي را كه براي آموزش به كودكان انتخاب مي كنيم از سلامت روحي برخوردار باشد.اين گزارش حاكي است، متهم در حال حاضر حق تدريس نداشته و در بازداشت است تا نتيجه تحقيقات پليس مشخص شود.
گفتني است، او به زودي براي محاكمه به دادگاه احضار مي شود.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش انفورماتيك    |    بـورس    |    حوادث    |    خارجي    |
|   سياسي    |    داخلي    |    شهري    |    ورزش    |    يادداشت    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |