يكشنبه ۲۶ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۴۹ - Jul 17, 2005
مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي خبر داد:
تعرفه دولتي پزشكان ۲۵ درصد افزايش يافت
گروه اجتماعي: مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي اعلام كرد: شوراي عالي بيمه در مصوبه اي به طور متوسط ۲۵ درصد بر تعرفه هاي دولتي پزشكان افزود.
به گزارش خبرنگار ما دكتر سليماني روز شنبه همزمان با آغاز هفته تامين اجتماعي افزود: اختلاف تعرفه دولتي و تعرفه مصوب سازمان نظام پزشكي در رابطه با بخش درمان بزرگترين چالش نظام تامين اجتماعي بود كه بر اساس مصوبه اخير شوراي عالي بيمه با افزايش تعرفه دولتي پرداخت مردم از جيب كاهش مي يابد و مراجعين به واحدهاي درماني خصوصي بايد بر اساس تعرفه جديد عمل كنند.
وي با اشاره به اين كه اين پيشنهاد در هفته جاري جهت تصويب در هيأت دولت مطرح مي شود، افزود: با افزايش ۲۵ درصدي تعرفه هاي دولتي فرانشيز دريافتي از بيمه شدگان به همان ميزان كاهش مي يابد. در اين صورت فاصله ميان تعرفه هاي دولتي و نظام پزشكي حل شده و از فشار بر بيمه شدگان كاسته مي شود.
به گفته سليماني هم اكنون به دليل بازار نابسامان درمان بيش از ۵۰ درصد هزينه هاي درماني به خصوص در ويزيت پزشكان از سوي بيمه شدگان و كمتر از ۵۰ درصد توسط سازمان هاي بيمه گر پرداخت مي شود، در صورتي كه اين ميزان بايد به ۷۰ درصد از سوي سازمان هاي بيمه گر و ۳۰ درصد بيمه شده تغيير يابد.
مديرعامل سازمان تامين اجتماعي همچنين از احتساب دوران دريافت مستمري بيمه بيكاري در سابقه و سنوات مشمولان مشاغل سخت و زيان آور خبر داد و افزود: سابقه حضور در جبهه هاي جنگ نيز جزء سال هاي خدمت در مشاغل سخت و زيان آور محاسبه مي شود.
سليماني خاطرنشان كرد: بر اساس برنامه سوم حق بيمه سهم كارفرماي شاغلان در كارگاه هاي كوچك و زير ۵ نفر از سوي دولت پرداخت مي شد كه اين امكان فرصت پوشش بيمه اي را براي اين گروه از شاغلان فراهم مي كرد. ولي متاسفانه نه در برنامه چهارم و نه در بودجه سال جاري اين امر لحاظ شده است و امكان برخورداري كارگاه هاي كوچك جديد از اين معافيت فراهم نيست ولي كارگاههايي كه در دوره برنامه سوم مشمول اين معافيت شدند همچنان از آن برخوردار خواهند بود.
به گزارش ايسنا، وي با بيان اين كه از اين پس اظهار كارفرمايان در رابطه با كارگران خود ملاك قرار دارد افزود: در گذشته بازرسان با ورود سرزده به كارگاه ها هر فرد شاغل را حتي در شرايطي كه براي كمك به اين محل آمده بود به عنوان كارگر كارگاه تلقي مي كردند كه بر اساس دستورالعمل جديد ليست ارسالي كارفرمايان ملاك عمل سازمان تأمين اجتماعي قرار مي گيرد كه اين موضوع در ايجاد رضايت مندي كارفرمايان اهميت زيادي دارد.
به گفته سليماني در اين بين براي جلوگيري از تضييع حق كارگران سالي ۳ تا ۴ بار بازرسي از كارگاه صورت مي گيرد.
مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي از شناسايي ۸۰ درصد سوابق بيمه شدگان در سراسر كشور خبر داد و افزود: كمتر از ۲۰ درصد سوابق بيمه شدگان به دلايلي مانند جابجايي هاي فراوان و مفقود شدن سوابق آنها در زمان جنگ شناسايي نشده است.
وي با اشاره به اين كه از ميان ۴۶۰ شعبه تامين اجتماعي در سراسر كشور ۴۲۰ شعبه بيش از ۸۰ درصد سوابق بيمه شدگان خود را شناسايي كرده اند، افزود: تمامي شعب سراسر كشور كه بيش از ۸۰ درصد سوابق بيمه شدگان خود را شناسايي كرده اند، مي توانند نسبت به صدور كارنامه سوابق بيمه اي اقدام كنند تا در صورت اعلام اعتراض از سوي بيمه شده موضوع بررسي و پس از اصلاح اين كارنامه به عنوان كارنامه نهايي سوابق بيمه شدگان تلقي شوند.
به گزارش ايسنا، سليماني با بيان اين كه يك ميليون كارنامه سوابق بيمه شدگان صادر شده است، افزود: اگر ميانگين شناسايي سوابق بيمه شدگان به بيش از ۹۰ درصد برسد كارنامه سوابق بيمه شدگان اطلاعات مناسبي را براي ارگان هاي تصميم گيرنده فراهم مي كند.
وي درخصوص تسري لايحه مديريت خدمات كشوري به بيمه شدگان تأمين اجتماعي كه بر اساس آن حداقل سن بازنشستگي ۳۵ سال تعيين مي شود، گفت: مجلس شوراي اسلامي با توجه به افزايش سن اميد به زندگي در كشور و به منظور همسان سازي سابقه و سن بازنشستگي ميان كاركنان دولت و شركت هاي دولتي و خصوصي در حال بررسي افزايش سن بازنشستگي بيمه شدگان تامين اجتماعي از ۳۰ به ۳۵ سال مانند كاركنان دولت به استناد لايحه مديريت خدمات كشوري است.
وي همچنين از تدوين پيش نويس آيين نامه ارفاغات جانبازان خبر داد و با اشاره به مصوبه هيأت دولت درخصوص احتساب سنوات خدمت سربازي در سوابق بيمه شدگان افزود: بر اساس اين مصوبه حق بيمه سهم كارفرماي اين دو سال توسط دولت تامين خواهد شد و افراد واجد شرايط با ۲۸ سال سابقه خدمت و دو سال خدمت سربازي مي توانند بازنشسته شوند.
سليماني همچنين با اشاره به بيمه رانندگان درون و برون شهري افزود: بر اساس هماهنگي هاي صورت گرفته با سازمان نظارت بر تاكسيراني اين سازمان به عنوان كارفرماي رانندگان تاكسي تلقي شده كه بر اين اساس حق بيمه تاكسيرانان كه در گذشته مجبور به تقبل سهم بيمه شده و كارفرما بودند، كاهش ميابد.
مديرعامل سازمان تامين اجتماعي همچنين از بررسي پيشنهاد تمديد يكساله لايحه نوسازي صنايع در دولت خبر داد و افزود: در صورت تمديد اين لايحه فرصت مناسبي براي بازسازي نيروي انساني و تجهيزات و ماشين آلات از سوي كارفرمايان فراهم مي شوند.
به گزارش ايسنا، سليماني در پايان گفت: اصلاح آيين نامه مشاغل سخت و زيان آور هم اكنون در حال بررسي است تا اين آيين نامه كه مهلت قانوني آن تا پايان برنامه سوم بود و تا پايان شهريور سال جاري تمديد شده بود دائمي شود.
۳ مرداد تكليف تعرفه هاي پزشكي مشخص مي شود
از سوي ديگر عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس گفت: چهار گروه كارشناسي در كميته ساماندهي تعرفه هاي پزشكي براي تعيين تعرفه هاي واقعي خدمات درماني تشكيل شده و بر اساس برنامه زمان بندي شده سوم مردادماه اين كميته تعرفه هاي نهايي خدمات پزشكي بخش خصوصي را اعلام مي كند.
حسينعلي شهرياري در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي فارس افزود: جلسات كميته ساماندهي تعرفه هاي پزشكي به طور مستمر تشكيل مي شود، مبناي كار اين كميته تعرفه هاي دولتي خدمات درماني اعلام شده است كه قرار است با افزايش هزينه استهلاك و سود سرمايه پزشكان بخش خصوصي تعرفه خدمات درماني بخش خصوصي تعيين شود.
وي ادامه داد: در كميته كارشناسي ساماندهي تعرفه هاي پزشكي نمايندگاني از وزارت بازرگاني به عنوان دفاع كننده از حقوق مصرف كننده و نيز نمايندگاني از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، وزارت رفاه و تامين اجتماعي، سازمان نظام پزشكي، سازمان مديريت و برنامه ريزي و يك عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس حضور دارند.
سازمان نظام پزشكي بر اساس قانون جديد اين سازمان معتقد است كه اختيار قانوني تعيين تعرفه هاي پزشكي بخش خصوصي را در اختيار دارد و بر همين اساس اوايل امسال نرخهايي را به عنوان تعرفه هاي خدمات درماني بخش خصوصي اعلام كرد كه با اعتراض دولت و مجلس مواجه شد.
دولت اعم از وزارت بهداشت و درمان، وزارت بازرگاني و مجلس معتقدند اقدام سازمان نظام پزشكي غير قانوني است زيرا از يك طرف نرخهاي بالايي براي خدمات درماني در بخش خصوصي تعيين شده و از طرف ديگر بر اساس قانون سازمان نظام پزشكي بايد براي تعيين تعرفه هاي پزشكي پس از اعلام تعرفه هاي دولتي و با اضافه كردن سود سرمايه و هزينه استهلاك تعيين كند كه اين اقدام انجام نشده است.

نمايشگاه «معلوليت توانايي و ارتباط»
در تهران گشايش يافت
گروه اجتماعي: نمايشگاهي  از آثار هنري  كودكان  و نوجوانان  معلول  ايران  با موضوع  معلوليت ، توانايي  و ارتباط از ديروز در مركز شماره  سه  كانون  پرورش فكري  كودكان  و نوجوانان  گشايش  يافت .
به  گزارش  روابط عمومي كانون  پرورش  فكري  كودكان  و نوجوانان ، در اين  نمايشگاه  نوشته هاي  ادبي ، آثار حجمي ، سفال ، ظريف  بري  با چوب ، نقاشي ، پتينه (نماسازي  روي  سفال )، كارت  پستال هاي  تهيه  شده توسط كودكان  و نوجوانان معلول  جسمي و ذهني  به  نمايش  گذاشته  شده  است .
آثار به نمايش  درآمده  در نمايشگاه  مربوط به  بچه هاي  عضو مراكز شماره  ،۱۱ ۲۰ و ۲۱ كانون ، مددجويان  بهزيستي  استان  تهران  شامل  مجتمع هاي  آموزشي  نيم روز، وحدت ، نرجس  و آثار كودكان  عادي  با موضوع  معلوليت  است .
براساس  اين  گزارش ، در اين  نمايشگاه  كه  همزمان  با هفته  بهزيستي  داير شده است ، تعدادي  از نوجوانان  معلول  تهراني  در محل  برگزاري  نمايشگاه ، توانايي ها و خلاقيت هاي  هنري  خود در زمينه  بافت  فرش ، ظريف  بري  با چوب  و معرق  روي  چرم را در معرض  ديد بازديدكنندگان  قرار داده اند.
اين  نمايشگاه  تا ۳۱ تيرماه  همه  روزه  از ساعت  هشت  صبح  تا ۱۸ بعد از ظهر در مركز شماره  سه  كانون  پرورش  فكري  كودكان  و نوجوانان  واقع  در چهارراه  لشگر، نبش  خيابان  كاشان  پذيراي  بازديدكنندگان  است .

معاون مشاوره و بهداشت روان آموزش و پرورش در گفت و گو با ايلنا:
ساعت كار مشاوران مدارس افزايش يافت
ايلنا:معاون برنامه  ريزي، مشاوره و بهداشت روان آموزش و پرورش، گفت: بر اساس مصوبه سازمان مديريت و برنامه  ريزي كشور، ساعت كار مشاوران مدارس از سال تحصيلي آينده به ۳۰ ساعت افزايش مي  يابد.
بهنام حكمتي، معاون برنامه  ريزي، مشاوره و بهداشت روان آموزش و پرورش گفت: مسئول تعيين و تغيير شرايط و ساعات كاري سازمان مديريت و برنامه  ريزي است و مصوبه آنها در خصوص ساعت كار مشاوران مدارس، در سراسر كشور لازم  الاجراست.
وي با اشاره به ابلاغ دستورالعمل ساعات عادي مشاوران به استان  ها، افزود: ابتدا در سازمان مديريت ۳۶ ساعت كار مشاوران به تصويب رسيده بود؛ اما با پيگيري  هاي آموزش و پرورش به ۳۰ ساعت كاهش يافت.
حكمتي تصريح كرد: به عقيده سازمان مديريت، ماهيت فعاليت مشاوران آموزشي نيست كه ساعت كاري آنها ۲۴ ساعت باشد؛ بلكه ماهيت كار آنها اداري- دفتري است.
معاون برنامه  ريزي، مشاوره و بهداشت، روان آموزش و پرورش، در خصوص حقوق و مزاياي مشاوران مدارس، گفت: از طريق امور اداري آموزش و پرورش، تقاضاي افزايش فوق  العاده شغل اين معلمان به سازمان مديريت ارائه شده است؛ اما هنوز پاسخي از سوي آنها دريافت نكرده  ايم.به گفته وي، سازمان مديريت با اين افزايش مخالف نيست؛ بلكه ميزان آن بايد مشخص و تائيد شود.
حكمتي با اشاره به اينكه مشاوران معمولا با دانش آموزاني كه مشكل رواني دارند مواجه هستند، خاطرنشان كرد: تقاضاي تعيين شرايط سختي محيط كار نيز براي مشاوران به سازمان مديريت ارائه شده كه اين سازمان بعد از بررسي اعلام مي  كند كه مشاوره جزء مشاغل سخت قرار مي  گيرد يا خير.
معاون برنامه  ريزي، مشاوره و بهداشت روان آموزش و پرورش، افزود: سازمان مديريت از سال ،۷۶ ۳۶ ساعت كار را براي مشاوران تصويب كرده بود؛ اما به دليل مخالفت و پيگيري آموزش و پرورش و مسكوت ماندن طرح تا سال گذشته، ساعت كاري آنها ۲۴ ساعت بود.
وي تصريح كرد: از آنجا كه مشاوران در طبقه  بندي معلمان قرار گرفته  اند؛ ساعت كاري آنها ۳۰ ساعت تعيين شده و اين دستورالعمل توسط آموزش و پرورش پذيرفته و در سراسر كشور لازم  الاجراست.
حكمتي افزود: در حال حاضر تعداد نيروهاي رسمي تمام وقت مشاوران در سراسر كشور ۱۵ هزار نفر است.

كيسينجر: برنامه هسته اي ايران به مراتب
خطرناك تر از كره شمالي است
هنري كيسينجر وزير امور خارجه اسبق آمريكا هم گفت در صورت شكست مذاكرات هسته اي با ايران توسل به اقدام نظامي بر ضد اين كشور نبايد بعيد دانسته شود.
به گزارش روزنامه عكاظ عربستان، هنري كيسنجر در گفتگو با نشريه مركز روابط خارجي در واشنگتن گفت: از احتمال دستيابي ايران به قدرت توليد بمب هسته اي نگران است.
كيسينجر ادعا كرد: برنامه ايران بسيار نگران كننده تر از برنامه تسليحات هسته اي كره شمالي است.
وي ادعا كرد در صورتي كه تهران به سلاح هسته اي دست يابد سياست منع گسترش سلاح هاي هسته اي بي فايده و بي تاثير خواهد بود و در آن صورت شاهد مراكز هسته اي متعددي در جهان خواهيم بود.
وزير امور خارجه اسبق آمريكا با ابراز بياناتي در راستاي تهييج افكار عمومي و بهره گيري از حمايت سران كاخ سفيد در محروم كردن تهران از حق مسلم بهره گيري از توانايي صلح آميز هسته اي در يك مقايسه نامربوط اظهار داشت: در آن صورت بايد از خود سوال كنيم اگر در انفجارهاي ماه جاري لندن از بمب هاي هسته اي استفاده مي شد و صدهزار كشته به جا مي گذاشت، وضعيت جهان چگونه مي شد؟
وي در پاسخ به سوالي درباره اينكه آيا اگرمذاكرات هسته اي با ايران شكست بخورد ازاقدام نظامي برضد اين كشور حمايت مي كند، پاسخ داد: من چنين چيزي را توصيه نمي كنم اما از سوي ديگر بر اين باورم كه كوتاهي كردن در مقابل اين مساله، ايجاد دنيايي كه مراكز هسته اي متعدد دارد يك گام اشتباه است و پيامدهاي خطرناكي خواهد داشت. اگر من به اقدام نظامي توصيه نمي كنم اما بعيد بودن آن را نيز پيش بيني نمي كنم.

در نامه اي به رئيس جمهور؛ جمعي از دانشجويان خواستار رسيدگي فوري به سرنوشت ديپلمات هاي ربوده شده شدند
مهر: جمعي از دانشجويان دانشگاه صنعتي شريف در نامه اي خطاب به سيد محمد خاتمي رييس جمهور خواستار رسيدگي فوري به سرنوشت چهار ديپلمات ربوده شده ايراني از طريق سرنخ هاي موجود در طول مدت باقيمانده از رياست جمهوري وي شدند.
در اين نامه خطاب به سيد محمد خاتمي آمده است: مردم ايران جدايي اين چهار ديپلمات را كه پاره هايي از پيكر ايران عزيز هستند به سختي تحمل مي كنند لذا، ما دانشجويان دانشگاه صنعتي شريف از جنابعالي انتظار داريم كه تحقيقات گسترده اي را در اين زمينه به انجام رسانيد و از اطلاعات تنها سرنخ اين ماجرا، يعني سمير جعجع نهايت استفاده را نماييد تا انشاءالله دوره رياست جمهوري جنابعالي با افتخار آزادي اين عزيزان و شوق حاصل از رهايي اين فرزندان غيور ملت ايران پايان يابد.

شوراي نگهبان لايحه استفاده از منابع
مالي خارجي را خلاف موازين شرع شناخت
ايسنا: شوراي نگهبان قانون اساسي، لايحه  استفاده از منابع مالي خارجي را از جهت آن كه اطلاق فاينانس شامل اخذ وام ربوي مي شود، خلاف موازين شرع شناخت.
شوراي نگهبان همچنين لايحه  الحاق يك ماده به قانون وصول برخي از درآمدهاي دولت و مصرف آن در موازين معين، لايحه  الحاق يك تبصره كه ماده واحده  قانون بيمه  محصولات كشاورزي، لايحه  الحاق دولت جمهوري اسلامي ايران به معاهده  بين المللي ذخاير ژنتيكي گياهي براي غذا و كشاورزي و لايحه  الحاق يك تبصره به ماده واحده  قانون اصلاح قانون انتقال مراقبين بهداشت مدارس به واحدهاي آموزشي تابعه  وزارت آموزش و پرورش را مورد بررسي قرار داد و مغاير شرع و قانون اساسي نشناخت.
همچنين شوراي نگهبان قانون اساسي در جلسات اخيرش طرح ساماندهي مبادلات مرزي را مورد بررسي قرار داد كه اين طرح مغاير قانون اساسي شناخته شد.شوراي نگهبان در جلسه  اخير دو استفساريه  ديوان عدالت اداري را مورد بررسي قرار داد كه مغاير شرع شناخته نشد.

كنگره شهداي گمنام و مفقودالاثر توسط
نيروي دريايي سپاه برگزار شد
گروه سياسي: سردار صفاري فرمانده نيروي دريايي سپاه در جمع عده اي از خانواده هاي شهداي گمنام و مفقودالاثر كشور در مراسم اولين يادواره سراسري اين شهدا گفت: همانگونه كه حضرت امام(ره) فرمودند خانواده هاي شهدا چشم و چراغ ما هستند و ما همه خادم شهدا هستيم و بايد براي شهدا و خانواده هاي عزيزشان كار كنيم. وي افزود: دولت آقاي احمدي نژاد به عنوان دولت ارزشي اگر بخواهد موفقيت مورد نظر مقام معظم رهبري كه در قالب رفع فقر، فساد و تبعيض متبلور خواهد شد محقق سازد بايد به فكر خانواده هاي شهدا باشد. ما هر چه داريم از شهداست و از خانواده هاي اين عزيزان است، ما خدمتگزاران آنها هستيم و هرچه براي خانواده آنها هزينه شود هنوز كم است و انشاءالله قرارگاه عاشقان شهادت به عنوان مجموعه شهادت محور، يكي از مأموريت هاي ويژه اش را رسيدگي به امور خانواده هاي شهدا تعريف كرده و به صورت جدي و فراگير در اين امر فعال است و با تركيب بسيجي و حزب اللهي كه در قرارگاه وجود دارد بايد به مشكلات خانواده هاي شهدا رسيدگي شود تا اين قشر در پيچ و خم مسائل مالي و معيشتي نمانند.
وي افزود:ما در نيروي دريايي سپاه افتخار مي كنيم كه براي اولين بار در سطح كشور يادواره سراسري شهداي گمنام و مفقودالاثر را در كنار قبور شهدا گمنام برگزار كرديم و اين يك حركتي ارزشي است كه بايد بنياد شهيد و بنياد حفظ آثار و مسئولان ديگر آن را الگو قرار دهند، به حمد و ستايش پروردگار اين موضوع به عنوان يك فرهنگ متجلي خواهد شد و هم اكنون برنامه اي را در دست داريم كه ارتباط و تعامل با خانواده عزيز شهدا از طريق قرارگاه عاشقان شهادت درخصوص مشكلات آنها بررسي و مرتفع شود.

مسعود زريبافان:
زمان دقيق اعلام اعضاي كابينه مشخص نيست
ايسنا: رئيس ستاد انتخاباتي دكتر احمدي نژاد گفت: دقيقا مشخص نيست اعضاي كابينه آقاي احمدي نژاد چه زماني معرفي مي شوند.
مسعود زريبافان با اشاره به اين كه كار كميسيون هاي تخصصي براي تعيين و تشكيل كابينه همچنان ادامه دارد، گفت: در واقع كميسيون ها، كميسيون هاي مشورتي هستند كه در كنار تيم ها و گروه هاي كاري ديگر مشغول به كارند؛ همه آنها نظرات خود را به رئيس جمهور اعلام خواهند كرد و رئيس جمهور دوباره آنها را در پروسه هاي ديگر تحليل و بررسي و با گروه هاي ديگر نيز مشورت و در نهايت، افرادي را انتخاب مي كند.
وي با بيان اين كه تاكنون فرد خاصي معرفي نشده و در حال بررسي افراد هستند، گفت: در كنار اين كميسيون ها گروه هاي كاري ديگر نيز، مشغول كار و بررسي و همه، طرف مشورت آقاي احمدي نژاد هستند تا ايشان بتواند در مجموع با مشورت هايي كه انجام مي دهد و شاخص هايي كه خود براي افراد قائل است، كابينه خوبي را معرفي  كند.
زريبافان گفت كه سعي شده است معرفي كابينه در زمان قانوني انجام شود و در اين راستا تيم ها و گروه هاي كاري در حال گمانه زني هستند.

عصر روز گذشته رخ داد
جنايت در تهران پارس
002385.jpg
گروه حوادث: با شناسايي يك مظنون اقدام به جنايت در شرق تهران، تحقيقات پيرامون قتل مادر و دختر جوان آغاز شد.
به گزارش خبرنگار ما عصر روز گذشته تلفن كلانتري ۱۲۶ تهران پارس به صدا درآمد. آن سوي خط مرد ميان سالي با صدايي لرزان خبر از وقوع جنايتي هولناك در منزل مسكوني اش داد. همسر و دختر مرد، با ضربات چاقو به قتل رسيده بودند.
ساعتي بعد بازپرس حسيني و تيمي از ماموران دايره ۱۰ اداره آگاهي تهران به منزل مرد واقع در طبقه اول آپارتماني در تهران پارس وارد شدند. با حفاظت به عمل آمده توسط ماموران كلانتري در صحنه كشف اجساد هيچ تغييري ايجاد نشده بود. جسم بي جان دختر جوان در هال خانه و بدن مادر ۶۰ ساله او در دستشويي افتاده بود. نحوه قرار گرفتن جسد مادر بر روي زمين نشان مي داد كه وي كاملا غافلگير شده و قبل از هر گونه مقاومتي در اثر اصابت ضربات چاقو جان باخته است.
با آغاز تحقيقات از محل وقوع جنايت مشخص شد كه پيش از وقوع حادثه فرد يا افرادي آشنا با صاحب خانه به منزل وارد شده اند. دست نخورده بودن قفل در و قرارداشتن وسايل پذيرايي، ميوه و شيريني، بر روي ميزها اين فرضيه پليسي را مطرح كرد كه قاتل يا قاتلان احتمالا با آشنايي قبلي با مادر و دختر وارد خانه شده اند.از سوي ديگر بررسي اجساد نشان دادكه هر يك با واردشدن بيش از چهار ضربه چاقو به قتل رسيده اند. اين نكته نيز احتمال وقوع جنايت با انگيزه انتقام گيري را تقويت مي كند.بنابراين گزارش پدر خانواده در تحقيقات مقدماتي گفت كه دختر ۳۰ ساله اش اخيرا قصد جداشدن از همسرش را داشته و از مدتي قبل به منزل پدري اش بازگشته بود.
پس از تكميل تحقيقات اوليه، اجساد به دستور بازپرس حسيني به پزشكي قانوني انتقال يافت و ادامه تحقيقات پيرامون فرضيات مطرح شده توسط ماموران دايره ۱۰ اداره اگاهي زير نظر بازپرس حسيني ادامه خواهد يافت.

غلامحسين الهام:
شوراي نگهبان آمادگي برگزاري انتخابات
مياندوره اي بم را دارد
فارس: سخنگوي شوراي نگهبان با اشاره به ابطال نتايج انتخابات مياندوره اي مجلس در حوزه انتخابيه بم، گفت: در صورت آمادگي وزارت كشور، شوراي نگهبان آمادگي برگزاري انتخابات در اين حوزه انتخابيه را دارد.
غلامحسين الهام روز گذشته در نشست هفتگي با خبرنگاران درباره سرنوشت انتخابات مياندوره اي مجلس در حوزه انتخابيه شهرستان بم، اظهار داشت: بدنبال شكايت ارسالي به شوراي نگهبان از نواحي مختلف و بازشماري حدود ۸۰ صندوق از ۱۶۰ صندوق موجود، سرانجام مشخص شد كه در ۴۱ صندوق تعرفه هاي راي فاقد مهر و لاك بوده اند از طرفي هم فاصله راي نفر اول و دوم حدود ۲۰۰ راي بود كه نهايتا شوراي نگهبان به استناد اذعان مسئولان اجرايي و نظارتي مخدوش بودن انتخابات در حوزه ياد شده را تائيد و آن را ابطال كرد.
وي درباره اعلام آمادگي وزير كشور براي بررسي شكايت مهدي كروبي، يكي از كانديداهاي رياست جمهوري درباره انتخابات، با ابراز تعجب از طرح اين قبيل مسايل پس از تأييد نهايي انتخابات، پرسيد مبناي قانوني اين گونه اظهار نظرها چيست؟ آيا حرف جدي است يا دلجويي سياسي از نامبرده است؟
عضو حقوقدان شوراي نگهبان با اعلام اين كه اعتبارنامه رئيس جمهور منتخب توسط شوراي نگهبان تائيد و ارسال شده است، خاطرنشان كرد: با اين وضعيت، هيچ دليلي براي بررسي نتايج انتخابات رياست جمهوري از نظر قانوني وجود ندارد.

سخنگوي وزارت كشور:
نامه وزير كشور براي اعلام پاسخگويي بود
ايسنا: سخنگوي وزارت كشور با انتقاد از آنچه آن را لحن تندي ناميد كه سخنگوي شوراي نگهبان در جلسه ديروز خود، نسبت به وزارت كشور داشته است، گفت: نامه آقاي كروبي، نوعي شكايت بود كه بايد راهكار قانوني براي رسيدگي به آن طي شود. آقاي كروبي اعتقاد دارند كه در شمارش آرا در اصفهان و تهران تخلف صورت گرفته، ما اعلام كرديم كه انتخابات مشكلي نداشته، اما بيشتر شكايت ايشان مربوط به حوادث و تخلفاتي بود كه قبل از انتخابات رخ داده و آقاي موسوي لاري در نامه اي كه به رئيس جمهور نوشتند، براي رسيدگي به اين مساله و پاسخگويي اعلام آمادگي كردند.

مركزبازتواني معتادان و آسيب ديدگان اجتماعي
امروز افتتاح مي شود
مركز آموزشي، درماني و بازتواني ۴۰۰ تختخوابي بيماري هاي رواني اجتماعي تهران كه از بزرگترين مراكز درماني و بازتواني معتادين خياباني مي باشد با حضور حضرت آيت الله شاهرودي رياست قوه قضاييه، دكتر علي هاشمي جانشين رييس و دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر و جمعي از مسئولان كشور امروز افتتاح مي شود.

عضو كميسيون قضايي مجلس:
مجلس طرح جلوگيري از قتل زنان
به بهانه هاي ناموسي را بررسي مي كند
فارس: عضو كميسيون قضايي مجلس گفت: مركز پژوهش هاي مجلس طرح جلوگيري از قتل زنان را به بهانه هاي ناموسي، بررسي مي كند.
نفيسه فياض بخش در گفت وگو با خبرنگار اجتماعي فارس در اين باره افزود: با توجه به اينكه در بسياري از موارد مردان با استفاده از ضعف جسماني زنان، مادران، دختران يا خواهرانشان را به قتل مي رسانند و در جلسه دادگاه عنوان مي كنند كه قتل بخاطر قضيه ناموسي بوده و آنان به فحشاي نزديكان خود پي برده بودند، مركز پژوهش هاي مجلس طرحي را بررسي مي كند تا از اين پس مردان براي انجام چنين قتل هاي سرخودي بهانه نداشته باشند.
وي ادامه داد: نمايندگان مجلس معتقدند بسياري از اين قتل ها ممكن است به بهانه هاي ديگري از جمله مسائل مالي پنهان صورت بگيرد كه پس از قتل هرگز مشخص نمي شود.
وي گفت: در برخي موارد نيز حق زنان بخاطر تخلفاتي كه انجام مي دهند و يا حتي بخاطر مخالفت با دستور مردان مرگ نيست اما برخي مسائل قبيله اي و غيرتي باعث كشته شدن آنان بدست مردان مي شود و متاسفانه در اينگونه موارد مردان با پرداخت ديه از انجام مجازات رها مي شوند كه با اصلاح ماده ۶۳۰ قانون مجازات اسلامي  مرتكبين چنين قتل هايي بايد مجازات شوند.
از سوي ديگر مدير مسئول مجله حقوق زنان با بيان اينكه قتل زنان به بهانه ناموسي دست مردان ناسالم را باز كرده است گفت: با حذف يا اصلاح ماده ۶۳۰ قانون مجازات اسلامي و حل چنين معضلي از جامعه زنان، امنيت زنان برقرار خواهد شد.
اشرف گرامي زادگان با اشاره به تصويب ماده ۶۳۰ قانون مجازات اسلامي در آخرين روزهاي دوره چهارم مجلس شوراي اسلامي به خبرنگار اجتماعي ما در اين باره گفت: زمان تصويب اين قانون در مجلس، با مراجعه به نمايندگان و به خصوص كميسيون قضايي و حقوقي به آنان گوشزد شد كه مردان از اين اختيار تام سوء استفاده خواهند كرد و خود به جاي قاضي حكم داده و اجرا مي كنند.وي ادامه داد: همچنين با اجراي اين قانون زنان در خانه احساس ناامني كرده و خانه اي را كه بايد با مودت، عشق و صداقت در آن زندگي كنند محل امني نيافته و ترس و دلهره از اتهام مردان به زنان زندگي آنان را مختل مي كند.
گرامي زادگان تصريح كرد: اما توجيهات خاص نمايندگان سبب تصويب اين قانون شد كه هم اكنون با عنوان يك زن ايراني معتقدم تا زماني كه اين ماده قانوني از قانون مجازات اسلامي حذف نشود شاهد اتهامات مردان به بهانه هاي اندك به زنان خواهيم بود.وي در پايان گفت: اگر مركز پژوهش هاي مجلس موفق به حذف ماده ۶۳۰ قانون مجازات اسلامي  شود مطمئنا خانواده هاي امن تري خواهيم داشت.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |