سه شنبه ۷ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۳۴ - Jun 28, 2005
با تأكيد شوراي نگهبان
ايران به پيمان كيوتو ملحق شد
لايحه الحاق ايران به پيمان كيوتو طي سه روز آينده
رسماً به دولت ابلاغ مي شود
گروه شهري: سرانجام ايران به پيما كيوتو پيوست. دكتر معصومه ابتكار، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در حاشيه مراسم گشايش چهارمين جشنواره بين المللي دوسالانه سبز، در گفت و گو با خبرنگار همشهري گفت: سرانجام پس از رايزني هاي فراوان، شوراي نگهبان با الحاق ايران به پيمان كيوتو موافقت كرد.
به گفته ابتكار، اين پيمان كه به تصويب مجلس شوراي رسيده است ظرف سه روز آينده ابلاغ مي شود و به اين ترتيب ايران رسما به پيمان كيوتو ملحق مي شود.
وي همچنين گفت: مشكلاتي كه بر سر راه الحاق ايران به دو كنوانسيون مواد آلي آلاينده پايدار و كنوانسيون حفاظت از محيط زيست درياي خزر وجود داشت برطرف شده است و ايران به طور رسمي به اين كنواسيون ها پيوسته شده است.ابتكار، مهمترين دستاورد سازمان محيط زيست را طي ۸ سال گذشته، تنظيم سياستهاي دولت براساس نگرش توسعه پايدار دانست و افزود: امروز اين نگرش در بخشهاي انرژي، نفت، نيرو، صنعت و زيرساختهاي اقتصادي نهادينه شده است و دراين راستا، اقدامات قابل توجهي براي حفاظت محيط زيست صورت گرفته كه از آن جمله مي توان به نظام هاي مديريتي ايجادشده براي حفظ محيط زيست اشاره كرد. اين دستاوردهايي است كه تاثير سياستهاي سازمان محيط زيست را در بخش اقتصاد نشان مي دهد.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست مي گويد: اين كه صرفا اقداماتي در سازمان انجام شود پاسخگوي الزامات زيست محيطي نخواهد بود، بلكه الزامات زيست محيطي به مفهوم آن است كه ما بتوانيم تغييراتي را در بخشهاي اقتصادي و زيرساخت ها ايجاد كنيم.
اين تحولي است كه امروز در بخشهاي مختلف اقتصادي روي داده و نشان از آن دارد كه دولت توانسته است نگرش توسعه پايدار را وارد بخشهاي اقتصادي كند و با نهادينه كردن آن، اين نگرش را به اجرا بگذارد.

جمع آوري ۱۹۴۹ كودك خياباني در تهران
ايسنا: مدير امور آسيبهاي اجتماعي شهرداري تهران گفت: بهار امسال يكهزار و ۹۴۹ كودك خياباني كه عمدتا از خانه فرار كرده بودند، از سطح شهر جمع آوري شدند.
محمدرضا فردين در گفت وگو با خبرنگار «شهري» ايسنا افزود: ۵۷۷ كودك خياباني شامل ۱۴۸ دختر و ۴۲۹ پسر فروردين، ۶۸۴ كودك ۱۷۴ دختر و ۵۱۰ پسر ارديبهشت و ۶۸۸ كودك ۱۷۴ دختر و ۵۱۴ پسر خردادماه امسال از سطح شهر تهران جمع آوري شدند كه در مجموع يكهزار و ۹۴۹ نفر را شامل مي شوند.
وي گفت:  از۲۰ تيرماه سال گذشته تا پايان خردادماه امسال در مجموع ۱۵ هزار و۵۹۳ كودك خياباني از سطح شهر جمع آوري شدند كه يكهزار و ۴۸۷ كودك دختر و ۱۴ هزار و ۱۰۶ پسر بودند.
مدير امور آسيب هاي اجتماعي شهرداري تهران تصريح كرد: كودكان خياباني توسط مددكاران شهرداري مستقر در پايانه هاي شهر و گشتهاي سيار جمع آوري و سپس با انجام مصاحبه به مراكز بهزيستي نواب و ياسر منتقل مي شوند.
وي افزود:  اغلب كودكان خياباني بنا به دلايل مختلف از خانه فرار كرده اند و بخشي از آنها هم جوياي كار و دچار سردرگمي  شده اند.
فردين با بيان اين كه ۳۶ هزار و ۱۳۱ كارتن خواب و بي خانمان كه عمده آنها كارگران فصلي هستند، در بهار امسال از خدمات گرمخانه ها استفاده كردند، افزود: فروردين ۱۵ هزار و ،۳۸۰ ارديبهشت ۱۳ هزار و ۸۶۷ و خرداد ۶ هزار و ۸۸۴ كارتن خواب و بي خانمان به گرمخانه ها مراجعه كرده اند.
به گفته وي، علاوه بر آن ۲۴۳ بي خانمان داراي مشكلات روحي و رواني طي ۳ ماه گذشته يعني ۷۷ نفر فروردين ۱۰۲ نفر ارديبهشت و ۶۴ نفر خردادماه جمع آوري و به مركز اسلامشهر منتقل شدند كه همه آنها مرد بودند.

تعويض  روكش  آسفالت  پل  «طالقاني  - حافظ»
آخر تير به پايان  مي رسد
ايرنا: مديرعامل  سازمان  مهندسي  و عمران  شهرداري  تهران  گفت : تعويض  روكش  آسفالت  پل  خيابان  حافظ تقاطع  خيابان  طالقاني ، آخر تيرماه  به  پايان  مي رسد. حسين   هادياني  افزود: طبق برنامه  شهرداري ، قرار بود تعويض  روكش  اين  پل  تا آخر خردادماه  به پايان  برسد كه  به  دليل  تخلفات  شركت  آلماني ، عمليات  تعويض  روكش  آن متوقف  شد.
وي  گفت : براي  ادامه  تعويض  روكش  آسفالت  اين  پل ، پيمانكار جديد انگليسي به  كار گرفته  شده  كه  به  دليل  تفاوت  نوع  كار آنها، زمان  تعويض  روكش  پل  كمي طولاني  شده  است .

۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس گازوئيلي
000906.jpg
خبرگزاري فارس: معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست از تصويب دولت براي ورود يكهزار دستگاه اتوبوس گازوئيلي به ناوگان حمل و نقل تهران خبر داد. يوسف حجت گفت: دولت در تاريخ ۲۷/۳/۸۴ تصويب كرد كه يكهزار دستگاه اتوبوس گازوئيلي به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شود و در ازاي هر يك از آنها يك دستگاه اتوبوس گازوئيلي فرسوده از رده خارج شود. وي در ادامه افزود: اين مصوبه در تاريخ ۳۱/۳/۸۴ به وزارتخانه هاي كشور و صنايع ابلاغ شده است. اين در حاليست كه پيش از اين، كميسيون زير بنايي دولت با خريد اتوبوسهاي گازوئيلي و ورود آنها به سيستم حمل و نقل مخالفت كرده و عمل شهرداري تهران براي عقد قرارداد خريد اتوبوسهاي گازوئيلي را محكوم كرده بود.

ساماندهي كارجويان
000909.jpg
ايلنا: رئيس فرهنگسراي كار گفت: شهرداري تهران با واگذاري مكان  هايي براي كاريابي و وزارت كار با سياست  گذاري و صدور مجوزهاي لازم، مي  توانند جويندگان كار را از سرگرداني رهايي بخشند. مهندس رمضان لطفي افزود: دسترسي جويندگان كار به يك پايگاه كاريابي، مي  تواند يكي از خدمات اجتماعي ، فرهنگي و اقتصادي براي رفاه حال شهروندان به شمار   آيد، بنابراين ساماندهي و راه  اندازي كاريابي در مناطق مختلف شهري با توجه به بافت جمعيت، مي  تواند نقش بسزايي در ارائه خدمات در زمينه اشتغال داشته باشد. رئيس فرهنگسراي كار گفت: در راستاي ايجاد كاريابي  ها ، بايد وزارت كار و امور اجتماعي در تعامل با شهرداري تهران همكاري متقابلي را داشته باشد.

راه اندازي نخستين قطار گازسوز
000903.jpg
ايسنا: نخستين قطار گازسوز در سوئد با موفقيت مورد آزمايش قرار گرفت.گفته مي شود كه به زودي اين گونه قطارها جايگزين قطارهاي ديزلي يا برقي خواهند شد.در اين قطار منحصر به فرد از دو موتور گازسوز اتوبوس استفاده شده است و قابليت حمل ۵۴ مسافر را دارد.كارشناسان مي گويند كه اين قطار گازي نسبت به قطارهاي قديمي حجم بسيار كمتري از دي اكسيد كربن توليد مي كنند و تا ۶۰۰ كيلومتر در ساعت سرعت دارد.سوئد از جمله كشورهايي است كه توجه فراواني به سوخت هاي پاك دارد و در همين خصوص در حال حاضر ۷۷۹ اتوبوس گازسوز در اين كشور كوچك اروپايي تردد دارند.همچنين بسياري از خودروهاي اين كشور نيز از تركيبي از بنزين و گاز طبيعي استفاده مي كنند.

حفظ محيط  زيست شهري اولويت اول تهراني هاست
واحد ارتباطات مردمي شهرداري تهران (۱۳۷) در طول خردادماه بيش از دو هزار پيام شهروندان را دريافت و مورد پيگيري قرار داد كه از بين اين پيام ها، نظافت معابر و خيابانها و سد معابر اولويت اول شهروندان تهراني محسوب مي شد.براين اساس بيشترين تقاضاها مبني بر رفع موانع و معضلات براي حفظ پاكيزگي و محيط زيست شهري مي باشد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، از بين تماس هاي گرفته شده با واحد ۱۳۷ شهرداري تهران در طول خردادماه امسال، حوزه خدمات شهري با ۱۲۰۴ پيام، ۶۳ درصد تماس ها را به خود اختصاص داد كه بيشترين اين پيام ها از سوي ساكنان منطقه ۴ شهرداري و كمترين پيام ها نيز مربوط به منطقه ۲۲ بوده است.
بنابر اين گزارش در بين ديگر حوزه ها و معاونت ها، فني و عمراني ۴۵۸ پيام، شهرسازي ۵۷ پيام و حمل و نقل و ترافيك ۷۸ پيام را به خود اختصاص داده بودند.
برپايه گزارش روابط عمومي شهرداري تهران بيشترين تماس ها در حوزه خدمات شهري مربوط به نظافت معابر و خيابانها و سد معابر بوده است و به ترتيب با ۱۳۶ و ۱۱۶ پيام بالاترين رتبه ها را به خود اختصاص دادند.
بر همين اساس لكه گيري، زمين باير و نصب سرعت گير نيز از موضوعات مربوط به سه حوزه فني و عمراني، شهرسازي و حمل و نقل و ترافيك بود كه شهروندان درخصوص آن با واحد ۱۳۷ شهرداري تهران تماس گرفته اند.

شهردار منطقه ۸ تهران:
فصل جديدي در عرصه مديريت شهري به وجود مي آيد
000912.jpg
شهردار منطقه ۸ شهرداري تهران گفت: با توجه به حضور شهردارتهران در قوه مجريه، فصل جديدي درعرصه مديريت واحد شهري به وجود مي آيد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۸ تهران، مجتبي قاسمي در حاشيه ديدار با نمازگزاران مسجدالنبي افزود: با ورود دكتر احمدي نژاد به عرصه قوه مجريه، بستر و شرايط تحقق مديريت واحد شهري به عنوان يك نياز ديرينه، كاملا فراهم شده و پيش بيني مي شود برخورداري از شهرهاي توسعه يافته، دست يافتني است. وي مشاركت عملي شهروندان در حل و فصل معضلات شهري را بسيار ضروري عنوان كرد و گفت: نبود مديريت واحد شهري يك معضلي است كه بي نظمي ناخواسته و بالا بودن عوارض زندگي شهري را در همه شهرها از جمله تهران به  همراه داشته است.
قاسمي افزود: با شناختي كه از رئيس جمهور منتخب ملت ايران سراغ داريم، پيش بيني مي شود طي يك دوره زماني كوتاه بسياري از مشكلات و كاستي هاي شهري برطرف شود.
قاسمي اظهار اميدواري كرد، براساس تعامل بين دولت آينده و شوراهاي شهر بتوان مدل مديريت واحد شهري را طراحي و به مورد اجرا در آورد.

در ايستگاه پنجم تله كابين توچال
فرهنگسراي تابستاني توچال گشايش يافت
000915.jpg
عكس: عليرضا بني علي
گروه شهري: فرهنگسراي تابستاني توچال، صبح ديروز طي مراسمي با حضور معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، با هدف ارايه برنامه هاي فرهنگي،  هنري، ورزشي و تفريحي نشاط آور به شهروندان بازگشايي شد.
رئيس  سازمان  فرهنگي  هنري  شهرداري  تهران  در مراسم  افتتاح  اين  فرهنگسرا گفت: اين  سازمان  در تابستان  سال  ۸۲ يك  ميليون  و يكصد هزارنفر برنامه  داشته  است  كه  اين  رقم  امسال  دو برابر شده است .
اسفنديار رحيم  مشايي  همچنين  با ذكر اين  نكته  كه  هم اكنون  ۲۰ مجموعه  ورزشي  در تهران  دردست  احداث  است  افزود:  اين  مجموعه ها ۳۲۰ هزار متر مربع  وسعت  دارند.
وي  افزود: فرهنگسراي  توچال  دائمي شده  و فرهنگسراي هاي  تابستانه  ديگري  در پارك  چيتگر، ارم ، مركز نمايش هاي  هوايي  و چند منطقه  كوهستاني  خواهيم داشت .
همزمان با بازگشايي اين فرهنگسرا، برنامه تور رايگان توچال براي شهروندان تهراني آغاز شد.
شهروندان تهراني براي استفاده از برنامه هاي فرهنگسراي توچال كه در ايستگاه ۵ واقع مي باشد، مي توانند به فرهنگسراها و خانه هاي فرهنگ شهرداري مراجعه و ثبت نام كنند و از تورهاي توچال شامل وسيله رفت و آمد، بليت تله كابين و ساير برنامه هاي تابستاني اين فرهنگسرا به طور رايگان بهره مند شوند.
يك مقام مسئول در فرهنگسراي تابستاني توچال از استقرار ۱۸ غرفه شامل ۸ آلاچيق و ۱۰ كانكس ويژه ارائه برنامه ها، عرضه محصولات فرهنگي،  بازارچه هاي خود اشتغالي، كارگاه گريم، نقاشي و عروسك سازي و ساير فعاليت ها براي غني سازي اوقات فراغت شهروندان تهراني خبر داد.
در فرهنگسراي توچال افزون بر غرفه هاي ويژه عرضه محصولات و صنايع دستي زنان سرپرست خانوار، همه روزه مسابقات ورزشي _ تفريحي از قبيل مچ اندازي، پرتاب دارت و طناب كشي برگزار مي شود. همچنين بازي هاي علمي جذاب با همكاري بنيادهاي علمي براي جوانان و نوجوانان در اين فرهنگسرا به اجرا درمي آيد.

طي مراسمي در تهران از لوح يادبود هانري كربن پرده برداري شد
ايرنا: مديرعامل  سازمان  زيباسازي  شهرداري  تهران  از نصب  لوح  يادبود متفكران ساير كشورها در تهران ، به  عنوان  عاملي  براي  مستحكم تر شدن  روابط ايران  با كشورهاي  دنيا ياد كرد.
ابوالقاسم  وحدتي  روز دوشنبه  در حاشيه  بهره  برداري  از لوح  يادبود  هانري  كربن  فرانسوي  در تهران  به  خبرنگار ايرنا، گفت : تلاش  داريم  با نصب  لوح هاي  يادبود در تهران ، روابط فرهنگي  تهران  با ساير كشورها را توسعه  دهيم .

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |