شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۹۷ - May 14, 2005
واليبال نوجوانان آسيا و اقيانوسيه _ تهران
ژاپني ها تسليم نوجوانان ايران شدند
002217.jpg
گروه ورزشي - علي شاكري: پنجمين دوره رقابت هاي واليبال نوجوانان آسيا-اقيانوسيه (انتخابي قهرماني جهان) با پيروزي ايران بر ژاپن از مدعيان سنتي واليبال قاره آغاز شد.
تيم ايران كه در دوره هاي گذشته اين بازي ها عناوين قهرماني و نايب قهرماني را به دست آورده است، با اين پيروزي براي ساير مدعيان خط و نشان كشيد. البته سواي بازي ايران و ژاپن، ديدار دو تيم استراليا و چين هم ديداري حساس بود كه چيني ها در مرز شكست توانستند با بازگشت عالي به بازي، حريف بلندقامت اقيانوسيه اي خود را ناكام بگذارند.
بازي آخر روز اول هم بين دو تيم كره جنوبي و هند يك فينال زودهنگام بود كه باعث به وجد آمدن اندك تماشاگران حاضر در سالن واليبال آزادي شد.
تيم ايران در بازي مقابل ژاپن بسيار پراشتها ظاهر شد و بجز گيم سوم كه حريف تا امتيازات پاياني پا به  پا پيش آمد، در دو گيم ديگر خيلي زود در ميانه راه نتيجه و برتري را به تيم ايران سپرد. هماهنگي تيم ايران در دفاع روي تور و حمله كاملاً مشهود بود؛ ضمن اينكه ژاپني ها در مقابل سرويس هاي هدفدار و پرشي بازيكنان ايراني هرگز نتوانستند دريافت هاي مطلوبي داشته باشند. به همين دليل، بجز لحظاتي معدود «اوكوموتو» بازيساز خوش پنجه كمتر توانست به پاسهايش سرعت لازم را دهد. قامت كوتاه ژاپني ها هم مزيد بر علت بود تا تيم ايران در حمله روي تور برتري خود را به راحتي بر حريف تحميل كند. در تيم ايران،صابر نريمان نژاد  يك بازيساز هوشيار بود كه با ريتمي ملايم و همانند يك پاسور با تجربه براساس موقعيت و شرايط بازي بهترين پاس ها را ساخت. محمد موسوي عراقي و علي نجفي هم به عنوان بازيكنان سرعتي به بهترين شكل عمل كردند و هر دو در دفاع و حمله خوب بودند.
علي سجادي و ميلاد صادقي هم به عنوان ياران قدرتي خوب ظاهر شدند و هم در دريافت توانستند مكمل خوبي براي عبدالرضا عليزاده ليبرو تيم ايران باشند. كاپيتان «منصور زادون» در پاسور با ضربات به موقع و عالي اش چهره متمايزي نسبت به ساير همبازيانش داشت.
* ايران ۳ _ ژاپن صفر
گيم ها (۲۵ _ ۱۶ ، ۲۵ _ ۱۷ ، ۲۵ _ ۲۲)
داور اول: ليو جيانگ (چين) داور دوم: اوهويانگ جون (كره)
* تايوان ۳ - تايلند صفر
گيم ها (۲۵ _ ۲۱ ، ۲۵-۲۱ ، ۲۵-۱۸)
* چين ۳ - استراليا ۲
گيم ها (۲۵-۲۲ ، ۲۱-۲۵ ، ۲۱-۲۵ ، ۲۵-۲۳ ، ۸-۱۵)
برنامه بازيهاي امروز (سالن واليبال)
ساعت ۱۴: ژاپن _ تايوان
ساعت ۱۶: چين _ كره جنوبي
ساعت ۱۸: ايران _ تايلند
ساعت ۲۰: هند _ استراليا
در حاشيه
* بهروز جعفري  و نادر انصاري  دو داور ايراني  به  همراه  ۶ داور از كشورهاي  ديگر، اين  دوره  از مسابقات  را قضاوت  مي كنند.
* بازيكنان  تيم  ملي  واليبال  ايران  كه  در اردو بسر مي برند، به  دليل داشتن  استراحت ، عصر ديروز همراه  با پارك  كي  وون  سرمربي  كره اي  خود درسالن  حضور يافته  و از نزديك  بازي  بازيكنان  تيم  واليبال  نوجوانان  ايران  را تماشا كردند.
عكس:مجتبي جانبخش

ناصر حجازي كانديداي رياست جمهوري شد
حجازي: جوانان از من حمايت خواهند كرد
002214.jpg
گروه ورزشي: ناصر حجازي ، يكي  از داوطلبان  نهمين  دوره  انتخابات  رياست  جمهوري  بر رايگان  بودن  ورزش  و آموزش  در كشور تأكيد كرد و گفت : تلاش  خواهم  كرد درصورت  پيروزي  در انتخابات ، تربيت  بدني  و آموزش  را رايگان  كنم ، تا همه  از آن  بهره مند شوند.مربي  سابق  تيم  استقلال  تهران  كه ديروز و در چهارمين  روز از ثبت  نام  داوطلبان  انتخابات  رياست  جمهوري  براي ثبت  نام  به  وزارت  كشور آمده  بود، بعد از ثبت  نام  در گفت  و گو با خبرنگاران  اين  سخنان  را در پاسخ  به  سئوالي  درخصوص  برنامه  هايش  براي  ورزش  كشور عنوان  كرد.
حجازي  افزود: بايد در تمام  موارد بودجه  كافي  را در اختيار ورزش  كشور گذاشت  تا جوانان  از امكانات  خوب  برخوردار باشند، اين  در حالي  است  كه  شهريه هاي  يك  ميليون  توماني  آموزش  و هزينه هاي  بالاي  تربيت  بدني  براي  افراد مستضعف  غير قابل  پرداخت  است .ناصر حجازي  در پاسخ  به  سئوالي  درخصوص  مهمترين  رقيب  انتخاباتي  خود، گفت : همه  رقيب  من  هستند و رقابت  بسيار فشرده  است .
خبرنگاري  از دروازه  بان  سابق  تيم  ملي  فوتبال  پرسيد، براي  اينكه  از حريفان  خود در تبليغات  انتخاباتي ، گل  نخوريد، چه  كار خواهيد كرد؟، حجازي  گفت : ممكن  است  كه  گل  بخورم  و اين  طبيعي  است .وي  در پاسخ  به  سئوالي  درخصوص  حاميان  خود در انتخابات ، گفت : كشور ما ۳۰ ميليون  جوان  دارد و جوانان  از من  حمايت  خواهند كرد.

زندي، نايب رئيس «ايپز» شد
002205.jpg
خبرنگار همشهري: روز گذشته انتخابات هيأت  رئيسه انجمن ورزشي نويسان و عكاسان ورزشي جهان (ايپز) در مراكش  برگزار شد و منوچهر زندي دبير انجمن خبرنگاران و عكاسان ورزشي ايران به عنوان يكي از نواب رئيس اين انجمن انتخاب شد. زندي كه به همراه ۱۲ كانديداي ديگر رقابتي بسيار نزديك براي كسب اين عنوان داشت، در پي حمايت آسيايي ها از وي، به اين سمت انتخاب شد. نمايندگان روسيه، ليتواني، يونان و كويت ديگر نواب انتخاب شده در هيأت رئيسه انجمن جهاني ورزشي نويسان بودند.منوچهر زندي يكي از پيشكسوتان عرصه مطبوعات ورزشي ايران است كه در سال هاي اخير تلاش هاي بسيار وسيعي را براي تثبيت موقعيت خبرنگاران ايران در عرصه هاي مختلف بين المللي انجام داده است.

قزوين قهرمان ژيمناستيك كشور
002211.jpg
خبرنگار همشهري: مسابقات ژيمناستيك قهرماني كشور در دو رده سني ۱۴ تا ۱۶ سال و ۱۶ سال به بالا با قهرماني تيم ميزبان با امتياز ۱۳۵/۵۵ در قسمت تيمي  بالاي ۱۶ سال به پايان رسيد.
استان هاي اردبيل و تهران، مقام هاي دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
در رده سني ۱۴ تا ۱۶ سال و در قسمت تيمي، تيم ژيمناستيك كرج با ۱۲۱/۲۵ امتياز در مكان نخست ايستاد، استان مازندران دوم شد و تيم استان تهران مقام سوم را به خود اختصاص داد. در قسمت انفرادي رده سني ۱۴ تا ۱۶ سال هادي خناري نژاد از مازندران با
۴۱/۷ امتياز اول شد و محمد صمدي كائيني از كرج با ۴۱/۵۵ امتياز و احسان خدادادي از مازندران با ۴۱/۲ امتياز، مقام هاي دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.در قسمت بالاي ۱۶ سال نيز سيد حميدرضا بابايي از قزوين با امتياز ۴۶/۷ امتياز در جاي نخست ايستاد، سروش پولاديان از تهران با ۴۶/۴۵ به عنوان دوم دست يافت و يونس خدابنده از كرج با ۴۶/۵ جايگاه سوم را به خود اختصاص داد.
گفتني است، سيد حميدرضا بابايي از قزوين قهرمان قهرمانان اين دوره از مسابقات شد.

ركورد شكني در دو و ميداني نوجوانان
گروه ورزشي: در مسابقات دو و ميداني قهرماني نوجوانان كشور در شهر ساري سه ركورد نوجوانان كشور در رشته هاي پرش ارتفاع و پرتاب ديسك شكسته شد.در رشته پرش ارتفاع امين حسين زاده از استان بوشهر با ركورد ۲ متر و ۵ سانتي متر به ميزان ۵ سانتي متر ركورد نوجوانان كشور را بهبود بخشيد.
همچنين در رقابت هاي روز نخست سيد علي شاهرخي از استان قم در پرتاب ديسك با ركورد ۵۹ متر و ۹۰ سانتي متر به ميزان ۳ متر و ۱۶ سانتي متر بر ركورد نوجوانان كشور افزود.

ليگ برتر فوتبال ايران
ذوب آهن به رده دوم جدول صعود كرد
گروه ورزشي: تنها ديدار معوقه  از هفته  بيست  و ششم  رقابتهاي  فوتبال  باشگاههاي  برتر ايران ، عصر ديروز با برتري  تيم  ذوب  آهن  به  پايان  رسيد.
در اين  ديدار كه  در ورزشگاه  تختي  اهواز و در حضور بيش  از پنج  هزار تماشاگر برگزار شد، تيم  ذوب  آهن  موفق  شد با نتيجه  ۲ بر ۱ از سد تيم  استقلال  اهواز عبور كرده  و به  رده  دوم  جدول  رده بندي  ليگ  برتر صعود نمايد.
گلهاي  تيم  ذوب  آهن  در دقيقه  ۴۶ و ۷۶   توسط مهدي  رجب زاده  به  ثمر رسيد.
مصطفي  بيژني  نيز در دقيقه  ۴۷ تنها گل  تيم  استقلال  اهواز را به  ثمر رساند.
شكست  تيم  استقلال  اهواز برابر ذوب آهن  اصفهان ، اولين  باخت  اين  تيم  در ديدارهاي  خانگي  محسوب  مي شود.
از نكات  قابل  توجه  در ديدار ديروز غيبت  ساشا ايليچ  و امير خليفه اصل  دو بازيكن  تيم  استقلال  اهواز بود.
گفته  مي شود كه  امير خليفه اصل ، روز قبل  و در جريان  تمرين  تيم  خود با لوكابوناچيچ  سرمربي  تيم  استقلال  اهواز درگيري  لفظي  پيدا كرده  است .

هاشميان به تيم هانوفر آلمان پيوست
002208.jpg
گروه ورزشي _ حسن حيدري: سرانجام وحيد هاشميان مهاجم تيم بايرن مونيخ از اين تيم جدا شد و به تيم هانوفر آلمان پيوست.
عليرغم اين كه هنوز به طور رسمي از مبلغ اين قرارداد اطلاع دقيقي در دست نيست اما به نظر مي رسد قرارداد هاشميان ۳ ساله و با مبلغ ۸/۲ ميليون يورو باشد.
بعد از اين كه وحيد هاشميان يك فصل را در تيم بايرن مونيخ در تركيب اصلي قرار نگرفت تصميم به جدايي از اين باشگاه بزرگ را گرفت. بايرن در اين فصل حتي زماني كه با چند گل از حريف پيش بود از هاشميان استفاده نمي كرد. گويا فيليپس ماگات اعتقاد به اين مهاجم ارزشمند كشورمان نداشت. حتي بعد از اين كه قهرماني بايرن نيز مسجل شد باز هم نوبت بازي به هاشميان نرسيد.
سايت AFC درباره انتقال هاشميان به هانوفر نوشت: «پس از نيمكت نشيني هاي مهاجم ذخيره بايرن در اين فصل وحيد هاشميان با امضاي قراردادي سه ساله به تيم هانوفر پيوست. هاشميان كه تا اواسط سال ۲۰۰۷ با تيم بايرن قرارداد داشت در ازاي انتقال خود به هانوفر يك ميليون يورو دريافت كرد.
در همين حال، تيم هانوفر براي آزاد كردن اين مهاجم ايراني بايد يك ميليون يورو به قهرمان بوندس ليگا بپردازد.مهاجم ايراني بايرن فصل گذشته در ازاي دريافت دو ميليون يورو از بوخوم راهي بايرن شده بود اما او تنها در هشت ديدار بوندس ليگا به ميدان رفته بود.
همچنين سايت رسمي كنفدراسيون فوتبال آسيا با عنوان هلي كوپتر به سوي هانوفر پرواز كرد نوشت: «علي كريمي مهاجم جديد بايرن مونيخ مجبور است كه اين فصل را بدون همراهي هموطن خود وحيد هاشميان در بايرن سپري كند، چرا كه وحيد هاشميان راهي هانوفر شد.»

انتخاب ناظرين بازي هاي ايران با كره شمالي و بحرين
گروه ورزشي: ازسوي فدراسيون جهاني فوتبال «بون تك لي» از سنگاپور به عنوان نماينده ويژه بازي ايران با كره شمالي انتخاب شد.ت
همچنين «موزاميل محمد» از سنگاپور نيز بازي ايران _ بحرين را نظارت خواهد كرد. اين دو ديدار طي روزهاي ۱۳ و ۱۸ خرداد در تهران انجام خواهد شد.

اطلاعيه فدراسيون فوتبال در رابطه با سفر به ژاپن
فدراسيون فوتبال با انتشار اطلاعيه اي نسبت به گروه ها و آژانسهاي مسافرتي كه از طريق قانوني و غيرقانوني قصد اعزام تماشاگران به ژاپن را دارند هشدار داد.
در اين اطلاعيه آمده است: «نظر به اينكه چندي است گروه ها و آژانس هاي مسافرتي چه قانوني و چه غيرقانوني با درج آگهي و تبليغات گسترده در رسانه هاي مختلف، جهت اعزام هواداران و تماشاگران به منظور همراهي تيم ملي فوتبال ايران در چهارچوب مسابقات مقدماتي جام جهاني به كشور ژاپن اقدام كرده اند، لازم مي داند به اطلاع همگان برساند كه اين فدراسيون تاكنون هيچ گونه نظارت و همكاري با اينگونه آژانسهاي مسافرتي نداشته بنابراين هرگونه سوءاستفاده از نام فدراسيون فوتبال موجب پيگرد قانوني است.»

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |