يكشنبه ۲ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۵۵ - Jul 24, 2005
محكوميت مردي كه برادرش را كشت
002925.jpg
گروه حوادث: مرد جواني كه در پي اعتياد برادرش وي را به قتل رسانده بود، پس از محاكمه در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان به تحمل ۷ سال زندان و پرداخت ديه محكوم شد.
به گزارش خبرنگارما، اين مرد ۲۰ ساله كه امير نام دارد متهم به مباشرت در قتل عمدي برادرش به نام محمد است. در اين حادثه كه اول آذرماه سال ۸۳ اتفاق افتاد امير با ۱۶ ضربه چاقو برادرش را در خانه مسكوني اش واقع در بلوار ابوذر به قتل رساند.
متهم كه بلافاصله در محل حادثه توسط مأموران دستگير شد، به قتل برادرش اعتراف كرد و انگيزه خود از اين كار را وضعيت اعتياد محمد و آزار و اذيتي كه وي براي خانواده اش ايجاد كرده بود عنوان كرد.
وي گفته بود: برادرم با اين كارهايش باعث اعتراض اعضاي خانواده شده و همين امر باعث درگيري فيزيكي متعدد بين ما شده بود به طوري كه روز حادثه من با ضربات متعدد چاقو برادرم را به قتل رساندم.
در مراحل اوليه تشكيل پرونده مادر امير كه ظاهراً تنها ولي دم محسوب مي شد هيچ گونه شكايتي را مطرح نكرد و با سند رسمي رضايت بدون شرط اعلام كرد كه ازحق قصاص و ديه گذشت كرده است. با صدور كيفرخواست از سوي دلداري نماينده دادستان صبح ديروز امير در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان با حضور پنج قاضي محاكمه شد.
وي ضمن قبول اتهام قتل عمدي گفت: دوازده سال بود كه برادرم سابقه اعتياد داشت. او ما را كتك مي زد و خواهرم را اذيت مي كرد. من ديگر از اين كارهايش خسته شده بودم. هر روز به خانه مي آمد و از مادر و خواهرم پول مي گرفت تا خرج اعتيادش كند. روز حادثه هم من از شدت عصبانيت اين كار را كردم.
در پايان جلسه محاكمه وكيل تسخيري متهم از وي دفاع كرد و پس از اعلام ختم جلسه محاكمه، قاضي عزيز محمدي و چهار مستشارش، متهم را از لحاظ جنبه عمومي به تحمل ۷ سال زندان و پرداخت ديه در حق پدر مقتول محكوم كرد. حكم صادره براي تأييد به ديوان عالي كشور فرستاده شد.

از سوي شعبه ۴۰ ديوان عالي كشور
تأييد حكم داماد و باجناق به قصاص و زندان
گروه حوادث: حكم قصاص و ۱۵ سال حبس دو جوان كه در پي اختلاف مالي رفيقشان را به قتل رسانده بودند، از سوي شعبه ۴۰ ديوان عالي كشور تأييد شد.
به گزارش خبرنگار ما، متهمان اين پرونده بهمن ماه سال ۸۳ در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان محاكمه شده بودند. رضا (متهم رديف اول) در آخرين دفاع خود درباره انگيزه اصلي اش درباره وقوع جنايت گفت: مدتي قبل خودرو پيكاني را از باقر (مقتول) خريداري كرده بودم و در قبال آن تعدادي چك به وي دادم. وقتي طلبم به باقر تمام شد و از او خواستم تا چك هايم كه به صورت امانت پيش وي بود به من بازگرداند او هر بار از اين كار طفره مي رفت تا اينكه از باجناقم سعيد خواستم تا با ماشينش من و باقر را به جايي ببرد تا بتوانيم با يكديگر صحبت كنيم. سعيد قبول كرد. روز حادثه به بهانه اي باقر را از خانه بيرون بردم. وقتي به جاده ملارد رسيديم با او شروع به صحبت كرديم اما او شروع به داد و فرياد كرد، من هم كه از دستش عصباني شده بودم با طناب او را خفه كردم و با باجناقم از محل دور شديم.قاضي عزيز محمدي و چهار مستشارش با توجه به محتويات پرونده رضا را به اتهام مباشرت در قتل به قصاص و سعيد را به اتهام معاونت در قتل به ۱۵ سال زندان محكوم كرد. حكم صادره صبح ديروز از سوي شعبه ۴۰ ديوان عالي كشور مورد تأييد قرار گرفت و به زودي قابل اجرا است.

مسافران هواپيماي آمريكايي: به سوي مرگ مي رفتيم
نيوز ۲۴: دادگاه آمريكا دو خلبان را كه موقع پرواز مشروبات الكلي استفاده كرده بودند، به زندان محكوم كرد.
«توماس كلودي» و «چريس توفرهاگس» كه از خلبانان شركت هواپيمايي غرب آمريكا بودند. چهار ساعت قبل از پروازشان مشروبات الكلي مصرف كرده و قصد داشتند هواپيمايي را با ۱۲۴ سرنشين مسافر از «ميامي» به «آريزونا» ببرند.اين دو خلبان قبل از بلند شدن از روي باند، ناگهان از باند خارج شدند ولي به هر زحمتي بود دوباره به باند برگشته و از باند برخاستند در اين هنگام برج كنترل به آنها دستور برگشت به فرودگاه را داد.پس از گذشت دقايقي دو خلبان مذكور به دليل نوشيدن مشروبات الكلي دستگير شدند. مسافران هواپيما وقتي مطلع شدند كه خلبانان هواپيمايشان مست بوده اند، بشدت وحشت كردند. يكي از آنها به پليس گفته بود: ما بيچاره ها جانمان را كف دستمان گذاشته و سوار هواپيمايي شده ايم كه مقصدش مرگ بوده است. دادگاه هفته گذشته «توماس كلودي» را به حداقل ۵ سال و «هاگس» را به دو سال زندان محكوم كرد.

آخرين اخبار از حادثه معدن دامغان
پليس: بر اثر بروز آتش سوزي در داخل تونل معدن زغال سنگ «طزره» دامغان، يك نفر از كارگران اين معدن در همان ساعات نخستين حادثه دچار خفگي شده و اجساد ۵ نفر ديگر نيز عصر ديروز از اعماق معدن بيرون كشيده شد. در اين حادثه ۴۰ مامور امداد نيز در اثر گاز گرفتگي مسموم و روانه بيمارستان شدند.
ساعت حدود ۹ صبح روز چهارشنبه، درحالي كه چهار نفر از كارگران معدن كلاريز «طزره» دامغان مشغول جوشكاري با هوابرش در عمق سيصد متري داخل معدن بودند آتش به چوبهاي سقف تونل سرايت و آتش سوزي رخ داد. با شروع آتش سوزي، چهار نفر از كارگران فوق، داخل تونل معدن حبس و امكان خروج از معدن را پيدا نكردند. در پي وقوع آتش سوزي، عمليات اطفاء و امداد و نجات توسط مسوولان معدن آغاز شد.
اين گزارش حاكي است، به دليل افزايش شدت دامنه آتش سوزي، اقدامات آنها موثر واقع نشد و متعاقباً با درخواست نيروي كمكي، نيروهاي امداد و نجات و آتش نشاني از شهرستان دامغان و پس از آن نيروهاي كمكي ديگر، از شهرهاي مختلف به محل حادثه اعزام شدند.
سرانجام پس از گذشت دو روز، عمليات امداد و نجات خاتمه يافت و در ساعت ۱۷ روز جمعه اجساد چهار نفر از كارگران كه به دليل خفگي ناشي از گاز گرفتگي فوت كرده بودند از داخل تونل به بيرون انتقال يافت و اقدامات انتظامي و قضايي با حضور تيم مربوطه متشكل از مقامات قضايي، پزشكي قانوني و اداره آگاهي و تشخيص هويت انجام گرفت.
گفتني است يك نفر از كارگران معدن نيز كه در ساعات اوليه در عمليات امداد و نجات شركت داشت، به دليل گاز گرفتگي فوت نموده و تعداد چهل نفر از نيروهاي امدادي كمكي كه در روز دوم حادثه آتش سوزي از تهران و طبس به محل حادثه اعزام شده بودند در جريان عمليات امداد و نجات دچار مسموميت گازگرفتگي شده و به درمانگاه اعزام و تحت مداوا قرار گرفتند.

كشف جسد مثله شده يك مرد جوان
گروه حوادث: جسد مثله شده يك پسرجوان در يكي از مناطق جنوبي شهر تهران كشف شد.
به گزارش خبرنگار ما، بامداد پنجشنبه گذشته رهگذران خيابان يافت آباد با يك تكه موكت كه گوشه اي از خيابان رها شده بود مواجه شدند. وضعيت موكت غيرطبيعي بود. در بررسي بيشتري كه توسط يكي از عابران صورت گرفت ناگهان نيم تنه يك مرد كه از كمر قطع شده بود كشف شد. صحنه دلخراش بود.
مراتب به اطلاع پليس رسيد، بازپرس اصغرزاده و كارآگاهان اداره آگاهي مركز در صحنه حاضر شدند.چند دقيقه اي از حضور پليس در صحنه نگذشته بود كه نيم تنه ديگر جسد در داخل جوي آب كشف شد.
در بررسي تكه هاي كشف شده جسد آثار خالكوبي ديده شد.جسد مثله شده به دستور بازپرس اصغرزاده به پزشكي قانوني انتقال يافت. در بررسي هاي بعدي از روي اثر انگشت مقتول پليس هويت مقتول را كه محمد ۲۵ ساله نام داشت كشف كرد.محمد داراي سابقه كيفري در خصوص اعتياد و خريد و فروش مواد مخدر بود و به تازگي از زندان آزاد شده بود.
نحوه وقوع اين جنايت احتمال وجود يك انتقام گيري را براي پليس و بازپرس پرونده قوي كرده است. تحقيقات بيشتر در اين خصوص در دايره ۶۰ آگاهي مركز زيرنظر بازپرس اصغر زاده ادامه خواهد يافت.

پدركشي به دستور مادر
گروه حوادث: پسر جواني از اهالي «تاكستان» به دستور مادرش پدر را كشت تا به شايعه ازدواج مجدد او با دختر جواني پايان دهد.
تحقيقات براي دستگيري اين قاتل اهل «تاكستان» زماني آغاز شد كه چند نفر از اهالي روستاي محل سكونت وي با مراجعه به ماموران انتظامي از ناپديد شدن يكي از همسايگان خود خبر دادند اين افراد به پليس گفتند: همسايه آنها از مدتي قبل در محل مشاهده نشده و خانواده اش نيز شايعه كرده اند كه او به مسافرت طولاني رفته است در حالي كه به دور از چشم مردم و شبانگاه با فروختن احشام و انتقال اثاثيه منزل قصد نقل مكان به شهر ديگري را دارند.
با به دست آمدن اين اطلاعات ماموران تحقيقات خود را بر بررسي سوابق مرد ناپديد شده متمركز كردند و دريافتند كه وي چندي پيش قصد ازدواج با دختر جواني را داشته است.
به اين ترتيب با انجام تحقيقات غيرمحسوس آدرس محل جديد همسر و فرزندان مرد ناپديد شده در «تاكستان» شناسايي شد و ماموران به بازجويي از آنان پرداختند و متوجه شدند كه آنها از مدتي قبل با يكديگر مشكلات زيادي داشته اند و بارها با يكديگر دعوا و كتك كاري كرده اند.باتوجه به اظهارات ضد ونقيض همسر و فرزندان مقتول، ماموران آنان را مورد بازجويي هاي فني و تخصصي قرار دادند تا سرانجام فرزند كوچكتر خانواده لب به اعتراف گشود.
اين پسر ۱۸ ساله در اظهارات خود ضمن اعتراف به همدستي در قتل پدرش، درباره انگيزه خود گفت: از چندي قبل شايعه ازدواج پدرم با دختر جواني در محل سكونتمان پيچيده بود و مادرم كه تحمل شنيدن اين سخنان گزاف را از زبان اين و آن نداشت، نقشه اي را طرح كرد و دستور داد تا پدرم را به قتل برسانم.
او افزود: من با پيچيدن دستمالي دور گردن پدرم مجري اجراي اين نقشه شوم شدم و او را خفه كردم و سپس جسدش را با كمك مادر به رودخانه اي واقع در ۳۰۰ متري روستا انداختيم و از آنجا كه شب حادثه برادر بزرگترم نيزدر منزل ما مهمان بود مادرم مبلغ ۲۰ هزار تومان وجه نقد به عنوان حق السكوت به او داد تا راجع به اين موضوع حرفي به كسي نزند.بنابراين گزارش، متهمان هم اكنون در بازداشت به سر مي برند و منتظر حكم دادگاه هستند.

صدور حكم قطعي زمين خواري عليه ۵ شركت تعاوني
گروه حوادث: دادستان كرج از حكم قطعي خلعيت و قلع و قمع بناي احداثي در منطقه سياه كلان كرج عليه ۵ شركت تعاوني در اين شهرستان خبر داد.
شفيعي خورشيدي دادستان كرج با اشاره به اينكه تمام افراد بايد تابع قانون باشند گفت: نيروي انتظامي با رعايت بند ۸ ماده ۴ قانون تشكيل ناجا و ماده ۱۵ قانون آيين دادرسي كيفري ضابط قضايي تلقي مي شود، بنابراين در مقام ضابط بودن، دستوري كه ماموران آن براي هر شخصي صادر مي كنند لازم الاجراست.
وي درباره تعدي و اهانت بعضي متهمين و مجرمان به ماموران انتظامي يا ضابطين قضايي در حين انجام وظيفه اظهار داشت: هرچند در كرج هيچ گونه پرونده قتلي درخصوص ماموران نيروي انتظامي نداشته ايم، وليكن چندين مورد اهانت وجود داشته است كه پرونده اين افراد در كوتاه ترين زمان به يكي از شعب دادياري ارجاع شده و برخورد قانوني در ارتباط با اين افراد متخلف صورت گرفته است.
او در ادامه با اشاره به تاثير حاشيه نشيني بر فراواني و تنوع جرايم در كرج افزود: گوناگوني جرايم در كرج به نسبت ساير شهرها به لحاظ ناهمگون بودن جمعيت بسيار مشاهده مي شود وحمله شركت هاي تعاوني مسكن به اين شهرستان و ايجاد شهرك بدون رعايت اصول شهرسازي و معماري خود عامل به وجود آمدن حاشيه نشيني و جرايمي درخصوص زمين خواري در كرج شده است.
دادستان كرج تاكيد كرد: بايد اصول شهرسازي در هر ساخت و سازي كه صورت مي گيرد رعايت شود.
به همين خاطر ما نقاط آشوب خيز وشهرك هاي اقماري و شركت ها و تعاوني هايي را كه اقدام به ساخت و ساز غيرمجاز كرده اند شناسايي و مورد پيگرد قرار داده ايم.
شفيعي خورشيدي تصريح كرد: در اين رابطه حكم قطعي خلعيت و قلع و قمع بناي احداثي در منطقه سياه كلان عليه ۵ شركت تعاوني مسكن صادر شده و ۵۳۸ هكتار اراضي دولت در حال برگردان مجدد به بيت المال است.
در اين رابطه ۳ نفر از فروشندگان اين زمين ها كه مالك رسمي پلاك نبودند مورد پيگرد قرار گرفته اند و در اين خصوص نتايج خوبي نيزبه دست آمده است.

اعدام براي قاتل
آسوشيتدپرس: دادگاه عالي فونيكس مردي را كه متهم به تجاوز و قتل پنج زن است روز گذشته به اعدام محكوم كرد.
كوپي موريس متهم است كه در فاصله سالهاي ۲۰۰۲ تا ،۲۰۰۳ پنج زن را به قتل رسانده است. وي روز يازدهم جولاي به اتهام پنج مورد قتل عمد گناهكار شناخته شده بود. كويي ۲۷ ساله زمان قرائت راي نهايي آرام در جايگاه متهم ايستاده و پس از شنيدن حكم نيز هيچ عكس العملي از خود نشان نداد. اين در حالي است كه وكيل مدافع وي پيش از اين از دادگاه خواسته بود كه با توجه به اينكه متهم پيش از ارتكاب قتل ها هيچ برنامه خاصي براي اين كار نداشته است، در حكم وي اندكي تخفيف قائل شوند. تمامي قربانيان به مواد مخدر يا مشروبات الكلي معتاد و از دوستان وي بوده اند كه بين ۳۰ تا ۴۰ سال سن داشته اند. متهم در دادگاه ادعا كرد كه تمامي اين زنان به غير از يك نفر كه نامزد وي بوده است از زنان خياباني بوده اند. به گفته بازپرس تحقيق پرونده، متهم تمامي قربانيان خود را به ويلايي كه در پشت منزلش داشته برده و جنازه آنها راپس از به قتل رساندن در همان محل خاك مي كرده است. دادستان پرونده پيش از اين متهم را با يك مورد اتهام ديگر نيز روبه رو كرده بود كه در دادگاه فوق به اين اتهام رسيدگي نشد.
دادگاه ظرف چند هفته آينده زمان دقيق اعدام متهم را به وي اعلام خواهد كرد.

دستگيري قاتل عصباني
آسوشيتدپرس: پليس فلوريدا روز گذشته پس از دو ساعت تعقيب و گريز موفق به دستگيري مردي شد كه با حمله به يك اتوبوس حامل كودكان يك مهد كودك، با شليك يك گلوله دوست دختر خود و برادرزاده وي را به شدت مجروح كرده و سپس با حمله به منزلي كه در آن نزديكي بوده دو نفر را گروگان گرفته است. پائول كريستين در حال حاضر با دو مورد تلاش براي قتل، يك مورد آدم ربايي و يك مورد سرقت روبه رو است. پس از آنكه برادرزاده دوست دختر متهم در بيمارستان جان سپرد پليس وي را با يك مورد اتهام قتل عمد نيز روبه رو كرد.
پائول روز حادثه با دوست دختر خود درگير مي شود. زماني كه دختر فوق سوار ماشين شده و به نشانه قهر محل را ترك مي كند متهم نيز كنترل رفتار خود را از دست داده و او را تعقيب مي كند. به گفته شاهدان عيني متهم حداقل پانزده گلوله به سمت ماشين دوست دختر خود شليك مي كند. پليس متهم را تا منزلي كه در آن دو كودك را به عنوان گروگان نگه مي دارد تعقيب كرده و با تهديدهاي وي مبني بر به قتل رساندن گروگانها روبه رو مي شود.
سرانجام پس از دو ساعت تعقيب و گريز متهم خود را تسليم پليس كرده و گروگان ها نيز آزاد مي شوند. وي پس از دستگيري هيچ صحبتي نكرده و تنها انگيزه خود را از اين كار مشاجره با دوست دخترش عنوان مي كند.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |