سه شنبه ۷ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۳۴ - Jun 28, 2005
بالاترين ركورد رشد بازار در تاريخ بورس
تعداد خريداران خرد سهام در بورس ۸۱ درصد افزايش يافت
000876.jpg
گروه بورس: آخرين دستاوردها و برنامه هاي توسعه بورس در مجمع عمومي سالانه سازمان كارگزاران بورس اوراق بهادار اعلام شد.
به گزارش خبرنگار ما در اين نشست كه با حضور مديران و كارگزاران بورس برگزار شد، دكتر حسين عبده تبريزي ضمن ارائه تصويري جامع از بازار سهام در سال ۸۳ گفت: عملكرد بورس در سال گذشته در دو بخش متمايز يعني رونق و سپس ركود نسبي قابل بررسي است.
دبير كل بورس افزود: نماگرهاي مختلف فعاليت و همچنين معيارهاي سنجش عملكرد بازار سرمايه در اين سال همگي بيانگر اهميت اين بخش در فراهم آوردن فرصت هاي سرمايه گذاري در قالب اقتصاد ملي است.
وي گفت: ارزش مبادلات سهام در سال گذشته ۵۶ درصد افزايش يافت و تعداد سهام مبادله شده نيز از رشدي ۸۱ درصدي برخوردار شد كه اين ارقام بالاترين ركورد رشد در تاريخ بورس اوراق بهادار به حساب مي آيد.
دكتر عبده افزود: سال گذشته با افزوده شدن ۴۰ شركت جديد به فهرست شركت هاي پذيرفته شده در بورس تعداد شركت هاي درج شده در تابلوي معاملات سهام به ۴۲۶ شركت افزايش يافت.
دكتر عبده گفت: بيشترين ارزش بازار سهام در سال گذشته به ترتيب به گروههاي سيمان و خودرو اختصاص يافت، اما در حركتي مثبت طي دوره ياد شده، مجموع ارزش بازار سهام ۱۰ شركت بزرگتر بورس از ۴۴ درصد به ۷/۳۷ درصد كاهش يافت.
دبير كل بورس اعلام كرد: طي سال گذشته تعداد خريداران سهام ۸۱ درصد افزايش يافت و تعداد دفعات مبادله ۲/۸۵ درصد رشد نشان داد كه اين موضوع نشان دهنده حضور هر چه بيشتر سرمايه گذاران خرد در بازار بوده  و نويددهنده گسترش و توسعه پايه هاي بازار سرمايه ايران است.
وي گفت: سال گذشته ۹۵ درخواست جديد براي پذيرش در بورس دريافت شد كه پس از بررسي مدارك پرونده ۷۱ شركت براي تصميم گيري نهايي در اختيار هيأت پذيرش اوراق بهادار قرار گرفت، هيأت پذيرش نيز با درخواست ۴۰ شركت موافقت كرد، در اين بين نام دو شركت در تالار اصلي و ۳۸ شركت در تالار فرعي درج شد.
دكتر عبده افزود: در سال گذشته با افزايش سرمايه ۱۳۵ شركت به ميزان ۳۳ هزار ميليارد ريال موافقت شد اما از زمستان ۸۳ موضوع افزايش سرمايه شركت ها با سخت گيري بيشتري مورد بررسي قرار مي گيرد.
دبير كل بورس درباره توسعه شبكه كارگزاري گفت: در مجموع ۲۳۹ شعبه كارگزاري در تهران و استانهاي مختلف به خريد و فروش سهام اشتغال داشته اند، ضمن اين كه تعداد كارگزاران بورس از ۵۴ شركت به ۶۹ شركت افزايش يافت.
دكتر حسين عبده تبريزي گفت: در سال ۸۳ با گشايش تالارهاي منطقه اي در اردبيل، اروميه، اهواز، رشت، زاهدان، زنجان، ساري، شيراز، كرج، كرمان، يزد و سپس افتتاح تالارهاي همدان و كيش تعداد تالارهاي منطقه اي فعال بورس در سراسر ايران به ۱۷ تالار افزايش يافت و حلقه بازار سرمايه ايران در شمال ،جنوب، مركز و غرب و شرق كشور تكميل شد.
وي افزود: به تازگي مجوز افتتاح چهار تالار كارگزاري جديد را در مشهد و ۳ تالار ديگر را در اصفهان صادر كرده ايم كه اين موضوع دسترسي شهروندان را به بازار سرمايه هر چه بيشتر آسان مي كند.
دبير كل بورس در ادامه از مستندسازي و اطلاع رساني به موقع و عملكرد سايت ايران بورس تقدير و اعلام كرد: ظرف دو سال گذشته تلاش شده همه اطلاعات موجود در سازمان بورس از طريق سايت ايران بورس در اختيار سهامداران و متقاضيان سرمايه گذاري قرارگيرد و در اين مدت حجم اطلاع رساني در بورس ۱۰ برابر افزايش يافته است.
وي گفت: هيأت مديره بورس نيز با توجه به گزارش كميته ريسك، با تدوين آيين نامه هاي لازم بر گسترش اطلاع رساني، شفاف سازي و بسط نظارت در بورس تأكيد ورزيده است.
دكتر عبده اعلام كرد: ظرف هفته هاي آينده اوراق مشاركت ايران خودرو به عنوان نخستين اوراق مشاركت خصوصي در بورس عرضه مي شود ضمن اين كه تا پايان سال شرايط ورود ابزارهاي مشتقه در بورس فراهم مي آيد.دبير كل بورس با اشاره به چشم انداز مناسب بازار سهام تأكيد كرد: با توجه بر حمايت هاي شفاف و ديدگاه هاي صريح رئيس جمهوري منتخب مردم از بازار سرمايه  پيش بيني مي شود، بورس با رونق و شتاب بيشتري روبه رو شود.

آرامش در بورس
000873.jpg
گروه بورس: سرانجام با صعود دوباره شاخص هاي اصلي بورس اوراق بهادار بار ديگر آرامش به تالارهاي مبادلات سهام بازگشت.
به گزارش خبرنگار ما براين اساس در جريان مبادلات روز گذشته بورس تهران شاخص كل قيمت سهام ۲۲ واحد افزايش يافت و به رقم ۱۲ هزار و ۳۴۹ واحد رسيد.
بنابراين گزارش در اين روز شاخص عملكرد تالار فرعي از شاخص عملكرد تالار اصلي سبقت گرفت و با ۴۹ واحد رشد رقم ۱۱ هزار و ۴۵۴ واحد را براي خود به ثبت رساند.
شاخص عملكرد تالار اصلي نيز طي روز گذشته با ۱۵ واحد افزايش به ۱۲ هزار و ۲۴۹ واحد نزديك شد.
در اين روز كاري شركت هاي صنعتي بورس تهران عملكرد مطلوبي داشتند و در نتيجه شاخص صنعت با ۲۲ واحد رشد تا رقم ۹ هزار و ۳۶۳ واحد افزايش يافت.
اما عملكرد نامطلوب شركت هاي سرمايه گذاري حاضر در بورس ديروز افت ۵/۸۴ واحدي شاخص مالي را رقم زد.براساس اين گزارش طي روز گذشته شاخص سهام ساختمان ۱۰ واحد و گروه وسايل نقليه ۳۲ واحد و شاخص سهام نفت و پتروشيمي ۴۶ واحد افزايش يافتند.

نخستين گردهمايي باشگاه تحليلگران
سرمايه گذاري بين المللي
گروه بورس: اولين گردهمايي باشگاه تحليلگران سرمايه گذاري بين المللي به همت مؤسسه توسعه صنعت سرمايه گذاري ايران با حضور كارشناسان و صاحبنظران بازار سرمايه كشور برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما در اين جلسه مشاركت كنندگان دوره تحليلگري بين المللي سرمايه گذاري و متخصصان بازار سرمايه حضور داشتند. در اين نشست دكتر فرشاد هيبتي دبير كل موسسه توسعه صنعت سرمايه گذاري ايران از كارشناسان خواست تا در محيطي دوستانه و منسجم نظرات و پيشنهادات خود را در هر زمينه اي ارائه دهند و ابراز اميدواري كرد ، چنين نشستهايي به شكل مداوم برگزار شود. به گفته وي بازار مالي در حال حاضر بيش از هر زمان ديگري نيازمند تحليلگران سرمايه گذاري حرفه اي بوده و در اين راستا اخلاق و منش مبتني بر معيارهاي انساني نجات دهنده بازار پرتلاطم كنوني خواهد بود.

برگزار ي نشست «بازار سرمايه پس از انتخابات»
گروه بورس: نشست بررسي وضعيت بازار سرمايه پس از انتخابات امروز با حضور دكتر محمد خوش چهره در تالار كارگزاري بانك كشاورزي برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار ما اين نشست به ابتكار كانون سهامداران حقيقي و از ساعت ۱۵ تا ۱۶ بعدازظهر امروز در تالار بانك كشاورزي واقع در خيابان وصال تشكيل خواهد شد.پيش از آن از ساعت ۱۴ تا ۱۵ قرار است شركت ليزينگ غدير در آستانه پذيرش در بورس به سهامداران معرفي شود.

صف خريد براي هپكو
گروه بورس: كارگزاران بورس تهران ديروز با حجم بالاي تقاضا براي خريد سهام هپكو مواجه شدند.
به گزارش خبرنگار ما طي اين روز ۹۲۶ فعال بازار به شركت هاي كارگزاري مراجعه كردند تا براي خريد ۸ ميليون و ۵۵۳ هزار و ۷۴۱ سهم اين شركت به ارزش ۴/۲۲ ميليارد ريال برگه دستور خريد پر كنند.
بنابر اين گزارش كارگزاران بازارگردان روز گذشته براي دو ميليون و ۶۸۹ هزار و ۳۵۹ سهم سرمايه گذاري غدير، ۴۹۶ هزار و ۶۹۶ سهم پتروشيمي اراك، ۸۲۴ هزار و ۶۱ سهم سرمايه گذاري مسكن، ۷۶۵ هزار و ۴۳۳ سهم سرمايه گذاري صنعت و معدن و ۶۴۱ هزار و ۹۱۰ سهم سرمايه گذاري بوعلي دستور خريد وارد سيستم هاي معاملاتي خود كردند تا به روان شدت بازار كمك كنند.
در اين روز در سوي ديگر بازار يك هزار و ۵۲ سهامدار ليزينگ صنعت و معدن براي فروش ۷ ميليون و ۴۱۷ هزار و ۲۱۹ سهم اين شركت به ارزش ۴۲ ميليارد ريال مقابل درهاي شركت هاي كارگزاري صف كشيدند.
براساس اين گزارش روز گذشته ۱۵۸ نفر نيز تعداد يك ميليون و ۱۵۲ هزار و ۶۳۷ سهم سرمايه گذاري ساختمان به ارزش ۵ ميليارد ريال را در بازار عرضه كردند.
سرمايه گذاري آتيه دماوند، سرمايه گذاري غدير، نورد آلومينيوم، سامان گستر اصفهان، افست و سيمان شرق نيز ديروز از جمله شركت هايي بودند كه سهامداران آنها بيش از ساير شركت هاي بورس قصد فروش سهامشان را داشتند.

«ايران ارقام» وارد بورس شد
گروه بورس: با درج نام «ايران ارقام» در فهرست نرخ هاي بورس اوراق بهادار تهران، شمار شركت هاي بورسي به ۴۳۱ شركت رسيد.
به گزارش خبرنگار ما، اين شركت قرار است با نماد «مرقام» در بخش «مشاوره مربوط به نرم افزار و عرضه نرم افزار» به فعاليت خود در تابلوي فرعي ادامه دهد.
بنا بر اين گزارش، از ابتداي سال جاري تاكنون نام ۵ شركت جديد به فهرست نرخ هاي بورس تهران اضافه شده است.بر اين اساس امسال شركت هاي توليد محور خودرو، سيمان سفيد ني ريز، ليزينگ خودرو غدير، رايان سايپا و ايران ارقام به بورس پيوستند و نام همگي آنها در تابلوي فرعي درج شد.

سرمايه گذاري علم است
سروش خسروي
اين روزها مقوله اي به نام «سرمايه گذاري» و به ويژه سرمايه گذاري در بازارهاي اوراق بهادار و بورس به علم تبديل شده و در همه جاي دنيا به اين موضوع به عنوان مفهومي علمي نگريسته مي شود. به عنوان مثال ،همان طور كه شما به هنگام بيماري به پزشك متخصص، در همان رشته بيماري مراجعه مي كنيد، براي خريد و فروش سهام نيز بايد به متخصصان علم سرمايه گذاري در بورس مراجعه كنيد.متأسفانه از آن جا كه بورس هنوز در جامعه ما پديده اي نوين به شمار مي آيد مفهوم تخصص در اين حوزه از علم چندان جانيفتاده است.اين مشكل به ويژه در عرصه رسانه ها موجب شده خبرنگاران و نويسندگان مطبوعات و خبرگزاري ها به محض مشاهده هر گونه تحولي در بازار سرمايه و بورس اوراق بهادار به جاي ريشه يابي فني و علمي موضوع به «دراماتيزه» كردن مسئله و داستان  سرايي هاي نادرست روي آورند، كه طبيعتاً براي سلامت رواني فعالان بازار و سرمايه گذاران نيز مضر تلقي مي شود.
آخرين نمونه چنين برخوردي را در انتشار اخبار مربوط به افت شاخص هاي بورس در روز شنبه مشاهده كرديم. در روزي كه شاخص ها به دو دليل كاملاً فني، يكي حركت درصدگيران حرفه اي كه در هر بازار سهامي فعال هستند.و ديگري احتياط مديران برخي شركت هاي وابسته به دولت كاهش يافته بودند، برخي موضوع را به جريان هاي پشت پرده نسبت دادند و عده اي ديگر كاهش شاخص ها را به موضوعات مطلوب خود متصل كردند و آنان كه دستاويزي براي قصه گويي نيافته بودند انگشت اتهام را به سوي سازمان ناظر و مجري بازار نشانه رفتند.
در اين خصوص لازم است به چند نكته اشاره شود:
۱- حضور سرمايه گذاران با ديد كوتاه مدت و درصدگيري از نوسان هاي بازار، كاري معمول در همه بورس هاي دنيا و در صورت باقي ماندن در حد مطلوب خود يكي از لوازم رونق بورس و افزايش قدرت نقد شوندگي سهام به حساب مي آيد درباره نحوه تأثير اين عامل بر نوسان شاخص ها قبلاً به طور كامل در صفحه بورس همشهري توضيح داده شد.
۲- اما در مورد دوم بايد گفت در حال حاضر بخش بزرگي از بازار سهام تهران در اختيار مجموعه هاي بزرگ وابسته به دولت است.به عنوان مثال، در حال حاضر سازمان تأمين اجتماعي و زير مجموعه هايش حدود ۱۴ درصد ارزش بازار سهام را در اختيار دارند.
از سوي ديگر حدود ۱۵ درصد ارزش جاري بورس تهران در اختيار شركت هاي سرمايه گذاري وابسته به بانك هاست به اين فهرست شركت هاي وابسته به سازمان گسترش و سازمان توسعه معادن و بسياري سازمان هاي دولتي ديگر را هم بيفزاييم.
متأسفانه مديران اين مجموعه ها به دلايلي كه از حوصله بحث ما خارج است، در آستانه تغيير دولت ترجيح مي دهند بدون ريسك كردن تا قطعي شدن انتصاب مديران جديد دوره مديريت خود را سپري كنند و به اصطلاح بيشتر مايلند فعلاً دست به عصا حركت كنند. همين موضوع عملاً بخش بزرگي از ارزش ها و نقدينگي موجود در تالارهاي مبادلات سهام را بلوكه كرده و موجبات بروز برخي مشكلات را فراهم آورده است.
۳- اما در خصوص نكته آخر بايد يادآور شد سازمان بورس اوراق بهادار و مؤسسه هاي مشابه آن در همه جاي دنيا در «بازي سهام» فقط نقش «داور» را ايفا مي كنند، در واقع اين سازمان به عنوان نهاد ناظر فقط وظيفه اش در اختيار گذاشتن «توپ» و «زمين مناسب بازي» و در نهايت «داوري عادلانه» و «سوت زدن» به موقع در هنگام تخلف است.
به اين ترتيب اگر با ديد علمي به موضوع بورس و سرمايه گذاري بنگريم سازمان بورس به عنوان داور بي طرف، نقشي در فراز و فرود شاخص ها ندارد بلكه اين بازيگران بازي سهام هستند كه توپ نقدينگي را به حركت در مي آورند و جهت بازي يعني نمودار شاخص را ترسيم مي كنند.خوشبختانه  سازمان بورس اوراق بهادار در حال حاضر از جمله سازمان هاي تخصصي و مدرن در حوزه فعاليت خود به شمار مي آيد، بنابراين چه بهتر كه به اين مفاهيم علمي توجه كافي داشته باشيم و براي دريافتن واقعيت ها به سراغ متخصصان واقعي برويم.

اقدام جدي بورس براي مقابله با اخلال گران
گروه بورس: گفته مي شود سازمان بورس تلاش سازمان  يافته اي را براي مقابله با اخلا ل گران در بازار سهام آغاز كرده است.
به گزارش منابع مطلع، در پي برخي بي نظمي هاي سازمان يافته از سوي دو روزنامه اقتصادي صبح، در ابتداي هفته جاري سازمان بورس تصميم به برخورد قضايي با افراد فوق گرفته است. در اين زمينه، دكتر محمد خوش چهره نيز در ابتداي هفته جاري در خصوص اغتشاش در بازار تذكر داد و از وزارت اطلاعات خواست اين افراد را شناسايي كند.
اين منبع مي افزايد: از گردانندگان هجوم سازمان يافته به نظم بازار سهام، يكي از روزنامه هاي اقتصادي صبح است كه طي دو سال گذشته بيش از ۱۸۰ خبر جعلي در مورد بورس منتشر كرده است. در مورد اخير مدير يكي از صندوق هاي سرمايه گذاري خارج از بورس به تأمين مالي اقدام فوق براي برخي اهداف خاص شخصي دست زده است.از ديگر افراد اين پرونده شخصي است كه در به هم زدن مجامع شركت هاي بورسي شهرت داشته و پيش از اين نزديك به يك سال نيز به سبب اقدامات اخلال گرانه در نظم بازار در بازداشت بوده و به تازگي بار ديگر اقدامات مرسوم خود را آغاز كرده است.

تغييرات قيمت سهام
دو شنبه ۶ تير ۸۴
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۰.۰۱
۱
۸,۸۶۰
شهد
۰.۶۷
۹
۱,۳۵۱
آبسال
۵-
۱۱۶-
۲,۲۰۵
آبگينه
۲.۰۱-
۱۷۳-
۸,۴۵۰
آلومتك
۰.۴۲
۱۶
۳,۸۱۴
آهنگري تراكتورسازي ايران
۲.۲۶-
۹۶-
۴,۱۵۶
الكتريك خودرو شرق
۰.۲۱-
۱۹-
۹,۰۵۰
ايران ترانسفو
۲.۳۵
۱۱۰
۴,۸۰۰
ايران خودرو
۴.۹۸-
۱۴۱-
۲,۶۸۹
ايران مرينوس
۴.۹۹
۲۸۰
۵,۸۸۶
ايرانيت
۴.۹۹
۵۲۲
۱۰,۹۷۸
بازرسي فني وكنترل خوردگي تكين كو
۰.۰۷-
۱-
۱,۳۵۲
بسته بندي ايران
۴.۹۹-
۳۱۹-
۶,۰۷۸
بين المللي توسعه ساختمان
۳.۰۳
۲۰
۶۸۰
پارس الكتريك
۳.۰۷
۱۹۲
۶,۴۵۰
پارس دارو
۲.۲۹
۱۴۸
۶,۶۲۵
پارس سرام
۰
۰
۴,۱۲۷
پارس سويچ
۴.۸۸-
۳۳-
۶۴۳
پارسيلون
۰.۶۱-
۸۲-
۱۳,۲۶۰
پتروشيمي اراك
۳.۵۶
۴۹۵
۱۴,۴۰۰
پتروشيمي خارك
۴.۹۵-
۸۹-
۱,۷۱۰
پلاستيران
۳.۵۹-
۴۹۴-
۱۳,۲۵۰
تامين ماسه ريخته گري
۵
۱۸۲
۳,۸۲۵
تجهيزنيروي زنگان
۴
۱۷۱
۴,۴۴۸
تراكتورسازي ايران
۴.۹۹
۱۲۴
۲,۶۰۹
تكنوتار
۰.۱۵
۸
۵,۲۸۰
توسعه معادن روي ايران
۴.۹۷
۱۲۴
۲,۶۱۸
توليدتجهيزات سنگين هپكو
۳.۳۳
۳۸
۱,۱۸۰
توليدمحورخودرو
۴.۹۵-
۷۰-
۱,۳۴۵
توليدي گرانيت بهسرام
۰.۲۱
۹
۴,۲۴۰
جام دارو
۳.۳۷
۳۵۱
۱۰,۷۶۸
حمل ونقل توكا
۰.۱۶-
۱۱-
۶,۷۹۷
داروسازي اسوه
۰.۲۷
۳۶
۱۳,۵۰۰
داروسازي اكسير
۲.۴۷-
۲۲۸-
۹,۰۰۰
داروسازي جابرابن حيان
۲.۰۸
۱۵۷
۷,۷۰۰
داروسازي روزدارو
۱.۳-
۵۵-
۴,۱۹۰
داروسازي سبحان
۱.۶۶-
۲۶۴-
۱۵,۶۶۰
دارويي رازك
۳.۶۴
۳۷
۱,۰۵۴
درخشان تهران
۰
۰
۳,۴۹۴
دشت مرغاب
۳.۵۵-
۴۹۷-
۱۳,۵۰۰
ذغال سنگ نگين طبس
۰
۰
۱,۴۵۸
روغن نباتي پارس
۴.۵-
۱۵۸-
۳,۳۵۱
ساختمان اصفهان
۰.۴۳
۷
۱,۶۵۰
ساسان
۴.۹۹-
۱۹۹-
۳,۷۸۹
سامان گستراصفهان
۴.۳۹
۲۶۱
۶,۲۰۰
سايپا
۲.۳۸
۷۱
۳,۰۵۰
سپنتا
۱۶.۷-
۳۶۰-
۱,۷۹۶
سرما آفرين
۴.۹۷-
۹۹-
۱,۸۹۱
سرمايه گذاري آتيه دماوند
۰.۲۹
۴
۱,۴۰۳
سرمايه گذاري بهمن
۰.۱۱
۲
۱,۹۰۰
سرمايه گذاري بوعلي
۱.۳۱-
۳۶-
۲,۷۱۰
سرمايه گذاري پارس توشه (هلدينگ )
۱.۰۳
۴۲
۴,۱۲۰
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۴.۹۶
۱۲۳
۲,۶۰۲
سرمايه گذاري توسعه آذربايجان
۲.۹۶-
۲۸۹-
۹,۴۶۰
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۴.۹۴
۷۷
۱,۶۳۶
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۴.۵۳
۱۷۶
۴,۰۶۰
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات
۰.۸۸
۱۰
۱,۱۴۲
سرمايه گذاري توسعه ملي
۴.۹۹
۳۸۷
۸,۱۳۵
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۴.۹۸-
۲۳۳-
۴,۴۴۶
سرمايه گذاري ساختمان ايران (هلدينگ )
۰.۰۶
۱
۱,۷۱۵
سرمايه گذاري سپه
۰.۱۸-
۵-
۲,۸۵۰
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي
۰.۲۶-
۵-
۱,۹۵۰
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۵
۱۵۳
۳,۲۱۵
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۱.۷۹-
۵۱-
۲,۸۰۰
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۰.۰۵
۲
۴,۱۸۴
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۳.۵۲
۱۱۳
۳,۳۲۲
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهرايران
۰
۰
۴,۳۱۹
سرمايه گذاري مسكن
۳.۹۷-
۶۰-
۱,۴۵۱
سرمايه گذاري ملت
۴.۶۶-
۸۳-
۱,۷۰۰
سرمايه گذاري ملي ايران
۰.۹۴
۲۲
۲,۳۷۰
سرمايه گذاري نيرو
۱۰.۵۲
۱۱۷۲
۱۲,۳۱۳
سنگ آهن گل گهر
۰
۰
۹,۷۷۶
سيمان ايلام
۰.۱۶
۲۱
۱۲,۹۶۱
سيمان تهران
۴.۹۵-
۱۳۲۴-
۲۵,۴۰۰
سيمان خزر
۰.۱۲-
۳۲-
۲۶,۲۶۵
سيمان شاهرود
۵-
۷۴۲-
۱۴,۱۱۲
سيمان شرق
۲.۵۳
۱۶۰
۶,۴۸۶
سيمان فارس و خوزستان
۴.۹۹-
۳۶۳-
۶,۹۰۷
سيمان كارون
۰.۱۲-
۲۴-
۱۹,۵۶۴
سيمان كرمان
۲.۲۵-
۱۶۱-
۷,۰۰۰
سيمان هگمتان
۱.۲۷-
۳۵-
۲,۷۲۰
شهد ايران
۰.۵۲-
۳۷-
۷,۱۰۰
شيرپاستوريزه پگاه اصفهان
۴.۹۹
۱۹۴
۴,۰۸۱
شيمي داروئي داروپخش
۰.۹۵-
۱۳-
۱,۳۴۹
صنايع آذرآب
۰
۰
۱,۲۶۶
صنايع بسته بندي مشهد
۵
۴۵۹
۹,۶۴۸
صنايع جوشكاب يزد
۴.۹۸-
۱۷۷-
۳,۳۷۸
صنايع شيميايي فارس
۴.۹۹
۲۵۷
۵,۴۱۱
صنايع فلزي ايران
۰.۱۷-
۱۱-
۶,۶۲۱
صنايع لاستيكي سهند
۲.۲۷-
۷۹-
۳,۴۰۰
صنايع مس شهيد باهنر
۰
۰
۲,۴۲۴
صنعتي آما
۲.۵۹
۱۹۳
۷,۶۳۸
صنعتي دريايي ايران
۱.۱۶-
۱۰۱-
۸,۶۰۰
عمران وتوسعه فارس
۴.۱۹
۱۱۳
۲,۸۱۰
فرآورده هاي نسوز پارس
۱.۳۴
۱۸۵
۱۳,۹۹۰
فرآوري موادمعدني ايران
۴.۹۹-
۵۷۷-
۱۰,۹۷۵
قند اصفهان
۴.۷۶-
۸۴-
۱,۶۸۱
قند پارس
۴.۹۹
۸۶
۱,۸۱۰
قند مرودشت
۴.۶۷
۲۴۲
۵,۴۲۹
كابلسازي تك
۴.۹۸
۲۴۸
۵,۲۲۷
كارتن ايران
۰.۸۸-
۵۰-
۵,۶۰۰
كارخانجات داروپخش
۰.۵۷-
۵۱-
۸,۸۴۱
كارخانجات مخابراتي ايران
۳.۳۴
۸۰
۲,۴۷۳
كارخانه فارسيت درود
۰.۲
۳۵
۱۷,۴۹۱
كالسيمين
۳.۱
۸۹
۲,۹۶۰
كف
۰.۲
۸
۴,۰۱۰
كمباين سازي ايران
۰.۹۳
۳۴
۳,۶۷۳
كنتورسازي ايران
۴.۹۸
۲۴۰
۵,۰۶۳
گروه بهمن
۴.۸۵-
۹۱-
۱,۷۸۵
گروه صنعتي بوتان
۴.۹۳-
۳۹۸-
۷,۶۷۵
گروه صنعتي سديد(هلدينگ )
۰.۸۷
۵۵
۶,۴۰۰
گسترش صنايع انرژي آذرآب
۰
۰
۵,۳۴۰
لبنيات كالبر
۵-
۹۸۰-
۱۸,۶۲۳
لوله وتجهيزات سديد
۴.۹۱
۱۵۱
۳,۲۲۴
لوله وماشين سازي ايران
۴.۹۹-
۲۹۸-
۵,۶۶۸
ليزينگ صنعت و معدن
۴.۶۵-
۱۱۶-
۲,۳۷۷
مارگارين
۴.۹۴-
۵۲-
۱,۰۰۰
ماشين سازي اراك
۲.۴۷-
۸۱-
۳,۱۹۹
ماشين سازي نيرومحركه
۴.۹۹-
۲۳۴-
۴,۴۵۵
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۴.۹۸
۱۴۹
۳,۱۴۱
معادن بافق
۱۰.۳
۷۱۰
۷,۶۰۰
معادن منگنزايران
۰
۰
۶,۰۰۰
معدني املاح ايران
۴.۸
۱۷۶
۳,۸۴۴
معدني دماوند
۲.۱۹
۱۴۱
۶,۵۶۸
ملي سرب وروي ايران
۴.۹۷
۱۶۴
۳,۴۶۱
مهرام
۰.۷۸-
۲۲۷-
۲۸,۸۸۵
نفت بهران
۵-
۱۳۰۷-
۲۴,۸۴۵
نفت پارس
۴.۹۹-
۳۷۶-
۷,۱۶۲
نورد آلومينيوم
۵-
۳۷۳-
۷,۰۸۸
نوسازي وساختمان تهران
۵-
۱۶۳-
۳,۰۹۷
نيروترانس

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |