چهارشنبه ۱۵ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۴۱ - Jul 6, 2005
هاشمي رفسنجاني : هر كاري براي حمايت از
دولت آينده انجام خواهم داد
ايرنا: «اكبر هاشمي رفسنجاني» رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اظهاراتم نسبت به روند برگزاري انتخابات نهمين  دوره رياست جمهوري براي پيگيري حقوق شخصي ام نيست بلكه براي اصلاح روندكار است و مسلما هر كاري كه از من ساخته باشد در حمايت از دولت آينده انجام خواهم داد.
به  گزارش روابط عمومي  مجمع تشخيص مصلحت نظام،  هاشمي  رفسنجاني در جمع بازرسان انتخابات افزود: اين انتخابات تمام شده است و من نيز به دليل اين كه كشور و انقلاب دچار مشكل نشود، شكايت رسمي نكردم.
وي با تأكيد بر اينكه از ابتداي تشكيل نظام جمهوري اسلامي  تلاش هايم براي حل مشكلات مردم و انقلاب بوده است، تصريح كرد: ولي اين به اين معنا نيست كه از آنچه در اين انتخابات اتفاق افتاده است، قصد صرف نظر دارم.تلاش خواهم كرد تا با پيگيري عادلانه  و منصفانه موضوع، شرايط مناسبي براي برگزاري انتخابات آينده در كشور فراهم گردد و اخلاق سياسي و ديني در همه مراحل مورد عمل باشد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، پاسخ به ابهامات موجود در جامعه نسبت به مسائلي كه در انتخابات اخير رخ داده است را وظيفه  نهادهاي مسئول عنوان كرد و گفت: اميدوارم شخص رئيس جمهوري و وزارت كشور مسائل را مورد بررسي همه جانبه، منصفانه و عادلانه قرارداده و نقاط ضعف و قوت را مشخص كرده و آن را در اختيار مردم قرار دهند تا در آينده كشور دچار مشكل نگردد.
هاشمي  رفسنجاني تأكيد كرد كه اسلاميت، آزادي، دموكراسي و جمهوريت در نظام ما جايگاه مهمي  دارند و بايد با هوشياري تمام از اينها حفاظت به عمل آوريم.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين به هوشياري در روند پيگيري موضوع انتخابات تأكيدكرد و افزود: بايد مراقب  باشيم تا در روند پيگيري اين مساله، وحدت كلمه و انسجام نظام آسيب نبيند.
هاشمي  رفسنجاني ايجاد تفرقه، نزاع و كينه در جمهوري اسلامي  را خواست دشمنان عنوان كرد و گفت: اين انقلاب با اتحاد پيروز شد و خطرها را از خود دور كرد و نبايد اين راه مقدس را از دست بدهيم.
وي همچنين ايجاد چالش بر سر پيگيري روند برگزاري انتخابات را با توجه به تهديدهايي كه عليه نظام جمهوري اسلامي  مطرح مي شود، مناسب ندانست و افزود: اگر مراقب  نباشيم دشمنان از اين فرصت براي آسيب رساندن به نظام  و مردم استفاده خواهند كرد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به زيبايي هاي حضور مردم در اين انتخابات اشاره كرد و اظهار داشت: به جز رضايت خداوند و مردم هيچ  دليلي را براي شركت در انتخابات در نظر نگرفتم و با حضور مردم در صحنه مهمترين  هدفم تحقق يافت.
هاشمي رفسنجاني تصريح كرد: وحدت و همكاري نيروها براي رفع مشكلات اكنون به عنوان وظيفه اي بزرگ براي من مطرح است و تلاش خواهم كرد تا آن نيز تحقق يابد.

با حضور بيش از ۲۷۰ نفر از معلمان انشاء
نخستين مجمع عمومي انجمن غيردولتي
معلمان انشاء برگزار شد
001569.jpg
گروه علمي فرهنگي: نخستين مجمع عمومي انجمن غيردولتي معلمان انشاء برگزار و اعضاي هيأت مديره انتخاب و معرفي شدند.
به گزارش خبرنگار ما، همزمان با روز قلم، نخستين مجمع عمومي انجمن غيردولتي معلمان انشاء با حضور بيش از دويست و هفتاد نفر از معلمان انشاي تهران در تالار حركت برگزار شد.
انجمن غيردولتي معلمان انشاء از جمله دستاوردهاي همايش «موضوع انشاء: زندگي» است كه در روز عيد سعيد غدير سال گذشته با حضور و سخنراني دكتر محمود احمدي نژاد برگزار شده بود. اين مراسم كه صبح روز سه شنبه چهارده تيرماه با استقبال و حضور فعال معلمان انشاي مدارس تهران به منظور آغاز به كار رسمي و انتخاب هيأت مديره برگزار شده بود، پس از شمارش آراي شركت كنندگان، اعضاي اصلي هيأت مديره و اعضاي علي البدل با حضور هيأت رئيسه سني انتخاب و معرفي شدند.
حسين حسيني نژاد، جواد محقق، احمد مهرداد، محمدرضا زائري، فاطمه ملكي، شهين عبادتي و ظريفه هدايتي به عنوان اعضاي اصلي هيأت مديره و رودابه كمالي و مينا فرشيدنيك نيز به عنوان اعضاي علي البدل هيأت مديره انجمن معلمان انشاء انتخاب شدند.
همچنين عبدالله الداغي و عصمت پويان بازرسان اصلي و اصغر بوروغني و علي اكبر كيان پناه در مقام بازرسان علي البدل انجمن غيردولتي معلمان انشاء برگزيده شدند.
فرهاد ابراهيمي رياست هيأت رئيسه سني، سيدمصطفي طباطبايي و شهين كمالي بازرسان هيأت رئيسه سني و ميترا احمد خمسه نيز منشي هيأت رئيسه سني انجمن غيردولتي معلمان انشاء بودند كه جريان رأي گيري و انتخاب اعضاي اصلي را براي دو سال آينده اداره كردند.

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي:
جانشين روحاني و وزير امور خارجه بايد اطمينان
دنيا را نسبت به دولت احمدي نژاد جلب كند
ايلنا: رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، گفت: جانشين روحاني و وزير امور خارجه در دولت احمدي نژاد بايد از افراد شناخته شده  اي انتخاب شود كه بتوانند اطمينان دنيا را نسبت به سياست هاي دولت جديد جلب كند.
علا الدين بروجردي؛ نماينده بروجرد در جمع خبرنگاران پارلماني درخصوص كناره  گيري حسن روحاني از سمت سرپرستي گروه مذاكره كننده و تغيير وزير امور خارجه تصريح كرد: پرونده هسته  اي به دليل آنكه يك پرونده ملي بسيار حساس و فراتر از اختيارات يك وزارتخانه بود، به شوراي عالي امنيت ملي سپرده شد تا در شورا نسبت به ابعاد مختلف آن بحث و تصميم گرفته شود.
وي افزود: همه مسئولان عالي رتبه و تيم مذاكره كننده از يك طرف، منعكس كننده اين تصميمات هستند اما در سياست كلي ما در پرونده هسته  اي و بين الملل تغيير حاصل نمي  شود.
بروجردي گفت: اگر آقاي روحاني تصميم گرفته باشد از تيم مذاكره كننده در دولت جديد كناره گيري كند، طبعا جانشين ايشان و وزير خارجه بايد فردي باشد كه در دنيا اطمينان بيشتري نسبت به سياست  هاي دولت جديد ايجاد كند.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي درخصوص طرح برخي اتهامات نظير نقش احمدي  نژاد در گروگانگيري توسط كشورهاي اروپايي و آمريكايي، گفت: با توجه به اين كه عناصر شاخص اصلاح طلب مانند خانم ابتكار و آقاي ميردامادي و كساني كه درتسخير سفارت نقش داشتند، حضور احمدي  نژاد را تكذيب كردند، تبليغات كشورهاي اروپايي و آمريكا نقش نگرفت و عكس قضيه در افكار عمومي مطرح است.
وي افزود: شخصيت احمدي نژاد بايد به عنوان يك شخصيت دانشگاهي و روشنفكر به دنيا معرفي شود.
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس هفتم تأكيد كرد: درمورد مساله اتريش و طرح شكايت عليه احمدي  نژاد نيز مقامات اتريش در اين خصوص موضع نداشتند، بلكه يكي از افراد حزب مشخص اين موضوع را مطرح كرده است.
بروجردي درخصوص طرحي در اتحاديه اروپا مبني بر كاهش سفر مقامات بلند پايه اروپا به ايران و كاهش پذيرش مقامات ايران به اروپا گفت: ما ميلياردها دلار با اتحاديه اروپا داد و ستد بازرگاني ،كار اجتماعي و پروژه  هاي متعدد در عرصه  هاي مختلف داريم. منافع اتحاديه اروپا گره خورده با ادله اين پروژه هاست و قطعا در محاسبات آنها گنجانده شده است.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي افزود: رابطه ما با اتحاديه اروپا به گونه اي نيست كه به آنها نيازمند باشيم و آنها نيازي به ما نداشته باشند.

آصفي : اروپايي ها تا دهم مرداد فرصت دارند
مهر: حميدرضا آصفي سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: فرصت تعيين شده براي ارايه طرح از طرف اروپايي ها به ايران به اتمام نرسيده و آنان تا دهم مردادماه فرصت دارند. آصفي ظهر ديروز در جمع خبرنگاران درمجلس با اشاره به سفرهيات پارلماني ايران به بلژيك تصريح كرد كه اين سفر درخصوص مسائل هسته اي صورت گرفت و هيات ايراني مواضع كشورمان را براي طرف اروپايي تبيين كرد.
معاون پارلماني وزير امور خارجه افزود: چنانچه حقوق ايران درمورد غني سازي به رسميت شناخته نشود، طرح اروپايي ها را نخواهيم پذيرفت.
آصفي همچنين در پاسخ به اين سئوال كه اگر اروپايي ها غني سازي را قبول نكنند، چه تمهيداتي انديشيده شده است، گفت: مسئولان نظام بايد در اين خصوص تصميم گيري كنند.

كارت «پايش سنجش سلامت كودك» جايگزين
«شناسنامه سلامت» نوآموزان
گروه علمي فرهنگي: مديركل آموزش و پرورش استثنايي شهر تهران با اعلام اجراي سنجش سلامت بيش از ۹۲ هزار دانش آموز در ۶۴ پايگاه مناطق ۱۹ گانه تهران خبر داد: «كارت پايش سنجش سلامت كودك» به جاي شناسنامه سلامت براي نوآموزان صادر مي شود.
به گزارش ايسنا غفوريان با اشاره به اين كه سال گذشته ۹۶ هزار و ۹۵۳ دانش آموز در شهر تهران مورد ارزيابي و سنجش قرار گرفتند، گفت: بر اين اساس ۸۸ هزار و ۲۲۵ دانش آموز در معاينات سال گذشته سالم تشخيص داده شده و براي ثبت نام به مدارس ارجاع داده شدند.
وي با اشاره به ارجاع ۷ هزار و ۹۹۶ دانش آموز بعد از ارزيابي اوليه به مرحله تخصصي در سال گذشته ادامه داد: بر اين اساس ۳ هزار و ۴۹۳ دانش آموز مشكوك به مشكل بينايي، يكهزار و ۳۶۷ دانش آموز مشكوك به مشكل شنوايي شناخته شده و ۲ هزار و ۲۰۳ دانش آموز نيز نمره لازم در آزمون آمادگي تحصيلي را كسب نكرده و براي ارزيابي هاي هوشي ارجاع داده شده اند.
غفوريان با اعلام اين كه سال گذشته ۹۹۳ دانش آموز مشكوك به داشتن بيش از يك مشكل بوده اند، افزود: در بخش بينايي يكهزار و ۶۹۶ دانش آموز عينك دريافت كرده، ۶۱۹ دانش آموز مبتلا به تنبلي چشم شناسايي شده، ۳۲ دانش آموز تحت درمان پزشكي و دارويي بينايي قرار گرفته و ۴۹ دانش آموز جهت تعيين جايگاه آموزشي به آموزش و پرورش استثنايي معرفي شدند.
به گفته وي همچنين در بخش شنوايي ۲۸۳ دانش آموز تحت درمان پزشكي قرار گرفته، ۲۰۵ دانش آموز از شستشوي گوش استفاده كرده، ۱۲۲ دانش آموز مبتلا به كري يكطرفه شناسايي شده و ۲۰۵ دانش آموز پس از دريافت سمعك جهت تعيين جايگاه آموزشي به سازمان استثنايي معرفي شدند.
مديركل آموزش و پرورش استثنايي شهر تهران با اشاره به اين كه در بخش آمادگي تحصيلي ۳۴۰ دانش آموز، «ديرآموز» تشخيص داده شدند، گفت: بعلاوه ۳۳۴ دانش آموز نيز براي تعيين جايگاه آموزشي و استفاده از مدارس ويژه به آموزش و پرورش ارجاع داده شدند.

جامعه روحانيت مبارز با احمدي نژاد تعاملي مثبت،
همراه با نگاهي نقادانه خواهد داشت
جامعه روحانيت مبارز با احمدي نژاد تعاملي مثبت، همراه با نگاهي نقادانه خواهد داشت
ايسنا: عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز اظهار داشت: مطمئنا جامعه  روحانيت با آقاي احمدي نژاد تعاملي مثبت و خوشبينانه، همراه با نگاهي نقادانه خواهد داشت.
وي افزود: نوع مواضع و ديدگاه ايشان در راستاي اهداف بلند جامعه  روحانيت مبارز و اهداف جامعه  روحانيت مبارز نيز در راستاي اهداف انقلاب و نظام است.
حجت الاسلام  والمسلمين سعيدي با تأكيد بر اينكه جامعه  روحانيت مبارز در آينده درصدد كمك به كابينه  آتي خواهد بود، اظهار داشت: اين تشكل سياسي داراي يك سري مطالبات از دولت آتي احمدي نژاد است كه بخش عمده اي از اين مطالبات مانند مطالبات مردم، گسترش عدالت اجتماعي و رفع فقر و تبعيض است.وي افزود: ما از آقاي احمدي نژاد مي خواهيم كه فرهنگ ديني را سازماندهي كند.زيرا متأسفانه در حال حاضر در كشور ما مساجد و مراكز ديني بي سامان ترين وضعيت را دارند.سعيدي گفت: ما بنا داريم كه طي جلساتي در جامعه  روحانيت مطالبات خود را جمع بندي كنيم و اين مطالبات را در يك جلسه  حضوري به احمدي نژاد انتقال دهيم.
اين عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت مبارز با اعتقاد به اينكه كابينه  تركيبي و تلفيقي موفق نخواهد شد، اظهار داشت: آقاي احمدي نژاد! كابينه را شركت سهامي نكنيد.وي افزود: همانطور كه خود دكتر احمدي نژاد بحث شايسته سالاري را مطرح كرده اند، بايد از نيروهاي توانمند در اين عرصه استفاده شود.

حزب كروبي «اعتماد ملي» نام گرفت
پس از يك فراخوان براي پيشنهاد يك نام براي حزبي كه مهدي كروبي بدنبال تاسيس آن است، نام اعتماد ملي از ميان بيش از ۱۵۰ نام پيشنهادي انتخاب شد.
جواد اطاعت اظهار داشت: امروز درخصوص نامگذاري حزب جلسه اي ميان اعضاي هيات موسس داشتيم كه در نهايت از ميان ۱۵۰ نام پيشنهادي، نام اعتماد ملي بيشترين راي را به خود اختصاص داد.
وي درخصوص نام اعضاي هيات موسس اين حزب نيز گفت: در نامه اي كه براي دريافت مجوز به وزارت كشور ارسال شده است نام مهدي كروبي، محمدجواد حق شناس، ابراهيم اميني، عبدالحسين مقتدايي، غلامرضا اسلامي بيدگلي، اعظم سقطي، عبدالرضا سپهوند، رضا حجتي، سيد رضا نوروززاده، اسماعيل گرامي مقدم، الياس حضرتي، محمود زماني قمي، رسول منتجب نيا و من به عنوان اعضاي هيات موسس ذكر شده است.
البته تا ساعات پاياني جلسه امشب منتجب نيا در جمع اعضاي هيات موسس نبود ولي در پايان با راي گيري اي كه انجام شد، ايشان نيز به جمع ما پيوستند.
اما اين مجموعه چون در قدرت نيستند، دولت ساخته نبوده و دولت ساز خواهند شد.وي در قسمت ديگري از سخنان خود گفت: جلسه بعدي حزب اعتماد ملي روز چهارشنبه برگزار مي شود.
همچنين هر زماني كه مجوزهاي لازم براي حزب صادر شد درخصوص انتخاب دبير كل و همچنين تدوين اساس نامه اقدام خواهيم كرد.

كليات آيين نامه تأمين و توسعه  كريدورهاي
علم و فناوري تصويب شد
گروه علمي فرهنگي:  كليات آيين نامه تامين و توسعه  كريدورهاي علم و فن آوري تصويب شد.
به گزارش ايسنا، هيات دولت در جلسه شب گذشته خود، كليات آيين نامه نحوه  اجراي فعاليت هاي مشخص به منظور تامين و توسعه  كريدورهاي علم و فن آوري را تصويب كرد.
بر اين اساس مقرر شد اين طرح در يكي از استان هاي كشور به صورت نمونه اجرا و مطالعات آمايشي و ارزيابي هاي لازم جهت تعيين ديگر نقاط مستعد در شوراي عالي آمايش سرزميني انجام شود.
هدف از اجراي طرح ايجاد كريدورهاي علم و فن آوري كه از سوي وزارت علوم تهيه و به هيات دولت ارسال شده اين است كه بتوان در مناطق و شهرهاي مستعد از نظر امكانات آموزشي و صنعتي، دامنه پاركها و مراكز رشد و فناوري را گسترش داد.
در اين كريدورها مجموعه هاي علمي و صنعتي در كنار هم فعاليت مي كنند و دانش توليد شده در دانشگاه مستقيما به نهادهاي توليدي ارائه مي شود.
تجميع تمامي مولفه هاي لازم براي تجاري و صنعتي شدن خروجي هاي دانشگاه ها يعني توليد علمي در اين كريدورها سبب سوق دادن كشور از علم به ثروت و از تحقيق به سمت توليد مي شود.

وزارت علوم «مؤسسه مالي اعتباري» داير مي كند
گروه علمي فرهنگي: رئيس صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از تصويب طرح تاسيس موسسه مالي اعتباري اين وزارتخانه در آخرين جلسه هيات امناء خبرداد.
حميد خوشگفتار، در گفت وگو با ايسنا، اظهار داشت: در برنامه مصوب پنج ساله صندوق رفاه دانشجويان، راهكارهايي پيش بيني شد تا صندوق در آينده روي پاي خود بايستد كه يكي از اين راهكارها، تاسيس موسسه مالي اعتباري در كنار صندوق رفاه است كه به اعتبار صندوق كمك مي كند.
وي كاهش وابستگي و تكيه صندوق رفاه به دولت را عامل ديگري براي تاسيس موسسه اعتباري مالي دانست و ابراز اميدواري كرد: با توجه به برنامه ريزيهاي صورت گرفته، اين وابستگي به دولت به مرور كاهش يابد.
خوشگفتار با تأكيد بر اينكه موسسه مالي اعتباري در كنار صندوق رفاه دانشجويان به فعاليت مي پردازد، گفت: در صورت توسعه اين موسسه، شعباتي نيز در كنار دانشگاه ها تاسيس مي شود. وي موسسه مالي اعتباري را به يك بانك تشبيه كرد و ادامه داد: شروع كار اين موسسه با مشاركت دانشگاهيان خواهد بود، اما در مراحل بعدي هر شخصي مي تواند در اين موسسه سرمايه گذاري كند.

انتقاد رئيس كميسيون اجتماعي مجلس
از وضعيت داروخانه هاي كشور
فارس: رئيس كميسيون اجتماعي مجلس با اظهار تاسف از عدم نظارت بر وضعيت داروخانه هاي كشور، زد و بندهاي دارويي موجود در كشور را تشريح كرد.
عبدالرضا مصري در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي فارس گفت: داروخانه هاي متخلف كشور به سه دسته تقسيم مي شوند كه در دسته اول پزشكان متخلفي وجود دارند كه نسخ دارويي بيماران را با قيمت هاي بالا مي نويسند و برگه هايي را نيز از دفترچه بيمار جدا مي كنند و نسخه ها را به داروخانه هايي كه با آنها رابطه دوستانه دارند تحويل مي دهند و جاي آن مواد شوينده و بهداشتي از داروخانه تحويل مي گيرند كه اگر چه كم است اما بسيار عمل زشتي است.وي در ادامه افزود: در دسته بعدي متاسفانه افراد بي مسئوليتي در داروخانه هستند كه پس از دريافت نسخه بيمار، تعداد داروها را در برگه افزايش مي دهند و سودهاي بسياري را از اين طريق بدون اينكه بيمار بداند اقلام دارويي آن كم و زياد شده است به جيب مي زنند.رئيس كميسيون اجتماعي مجلس اضافه كرد: بعضي داروخانه ها نيز بدون هيچ نسخه اي دارو را روانه ناصر خسروهاي سراسر كشور مي كنند كه متاسفانه با تمام اين تخلفات دارويي و پزشكي در ايران توسط مسئولان و مخصوصا تعزيرات حكومتي هيچ گونه برخوردي نمي شود و اگر هم شكايتي صورت گيرد ۱۰ برابر خسارت دارو بايد هزينه رفت و آمد و بوروكراسي پرداخت شود.

البرادعي: مذاكرات ايران و اروپا فقط هسته اي نيست
ايرنا: مديركل آژانس بين المللي انرژي هسته اي گفت: مذاكرات ايران و اروپا فقط هسته اي نيست بلكه درباره آينده تمامي منطقه خاورميانه و رابطه تهران با واشنگتن است و به همين دليل، بسيار طولاني و دشوار خواهد بود.
محمد البرادعي در گفت وگو با هفته نامه آمريكايي نيوزويك اظهار داشت: از ديدگاه تهران، داشتن چرخه سوخت هسته اي، حضور در باشگاه قدرتمندان است و اگر قادر به كسب آن باشد، يك بيمه نامه زيركانه خواهد بود زيرا اين پيام را براي همسايگان خواهد داشت كه ايران مي خواهد يك بازيگر اصلي در منطقه خاورميانه باشد كه در حال شكل گيري مجدد است.
وي در اين مصاحبه كه در تازه ترين شماره نيوزويك چاپ شد افزود: مساله هسته اي فقط قله كوه يخ شناوري است كه اگر اندكي عميق تر به آن نگاه شود بسياري از مسائل ديگر مشاهده خواهد شد. از ديدگاه من مساله اتمي فقط بخشي از آن مجموعه را تشكيل مي دهد.
مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي، همچنين با اشاره به مذاكرات هسته اي و تأكيد بر ارائه يك ضمانت عيني از سوي تهران گفت: اروپايي ها و آمريكايي ها فقط پايان دادن به چرخه سوخت هسته اي را ضمانت مي دانند و ايرانيان نيز مي گويند راه هاي ديگري هم وجود دارد.البرادعي افزود: ايران اعتقاد دارد به دليل تحريم هاي گوناگون، ناگزير به پنهان كردن فعاليت هاي هسته اي خود بوده است.
تهران بايد با خروج از اين مسير طبق مقررات عمل كند و براي ايجاد اعتماد كاملا شفاف و پيشگام باشد.

ديدار رئيس مؤسسه عالي حسابرسي روسيه
با رئيس مجلس شوراي اسلامي
فارس: استپاشين رئيس موسسه عالي حسابرسي روسيه و هيئت همراه عصر ديروز با حداد عادل، رئيس مجلس شوراي اسلامي ديدار و در خصوص روابط دو كشور و همكاريهاي دو جانبه بين ديوان محاسبات جمهوري اسلامي ايران و موسسه عالي حسابرسي روسيه بحث و تبادل نظر كرد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي از روسيه به عنوان يك همسايه بزرگ و قدرتمند ياد كرد و گفت: خوشبختانه روابط دو كشور در سطح بسيار خوبي قرار دارد و سابقه مناسبات دوستانه به قرنها مي رسد.حداد عادل سطح بالاي فن آوري در روسيه را عامل مهمي در جهت گسترش همكاري هاي فني و اقتصادي خواند و گفت: هر چه اعتماد ميان دو كشور بيشتر شود افق همكاريها روشنتر خواهد شد و از آنجا كه برخي از كشورها بي ميل نيستند اين اعتماد را خدشه دار نشان دهند بهترين راه آن است كه تكميل نيروگاه بوشهر در فرصت مقرر در دستور كار قرار گيرد و به اتمام برسد تا موجب اعتماد بيشتر بين دو كشور و يأس دشمنان شود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي همكاري در درياي خزر و مسائل مختلف آن را زمينه مناسب ديگري براي همكاري هاي دو كشور برشمرد و گفت: همكاري هاي مجالس دو كشور نيز مي تواند روابط دو دولت و ملتها را تحكيم كند.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |