چهارشنبه ۱۵ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۴۱ - Jul 6, 2005
برنامه تأسيس دو بورس نفت و تجهيزات نفتي در كيش
001551.jpg
گروه بورس: از عمر نخستين بورس كالا در ايران كمتر از ۲ سال مي گذرد اما به دليل اهميت اين نهاد و اثرات قابل توجه آن بر اقتصاد، پيوسته هواخواهان اين ركن بازار مالي و صنعت افزايش مي يابند؛ به طوري كه پس از گذشت يك سال از اعلام تصميم راه اندازي بورس نفت در كيش اكنون صحبت از راه اندازي بورس تجهيزات نفتي به ميان آمده است.
محمدتقي امان پور مدير عامل شركت پشتيباني ساخت و تهيه كالاي نفت خيز خبر از اراده مسئولان امر بر استفاده از مزيت هاي سرمايه اي داخل كشور مي دهد و مي گويد حتي براي رسيدن به اين مهم در يك اقدام انقلابي تمام دفاتر خريد كالاي نفت خارج از كشور در كشورهاي ژاپن، چين، روسيه ، امارات، سنگاپور، كانادا، انگليس و سوئيس تعطيل و به جاي آنها يك دفتر در جزيره كيش راه اندازي شده است.
وي شاهد اين مدعا را اختصاص ۸۰ هكتار در اين منطقه براي تأسيس مركز تجارت جهاني كيش و در دست گرفتن رهبري تجارت انرژي جهان اعلام كرده اضافه مي كند كه دفتر كالا در كيش در يك حركت نمادين در راه اندازي مركز تجارت جهاني نفت كيش توانسته است در مدت دو سال ۳۵ شركت نفتي يا در رابطه با خدمت مورد نياز نفت را به كيش جذب كند.
محمدتقي امان پور تأكيد مي كند: مسئولان به اين باور رسيده اند كه امروز نفت و گاز تنها يك حامل انرژي نيست بلكه يكي از مواد اوليه و مهم توسعه صنعتي به شمار مي رود و ما مي توانيم با استفاده از اين توانايي و با ايجاد بازار كالا و خدمات براي سرمايه گذاران خارجي امكان فعاليت توأم با استفاده از توان نيروي داخلي را فراهم كنيم و اين باور در حالي در شرف تحقق است كه در ۱۰۰ سال گذشته تنها به مزيت توليد توجه كرده ايم و به تجارت آن توجه نداشتيم و اكثر پروژه هايي كه در كشور اجرا شده از خارج كشور خدمات گرفته اند اما با توجه به مسائل طرح شده ايجاد مركز تجارت و بورس نفت كيش در راستاي اين اهداف، كيش به مكاني تبديل مي شود كه با مشاركت دادن براي سرمايه گذاري امكانات فراواني فراهم خواهد آورد تا از مزيت عقد قراردادهاي باز، سلف خري و ساير عقود براي روان سازي و ساده سازي خريد كالا و تجهيزات استفاده شود.
اين گزارش حاكي است: سازمان منطقه آزاد كيش با حمايت شركت پشتيباني ساخت و تهيه كالاي نفت، انجمن سازندگان تجهيزات نفت، انجمن مهندسان پيمانكار نفت، گاز و پتروشيمي و وزارت نيرو خود را براي ميزباني فعالان انرژي منطقه در آبان ماه ۸۴ آماده مي كند.

ضرورت بررسي روش هاي اجرايي طرح اعطاي سهام
ايسنا: اعطاي سهام به اقشار كم درآمد هدف خوبي است كه با آن مي توان اقشار كم درآمد جامعه را صاحب دارايي كرد.
عبدالله پوري حسيني رئيس هيأت عامل سازمان خصوصي سازي با بيان اين مطلب گفت: اعطاي سهام به اقشار كم  درآمد طرح قابل تعقيبي بوده و با يكسري فرضيات و مقدمات قابل اجرايي خواهد بود و فكر نمي كنم كه با اين هدف كسي مخالف باشد.وي ادامه داد: بعضا برخي راهكارهايي كه براي رسيدن به اين هدف عنوان مي شود فقدان جنبه هاي كارشناسي است، اگر بعضي طرح ها و سازوكارها را نقادي كنيم به اين نتيجه مي رسيم كه نبايد اين كار را انجام داد در حالي كه اين هدف قابل تعقيب است.پوري حسيني با بيان اين كه بايد روش هاي اجرايي اين طرح مورد بررسي قرار گيرد، خاطرنشان كرد: اگر راه مورد نظر كارشناسي شده و دقيق باشد هدف و راهكار خوب بوده و قابل دسترسي خواهد بود. اگر بعضا گفته شود كه طرح داراي اشكال است و يا اين كه اشكالي ندارد به جهت تجربياتي است كه به لحاظ اجرايي و يا شايد انحصاري در سازمان خصوصي سازي قبلا وجود داشته، بنابراين در ابتدا بايد سازوكار اجرايي طرح ها مطرح شده و سپس اظهارنظر صورت گيرد.

مردمي سازي بازارسرمايه
ايسنا: طرح هايي كه در قالب كوپن سهام داده شده مردمي سازي بازار سرمايه را در سطح گسترده اشاعه مي دهد.
دكترحسين كدخدايي كارشناس بازار سرمايه با بيان اين مطلب گفت: اين طرح يك حركت اقتصادي با هدف تامين عدالت اجتماعي در جهت دسترسي آحاد مردم به بازار سهام است و صرفا به يك قشر از جامعه تعلق نخواهد گرفت.

تصميم  بورس امارات  براي  كاهش  حق  كارگزاري  ها
واحد مركزي خبر: مدير عامل  بورس  كالا و اوراق  بهادار امارات  متحده  عربي  اعلام  كرد: مسئولان  بورس  امارات  در حال  بررسي  كاهش  ميزان  حق  كارگزاري  در بورس  هستند.
به  گزارش  شبكه  تلويزيوني  العربيه  ، عبدالله  الطريفي  گفت : در صورت  اجراي  اين  طرح  درصد حق  كارگزاري  بورس  و شركت هاي  واسطه   كه  از سرمايه گذاران  دريافت  مي  شود كاهش  خواهد يافت .وي  زمان  اجراي  اين  طرح  را سال  آينده  اعلام  كرد و گفت : ادامه  عملكرد مناسب  بورس  امارات  توجيه  كننده  و تشويق  كننده  كاهش  حق  كارگزاري  است .به  گفته  مسئولان  بورس  امارات  شكايت  هاي  متعدد سرمايه  گذاران  به  ويژه  سرمايه  گذاران  كوچك  از بالا بودن  حق  كارگزاري  موجب  ارائه  طرح  كاهش  آن  شده  است .

«مخابرات راه دور» پيش بيني سود سال ۸۵ را اعلام كرد
گروه بورس: شركت مخابرات راه دور درآمد خالص هر سهم خود را براي سال مالي منتهي به پايان خردادماه سال آينده ۱۸۳ ريال پيش بيني كرد.به گزارش خبرنگار ما، در سال مالي ۸۵ درآمد حاصل از فروش و بهاي تمام شده كالاي فروش رفته اين شركت به ترتيب يك هزار و ۱۶۹ ميليارد ريال و يك هزار و ۹۱ ميليارد ريال خواهد بود.همچنين بر اساس پيش بيني هاي مخابرات راه دور در اين سال سود عملياتي شركت به ۵/۳۹ ميليارد ريال و سود خالص آن نيز به ۴/۱۵ ميليارد خواهد رسيد.

سهامداران روز دارو ۶۵ تومان سود دريافت كردند
گروه بورس: سهامداران داروسازي روز دارو در مجمع عمومي عادي سالانه اين شركت سود سال ۸۳ خود را دريافت كردند.
به گزارش خبرنگار ما اين شركت در سال گذشته به ازاي هر سهم ۷۷۳ ريال درآمد كسب كرد كه از اين ميزان ۶۵۰ ريال را بين سهامداران خود تقسيم كرد.بنابر اين گزارش بر اساس صورت هاي مالي روز دارو كه به تصويب مجمع نيز رسيد، اين شركت پارسال، ۳/۱۳۳ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش و ۴/۸۷ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته داشته است.طي يك سال گذشته ميزان سود عملياتي روز دارو ۴۱ ميليارد ريال و ميزان سود خالص شركت نيز ۳۰ ميليارد ريال برآورد شده است.اين شركت در پايان دوره ياد شده ۲/۱ ميليارد ريال سود انباشته است.

نحوه استفاده سهامداران از حق تقدم سهام داده پردازي اعلام شد
گروه بورس: شركت داده پردازي ايران طي اطلاعيه اي چگونگي افزايش سرمايه و نحوه استفاده سهامداران فعلي از حق تقدم سهام را اعلام كرد.
به گزارش خبرنگار ما، بر اين اساس هر يك از سهامداران شركت به ازاي هر سهم كه در تاريخ ۲۹ خرداد ماه جاري مالك بوده اند، براي خريد يك سهم از سهام جديد با قيمت اسمي حق تقدم دارند.بنابراين گزارش مهلت استفاده از حق تقدم در خريد سهام از تاريخ ۱۱ تير ماه جاري به مدت ۶۰ روز اعلام شده است.
در صورتي كه در مدت يادشده سهامداران شركت از حق تقدم خود براي خريد سهام استفاده نكنند، حق تقدم هاي استفاده نشده از طريق سازمان بورس اوراق بهادار به فروش رسيده و وجوه حاصل از فروش پس از كسر هزينه ها و كارمزد به حساب سهامداران ذيربط منظور مي شود.

شاخص كل ۴۱ واحد ديگر عقب نشست
001548.jpg
گروه بورس: شاخص كل قيمت سهام روز گذشته در جريان مبادلات انجام شده در تالارهاي مبادلات بورس اوراق بهادار ۴۱ واحد ديگر عقب نشست.
به گزارش خبرنگار ما ديروز شاخص كل براي اولين بار در ۳ ماه گذشته به مرزهاي پايين تر از ۱۲ هزار و ۱۰۰ واحد بازگشت.
روز سه شنبه در تالار اصلي شاخص عملكرد ۲/۴۷ واحد كاهش يافت و در تالار فرعي شاخص ۳/۶ واحد افت كرد.
ضمن اين كه سهامداران شركت هاي صنعتي فعال در بورس شاهد افت ۲/۳۱ واحد شاخص صنعت بودند، همچنين با كاهش قيمت سهام شركت هاي سرمايه گذاري شاخص مالي هم نزول ۱۱۴ واحدي را تجربه كرد.ديروز در گروه هاي صنعتي شاخص گروه وسائل نقليه ۵۴ واحد منفي شد و گروه چاپ و انتشارات نيز شاهد كاهش ۱۶۴ واحدي شاخص عملكرد بود.
اما در گروه هاي فلزات اساسي، ماشين آلات و تجهيزات و معادن شاخص عملكرد با رشد مواجه شد.

طلسم صف هاي تقاضا شكست
گروه بورس: سرانجام طلسم شكست و صف هاي خريد طولاني براي سهام شركت ها در بورس تشكيل شد.
به گزارش خبرنگار ما ديروز فعالان بازار براي سهام شركت هاي سموم علف كش، توس گستر، كالسيمين، معادن روي و هپكو صف كشيدند و اين شركت ها را در صدر جدول تقاضا قرار دادند.در اين روز ۱۲۶ نفر با مراجعه به شركت هاي كارگزاري براي ۵۶۰ هزار سهم سموم علف كش دستور خريد صادر كردند. تعداد متقاضيان خريد سهام توس گستر نيز به ۸۸ نفر رسيد. اين تعداد متقاضي ۴۸۲ هزار سهم شركت ياد شده بودند.كالسيمين هم ۴۵ خريدار را به خود جذب كرد و ۱۱۲ نفر هم در صف خريد توسعه معادن روي ايستادند، ضمن اين كه ۱۰۴ نفر دستور خريد براي سهام هپكو صادر كردند.اما در كفه فروش همچنان ليزينگ صنعت و معدن درصدر جدول عرضه جاي داشت .

پتروشيمي خارك در مجمع ۱۵۰ تومان سود تقسيم كرد
گروه بورس: پتروشيمي خارك در مجمع عمومي عادي سالانه، بين سهامداران خود يك هزار و ۵۰۰ ريال سود نقدي تقسيم كرد.
به گزارش خبرنگار ما در اين مجمع، هيأت مديره پتروشيمي خارك درآمد خالص هر سهم شركت را در سال گذشته يك هزار و ۷۱۹ ريال با سرمايه يك ميليارد ريال اعلام كرد.همچنين مشخص شد اين شركت در سال گذشته دو هزار و ۴۰۵ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش و ۵۶۰ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته است.بنابر اين گزارش ميزان سود عملياتي و سود خالص پتروشيمي خارك پارسال به ترتيب يك هزار و ۶۶۸ ميليارد ريال و يك هزار و ۷۱۹ ميليارد ريال بود و شركت در پايان دوره ۷۲۸ ميليارد ريال سود انباشته كنار گذاشت.

بررسي پذيرش سهام سام الكترونيك در بورس
گروه بورس: موضوع پذيرش سهام شركت سام الكترونيك در بورس اوراق بهادار در دست بررسي است.
حميدرضا هاشم نيا رئيس هيأت مديره سام الكترونيك با اعلام اين مطلب در جمع خبرنگاران گفت: هيأت مديره شركت در مورد عرضه سهام در مقطع كنوني كمي ترديد دارد و هنوز به جمع بندي مشخصي در اين خصوص دست نيافته است. وي افزود: با توجه به استقرار قريب الوقوع دولت جديد، از اين دولت تقاضا مي كنيم اجازه دهد توليدكنندگان داخلي در عرصه رقابت فعالانه تر عمل كنند، ما در حال حاضر رقابتي نابرابر را با توليدكنندگان چيني تجربه مي كنيم، در حالي كه دولت چين به بخش توليد يارانه پرداخت مي كند، توليدكنندگان ايراني بايد براي توليد بيشتر عوارض زيادي بپردازند.
وي با اشاره به طرح توسعه شركت براي توليد انواع لوازم خانگي در ايران ادامه داد: منتظر اعلام سياست هاي دولت جديد هستيم تا طرح هاي تازه خود را در مدتي كوتاه به اجرا درآوريم و از اين طريق زمينه اشتغال تعداد زيادي از متخصصان داخلي را فراهم كنيم.
محمدحسين برخوردار، مديرعامل سام الكترونيك نيز در اين نشست اعلام كرد: اين شركت درخواست خود را براي پذيرش سهام به بورس ارائه داده و هيأتي از بورس نيز از اين واحد توليدي ديدن كرده است و ما به انتظارتصميم نهايي هستيم.
وي افزود: سام الكترونيك در حال حاضر ۴۵ مدل تلويزيون و ۳۳ مدل مانيتور با تكنولوژي هاي مختلف توليد مي كند و در حال حاضر با توليد سالانه ۵۰۵ هزار دستگاه تلويزيون ۴۰ درصد سهم بازار داخلي را در اختيار دارد.
وي ادامه داد: ميزان توليد مانيتور در اين شركت به ۲۱۶هزار دستگاه در سال رسيده كه به اين ترتيب ۲۵ درصد نياز مصرف كنندگان ايراني از اين طريق تأمين مي شود.

پتروشيمي آبادان در مجمع ۶۰ تومان سود تقسيم كرد
گروه بورس: پتروشيمي آبادان در مجمع عمومي عادي سالانه خود بين سهامدارانش ۶۰۰ ريال سود پخش كرد.
به گزارش خبرنگار ما در اين مجمع كه ۳۰ خرداد ماه جاري برگزار شده بود، مشخص شد كه درآمد هر سهم شركت در سال گذشته ۸۸۸ ريال بوده است.
بنابراين گزارش پتروشيمي آبادان در سال گذشته ۴۴۲ ميليارد ريال فروش خالص و ۵/۳۴۴ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته داشته است.
در اين سال ميزان سود خالص شركت به رقم ۸/۸۸ ميليارد ريال رسيد.

بورس كشاورزي در تعديل قيمت ها اثر گذاشت
گروه بورس: دبير كل  بورس  كالاهاي  كشاورزي  از آثار مثبت  اين  بورس  در تعديل  قيمت  برخي  محصولات  خبر داد.
احمد كبيري  در گفت وگو  با خبر راديو سراسري  افزود: با تشكيل  بورس  كالاهاي  كشاورزي  در ۹  ماه  گذشته  قيمت  برخي  محصولات  كشاورزي  از جمله  برنج ، ذرت  و نخود به  نفع  توليد كننده  تثبيت  و از نوسان  قيمت  جلوگيري  شده  است 
وي  با اشاره  به  اينكه  هم اكنون   ۹محصول  در اين  بورس  عرضه  مي  شود گفت : در آينده اي  نزديك  پنبه ، روغن  نباتي  و شكر نيز به  محصولات  عرضه  شده  در بورس  اضافه  خواهد شد كه  درباره  شكر و روغن  نباتي  بايد روش  يارانه ها اصلاح  شود.
دبير كل  بورس  كالاهاي  كشاورزي  درباره  اقدامات  آينده  براي  دسترسي  توليدكنندگان  و مصرف  كنندگان  سراسر كشور به  اين  بازار گفت:  اجازه  تاسيس  دفترهايي  در استانها به  كارگزاران  داده  شد كه  بر اين اساس در تبريز و گلستان  به  زودي دفتر بورس كشاورزي آغاز به  كار مي  كند و در استانهاي  ديگر كشور نيز اقداماتي  براي  تاسيس  اين  دفترها صورت  گرفته  است .كبيري  افزود: پس  از تاسيس  دفترها در سراسر ايران با اجازه  شوراي  بورس، شعبه ها  و تالارهايي  نيز تاسيس  خواهد شد تا كارگزاران  همزمان  با تهران  دادوستد كنند.وي  گفت  : در مراحل  مقدماتي ، شعبه هاي  كالاهاي  كشاورزي  در استانهايي  كه  نقاط  ثقل  توليد هستند تاسيس  مي  شود.

شهد از پيش بيني ها جلو افتاد
گروه بورس: شركت شهد پيش بيني سود هر سهم خود را از يك هزار و ۴۲۶ ريال به يك هزار و ۵۹۳ ريال تغيير داد.
به گزارش خبرنگار ما اين شركت علت تعديل را افزايش نرخ فروش تفاله خشك، احتساب سود سپرده سرمايه گذاري بلند مدت بانكي و افزايش دريافت تسهيلات بانكي اعلام كرده است.
بنابر اين گزارش شركت شهد طي ۶ ماه منتهي به پايان دي ماه گذشته ۵/۱۰۳ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش و ۶/۶۸ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته داشته است.
در اين مدت كه مربوط به سال مالي منتهي به پايان تيرماه ۸۴ است، شركت ۳/۳۱ ميليارد ريال سود عملياتي و ۴/۲۲ ميليارد ريال سود خالص كسب كرده و به ازاي هر سهم يك هزار و ۸۵۵ ريال سود كنار گذاشته  است كه اين رقم ۱۱۶ درصد بودجه را پوشش مي دهد.
اين گزارش نشان مي دهد، پيش بيني عملكرد شهد در سال مالي ۸۴ نسبت به سال مالي قبل به ترتيب به لحاظ فروش ۱۴ درصد افزايش، بهاي تمام شده كالاي فروش رفته ۱۳ درصد افزايش، سود عملياتي ۱۵ درصد افزايش و سود خالص ۱۳ درصد افزايش داشته است.

ديدگاه هاي كارشناسان درباره طرح واگذاري سهام به مردم
ايرنا: يك كارگزار بورس اوراق بهادار تهران گفت: دولت ۷۰ميليوني مي تواند سهامداراني به همان ميزان داشته باشد.
«حسين خزلي خرازي» طرح سهامدار كردن افراد محروم در كشور را ضروري دانست و افزود: با توزيع ثروت ملي بين تمام اقشار جامعه، فاصله طبقاتي در كشور كاهش مي يابد. طرح سهامدار كردن قشر محروم جامعه در دولت جديد زمينه اجراي عدالت اجتماعي در كشور را تشديد مي كند.
وي در تشريح وضعيت كنوني داد و ستد سهام در بورس، گفت: در شرايط عدم اطمينان و نبود اطلاعات در بازار سرمايه، واكنشهاي شديد در آن بازار از سوي سهامداران نمايان مي شود.
وي اظهار اميدواري كرد: در دولت جديد بسياري از مشكلات سهامداران حقيقي بورس نظير كنترلها، تخلفات و نظارت ها با دقت و سرعت بيشتري رسيدگي شود.
«حسين فهيمي» مدير امور حقوقي بورس اوراق بهادار نيز در گفت و گويي در خصوص واگذاري سهام به خانواده هاي محروم و مستضعف در دولت منتخب، گفت: طرح سهامدار كردن خانوارهاي محروم به احتمال زياد از خانواده هاي تحت پوشش نهادهاي حمايتي شروع خواهد شد.

عمليات اكتشاف نفت بورسي مي شود
شانا: سهام شركت عمليات اكتشاف نفت براي ورود به تالارهاي بورس اوراق بهادار آماده مي شود.
مدير عامل شركت عمليات اكتشاف نفت با بيان اين كه همه شرايط براي ورود سهام اين شركت به بورس آماده است گفت: در حال حاضر هيچ مشكلي وجود ندارد و به احتمال زياد با در خواست پذيرش اين شركت پس از بررسي وضعيت استخدامي كاركنان شركت موافقت مي شود.
حسن محمدي مقدم افزود: مجمع صاحبان سهام شركت عمليات اكتشاف نفت تا كنون اقدام هاي خوبي براي ورود سهام اين شركت به بازار اوراق بهادار انجام داده و با برنامه ريزي هاي انجام شده به نظر مي رسد كه سهام اين شركت تا پايان امسال به بورس وارد شود.
هيئت پذيرش اوراق بهادار در جلسه سوم خردادماه امسال درخواست پذيرش شركت عمليات اكتشاف نفت را مورد بررسي قرار داد و براي رفع برخي از ابهامات در زمينه نوع استخدام كاركنان اين شركت ادامه كار را به جلسه ديگري موكول كرد.
مدير عامل شركت عمليات اكتشاف نيز پيش از اين گفته بود: سرمايه اين شركت در سال گذشته افزايش يافت و در دومين مرحله امسال هم افزايش خواهد يافت.

قيمت ها در بورس به «كف» رسيده است
گروه بورس:  رئيس هيات مديره بورس اوراق بهادار هجوم ناگهاني ايرانيان در چند هفته اخير به بورس هاي عربي را تكذيب كرد.
حيدر مستخدمين حسيني ، با رد خبر سرمايه گذاري ۵۰ ميليارد توماني ايرانيان در عرض يك هفته در بورس هاي عربي گفت: اين اخبار شايعاتي است كه روي سهامداران جزء تاثير گذاشته است وگرنه با يك تحليل كارشناسي و اقتصادي از بورس هاي منطقه اي به خصوص امارات متوجه مي شويم وضعيت بورس آنها كاملا متزلزل بوده و شاخص هاي آنها مثبت و چشمگير نيست.معاون وزارت اقتصاد خاطر نشان كرد: اصولا فرار سرمايه از بورس يك بحث درست و منطقي نيست بلكه مالكيت سهام منتقل مي شود و نهايتا ممكن است تنها ارزش معاملات تحت تاثير قرار گيرد.وي گفت: وضعيت بورس ايران به گونه اي است كه قيمت ها در كف قرار دارد و سهامداران حرفه اي هم اين را مي دانند و در صدد هستند كه سهام بخرند.انتخابات هميشه اينگونه بوده به طوري كه در زمان انتخاب آقاي خاتمي هم شاهد افت شاخص هاي بورس بوديم ، به طوري كه مقايسه اين دو زمان با يكديگر مشخص مي كند كه در انتخاب قبلي افت شاخص ها بيش از زمان كنوني بوده و ما حتماً مقايسه اين آمار را منتشر خواهيم كرد.

ضوابط جديد براي سبدگردان ها در بورس تهران
گروه بورس : در پي آغاز فعاليت هاي سبدگرداني در كليه شركت هاي پذيرفته شده در بورس ملزم به داشتن حسابهاي جداگانه براي نگهداري اطلاعات سبدگردان ها در شركت شدند.
به گزارش مديريت نظارت بر شركتهاي بورس اوراق بهادار تهران براساس ماده  ۲۲ آيين نامه  ارائه  خدمات مشاوره و سبدگرداني مصوب شوراي بورس و دستورالعمل اجرايي مصوبه هيئت  مديره  سازمان كارگزاران و با توجه به اعطاي مجوز سبدگرداني و مشاوره به برخي از كارگزاران، سبدگرداني بر روي سهام شركت هاي پذيرفته شده در بورس شروع شده است.بر اين اساس، از طريق اداره  حقوقي سازمان بورس اعلاميه هايي براي نقل و انتقال سهام سبدگردان صادر خواهد شد. اداره نظارت بر شركتهاي بورس مي افزايد: با توجه به اين موضوع ، لازم است كليه شركتهاي پذيرفته شده حساب جداگانه اي براي سبدگردان در سامانه  سهام شركت تخصيص دهند و همانند يك سهامدار كليه  مزايا و امكانات سهام از جمله: پرداخت سود سهام، حق تقدم سهام، سهام جايزه،  حق حضور در مجامع، حق رأي، پاره سهام و ساير موارد براي سبدگردان فراهم شود.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۴.۸۸
۹۶
۲,۰۶۴
آبگينه
۳.۰۲
۳۴
۱,۱۵۹
آزمايش
۰.۰۵-
۴-
۷,۹۵۵
آلومتك
۴.۹۹-
۷۹۵-
۱۵,۱۲۳
آلومراد
۸.۵۲
۳۲۴
۴,۱۲۹
آهنگري تراكتورسازي ايران
۱.۴۲-
۲۲۹-
۱۵,۹۱۲
افست
۰.۵۳
۲۲
۴,۱۴۵
الكتريك خودرو شرق
۰.۰۱-
۱-
۹,۰۵۳
ايران ترانسفو
۰.۶۸-
۳۲-
۴,۶۶۶
ايران خودرو
۳.۲۱-
۹۰-
۲,۷۱۸
ايران مرينوس
۲.۱۷-
۱۲۱-
۵,۴۶۲
ايرانيت
۲.۵۲
۲۶۸
۱۰,۸۹۹
بازرسي فني وكنترل خوردگي تكين كو
۴.۴۲
۲۲۰
۵,۲۰۰
بسته بندي پارس
۰.۱۷-
۱۱-
۶,۲۸۴
بين المللي توسعه ساختمان
۰
۰
۲,۱۰۰
پارس پامچال
۰.۳۶
۲۳
۶,۳۵۴
پارس دارو
۰.۰۲-
۱-
۴,۴۷۴
پارس مينو
۲.۸-
۱۸-
۶۲۵
پارسيلون
۱.۱۶
۱۵۹
۱۳,۹۱۲
پايساز
۰.۴۲-
۵۳-
۱۲,۶۴۸
پتروشيمي اراك
۰.۹۲
۱۵
۱,۶۴۶
پرميت
۱.۱۳
۱۴۵
۱۲,۹۴۵
تامين ماسه ريخته گري
۰.۲۹
۱۱
۳,۸۰۳
تجهيزنيروي زنگان
۱.۴۲
۶۰
۴,۲۹۵
تراكتورسازي ايران
۴.۷
۱۱۰
۲,۴۵۱
تكنوتار
۴.۹۸-
۱۹۷-
۳,۷۶۰
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۴.۶۷
۲۱۰
۴,۷۰۸
توسعه معادن روي ايران
۴.۹۹
۶۵۷
۱۳,۸۱۲
توليد سموم علف كش
۴.۲۸
۱۰۱
۲,۴۶۳
توليدتجهيزات سنگين هپكو
۰.۶۹-
۸-
۱,۱۴۴
توليدمحورخودرو
۰.۰۲-
۴-
۱۸,۹۶۱
توليدمواداوليه داروپخش
۴.۹۵-
۷۹-
۱,۵۱۸
توليدي كاشي تكسرام
۰.۶۷-
۸۴-
۱۲,۵۳۷
چرخشگر
۰.۰۸-
۲-
۲,۳۵۶
چيني ايران
۰.۹۷
۸۸
۹,۱۳۹
حمل ونقل توكا
۹.۹۸-
۱۲۵۰-
۱۱,۲۷۴
خدمات انفورماتيك
۰.۷۴
۵۵
۷,۴۹۲
خوراك دام پارس
۰
۰
۶,۸۰۴
داروسازي اسوه
۰.۰۱-
۱-
۱۳,۴۶۴
داروسازي اكسير
۰.۵۲-
۴۸-
۹,۱۲۳
داروسازي جابرابن حيان
۰.۰۹-
۴-
۴,۲۱۰
داروسازي سبحان
۰.۱۱-
۴-
۳,۴۸۹
دشت مرغاب
۰.۳۶-
۴۸-
۱۳,۳۳۹
ذغال سنگ نگين طبس
۰.۲۶-
۲۱-
۸,۱۰۴
زامياد
۴.۵۲-
۱۴۹-
۳,۱۴۶
ساختمان اصفهان
۰.۳۷
۵۷
۱۵,۴۷۲
سازه پويش
۰.۳۸
۶
۱,۵۹۳
ساسان
۲.۳۹-
۷۷-
۳,۱۴۲
سامان گستراصفهان
۰.۶-
۳۶-
۵,۹۸۱
سايپا
۰.۷۶
۲۱
۲,۷۹۱
سپنتا
۲.۵-
۱۴۷-
۵,۷۴۰
سراميك هاي صنعتي اردكان
۱.۰۵-
۱۸-
۱,۶۹۹
سرما آفرين
۰.۵۸
۹
۱,۵۶۷
سرمايه گذاري آتيه دماوند
۰.۰۷-
۱-
۱,۳۹۹
سرمايه گذاري بهمن
۰
۰
۱,۹۰۰
سرمايه گذاري بوعلي
۳.۴۹-
۱۳۶-
۳,۷۶۶
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۱.۲۱
۲۸
۲,۳۳۷
سرمايه گذاري توسعه آذربايجان
۴.۹۲
۴۰۱
۸,۵۵۴
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۰.۲
۳
۱,۵۰۹
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۰.۷۶-
۲۸-
۳,۶۶۴
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات
۰.۴۵-
۵-
۱,۱۰۷
سرمايه گذاري توسعه ملي
۲.۲
۱۵۸
۷,۳۳۳
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۴.۸۳-
۱۹۳-
۳,۸۰۳
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ )
۱.۴۹
۵۷
۳,۸۸۱
سرمايه گذاري ساختمان ايران (هلدينگ )
۰.۱۸-
۳-
۱,۷۱۱
سرمايه گذاري سپه
۰.۱۱-
۳-
۲,۸۰۶
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي
۰.۲۱
۴
۱,۹۰۰
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۱.۹۱
۵۷
۳,۰۴۴
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۰.۰۷-
۲-
۲,۸۰۲
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۰
۰
۴,۱۸۹
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۱.۴۱-
۴۳-
۳,۰۱۱
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهرايران
۰.۰۲-
۱-
۴,۳۰۵
سرمايه گذاري مسكن
۱.۲۳
۱۷
۱,۴۰۰
سرمايه گذاري ملت
۱.۱۹-
۲۰-
۱,۶۶۵
سرمايه گذاري ملي ايران
۰.۶۲
۱۳
۲,۱۰۸
سرمايه گذاري نيرو
۰.۱۶-
۱۹-
۱۲,۱۹۸
سنگ آهن گل گهر
۰-
۱-
۲۸,۱۲۵
سيمان اردبيل وآهك آذرشهر
۰
۰
۵۲,۱۶۱
سيمان اروميه
۰.۱۲-
۲۸-
۲۲,۷۹۴
سيمان اصفهان
۰.۰۲-
۱-
۶,۴۶۵
سيمان داراب
۰
۰
۲۶,۶۷۴
سيمان شاهرود
۰.۰۳-
۴-
۱۴,۱۴۵
سيمان شرق
۰.۰۶-
۴-
۶,۲۷۵
سيمان فارس و خوزستان
۰.۰۱-
۱-
۱۹,۹۴۳
سيمان كرمان
۰.۰۱-
۱-
۷,۱۲۷
سيمان هگمتان
۰.۰۱-
۱-
۶,۹۹۶
شيرپاستوريزه پگاه آذربايجان غربي
۰.۰۹-
۶-
۷,۰۱۷
شيرپاستوريزه پگاه اصفهان
۱.۹۲
۱۱۳
۶,۰۰۰
شيرپاستوريزه پگاه خراسان
۰.۱۶-
۵-
۳,۰۳۷
شيشه قزوين
۱.۳۸-
۶۲-
۴,۴۴۰
شيشه همدان
۰.۸۱-
۳۶-
۴,۳۹۱
شيمي داروئي داروپخش
۲.۳۳
۲۹
۱,۲۷۵
صنايع آذرآب
۰.۰۸-
۱-
۱,۲۶۳
صنايع بسته بندي مشهد
۲.۵۴
۲۰۹
۸,۴۲۲
صنايع جوشكاب يزد
۱.۵۸-
۱۰۱-
۶,۲۷۵
صنايع فلزي ايران
۰.۳۳
۴
۱,۲۱۹
صنايع گالوانيزه فجرسپاهان
۱.۶۶-
۱۰۱-
۵,۹۹۱
صنايع لاستيكي سهند
۷.۵۹-
۱۳۱-
۱,۵۹۶
صنايع مخابراتي راه دورايران
۳.۶۹
۱۱۶
۳,۲۶۳
صنايع مس شهيد باهنر
۴.۹۹-
۳۸۴-
۷,۳۰۹
عمران وتوسعه فارس
۰
۰
۷,۷۴۰
فرآورد ه هاي غذايي وقند پيرانشهر
۰.۸۴-
۱۸-
۲,۱۲۱
فرآورده هاي نسوزآذر
۳.۵۷
۴۳۱
۱۲,۵۰۲
فرآوري موادمعدني ايران
۰.۰۵
۱
۱,۹۸۶
فيبر ايران
۰.۰۳-
۳-
۱۰,۴۵۶
قند اصفهان
۰.۴۷
۸
۱,۷۰۰
قند پارس
۰.۱۵-
۳-
۱,۹۵۴
قند ثابت خراسان
۰.۷۸-
۱۱-
۱,۳۹۳
قند شيرين خراسان
۵
۲۶۰
۵,۴۶۵
كارتن ايران
۱۳.۴۱
۴۱۸
۳,۵۳۵
كارخانجات صنعتي پيام
۰.۰۱-
۱-
۸,۷۲۹
كارخانجات مخابراتي ايران
۴.۷
۱۰۶
۲,۳۶۱
كارخانه فارسيت درود
۴.۸۴
۷۱۲
۱۵,۴۰۹
كالسيمين
۰.۳۸
۱۱
۲,۸۷۱
كف
۱.۵۸
۶۳
۴,۰۴۰
كمباين سازي ايران
۰.۳۶
۱۲
۳,۳۸۹
كنتورسازي ايران
۰.۵۲-
۲۹-
۵,۵۴۵
كيميدارو
۱.۳۲-
۶۴-
۴,۷۶۸
گروه بهمن
۷۵.۶۷-
۱۱۱۶۳-
۳,۵۸۹
گروه صمعتي قطعات اتومبيل ايران
۰.۷۹
۴۰
۵,۱۰۹
گروه صنعتي سپاهان
۰.۲۲-
۱۷-
۷,۶۹۵
گروه صنعتي سديد(هلدينگ )
۰
۰
۵۷۷
گروه صنعتي ملي (هلدينگ )
۴.۹۹-
۳۱۰-
۵,۹۰۴
گسترش صنايع انرژي آذرآب
۱.۳۶-
۲۸-
۲,۰۳۴
گلتاش
۰
۰
۵,۶۰۰
گلوكوزان
۰.۵۵-
۷-
۱,۲۷۱
لاميران
۰
۰
۵,۱۷۳
لبنيات كالبر
۵-
۲۴۴-
۴,۶۳۹
ليزينگ صنعت و معدن
۰.۹۸-
۲۴-
۲,۴۲۱
مارگارين
۱.۲۷-
۱۳-
۱,۰۰۸
ماشين سازي اراك
۰.۶۶-
۱۹-
۲,۸۶۰
ماشين سازي نيرومحركه
۰.۱۴
۵
۳,۶۶۸
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۳۵.۱۷-
۱۲۹۳-
۲,۳۸۳
محورسازان ايران خودرو
۱.۴۹
۹۷
۶,۶۱۸
معادن منگنزايران
۴.۹۸
۲۰۲
۴,۲۶۱
معدني دماوند
۳.۵۱
۱۹۵
۵,۷۴۶
ملي سرب وروي ايران
۱.۷۷-
۵۵-
۳,۰۵۱
مهرام
۳۱.۰۵
۱۶۱۱
۶,۸۰۰
مهندسي نصير ماشين
۹.۰۵-
۲۷۶-
۲,۷۷۴
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۰.۰۹
۲
۲,۱۷۵
موتوژن
۰.۴-
۱۱۳-
۲۸,۴۳۶
نفت بهران
۰.۰۵-
۱۲-
۲۵,۹۹۱
نفت پارس
۰.۱۸
۱۲
۶,۶۷۴
نورد آلومينيوم
۰.۱۶-
۵-
۳,۱۸۷
نورد قطعات فولادي
۲.۲۴
۱۳۰
۵,۹۳۹
نوسازي وساختمان تهران
اشاره : اين جدول نشان دهنده آخرين قيمت نهايي شده
سهام تا ساعت ۱۳‎/۳۰ دقيقه است.
منبع: سايت رسمي سازمان بورس اوراق بهادار.

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |