شنبه ۱۸ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۴۳ - Jul 9, 2005
فاطمه(س) فرشته نجات انسان ها در طول تاريخ
001794.jpg
زندگي فاطمه زهرا (سلام اللَّه عليها) به خاطر عظمت و شگفتيهاي فراواني كه در آن هست، شبيه اسطوره هاي تاريخ است. حقيقتاً چشم ما نمي تواند مقامات معنوي آن بزرگوار را ببيند «تو بزرگي و در آيينه كوچك ننمايي» - ما نمي توانيم آن قامت رسا و آن عظمت را حتّي در چشم كوته بين ذهن خودمان تصوير كنيم؛ ليكن همان چيزي كه چشمان سطحي نگر ما مي بيند، خيلي باعظمت است. يعني آن زندگي كوتاه چه در دوران كودكي، چه در دوران نوجواني و چه در دوران تأهّل و ازدواج و خانه داري اين قدر پُرمغز است! مگر هر كسي مي تواند همسر اميرالمؤمنين باشد؟ عظمت علي آن گونه است كه كوههاي عظيم را در مقابل خود آب مي كند. نَفس همسري اميرالمؤمنين، يك نشانه بزرگ عظمت است؛ ليكن شما ببينيد تعامل اين زن و شوهر چگونه است و دو بزرگِ خارج از ابعاد ذهن انسان، چگونه با هم حرف مي زنند؛ چگونه زندگي مي كنند؛ چگونه اين زندگيِ الگو و نمونه تاريخ را اداره مي كنند و چگونه هركدام نقشي به عهده مي گيرند! اينها تصادفي نيست. نقش آن شوهر در دوران مبارزات و جنگها اين است كه نفر اوّل و خط شكنِ درجه يك و گره گشاي اوّل و آخر باشد. در دوران بعد از رحلتِ پيغمبر، اين نقش تغيير پيدا مي كند. همان شجاعت، همان قدرت و همان عظمت وجود دارد؛ منتها در نقش ديگري ظهور مي كند. مگر هركسي مي تواند آن حادثه عظيم بعد از پيغمبر را تحمّل كند؟ اما علي تحمّل كرد و اين همان شجاعت خيبر و همان قدرت اُحد است كه در اين جا طاقت مي آورد. بعد، دوران خلافت است كه هر كلمه كلمه و هر قدم به قدم آن، اثري در تاريخ اسلام و تاريخ بشر گذاشته است. آن گاه نقش همخوان با اين شخص، نقش فاطمه زهرا (سلام اللَّه عليها) است. اگر آن مظلوميت عظيم و جانسوز در تاريخ خود را نشان نمي داد، حقايق اسلام آن چنان كه بعداً آشكار شد، آشكار نمي شد. اينها تصادفي نيست. همه اينها طرّاحي شده با تدبير الهي است؛ منتها كساني براي اين ميدانها و اين نقشهاي دشوار انتخاب مي شوند كه جوهر آنها، جوهر برگزيده خداست. در بين همه انسانهاي طول تاريخ، خداي متعال انتخاب مي كند«امتحنك اللَّه الّذي خلقك قبل ان يخلقك فوجدك لما امتحنك صابره». ميدان، ميدان امتحان است؛ ميدان كار تصادفي نيست. ميدان امتياز دادنِ بيخودي نيست. خداي متعال بيخودي به كسي امتياز نمي دهد. اين جوهر، اين اراده قوي، اين عزم راسخ، اين گذشت و فداكاري در فاطمه زهرا (سلام اللَّه عليها) كار را به آن جا مي رساند كه او سنگ الماسي مي شود كه همه اين چرخها بر روي آن مي چرخد. دشوارترين چرخها را بايد بر روي سخت ترين پايه ها و قاعده ها بچرخانند. اين چرخ عظيم تاريخ اسلام و امتحانهاي دشوار، در همان دوران كوتاه، بر روي دوش فاطمه زهرا (سلام اللَّه عليها) بود. خدا او را انتخاب كرد و او توانست بشريّت را نجات دهد. فاطمه زهرا(سلام اللَّه عليها) فرشته نجات انسانها در طول تاريخ است. براي همين هم هست كه ائمّه(عليهم السّلام) اين قدر براي آن بزرگوار تكريم و حرمت قائلند و نسبت به او اظهار خشوع مي كنند. هيچ مقامي از اين بالاتر وجود دارد؟!
فرازي از بيانات مقام معظم رهبري ۱۹/۷/۱۳۷۷
WWW.KHAMENEI.IR

عذر خواهي وزير دفاع عراق از ايران
به خاطر جنگ تحميلي
مهر: سعدون الديلمي وزير دفاع عراق با كمال خرازي وزير امور خارجه كشورمان ديدار و پيرامون مسائل مورد علاقه و راههاي تحكيم مناسبات دو جانبه بحث و تبادل نظر كرد.
خرازي در اين ديدار با اشاره به علايق دو كشور براي تعميق مناسبات اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران نه تنها تمايل دارد روابط خود را با همسايگان بر اساس حسن همجواري تقويت سازد، بلكه آمادگي دارد به دولت جديد عراق كه بر اساس آراي مردم شكل گرفته است كمك و مساعدت نمايد و تمامي همسايگان
مي بايست حمايت نمايند تا دولت مشروع قوام يابد.
دكتر خرازي با تشريح توانايي هاي مردم عراق و قابليتهاي رويارويي با چالشهاي فرا روي خود گفت: مردم عراق ملتي رشيد و هوشمند هستند و جمهوري اسلامي ايران اميدوار است اين ملت بتواند مرحله سختيها را پشت سر گذارد و راه سعادت و خوشبختي و استقلال واقعي را بپيمايد.
آقاي سعدون الديلمي وزير دفاع عراق با ابراز خرسندي از ديدار جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: آنچه براي عراق مهم بوده تقويت پلهاي اعتماد بين عراق و همسايگان بويژه جمهوري اسلامي ايران است، و ما تاكيد داريم روابط فيمابين و متقابل را بر اساس مباني جديد ايجاد نماييم و عراق از عوارض ناشي از سياست رژيم گذشته عراق از ايران معذرت مي خواهد.
وزير دفاع عراق با اشاره به شرايط دشوار فعلي گفت: ما دنبال به دست آوردن حاكميت واقعي هستيم و اين امر با تلاشهاي مجدانه مردم عراق به دست مي آيد و سرلوحه آن برقراري امنيت و ثبات براي مردم عراق است.

رئيس جمهور در ديدار وزير دفاع عراق:
عراق مي تواند وزنه اي تأثيرگذار در منطقه و جهان باشد
001833.jpg
مهر: سعدون الديلمي وزير دفاع عراق با حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمي رئيس جمهوري ديدار و گفتگو كرد.
رئيس جمهور در اين ديدار با اشاره به رنج هايي كه ملت عراق در مسير استقلال و آزادي متحمل شده است، گفت: بلوغ و رشد ملت عراق در تعيين دولت موقت و انتخاباتي كه انجام داد درخور توجه است.
آقاي خاتمي حركت عراق به سوي استقرار دموكراسي را حركتي درست دانست و اظهار اميدواري كرد كه با اراده ملت عراق اين حركت ادامه يابد.
رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه عراق و ملت آن از قديمي ترين و عميق ترين بخشهاي جامعه اسلامي و جامعه مدني جهان مي باشد، گفت: اين ملت بزرگ كه در مسير حاكميت بر سرنوشت خويش حركت مي كند، شايسته موقعيتي مناسب و ممتاز در منطقه و جهان مي باشد. آقاي خاتمي به پيشينه تاريخي و مدني و ظرفيت هاي فراوان مادي اين كشور اشاره كرد و افزود: ملت عراق با اين سرمايه هاي عظيم اگر در مسير درست حركت كند مي تواند به وزنه اي تاثيرگذار در منطقه و جهان تبديل شود.
رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود اهميت امنيت، ثبات و پيشرفت عراق براي اين كشور و همسايگان به ويژه جمهوري اسلامي ايران را خاطرنشان كرد و گفت: ايران و عراق نيرومند، ثروتمند و پيشرو در كنار يكديگر مي توانند مصالح خود را در سطح منطقه و جهان تامين كنند.
آقاي خاتمي همچنين بر ضرورت بازسازي هر چه سريعتر عراق تاكيد كرد و اين امر را تنها در سايه تقويت دولت مركزي كه امروز متكي بر آراي مردم است، ميسر دانست.
رئيس جمهور با اشاره به وجود اقوام و مذاهب مختلف در عراق بر وحدت مردم اين كشور نيز تاكيد كرد و گفت: همه اقوام و مذاهب بايد بدانند كه در سرنوشت اين كشور مشترك هستند و از حقوق مساوي با سايرين برخوردارند.
آقاي خاتمي در پايان آمادگي كشورمان را  براي هرگونه همكاري جهت دستيابي عراق به ثبات، آرامش و پيشرفت را اعلام كرد.
در اين ديدار كه آقاي شمخاني وزير دفاع كشورمان نيز حضور داشت آقاي سعدون الديلمي وزير دفاع عراق با اشاره به اشتراكات فراوان تاريخي و فرهنگي دو كشور بر گسترش و تعميق مناسبات تهران - بغداد در تمامي زمينه ها تاكيد كرد.
وي تلاش مردم عراق براي حاكميت واقعي بر سرنوشت خويش را خاطرنشان ساخت و اين امر را در گرو برقراري امنيت و ثبات در اين كشور دانست.

وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران پس از ديدار با همتاي عراقي:
سوخت موشك شهاب ۳ ايراني است
001830.jpg
مهر: امير دريابان علي شمخاني پس از انجام دور دوم مذاكرات با همتاي عراقي خود در تهران در كنفرانسي خبري با اشاره به مفاد تفاهمات صورت گرفته در مذاكرات، حضور وزير دفاع عراق در ايران را آغاز تفاهمات دو جانبه خواند و گفت: در حوزه هاي مختلف كميته هاي مشتركي تشكيل مي شود كه مسائل گذشته و آتي بين دو كشور را بررسي مي كند.
شمخاني مسائل جغرافيايي و نقشه اي دو كشور، خنثي سازي مين و شناسايي مفقودان را از جمله تفاهمات مربوط به گذشته خواند و افزود: مسائل آموزشي، تسليحاتي و نيز مدرن سازي ارتش عراق نيز تفاهماتي است كه در خصوص روابط آتي دو كشور شكل مي گيرد و با حضور مسئولان عراقي اين همكاري ها گسترده تر خواهد شد.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در پاسخ به سوالي در زمينه ممانعت احتمالي آمريكا از گسترش روابط نظامي ايران و عراق اضافه كرد: اين روابط گسترده، ايجاد شده است و هيچ كشوري به جز ايران و عراق حق دخالت در تعيين حدود اين روابط را ندارد.
وي از تلاش ايران براي كمك در ايجاد ارتشي مستقل و خودكفا براي همزيستي مسالمت آميز در عراق خبر داد و درخصوص زمان حضور احتمالي خود براي ديدار از عراق گفت: وقتي كه اين ارتش در عراق شكل گرفت به آنجا مي روم.
وزير دفاع كشورمان همچنين در پاسخ به سؤالي درخصوص پيشرفت هاي موشكي و تسليحاتي ايران و موضوع سيستمهاي انحراف موشك كه از سوي رسانه هاي غربي منتشر شده است گفت: متخصصان متعهد ما با استفاده از فرصتي كه به علت تحريم به وجود آمده است هرچه را كه مورد نياز صنعت دفاعي كشور باشد خواهند ساخت.
شمخاني در پاسخ به خبرنگاري كه از علت نگراني ايران در مورد وجود برخي پايگاههاي تازه تاسيس در خاك عراق سخن مي گفت، اظهار داشت: عراق صحنه عبرت آموزي براي نظاميان بيگانه است و ما مطمئن هستيم دولت كنوني عراق به دنبال اجازه دادن براي استفاده از خاك اين كشور براي حمله به هيچ كشوري نيست.
وي در اين كنفرانس خبري اعلام كرد: سوخت جامد شهاب سه از جهت ساخت مثل كفشهاي شما خبرنگاران ساخت ايران است اما كيفيت آن نه مثل كفش شماست نه مثل پيكان.

ديدار خداحافظي مديران ارشد و شهرداران مناطق تهران با احمدي نژاد
رئيس جمهور منتخب:
رابطه صميمي خود را با مردم ادامه دهيد
001836.jpg
ايسنا: رئيس جمهور منتخب ملت ايران، همكاران خود در شهرداري تهران را به تحكيم همدلي و همبستگي دروني و مراقبت از كيد شياطين و بدخواهان سفارش كرد و ضرورت تشديد روند خدمت رساني به مردم تهران را به آنان يادآور شد.
دكتر محمود احمدي نژاد در ديدار خداحافظي با مديران ارشد و شهرداران مناطق ۲۲ گانه تهران گفت: من بارها خداوند متعال را به خاطر برخوردار شدن از ياران و همكاراني مانند شما شكر كرده ام. ما يكديگر را پيش از اين نمي شناختيم و من مطمئن هستم كه يك دست الهي همه ما را براي خدمتي بزرگ و بسيار مهم به مردم عظيم القدر تهران گرد هم آورد.
وي خدمت رساني به مردم را راه و رسم انبياء الهي و اولياء خدا دانست و افزود: خدمت بي منت به مردم، بالاترين مرتبه  تقرب به خداست و كساني كه فرصت خدمتگزاري يافته اند بايد آن را بسيار غنيمت بدانند و با قوت و قدرت هر چه بيشتر از آن حراست كنند.
رئيس جمهور منتخب، جهت گيري مردم در استقبال از انقلاب و ارزش هاي اسلامي را بيانگر نوعي تجديد حيات، يك حادثه عظيم و مقدمه اي براي آغاز حوادث عظيم تر دانست و گفت: هدف انقلاب اسلامي، كنار زدن يك عده از قدرت و جايگزين كردن عده اي ديگر به جاي آنها نيست.
انقلاب آمد تا بشريت را به معنويت، عدالت، پاكي، سلامت نفس و انسان دوستي دعوت و عرصه  را براي صالحان باز كند.
احمدي نژاد افزود: گستردن سفره هاي رنگين براي باندبازي و گروه بازي و نگريستن به كشور به عنوان ميراث اجدادي قطعا با اهداف انقلاب همساز و همراه نيست.
وي بر ضرورت تبديل شهرهاي كشور و به ويژه شهر تهران به الگويي براي جهان اسلام تأكيد كرد و گفت: شهر تهران به لحاظ فضاي زيستي و ارتباط با مردم بايد به يك نماد برجسته و پيشرفته در دنياي اسلام مبدل شود و دولت آينده نيز تمام اهتمام خود را براي تحقق اين هدف به كار خواهد گرفت.
رئيس جمهور منتخب، مديران ارشد شهرداري تهران را به استمرار و تحكيم رابطه  صميمي خود با مردم و شوراي اسلامي شهر تهران توصيه كرد و از يكايك كاركنان و مديران شهرداري حلاليت طلبيد.
بر اساس اين گزارش، ديدار خداحافظي دكتر احمدي نژاد با مديران ارشد شهرداري تهران در فضاي صميمي و حزن انگيز انجام شد و بسياري از مديران شهرداري به هنگام وداع با شهردار سابق تهران، به شدت متاثر شدند.

سران «گروه هشت» خواستار ضمانت عيني ايران
در مورد برنامه هاي هسته اي شدند
ايرنا: سران  هشت  كشور صنعتي  ديروز  با انتشار بيانيه اي  بر ضرورت  ارائه ضمانت  عيني  توسط ايران  براي  اثبات  صلح آميز بودن  برنامه هاي  هسته اي  تهران  تأكيد كردند.
نشست  رهبران  اين  كشورها از ديروز بطور رسمي در هتل  گلينيگلز اسكاتلند و به  ميزباني  انگليس  آغاز شد و عصر ديروز پايان يافت.
سران  گروه  هشت  واكنش  به  برنامه  هسته اي  ايران  را در قالب  بيانيه اي  كه  در مورد منع  تكثير تسليحات  كشتار جمعي  منتشر كردند، گنجاندند.
يك  بند از اين  بيانيه  شش  صفحه اي  مربوط به  ايران  است .رهبران  هشت  كشور صنعتي  در اين  بيانيه  از تداوم  مذاكرات  سه  كشور اروپايي  با همراهي  نمايندگي  عالي  اتحاديه  اروپا با جمهوري  اسلامي ايران  در مورد مساله  هسته اي  حمايت  كرده اند.
در اين  بيانيه  تأكيد شده  است : اين  ضروري  است  كه  ايران  به  جامعه  بين المللي  تضمين  عيني  دهد كه  برنامه هاي  هسته اي اش  اختصاصا براي  اهداف  صلح آميز است .نويسندگان  بيانيه ، ارايه  چنين  تضميني  را براي  بازسازي  اعتماد بين المللي  نسبت  به  ايران  ضروري  دانستند.
سران  هشت  كشور صنعتي  همچنين  از ايران  خواسته اند تا به  طور كامل  با آژانس  بين المللي  انرژي  هسته اي  همكاري  كرده  و به  بازرسان  اين  آژانس  اجازه  دسترسي  كامل  به  اطلاعات  هسته اي  را بدهد.
در اين  بيانيه  همچنين  از ايران  خواسته  شده  است  تا به  درخواستهاي  شوراي حكام  آژانس  بين المللي  انرژي  هسته اي  به  منظور حل  موضوع هاي  باقي  مانده  در ارتباط با پرونده  هسته اي  خود پاسخ  گويد.سران  گروه  هشت  بر ضرورت  تأييد پروتكل  الحاقي  بدون  هرگونه  تعلل  و ارتباط دادن  آن با برآورده  شدن  كامل  شروط طرح  شده  از سوي  ايران  تأكيدكرده اند.

ايران انفجارهاي لندن را محكوم كرد
مهر: حميدرضا آصفي سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران انفجارهاي تروريستي در متروي لندن را كه منجر به كشته و زخمي شدن تعدادي از شهروندان انگليس شده است، شديدا محكوم كرد.آصفي ضمن اعلام همدردي با بازماندگان اين اقدام تروريستي، توسل به خشونت براي رسيدن به اهداف را شيوه اي ناپسند برشمرد.

امامي كاشاني: كشور تحمل كم كاري را ندارد
ايرنا: آيت  الله  محمد امامي كاشاني  در خطبه  دوم  نماز جمعه  اين  هفته  تهران در پاسخ  به  اظهارات  اخير توني  بلر نخست  وزير انگليس  با بيان  اينكه  خود شما به  نام  اسلام اين  گروه  را بوجود آورديد، اظهار داشت : تكليف  كودكي  كه  پدرش  استكبار و كاخ  سفيد و مادرش  دژخيمان  اسرائيل  است  و نام  آن را اسلام  گذاشتيد، مشخص است .
امامي كاشاني  تأكيد كرد: شما اين  گروه  را آورديد تا بلاي  جان  ما بشود اما بحمدالله  بلاي  جان  خودتان  شد.
وي  با محكوم  كردن  انفجار روز گذشته  در شهر لندن  گفت : دين  اسلام  دين  وجدان  و انسانيت  است . كشتار زن ، بچه ، بزرگ  و كوچك  به  هيچ  وجه  شايسته نيست .
امام  جمعه  موقت  تهران  همچنين  با اشاره  به  اظهارات  جرج  بوش  رئيس جمهوري  آمريكا مبني  براينكه  اين  كشور با شدت  هرچه  بيشتر با تروريسم  مقابله  مي كند، گفت : آمريكا در گذشته  نيز با شدت  عليه  تروريست  اقداماتي را انجام  داد، به  كجا رسيد، جز اين  است  كه  حوادث  لندن  پيش  مي آيد.
امامي كاشاني  افزود: آمريكا تروريست  دولتي  را تربيت  مي كند، اين  كشور اگر مي خواهد در مبارزه  با تروريسم  موفق  باشد بايد از حركت  تروريستي  خود در فلسطين  اشغالي  دست  بردارد.امامي كاشاني  همچنين  براي  محمود احمدي  نژاد رئيس  جمهور منتخب  آرزوي توفيق  كرد.وي  با تأكيد بر اينكه  انقلاب  اسلامي  بواسطه  توكل  به خدا، طرح  و نقشه  و برنامه  ريزي  و عمل  و فعاليت  امام  راحل  به  پيروزي  رسيد، خاطرنشان  كرد: مهمترين  دستياران  و مشاوران  امام  راحل  در اين  پيروزي  بزرگ ، چهار نفربودند.
امامي كاشاني ، شهيدان  بهشتي  و مطهري  را دو تن  از اين  مشاوران  بزرگ عنوان  كرد كه  به  جمع  شهدا پيوستند و مقام  معظم  رهبري  و آيت الله   هاشمي رفسنجاني  را دو مشاور و طراح  انقلاب  معرفي  كرد كه  امام  را در پيروزي  انقلاب ياري  كردند.
امامي كاشاني  اهميت  به  كار، همبستگي  و همدلي  را از اصول  مهمي عنوان كرد كه  قواي  سه  گانه  كشور و ساير مسئولان  بايد سرلوحه  كار خود قرار دهند و با استفاده  از آن براي  اعتلاي  كشور تلاش  كنند.
امامي كاشاني  امنيت  اقتصادي  را يكي  ديگر از مواردي  كه  بايد مورد توجه قرار گيرد نام  برد و با تأكيد بر اينكه  ايجاد امنيت  اقتصادي  بعهده  دست اندركاران  است ، افزود: متاسفانه  افراط و تفريطها در بسياري  از مواقع امنيت  اقتصادي  را بيچاره  كرده  است .وي  ادامه  داد: بعد از گذشت  ۲۷ سال  از عمر انقلاب  اسلامي ، تجربه  لازم  بدست آمده  و بايد تلاش  كنيم  كه  امنيت  اقتصادي  براي  مردم  و كشور ايجاد شود.امام  جمعه  موقت  تهران ، با تأكيد بر اينكه  مديران  و مسئولان  اجرايي  كشور نيز بايد بر تلاش  و كار خود بيافزايند، گفت : كشور ديگر تحمل  كم  كاري  را ندارد و تمام  دست اندركاران ، همه  و همه  بايد دست  بدست  هم  دهند و با كمك سه  اصل  همبستگي ، امنيت  و كار و كوشش ، كشور را به  موفقيت  برسانند.
آيت الله  امامي كاشاني  خطيب  نماز جمعه  تهران  همچنين  به مناسبت  فرارسيدن  سالروز شهادت  دخت  گرامي  پيامبر اكرم (ص )، خطبه  اول  خود را به ذكر ويژگي هاي  اخلاقي  و رفتاري  حضرت  فاطمه  زهرا(س )، اختصاص  داد.

وزير اطلاعات در يادواره شهيدان آيت الله قدوسي و حيدري:
سياست، حكومت و خدمت را براي تحقق
اخلاق اسلامي مي خواهيم
وزير اطلاعات با تاكيد بر اينكه در اخلاق اسلامي هدف، وسيله را توجيه نمي كند گفت: ما سياست و حكومت و خدمت را براي تحقق اخلاق اسلامي مي خواهيم.
حجت الاسلام والمسلمين علي يونسي دريادواره شهيدان آيت الله قدوسي و حيدري در شهرستان نهاوند با اشاره به ويژگي هاي اين دو شهيد اظهار داشت: اين دو بزرگوار يك ويژگي مشترك داشتند و آن اخلاص بود. اين دو شهيد بسيار خالص بودند و اين ويژگي را از حضرت امام (ره) گرفته بودند.
وزير اطلاعات با بيان اين نكته كه براي رسيدن به هدف از هر وسيله اي نمي توان استفاده كرد، گفت: اگر چنانچه هدف مقدس است وسيله نيز بايد درست و مقدس باشد واين منطق اسلام و اخلاق اسلامي است.
شعار گروه هاي معاند مثل كمونيست ها در اوايل انقلاب اين بود كه مي گفتند هدف وسيله را توجيه مي كند وما اين را افتخار خود مي دانستيم كه اسلام مي گويد براي رسيدن به اهداف مقدس نبايد از وسيله هاي بد استفاده كنيم.
وي در ادامه تخريب هايي را كه عليه برخي از نامزدها در انتخابات اخيرانجام شد، اعمالي به دور از اخلاق انساني و اسلامي دانست و افزود: چرا بايد نسبت به افرادي كه همه عمر و شخصيتشان در خدمت اسلام و انقلاب بوده اند اين گونه بي رحمانه دروغ پردازي و افشاگري غير واقعي صورت پذيرد.
كجاي اسلام و اخلاق علوي اجازه چنين كاري را به ما داده كه با آبروي افراد اين گونه بازي كنيم؟ كجاي اسلام به ما چنين اجازه اي را داده است كه نسبت به بزرگانمان چنين بي رحمانه افشاگري و آبروريزي كنيم و تهمت بزنيم؟
وزير اطلاعات در بخش ديگري از سخنان خود گفت: ما در آغاز انتخابات به مردم قول داديم كه انتخابات به بهترين وضعيت و با امنيت كامل برگزار شود و همه شاهد بوديم كه نامزدها خود را در درياي مواج مردم غرق كردند وهيچ مشكلي هم پيش نيامد.وي افزود: امنيت كشور حاصل وجود دستگاه اطلاعاتي قوي به عنوان چشمان بيدار نظام است.
به همين دليل به رغم تلاش دشمنان داخلي و خارجي انتخابات رياست جمهوري در امنيت و آرامش كامل برگزار شد.حجت الاسلام و المسلمين يونسي افزود: ما اين امنيت را بيش از هر چيز مرهون خون شهيدان مي دانيم و امروز ايران با همه دشمناني كه دارد، دركمال امنيت به سر مي بريم و وزارت اطلاعات به اتكاي خون شهيدان موفق است.
اين مملكت مادامي كه پشتوانه اصلي خود را امام (ره) و شهيدان بداند تسخير ناپذير است.

گروه ۸ خواستار الحاق اسرائيل به پيمان
منع گسترش سلاح هسته اي شد
لندن _ ايرنا: سران  هشت  كشور صنعتي  ديروز   با انتشار بيانيه اي  خواستار پيوستن فوري  اسرائيل  به  پيمان  منع  توليد و تكثير تسليحات  هسته اي  (ان .پي .تي)  شدند.
انگليس ، فرانسه ، آلمان ، آمريكا، ايتاليا، ژاپن ، روسيه  و كانادا اعضاي  گروه  هشت  هستند.
سران  گروه  هشت  در اين  بيانيه  همچنين  از رژيم  اسرائيل  خواستند تا ازساير پيمانهاي  مرتبط با تسليحات  كشتار جمعي  پيروي  كند.
دراين  بيانيه  تأكيد شده است : مااز همه  كشورهاي  غيرعضو درپيمان  ان .پي .تي  پروتكل  الحاقي  آژانس  بين المللي  انرژي  هسته اي ، كنوانسيون  تسليحات  شيميايي كنوانسيون  تسليحات  بيولوژيكي ، پروتكل  ۱۹۲۵ ژنو و دستورالعمل  لاهه  درمورد منع  توليد موشكهاي  بالستيك  مي خواهيم  تا بدون  معطلي  به  اين  پيمانها بپيوندند.
سران  هشت  كشور صنعتي  در بيانيه  خود از موافقتهاي  چند جانبه  به  عنوان مبنايي  اصولي  در به  بار نشستن  تلاشهاي  صورت  گرفته  جهت  منع  توليد و تكثيرتسليحات  كشتار جمعي  ياد و از آن بشدت  حمايت  كرده اند.
سران  گروه  هشت  در بيانيه  شش  صفحه اي  خود از پيمان  ان .پي .تي  به  عنوان سنگ  بناي  منع  توليد و تكثير تسليحات  هسته اي  ياد كرده  و مدعي  شده اند كه اين  كشورها خود را به طور كامل  ملتزم  به  آن مي دانند.
در اين  بيانيه  تأكيد شده  است  كه  تنها راه  مقابله  با توليد و تكثيرتسليحات  هسته اي  توسل  به  پيمان  ان .پي .تي  است .
بيانيه  گروه  هشت  درمورد مقابله  با توليد و تكثير تسليحات  كشتار جمعي قرار بود عصر روز پنج شنبه منتشر شود كه  به  علت  سلسله  انفجارهاي  لندن  و عدم  حضور توني  بلر نخست وزير انگليس  در نشست ، به  تعويق  افتاد.

پاسخ رئيس جمهوري منتخب به پيام هاي
تبريك رؤساي جمهوري چند كشور
ايرنا: «محمود احمدي  نژاد» رئيس  جمهوري  منتخب ، در پيام هايي  جداگانه  به  روساي جمهوري  چند كشور، از ارسال  پيام  تبريك  آنان  به  مناسبت  انتخاب  وي  به  رياست  جمهوري  اسلامي ايران  تشكر كرد.
به  گزارش  دفتر رياست  جمهوري  منتخب ، احمدي  نژاد در پاسخ  به پيام  تبريك  نجدت  سزر ريس  جمهور تركيه ، روابط دو كشور همسايه  را در طول قرنهاي  متمادي ، برادرانه  و دوستانه  خواند و از مرزهاي  دو كشور با عنوان  با ثبات ترين  مرزهاي  دنيا ياد كرد.
در اين  پيام  با اشاره  به  مشتركات  فراوان  و ظرفيتهاي  بالاي  ميان  دوكشور، اظهار اميدواري  شده  است  كه  باب  جديدي  در توسعه  مناسبات  دوجانبه و همكاريهاي  مشترك  در مسائل  منطقه اي  و بين المللي ، گشوده  شود.
احمدي  نژاد همچنين  در پاسخ  به  پيام  تبريك ، «محمود عباس » رئيس  كميته اجرايي  سازمان  آزاديبخش  فلسطين ، بر همبستگي  كامل  دولت  و ملت  ايران  با آرمانهاي  والا و انساني  ملت  مبارز و مقاوم  فلسطين  تأكيد كردو پيروزي  ملت عزيز و ستمديده  فلسطين  را از خداوند متعال  خواستار شد.
در پاسخ  رئيس  جمهور منتخب  ملت  ايران  به  پيام  تبريك  «پرويز مشرف » رئيس جمهور پاكستان  نيز به  جايگاه  ويژه  اين  كشور مسلمان  و همسايه  در سياستهاي منطقه اي  و بين المللي  جمهوري  اسلامي  ايران  اشاره  شده  و ضرورت  بهره برداري  از ظرفيت هاي  موجود براي  توسعه  همه  جانبه  مناسبات  ميان  دو كشور و همكاريهاي منطقه اي  و به ويژه  در ارتباط با رشد و توسعه  جهان  اسلام  مورد تأكيد قرارگرفته  است .
احمدي نژاد همچنين  در پاسخ  به  پيام  تبريك  خليفه  بن  زايد آل  نهيان ، رئيس  كشور امارات  متحده عربي ، اظهار اميدواري  نموده  كه  همكاريهاي  برادرانه و صادقانه  ميان  دو كشور در بستر توسعه ، رفاه  و امنيت  پايدار در سطح  منطقه  تقويت  شود.
رئيس  جمهور منتخب  ملت  ايران  همچنين  در نامه اي  به  «عمرحسن  البشير»، رئيس  جمهور سودان ، از پيام  تبريك  وي  به مناسبت  انتخاب  رئيس  جمهوري  اسلامي  ايران  تشكر كرده  و جايگاه  دو كشور را در اعتلاي  فرهنگ  و تمدن  اسلامي  بسيار حائز اهميت  دانسته  است .
در اين  پيام ، مشتركات  عميق  تاريخي ، فرهنگي  و انقلاب  ميان  ايران  و سودان ، بستر مناسبي  براي  توسعه  همكاري هاي  دوجانبه ، منطقه اي  و بين المللي  توصيف  شده  است .
احمدي نژاد همچنين  در نامه هاي  جداگانه اي  به  روساي  جمهور تونس ، كرواسي ،اوكراين  و اسلووني  از پيامهاي  تبريك  آنان  قدرداني  كرده  و برآمادگي  جمهوري  اسلامي  ايران  براي  توسعه  مناسبات  دوجانبه  و همكاريهاي  مشترك  در عرصه بين المللي  با اين  كشورها تأكيد نموده  است .

اعلام انزجار ايران از قتل ديپلمات مصري در عراق
ايرنا: سخنگوي  وزارت  امور خارجه  جمهوري  اسلامي ايران  با ابراز انزجار از قتل فجيع  رئيس  هيات  ديپلماتيك  مصر در عراق ، با دولت  مصر  و بازماندگان  وي  ابراز همدردي  كرد.ايهاب الشريف  سفير مصر در عراق  چند روز پيش  از سوي  گروهي  ناشناس  در عراق  ربوده  شد و سازمان  القاعده  روز (پنج  شنبه ) گذشته خبر قتل  او را منتشر ساخت .حميدرضا آصفي  ربودن  و قتل  ديپلمات  مصري  را نمونه اي  آشكار از تروريسم  خواند و گفت : گروههاي  مختلف  عراقي  بايد در جهت  ايجاد ثبات  و امنيت  اين  كشور تلاش  كنند و بدانند توسل  به  اين  شيوه ها به  نفع  مردم  عراق  نيست.

بازديد وزير دفاع عراق از توانمنديهاي صنايع دفاعي ايران
وزير دفاع عراق كه در راس يك هيات بلند پايه دفاعي اين كشور در ايران به سر مي برد، از نزديك با توانمندي هاي صنايع دفاعي آشنا شد.شركت پشتيباني و نوسازي هليكوپترهاي ايران (پنها) و صنايع جنگ افزارسازي حديد مكان هايي بود كه مورد بازديد هيات عراقي قرار گرفت.دكتر سعدون الديلمي و هيات همراه در بازديد از شركت پنها با توانمنديهاي وزارت دفاع كشورمان در تعمير، بهينه سازي و توليد انواع بالگرد هاي هجومي و پشتيباني آشنا شدند.اعضاي اين هيات در بازديد از صنايع جنگ افزار سازي حديد نيز دستاوردها و توانمندي هاي اين صنايع در توليد انواع جنگ افزار از جمله توپ هاي خود كششي رعد (هويتزر) را از نزديك مشاهده كردند.

تأييد ارسال فرم پيشنهاد اعضاي كابينه
از سوي ستاد انتخابات احمدي نژاد
ايسنا: قائم مقام ستاد انتخاباتي محمود احمدي نژاد با تأييد ارسال فرم هايي از سوي دفتر مشاوران رئيس جمهور منتخب اظهار داشت: اين فرم ها براي گروهها و افراد حقيقي ارسال شده تا با توجه به مولفه هايي كه در اين فرم ها وجود دارد افراد شايسته و متخصص را براي عضويت در كابينه معرفي كنند.
فقيه ادامه داد: در اين فرم ها مولفه هايي مانند خودباوري ملي، مهارت و تخصص، سياست و تدبير، اقتدار و قاطعيت، اعتدال و پرهيز از تندروي يا محافظه كاري، رعايت بيت المال و ساده زيستي قيد شده و افراد و گروههايي كه چنين فرم هايي براي آنها ارسال شده مي توانند بر اساس اين مولفه ها افرادي را معرفي كرده و امتيازاتي به آنها بدهند.وي افزود: اين فرم ها براي افراد شايسته و متخصص و حتي تعدادي از اساتيد دانشگاه ارسال شده و ما براي ارسال اين فرم ها هيچ گونه محدوديت و مرزبندي را در نظر نگرفتيم و حتي براي افراد اصلاح طلب به عنوان اشخاص حقيقي نيز اين فرم ها ارسال شده است.
فقيه ادامه داد: در گروه مشاوران رئيس جمهور منتخب، گروهي به عنوان گروه شايسته سالاري مشخص شده كه اين گروه بر اساس نمرات داده  شده از سوي افراد و گروه ها، نتايج را استخراج و افراد شايسته را انتخاب كرده و به رئيس جمهور منتخب معرفي مي كنند و رئيس جمهور منتخب براساس اين نتايج تصميم گيري مي كند.

آغاز كار اجرايي تحقيق و تفحص مجلس از قوه قضائيه
فارس: نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي از آغاز به كار هيات تحقيق و تفحص كننده مجلس از قوه قضائيه خبر داد. محمد حسين فرهنگي بيان داشت: با توجه به تقسيم كار صورت گرفته در كميسيون تحقيق و تفحص از قوه قضائيه، كارهاي اجرايي تحقيق و تفحص از قوه قضائيه آغاز شده و هيات تحقيق كننده فعاليت خود را شروع كرده اند.به گفته وي، قوه قضائيه استقبال خوبي از تحقيق و تفحص كرده است.حسن كامران نيز در اين زمينه به خبرنگار ما گفت: كار تحقيق و تفحص از قوه قضائيه مدت ۲-۳ ماه است كه شروع شده و ما حدود ۸ ماه فرجه داريم تا تحقيق و تفحص از قوه قضائيه را به اتمام برسانيم.
عضو هيات رئيسه تحقيق و تفحص از قوه قضائيه ابراز اميدواري كرد كه تا پايان سال جاري گزارش خود را به ملت ايران اسلامي گزارش دهند.وي با بيان اين كه گزارشهاي فراواني از مردم درخصوص قوه قضائيه رسيده است، اظهار داشت: گزارشهاي رسيده داراي جنبه هاي مختلفي است و با محورهاي تحقيق و تفحص مورد تصويب در مجلس همخواني دارد.نماينده مردم اصفهان تصريح كرد: در حال حاضر، هيات تحقيق كننده مشغول تحقيق و بررسي گزارشهاي مردم است و اقداماتش بيشتر جنبه ستادي دارد.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |