شنبه ۱۸ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۴۳ - Jul 9, 2005
پيكارهاي انتخابي تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي
درخشش جوانان در سايه جسارت و شهامت
غيبت غائبين كمتر به چشم آمد
001815.jpg
عكس: از كارگاه رسانه اي كشتي
خبرنگار همشهري: رقابت هاي انتخابي تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي براي حضور در مسابقات جهاني مجارستان در جو و فضايي سنگين به خصوص در كشتي هاي حساس روز دوم خاتمه پيدا كرد. با وجود غيبت سرشناساني از هر دو رشته فرنگي و آزاد به جز يكي دو وزن كمتر عدم حضور غائبين به چشم آمد و جوانان در سايه اعتماد به نفس و جسارت توانستند به موفقيت هاي قابل توجهي دست پيدا كنند. حال بايد ديد با توجه به صحبت هاي طالقاني رئيس فدراسيون كشتي در مورد اينكه غائبين جايي در جمع كشتي گيران اعزامي به رقابت هاي جهاني نخواهند داشت، كميته فني چه تصميماتي اتخاذ مي كند. جلسه كميته فني كه قرار بود امروز (شنبه) برگزار شود، با تجديدنظر به بعد از پايان مسابقات (عصر ديروز جمعه) موكول شد تا اعضاي اين كميته بدون تأثيرپذيري راحت تر بتوانند به صلاح كشتي تصميم بگيرند.
به اعتقاد كارشناسان اين دوره از مسابقات انتخابي با وجود پشت كردن قهرماناني چون برزي و هاشم زاده در رشته فرنگي و عليرضا حيدري، عليرضا دبير، مسعود مصطفي جوكار و عليرضا رضايي در رشته آزاد از سطح قابل قبولي برخوردار بود. طي دو روز پيكار حوادث بزرگي در هر دو رشته آزاد و فرنگي اتفاق افتاد كه از مهم ترين آنها مي توان به شكست و ناكامي هاي نام هايي چون بابك نورزاد، بهنام طيبي محمدطلايي، محمد اصلاني ،فردين معصومي، عليرضا درويشي، هادي حبيبي، حسن طهماسبي، محمد رضايي، مجيد خدايي، حميد سيفي، پژمان درستكار، هادي پورعليجان، ياسر نورزايي و... در جمع آزادكاران و مجتبي باباجانزاده، احسان كريم فر، عليرضا غريبي، بهروز جمشيدي و... در نزد فرنگي كاران اشاره داشت. اما آنهايي كه در پيكارهاي انتخابي همه نگاه ها را متوجه خود ساخته و داشتن پشتوانه هاي ارزنده در كشتي ايران را به رخ كشيدند كم نبودند.
از تقي داداشي، مهدي شيرازي، سعيد ابراهيمي، جواد دماوندي، عليرضا رباط مرادي گرفته تا هومن شيدا،  سيدساجد جلالي و...
در همين مسابقات انتخابي برخورد بسياري از مدعيان سال هاي اخير نيز در اوزان مختلف گرمابخش رقابت هاي دوروزه تهران بود. از آن جمله مي توان به پيكار مراد محمدي با محمدطلايي، مهدي حاجي زاده با هادي حبيبي، عليرضا درويشي با محمد طلايي، بهروز جمشيدي با مجيد رمضاني، عليرضا غريبي با مهدي شربياني، محمد اصلاني با مراد محمدي و... اشاره كرد.
نفرات برتر اوزان مختلف
كشتي آزاد
۵۵ كيلوگرم: تقي داداشي
۶۰ كيلوگرم: مراد محمدي
۶۶ كيلوگرم: مهدي شيرازي
۷۴ كيلوگرم: مهدي حاجي زاده
۸۴ كيلوگرم: ۱- فريدون قنبري
۹۶ كيلوگرم: ۱- عليرضا رباط مرادي
۱۲۰ كيلوگرم: ۱- جواد دماوندي
كشتي فرنگي
۵۵ كيلوگرم: حسن رنگرز
۶۰ كيلوگرم: حميد باوفا
۶۶ كيلوگرم: مهدي توكلي
۷۴ كيلوگرم: مهدي محمدي
۸۴ كيلوگرم: مجيد رمضاني
۹۶ كيلوگرم: رضا زيدوند
۱۲۰ كيلوگرم: مهدي شربياني

فوتبال جام حذفي ايران
صبا باتري و ابومسلم در ضيافت پنالتي ها به فينال رفتند
001818.jpg
عكس: مجتبي جانبخش
خبرنگار همشهري: جام حذفي هم معناي خود را پيدا كرده است. در مرحله نيمه نهايي اين بازيها در ورزشگاه درخشان شاهد يكي از زيباترين بازيهاي يكسال اخير بوديم. سرعت، حركت و كار فردي و گروهي بي نظير. صبا باتري انگار گمشده خود را يافته و به كمك او پتانسيل تيم خود را نيز درك كرده است. مجيد جلالي خوب به داشته هاي تيمش پي برده و با استفاده صحيح از ابزارهاي موجود در مقابل استقلال اهواز با حوصله و حساب شده بازي را دنبال كرد. اگر چه استقلال اهواز خوب شروع كرد و خوب هم گل زد، اما زماني كه بازي ۳بر يك به سود استقلال اهواز بود، تيم صباباتري با يورش دسته جمعي و تاكتيك هاي حساب شده بازي را چهار بر سه به سود خود عوض كرد اما در ثانيه هاي پاياني بازي با گل آلوز براي استقلال سرنوشت بازي به وقت اضافي رفت.صبا با محوريت علي دايي در ضربات پنالتي توانست يكي از قويترين تيمهاي اين دوره (استقلال اهواز) را از دور مسابقات حذف كند. حالا صبا به فينال جام رسيده است و تا قهرماني دو بازي در پيش دارد. دو بازي در مقابل يك حريف فيناليست. در آنسو ابومسلم نيز در يك بازي دشوار و سخت و در بازي مشابه با صبا باتري از سد فجر سپاسي گذشت.
پرگل و ديدني
تيم فوتبال صبا باتري در حالي كه از امتياز ميزباني سود مي برد در صباشهر به مصاف استقلال اهواز رفت. تيم ميهمان عليرغم آنكه از سوي اندك كمي از تماشاگرانش حمايت مي شد خيلي زود در دقيقه ۱۵ روي شليك زيباي خليفه اصل به گل رسيد.
بعد از اين گل صبا باتري حملات گسترده اي را روي دروازه استقلال اهواز تدارك ديد تا در دقيقه ۲۵ روي پاس علي دايي و ضربه روبرت ماركوسي نتيجه برابر شد. اهوازي ها بعد از اين گل نيز با نفوذ از كناره هاي زمين سعي در نزديك شدن به دروازه صبا را داشتند كه قبل از پايان نيمه نخست روي يكي از اين حملات محمد نوازي روي بازيكن استقلال اهواز مرتكب خطاي پنالتي شد كه ابو الهيل در دقيقه ۴۵ آن را به گل دوم تيمش تبديل كرد. در آغاز نيمه دوم باز هم صبايي ها غافلگير شدند و روي ارسال يك توپ از جناح چپ مهرزاد رضايي در دقيقه ۶۰ نتيجه را ۳ بر يك كرد.
از اين لحظه به بعد به نظر مي رسيد كه استقلال اهواز مي تواند روي بازي تمركز پيدا كند اما صبا باتري بواسطه ميزباني و حمايت تماشاگرانش با يورش هاي همه جانبه به سه گل پياپي دست پيدا كرد. ابتدا علي دايي در دقيقه ۶۴ روي يك ضربه پنالتي گل دوم صبا باتري را به ثمر رساند، در دقيقه ۷۰ ماركوسي با يك ضربه زيبا و تماشايي نتيجه را برابر كرد و در نهايت بابك ذوالرحمي در دقيقه ۷۵ تيمش را به گل چهارم رساند.
در حالي كه تنها ثانيه هايي از بازي باقي مانده بود روي يك ضربه ارسالي آلوز با ضربه سر گل تساوي را به ثمر رساند تا استقلال اهواز اميدوارانه تر به بازي ادامه دهد.
برخلاف ۹۰ دقيقه بازي در وقت هاي اضافي بازي پرهيجان و زيبايي را شاهد نبوديم تا بازي به ضربات پنالتي كشيده شود كه در اين ميان صبا با روحيه بهتر و انتخاب پنالتي زنان برتر به برتري هفت بر شش رسيد تا به فينال برسد.
ابومسلم در خانه فجر به فينال رفت
در شيراز تيم  فجر سپاسي اين شهر در مقابل ابومسلم قرار گرفت تا چهره تيم دوم فيناليست نيز مشخص شود.
بازي در طول ۱۲۰ دقيقه افت و خيز زيادي داشت اما دو تيم به تساوي بدون گل رسيدند تا بازي به ضربات پنالتي كشيده شود كه ابومسلم موفق شد با نتيجه هفت بر شش به برتري دست يابد.
ديدار فينال رقابتهاي جام حذفي طي روزهاي سه شنبه ۲۱ تيرماه و جمعه ۲۴ تيرماه جاري بين تيم هاي صباباتري و ابومسلم در مشهد و تهران برگزار خواهد شد.

علي كريمي براي بايرن مونيخ گل زد
«علي  كريمي»  ملي پوش  ايراني  تيم  فوتبال  بايرن  مونيخ  آلمان  گفت  من  قصد دارم  در اين  باشگاه  با استعانت  از خداوند نهايت  تلاش  خود را براي  كسب  موفقيت  انجام  دهم .
كريمي  در پاسخ  به  اينكه  برخي  وي  را جزو سه  بازيكن  برتر فوتبال  جهان  محسوب  مي كنند، گفت : اين  افراد به  من  لطف  دارند اما من  خود را در اين  جايگاه  نمي بينم .
كريمي  ميشائيل  بالاك  عضو برجسته  بايرن  مونيخ  و كاپيتان  تيم  ملي  آلمان  را يكي  از الگوهاي  خود خواند و افزود: من  هنوز بايد تجربه  كسب  كنم  و جايگاه  خود در بايرن  مونيخ  را تثبيت  نمايم .كريمي  گفت : من  ترجيح  مي دهم  كه  خود را به  عنوان  يك  بازيكن  تيم  قلمداد كنم .تيم بايرن مونيخ در ديدار دوستانه اي مقابل تيم آماتورهاي روتاچ ايگران به برتري چهارده بر يك رسيد، كه در اين ديدار علي كريمي در نيمه دوم به ميدان رفت و در دقيقه ۵۸ از روي نقطه پنالتي براي تيمش گلزني كرد.

دوندگان  جانباز و معلول  سي  پي  ايران  چهار مدال  كسب  كردند
تيم  دوو ميداني  جانبازان  و معلولان  ايران  در نخستين  روز از پيكارهاي دووميداني  سي  پي  جهان  به  كسب  چهار مدال  در آمريكا نائل  شدند. دوندگان  كشورمان  روز جمعه  يك  مدال  طلا، دو نقره  و يك  برنز كسب  كردند.
در كلاس  اف  ۳۲ اين  مسابقات  محسن  عمو آقايي  از ايران  به  مدال  طلا دست  يافت  و ورزشكاران  كشورهاي  كانادا و كويت  دوم  و سوم  شدند.در كلاس  اف  ۲۴ سيامك  فرج زاده  به  مدال  برنز رسيد و ورزشكاران  انگليس و نيوزيلند در مكان هاي  اول  و دوم  قرار گرفتند. در پيكارهاي  كلاس  اف  ۳۷ عباس  محسني زاده  بر سكوي  دوم  ايستاد.
ورزشكار بحريني  اول  شد و دونده  ايرلندي  در مكان  سوم  جاي  گرفت .
در پيكارهاي  اف  ۳۸ جواد حرداني  به  مدال  نقره  دست  يافت .
در اين  ماده  ورزشكاران  اوكرايني  و آفريقاي  جنوبي  اول  و سوم  شدند.
جواد حرداني  و سيامك  فرج زاده  امروز به  ماده  پرتاب  ديسك  به  مصاف  حريفان  خواهند رفت . تيم  دو و ميداني  جانبازان  و معلولان  سي  پي  ايران  با چهار دونده  در اين مسابقات  شركت  كرده  است .

فيگو به ليورپول مي رود
001821.jpg
احتمال جدايي لوئيس فيگو مهاجم پرتغالي باشگاه فوتبال رئال مادريد از اين باشگاه براي انتقال به ليورپول قوت گرفت.
به نوشته مطبوعات اسپانيا فيگو در نظر دارد به ليورپول بپيوندد و مبلغ قراردادش نيز حدود سه ميليون يورو خواهد بود.
فيگو بازيكن برجسته تيم ملي پرتغال بعد از يك نقل و انتقالي جنجالي از بارسلونا به رئال مادريد پيوست كه اين موضوع براي هواداران بارسلونا بسيار ناراحت كننده بود. او در رئال مادريد روزهاي خوشي داشت و با اين تيم به مقام قهرماني اروپا رسيد اما در فصل گذشته به عنوان بازيكن اصلي در زمين حاضر نمي شد تا نارضايتي هاي او آغاز شود.
پيش از اين تيم هاي اينتر و اسپورتينگ ليسبون خواهان به خدمت گرفتن فيگو شدند.

سافتبال و بيسبال از المپيك حذف شدند
كميته بين المللي المپيك روز جمعه افزودن هرگونه رشته ورزشي جديد به برنامه اين بازي ها را در سال ۲۰۱۲ رد كرد.اين كميته با رد گنجاندن رشته هاي ورزشي اسكواش و كاراته در بازيهاي لندن، تصميم به برگزاري اين بازيها در ۲۶ رشته گرفت.
اعضاي كميته بين المللي المپيك ديروز پس از حذف بيسبال و سافتبال، پيشنهاد گنجاندن دو رشته از پنج رشته راگبي، گلف، رولر اسپورتس، اسكواش و كاراته را در بازيهاي المپيك نپذيرفتند.اعضاي كميته المپيك در ابتدا اسكواش و كاراته را براي گنجاندن در برنامه بازيها انتخاب كردند اما سپس از تصميم خود منصرف شدند.

با حضور يزداني خرم و سجادي
باشگاههاي واليبال دانش آموزان ايران راه  اندازي شد
آيين  افتتاح  باشگاه هاي  واليبال  دانش آموزان  ايران  صبح  روز جمعه  با حضور نصرالله  سجادي  معاون  تربيت  بدني  و تندرستي  وزارت  آموزش  و پرورش و محمدرضا يزداني خرم  رئيس  فدراسيون  واليبال  در سالن  شهيد رجايي  منطقه هشت  تهران  برگزار شد.
«جعفر هوتهم » رئيس  انجمن  واليبال  دانش آموزان  پسر وزارت  آموزش  وپرورش  هدف  از تشكيل  باشگاه هاي  واليبال  دانش آموزي  را، شناسايي  مستعدان اين  رشته  ورزشي  و تربيت  آنان  براي  حضور در تيم هاي  ملي  رده هاي  سني  گوناگون عنوان  كرد.
هوتهم  گفت : در نخستين  گام  اين  انجمن  در ۱۰ منطقه  و شهرستان  (مناطق  ۸ ، ۹ ، ۱۶ ، ۱۷ ، ،۱۸ ورامين ، شهرري ، كهريزك ، اسلامشهر و كرج) اقدام  به  تشكيل  باشگاه هاي  واليبال  دانش آموزي  با حضور بازيكنان  متولد۱۳۷۰ به  بالا كرده  است  كه  تا اواخر آذر ماه  امسال  در پنج  استان  كشور نيزنسبت  به  تاسيس  باشگاه هاي  واليبال  اقدام  خواهد شد.
آنگاه  «نصرالله  سجادي » معاون  تربيت  بدني  و تندرستي  وزارت  آموزش  وپرورش  در سخناني  گفت : ما بذري  را پاشيده ايم  كه  اميدداريم  با گذشت زمان  اين  بذرها به  نهال ها و سپس  درخت هاي  تنومندي  مبدل  شوند.
معاون  تربيت  بدني  و تندرستي  وزارت  آموزش  و پرورش  با اشاره  به  روابط مناسب  اين  معاونت  و فدراسيون  واليبال  گفت  اين  روابط خوب  سبب  شد كه  در نخستين  گام  اقدام  به  تاسيس  باشگاه هاي  واليبال  بكنيم .
سپس  محمدرضا يزداني خرم  رئيس  فدراسيون  واليبال  در سخنان  كوتاهي  با ارج  نهادن  به  زحمات  مسئولان  وزارت  آموزش  و پرورش  گفت : ورزشكاران  در آموزش  و پرورش  شناسايي  و رشد مي يابند و آنگاه  در اختيار باشگاه ها و فدراسيون ها قرار مي گيرند.
وي  افزود :زحمت  اصلي  را مربيان  آموزش  و پرورش  متحمل  مي شوند كه  جا دارداز آنان  تقدير شود.

منصور پورحيدري پس از سفر به يزد:
گده دستيار من خواهد بود
001812.jpg
سرمربي تيم فوتبال شهيد قندي يزد، گفت: به دنبال استفاده از يورگن گده به عنوان دستيار هستم.
منصور پورحيدري در گفت وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: پس از سفر به يزد در آن جا مذاكرات نهايي را با مسئولان شهيد قندي انجام داديم.
مذاكرات بسيار مثبتي را با آنها داشتيم و قراردادم را تا چند روز آينده با اين تيم امضا خواهم كرد.
وي با بيان اين كه با توجه به مذاكرات انجام شده، مشكل خاصي در اين تيم نخواهيم داشت، افزود: محور صحبت هاي انجام گرفته درباره خريد چند بازيكن و مربي بود كه با توجه به مذاكرات مثبت ميان من و مسئولان تيم، در اين باره مشكل خاصي مشاهده نمي شود.پورحيدري ادامه داد: به غير از انجام مذاكرات از امكانات تمريني و استاديوم شهيد قندي  نيز بازديد كردم و اين تيم از امكانات خوبي سود مي برد.وي در مورد انتخاب كادر فني، گفت: با محصص كه در كره  جنوبي هست مذاكراتي را انجام داده ام اما همانطور كه پيشتر گفته ام پس از بازگشت وي به تهران، قرار است صحبت هاي نهايي انجام گيرد.
پورحيدري ادامه داد: ما به دنبال استفاده از يورگن گده هستيم و تمامي تلاش خود را براي آوردن وي به يزد انجام خواهيم داد.
وي درباره  شايعات مطرح شده درباره  پيوستن زرينچه به كادر فني شهيد قندي، گفت: هنوز هيچ چيز مشخص نيست و طي چند روز آينده كادر فني شهيد قندي مشخص خواهد شد.

ايرواني از قريب حمايت كرد
001809.jpg
كامران منزوي سخنگوي باشگاه استقلال تهران گفت: آخرين اطلاعي كه من از وضعيت هيأت مديره باشگاه دارم اين است كه دكتر ايرواني از دكتر قريب خواسته اند بار ديگر جلسات معاونين را با قدرت تشكيل داده و امورات را طبق روال قبل انجام دهند. وي ادامه داد: تنها راهي كه براي سازمان تربيت بدني باقي مي ماند تا اين روند متوقف شود تغيير تمام اعضاء هيأت مديره است كه از آنها بعيد نيست براي رسيدن به اهدافشان دست به اين اقدام بزنند. منزوي در خصوص آخرين وضعيت نقل و انتقالات باشگاه گفت: با توجه به مشكلاتي كه وجود داشت اين بحث در باشگاه متوقف شده بود اما با دستورات دكتر ايرواني مجدداً از امروز اين مسأله پيگيري خواهد شد.
وي همچنين در خصوص وضعيت اسپانسر آينده استقلال نيز اظهار داشت: به خاطر مسايلي كه براي باشگاه در اين مدت پيش آمده بود اين بحث نيز وقفه داشت كه به اميد خدا ازامروز در اين زمينه نيز كارهاي اساسي آغاز خواهد شد.

روبر پيرس در تركيه
تيم فوتبال گالاتاسراي تركيه براي جذب روبر پيرس مهاجم فرانسوي تيم فوتبال آرسنال ابراز تمايل كرد.
به گزارش شبكه تلويزيوني العربيه گالاتاسراي تركيه امضاي قرارداد سه ساله و پرداخت دو ميليون و هفتصد و پنجاه هزار يورو را در سال به پيرس پيشنهاد كرد. اين باشگاه از پيرس خواست هر چه زودتر به اين پيشنهاد پاسخ دهد.

رئال مادريد قصد دارد فرديناند را جذب كند
تيم فوتبال رئال مادريد اسپانيا مبلغ هنگفتي را براي خريد لس  فرديناند مدافع منچستر يونايتد اختصاص داده است.
شبكه تلويزيوني اسكاي اسپورت در پايگاه اينترنتي خود اعلام كرد رئال مادريد تلاش مي كند با استفاده از تأخير به وجود آمده در تمديد قرارداد فرديناند با منچستر يونايتد اين بازيكن را جذب كند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |