چهارشنبه ۱۵ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۴۱ - Jul 6, 2005
پاريس، لندن، مادريد، نيويورك و مسكو
ميزبان المپيك ۲۰۱۲امروز انتخاب مي شود
001575.jpg
جهانگير كوثري:همان طور كه انتظار مي رفت تيم كميته ملي المپيك به رياست نوال المتوكل مراكشي كه قهرمان اسبق دو چهار صد متر با مانع المپيك ۱۹۸۴ لوس آنجلس نيز هست، سطح كيفي تمامي پنج نامزد ميزباني المپيك ۲۰۱۲ را ارزيابي كرده است. بنابراين همه آنها را لايق كسب اين افتخار مي داند و تمام كساني كه فكر مي كنند با اتمام مراحل ارزيابي همه چيز تمام شده است، سخت در اشتباه هستند.امروز ميزبان المپيك ۲۰۱۲ در شرايط بسيار سخت مشخص خواهد شد: لندن ، مادريد، مسكو، نيويورك يا پاريس ؟
در واقع از زماني كه در مسكو زمان باقيمانده براي انجام فعاليت هاي لازم تا اخذ تصميم نهايي اعلام شد، رقابت واقعي ميان ميزبانان شروع شد، تا به حال هر كدام از شهرهاي كانديدا مي بايست كميته ملي المپيك را قانع مي كرد كه توانايي برگزاري و سازماندهي اين رقابت ها را دارد، اما از اين به بعد بايد يكصد و هفده نماينده ورزشي كشورها را قانع كند كه كشور متبوعش بهترين گزينه براي انجام سي امين دوره بازي هاي المپيك است . اين دو مسأله مذكور اصلاً مانند يكديگر نيستند؛ كميته اصلي تمامي جوانب احتياط را در نظر مي گيرد تا هيچ موردي در حين برگزاري رقابت ها موجب تعجب و ايجاد مشكل نشود و ديگري برخي اوقات نتايجي خلاف بر اولي اتخاذ مي كند كه در نوع خود جالب است.
از زماني كه آن رسوايي در سات ليك سيتي به وجود آمد، كميته ملي المپيك ديدار اعضا را از شهرهاي نامزد رقابت ها ممنوع كرده است كه اين امر باعث اعتراض بسياري از سفراي ورزش كشورها شده است، اگرچه در اجلاس مكزيكوسيتي تنها شش تن از آنان شجاعت بيان اين مسأله را داشتند كه مايلند، بازديد نمايندگان از شهرهاي نامزد باز هم ادامه داشته باشد، زيرا به عقيده آنها اين بهترين راه انتخاب است و اعضا مي توانند از نزديك شاهد پيشرفت و يا عدم كارآيي شهرها براي نامزدي باشند.
اين بي ميلي با توجه به اينكه نحوه رأي گيري، بالا بردن دست است و تعداد مخالفان چندان زياد نبود تا شفاهاً و با جرأت مخالفت خود را به ژاك روگ رئيس كميته ملي المپيك ابراز كنند، كاملاً قابل درك است. امروزه كميسيون ارزيابي به عنوان چشمان اعضاي كميته ملي المپيك عمل مي كند و هنوز روزهاي سختي را براي اعلام نظر پيش رو خواهند داشت. هيچكس نمي تواند منكر صلاحيت كميسيون ارزيابي شود. آنها شايستگي اين را دارند كه از وسوسه هاي پنج شهر ميزبان به سلامت عبور كنند. در اين ميان بعضي ها هستند كه حاضرند هر كاري بكنند كه مواردي از چشم كميسيون پنهان بماند و در نهايت نامزد متبوعشان به عنوان ميزبان انتخاب شود.
شهرهاي نامزد ميزباني
المپيك تابستاني ۲۰۱۲
لندن در يك نگاه
- تعداد ساكنين: ۹/۲ ميليون نفر
- جمعيت با احتساب حومه: ۴/۷ ميليون نفر
- شعار ميزباني: «به دنبال رأي»
ميزباني قبلي: در سال هاي ۱۹۴۸ و ۱۹۰۸
مادريد در يك نگاه
- تعداد ساكنين: ۳ ميليون نفر
- جمعيت با حومه: ۸/۵ ميليون نفر
- شعار ميزباني: «آماده ميزباني شما»
- ميزباني قبلي: هرگز ميزبان نبوده است.
- زمان در نظر گرفته شده براي رقابت ها: ۱۹ مرداد الي ۴ شهريور
مسكو در يك نگاه
- تعداد ساكنين: ۵/۱۰ ميليون نفر
- جمعيت با حومه: ۱/۱۷ ميليون نفر
- شعار ميزباني:« رؤيايتان را باور كنيد»
- ميزباني قبلي: ۱۹۸۰
- زمان در نظر گرفته شده براي رقابت ها: ۲۳ تير الي ۷ مرداد
نيويورك در يك نگاه
- تعداد ساكنين: ۸ ميليون نفر
- جمعيت با حومه: ۲۲ ميليون نفر
- شعار ميزباني: «بگذاريد رؤياها آغاز شوند»
- ميزباني قبلي: هرگز برگزار نكرده است.
- زمان در نظر گرفته شده براي رقابت ها: ۵ الي ۲۱ مرداد
پاريس در يك نگاه
- تعداد ساكنين: ۳/۲ ميليون نفر
- جمعيت با حومه: ۲/۱۱ ميليون نفر
- شعار ميزباني: «دوستدار رقابت ها»
- ميزباني قبلي: ۱۹۲۴ و ۱۹۰۰
- زمان در نظر گرفته شده براي رقابت ها: ۵ الي ۲۱ مرداد
- بودجه در نظر گرفته شده: ۷۵/۶ ميليارد يورو كه ۲ ميليارد آن براي سازماندهي و برگزاري رقابت هاست و ۷۵/۴ ميليارد آن براي ساخت تجهيزات و ورزشگاه ها
- ظرفيت ورزشگاه المپيك: هشتاد هزار صندلي
- حداكثر فاصله بين محل اقامت و برگزاري: ۷۵ درصد رقابت ها به شعاع دوازده كيلومتري يكديگر و دهكده المپيك برگزار مي شوند. هفت رقابت در منطقه پاريس به شعاع بيست كيلومتر در پايتخت برگزار مي شوند. رقابت هاي قايقراني در روئل برگزار مي شوند در حالي كه رقابت هاي فوتبال در شهرهاي نانت، لانس، ليون و مارسي برگزار خواهند شد.

فيروز كريمي: تكليف راه آهن و نفت در زمين بازي مشخص شد
خبرگزاري ايسنا: راه آهن تهران پس از چندين سال تلاش توانست جواز حضور در ليگ برتر كشور را به دست آورد. مسايل مربوط به بهانه جويي نفتي ها، اميدهاي راه آهن در ليگ پنجم و بازيكنان مختلفي كه اين روزها نام آنها براي حضور در راه آهن مطرح مي شود موضوع گفت وگوي فيروز كريمي سرمربي اين تيم است كه مي خوانيد:
فيروز كريمي در آغاز گفت: بحث شكايت از ريشه و پايه اشتباه است چرا كه راه آهن تكليفش را در زمين با نفت مشخص كرده است و تا آنجا كه به حيطه  كاري من مربوط مي شود در طول دو بازي و در زمين فوتبال جواب صنعت نفت آبادان را داده ايم.
كريمي خاطرنشان كرد: صنعت نفت در مدت يك ماه شكايت هاي مختلفي را ارائه داد ومديران آن بحث هاي مختلفي چون تباني، كارت پايان خدمت يكي از بازيكنان و كارت پرويز برومند را مطرح كردند.
وي افزود: شايد اگر فدراسيون فوتبال اين شكايت ها را رد كند از من شكايت مي كنند و مي گويند فيروز كريمي خدمت سربازي نرفته است!كريمي تاكيد كرد: قندي و راه آهن با شايستگي به ليگ برتر صعود كردند و بي ترديد هيچ دليلي براي تغيير نتيجه بازي وجود ندارد.كريمي در ادامه تصريح كرد: بي ترديد راه آهن در ليگ پنجم پرقدرت و زيبا بازي خواهد كرد.

پيكارهاي كشتي آزاد جوانان جهان _ ليتواني
رشادت امير گنجي در اولين روز
محمدرضا منصوريان: امير گنجي همان كشتي گير جواني كه با روشن بيني و درايت مربيان تيم كشتي آزاد جوانان در خارج از وزن واقعي اش در پيكارهاي قهرماني آسيا در كره جنوبي در سنگين وزن صاحب مدال طلا شد، ديروز در اولين روز پيكارهاي كشتي آزاد جوانان جهان در شهر ويلينوس ليتواني درخشان ترين چهره تيم اعزامي ايران بود. گنجي اين بار در وزن واقعي خود يعني ۹۶ كيلوگرم با پيروزي بر ۴ حريف خود به فينال اين وزن رسيد. او برابر كشتي گيران روسيه، ليتواني، اوكراين و آلمان پيروز شد تا در جنگ براي تصاحب مدال طلاي جهان به ديدار رضا ييلديريم از تركيه برود.تيم ما در اولين روز ۳ نماينده ديگر هم در صحنه اين رقابت ها داشت كه به دليل قبول شكست مقابل حريفان خود از راهيابي به فينال بازماندند. در وزن ۵۰ كيلوگرم وحيد جلالي بهار بعد از پيروزي مقابل كشتي گير مولداوي به حريف قرقيزي خود باخت. در وزن ۶۰ كيلوگرم محسن جهان بخشيان اگرچه نمايندگان مولداوي و آمريكا را برد، اما زورش به حريف ژاپني نرسيد و به گروه بازنده ها رفت. نماينده ۷۴ كيلويي ما جمال ميرزايي هم سرنوشتي اين چنين داشت. وي در پي پيروزي برابر حريف مولداويايي خود به سايتروف روسي باخت تا شانس كسب مدال طلا را از خود دور كند.

مشكلات كشتي در تمام سطوح ، گويي پاياني ندارد
به دنبال تأخير در اعزام تيم ملي كشتي آزاد ايران به مسابقات جهاني ليتواني، عزيزا... اطاعتي رئيس كميته داوران و امامي ديگر داور اعزامي به اين مسابقات به دليل ديررسيدن به محل برگزاري مسابقات و عدم حضور در كلينيك داوري از قضاوت در مسابقات آزاد بازماندند.ماريو رئيس كميته داوران فيلا در اين باره گفت كه به غير از ايران سه كشور ديگر دير به اين مسابقات رسيدند و داوران آن كشورها نيز از قضاوت محروم شدند. بنا بر اين داوران ايراني در مسابقات آزاد نمي توانند سوت بزنند. اين اولين ناهماهنگي در ميان كميته هاي مختلف فدراسيون نيست. كشتي ايران از رأس تا ذيل مشكل دارد.
مسئولان ايران در تلاشند تا زمينه قضاوت دو داور ايراني را در مسابقات فرنگي فراهم كنند كه البته هنوز مشخص نيست.

تكرار افتخارات دووميداني در يونيورسياد
عباس صميمي در پرتاب، شاهرخي در پرتاب وزنه، مهدي روايي در پرتاب نيزه، روح الله عسگري در ۱۱۰ متر با مانع و احسان مهاجر شجاعي در ۸۰۰ و ۱۵۰۰ متر به بيست و سومين دوره مسابقات دانشجويان جهان اعزام مي شوند.

ديدار تيم فوتبال هنرمندان با منتخب سائوپولو
تيم فوتبال منتخب سائوپولو برزيل كه در باشگاه استقلال تهران در كشورمان به سر مي برد، پس از برگزاري دو بازي مقابل استقلال و پاس اين بار به دعوت تيم فوتبال هنرمندان به مصاف اين تيم خواهد رفت تا ديداري دوستانه با اين تيم برگزار كند.اين مسابقه قرار است در ورزشگاه شهيد هرندي واقع در خيابان شوش برگزار شود و عوايد آن به نفع خانواده هاي بي سرپرست اختصاص يابد.در اين بازي مجيد نامجو مطلق بازيكن سالهاي دور استقلال و پرسپوليس، مجيد سبزي مدافع پيشكسوت پرسپوليس و مهدي حيدري هنرپيشه و بازيكن سابق تيم فوتبال سايپا تهران از فوتبال خداحافظي خواهند كرد.

تقدير رئيس جمهور از جامعه ورزشي دانشگاه آزاد
گروه ورزشي: در مراسم ويژه نخستين همايش ملي تكريم برترين هاي ملي جوانان سيد محمد خاتمي رياست محترم جمهوري از عملكرد جامعه ورزشي دانشگاه آزاد اسلامي و دكتر بهرام قديمي مدير نمونه ورزش كشور با اهداي لوح يادبود تقدير و تشكر كرد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي، در اين مراسم كه صبح روز سه شنبه با حضور مقامات لشكري و كشوري و مسئولين بلندپايه ورزشي كشور در كاخ سعدآباد تهران برگزار شد، سيد محمد خاتمي رياست محترم جمهوري به استناد مصوبه بيست و يكمين جلسه شوراي عالي جوانان و حسب بررسي هاي بعمل آمده توسط سازمان ملي جوانان ايران، عملكرد جامعه ورزشي دانشگاه آزاد اسلامي به مديريت دكتر بهرام قديمي در امر تدوين و اجراي برنامه المپيادهاي ورزشي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي و ديگر فعاليتهاي ارزشمند فرهنگي ورزشي اين مركز را ارج نهاده و از برنامه ريزي صحيح در زمينه ساماندهي و اعتلاي امور جوانان علي الخصوص دانشجويان عزيز و لزوم همكاري ها و هماهنگي هاي ملي و فرابخشي در تدوين اجراي برنامه هاي موثر و متناسب با نيازهاي روز جامعه و جوانان رشيد اين مرز و بوم تقدير كرد.

مدال نقره آرخي دربلاروس
در دومين مرحله از مسابقات دووميداني بلاروس، نماينده كشورمان در رشته پرتاب نيزه به مدال نقره دست يافت.در دومين مرحله از مسابقات دووميداني جايزه بزرگ كه روز گذشته در بلاروس برگزار شد، ايوب آرخي كه در دور مقدماتي رشته پرتاب نيزه به ركورد ۷۶/۷۳ متر دست يافته بود، در مرحله فينال با ركود ۵۱/۷۱ متر به مدال نقره دست يافت.وي در مرحله نخست اين مسابقات قهرمان شده بود.

سرمربي جديد تيم بوكس جوانان ايران
احمد ناطق نوري رئيس فدراسيون بوكس در حكمي غلامرضا كريمي را به عنوان سرمربي تيم ملي جوانان كشورمان منصوب كرد.
وي كه يكي از مربيان موفق كرمانشاه است تاكنون چندين قهرمان را به تيم ملي بوكس ايران در رده هاي سني مختلف معرفي كرده است؛ ضمن اين كه چندين سال نيز به عنوان مربي در خدمت تيم هاي ملي كشورمان بوده است.

بنيتس: جرارد بايد مربي ليورپول شود
001572.jpg
رافائل بنيتس، مي خواهد استيون جرارد در ليورپول بماند. بنيتس باور دارد، جرارد بايد مربي آينده  ليورپول باشد.هنوز مرد مياني تيم ملي انگلستان پيشنهاد قرارداد جديد گروه قهرمان اروپا را نپذيرفته است.چلسي و رئال مادريد براي به دست آوردن اين بازيكن لحظه شماري مي كنند. دوشنبه، سرمربي ليورپول در نشست خبري گفت: «به هواداران اطمينان مي دهم كه مي خواهيم استيو بماند.اگر قرارداد جديدي براي چهار سال ديگر امضا كنم، دوست دارم استيو دستيار آينده  من باشد. دستيار مربي يا شايد سرمربي آينده  ليورپول! اگر بخواهد مي تواند سرپرست تيم  هم باشد. مي خواهيم جرارد تا پايان عمر اينجا بماند.اين نظر ليورپول است. مي كوشيم تا گروه بهتري را شكل بدهيم. مي خواهم جرارد بخش بزرگي از اين گروه باشد.دو سال از قرارداد استيون جرارد مانده است ،اما دوشنبه Times نوشت كه اين بازيكن از روند كندي كه سران باشگاه براي بستن قرارداد جديدش در پيش گرفته اند، نااميد شده است.

واليبال يك گام به جلو برداشت
وحدت رويه در بدنسازي تيم هاي ملي
گروه ورزشي - علي شاكري: يكسان سازي در نحوه بدنسازي تيم هاي ملي واليبال، نخستين قدم در رسيدن به وحدت رويه در همه امور  تيم هاي  رده هاي سني مختلف است. با شكل دهي و سازماندهي و يكنواخت سازي تمرينات در سه تيم نوجوانان، جوانان و بزرگسالان واليبال ايران زودتر به نتيجه خواهد رسيد. خلأ بزرگ كنوني حاصل شده بين سه رده سني با سياست جديد بدون شك كمتر خواهد شد و راه ورود بازيكنان به تيم هاي بالاتر هموارتر مي شود. واليبال ما براي استفاده درست از بضاعت انساني قابل توجه موجود ، بهترين راه را انتخاب كرده است. نگاهي به ساختار واليبال كشورهاي پيشرفته بيانگر اين واقعيت است كه آنها تنها در سايه يك برنامه مدون و يكسان  سازي در تمرينات و اردوهاي آماده سازي توانسته اند بر مشكلات و ناهمگوني ها فائق آيند. در اين كشورها مربيان نوجوانان و جوانان نيز همانند بازيكنان نردبان ترقي را به خوبي طي كرده و خيلي زود بدل به مربياني ماهر خواهند شد. واليبال ايران براي رفتن به كلاس بالاتر از تيم هاي آسيايي راهي جز اين ندارد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |