يكشنبه ۲ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۵۵ - Jul 24, 2005
انفجار در شرم الشيخ ۸۳ كشته و ۲۰۰ زخمي به جا گذاشت
002976.jpg
002934.jpg
ايسنا: انفجارهاي پي در پي در تفريحگاه شرم الشيخ در اولين ساعات صبح ديروز ۸۳ كشته و بيش از   ۲۰۰ زخمي برجاي گذاشت.
به گزارش پايگاه اينترنتي المحيط، انفجار چهار خودروي بمب گذاري شده كه تفريحگاه شرم الشيخ مصر را هدف قرار داده بود، ۸۳ كشته و بيش از  ۲۰۰ زخمي برجاي گذاشت.
تعداد زيادي از شهروندان مصري، قطري، كويتي، انگليسي، آلماني و هلندي در بين مصدومان و كشته شدگان به چشم مي خورند.
دراولين انفجار هتل غزاله گاردنز را مورد هدف قرار داده اند كه هتل به طور كامل ويران شد. انفجارهاي پي در پي نيز در منطقه خليج نعمه كه هتل هاي زيادي در آنجا وجود دارد، شنيده شد. دومين خودروي بمب گذاري شده نيز در همين منطقه، در پاركي در نزديكي هتل موونپيك منفجر شد. انفجار سوم در يك پاركينگ ويژه ميني بوس ها در نزديكي بازار قديمي حدود   ۲/۵ مايل دورتر روي داد.
يك مقام مسئول پليس مصر اعلام كرد، جسد ۱۷ تن از كشته شدگان به دليل سوختگي شديد قابل شناسايي نيست.
يكي از پزشكان مصري نيز در شرم الشيخ تأكيد كرد: وضعيت برخي از مصدومان بسيار وخيم است.
انفجارهاي شرم الشيخ موجب بلندشدن دود و گرد و غبار در آسمان شده و وضعيت اين منطقه را بحراني كرده است.
گروهي كه خود را «سازمان القاعده در مصر و مشرق» معرفي كرد، با انتشار بيانيه اي كه در اينترنت منتشر شد، مسئوليت اين حملات را به عهده گرفت.
صحت اين بيانيه هنوز مشخص نشده است. وزير گردشگري مصر، انفجارهاي شرم الشيخ مصر را با بمبگذاريهاي لندن و بيروت مرتبط و هدف از آنها را حمله به شهروندان و عامه مردم دانست.
بازتاب هاي انفجار شرم الشيخ
سخنگوي سازمان ملل با انتشار بيانيه اي اعلام كرد، دبير كل سازمان ملل در پي اعلام خبر يك رشته انفجارها در منطقه گردشگري شرم الشيخ مصر كه همزمان با روز ملي اين كشور صورت گرفته است، ابراز تاسف كرد و خشم و انزجار خود را از اين حادثه اعلام داشت.
وي افزود: «بار ديگر طي اين ماه شاهد وقوع حادثه تروريستي ديگري بوديم و كوفي عنان توسل به خشونت و ترور عليه غيرنظاميان را كه به هيچ وجه قابل توجيه نيست، محكوم كرد.»
آمريكا، كشورهاي اروپايي، اعراب، اخوان المسلمين مصر و بسياري از شخصيت هاي سياسي و مذهبي جهان انفجارهاي شرم الشيخ را محكوم كردند.

نگراني مسلمانان انگليس از حملات تلافي جويانه
002940.jpg
فارس: جامعه مسلمان انگليس به دنبال حملات نافرجام جديد به شبكه حمل ونقل لندن نگران واكنش تند انگليسي هايي هستند كه اقدامات گروهي افراطي را به نام همه مسلمانان مي نويسند.
به گزارش آسوشيتدپرس از لندن، در همين راستا تهديد به بمب گذاري در بزرگترين مسجد لندن باعث تخليه اين مسجد شد ضمن اين كه عده اي قصد داشتند با ريختن بنزين در نزديكي منزل يكي از عوامل بمب گذاري هفتم ژوئيه آنجا را به آتش بكشند.
ترس و نگراني از اقدامات ضد اسلامي تندروهاي انگليسي زماني اوج گرفت كه ۶/۱ ميليون نفر از جامعه مسلمان اين كشور در گزارش هاي خبري از كشته شدن يك عامل انتحاري حملات روز پنج شنبه به دست پليس انگليس خبر داد كه به گفته شاهدان عيني چهره اي آسيايي داشت.
«عنايت بونگلاوالا» سخنگوي شوراي مسلمانان انگليس در اين باره گفت: «تماس هاي تلفني  از جانب بسياري از مسلمانان به ما مي شود و آنها نگراني خود را از اتخاذ سياست شليك به قصد كشت در انگليس اعلام داشته اند.»
از سوي ديگر در پي چاپ عكس چهار مظنون بمب گذاري هاي روز پنجشنبه در لندن در صفحه نخست روزنامه هاي انگليس، پليس اين كشور براي پيدا كردن اين مظنونان بزرگترين تعقيب سراسري تاريخ انگليس را آغاز كرد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري فرانسه، روزنامه ديلي ميرور با چاپ تصوير دوربين هاي امنيتي كه در حال فيلم گرفتن از افراد مظنون در صحنه هاي مختلف هستند، در تيتري درشت نوشت: آنها را پيدا كنيد.
اينديپندنت نيز با چاپ عكسي از افراد مظنون با لباس هاي غير رسمي در ايستگاه هاي مترو يا اتوبوس، تيتر زد: چهار مظنون اصلي.

انفجار در بيروت همزمان با سفر رايس
002937.jpg
ايسنا: چند ساعت بعد از ورود وزير امور خارجه  آمريكا به لبنان در اثر انفجاري در خيابان مونو در شرق بيروت، يك تن كشته و ۱۲ تن ديگر زخمي شدند.
به گزارش پايگاه اينترنتي المحيط، يك مقام امنيتي در اين خصوص تصريح كرد: بسته بمب گذاري شده كه در خودرويي در خيابان مونو واقع در منطقه الاشرفيه واقع در شرق بيروت كه منطقه اي مسيحي نشين است جاسازي شده بود، علت اين انفجار بود.
وي افزود: اين انفجار كه خودرويي از نوع فولكس واگن را هدف قرار داده بود، در اين خيابان در برابر خودروهاي ديگر پارك شده بود.از سوي ديگر، روزنامه البيان - چاپ امارات متحده عربي - نوشت: كاندوليزا رايس كه روز گذشته در ديداري غيرمنتظره وارد بيروت شد، با سعد حريري پسر رفيق حريري نخست وزير فقيد لبنان و اميل لحود رئيس جمهور لبنان ديدار كرد.
وي هم چنين در كنفرانس مطبوعاتي كه با حضور فواد السنيوره نخست وزير لبنان برگزار شد، اظهار داشت: موضع گيري آمريكا در قبال حزب الله لبنان هرگز تغيير نخواهد كرد و حزب الله هنوز يك گروه تروريستي است.
رايس افزود: واشنگتن همواره از اصلاحات سياسي لبنان حمايت مي كند و آمريكا مي تواند بهترين شريك لبنان در روند سياسي اش باشد.
وي با بيان اين كه آمريكا از لبناني آزاد، خالي از تروريسم، داراي دموكراسي و لبناني يكپارچه  حمايت مي كند، گفت: اصلاحات سياسي در لبنان بسيار مهم است؛ چرا كه دموكراسي مي تواند قدرت نظامي يكپارچه را براي ارتش لبنان به وجود آورد.
السنيوره نيز تصريح كرد: لبنان به قطعنامه هاي مشروع بين المللي احترام مي گذارد و در واقع برخي بندهاي قطعنامه ۱۵۵۹ نياز به بررسي توسط لبناني ها دارد كه اميدواريم از طريق انجام مذاكرات بين گروه هاي مختلف به نتيجه اي مطلوب دست يابيم.وي تصريح كرد: لبنان روابط نزديك و دوستانه اي با سوريه دارد و دولت لبنان همواره در تلاش بوده است تا اين روابط را در تمامي  زمينه ها گسترش دهد.
رايس همچنين در ديدار با اميل لحود به بررسي اوضاع لبنان پرداخت. اين در حالي است كه اخبار زيادي از ديدار اين دو مقام اعلام نشده است.وزير امور خارجه آمريكا همچنين در ديدار با نبيه بري، رئيس پارلمان لبنان و ميشل عون رهبر ماروني هاي لبنان، به بررسي تحولات لبنان و قطعنامه ۱۵۵۹ شوراي امنيت پرداخت.وي همچنين در ديدار با سعد حريري، بر خلع سلاح حزب الله و اجراي قطعنامه ۱۵۵۹ تأكيد كرد.

موضع گيري مقام هاي فرانسوي عليه مسلمانان اين كشور
فارس: يك روزنامه فرانسوي در جديدترين موضع گيري ضداسلامي به نقل از رئيس سرويس اطلاعات داخلي فرانسه مدعي شد ۲۰ مسجد در اين كشور در دست افراطي ها است.
پاسكال ميلو در گفت و گو با روزنامه پاريزين تاكيد كرد: امروزه تهديد (حملات در فرانسه) واقعي است و بايد هوشياري ما در سطح بسيار بالايي قرار داشته باشد. وي مدعي شد: امروزه ۲۰ مسجد در فرانسه در دست افراطي هاست.
براساس اين گزارش سرويس هاي اطلاعاتي فرانسه با همكاري يكديگر تاكنون تعدادي از مظنونان را كه قصد حمله در اين كشور را داشتند، دستگير كردند. اما اعلام دقيق اين مساله كه آنها چه زماني قصد حمله را دارند، دشوار است.

ورود هيات هاي مذاكره كننده هسته اي به  پكن
ايسنا: مذاكره كنندگان كره جنوبي ديروز به منظور شركت در دور چهارم مذاكرات شش جانبه درخصوص بحران هسته اي كره شمالي كه از سه شنبه هفته جاري آغاز مي شود، راهي پكن شدند.
به گزارش خبرگزاري شينهوا، خبرگزاري يونهاپ گزارش داد، سانگ مين سون، معاون وزير امور خارجه كره جنوبي، به همراه چند مقام ديگر، صبح ديروز فرودگاه بين المللي اينچئون را به مقصد پكن ترك كرد.
يونهاپ اعلام كرد، كريستوفر هيل، رئيس هيات مذاكره كننده آمريكايي و مشاور وزير امور خارجه اين كشور در امور اقيانوسيه و شرق آسيا نيز امروز وارد پكن مي شود.

پيش نويس اصلاحيه سازمان ملل تدوين شد
فارس: پيش نويس بازبيني شده اصلاح ساختار سازمان ملل متحد از جمله طرح پيشنهادي گسترش شوراي امنيت اين سازمان روز گذشته دقيقا دو ماه قبل از اين كه در نشست سران كشورهاي مختلف جهان در سازمان ملل ارايه شود، تدوين شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از سازمان ملل، ديرك يان فان دربرگ نماينده هلند در سازمان ملل متحد كه يكي از ديپلمات هايي است كه مسئوليت نظارت بر پروژه اصلاح سازمان ملل را برعهده داشته به خبرنگاران گفت: «روند كار رو به پيشرفت است.اين گام مهمي در جهت كسب آمادگي براي نشست سران كشورهاي جهان در نيويورك است.»
در پيش نويس اصلاحيه سازمان ملل ۱۵۹ پيشنهاد ذكر شده و دست كوفي عنان را در ارايه گزارشي كه قرار است در نشست سالانه مجمع عمومي سازمان ملل به سران كشورهاي مختلف ارايه شود، باز نگه داشته است.
اين پيشنهادها در زمينه هايي چون گسترش شوراي امنيت سازمان ملل، تشكيل كميسيون هاي برقراري صلح براي كمك به كشورهايي كه از جنگ رهايي مي يابند، مطرح شده اند.
بنا بر اين پيشنهاد ها، شوراي حقوق بشر به عنوان نهادي كوچك تر جانشين كميسيون حقوق بشري خواهد شد كه اكنون كارايي خود را از دست داده است و كشورهاي عضو متعهد خواهند شد معيارهاي حقوق بشر را در بالاترين حد رعايت كنند.

خروج نمايندگان اهل تسنن عراق
از كميته تدوين قانون اساسي
واحد مركزي خبر: پانزده  عضو سني  كميته  تدوين  قانون  اساسي  دائم  عراق ، نشست  ديروز اين كميته  را تحريم  كردند.
به  گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از بغداد، با اين  اقدام  اعضاي  سني  كميته تدوين  قانون  اساسي  دائم  عراق ، تكميل  تدوين  قانون  اساسي  جديد اين  كشوردر مهلت  تعيين  شده  يعني  پانزده  اوت  (۲۵ مرداد) بعيد به  نظر مي رسد.
اياد السامرايي  سخنگوي  حزب  اسلامي عراق ، از احزاب  مهم  سني  اين  كشور،گفت  هيچيك  از اعضاي  سني  كميته  تدوين  قانون  اساسي  عراق  در نشست  ديروز اين  كميته  شركت  نكردند.پانزده  عضو سني  كميته  تدوين  قانون  اساسي  هفته  گذشته  در پي  قتل  دو عضوسني  اين  كميته  در بغداد خواستار تحقيق  بين  المللي  درباره  قتل  اين دو شدند و تهديد كردند در نشستهاي  آتي  اين  كميته  شركت  نخواهند كرد.

درگيري ميان نيروهاي آمريكايي و مرزبانان سوري
تلويزيون الشرقيه عراق اعلام كرد كه درگيري ميان نيروهاي آمريكايي در داخل خاك عراق با مرزبانان سوريه به وقوع پيوست. براساس گزارش مذكور اين چندمين بار است كه طي هفته جاري بين دو طرف درگيري صورت مي گيرد.

انفجار در شرم الشيخ ،خدمت به اسرائيل
هادي صبا
در حالي كه رايس وزير خارجه آمريكا در ديدار خود از منطقه در تلاش است تا كشورهاي عربي و اسرائيل را گرد هم آورد و هدف از آن برقراري روابط ميان قطر، عمان، مغرب و تونس با اسرائيل ذكر مي گردد و گفته مي شود كه اين كنفرانس احتمالاً موضوع برقراري رابطه ميان برخي كشورهاي ديگر عربي مانند، بحرين، ليبي و امارات عربي متحده با اسرائيل را نيز مورد بررسي قرار خواهد داد؛ و در حالي كه خانم رايس در مزرعه شارون با وي ديدار كرده و شارون صراحتاً اعلام مي دارد تورات از هر نقشه سياسي _ براي منطقه- قوي تر است و كرانه باختري مهد يهوديت به شمار مي رود؛ و بدين ترتيب نقشه هاي خود براي قرار دادن خروج از غزه در مقابل كرانه باختري را علني مي سازد؛ و مي رود كه مرحله جديدي از احداث شهركهاي يهودي نشين در كرانه غربي آغاز شود؛ و در شرايطي كه دولت آمريكا نهايت تلاش خود را به عمل مي آورد تا با خلع سلاح حزب الله زمينه سركوب بيش از پيش فلسطينيان و تضعيف جريانهاي مقاومت را فراهم آورد؛ در حالي كه آمريكا و انگليس درصددند تا اشغال عراق را مشروع جلوه دهند... آري در اين شرايط سخت و دشوار براي مسلمانان و اعراب، گروهي كه خود را يكي از شاخه هاي القاعده در سرزمين شام و مصر مي خواند انفجارهاي شرم الشيخ را برعهده گرفت.
در شرم الشيخ اسرائيلي ها هدف چند انفجار پي در پي قرار نگرفتند. از آمريكايي ها و انگليسي ها نيز چندان خبري نبود زيرا از مجموع ۸۳ قرباني اين انفجارها فقط ۷ نفر غيرمصري بوده اند كه شايد حداكثر ۲ نفرشان انگليسي و آمريكايي بوده باشند. اگر گروه القاعده در ادعاي خود مبني بر جنگ برعليه كفار و اشغالگران صادق باشد، بايد به اين پرسش ساده نيز پاسخ گويد كه شهروندان مسلمان مصري چه گناهي مرتكب شده اند كه طرح عمليات برعليه آنان طراحي شده و حداقل ۷۶ نفرشان جان خود را از دست داده اند؟
به نظر مي رسد مسئله پيچيده تر از آن باشد كه با مطالعه بيانيه طرفين بتوان در مورد آن قضاوت نمود. در حقيقت اينگونه انفجارها دقيقاً در شرايطي صورت مي پذيرد كه مسلمانان و اعراب بيش از هر زماني نياز به همسويي و همگرايي دارند. اختلافات داخلي مسلمانان به هنگام ورود در يك چالش جدي با دشمنان بيروني، لاجرم بايد فروكش كرده و جاي خود را به تلاش براي ايجاد وحدت بدهد. نمي توان شعارحمايت از «مقاومت» و رويارويي با اسرائيل را سر داد و در عين حال با ايجاد تشنج در جبهه دروني كشورهاي عربي و اسلامي، زمينه تقويت هرچه بيشتر اسرائيل را فراهم آورد. كليه نقشه هاي آمريكا براي خاورميانه با محوريت اسرائيل تنظيم مي شود. مقابله با اين طرح ها و از جمله طرح خاورميانه بزرگ، جز در سايه از بين بردن تشنج در مناسبات كشورهاي اسلامي با يكديگر و پرداختن به اصلي ترين مشكل منطقه يعني اسرائيل و توسعه طلبي هاي انديشه صهيونيستي حاكم بر آن شدني نيست. انفجارهايي نظير آنچه كه در شرم الشيخ روي داد، اقدامي نيست كه به روند پايداري مسلمانان و اعراب كمك كند. فلسطينيان مبارز و لبناني هاي مقاوم از آن سودي نخواهند برد. مردم قهرمان عراق نيز از آن بهره نمي برند. بررسي تحليلي و دقيق تحولات خاورميانه نشان مي دهد كه نبايد احتمال مديريت امنيتي آن دسته از گروه هاي مدعي مبارزه با آمريكا كه تحت نام القاعده فعاليت مي كنند را ناديده انگاشت. نفوذ چند عنصر امنيتي مرتبط با آمريكا در اين گروه ها و ارائه مشورت هاي انحرافي و مطرح كردن هدفهايي كه شايد ظاهراً جذاب باشند ولي در حقيقت فقط در راستاي منافع آمريكا و اسرائيل عمل مي كنند كار دشواري نيست؛ به ويژه كه از زمان همكاريهاي استراتژيك طرفين در هنگام جنگ با روسها در افغانستان و همچنين روي كار آمدن طالبان كه با چراغ سبز آمريكا صورت گرفت چندان نمي گذرد.
محكوميت اين انفجارها كه با هيچ معيار انساني سازگاري ندارد از آن حيث اهميت بيشتري مي يابد كه مسلمانان بي گناه مصري را هدف قرار مي دهد. هماناني كه در طول تاريخ و به ويژه در تاريخ معاصر بار سنگين دفاع از اسلام و بلاد اسلامي دربرابر هجوم صليبيان و اسرائيل را بر دوش كشيده اند. به همين دليل شاهد بوديم كه تمام جريان هاي سياسي مختلف مصري ازجمله روشنفكران اسلام گرا تا نخبگان حاكم آن را محكوم كردند.

حكم اعدام براي صدام
دادگاه ويژه جنايي عراق طي سه هفته آينده حكم اعدام صدام حسين رئيس جمهوري سابق عراق و شماري از معاونان وي را به اتهام ارتكاب جنايت در فاصله سالهاي ۱۹۷۹تا ۲۰۰۳ صادر خواهد كرد.
روزنامه عراقي الصباح ديروز به نقل از منابع نزديك به دادگاه ويژه جنايي در عراق نوشت:احكام صدام رئيس جمهوري سابق و شماري از دستيارانش سه هفته ديگر صادر مي شود و به احتمال زياد صدام محكوم به اعدام مي شود.

قتل يك زن باردار
ديروز بر اثر انفجار يك بمب بر سر راه خودرو گشتي نيروهاي عراقي در سامرا يك سربازعراقي كشته و سه سرباز ديگر مجروح شدند.
در فلوجه نيز نيروهاي آمريكايي يك زن باردار را هنگام عزيمت به بيمارستان به ضرب گلوله كشتند.از سوي ديگر پليس عراق اعلام كرد كه در جريان عمليات ديروز ۳۰ مظنون عمليات تروريستي را كه در ميان آنها ۸ مصري ديده مي شود در جنوب بغداد بازداشت كردند.

آمريكا با لغو تحريم تسليحاتي چين
از سوي اتحاديه اروپا مخالفت كرد
نيويورك _ ايرنا: وزارت دفاع آمريكا (پنتاگون) ضمن مخالفت با لغو تحريم تسليحاتي چين از سوي اتحاديه اروپا، اعلام كرد: اجراي چنين تصميمي، پيامدهاي جدي زيادي دارد.
پنتاگون در گزارش خود به كنگره آمريكا درباره وضعيت نظامي چين مي افزايد: دولت واشنگتن مخالف لغو تحريم تسليحاتي چين است زيرا اين اقدام منجر به بهبود توانايي نظامي آن كشور خواهد شد.
براساس اين گزارش كه روز جمعه منتشر شد، با لغو تحريم تسليحاتي چين، پكن فرصت مي يابد براي افزايش توان تسليحاتي خود بيشتر فعاليت كند.
پنتاگون مي نويسد: همكاري تسليحاتي اتحاديه اروپا با پكن، موجب افزايش فروش تسليحات نوسازي شده چيني به كشورهاي ديگر خواهد شد.
اتحاديه اروپا در سال ۱۳۶۸ پس از تظاهرات در ميدان «تيان آنمن» پكن و برخورد دولت با معترضان، فروش تسليحات نظامي را به چين متوقف كرد.
دولت آمريكا و همچنين شماري از رهبران كنگره اين كشور هشدار داده اند كه در صورت لغو تحريم هاي تسليحاتي چين از سوي اتحاديه اروپا، همكاري مشترك آنها در زمينه صنايع نظامي از جمله طرح ساخت جنگنده جديد «اف _ ۳۵» به مخاطره خواهد افتاد.
وزارت دفاع آمريكا مي گويد، ايتاليا و فرانسه احتمالا فروش بالگرد با برد كوتاه پروازي را به چين آغاز كرده اند.
پنتاگون در گزارش خود همچنين گفته است: لغو تحريم تسليحاتي از سوي اروپا و رقابت بين اعضاي آن براي فروش تسليحات و فناوري هاي پيشرفته به پكن موجب خواهد شد روسيه و اسرائيل نيز برخي محدوديت هاي جاري را در اين زمينه ناديده بگيرند.
روسيه و رژيم اشغالگر اسرائيل از عمده ترين فروشندگان تسليحاتي به چين هستند.
روزنامه اسپانيايي «لا رازون» روز جمعه در پايگاه اطلاعاتي خود نوشت: نخست وزير اسپانيا در ديدارهاي خود با رهبران چين قول داده از لغو تحريم هاي تسليحاتي پكن از سوي اتحاديه اروپا دفاع كند.
«خوسه لوئيس رودريگز زاپاته رو» نخست وزير اسپانيا از روز پنجشنبه سرگرم ديداري سه روزه از چين است.

پليس پاكستان ۱۵۰ خطيب مساجد را بازداشت كرد
اسلام آباد _ ايرنا: پليس پاكستان در ادامه برخورد با تندروي و فرقه گرايي در اين كشور۱۵۰، نفر از خطيبان مساجد را به اتهام سوء استفاده از منابر و ارتباط با گروههاي غيرقانوني دستگير كرد.
به گزارش نشريات پاكستان، اين دستگيري ها روز جمعه در ايالت پنجاب صورت گرفت و عليه ي ۸۰نفر از دستگيرشدگان شكايت رسمي به ثبت رسيد.
ارتشبد پرويز مشرف رئيس جمهوري پاكستان هفته گذشته در اجلاس فرماندهان پليس و مسئولان سازمانهاي امنيتي اين كشور دستور داد عليه افراد تندرو كه از مساجد براي ترويج فرقه گرايي استفاده مي كنند و ناشران و توزيع كنندگان انتشارات مروج نفرت ديني و قومي با شدت عمل اقدام شود.
سازمانهاي امنيتي پاكستان به رياست جمهوري و شوراي امنيت ملي اين كشور هشدار داده اند، عمليات جاري عليه گروههاي تندرو مي تواند با واكنش شديد آنها مواجه شود.
هواداران گروههاي مذهبي پاكستان روز جمعه در اعتراض به حمله نيروهاي امنيتي اين كشور به مدارس ديني كه در پي بمب گذاريهاي لندن صورت گرفت، تظاهراتي برگزار كردند كه در مواردي به خشونت گراييد.
اين تظاهرات در فاصله كمتر از يك روز پس از نطق سراسري رئيس جمهوري پاكستان انجام شد كه مشرف در آن خواستار مشاركت مردم براي مبارزه با دهشت افكني و افراط گرايي و تلاش براي ترويج ارزشهاي واقعي دين اسلام شد.
پليس پاكستان با تداوم عمليات عليه گروههاي افراط گرا و غيرقانوني، بيش از ي ۳۰۰نفر از اعضاي گروههاي مذكور را هفته گذشته در مناطق مختلف اين كشور دستگير كرده است.
رئيس جمهوري پاكستان پس از تأييد گزارشهاي حاكي از دست داشتن سه پاكستاني تبار انگليسي در انفجارهاي انتحاري لندن، سفر سال گذشته آنان به پاكستان و ديدار يكي از آنها از مراكز مذهبي اين كشور دستور داد، عليه عوامل تندرو و مراكز مذهبي مروج فرقه گرايي به شدت برخورد شود.
در همين حال مارك ليال گرانت، فرستاده انگليس در پاكستان ديروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دستگيري هاي اخير در پاكستان هيچ ارتباطي با انفجارهاي لندن ندارد.
مقامات امنيتي پاكستان نيز خاطر نشان كردند: تاكنون فردي را كه مستقيما با انفجارهاي لندن در ارتباط باشد، دستگير نكرده اند و اكثر دستگير شدگان از بين اعضاي مدارس فقه اسلامي و دفاتر سازمان هاي اسلامي بوده اند كه مظنون به تندروي هاي ديني هستند.

بودجه ۴۴۱ ميليارد دلاري نظامي آمريكا براي سال ۲۰۰۶
ايرنا: لايحه تامين بودجه كلان ۴۴۱ميليارد دلاري وزارت دفاع آمريكا (پنتاگون) براي سال ۲۰۰۶به تصويب كميته ناظر بر نيروهاي مسلح در سناي آمريكا رسيد.
به گزارش پايگاه اينترنتي واشنگتن پريزم، انتظار مي رود كه سناي آمريكا تا پيش از تعطيلات يك ماهه كنگره، اين لايحه را كه از سد مجلس نمايندگان آمريكا عبور كرده، به تصويب برساند.بودجه كل وزارت دفاع آمريكا براي سال آينده نزديك به ۲۱ ميليارد دلار بيش از رقم فعلي ( ۴۲۰‎/۶ميليارد دلار) است.اين لايحه همچنين ۵۰ميليارد دلار براي عمليات ارتش آمريكا در افغانستان و عراق در نظر گرفته است كه جدا از بودجه كل پنتاگون براي سال آينده مي باشد.
رقم در نظر گرفته شده براي سلاح هاي جنگنده هاي هوايي، تانك هاي جنگي و پوششي، ناوگان هاي دريايي و موشك هاي بين قاره اي در اين ستون چاپ نشده است.
در اين گزارش تقاضاي پنتاگون براي بودجه، ۴۴۱‎/۷ميليارد دلار بود كه ۴۴۱‎/۶ميليارد به تصويب رسيده است.
بودجه پرسنلي تقاضاي پنتاگون ۱۰۸‎/۹ميليارد دلار بود كه مبلغ ۱۰۹‎/۲ ميليارد دلار آن به تصويب رسيده است.
بابت خريد و آماده سازي فناوري هاي جديد نظامي ۷۸‎/۲ميليارد اختصاص يافته است.

خارجي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |