شنبه ۱ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۵۴ - Jul 23, 2005
تهران امروز خنك مي شود
خبرگزاري مهر: سازمان هواشناسي اعلام كرد: دماي هواي تهران امروز به ۳۸ درجه كاهش مي يابد ، بنابراين انتظار مي رود از گرماي تهران كمي كاسته شود.
بنابر همين گزارش، آسمان استانهاي تهران، سمنان، قم، قزوين، چهارمحال و بختياري و اصفهان فردا صاف تا قسمتي ابري در پاره اي از نقاط همراه با غبار و وزش باد ملايم و در بعدازظهر و شب همراه با افزايش ابر خواهد بود.آسمان سواحل جنوبي درياي خزر و استان اردبيل صاف تا قسمتي ابري در پاره اي نقاط مه آلود و يا نيمه ابري و آسمان استانهاي هرمزگان، سيستان و بلوچستان، كرمان، كهگيلويه و بوير احمد، لرستان، يزد، خراسان جنوبي و فارس صاف تا قسمتي ابري در پاره اي نقاط همراه با وزش باد و در بعدازظهر و شب همراه با افزايش ابر و احتمال رگبار و رعد و برق پراكنده پيش بيني مي شود. بنابرهمين گزارش، آسمان ساير نقاط كشور فردا صاف تا كمي ابري در پاره اي نقاط همراه با غبار و يا وزش باد ملايم در اواسط روز اعلام شده است.

وزارت رفاه اعلام كرد:
۵ درصد تعرفه واردات به بيمه بيكاري اختصاص مي يابد
ايرنا: معاون  سياست گذاري  و برنامه ريزي  وزارت  رفاه  و تامين  اجتماعي ، با اشاره به  بررسي  آيين نامه  ماليات  بر رفاه  در اين  وزارتخانه ، گفت : براساس  پيشنهادات ارايه  شده ، پنج  درصد تعرفه  واردات  بايد به  پوشش  بيمه  بيكاري  اختصاص  يابد.
آيين نامه  ماليات  بر رفاه  كه  هم اكنون ، در وزارت  رفاه  و تامين  اجتماعي در دست  بررسي  است ، پس  از طي  اين  مرحله ، به  شوراي  عالي  رفاه  ارجاع  شده  و سپس  براي  تصويب  به  هيات  دولت  خواهد رفت .
دكتر محمدرضا واعظ مهدوي ، ديروز  در گفت وگو با خبرنگار ايرنا، در اين باره  اظهار داشت : تجربه  جهاني  نشان  مي دهد، كشورهاي  با سرمايه گذاري  و رونق  اقتصادي  بالا سيستم هاي مالياتي  جدي  دارند و از مهمترين راهكارهاي  توسعه  كشور تضمين  سيستم  ماليات  در آن كشورها است .
وي ، گفت : همچنين  گزارش ها نشان  مي دهد كه  در سال  ،۸۱ در ايران ، ۱۴۰ميليارد تومان  بيمه  بيكاري  پرداخت  شده  و اين  در حالي  است  كه  فقط ۱۲۰ميليارد تومان  حق  بيمه  دريافت  شده  است .
به  گفته  وي ، بنابراين  ميزان  بيكاري  ايجاد شده  بيش از حق  بيمه  دريافتي بوده  و ناگزير بايد به  صورت  ماليات  دريافت  شود، لذا بايد از هر وارداتي كه  منجر به  بيكاري  شود، ماليات  دريافت  كرد.
معاون  سياستگذاري  و برنامه ريزي  وزارت  رفاه  و تامين  اجتماعي ، گفت : دولتها در جهان  عهده دار وظايفي  مانند تامين  امنيت ، آموزش ، بهداشت ، عدالت  و رفاه  اجتماعي  براي  مردم ، هستند.
واعظ مهدوي  افزود: به  جز نفت ، بخش  عمده  منابع  دولت ، از محل  دريافت مالياتها تامين  مي شود كه  به  صورت  يارانه ، حق  بيمه  يا مساعدتهاي  اجتماعي مي تواند، پرداخت  شود.
منطق  ماليات  رفاه  اجتماعي  اين  است  كه  از فعاليتهاي  اقتصادي  كه  داراي پيامدهاي  بيروني  بر وضعيت  سلامتي  بوده  و هزينه ساز هستند، مانند صنعت  توليدخودرو، نوشابه سازي  و مواردي  از اين  قبيل ، براي  جبران  آثار بيروني  يا زيانبار ماليات  دريافت  شود.
دكتر واعظ مهدوي ، با ذكر مثالي  در اين باره  توضيح  داد: هزينه هاي  تصادفات  خودروها كه  به  دنبال  آن قطع  نخاع  و شكستگي ها پيش  مي آيد را بايد سازمانهاي  تابعه  وزارت  رفاه  مانند بهزيستي ، بيمه  تامين  اجتماعي  و سيستم رفاه  اجتماعي  بپردازند.
وي ، افزود: اين  درحالي  است  كه  ۵۰ درصد مرگ  و مير ناشي  از تصادفات ، موتورسواران  روستايي  هستند كه  در جاده ها دچار اين  حوادث  مي شوند و خانواده هاي  اين  افراد پس  از مرگ  سرپرست  خانواده ، دچار مشكل  و گرفتاري مي شوند و بنابراين  هزينه هاي  مربوط به  اين  حوادث  را بايد صنايع مربوطه  در قالب  ماليات  پرداخت  كنند.
وي ، همچنين ، با اشاره  به  اينكه  يكي  از آثار واردات  ،بيكاري  است  و براساس  گزارشها هر يك  ميليارد دلار واردات ، ۱۰۰ هزار شغل  را از بين  مي برد، گفت : خسارت  اين  بيكاري  را بايد واردكنندگاني  كه  سود مي برند، پرداخت  كنند، در حالي  كه  پول  بيكاري  و بيكاران  را تامين اجتماعي  پرداخت  مي كند.
معاون  وزارت  رفاه ، تأكيد كرد: بر اين  اساس ، كساني  كه  درآمد بيشتري دارند، بايد مشاركت  بيشتري  در تامين  هزينه هاي  اجتماعي  داشته  باشند و به بهبود رفاه  و تحقق  عدالت  بپردازند.
وي  گفت : ماليات  بايد به  عنوان  ابزار بازتوزيع  درآمد بكار گرفته  شود و كساني  كه  درآمد بيشتري  دارند، بايد در هزينه هاي  اجتماعي  مشاركت  بيشتري داشته  و ماليات  بر رفاه  پرداخت  كنند.
واعظ مهدوي ، افزود: اينكه  ماليات  به  عنوان  يكي  از منابع  درآمد دولتهاعمل  مي كند، مورد نظر بسياري  از كشورهاي  توسعه  يافته  است.

آموزش و پرورش خبر داد
ابلاغ پرداخت مطالبات فرهنگيان
با اختصاص ۲۶۵ ميليارد تومان
گروه علمي فرهنگي: معاون برنامه ريزي و توسعه  مديريت وزير آموزش و پرورش گفت: بر اساس صورت جلسه سازمان مديريت و برنامه ريزي، مقرر شده است در صورت اختصاص ۲۶۵ ميليارد تومان اعتبار مورد نياز، پرداخت مطالبات فرهنگيان از جمله مطالبات يارانه وام مسكن به تمام استانها ابلاغ شود.
شهاب الدين غندالي در گفت و گو با ايسنا همچنين استخدام در آموزش و پرورش را از اين پس تنها مشروط به شركت و قبولي در آزمون استخدام ادواري دانست و گفت: تا زمان به نتيجه رسيدن اين مصوبه دولت، نيروهاي مورد نياز آموزش و پرورش از طريق مراكز تربيت معلم جذب مي شوند.
وي در خصوص اعطاي تسهيلات به معلمان حق التدريس تصريح كرد: در صورت تصويب دولت از اين پس معلمان حق التدريس از مزاياي بيمه اي برخوردار شده و خدمت آنها جزء سنوات بيمه اي محسوب مي شود.
معاون برنامه ريزي و توسعه  مديريت آموزش و پرورش، در ادامه به مقاوم سازي و بازسازي مدارس اشاره كرد و به ايسنا گفت: با توجه به زلزله خيز بودن كشور، بيش از ۴ هزار ميليارد تومان اعتبار براي نوسازي و مقاوم سازي مدارس مورد نياز است و دولت براي رفع اين مشكل در حال تنظيم لايحه دو فوريتي است تا با تصويب مجلس اعتبار لازم از صندوق ذخيره  ارزي برداشت شود.

۲۰۰ مامور مخفي داخل وسايل نقليه عمومي
طرح ضربتي امنيت مسافران جاده اي
از پنجم مرداد ماه آغاز مي شود
002838.jpg
گروه اجتماعي: نيروهاي پليس شركت كننده در همايش طرح تابستاني پليس راه بر تلاش خود براي امنيت جاده ها در تابستان امسال تأكيد كردند.
طرح ضربتي پليس براي تامين رانندگي در سلامت و امنيت مسافران، شامل گشت هاي تقويتي و منطقه اي و سوارشدن ۲۰۰ مامور مخفي به وسايل نقليه عمومي بين راهي و... مي شود.
به گزارش واحد مركزي خبر و به نقل از سردار رويانيان فرمانده پليس راه نيروي انتظامي كشور طرح  ضربتي  تابستاني  پليس  راه  براي  كنترل  و افزايش  ايمني  عبور و مروراز پنجم  مرداد در جاده ها و بزرگراههاي  كشور اجرا مي شود.
سردار سرتيپ  محمد رويانيان  فرمانده  پليس  راه  نيروي  انتظامي  در حاشيه  همايش  فرماندهان  پليس  راه  استانهاي  كشور با اعلام  اين  خبر افزود: با توجه به  موفقيت  طرح  مقررات  جاده اي  ويژه  نوروز و رضايت  مردم  از اين  طرح ، فرماندهي  نيروي  انتظامي تصميم  گرفت  تابستان  امسال  نيز طرحي  مشابه  طرح  نوروزي  براي  افزايش  ايمني  و كاهش  سوانح  و تصادفات  جاده اي  اجراكند.
وي  اضافه  كرد: دستورالعمل  اين  طرح  را فرماندهي  نيروي  انتظامي  به  پليس  راه  كشور ابلاغ  كرده  است  كه  در دو ماه  باقيمانده  از تابستان  درسراسر كشور اجرا مي شود.
سرتيپ  رويانيان  كاهش  تعداد تلفات  انساني  ناشي  از سوانح  جاده اي  را بزرگترين  هدف  اجراي  اين  طرح  اعلام  كرد و افزود: در طرح  بهبود اضطراري  ايمني  عبور و مرور در تابستان  علاوه  بر۶۰ ايستگاه  بين  راهي پليس  راه ۲۰، ايستگاه  ديگر نيز فعال  مي شود و نيز دو هزار نيروي پياده  پليس  با تجهيزات  كامل  در هزارنقطه  حادثه  خيز جاده اي  كشورمستقر مي شوند.
فرمانده  پليس  راه  نيروي  انتظامي  استفاده  از گشت هاي  تقويتي  و منطقه اي  را از ديگر برنامه هاي  طرح  ضربتي  تابستاني  پليس  راه  برشمرد و تصريح كرد:۲۰۰ مامور مخفي  پليس  راه  نيز با سوارشدن  در وسايل  نقليه  عمومي بين  راهي  بر عملكرد رانندگان  اين  خودروها نظارت  نامحسوس  خواهند كرد.
وي  مردم  را يار و همكار پليس  راه  در اجراي  دقيق  مقررات  و قوانين  راهنمايي  و رانندگي  توصيف  كرد و از آنان  خواست  ضمن  رعايت  مقررات جاده اي  و راهنمايي  و رانندگي ، در صورت  مشاهده  هرگونه  تخلف  مراتب  را با شماره  تلفن ۱۱۰ به  پليس  راه  نيروي  انتظامي اطلاع  دهند.
همچنين گزارش ديگري حاكي است فرماندهان پليس راه سراسر كشور در همايش يك روزه خود، با بررسي طرح تابستانه امسال پليس راه، راه هاي افزايش ايمني جاده ها و بزرگراه هاي كشور را بررسي كردند.
به گزارش خبرنگار دفتر خبري جنوب غرب تهران، آنان در اين همايش با چگونگي اجراي طرح تابستانه پليس راه آشنا شدند.
تشكيل كارگاه هاي توجيهي، آموزشي و تحقيقاتي و نيز بررسي طرح نوروزي و تابستانه سال ۸۳ از ديگر برنامه هاي همايش فرماندهان پليس راه هاي كشور بود. در اين همايش همچنين از پليس راه استانهاي سمنان، تهران و قم كه پليس راه برتر شناخته شده بودند، تقدير شد.

ارزشيابي خدمات به جانبازان
از نگاه رئيس بنياد و يك جانباز ۷۰ درصد
گروه اجتماعي: يك جانباز ۷۰ درصد پزشك متخصص پوست به نام دكتر موسي ميرشكار و دكتر حسين دهقان رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران در دو گزارش و گفتگوي جداگانه از سوي دو خبرگزاري (مهر و ايسنا) به مشكلات و معضلات دامنگير جانبازان پرداخته اند.در اين گزارش ها دكتر موسي ميرشكار به جايگاه جانباز و خدماتي كه بايد براي ادامه زندگي و سهولت در رفت و آمد جانبازان به آنان ارايه شود، پرداخته و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران هم خدماتي را كه از سوي اين بنياد ارايه مي شود، توضيح داده است.
به گزارش ايسنا رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران از ساماندهي چهار مركز تخصصي پايش سلامت جانبازان خبر داد و گفت: بر اين اساس مسؤوليت سلامت هر ۲۰ جانباز نيازمند توجه خاص، به يك پزشك واگذار مي شود.
دكتر حسين دهقان، شعار محوري و اولويت اول بنياد شهيد و امور ايثارگران را حفظ و ارتقاي سلامت جامعه هدف به خصوص جانبازان عنوان كرد و افزود: جانبازان بايد دغدغه سلامت نداشته باشند، بلكه اين سازمان بايد يك وضعيت قابل قبول را براي نگهداري جانبازان مورد توجه قرار دهد.
رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران با تأكيد بر ضرورت تغيير فضاي ذهني جانبازان و ايجاد فضاي اعتماد دو جانبه با نگاهي ارتقايي به سلامت آنها خاطرنشان كرد: تنها در اين فضاي تعاملي و آميخته از اعتماد است كه امكان برنامه ريزي و مديريت سلامت جامعه هدف وجود دارد.جانبازان بايد بدانند دغدغه ما نسبت به سلامت آنها كمتر از خودشان نيست.
وي با اشاره به اين كه در اين مجموعه امكان جمع آوري اطلاعات كاملي از جانبازان داراي وضعيت حاد و ثبت و پيگيري مستمر وضعيت آنها فراهم مي شود، افزود: بر اين اساس جانبازان نيازمند توجه خاص شامل جانبازان «نخاعي»، «شيميايي»، «اعصاب و روان» و «ويژه» كه تركيبي از اين مشكلات و يا قطع عضو دارند، در مسير «پايش سلامت» قرار مي گيرند، به گونه اي كه به ازاي هر ۲۰ جانباز يك «پزشك سلامت» بررسي و كنترل وضعيت جسمي و رواني آنها را بر عهده مي گيرد.
دكتر دهقان درخصوص مشكل داروي جانبازان نيز گفت: چنانچه داروي خارجي با تاثير درماني بالاتر و عوارض مصرف كمتر از سوي متخصصين در مراكز تجويز و بر اساس تجربيات جانبازان تشخيص داده شود، حتما آن دارو تامين خواهد شد.
خبرگزاري مهر نيز با طرح اين سئوال از دكتر ميرشكار موضوع را پي گرفته است:« آيا بنياد توانسته است براي جانبازان خدمات لازم را انجام دهد؟ در ارتباط با خانواده ها چگونه عمل كرده است و ديدگاه شما نسبت به اين عملكردها چيست؟» اين جانباز پاسخ داده است: بنياد موسسه اي است كه تامين كننده حقوق ماست. اصلا براي همين بوجود آمده است. بعضي خدمات را داده اند، اما ما در زندگي نيازمنديهاي ويژه داريم. ما وقتي مسافرت مي كنيم به اسكان ويژه نياز داريم. در خيابان، براي رفتن به ادارات و... به امكانات خاصي نياز داريم.
در بنياد يك مقدار بي نظمي، يك مقدار سهل انگاري و عدم مسئوليت پذيري و يك مقدار هم ندانم كاري وجود دارد و هماهنگي هاي لازم ديده نمي شود. در واقع بنياد مانند پدري است كه حق و حقوق بچه هايش را نمي شناسد. يك جايي خرج مي كند كه لازم نيست و برعكس. سري هم به بچه هايش نمي زند. با تمام اينها تبليغات بنياد بسيار خوب است و بعضي ها در جامعه فكر مي كنندكه هر چه خدمات در مملكت هست به ما مي دهند! آيا شركت نفت و يا ديگر شركت ها و ادارات كه اين همه خدمات درماني، رفاهي و تفريحي براي كارمندان خود دارند كسي از آنها طلبكار است؟ در جايي كه بنياد هيچ كدام از اين امكانات را ندارد، اما آن قدر تبليغ مي كند كه همه گمان مي كنند چه خبر است! در نتيجه هم بنياد بر سر ما منت مي گذارد و هم بعضي مردم. بنياد بايد بداند كه هيچ كدام از رزمندگان با اين فكر جانباز نشده اند كه حقوق بگير بنياد باشند.
اين جانباز متخصص پوست در پاسخ به سئوال ديگري كه«با رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران چه حرفي داريد» جواب داده است :
يك بار كه آقاي دهقان به مشهد تشريف آورده بودند به منزل ما آمدند، مشكلات را گفتيم. البته مشكلاتي را كه جنبه عمومي داشت. اما هيچ نتيجه اي تا حالا حاصل نشده است. من پيشنهاد مي كنم كه آشفتگي هاي بنياد را دريابند و افرا د تحت پوشش سازمان خود را سر و سامان بدهند. بنياد بايد نظارت كامل و كافي بر خانواده ها داشته باشد، به آنها سر بزنند، نيازمندي هايشان را از نزديك ببينند . به هر حال يك ارتباط محبت آميز هميشه حلال همه مشكلات است.

پول به حساب كسي نمي ريزيم
ايلنا: وزارت رفاه تصميم به افتتاح حساب براي كودكان ندارد.وزير راه با اعلام اين مطلب گفت چندي پيش از سوي يكي از معاونان اين وزارتخانه چنين خبري مطرح شده بود كه صحت ندارد. وي افزود: وزارت رفاه نه چنين تصميمي داشته و نه برنامه اي براي اين كار دارد.

اولين پرواز حج تمتع ۲۷ آذرماه
زائران حج واجب از سوم مرداد پذيرش مي شوند
ايلنا: رئيس سازمان حج و زيارت، اعلام كرد: در سال جاري، حدود ۹۲ هزار و ۷۰۰ نفر از زائرين ايراني در قالب بيش از ۵۰۰ كاروان به حج واجب اعزام خواهند شد كه پذيرش آنان از سوم مردادماه آغاز خواهد شد.
سيداحمد زرهاني در اين باره گفت: در سال ،۸۴ زائراني كه در سال هاي ،۷۷ ،۷۸ ،۷۹ و بهار ۸۱ سپرده گذاري كرده اند و يا پول خود را براساس تصويب سازمان حج و زيارت به حساب خزانه واريز كرده اند، با انتخاب كاروان و مراجعه به آن، اعزام خواهند شد.
وي تصريح كرد: نيمي از كاروان ها مدينه قبل و نيمي مدينه بعد هستند و طبق پيش بيني كه براي پرواز زائران انجام گرفته از اواخر آذرماه پرواز خواهند داشت .
رئيس سازمان حج و زيارت تاكيد كرد: پرواز زائران با دو شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران (هما) و «سعود ايرلاين» انجام خواهد گرفت.
وي ادامه داد: ما براي زائران خدمات متعددي در زمينه مسكن، بهداشت، درمان، حمل و نقل هوايي و زميني و ساير مراقبت هايي كه مربوط به امور برگزاري حج است، پيش بيني كرده ايم.

رئيس قوه قضاييه:
اختلاف راي محاكم، نشانگر نقص در نظام قضايي است
گروه اجتماعي: نشست سراسري روساي دادگستري هاي كشور روز پنجشنبه برگزار شد و رئيس قوه قضاييه طي سخناني با اشاره به ضرورت استحكام احكام قضايي، تأكيد كرد اختلاف آراي قضايي در بين محاكم نشانگر نقص در محاكم قضايي است.
به گزارش ايرنا، آيت الله شاهرودي گفت: هرچه  دادگاهها احكام  خود رامتناسب  باپرونده هاي  مشابه  صادر كنندنشانگر استحكام  آراي  نظام  قضايي  يك  كشور خواهد بود.وي سپس  افزود: نزديكي  آراي  قضايي  در جرايم  مشابه  بينش  قضايي  و سطح علمي قضات  را نشان  مي دهد كه  با اصل  رعايت  عدالت  اجتماعي  همخواني  دارد.
رئيس  قوه قضاييه  درادامه  با اشاره  به  اطاله  دادرسي  و نارضايتي  مردم  خاطرنشان كرد: دلايل  اطاله  دادرسي  در محاكم  قضايي  بايد مشخص  شود.
به  گفته  وي ، با شناسايي  دلايل  اطاله  دادرسي  علت  طولاني  شدن  زمان  رسيدگي به  يك  پرونده  در دادگاهها نيز مشخص  مي شود.
واحد مركزي خبر در همين باره و به نقل از آيت الله شاهرودي گزارش داد: بايد ابهامات و تناقض هاي قانوني و برخي اطلاق هاي قانوني غيرمناسب و اعمال سليقه هاي غيرمنطقي كه منجر به آراي گوناگون در پرونده هاي واحد مي شود و نشانه تفاوت فاحش در آراي قضايي است، تبديل به آرايي ساده، منطقي و غيرسليقه اي شود كه اين امر منجر به شفافيت و يكسان سازي احكام خواهد شد. وي گفت: بر اساس فتاوي مقام معظم رهبري، استناد به علم قاضي نيازمند اصلاح است و بايد معيارهاي حاكم بر علم قاضي را منضبط كرد تا اعمال سليقه هاي شخصي در صدور احكام ريشه كن شود و احقاق حقيقي حقوق مردم بوجود آيد.
اهميت پيشگيري از وقوع جرم
رئيس سازمان بازرسي كل كشور بر اهميت و جايگاه بحث پيشگيري تاكيد كرد و گفت: مسائل جامعه و دستگاه قضايي جز با پيشگيري قابل حل نيست و پيشگيري هم مربوط به هر سه قوه مجريه، قضاييه و مقننه مي شود.
به گزارش مهر، حجت الاسلام محمد نيازي در گردهمايي دانش آموختگان دانشكده علوم قضايي و خدمات اداري، ضمن اعلام مطلب فوق گفت: نظارت مردمي و همگاني كه امر به معروف و نهي از منكر جزئي از آن است در جلوگيري از انحراف و فساد جامعه، نظام و مديران تاثير فراوان دارد.
وي در همين ارتباط افزود: سازمان بازرسي به همين منظور به هيات دولت پيشنهاد كرد تا سازمان بازرسي به عنوان ناظر بدون حق راي در مراكز تصميم گيري حضور يابد.
زندانيان بلاتكليف بدهكار
مديرعامل ستاد ديه كشور گفت: هشت هزار زنداني به علت ناتواني در پرداخت ديه ناشي از تصادفات در زندان هاي كشور به سر مي برند. به گزارش واحد مركزي خبر از سنندج، جولايي با اعلام اين خبر گفت: براي آزادي اين تعداد زنداني كه بيشتر آنان از زندانيان تصادفي و بدهكار غيرعمد همانند نفقه، مهريه و صادركنندگان غيركلاه بردار چك بلامحل هستند، ۷۶۰ ميليارد ريال نياز است. مديرعامل ستاد مردمي ديه كشور افزود: متاسفانه به علت اجرانشدن قانون اجباري بودن بيمه خودرو هر روز شاهد افزايش ورود زندانيان ناشي از تصادف به زندان هاي كشور هستيم.

زمان اعلام نتايج دستياري
ايسنا: نتايج نهايي آزمون پذيرش دستيار وزارت بهداشت اواخر مرداد ماه اعلام مي شود.به گفته دكتر بهرام عين  اللهي دبير شوراي آموزش پزشكي و تخصصي وزارت بهداشت، اين دبيرخانه امسال سه مرتبه برگه پاسخنامه داوطلبان را با هدف كاهش ميزان اشتباهات تصحيح كرده است.دبير شوراي آموزش پزشكي و تخصصي وزارت بهداشت با تضمين كامل امنيت آزمون امسال، گفت: امسال از روشها ي كاملا جديد براي حفظ و افزايش ضريب امنيت و اطمينان آزمون استفاده شد. در رابطه با انتقال نيز از پلمپ ها و كيفهاي مخصوص و افراد مورد اعتماد استفاده شده و در واقع امنيت و سلامت آزمون پذيرش دستيار امسال را صددرصد تضمين مي كنم.

دندانپزشكان فداكار
ايسنا: گروهي از دندانپزشكان آمريكايي براي ارايه خدمات بهتر و مؤثرتر درماني به بيماران خود به سراغ مردم مي روند و به صورت رايگان آنها را درمان مي كنند.خبرگزاري آسوشيتدپرس گزارش داد: اين دندانپزشكان هدف خود را كمك به بيماراني عنوان كرده اند كه توانايي چنداني جهت پرداخت هزينه هاي درماني خود ندارند.اين برنامه در ايالت تنسي آمريكا رواج بيشتري يافته و با استقبال قابل توجه بيماران مواجه شده است.

مشكل پرستاران براي حضور در طرح ارجاع
ايلنا: در طرح سيستم ارجاع به اين دليل پزشكان و ماماها در نظر گرفته شده اند كه بيمه تنها با اين گروه ها قرارداد مي بندد. محمد اسماعيل اكبري، معاون سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، در جمع خبرنگاران، گفت: در بين گروه هاي پزشكي، تنها پزشكان و ماماها مي توانند دفتر راه اندازي كنند و بيمه نيز تنها با اين گروه ها قرارداد مي بندد.وي افزود: اينكه پرستاران در طرح پزشك خانواده ديده نشده اند، اشتباه محض است و برخي تشكل هاي پرستاري بي جهت در اين مورد سر و صدا راه انداخته اند.

تشكيل بانك اطلاعات فقرا
ايسنا: در راستاي اجراي آزمايشي چتر ايمني رفاه اجتماعي در ۴ استان كشور «بانك اطلاعات فقرا» به زودي تشكيل مي شود.مديركل دفتر فقر زدايي وزارت رفاه گفت: براساس برآوردهاي صورت گرفته بين ۱۰ تا ۱۲ درصد جمعيت كشور نيازمند برخورداري از حمايت برنامه هاي فقرزدايي چتر ايمني رفاه اجتماعي هستند كه در مرحله اول اجراي اين طرح، فقرا شناسايي شده و بانك اطلاعات فقرا نيز به زودي تشكيل مي شود.

اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |