يكشنبه ۲ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۵۵ - Jul 24, 2005
در تير ماه امسال
بيشترين نقدينگي بازار براي خريد
سهام انبوه سازان پرداخت شد
002931.jpg
گروه بورس: سهام شركت هاي سرمايه گذاري، خودروسازان و انبوه سازان توجه بيشترين تعداد خريداران را در تير ماه بورس تهران به خود جلب كردند.
به گزارش خبرنگار ما، تير ماه امسال با توجه به افت قيمت ها در بازار سهام بيشتر سرمايه گذاران نسبت به خريد سهام كم ريسك متمايل شدند و همين موضوع سهام شركت هاي سرمايه گذاري را به صدر جدول تقاضا برد. در يك ماه گذشته ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر ۶۰۷ ميليون سهم شركت هاي سرمايه گذاري حاضر در تالارهاي مبادلات را در مجموع به ارزش ۹۵۵ ميليارد ريال خريدند.
به اين ترتيب از نظر تعداد خريداران اين گروه با بيشترين استقبال متقاضيان سرمايه گذاري روبرو شد اما از نظر ارزش مبادلات صورت گرفته گروه انبوه سازان بورس رتبه نخست را به خود اختصاص داد.
پس از شركت هاي سرمايه گذاري خودروسازان تنها گروهي بودند كه توانستند توجه بيش از ۱۰ هزار نفر را ظرف يك ماه به خود جلب كنند. در اين دوره ۱۰ هزار و ۱۰۰ نفر ۱۱۸ ميليون سهم شركت هاي خودروسازي و قطعه سازي را با پرداخت رقمي معادل ۶۰۱ ميليارد ريال به سبد دارايي هاي خود افزودند. پرطرفدارترين سهام خودرو در بورس تهران، سهام ايران خودرو به حساب مي آمد، به طوري كه ۴ هزار و ۱۳۰ نفر در تير ماه سهام اين شركت را خريدند. پس از آن سايپا و گروه بهمن رتبه هاي دوم و سوم را در اين گروه در اختيار گرفتند.
به باور كارشناسان با توجه به پرداخت سودهاي نقدي مناسب و برگزاري مجامع اين گونه شركت ها در هفته آخر تير ماه سهام خودرو در شرايط «بازار منفي» مورد توجه بسياري قرار گرفته بود.
انبوه سازان مسكن كه در يك سال اخير خود را به عنوان قطب تازه بورس تهران مطرح كرده اند در تير ماه امسال رتبه سوم تقاضا را به خود اختصاص دادند در مجموع ۷ هزار و ۲۰۰ نفر طي اين دوره ۳۲۳ ميليون سهم انبوه سازان بورس را خريدند. ارزش كل مبادلات صورت گرفته در اين گروه از يكهزار و ۷۷۰ ميليارد ريال فراتر رفت.
در يك ماه گذشته سرمايه گذاري ساختمان ايران و توس گستر، به عنوان پرطرفدارترين سهام ساختماني حاضر در بورس مطرح شدند و رتبه هاي اول و دوم اين گروه را در اختيار گرفتند.
صنايع فلزي و معدني ديگر گروه پرطرفدار بورس در اين دوره به حساب مي آمد به طوري كه ۵ هزار و ۱۰۰ نفر با مراجعه به كارگزاران ۱۵۱ ميليارد ريال براي خريد سهام شركت هاي فعال در گروه فلزات اساسي پرداختند و چهار هزار و ۸۰۰ نفر نيز ۱۵۵ ميليارد ريال از نقدينگي خود را براي خريد سهام معادن كنار گذاشتند.
در اين دوره بازار سهام بانك ها با توجه به بسته بودن نماد دو بانك اقتصاد نوين و كارآفرين راكد بود و فقط ۷۶۶ نفر با پرداخت ۴۲ ميليارد ريال مالك بخشي از سهام بانك پارسيان شدند.

افتتاح تالار كارگزاري بانك صادرات
گروه بورس: تالار اختصاصي شركت كارگزاري بانك صادرات صبح ديروز افتتاح شد.
به گزارش ايران بورس بر اين اساس تعداد تالارهاي بورس در سطح شهر تهران به ۱۱ تالار رسيد.افتتاح تالارهاي اختصاصي بورس در نقاط مختلف شهر تهران با هدف توسعه فرهنگ سرمايه گذاري در بورس و دسترسي آسانتر شهروندان به تالارهاي بورس انجام مي شود.بنابراين گزارش اين تالار در خيابان دولت بعد از بلوار كاوه پلاك ۲۷۱ واقع است.

طرح واگذاري سهام به خانوارها امروز
در دولت تصويب مي شود
گروه بورس: آيين نامه واگذاري سهام به خانوارهاي ايراني و سازوكارهاي مربوط به آن امروز در هيأت دولت نهايي مي شود.
به گزارش خبرنگار ما، كليات اين آيين نامه چهارشنبه گذشته با حضور رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي و دبير كل بورس اوراق بهادار در دولت بررسي شد و قرار است در جلسه امروز هيأت وزيران به تصويب برسد.
حسين عبده تبريزي دبير كل بورس تهران با تأييد اين موضوع به ايسنا گفت: در ماده ۷ قانون برنامه چهارم توسعه ساز و كاري وجود دارد كه اجازه مي دهد، سهام دولت با روش مناسب در قالب سبدي از سهام بين دهك هاي پايين درآمدي در جامعه توزيع شود.
حميدرضا برادران شركا، رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي هم تأكيد كرد: سهام مورد نظر در طول ۱۰ سال و از محل سود آن به اقشار ضعيف و كم درآمد واگذار مي شود، به اين ترتيب با هدف گذاري بر طبقات محروم امكاني مطلوب براي آنها فراهم مي آيد.

شاخص مالي هم مثبت شد
002928.jpg
گروه بورس: دادوستد سهام توسط فعالان بازار در نخستين روز هفته جاري منجر به رشد ۵/۵۷ واحدي شاخص كل قيمت سهام شد. به گزارش خبرنگار ما، در اين روز شاخص ياد شده به روند صعودي خود ادامه داد و تا رقم ۱۱ هزار و ۷۳۹ واحد بالا آمد.بنا بر اين گزارش، ديروز توجه فعالان بازار به سمت سهام شركت هاي سرمايه گذاري جلب شد. روز گذشته برخي از شركت هاي سرمايه گذاري از جمله پتروشيمي، توس گستر و بوعلي سقف ۵ درصدي رشد قيمت را پر كردند. عملكرد خوب شركت هاي سرمايه گذاري ديروز باعث شد شاخص مالي ۴۰ واحد رشد كند و به رقم ۳۳ هزار و ۳۰۱ واحد برسد.بر اساس اين گزارش، عملكرد شركت هاي صنعتي حاضر در بورس نيز ديروز مثبت ارزيابي شد به طوري كه در نتيجه فعاليت اين شركت ها شاخص صنعت ۵ واحد افزايش يافت.طي روز گذشته شاخص عملكرد تالار فرعي از شاخص عملكرد تالار اصلي سبقت گرفت؛ به طوري كه با ۵/۲۰ واحد رشد روي رقم ۱۰ هزار و ۸۴۳ واحد ثابت شد.شاخص عملكرد تالار اصلي نيز ديروز ۴ واحد افزايش يافت و به رقم ۱۱ هزار و ۶۵۵ واحد نزديك شد.اين گزارش حاكي است: شاخص سهام وسايل نقليه روز گذشته با ۵/۷ واحد رشد و شاخص سهام نفت و پتروشيمي با ۱۴ واحد افت مواجه بودند.

خريداران كالسيمين افزايش يافتند
گروه بورس: در معاملات ديروز بورس تهران جايگاه نخست جدول تقاضا به كالسيمين اختصاص يافت.
به گزارش خبرنگار ما روز گذشته ۱۴۱ نفر براي خريد يك ميليون و ۴ هزار و ۹۹۰ سهم اين شركت به ارزش ۱۵ ميليارد ريال برگه دستور خريد پر كردند. بنابراين گزارش شدت تقاضا براي خريد سهام توسعه معادن روي ديروز اين شركت را در رديف دوم جدول تقاضا قرار داد.
در اين روز ۴۳۸ نفر با مراجعه به كارگزاري ها براي خريد ۳ ميليون و ۳۲۰ هزار و ۳۲۹ سهم اين شركت به ارزش ۱۴ ميليارد ريال دستور خريد صادر كردند. در اين روز كاري توجه فعالان بازار به خريد سهام توس گستر، ملي سرب و روي و فروموليبدن جلب شد به طوري كه در مجموع ۵۱۹ نفر متقاضي خريد ۳ ميليون و ۶۷۲ هزار و ۹۲۱ سهم اين سه شركت در مجموع به ارزش ۱۶‎/۵ ميليارد ريال بودند.
كارگزاران بازارگردان نيز روز گذشته سهام سه شركت را بازارگرداني كردند. در اين روز بازارگردانان براي دو ميليون و ۲۸۲ هزار و ۵۹ سهم سرمايه گذاري غدير، ۶۶۸ هزار و ۶۰۵ سهم سرمايه گذاري ساختمان و ۸۳۴ هزار و ۴۴۷ سهم سرمايه گذاري صنعت و معدن دستور خريد در سيستم هاي معاملاتي خود به ثبت رساندند.
از سوي ديگر در كفه عرضه ديروز ۲۱۲ سهامدار سرمايه گذاري غدير از مالكيت دو ميليون و ۱۱۳ هزار و ۲۲۵ سهم اين شركت به ارزش ۹/۸ ميليارد ريال منصرف شدند.
همچنين روز گذشته ۳۵ نفر به شركت هاي كارگزاري مراجعه كردند تا ۱۵۰ هزار و ۱۵۹ سهم سيمان شرق به ارزش ۹/۱ ميليارد ريال را به فروش رساندند. اين گزارش حاكي است: سيمان فارس و خوزستان، سراميك اردكان، صدرا، سيمان كارون، نفت بهران و سرمايه گذاري ساختمان از جمله شركت هايي بودند كه ديروز سهام آنها توسط سهامداران شان در بازار براي فروش عرضه نشد.

عرضه عمده قند پارس
گروه بورس: تعداد يك ميليون و ۵۹۶ هزار سهم قند پارس ديروز در بورس تهران به صورت عمده عرضه شد.
به گزارش خبرنگار ما عرضه اين سهام كه معادل ۹۹/۴ درصد سهام قند پارس است، توسط شركت قند نسا به صورت نقد و يكجا روز گذشته در بورس اوراق بهادار صورت گرفت.

نماد ۳ شركت باز شد
گروه بورس: سهامداران بورس تهران ديروز توانستند داد و ستد سهام ۳ شركت را از سر بگيرند.
به گزارش خبرنگار ما، در اين روز گروه صنعتي سپاهان و حمل و نقل توكا در پي برگزاري مجمع عمومي عادي سالانه به چرخه معاملات بازگشتند.
همچنين ديروز نماد داده پردازي ايران پس از برگزاري مجمع عمومي عادي سالانه و افزايش سرمايه باز شد.
از سوي ديگر در پايان معاملات ديروز سهامداران فارسيت دورود از داد و ستد سهام اين شركت دست كشيدند تا در مجمع عمومي عادي سالانه اين شركت حضور يابند.
بنا بر اين گزارش، روز گذشته مهلت پذيره نويسي حق تقدم معادن روي ايران تا دوم شهريورماه تمديد شد.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۱.۰۸
۹۲
۸,۶۰۰
شهد
۴.۹۷-
۱۰۶-
۲,۰۲۵
آبگينه
۴.۹۳
۵۷
۱,۲۱۴
آزمايش
۰.۴۹
۶۶
۱۳,۴۰۰
آلومراد
۰
۰
۱۴,۷۹۰
افست
۰.۱۶
۷
۴,۲۶۹
الكتريك خودرو شرق
۴.۹۸
۲۱۳
۴,۴۹۲
ايرانيت
۲.۴۳-
۲۹-
۱,۱۶۴
بسته بندي ايران
۰.۱۵-
۸-
۵,۳۳۰
بسته بندي پارس
۴.۷۹-
۲۹۸-
۵,۹۱۸
بين المللي توسعه ساختمان
۴.۹۴
۶۸
۱,۴۴۵
پارس خودرو
۱.۸۵-
۱۲۵-
۶,۶۴۴
پارس دارو
۱.۴۴-
۵۷-
۳,۹۰۰
پارس سويچ
۰.۴
۴۷
۱۱,۸۰۰
پتروشيمي اراك
۲.۷۷-
۳۷-
۱,۳۰۱
پرميت
۰
۰
۱,۰۲۰
پلاستيك شاهين
۵
۶۱۲
۱۲,۸۵۲
تامين ماسه ريخته گري
۴.۹۹
۱۷۶
۳,۷۰۱
تجهيزنيروي زنگان
۴.۹۹
۹۴
۱,۹۷۸
تكنوتار
۵
۲۰۳
۴,۲۶۷
توسعه معادن روي ايران
۴.۹۷-
۱۷۶-
۳,۳۶۲
توليدالياف پلي پروپيلن
۴.۹۹
۱۱۳
۲,۳۷۸
توليدفروموليبدن كرمان
۴.۹۶
۵۶
۱,۱۸۵
توليدمحورخودرو
۴.۹۹-
۱۱۲-
۲,۱۳۴
چيني ايران
۰.۰۲
۲
۱۱,۲۷۴
خدمات انفورماتيك
۰.۴۴
۶۲
۱۴,۰۷۸
خدمات دريايي تايدواتر
۴.۹۹-
۳۷۹-
۷,۲۱۴
خوراك دام پارس
۳۰.۹۶-
۱۱۱۶-
۲,۴۸۹
داده پردازي ايران
۲.۳۶-
۱۷۹-
۷,۴۰۰
داروسازي روزدارو
۴.۳۹-
۳۷۴-
۸,۱۴۱
داروسازي زهراوي
۴.۹۵
۶۳
۱,۳۳۷
رينگ سازي مشهد
۲.۳۲
۱۸۹
۸,۳۵۰
زامياد
۴.۹۷
۱۴۶
۳,۰۸۱
ساختمان اصفهان
۰
۰
۱۶,۲۴۵
سازه پويش
۴.۹۸
۱۲۹
۲,۷۱۸
سامان گستراصفهان
۴.۹۵-
۷۸-
۱,۴۹۹
سرما آفرين
۴.۷۲
۶۸
۱,۵۱۰
سرمايه گذاري آتيه دماوند
۰.۰۷
۱
۱,۳۶۵
سرمايه گذاري بهمن
۵
۸۲
۱,۷۲۲
سرمايه گذاري بوعلي
۷.۷۷
۲۵۶
۳,۵۵۱
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۴.۹۵
۹۳
۱,۹۷۰
سرمايه گذاري توسعه آذربايجان
۵
۳۳۱
۶,۹۵۵
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۴.۹۳
۶۷
۱,۴۲۵
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۲.۹۹-
۳۳-
۱,۰۷۰
سرمايه گذاري توسعه ملي
۴.۹۹
۳۲۰
۶,۷۳۹
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۴.۹۸
۱۸۳
۳,۸۵۸
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ )
۰.۸۴
۲۹
۳,۵۰۰
سرمايه گذاري ساختمان ايران
۰
۰
۱,۷۰۰
سرمايه گذاري سپه
۰.۸
۲۲
۲,۷۸۵
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي
۱.۴۴
۲۷
۱,۹۰۰
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۳.۵۳-
۹۵-
۲,۶۰۰
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۰.۰۵
۲
۴,۱۹۱
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۰.۵-
۱۵-
۳,۰۰۰
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهر ايران
۰
۰
۱,۵۴۸
سرمايه گذاري ملي ايران
۰.۸۷
۱۸
۲,۰۸۸
سرمايه گذاري نيرو
۵-
۸۷۷-
۱۶,۶۶۸
سيمان بهبهان
۴.۹۶-
۱۲۰۶-
۲۳,۱۰۰
سيمان خزر
۱.۳۵-
۳۵۹-
۲۶,۲۹۰
سيمان شاهرود
۶.۸۷-
۱۷۴۱-
۲۳,۵۹۷
سيمان شمال
۵-
۳۰۹۵-
۵۸,۸۰۹
سيمان صوفيان
۱.۹۳-
۱۲۰-
۶,۱۰۰
سيمان فارس و خوزستان
۰
۰
۶۳,۸۲۱
سيمان قاين
۰.۲۸-
۶۹-
۲۴,۸۸۰
سيمان مازندران
۱.۰۷
۵۶
۵,۲۸۰
شير پاستوريزه پگاه خراسان
۴.۹۹-
۱۴۹-
۲,۸۳۷
شيشه قزوين
۱.۸۵-
۷۸-
۴,۱۴۹
شيشه همدان
۰.۰۳
۱
۴,۰۰۰
شيمي داروئي داروپخش
۰.۱۷
۲
۱,۱۷۴
صنايع آذرآب
۰.۱۳
۱۱
۸,۲۰۸
صنايع جوشكاب يزد
۴.۵۳
۲۴۲
۵,۵۸۰
صنايع لاستيكي سهند
۰.۷۴
۱۰
۱,۳۶۵
صنايع مخابراتي راه دورايران
۴.۵۷
۱۴۱
۳,۲۲۴
صنايع مس شهيد باهنر
۳.۲۸-
۷۸-
۲,۲۹۹
صنعتي آما
۴.۹۹
۹۷
۲,۰۴۲
فرآورده هاي نسوز آذر
۴.۹۹
۱۳۵
۲,۸۴۰
فرآورده هاي نسوز پارس
۵
۴۹۶
۱۰,۴۱۷
فرآوري موادمعدني ايران
۴.۹۹
۲۹۱
۶,۱۲۰
فروسيليس ايران
۴.۹۶
۶۱
۱,۲۹۱
فنرسازي خاور
۱.۹۹
۵۱
۲,۶۱۷
فولاد كاويان
۴.۹۹
۷۸
۱,۶۴۰
قند پارس
۲.۹۲
۴۰
۱,۴۱۲
قند شيرين خراسان
۰.۹-
۴۵-
۴,۹۳۶
كارتن ايران
۱.۷۴
۵۲
۳,۰۴۷
كارخانجات صنعتي پيام
۱.۳۷-
۲۹-
۲,۰۹۳
كارخانه فارسيت درود
۵
۷۰۷
۱۴,۸۵۲
كالسيمين
۰.۸-
۴۴-
۵,۴۳۹
كيميدارو
۶.۰۵-
۳۰۹-
۴,۸۰۰
گروه صنعتي سپاهان
۱.۳۸
۴۳
۳,۱۵۰
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۱.۵۲-
۷۹-
۵,۱۱۰
گسترش صنايع انرژي آذرآب
۴.۹۵
۹۶
۲,۰۳۴
گلتاش
۴.۹۸-
۲۲۱-
۴,۲۱۶
لابراتوار داروسازي دكتر عبيدي
۴.۹۹
۱۶۵
۳,۴۷۰
لاستيك دنا
۴.۹۸
۶۶
۱,۳۹۱
لاميران
۰.۳۳-
۱۳-
۳,۹۸۵
لنت ترمز ايران
۵-
۹۱۱-
۱۷,۳۱۰
لوله وتجهيزات سديد
۴.۲-
۴۲-
۹۵۷
ماشين سازي اراك
۲.۷۵-
۷۱-
۲,۵۱۰
ماشين سازي نيرومحركه
۳.۱۷
۱۱۲
۳,۶۵۰
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۴.۹۶
۹۵
۲,۰۰۹
محورسازان ايران خودرو
۰.۰۲-
۱-
۴,۱۸۴
معدني دماوند
۴.۲۵-
۳۶۲-
۸,۱۵۱
معدني و صنعتي چادرملو
۴.۹۸
۲۳۳
۴,۹۰۹
ملي سرب و روي ايران
۴.۹۹
۱۳۴
۲,۸۲۰
مهرام
۰.۰۸
۲
۲,۵۳۴
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۴.۱۸
۷۹
۱,۹۷۱
موتوژن
۵-
۱۳۹۸-
۲۶,۵۶۳
نفت بهران
۴.۳۱
۲۱۹
۵,۲۹۹
نوسازي وساختمان تهران
۴.۹۶-
۹۵-
۱,۸۲۲
نيرو محركه

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |