يكشنبه ۲۶ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۴۹ - Jul 17, 2005
حضرت امام محمد باقر(ع): از كوتاهي كردن به هنگام فراهم آمدن فرصت بپرهيز، كه اين ميداني است كه به زيان اهل خود جريان دارد.
تحف العقول / ۲۰۸
امروز با حافظ
كه من دلشده اين ره نه به خود مي پويم
بارها گفته ام و بار دگر مي گويم
آنچه استاد ازل گفت بگو مي گويم
در پس آينه طوطي صفتم داشته اند
بيدمجنون در جشنواره بين المللي تورنتو
فيلم «بيد مجنون» آخرين ساخته مجيد مجيدي در اولين حضور بين المللي  اش به بخش سينماي جهان جشنواره معتبر تورنتو راه يافت.
به گزارش ايسنا، سي امين دوره از جشنواره  بين المللي تورنتو كه مهمترين رويداد سينمايي منطقه  آمريكاي شمالي محسوب مي شود   شهريورماه سال جاري در كانادا برگزار مي شود.
جشنواره بين المللي فيلم تورنتو كه به «جشنواره جشنواره ها» معروف است هر ساله در فصل تابستان در شهر تورنتوي كشور كانادا برگزار مي شود.
براساس همين گزارش: جشنواره تورنتو جزو جشنواره هاي درجه ۱ در سطح جهان محسوب مي شود و بازار اين جشنواره از معتبرترين بازارهاي فيلم در سطح دنيا به حساب مي آيد.
«بيد مجنون» از ۱۹ مردادماه در سينماهاي تهران و شهرستانها به نمايش در مي آيد. اين فيلم ابتدا در ۱۰ سينما به نمايش درمي آيد و سپس در صورت استقبال، سينماهاي آن افزايش خواهد يافت.«بيد مجنون» با مضموني اجتماعي، به داستان زندگي يوسف، يك استاد دانشگاه، مي پردازد  كه  بينايي خود را بر اثر حادثه اي از دست داده و در بيمارستاني در فرانسه پس از سالها بينايي خود را به دست مي آورد.«بيد مجنون» در جشنواره بين المللي فيلم فجر حضور داشت و توانست جوايز اصلي شامل چهار سيمرغ اصلي اين جشنواره را دريافت كند.
در اين فيلم، پرويز پرستويي، رؤيا تيموريان، محمود بهرازنيا، آفرين عبيسي، شراره دولت آبادي، مليكا اصلاني و... بازي مي كنند.مجيدي روز گذشته در گفت وگويي با ايسنا،  اقدام محمدرضا شجريان را در ايجاد باغ هنر بم، يك حركت ملي و بسيار پسنديده دانسته و خواستار كمك دولت به اين پروژه شده بود.
به گفته مجيدي،  فاجعه بم،  داغ بزرگي است كه مردم ايران هنوز آن را از ياد نبرده اند و احياي بم،  وظيفه  همه مردم و به خصوص هنرمندان است.

تازه هاي دنياي رسانه ها
طرح «چاوز» براي قرن ۲۱
«كارلوس لانز» ، انديشمند ۶۲ ساله ونزوئلايي، پريروز طرح تازه موسوم به «سوسياليسم قرن ۲۱» را كه هوگو چاوز رهبر ونزوئلا در نظر دارد پياده كند براي روزنامه نگاران تشريح كرد. اين طرح بي شباهت به فرضيه سوسياليسم تعاوني «اوون» نيست. به اين ترتيب كه صنايع و كشاورزي به صورت تعاوني در خواهند آمد كه در اجاره كاركنان آنها خواهند بود و اعضاي تعاوني خودشان مدير آن را انتخاب مي كنند و دولت ونزوئلا درآمد نفت را به صورت وام در اختيار اين تعاوني ها قرار خواهد داد. تعاوني ها كارخانه ها و مزارع را اجاره خواهند كرد و اگر پيشرفت نداشته باشند از آنها پس گرفته خواهند شد. در اين سوسياليسم بسيار ملايم كه هدف از آن طرد استثمار فرد از فرد، ايجاد فرصت هاي برابر براي همگان و تأمين عدالت است، هر فرد صاحب حرفه و تخصص مي تواند با استقراض پول از دولت مستقلاً به كار و پيشرفت بپردازد و يا به ايجاد تعاوني اقدام كند. دولت از طريق ماليات مانع انباشته شدن ثروت نزد يك فرد و استثمار ديگران توسط او خواهد شد. در اين نظام درمان و آموزش و پرورش رايگان و بازنشستگي تضمين شده خواهد بود.«لانز» گفت كه ما مي خواهيم هزينه هاي دولتي را از اتكاء به درآمد نفت برهانيم و آن را متكي به ماليات ها كنيم. بنا براين، درآمد حاصل از نفت تنها به مصرف سرمايه گذاري داخلي از طريق دادن وام به تعاوني ها خواهد رسيد و صرف پيشرفت خواهد شد. ما پس از اجراي اين طرح، نفت و ساير مواد خام خود را به بهاي ارزان فعلي به امپراتوري آمريكا و شركت هاي چند مليتي نخواهيم داد. بهاي نفت خام بايد بر پايه مواد مورد نياز ديگر ارزشگذاري شود و برايش يك قيمت پايه تعيين گردد كه پايين تر از آن تنزل نكند. انصاف نيست كه ديگران از جيب ما ثروتمند و قدرتمند شوند و به خود ما زور بگويند.
ابتكار ايرانيان در تأسيس مراكز دولتي تأليف و ترجمه كتاب
۱۷ ژوئيه سال ۸۳۰ ميلادي (۲۰۹هجري شمسي)، ايرانياني كه به عنوان مشاور با مأمون خليفه عباسي همكاري داشتند و عمدتاً با او از خراسان به بغداد رفته بودند در اين شهر مؤسسه اي داير كردند كه بي شباهت به بنگاه تأليف و ترجمه كتاب نبود كه ۲۶۵ سال پيش از آن به تصميم خسرو انوشيروان، شاه وقت ساساني ايران در تيسفون (مدائن و نه چندان دور از بغداد) داير شده بود و ترجمه كليله و دمنه از زبان سانسكريت به فارسي از كارهاي آن است. مؤسسه فرهنگي كه به ابتكار ايرانيان دستيار «مأمون» در بغداد تأسيس شد، «بيت الحكمت» نامگذاري شده بود و همانند بنگاه تأليف و ترجمه عصر خسرو انوشيروان شامل يك كتابخانه، يك دايره الترجمه و يك دفتر پرداخت كمك هزينه به نويسندگان و شعرا و تسهيل كار آنان و نيز حمايت و تشويقشان بود. كتابخانه مرو در عهد سامانيان نيز بر همين پايه تأسيس شده بود. در ايران معاصر از ۸۴ سال پيش، با هدف گسترش كار تأليف كتاب، صحبت از احياء چنين مركزي در ميان است كه هنوز به نتيجه نرسيده است.
نخستين مجله طنز در جهان
«پانچ» نخستين مجله طنز جهان ۱۷ ژوئيه سال ۱۸۴۱ اولين شماره خود را منتشر كرد كه الگوي نشريات طنز بعدي قرار گرفته است. طنزنويسي هنوز در كشورهايي كه آزادي مطبوعات و بيان تضمين نشده و يا رعايت نمي شود رونق دارد كه اين قبيل نويسندگان در قالب شوخي، اشاره، كنايه و استعاره مشكلات و انتقاد از مقامات را بيان مي دارند، ولي در كشورهايي كه آزادي بيان تأمين است، طنزنويسي به صورت فكاهي و براي سرگرمي و خنده و شاد شدن درآمده است، ولي طنز تصويري (كاريكاتور) در همه جا به صورت سابق رواج دارد و عمدتاً سياسي است.

گروه آراز و اجراي قطعات تازه در تالار وحدت
گروه ادب و هنر: گروه موسيقي آراز كه از جمله گروه هاي شاخص در موسيقي معاصر آذري است در روزهاي ۲۹ تا ۳۱ تير در تالار وحدت به اجراي كنسرت مي پردازد.
رحيم شهرياري، خواننده و سرپرست گروه آراز در گفت و گويي با همشهري، ضمن اعلام اين خبر گفت كه در اين كنسرت برخي از قطعات تازه را به همراه گروه اجرا خواهد كرد.وي كه به همراه اين گروه كنسرتهاي موفقي را در كشورهاي مختلف اجرا كرده است از حضور گروه كر و نيز سازهاي مختلف در اجرا خبر داد و گفت: براي نخستين بار در اين كنسرت از گروه نقاره نوازان دعوت شده تا گروه را همراهي كنند.وي همچنين از به كارگيري سازهاي اصيل آذربايجاني همچون گارمون، تار، بالابان و... خبر داد.
در كنسرت آراز حبيب اكبرپور نيز در كنار شهرياري برخي از قطعات را مي خواند.

بيدل شناسان در تهران
ايلنا: همايش بين المللي «عرس بيدل» به همت   كانون ادبيات ايران و شبكه راديويي فرهنگ در تالار انديشه حوزه هنري برگزار مي شود.در اين همايش كه با شركت بيدل شناساني از كشورهاي هند، تاجيكستان، افغانستان، ازبكستان و پاكستان بر پا مي شود، نويسندگان و شعراي داخل كشور همچون دكتر محمدرضا شفيعي كدكني ، محمدرضا داكاني و دكتر پروين سلاجقه نيز با ارائه مقاله و اشعار خود حضور خواهند داشت. گفتني است ،اين همايش دو روزه در ۳۰ و ۳۱ تيرماه در تالار انديشه حوزه هنري برگزار مي شود.

ميزگرد گفتمان هنر معنوي برگزار مي شود
ميزگرد «گفتمان هنر معنوي» در نمايشگاه هنر معنوي ساعت ۳۰/۱۷ روز ۲۹ تير در سالن خليج فارس فرهنگسراي نياوران برپا مي شود.
در اين ميزگرد بهروز دارش، دكتر بني اردلان، دكتر عليرضا نوروزي طلب، دكتر علي رجبي و دكتر عبدالمجيد حسيني راد پيرامون هنر معنوي سخنراني خواهند كرد.

پروانه نمايش براي۳ فيلم
شوراي  صدور پروانه  نمايش  فيلم هاي  ۳۵ ميليمتري ، مجوز اكران  دو فيلم ايراني  و يك  اثر خارجي  را صادر كرد.
روابط عمومي معاونت  امورسينمايي  وزارت  ارشاد گزارش  داد: فيلم هاي ايراني  چند مي گيري  گريه  كني  به  كارگرداني  شاهداحمدلو ، دم  صبح  از حميد رحمانيان وشكارچي  فكر محصول  مشترك  سال  ۲۰۰۴ انگلستان   مجوز نمايش  دريافت  كردند.

تجليل از «سبوكي» در خانه كاريكاتور
همزمان با برگزاري نمايشگاهي از آثار «افشين سبوكي» هنرمند كاريكاتوريست معاصر در خانه كاريكاتور، امروز طي مراسمي با حضور هنرمندان كاريكاتوريست،  از اين هنرمند تجليل به عمل مي آ يد. سبوكي كه متولد سال ۱۳۴۵ و فارغ التحصيل رشته نقاشي از دانشگاه تهران مي باشد، همكاري با مطبوعات را از سال ۱۳۷۱ با روزنامه همشهري و كيهان كاريكاتور آغاز كرد و در طول يك دهه در عرصه اين هنر به ويژه كاريكاتور چهره به موفقيت هاي شاياني نايل آمد.

سومين نمايشگاه تابستاني در شهر كتاب آبان
گروه علمي فرهنگي: سومين نمايشگاه تابستاني فروشگاه شهر كتاب شعبه كتاب آبان از يكم تا سي و يكم مردادماه در محل اين نمايشگاه واقع در خيابان حافظ شمالي، نبش زرتشت شرقي، شماره ۷۴۳ برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار ما در اين نمايشگاه بيش از ۳۳۰۰ عنوان كتاب جديد مربوط به سالهاي ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ در موضوعات گوناگون از جمله آثار مرجع، مديريت و بازرگاني، رياضيات و فيزيك، علوم انساني (فلسفه، دين، علوم انساني، جامعه شناسي و ...)، هنر (نقاشي، عكاسي، تاريخ هنر، معماري و ...)، ادبيات معاصر و كلاسيك عرضه مي شود. اطلاعات كتابهاي نمايشگاه و همچنين اطلاعات كتابهاي موجود از طريق پايگاه اطلاع رساني www.bookcityonline.com قابل دسترسي است.

برگي از تاريخ
۱- بازگشت محمدعلي شاه به ايران پس از پناهندگي به روسيه براي تصاحب سلطنت (۱۲۹۰ ش)
۲- راهپيمايي سراسري وحدت (۱۳۵۸ ش)
۳- شروع به كار اولين دوره شوراي نگهبان (۱۳۵۹ ش)
۴- قطع روابط سياسي فرانسه با ايران در جريان جنگ تحميلي (۱۳۶۶ ش)
***
۱- محمدعلي شاه پس از خلع از سلطنت و پناهندگي به سفارت روسيه در تهران، از ايران خارج شد و در شهر ادسا در روسيه اقامت گزيد. وي پيوسته در پي بازگشت به ايران و تصرف تاج و تخت از دست رفته بود. بدين منظور در مسافرت هايي به شهرهاي اروپايي با هواداران ايراني و خارجي خود ملاقات و گفتگو مي كرد تا اينكه در ۲۶ تير ۱۲۹۰ ش برابر با ۳۱ رجب ۱۳۲۹ ق، با يارانش به همراه مقدار زيادي مهمات جنگي، از راه روسيه به دشت گرگان روي آورد. دولت نيز براي دفع وي نيرويي مجهز كرد و پس از اعلام حكومت نظامي، براي زنده و مرده شاه سابق، جايزه اي هنگفت معين نمودند كه همين امر، بيم و هراسي سخت بر دل محمدعلي ميرزا و نيروهايش افكند. با وجود كمك هاي فراوان روس ها به محمدعلي ميرزا، سرانجام نيروهاي وي در برابر قواي دولتي شكست خورد و مجبور به فرار گرديد. پس از اين واقعه، دولت، حقوق ساليانه اي را كه به او پرداخت مي شد، قطع كرد.
۲- در حالي كه در ماه هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي، عناصر ضدانقلاب قصد اخلال گري و آشوب داشتند و ملت را در برابر نظام اسلامي معرفي مي كردند، ميليون ها نفر از مردم شهرهاي مختلف ايران در راهپيمايي بزرگ و سراسري وحدت شركت نمودند و بار ديگر پيوند مستحكم خويش را با رهبري انقلاب و با يكديگر به همگان نشان دادند. در تهران نيز بيش از دو ميليون نفر در اين راهپيمايي كه به دعوت حضرت امام خميني(ره) و نيز حزب جمهوري اسلامي صورت گرفت، شركت كردند. در اين راهپيمايي كه گروه هاي مختلف سياسي و مذهبي، دانشجويان، احزاب، اعضاي هيئت هاي دولتي و ديگر قشرهاي مردم برگزار شد، قطعنامه اي صادر شد كه اهم بندهاي آن عبارتند از: قانون تنها زماني مي تواند قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران باشد كه منطبق با اصول اسلام و متكي بر قرآن و سنت توحيدي باشد؛ تشكيل مجلس خبرگان و مراجعه به آراء مستقيم ملت، بهترين راه بررسي نهايي قانون اساسي است؛ لازم بودن دخالت مستقيم ارتش و نيروهاي انتظامي براي سركوبي عوامل وابسته به بيگانه و منافق؛ محكوم كردن تجزيه طلبي و دفاع از يكپارچگي و تماميت ارضي و استقلال كشور؛ پشتيباني از طرح هاي انقلابي شوراي انقلاب اسلامي و ايستادگي در مقابل توطئه هاي دشمنان.
۳- به موجب اصل نود و يكم قانون اساسي و به منظور پاسداري از احكام اسلام و قانون اساسي از نظر عدم مغايرت مصوبات مجلس شوراي اسلامي با آنها، شورايي به نام شوراي نگهبان تشكيل مي شود. در اين شورا، شش فقيه عادل و آگاه به مقتضيات زمان و مسائل روز، منتخب از جانب رهبر انقلاب و شش حقوق دان مسلمان كه به وسيله قوه قضائيه به مجلس معرفي شده و با رأي مجلس انتخاب مي گردند، عضويت دارند. مهم ترين وظيفه شوراي نگهبان عبارتند از: تشخيص عدم مغايرت مصوبات مجلس شوراي اسلامي با احكام اسلامي و قانون اساسي، تفسير قانون اساسي و نظارت بر انتخابات بر اين اساس. اولين دوره شوراي نگهبان پس از انتخاب حقوقدانان اين شورا توسط مجلس شوراي اسلامي و تكميل اعضا، در بيست و ششم تير ماه ۱۳۵۹ ش شكل گرفت و كار خود را آغاز كرد.
۴- دولت فرانسه از ابتداي شروع جنگ، حمايت وسيع و همه جانبه اي از عراق به عمل آورد و در طول جنگ، اين حمايت، ابعاد وسيع تري يافت. فرانسه با دراختيار گذاشتن تسليحات پيشرفته اي چون هواپيماهاي سوپر اتاندارد و هلي كوپترهاي سوپرفول مجهز به موشك هاي اگزوسه با عراق، باعث برتري مسلم عراق براي حمله به كشتي هاي ايران گرديد. دولت عراق با استفاده از اين هواپيماها و هلي كوپترها، از سال ۱۳۶۳ جنگ نفتكش ها را با شدت و گسترش بيشتري از سر گرفت و طي سال هاي جنگ، صدها كشتي را با استفاده از همين تسليحات، مورد هدف قرار داد. در سال هاي ۶۵-،۱۳۶۴ فرانسه حدود پنج ميليارد دلار وام ديگر در اختيار بغداد گذاشت و به اين ترتيب به بزرگترين شريك اروپايي عراق تبديل شد. همزمان با اين اقدامات، پاريس همواره از پرداخت بدهي يك ميليارد دلاري خود به ايران طفره مي رفت. سياست هاي غيردوستانه فرانسه در دوران جنگ نسبت به جمهوري اسلامي ايران همچنان ادامه داشت تا سرانجام در ۲۶ تير ۱۳۶۶ برابر با هفدهم ژوئيه ،۱۹۸۷ به طور يك جانبه روابط سياسي خود را با جمهوري اسلامي ايران قطع كرد.
روزشمار مركز پژوهش هاي اسلامي صدا و سيما

بهارستان
اي دوست! چه گويي عشق از عشق است و يا از معشوق؟ ني ني! دريغا در عشق مقامي باشد كه عاشق و معشوق را از آن خبر نباشد.
تمهيدات - عين القضات همداني

نگارستان
مهمان
پيرمردي ساكت و مهربان همسايه ديوار به ديوار ماست، سالهاست كه تنها زندگي مي كند و نديده ام كسي به ديدنش بيايد.
چند روز پيش شنيدم از كسي احوالپرسي مي كند:
سلام خانم بزرگ، چه عجب اين طرفا، نكند راه گم كردي، دلمون برات تنگ شده بود، آخ آخ چرا دستت زخم شده.
از اين كه براي پيرمرد مهمان آمده بود خيلي خوشحال شدم ولي حس كنجكاوي مرا واداشت كه به حياط خانه اش سرك بكشم تا مهمان عزيز پيرمرد را ببينم:
پيرمرد مشغول پانسمان زخم هاي دست يك گربه چاقالو بود، خانم بزرگ خيلي پشمالو بود...
مصطفي چترچي

پاسخ به پرسش پزشكي
۲ پاسخ
دكتر روزنفلد به ۲ پرسش به اين شرح پاسخ داده است:
- سردردي كه پس از مطالعه زياد و يا خيره شدن به نقطه معين دست دهد ناشي از ماهيچه هاي گردن است كه به مدت طولاني در يك وضعيت قرار گرفته اند. تخته سياه در كلاس هاي درس و ميز تلويزيون در خانه و ميز كامپيوتر در دفاتر بر همين اساس تنظيم مي شود كه آسيب به گردن وارد نشود.
- داروهاي ضد افسردگي عمدتاً براي آرامش بخشي و تحريك به فعاليت و بازگشت به وضعيت عادي تجويز مي شوند تا تأثير افسردگي را در زماني كه در بدن باقي مي مانند بر طرف سازند. كسي به صراحت نگفته است كه اين داروها، افسردگي را درمان قطعي و دائم مي كنند. درمان قطعي افسردگي بستگي به از ميان رفتن عوامل به وجود آورنده آن دارد. ادامه مصرف اين داروها به فرد كمك مي كند تا تصميم بگيرد عوامل افسردگي را پشت سر بگذارد.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
مدير مسئول : محمود احمدي نژاد
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۴۹۸۳۸۱


گشتي در دنياي خبرها
لباس ۱۰ لايه در تابستان
آنتورپ: يك خانم سارق در بلژيك كه اقدام به سرقت لباس از يك فروشگاه ورزشي كرده بود، توسط پليس دستگير شد. اين خانم ۲۴ ساله در گرماي طاقت فرساي بلژيك ۱۰ تكه لباس سرقتي را روي هم بر تن كرده بود و چون به شدت عرق مي ريخت، پليس به وي مشكوك شد. اين خانم پس از اينكه توسط پليس دستگير شد، اعتراف كرد كه ۱۰ تكه لباس روي هم پوشيده است.
راهنماي كلاهبردار
آريزونا: يك گروه از مهاجران غيرقانوني كه در صحراي آريزونا سرگردان شده بودند، با استفاده از تلفن همراه از خطر مرگ نجات يافتند.
راهنماي اين گروه با دريافت پول كلان از آنان ، قول داده بود كه طي ۴ روز آنها را از مرز مكزيك به مكاني امن در آمريكا برساند اما در ميان صحرا اين ۲۱ مهاجر را رها كرد و پا به فرا گذاشت.با توجه به اينكه آنها آب و غذاي كافي نداشتند، تصميم به بازرسي ساك دستي راهنماي فراري گرفتند كه خوشبختانه گوشي تلفن همراه راهنماي كلاهبردار داخل ساك دستي جا مانده بود. مهاجران سرگردان با استفاده از اين گوشي با پليس تماس گرفتند و پليس نيز پس از چند ساعت با هلي كوپتر موفق به نجات آنها شد.
۱۵ كيلومتر شنا
ونكوور: گارد ساحلي كانادا يك خانم ۴۰ ساله را كه فاصله ۱۵ كيلومتري دريا تا ساحل را شنا كرده بود، نجات داد. اين خانم بدون اينكه جليقه نجات بر تن داشته باشد، از داخل يك قايق بيرون افتاد و ظاهرا پس از ۹ ساعت شناكردن موفق شد خود را به ساحل برساند. البته امواج دريا در رساندن وي به ساحل بسيار موثر بود.
پيرترين زوج زنده جهان
فيلادلفيا: يك زوج در آ مريكا عنوان پيرترين زن و شوهر زنده جهان را به خود اختصاص دادند. در حال حاضر مرد خانه ۱۰۵ سال سن و همسرش ۱۰۰ سال سن دارد. به عبارت ديگر مجموع سن اين زوج ۲۰۵ سال و ۲۹۳ روز است و به اين ترتيب آنها پيرترين زوج زنده جهان به شمار مي آيند. خانم ۱۰۰ ساله در مورد راز طولاني بودن زندگي مشترك خود گفت: راز زندگي موفق ما اين است كه من فرد تصميم گيرنده در خانه هستم و شوهرم به دليل انعطاف پذيري همواره تصميمات مرا اجرا مي كند. ما در طول اين چند سال هرگز با يكديگر جروبحث نكرديم و تنها با يكديگر تبادل نظر داشتيم.همچنين هرگز در طول اين زندگي از مشروبات الكلي استفاده نكرديم، به قمار روي نياورديم و غذاي غيربهداشتي نخورديم. از سوي ديگر تا جايي كه امكان داشت، با هم ورزش مي كرديم.
ترس از شعب بانك
نيويورك: يك مرد كه به جرم سرقت از باجه بانكها دستگير شده بود دلايل خود را مبني بر سرقت نكردن از شعب اصلي بانك تشريح كرد. اين مرد تنها به باجه بانكهايي دستبرد مي زد كه داخل فروشگاه ها واقع بودند. وي در اين رابطه گفت: هر بار كه مي خواستم وارد شعب اصلي بانكها بشوم، دست و پايم مي لرزيد، به همين دليل همواره به باجه بانكها واقع در فروشگاه ها دستبرد مي زدم. او در حال حاضر با سپردن ۱۰۰ هزار دلار وثيقه آزاد است.
سرعت براي رسيدن به دستشويي
تورنتو: يك جوان ۱۹ ساله كانادايي كه به دليل رانندگي با سرعت غيرمجاز اقدام به رانندگي كرده بود، در دادگاه محاكمه شد. اين جوان در جاده اي كه حداكثر سرعت مجاز در آن ۱۰۰ كيلومتر در ساعت بود، با سرعت ۱۹۵ كيلومتر در ساعت به رانندگي پرداخت به همين دليل، پليس او را دستگير كرد و به دادگاه انتقال داد.وي در توجيه سرعت بالاي خود گفت: من مقدار زيادي نوشيدني پروتئين دار مصرف كرده بودم به همين دليل نياز مبرم به دستشويي داشتم و مجبور بودم با سرعت زياد خود را به توالت برسانم. البته قاضي اين ادعاي جوان را نپذيرفت و وي را به مدت يك ماه از رانندگي محروم و محكوم به پرداخت ۷۶۰ دلار جريمه كرد.

ساعات شرعي
اذان ظهر امروز: ساعت ۱۳و ۱۰ دقيقه
اذان مغرب امروز: ساعت ۲۰ و۴۰ دقيقه
اذان صبح فردا: ساعت ۴ و ۲۰ دقيقه
طلوع آفتاب فردا: ساعت ۶ و ۲ دقيقه

گل و گياه
پافيوپديلوم (اركيده)
002382.jpg
نام علمي: Paphiopedilum Millerشs Daughter
خانواده: ORCHIDACEAE
اركيده خاكزي، به بلندي ۲۳ و گستردگي ۲۰ سانتي متر است داراي برگهاي نواري تا بيضي شكل بوده و گلهاي آن منفرد به قطر ۱۰ سانتي متر در بهار ظاهر مي شوند.
نيازها: مكان نيمه سايه، خاك به نسبت مساوي از پوست تنه درخت (خردشده) و خاك لومي _ ماسه اي، دوره استراحت ندارد بنا بر اين در تمام مدت سال خاك آن بايد مرطوب نگهداشته شود. حداقل دماي قابل تحمل آن ۱۳ درجه سانتي گراد است.
ازدياد: از طريق تقسيم بوته امكان پذير است.
سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران
www.tehranparks.org
tehranparks@tehranparks.org

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
شناسنامه
دنياي خبرها
ساعات شرعي
گل و گياه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |