شنبه ۱ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۵۴ - Jul 23, 2005
قصاص براي قاتل زن جوان
002841.jpg
گروه حوادث: حكم قصاص عامل مرگ زني كه جسدش پس از قتل سوزانده شده بود، از سوي شعبه ۴۷ دادگاه عمومي اصفهان صادر شد.
به گزارش خبرنگار ما، تيرماه سال گذشته زماني كه اهالي يكي از مناطق اصفهان در حال گذران امور زندگي خود بودند ناگهان صداي انفجار آرامش را از آنها گرفت.
وقتي همسايه ها از خانه بيرون آمدند متوجه شعله هاي آتش شدند كه خانه زني به نام ليلا را فرا گرفته بود. بلافاصله مأموران ايستگاه هاي مختلف آتش نشاني در محل حضور يافتند و پس از اطفاي حريق در كمال ناباوري با جسد سوخته يك زن كه داخل آشپزخانه افتاده بود، روبه رو شدند. پس از شناسايي هويت جسد سوخته، موضوع به همسر و پدر ليلا اطلاع داده شد و مأموران بررسي مقدماتي خود را براي كشف علت اصلي وقوع اين حادثه آغاز كردند.
كارآگاهان پليس در نخستين جست وجوها از طريق همسايه ها متوجه شدند كه شب گذشته ليلا با همسرش جر و بحث كرده و چند ساعتي با يكديگر درگير بوده اند. به اين ترتيب شوهر ليلا و پدرش تحت بازجويي مقدماتي قرار گرفتند و با تأييد صحبت هاي همسايگان مدعي شدند كه ليلا شب گذشته همسرش را به اينكه خودكشي خواهد كرد تهديد كرده بود.
به اين ترتيب، جسد ليلا براي بررسي علت اصلي مرگ به پزشكي قانوني انتقال يافت و پس از بررسي ها، اعلام شد كه بر روي بدن نيمه جان زن جوان بنزين ريخته و به آتش كشيده شده است. بنابراين فرضيه خودكشي قوت بيشتري گرفت تا زماني كه پرونده در اختيار حجت الله اسدي قاضي تحقيق قرار گرفت. وي در طول مطالعه پرونده با توجه به اينكه هيچ گونه شكايتي در خصوص مرگ ديده نشده است دستور اخذ پرينت تلفن را صادر كرد.در بررسي پرينت تلفن كه يك نكته شك قاضي پرونده را برانگيخت و آن تماس هاي تلفني بود كه از خانه مقتوله به شهرستان «خور و بيابانك» شده بود.
شوهر مقتوله در بازجويي ها منكر هرگونه اطلاع از اين تماس ها شد. بنابراين دستور تحقيق به عوامل انتظامي «خور و بيابانك» داده شد پس از رديابي هاي بيشتر آنها متوجه شدند كه تلفن متعلق به زن ۷۰ ساله اي است.
پس از بررسي هاي بيشتر مأموران با فردي به نام «ك.ن» برخورد كردند كه در نزديكي محل سكونت مقتوله مغازه آرايشگري داشت و ساكن منطقه خور و بيابانك بود. به اين ترتيب وي دستگير شد و در نخستين بازجويي ها پرده از قتل زن جوان برداشت.
او گفت: مدتي بود كه در آن محله مغازه آرايشگري باز كرده بودم. پس از چند روز با مقتوله آشنا شدم و با هم ارتباط برقرار كرديم. يك سال پس از اين آشنايي من با يكي از دخترهاي شهرمان ازدواج كردم و به ليلا گفتم ديگر تمايلي به ارتباط با تو ندارم.
روز قبل از حادثه ليلا طي تماس تلفني مرا به خانه اش دعوت كرد. قبل از اينكه به آن جا بروم با طرح نقشه قبلي قتل چهار ليتر بنزين خريداري كردم و به محل سكونت ليلا رفتم. بعد از رفتن همسرش، زنگ در خانه را زدم. وارد شدم. پس از مدت كوتاهي صحبت كردن، بر سر اينكه ديگر نمي خواهم ليلا را ملاقات كنم با هم درگير شديم. در حالي كه مقاومت مي كرد سيم ضبط را دور گردنش پيچاندم و در حالي كه نيمه جان شده بود او را كشان كشان به آشپزخانه بردم. بلافاصله چهار ليتر بنزين را روي ليلا ريختم و او را به آتش كشيدم و سريع از خانه بيرون آمدم. همان لحظه بود كه صداي انفجار باعث شكستن شيشه هاي خانه شد و من از محل متواري شدم.
بر پايه اين گزارش، قاضي پرونده با توجه به تحقيقات صورت گرفته در پرونده و برگزاري جلسات محاكمه قصاص نفس (اعدام) مرد جوان را صادر كرد. حكم صادره براي تأييد به ديوان عالي كشور فرستاده شد.

درگيري و مشاجره لفظي منجر به قتل شد
گروه حوادث: در نتيجه درگيري دو جوان در كوههاي اطراف تهران يكي از آنها به قتل رسيد.
ساعت يك بامداد جمعه دو نفر به نام هاي ابوالفضل ۲۵ ساله و قاسم ۲۱ ساله با هم درگير شده و در نهايت قاسم به قتل مي رسد.
بر پايه اين گزارش ابوالفضل و قاسم مدتها بود كه با هم درگير بوده و دايماً مشاجره مي كردند و حتي چند روز قبل در منطقه خاك سفيد يكديگر را مجروح نمودند. علت اصلي اين مشاجره ها طبق اظهارات ابوالفضل بيكاري و طعنه هاي طرفين بوده است.
ابوالفضل افزود: در نهايت در پي مشاجره لفظي درگيري بين ما بالا گرفت و قرار شد براي تسويه حساب به كوههاي جاده تلو برويم تا تكليفمان روشن شود.
در نتيجه هر دو در نيمه هاي شب راهي جاده تلو شدند و پس از بالا رفتن از كوه درگيري شديدي ميان آنها بوجود آمد و به شدت يكديگر را مجروح كردند و در نهايت ابوالفضل با زدن ضربات چاقو به زير قفسه سينه قاسم وي را به قتل مي رساند و سپس تصميم مي گيرد جسد وي را به پايين كوه بكشاند كه در اين حين راننده يكي از خودروهاي عبوري صحنه را ديده و فوراً با مركز فوريتهاي پليسي ۱۱۰ تماس گرفت.
در نتيجه ماموران كلانتري ۱۴۴ جواديه تهرانپارس بلافاصله در محل حاضر شده و قاتل را كه هنوز بالاي سر مقتول بوده و سراسيمه بدنبال راه حلي براي پنهان كردن جسد بود، دستگيركردند.
گفتني است، متهم به قتل به كلانتري انتقال يافت و جسد قاسم نيز به پزشكي قانوني منتقل شد.

دستگيري باند كيف قاپان
002844.jpg
گروه حوادث: سارقاني كه در محل زندگي خود اقدام به زورگيري مي كردند، دستگير شدند.
ساعت ۱۵ مورخه ۲۹/۴/۸۴ در خيابان شهيد هرندي ۳ نفر با تهديد چاقو از زني به نام آمنه، كيف دستي وي كه حاوي ۴۰۰ هزار تومان وجه نقد بود را به سرقت برده و متواري مي شوند.
برپايه اين گزارش مالباخته با مركز فوريتهاي پليسي ۱۱۰ تماس گرفت و ماموران كلانتري ۱۱۶ مولوي در محل حاضر شدند.
ماموران با حضور در محل اقدام به تحقيقات تخصصي مي نمايند و مشخص مي شود سارقان در يك منزل قديمي در همان محل، زندگي مي كنند.
در ادامه پليس با نيابت قضايي از مراجع ذيربط وارد منزل شده و پس از بازرسي، كيف شاكي را در ميان تعداد ديگري اموال مسروقه كشف مي كنند. سارقان دستگير و تحويل مراجع قضايي شدند. بررسي هاي بيشتر در اين زمينه ادامه دارد.

حسادت كودكانه عامل قتل دختر ۷ ماهه
آسوشيتدپرس : هفته گذشته دادگاه امريكا پسر ۸ ساله اي را كه خواهر ۷ماهه خود را كشته بود به ۱۳ سال زندان محكوم كرد.
ماه مي پسر ۸ ساله اي خواهر ۷ ماهه خود را با مشت و لگد و ضربات چوب به قدري زد كه كودك پس از انتقال به بيمارستان جان باخت.اين پسر ۸ ساله كه به دليل كم بودن سنش، نام او افشا نشده است، پس از ارتكاب جرم دوان دوان به سمت پدر و نامادري اش كه بيرون خانه بودند رفت و خبر زخمي شدن خواهرش را داد اما از علت آن اظهار بي اطلاعي كرد.
او در اداره پليس اعتراف كرد كه خواهرش با گريه هاي مكررش او را عصبي كرده بود و در عوض او هم اين قدر او را زده تا ساكت شود.بنابراين گزارش روانشناسان انگيزه اين قتل را حسادت كودكانه تشخيص داده اند.پرونده اين كودك ۸ ساله در دادگاه جوانان مورد بررسي قرار گرفت و او محكوم شد تا رسيدن تولد ۲۱ سالگي اش در پشت ميله هاي زندان
بما ند.همچنين پليس امريكا گفت هر ساله با حدود بيش از ۱۲ پرونده همانند موضوع فوق مواجه مي باشد.

گرگ هاي گرسنه ۲۳ روستايي را در مشكين شهر زخمي كردند
گرگ هاي حمله كننده به روستاهاي مشكين شهر مشكوك به هاري هستند
پليس: حمله چند گرگ گرسنه به شش روستاي شهرستان مشكين شهر منجر به مجروحيت ۲۱ تن از اهالي شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، ساعت ۲۱ و ۹ دقيقه ديشب ماموران انتظامي پاسگاه لاهرود از طريق مركز فوريت هاي پليسي ۱۱۰ اردبيل دريافتند كه چند گرگ گرسنه به روستاهاي ميرعليلو، فخرآباد، لحاق، ارجق، انار و علي آباد واقع در شهرستان مشكين شهر حمله كرده و پس از زخمي كردن اهالي گريخته اند.
بلافاصله اكيپي از ماموران انتظامي به روستاهاي فوق اعزام شدند و مجروحان را كه ۲۱ تن بودند به بيمارستان هاي مشكين شهر و اردبيل منتقل و با ايجاد موانع از ورود گرگ ها به داخل شهر ممانعت كردند.با اين كه چندين گروه از ماموران پليس در شهر و روستاهاي اطراف براي ياري رساندن به مردم مستقر هستند اما تا صبح ديروز ردي از گرگ ها مشاهده نشده است.
گفتني است، حال چندين نفر از مجروحان اين حادثه وخيم اعلام شده است.
آمار مجروحان به ۲۳ تن رسيد
رئيس مركز اطلاع رساني استان اردبيل ضمن اعلام افزايش آمار مجروحان اين حادثه به ۲۳ تن گفت: هم اكنون كليه اقدامات حفاظتي در روستاها و شهرستان  مشكين شهر توسط نيروهاي پليس انجام شده است.
شهباززاده رئيس مركز اطلاع رساني استان اردبيل در يك گفتگوي اختصاصي با خبرنگار ما درمورد حادثه حمله گرگ ها به چند روستاي مشكين شهر گفت: ساعت ۲۱ و ۹ دقيقه چهارشنبه شب در حالي كه مردان چندروستا در شمال شرقي مشكين شهر در باغات و زمين هاي خود مشغول كاركشاورزي و باغداري بودند و زنان و فرزندان آنان در منزل تنها به سر مي بردند چندين گرگ گرسنه به روستاها حمله كردند.
او افزود: گرگها پس از وارد شدن به طويله و خانه روستاييان قصد ربودن بچه ها را داشتند كه مادران آنان براي نجات جان فرزندانشان با گرگ ها درگير شده و در نتيجه ۲۳ نفر كه ۱۱ تن از آنان زن و عمده بقيه كودكان زير ۱۰ سال بودند مجروح و به بيمارستان منتقل شدند.
رئيس مركز اطلاع رساني استان اردبيل درمورد آمار تلفات انساني اين حادثه در هر روستا گفت: درروستاي فخرآباد ۶ تن، روستاي ميرعليلو ۴ تن، روستاي ارجق ۲ تن، روستاي انار ۲ تن، لحاق ۲ تن و روستاي علي آباد نيز ۲ تن مجروح شدند و از اين تعداد حال سه نفر وخيم اعلام شده كه تحت عمل جراحي قرار گرفته و هم اكنون در بخش مراقبت هاي ويژه بستري هستند.او درمورد اقدامات نيروي انتظامي در مواجهه با اين حادثه اظهار داشت: با كسب اين خبر از طريق مركز فوريت هاي پليسي ۱۱۰ مشكين شهر، اكيپي از ماموران انتظامي لاهرود به دليل نزديك بودن به روستاهاي فوق، بلافاصله به منطقه اعزام شدند و براي فرار گرگ ها و جلوگيري از افزايش تلفات شروع به تيراندازي هوايي كردند.رئيس مركز اطلاع رساني اردبيل در توضيح اين مطلب گفت: ماموران ما پس از رسيدن محل از آنجا كه روستاييان در حال درگيري با گرگها بودند نتوانستند گرگ ها را مورد هدف قرار دهند.
بنابراين براي آنكه جان كسي به مخاطره نيفتد با شليك هوايي گرگها را فراري دادند.
او اظهار داشت: همچنين چندين اكيپ انتظامي مسلح نيز در مناطق نزديك شهر مستقر گرديد تا از ورود احتمالي گرگ ها به داخل شهر جلوگيري كنند.
شهباززاده همچنين از تعقيب گرگها توسط نيروهاي پليس خبر داد و گفت: از زمان وقوع حادثه ماموران ما به تعقيب گرگها پرداختند.رئيس مركز اطلاع رساني در پايان اين گفتگو خاطرنشان كرد: نيروها هنوز در روستاها مستقرند و كليه اقدامات حفاظتي انجام واز طريق بلندگو هشدارهاي لازم به روستاييان اعلام شده است.
به گفته معاون بيمارستان وليعصر (عج) شهرستان مشكين شهر مقامات بهداشتي استان به سرعت در حال بررسي اين مساله هستند كه آيا گرگهايي كه ۲۳ نفر از روستاييان را مجروح كرده اند هار هستند يا خير؟ ستار آقايي، معاون بيمارستان وليعصر (عج) مشكين شهر در استان اردبيل گفت: مقامات بهداشتي از ساعات اوليه دريافت خبر اكيپي از كارشناسان را به محل اعزام كردند تا وضعيت را مورد بررسي قرار دهند.او افزود: اين در حالي است كه كادر پزشكي ما به سرعت در حال انجام مراقبت هاي لازم و ارائه امدادهاي پزشكي به آسيب ديدگانند. آقايي گفت: گرگهاي گرسنه كه داراي جثه  بزرگي بودند مشكوك به هاري هستند. هرچند اين مساله در حال بررسي است. معاون بيمارستان وليعصر مشكين شهر افزود: ۱۷ نفر از مصدومان در اين بيمارستان بستري هستند و ۶ نفر به اردبيل اعزام شده اند.
او در پايان اظهار داشت: هيچ يك از مصدومان تاكنون مرخص نشده اند و همه تحت مراقبت هاي ويژه قرار دارند.

دستگيري قاتل دانش آموز آمريكايي
اي بي سي: پسر ۱۶ ساله امريكايي كه يك دانش آموز دختر را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود دستگير شد.
دو روز پيش دختر ۱۵ ساله  اي از ايالت «نيوسات  ولز» آمريكا با چاقو مورد تهاجم قرار گرفته و لحظاتي بعد در حالي كه به شدت مجروح شده بود توسط يك نفر مغازه دار مشاهده و متعاقباً موضوع به پليس منعكس گرديد.پليس به محض رسيدن به محل با بيمارستان تماس مي گيرد تا دختر را به آنجا منتقل كنند ولي اين دانش آموز ۱۵ ساله، قبل از رسيدن به بيمارستان فوت كرد.پليس پس از تحقيقات و پيگيري ها از شاهدان عيني ماجرا، پسر ۱۶ ساله اي را دستگير كرد.بنابراين گزارش اين پسر كه به جرم خود اعتراف كرده تا تعيين زمان دادگاه در بازداشت بسر مي برد

پيرزن ۷۰ ساله آمريكايي همسر نوه اش را كشت
سايت كليك تو هوستون: يك پيرزن ۷۰ ساله آمريكايي براي دفاع از خود مجبور شد همسر نوه اش را به قتل برساند.
پيرزن ۷۰ ساله اي در ايالت تگزاس آمريكا به همسر نوه اش شليك كرد و او را از پاي درآورد.
بر اساس اين گزارش، اين مادربزرگ ۷۰ ساله براي دفاع از خود مجبور به انجام چنين كاري شده است.به گفته پليس، «استيوا پورس» ۲۸ ساله همراه خانواده اش در خانه مادربزرگ همسر او زندگي مي كردند.پورس وقتي به خانه مي آيد با همسرش درگيري لفظي پيدا مي كند و از منزل خارج مي شود ولي دوباره بازگشته و مي خواهد كه به زور وارد خانه شود. در اين ميان مادربزرگ با يك اسلحه به سمت او شليك مي كند و او را از پاي درمي آورد.
پرونده اين قتل بدون متهم كردن كسي به دادگاه گالوستون كانتي ارجاع يافت زيرا بر اساس قوانين آمريكا كه به تازگي به تصويب رسيده است هر فردي مي تواند براي دفاع از خود و خانواده اش در برابر افرادي كه وارد خانه مي شوند از يك سلاح قانوني استفاده كند و متجاوز را ناكار كند.
گفتني است، «استيواپورس» يك مجرم سابقه دار بوده كه قبلا به جرم حمل سلاح غيرقانوني، سرقت و ايجاد مزاحمت براي يك خانواده دستگير شده بود.

توضيح
عكس حادثه تصادف كه در تاريخ ۸۴‎/۴‎/۳۰ در صفحه حوادث به چاپ رسيده بود متعلق به حسين تهراني است.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |