چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۱۷ - Jun 8, 2005
در ديدار رئيس و اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران با استاندار نجف اعلام شد:
آمادگي شهرداري و شوراي شهر تهران
براي عمران و توسعه شهر نجف
استاندار نجف: ملت هاي ايران و عراق مشتركات فراواني دارند
و هيچ قدرتي نمي تواند بين دو ملت شكاف ايجاد كند
004092.jpg
در ديدار رئيس و اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران با استاندار نجف و هيأت همراه كه ديروز انجام شد، راه هاي همكاري ميان شوراي شهر و شهرداري تهران براي توسعه و عمران شهر نجف مورد بررسي قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر تهران، مهندس مهدي چمران رئيس شوراي شهر تهران ضمن خوشامدگويي به استاندار شهر نجف با اشاره به تغييرات روبه رشد كشور عراق گفت: كشور عراق پس از سقوط صدام جنايتكار قدم هاي بزرگي را براي پيشرفت برمي دارد. اخوت اسلامي ايرانيان با ديگر برادران مسلمان جهان از آموزه هاي ديني و سياسي ماست كه از رهبر كبير انقلاب امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري آموخته ايم.
يكپارچگي و وحدت مسلمانان مي تواند بزرگترين مانع در برابر سياست هاي امپرياليست جهاني آمريكا باشد.
مهندس چمران افزود: شورا و شهرداري تهران آمادگي خود را براي هرگونه همكاري عمراني و خدمات شهري با استانداري و شهرداري شهر مقدس نجف اعلام مي كنند.
اسعد سلطان ابوكلل استاندار نجف در اين ديدار ضمن تشكر از حسن استقبال شورا و شهرداري تهران از هيأت همراهش گفت: جنگ تحميلي صدام عليه كشور ايران شكاف بين دو ملت دوست، ايران و عراق ايجاد كرد. در زمان جنگ تحميلي مدتي به همراه شهيد آيت الله محمدباقر حكيم در زندان بودم. ملت ايران و عراق مشتركات فراواني با يكديگر دارند و هيچ قدرتي در دنيا نمي تواند بين اين دو ملت شكاف ايجاد كند.
در اين ديدار شيخ خالد يونس النعماني نايب رئيس و معاون استاندار شهر نجف درباره اين شهر گفت: نجف يكي از شهرهاي مقدس شيعيان جهان است. امروز براي دنيا ثابت شده است كه مرجعيت شيعه مي تواند نجف و حتي دنيا را هم اداره كند. تشيع اهل صلح و صفاست قتل و غارت را دشمنان ما انجام مي دهند.
وي از امام خميني(ره) به عنوان يكي از رهبران بزرگ سياسي جهان ياد كرد و افزود: امروز جهانيان با تغييرات و تحولات سياسي گسترده كه رخ داده است متوجه شده اند كه گفته هاي امام خميني(ره) همگي درست بود.
وي خاطرنشان كرد: اميدواريم بتوانيم از تجربيات سياسي ايرانيان در اداره عراق بهره ببريم. ما با شما برادر هستيم و از يكديگر جدا نيستيم.
همچنين مهندس چمران با اشاره به گفته هاي ايشان گفت: اميدوارم مردم عراق و شيعيان شهادت طلب عراق، نيروهاي اشغالگر آمريكايي را از خاك عراق بيرون كنند.
در اين ديدار داود تاجران مسئول پشتيباني شهرداري تهران در شهر نجف اشرف گزارشي پيرامون فعاليت شهرداري تهران در اين شهر ارائه كرد و افزود: شهرداري تهران در جمع آوري زباله هاي شهر نجف كه چند ماه در شهر انباشته شده بود، نقش جدي داشت. همچنين با سم پاشي گسترده كه در سطح شهر انجام شده، تعداد سگ هاي ولگرد و موش هاي اين شهر به شدت كاهش يافت.
وي افزود: تمامي كانال هاي فاضلاب شهر نجف مسدود شده بود كه همگي با همكاري نيروهاي متخصص باز شد و به بهره برداري رسيد.تاجران افزود: يكي از فعاليت هاي ما در شهر نجف زيباسازي خيابان هاي منتهي به حرم امام علي(ع) و رفع موانع اطراف حرم بود. همچنين با همكاري خيرين كرجي آب لوله كشي به حرم امام رسانده شد. در حال حاضر ۲۲۰ پروژه عمراني در شهر نجف تعريف شده است كه بخشي از آنها مراحل مطالعاتي خود را طي كرده اند و در مرحله اجرا قرار دارند. همچنين انجام خدمات شهري در نجف را شهرداري قم برعهده گرفته است. استاندار نجف و هيأت همراه پس از ديدار از شوراي شهر، از برخي طرح هاي عمراني در تهران بازديد خواهند كرد.

ديروز آغاز به كار كرد:
دومين ساعت عقربه اي بزرگ جهان در تهران
004152.jpg
يك ساعت منحصربه فرد با صرف حدود ۶۰ ميليون تومان بر روي تپه هاي عباس آباد نصب شد تا زمان را تا فواصل دور به اطلاع شهروندان تهراني برساند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، اين ساعت با ۱۵ متر قطر و ۱۶۵ متر مربع مساحت بوسيله بتن، آهن و گلهاي مصنوعي ساخته شده است و حدود ۷۰ تن بتن و ۱۴ تن ميلگرد در ساخت آن به كار رفته است . طول عقربه بزرگ آن ۵/۷ متر و عقربه كوچك ۵/۵ متر است و با سيستم الكترونيكي كنترل مي شود.از ويژگي هاي اين ساعت قرار گرفتن بر بالاي تقاطع چندين بزرگراه بر روي ارتفاعات عباس آباد است به طوري كه از نقاط دور دست قابل رويت است؛ زمينه آن گل و گياه است و شهرداري با اين كار قصد مطرح كردن موضوع طبيعت و حفظ محيط زيست را داشته است كه با توجه به جانمايي و منظر شهري، از موقعيت ممتازي نيز برخوردار است.
هزينه ساخت اين ساعت كه حدود ۶۰ ميليون تومان است توسط بخش خصوصي تامين شده و سرمايه گذار به مدت ۳ سال از آن بهره برداري تجاري و تبليغاتي مي كند و سپس به شهرداري واگذار خواهد شد.
لازم به ذكر است شهرداري تهران با رويكرد بازسازي حاشيه بزرگراه ها و خيابان ها اين ساعت را بعنوان نماد نظم و نظم پذيري مردم براي رفع نياز شهروندان ساخته است تا موضوع نظم و ساعت بعنوان يكي از نمادهاي مهم زيست شهري بيشتر در شهر خود را نشان دهد.
بنابر اين گزارش مهندس محمدي  زاده در مراسم بهره برداري از ساعت گل با تاكيد بر اينكه براي تحقق امكان زندگي در كلانشهر تهران، بايد آن را از منظر شهري، زيبا، جذاب و آرامش بخش كرد يادآور شد: اولين رويكرد شهرداري تهران در زيباسازي شهر تهران، توجه به حفظ و احياي بافت هاي تاريخي است كه در اين راستا تاكنون نسبت به بهسازي منظر بسياري از ميادين و خيابانهاي قديمي شهر تهران از جمله ميدان حسن آباد، كوچه مروي، خيابان صف و ميادين اصلي شهر مانند بهارستان، امام خميني(ره)، امام حسين(ع)، انقلاب و... اقدام شده است به طور مثال براي ميدان حسن آباد تاكنون ۳۰ ميليارد ريال هزينه شده است.

آموزش رايگان نگهداري گل و گياه آپارتماني
004080.jpg
كلينيك گل و گياه شهرداري منطقه ۶ تهران سي و دومين دوره آموزش رايگان نگهداري گياهان آپارتماني و توسعه فضاي سبز را از ۱۷ خرداد به مدت ۱۰ روز در فرهنگسراي دانشجو (شفق) برگزار مي كند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ،۶ در اين دوره طي ۵ جلسه موضوعات شناخت گياهان و توسعه فضاي سبز عمودي و باغچه اي، نگهداري گياهان آپارتماني، تكثير گياهان آپارتماني، شناخت آفات و بيماريهاي گياهي آموزش داده مي شود.

جمع آوري كاغذ در ايستگاه هاي جمع آوري زباله
004089.jpg
خبرگزاري فارس: مديرعامل سازمان خدمات موتوري شهرداري تهران گفت: با اجراي طرح تفكيك زباله از مبدا، روزانه ۱۰۵ تن كاغذ در ايستگاههاي مياني زباله، جمع آوري مي شود.مصطفي سليمي با اشاره به اجراي طرح تفكيك زباله از مبدا در برخي از محلات مناطق ۲۲ گانه شهرداري گفت: اجراي كامل طرح نياز به فرهنگ سازي در كليه محلات شهر و تثبيت فرهنگ آن در تك تك محلات دارد. وي افزود: به همين دليل تا زمان نهادينه و تثبيت شدن طرح در هر محله، همچنان بر روي آن محله كار مي كنيم تا در طول زمان طرح در كليه محلات مناطق شهري اجرا شود.

مشكل كارتن خواب ها براي ۵ سال آينده حل مي شود
004083.jpg
خبرگزاري مهر: مدير امور آسيب هاي اجتماعي شهرداري تهران از راه اندازي گرمخانه دائمي و مركز موقت نگهداري از كارتن خوابها و بي خانمانها در ميدان شهيد هرندي تهران خبر داد.حسين فردين اظهار داشت: شهرداري تهران مكاني را در سال ۸۰ كه ۸ هزار متر مربع زيربنا دارد در جنوب شهر مورد نظر قرار داد كه تاكنون ۶۰ درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.وي با اشاره به اعتباري كه شهرداري تا اين مرحله هزينه كرده، افزود: حدود ۴۰۰ ميليون تومان هزينه ۶۰ درصد پيشرفت كار شده و برآورد مي شود كه ۱۳۰ ميليون تومان ديگر اعتبار نياز داريم تا بتوانيم اين گرمخانه و مركز موقت را مورد بهره برداري قرار دهيم.

نخاله ساختماني
004086.jpg
زمين سبز ايران - روزانه بيش از ۱۸ هزار و ۵۹۶ تن خاك و نخاله ساختماني در شهر تهران توليد مي شود اما درصد كمي از آنها مورد بازيافت قرار مي گيرد.
براساس پژوهش هاي گروهي از محققان دانشگاهي، در شهر تهران روزانه بيش از ۱۸هزار و ۵۹۶ تن خاك و نخاله ساختماني توليد مي شود كه از نقاط مختلف شهر به گودهاي مجاز اعم از آبعلي، تلو و ارديب منتقل مي شوند.در اين تحقيق آمده است، بهترين راهكار براي رهايي از مشكل دفع پسماندهاي ساختماني، حفظ محيط زيست و همچنين جلوگيري از هدررفتن سرمايه هاي ملي، بازيافت و استفاده مجدد از خاك و نخاله ساختماني است.

رانندگان تاكسي براي دريافت فرم بيمه
به مناطق پستي مراجعه كنند
از ديروز با آغاز توزيع فرم بيمه رانندگان تاكسي در ۸ منطقه پستي تهران، بيمه رانندگان تاكسي وارد مرحله جديدي شد.
امير محمود دهلوي اظهار داشت: در حال حاضر مهمترين چالش پيش روي ما قبل از اجرايي كردن اين موضوع، عدم اطلاع دقيق از تعداد رانندگان تاكسي است كه تحت پوشش بيمه نبوده و يا بيمه خويش فرما دارند، بنابراين پس از قراردادي كه روز گذشته با شركت پست منعقد شد، فرم هاي مخصوصي در اختيار اين شركت قرار گرفت تا رانندگان تاكسي با مراجعه به ۸ منطقه پستي به اضافه ۵۴ باجه پستي، فرم مربوطه را دريافت و اطلاعات مورد نياز را تكميل و به سازمان تاكسيراني ارسال كنند ضمن اينكه تمام هزينه پست قبلا از سوي سازمان تاكسيراني پرداخت شده است.
دهلوي نشاني مناطق ۸ گانه پستي را كه رانندگان تاكسي مي توانند براي دريافت فرم به آنجا مراجعه كنند به شرح زير اعلام كرد: منطقه ۱۱ پستي: باجه مركزي واقع در ميدان امام خميني و ساير ادارات پست واقع در محدوده، منطقه ۱۳ پستي: واقع در خيابان كارگر جنوبي، منطقه ۱۴ پستي: واقع در ضلع شمال غربي ميدان وليعصر(عج)، منطقه ۱۵ پستي: واقع در خيابان مفتح شمالي، منطقه ۱۶ پستي: واقع در ميدان رسالت، منطقه ۱۷ پستي: واقع در اتوبان شهيد محلاتي، نبرد جنوبي، بلوار كوثر جنب مجتمع قضايي خانواده، منطقه ۱۸ پستي: واقع در شهرري انتهاي خيابان رازي، منطقه ۱۹ پستي: واقع در خيابان شريعتي جنب پل آيت الله صدر.

افزايش ناگهاني آلودگي هوا در تهران
گرم شدن هواي تهران در روز هاي اخير موجب افزايش ناگهاني آلاينده هاي هوا و قرار گرفتن چهار منطقه تهران در شرايط ناسالم شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران ، بررسي وضعيت آلودگي هواي مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در شركت كنترل كيفيت هوا حاكي است كه در ۲۴ ساعت گذشته ميزان آلاينده ها در مناطق ۷ ، ۱۲ ، ۱۳ و ۱۴ به شدت افزايش يافته و با عبور از پي . اس . آي ۱۵۰ ، وارد شرايط ناسالم شدند . ميزان آلاينده ها در ديگر مناطق شهري تغيير چنداني نكرده و در شرايط سالم و پاك قرار دارند.بر اساس اين گزارش مناطق ۲۲ و ۲۱ همچنان از پاكترين نقاط تهران بوده و منطقه ۷ آلوده ترين منطقه شهري محسوب مي شود.

نگاه
004077.jpg
داوود كاظمي

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |