شنبه ۱۸ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۴۳ - Jul 9, 2005
حضرت امام جعفر صادق(ع): مؤمن را نشايد كه خود را خوار كند. (راوي حديث گويد) گفتم: مؤمن به چه چيز خود را خوار كند؟ فرمود: در كاري وارد شود كه سپس بايد از آن عذر بخواهد.
مشكاه الانوار / ۵۰
امروز با حافظ
خدا را با كه اين بازي توان كرد
دل از من برد و روي از من نهان كرد
كه با ما نرگس او سر گران كرد
چرا چون لاله خونين دل نباشم
معاون امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي:
سينماي بعد از انقلاب، سينمايي مؤلف و انديشمند است
محمد مهدي حيدريان گفت: سينماي نوين بعد از انقلاب با رويكرد انديشه و توجه به سينماگران مؤلف و انديشمند شكل گرفته است.
به گزارش خبرگزاري فارس، معاون امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي  در ميزگرد «يافته هاي پژوهشي سينما» گفت: سيستم توزيع قدرتمند و توجه به وجوه اقتصادي فيلم قبل از توليد به دليل اين كه سينماي كشور براي نمايش برخي از مفاهيم انساني هزينه  مالي و اجتماعي زيادي صرف كرده، ممكن است در مواردي با چرخه  سينماي ايران منطبق نباشد.
وي افزود: بايد منشور اخلاقي سينماي ايران تدوين شود تا ضوابط حقوقي مشخصي در بخش توليد، توزيع و نمايش داشته باشيم و اين منشور بايد روابط و ضوابط اخلاق حرفه اي درون و برون  سينما را تحت پوشش قرار دهد.
حيدريان درباره اهميت عرصه پژوهش در سينما خاطر نشان كرد: عرصه  پژوهش در سينما مورد غفلت واقع شده است و بايد برنامه و سيستمي پياده شود تا تغييرات مديريتي كمترين تاثير را در آن داشته باشد.
وي با اشاره به رابطه دولت و سينما گفت: نبايد سايه دولت روي دوش سينما سنگيني كند، اين عرصه بايد به سمت تعادل و تعامل بخش هاي خصوصي و دولتي گام بردارد و به حيات طبيعي خود دست پيدا كند.
معاون امور سينمايي وزارت ارشاد در پايان درباره حمايت هاي دولت از سينما اظهار داشت: حمايت هاي دولتي سپري حفاظتي براي سينماي ايران است و اين نگاه باعث مي شود تا مباحث تحقيقي در سينما مطرح شده و با شناخت چالش هاي موجود در راستاي رفع آن گام برداشته شود.

فريدون ناصري درگذشت
001779.jpg
مهر: فريدون ناصري، رهبر و مدير هنري اركستر سمفونيك تهران ديروز در بيمارستان مدائن درگذشت. وي از چند روز پيش به علت نارسايي ريه و قلب در بيمارستان بستري شده و در حالت اغما فرو رفته بود.
فريدون ناصري در سال ۱۳۰۹ (ه.ش) در تهران متولد شد.از كلاس پنجم ابتدايي به هنرستان موسيقي رفت و آموزش موسيقي را از آنجا شروع كرد. او در اواخر دوران تحصيل به شاگردي «باغچه بان ناصحي» درآمد و آهنگسازي را در مكتب وي آغاز نمود.
مدت ۴سال دوره عالي كنترپوان، فوگ واصول آهنگسازي را نزد ثمين باغچه بان فرا گرفت. مدتي نيز در اروپا به ادامه تحصيل پرداخت.
او در كنسرواتوار سلطنتي بروكسل در كلاس رهبر و آهنگساز بزرگ «اندره سوري» آهنگسازي، تصنيف موسيقي فيلم و رهبري اركستر را آموخت. وي در دهه ۴۰ و ۵۰ با راديو و تلويزيون ايران همكاري زيادي داشت.
ناصري در زمينه موسيقي فيلم آثار متعددي ساخته كه موسيقي فيلم هاي «ستارخان» ساخته علي حاتمي، «حسين سياه» از پرويز اصانلو، «فصل خون» از حبيب كاوش، «محكومين» و «تاريخ سازان» از هادي صابر، «كفش هاي ميرزا نوروز» از محمد متوسلاني، «ناخدا خورشيد» از ناصر تقوايي و تعدادي از سريال هاي تلويزيوني از آن جمله اند. وي چندي پيش به عنوان مديرعامل خانه موسيقي انتخاب شد.
به گزارش ايسنا مراسم تشييع پيكر ناصري ساعت ۹صبح دوشنبه از مقابل تالار وحدت آغاز خواهد شد.
روزنامه همشهري درگذشت استاد فريدون ناصري، رهبر اركستر سمفونيك تهران را به جامعه هنري كشور و علاقمندان موسيقي تسليت مي گويد.

حضرت فاطمه(س) در تصوير زندگي
برنامه تصوير زندگي اين هفته به روابط همسري حضرت فاطمه(س) و حضرت علي(ع) مي پردازد.
به گزارش ايسنا، شنبه هجدهم تيرماه، همير مبلغ درباره ويژگي هاي شخصيتي حضرت فاطمه(س) صحبت مي كند و يكشنبه به علت تعطيلي برنامه تصوير زندگي پخش نمي شود.
دوشنبه بيستم تيرماه، حجت الاسلام راشد يزدي درباره روابط همسري، عاشقانه و صميمانه بين حضرت فاطمه(س) و حضرت علي(ع) بحث مي كند.
گفتني است كه برنامه «تصوير زندگي» از شبكه دو پخش مي شود.

جشنواره فيلم هاي ورزشي با معرفي
آثار برتر به كار خود پايان داد
چهارمين جشنواره بين المللي فيلمهاي ورزشي و تلويزيوني تهران با حضور محسن مهرعليزاده معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني با معرفي نفرات برتر در فرهنگستان ملي المپيك به كار خود پايان داد.
به گزارش كميته اطلاع رساني جشنواره، در اين مراسم، محمدرضا ملامحمد، دبير جشنواره به روند برگزاري جشنواره اشاره كرد و گفت: اين جشنواره موفق شد ارتباط مستحكمي بين سينما و ورزش برقرار كند به نحوي كه در اين رويداد فرهنگي توليدات سينماي ورزش با ۴۰ فيلم بلند سينمايي، جمع آوري شد.
وي با بيان اينكه جشنواره چهارم نسبت به دوره هاي گذشته از لحاظ كمي و كيفي از رشد خوبي برخوردار بوده است، افزود: از مجموع ۳۳۰ آثار ارسال شده به دبيرخانه جشنواره، بعد از داوري انجام شده ۱۳۰ اثر به بخش مسابقه راه يافتند كه از اين ميان ۳۴ اثر كانديداي دريافت جايزه شدند.
در ادامه مراسم هيات داوران بخش فيلمنامه با قرائت بيانيه خود ضمن تقدير از اضافه شدن بخش فيلمنامه هاي ورزشي به جشنواره اظهار اميدواري كرد كه در جشنواره هاي آينده اين مهم تداوم يافته و جايگاه خود را به دست آورد.
هيأت داوران سپس به معرفي آثار برتر در بخش هاي فيلمنامه، مستند، برنامه تلويزيوني، تيتراژ و تبليغات ورزشي، آثار بين الملل، ورزش و جامعه و سينماي ايران پرداخت.

«داغ شقايق» در سوگ دخت پيامبر اكرم (ص)
«داغ شقايق» ، برنامه اي از گروه معارف شبكه  سوم سيماست كه به مناسبت وفات دخت پيامبر اكرم حضرت زهرا (س) پخش مي شود.
بنا بر اين گزارش، پخش گزارش از هيات هاي عزاداري و گزارش در سطح شهر تهران، گفت و گو با كارشناسان مذهبي و گزارش هاي مردمي در خصوص زن در جامعه امروز  ، همچنين وله، كليپ و ميان برنامه از ديگر بخش هاي اين برنامه است.
لازم به ذكر است كه «داغ شقايق» روز شنبه ساعت ۲۲ و ۱۵ دقيقه پخش مي شود و تكرار آن روز يكشنبه ساعت ۱۶ است.

مراسم تجليل از عزت الله انتظامي برگزار شد
دوست دارم تا زماني كه نفس مي كشم مخاطب خودم را داشته باشم و كارهاي ماندگاري به يادگار بگذارم.
به گزارش ايسنا، عزت الله انتظامي در مراسمي كه با حضور داريوش مهرجويي به مناسبت هشتادمين سالگرد تولد اين بازيگر، در نشر فرزان برگزارشده بود ضمن بيان اين مطلب درباره آرزويش در آينده گفت: علاقه مندم به تئاتر برگردم و يك كار كمدي ايراني بازي كنم.البته نه مثل كارهاي كمدي كه در تلويزيون اجرا مي شود.
من در كارهاي سينمايي ام هم مثل اجاره نشينها نقش كمدي را جدي بازي كردم و اينگونه كارها را دوست دارم.
وي افزود: اگر نقش را باور كردم تماشاگر هم آن را باور خواهد كرد به همين دليل از ادا درآوردن خوشم نمي آيد و با نقشي كه به من مي دهند زندگي مي كنم.
اين بازيگر به سال ۱۳۲۱ برگشت و با اشاره به آن روزها گفت:  منزل ما نزديك تئاتر سنگلج بود و پشت بام ها هم، همه به هم راه داشت.
من شبانه از ترس پدر و مادرم از طريق پشت بام به آنجا مي رفتم و تا سحر تئاترهاي روحوضي كه اجرا مي شد را مي ديدم و بعد از اين نمايش ها، مدت ها با آن زندگي مي كردم كه بعدها با كمك علي نصيريان توانستيم آنها را به نمايش درآوريم.
وي خطاب به جوانان علاقه مند گفت: پيشنهاد مي كنم جوانان وارد عرصه بازيگري نشوند و اگر مي آيند بازيگري را به عنوان كار دوم انتخاب كنند.

بودجه مسابقه ادبيات نمايش ايران تأمين نشده است
علي رغم نزديك شدن به زمان برگزاري مراسم اختتاميه نخستين مسابقه ادبيات نمايشي ايران، بودجه برگزاري اين مسابقه هنوز تامين نشده است.
به گزارش ايسنا، به دليل مشكلات مالي مركز هنرهاي نمايشي،  هنوز وضعيت بودجه اين مسابقه روشن نشده است. اين در حالي است كه شوراي سياستگذاري اين مسابقه در ديدارهاي پياپي با رئيس مركز هنرهاي نمايشي ومعاون هنري، درخواست خود را مبني بر تامين بودجه اين مسابقه عنوان كرده اند.
بر اساس همين گزارش مقرر شده است دستمزد داوران دور اول مسابقه تا هفته آينده پرداخت و ليست داوران مرحله دوم و سوم به مركز هنرهاي نمايشي معرفي شود.

بهارستان
نقل است كه شيخ ما با مريدي به صحرا بيرون شد. در آن صحرا گرگ مردم خوار بود. ناگاه گرگ آهنگ شيخ كرد. مريد سنگ برداشت و در گرگ انداخت. شيخ گفت: چه مي كني؟ از بهر جاني با جانوري مضايقه نتوان كرد.
در ذكر ابوسعيد ابوالخير _ تذكره الاولياي عطار

تازه هاي دنياي رسانه ها
مقاله مهم آكادميسين «گواسكوف» و آينده جهان از ديدگاه او
«پي. گواسكوف» آكادميسين روس و كارشناس امور چين در مقاله رساله مانندي كه در مطبوعات انتشار يافته درباره آينده چين اين گونه اظهار نظر كرده است:
توسعه سريع اقتصادي چين اين كشور را به جستجوي منابع خام وادار كرده است، به همان گونه كه ايالات متحده در قرن بيستم به آن وادار شده بود. چين اين جستجو را از حوزه هايي شروع مي كند كه در قديم تحت نفوذ و استيلاي انگلستان بودند و از استعمار تنفر دارند و شريك رو راست و امين مي طلبند. چين در كوشش تازه، آمريكا را سد راه خود مي بيند. چين كوشش خود را از بيرون راندن آمريكا از منطقه بزرگ «اوراسيا» آغاز كرده است و در اينجا و جاهاي ديگر نياز به كمك و همكاري روسيه دارد كه روس ها بيشتر اميدهاي خود را از غرب قطع كرده و به سوي شرق روي آورده اند و هر دو دولت (چين و روسيه) به دوستي ايران و هند نياز دارند و تبريك ها و پيام ها و اعلاميه هاي همبستگي سران دو دولت به مناسبت انتخاب رئيس جمهور تازه ايران كه شهرت به حفظ استقلال ايران از غرب دارد به همين سبب بوده است. روسيه مي داند كه بايد به چين كمك كند تا آمريكا را از «اوراسيا» برانند. چين ظرف دو سال آينده و قطعاً در سال ۲۰۰۷ جاي شوروي سابق را در برابر آمريكا خواهد گرفت و قطب ديگر جهان خواهد شد ولي چيني ها تمايل به سلطه گري ندارند و معتقد به جهان چندقطبي و تابع قوانين و ميثاق هاي جهاني (سازمان ملل) هستند. از سال ۲۰۰۷ به بعد كه چين قطب ديگر خواهد شد، معارضه علني آن با آمريكا آغاز مي شود و به اين ترتيب توافق محرمامه ۲۵ ساله «دنگ شيائو پينگ» با رئيس جمهور وقت آمريكا، مانند قرارداد عدم تجاوز آلمان و شوروي (ريبن تروپ مولوتف) در آستانه جنگ جهاني دوم، اعتبار خود را از دست خواهد داد. چين به مسكو فشار مي آورد كه دست آمريكا را از سرزمين هاي سابق شوروي و به ويژه در قفقاز كه كليد دو قاره اروپا و آسيا است كوتاه و در اخراج آمريكا از آسياي جنوبي (افغانستان و پاكستان) به پكن كمك كند. چين بارها به روسيه گفته است كه مواظب سيبري شرقي باشد زيرا آمريكا كه نگران آلاسكا (نزديكترين نقطه قاره آمريكا به آسيا) است مي كوشد نفوذ مسكو را در شرق سيبري و خاور دور كاهش دهد و بر نفوذ خود در آن مناطق بيافزايد و حساسيت ها نسبت به كره شمالي عمدتاً به همين دليل است. همچنين آمريكا در باطن نمي خواهد كه ژاپن به روسيه نزديك شود. مي دانيم كه ناسيوناليست هاي روسيه كه اين روزها قدرت گرفته اند هنوز ادعاي مالكيت آلاسكا را از ذهن دور نساخته اند. چين پس از آغاز معارضه علني خود با آمريكا از سال ۲۰۰۷ مبارزه واقعي را از سال ۲۰۰۹ شروع خواهد كرد و بر خلاف جنگ سرد شوروي و آمريكا، چين خواهد كوشيد كه از عامل جهاني بودن آمريكا يعني «دلار» آغاز كند و بهاي دلار و ارزش سياسي آن را پايين آورد و اين كار را با بازي كردن با ساير پول هاي جهاني از جمله «يورو» انجام خواهد داد. چين اينك داراي كارشناسان ممتاز در رشته هاي امور مالي بين المللي (پول) است. چين همزمان نيش نظامي خود را به آمريكا نشان خواهد داد و تلاش خواهد كرد كه اروپاي غربي را بيش از امروز از آمريكا جدا سازد و به اعراب صاحب نفت بگويد كه در هر پيش آمدي (اختلاف نظر احتمالي شان با آمريكا) مي توانند روي كمك چين حساب كنند. چيني ها مانند شوروي سابق نيستند كه حرف بزنند و عمل نكنند.
خشم روزنامه نگاران آمريكايي از بازداشت «جوديت ميلر»
روزنامه اي در آمريكا نيست كه در دو روز گذشته درباره بازداشت بانو جوديت ميلر (جودي)، خبرنگار نيويورك تايمز، مقاله ننوشته و ابراز خشم نكرده باشد. بانو ميلر كه قبلاً به خاطر خبرنويسي بي غرضانه و وفاداري به ژورناليسم، برنده جايزه پوليتزر شده بود حاضر نشده است منابع خبر خود كه نام يك جاسوسه سيا (والري پلوم) را به او گفته بودند به هيأت منصفه دادگاه فدرال معروف به ژوري بزرگ بگويد و قاضي دادگاه مجبور شده است كه براي مدتي كه از چهار ماه بيشتر نخواهد بود وي را به بازداشتگاه بفرستد ولي در اين مدت هر لحظه كه نام منابع خود را بگويد آزاد خواهد شد. او گفته است كه به خاطر روزنامه نگاري آزاد حاضر است كه تا آخر عمر در بازداشت به سر برد و منابع خبر خود را فاش نخواهد ساخت. وي افزوده است: اگر روزنامه نگار نتواند براي منبع خبر، مورد اعتماد باشد كار روزنامه نگاري مختل و روزنامه ها تبديل به بولتن و آگهي هاي چسبانده شده بر ديوار خواهند شد و مردم به وبلاگ ها روي خواهند آورد. خبرنگار ديگر، «متيو كوپر» در آخرين لحظه مهلت حاضر شد منبع خبر را بگويد و خود را از بازداشت رهانيد. وي گفت كه به خاطر فرزندانش كه تنها مي ماندند مجبور به چنين كاري شده است. اتحاديه هاي روزنامه نگاران و انجمن هاي دفاع از آزادي مطبوعات و مدافعان قانون اساسي آمريكا عمل هيات منصفه را مغاير قانون اساسي آمريكا كه در آن آزادي مطبوعات تضمين شده است دانسته و تصميم به احاله مسئله به ديوان عالي آمريكا گرفته اند. بسياري از استادان علم حقوق نيز اقدام هيأت منصفه دادگاه فدرال را مغاير قانون اساسي آمريكا اعلام كرده اند. نام «والري» جاسوسه «سيا» از سوي هواداران جورج بوش به آن دو خبرنگار داده شده بود زيرا كه شوهر او سفير سابق آمريكا ادعاي بوش داير بر اين كه صدام حسين از كشور نيجر (نيژر سابق فرانسه در آفريقا) اورانيوم خريده است اغراق و نادرست خوانده بود و افشاي نام زنش به خاطر گرفتن انتقام از او بود. طبق قانون تأسيس «سيا» ، افشاي نام و مشخصات اعضاي عمليات محرمانه آن سازمان كه بيم خطر جاني برايشان مي رود غير قانوني است.

اولين جشنواره شعر كارگري در ايران خودرو برگزار شد
گروه ادب و هنر: اولين جشنواره شعر گروه صنعتي ايران خودرو تحت عنوان قلم عشق، با حضور علاقه مندان به شعر و ادب خانواده بزرگ اين شركت صنعتي در سالن اجتماعات ساپكو ترتيب يافت.
به گزارش روابط عمومي ايران خودرو، در اين محفل ادبي كه چند تن از شاعران معاصر از جمله عبدالجبار كاكايي حضور داشتند شماري از كارگران و كاركنان ايران خودرو سروده هاي خود را قرائت كردند.
عليرضا پاليزدار مسؤول برگزاري جشنواره قلم عشق ايران خودرو با تأكيد بر ضرورت ادامه برگزاري چنين نشست هاي ادبي در ايران خودرو اظهار داشت: به دليل وجود علاقه مندان زيادي كه در زمينه سرودن شعر و قطعات ادبي در ايران خودرو وجود دارند، در آينده نزديك كانون شعر در اين گروه صنعتي تشكيل مي شود.
وي گفت: در گروه صنعتي ايران خودرو بيش از هفتصد نفر در زمينه سرودن شعر فعاليت مي كنند كه تحت نظارت كانون شعر فعاليت هاي ادبي خود را ادامه مي دهند.
پاليزدار همچنين خاطرنشان كرد: بيش از ۵۰۰ شعر به دبيرخانه جشنواره قلم عشق رسيد كه تعدادي از آنها به عنوان آثار برگزيده براي ارايه به اين جشنواره انتخاب شد.
در پايان اين مراسم بر اساس بيانيه هيات داوران به تعدادي از افرادي كه بهترين سروده ها را در جشنواره قرائت كرده بودند، جوايزي اهدا شد.

پاسخ به پرسش پزشكي
دو پاسخ
دكتر روزنفلد در پاسخ به اين پرسش كه چگونه مي شود پي برد كه چرا بعضي اوقات غذا و حتي يك قرص كوچك از گلوي افراد پايين نمي رود گفته است: بايد با عكسبرداري، پس از خوردن باريوم، روشن شود كه مشكل از چيست تا پاسخ درست داده شود.وي در پاسخ به پرسشي ديگر گفته است: راه نهايي درمان سرطان رحم (زهدان)، برداشتن آن با عمل جراحي است.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
مدير مسئول : محمود احمدي نژاد
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۴۹۸۳۸۱


داستانك
سفيد
قدرت در دست اونها نبود و چاره اي جز سازش نداشتند. جلسه اي ترتيب دادن يكي شون گفت: بازم يه نويسنده بي وجدان كه هيچ چيز راجع به ما نمي دونه داره از ما بد مي نويسه مي گه: بي عارن، عمرشون طولانيه و...در حالي كه هرچي عمر ما كوتاه تر مي شه متوسط عمر خودشون داره بلند و بلندتر مي شه حتي تازگيها از ما جلو زدند! يكي ديگه گفت: اونها عقلشون به چشمشونه واسه همينه كه از پرنده هاي ديگه مراقبت مي كنند و راجع به ما اينجوري مي گن. ما هرچي مي كشيم از اين پرهاي سياهمونه. من در سرزميني دور مردي را مي شناسم كه هر دعائي بكنه اجابت مي شه اگر موافق باشيد پيش او مي رم و ازش مي خواهم دعا كنه پرهاي ما سفيد بشه.
همه موافقت كردند و او با مشقت زياد خود را به مرد رساند. مرد گفت: اين يه آرزوي محاله و ممكن نيست. كلاغ غمگين به سمت شهرش پرواز كرد. وقتي از دور جمعيت سياه پوش و چشم هاي منتظر و نگران را ديد دلش نيامد اونها را نااميد كنه و گفت: بزودي پرهاي همه ما سفيد خواهد شد.
كلاغها تا صبح به شادماني و پايكوبي پرداختند و خدا را شكر كردند.
فرداي اون روز بال همه كلاغها سفيد شده بود!
آرين دخت فرنادپور

گشتي در دنياي خبرها
راه رفتن در خواب
لندن: يك دختر ۱۵ساله كه سابقه راه رفتن در حين خواب را داشت از خطر مرگ نجات يافت. وي درحالي كه خواب بود بدون اين كه والدينش متوجه شوند، خانه را ترك كرد و از يك جرثقيل بالا رفت كه خوشبختانه يكي از رهگذران متوجه راه رفتن اين دختر نوجوان روي تيغه جرثقيل شد و پليس را خبر كرد. پليس نيز در يك عمليات دشوار كه ۲ ساعت به طول انجاميد، دختر خواب آلود را از جرثقيل پايين آورد.
خواستگاري با آتش
نيويورك: يك مرد ۳۸ ساله براي اين كه از دختر مورد علاقه اش خواستگاري كند خود را آتش زد. اين مرد البته كلاه خود را آغشته به بنزين كرد و سپس آن را آتش زد. پس از آتش گرفتن كلاه، وي داخل استخري كه در كنارش قرار داشت شيرجه زد تا اين كه آتش خاموش شود. به هر حال يكي از دوستانش آتش را خاموش كرد و او را از استخر بيرون كشيد. هنگامي كه مرد از استخر بيرون آمد در برابر دختر مورد علاقه خود كه در محل حادثه حضور داشت، زانو زد و از وي خواستگاري كرد. اين دختر نيز پاسخ مثبت به وي داد.
فراري دادن پرندگان
پكن: دانشمندان چيني يك نوع هواپيماي اسباب بازي همراه با دستگاه كنترل از راه دور طراحي كرده اند كه پرندگان وحشي را از فرودگاه ها دور مي كند. پيش از اين تكنيسين هاي چيني با پخش صداهاي ترسناك از بلندگوها اقدام به فراري دادن پرندگان از اطراف فرودگاه ها مي كردند. گفته مي شود از اين هواپيماهاي اسباب بازي نورهاي بسيار درخشان منتشر مي شود كه پرندگان را فراري مي دهد.
محدوديت پخش آگهي
لندن: سازمان نظارت بر آگهي هاي بازرگاني در كشور انگليس دستور داد آگهي يك كارخانه نوشابه ساز پس از ساعت ۲۱ شب پخش شود. در اين آگهي تلويزيوني، يك مرد درحالي كه مقداري نوشابه قديمي در دهان دارد آن را تف مي كند كه در پي پخش اين آگهي ۲۷۲ نفر نسبت به آن اعتراض كردند و مدعي شدند كه حاوي بدآموزي براي فرزندانشان است، به همين دليل قرار شد آگهي مورد نظر تنها پس از ساعت ۲۱ پخش شود. اين درحالي است كه آگهي يك رستوران مرغ سوخاري كه در آن، مردم با دهان پر به آواز خواندن مي پردازند مجوز پخش در ساعات روز گرفته است آن هم در شرايطي كه ۱۶۷۱ نفر به آن معترض شده اند.
مسابقه در فرودگاه
برلين: يك راننده و يك خلبان آلماني به صورت اعجاب انگيزي از مرگ رهايي يافتند. اين راننده به همراه ۱۱ نفر از اعضاي يك باشگاه اتومبيلراني در باند قديمي يك فرودگاه مشغول برگزاري مسابقه بودند كه ناگهان يك هواپيماي تك موتوره به اشتباه روي سقف خودروي اين راننده فرود آمد. باتوجه به اين كه راننده ترسيده بود، ناگهان ترمز گرفت كه همين اقدام وي باعث شد تا هواپيما روي زمين سقوط بكند. در جريان اين حادثه نادر، هم هواپيما و هم خودرو مسابقه اي به ميزان قابل توجهي خسارت ديدند.
كلاهبرداري مرد بي سواد
پكن: يك مرد بيسواد در چين كه تنها ۲۰ روز در مدرسه شركت كرده بود، خود را به عنوان يك مقام دولتي معرفي و پشت خط تلفن، معادل ۷/۱ ميليون دلار از يك تاجركلاهبرداري كرد.اين مرد ۳۹ ساله پس از ۲۰ روز حضور در كلاس هاي سوادآموزي تا حدودي با واژه هاي سياسي و اقتصادي آشنا شد و به همين دليل از طريق تلفن با يك تاجر ثروتمند تماس گرفت و خود را يكي از مقامات ارشد دولتي معرفي كرد. باتوجه به اين كه صداي مرد بيسواد كاملا شبيه آن مقام دولتي بود، مرد تاجر به وي مشكوك نشد و مبلغ ۷/۱ ميليون دلار در يك پروژه دولتي جعلي سرمايه گذاري كرد. البته پليس، مرد كلاهبردار را دستگير كرده است.

ساعات شرعي
اذان ظهر امروز: ساعت ۱۳و ۹ دقيقه
اذان مغرب امروز: ساعت ۲۰ و۴۴ دقيقه
اذان صبح فردا: ساعت ۴ و ۱۲ دقيقه
طلوع آفتاب فردا: ساعت ۵ و۵۷ دقيقه

گل و گياه
پافيوپديلوم (اركيده)
001776.jpg
نام علمي: Paphiopedilum Maudiae شGoloratum'
خانواده: ORCHIDACEAE
اركيده خاكزي به بلندي ۳۰ و گستردگي ۱۵ سانتي متر است داراي برگهاي بيضي شكل با خالهاي سبز تيره بوده و گلهاي آن منفرد با قطر ۱۰ سانتي متر در بهار يا تابستان ظاهر مي شوند.
نيازها: مكان نيمه سايه، خاك به نسبت مساوي از پوست تنه درخت (خردشده) و خاك لومي _ ماسه اي، دوره استراحت ندارد بنا بر اين در تمام مدت سال خاك آن بايد مرطوب نگهداشته شود حداقل دماي قابل تحمل آن ۱۳ درجه سانتي گراد مي باشد.
ازدياد: از طريق تقسيم بوته امكان پذير است.
سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران
www.tehranparks.org
tehranparks@tehranparks.org

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
ساعات شرعي
گل و گياه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |