دوشنبه ۳ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۵۶ - Jul 25, 2005
حضرت امام جعفر صادق(ع): در ميان برادران ديني آن كس را بيشتر دوست دارم كه عيبهايم را به من بنماياند.
مستدرك ۲/۶۳
امروز با حافظ
سر مرا بجز اين در حواله گاهي نيست
جز آستان توام در جهان پناهي نيست
كه تيغ ما بجز از ناله اي و آهي نيست
عدو چو تيغ كشد من سپر بيندازم
حسين انتظامي از جام جم رفت
عزت الله ضرغامي با استعفاي حسين انتظامي از مديريت روزنامه جام جم موافقت كرد .
رئيس سازمان صدا و سيما ديروز علي اصغر جعفري را به عنوان مدير عامل مؤسسه جام جم معرفي و از خدمات انتظامي قدرداني كرد.
حسين انتظامي در پايان دوران مسئوليت خود در روزنامه جام جم، كارنامه اي موفق از يك مدير جوان، خوش ذوق، دور انديش و جامع نگر برجا گذاشت.
وي توانست روزنامه جام جم را در سالهاي پرالتهاب جامعه مطبوعاتي كشور، راه اندازي كند. وي به سختي كوشيد اين روزنامه را از امواج سياسي دور نگه دارد و با جذب و هدايت جمعي از مطبوعاتي هاي پرسابقه در كنار نيروهاي جوان و با ذوق ،روزنامه اي خواندني، جوان محور و مدرن به جامعه عرضه كند.
در آغاز بسياري پيش بيني مي كردند اين روزنامه نتواند در رقابت با روزنامه هاي ديگر پا بگيرد و حتي مخالفين مديريت رسانه اين را دستمايه اي براي نقد عملكرد صدا و سيما قرار داده بودند. آنها مي گفتند عدم توفيق روزنامه جام جم حاكي از اين است كه صدا و سيما نيز چنانچه در ميدان رقابت با رسانه هاي خصوصي قرار گيرد توفيق جذب بيننده را از دست خواهد داد. اما در همان اوايل با شتاب روبه رشد تيراژ جام جم بطلان اين قضاوت ثابت شد و اين روزنامه توانست از پرتيراژترين روزنامه هاي كشور درآيد.
براي انتظامي به هر حوزه اي كه مي رود آرزوي توفيق مي كنيم.

توليد پنج آهنگ براي ولادت حضرت زهرا(س)
۵ اثر موسيقيايي با ساختار اركسترال، محلي و پاپ به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر و ۵ اثر موسيقيايي براي كودك در صدا و سيما توليد شد.
به گزارش روابط عمومي مركز موسيقي و سرود، اين آهنگ ها بر اساس اشعار اسماعيل فرزانه، عبدالرضا رضايي نيا، اقدس گودرزي، مشفق كاشاني و مريم استقامت توليد شده است.
آهنگ «مادر» با ساختار پاپ، آهنگساز و تنظيم كننده محمد قليچ خاني و محمدجواد سام نژاد، شاعر: اسماعيل فرزانه، خواننده: رضا شيرازي.
«ديل واپيش» با ساختار محلي، آهنگساز و تنظيم كننده علي  اكبرپور، شاعر: عبدالرضا رضايي نيا، خواننده: شاهرخ شيردوست.
«ميلاد حضرت زهرا» (س) با ساختار اركسترال، آهنگساز و تنظيم كننده: محمد مهدي كورنگي، شاعر: مشفق كاشاني، خواننده: غلامرضا پيروي.
«مثل دشت آسمان» با ساختار پاپ، آهنگساز و تنظيم كننده: علي درخشان، شاعر: مريم استقامت، خواننده: علي تفرشي.
«آسموني» با ساختار پاپ، آهنگساز و تنظيم كننده: محمدرضا ميري و حسن فراهاني، شاعر: اقدس گودرزي و خواننده علي تفرشي.

۳ فيلم پروانه نمايش گرفتند
شوراي  صدور پروانه  نمايش  فيلم هاي  ۳۵ ميليمتري ، مجوز اكران  يك  فيلم ايراني  و دو اثر خارجي  را صادر كرد.
به  گزارش  روابط عمومي معاونت  امور سينمايي  وزارت  ارشاد فيلم « نوك  برج » به  كارگرداني  كيومرث  پوراحمد ، «اسپارتي » به  كارگرداني  ديويدممت  و «تونل مترو» ساخته  باك  وون  هاك  محصول  سال  ۲۰۰۳ كره جنوبي  مجوز اكران  گرفتند.

واگذاري ۱۰هزار واحد اجاره به شرط تمليك
ايلنا: طي دو ماه آينده ۱۰ هزار واحد از خانه  هاي اجاره به شرط تمليك در شهرهاي مختلف به متقاضيان واگذار خواهد شد.
مهندس فريدون درويش  زاده، معاون وزير مسكن و شهرسازي و مديرعامل سازمان ملي زمين و مسكن يكي از سياست  هاي حمايت شده حوزه مسكن در برنامه سوم و چهارم توسعه را سياست مسكن حمايتي به جاي زمين حمايتي عنوان كرد. وي، يكي از نتايج اجراي سياست مسكن حمايتي به جاي زمين حمايتي را ساخت خانه  هاي اجاره به شرط تمليك ذكر كرد و افزود  : تا به امروز بيش از ۱۰۰ هزار واحد از خانه  هاي اجاره به شرط تمليك احداث شده كه بيش از۶۰ هزار واحد از آن به متقاضيان تحويل داده شده است.
مهندس درويش  زاده، يادآور شد  : طي دو ماه آينده ۱۰ هزار واحد از خانه  هاي اجاره به شرط تمليك در شهرهاي مختلف به مردم واگذار خواهد شد.
معاون وزيرمسكن و شهرسازي، تصريح كرد  : ۳۰ درصد مبلغ خانه  هاي اجاره به شرط تمليك در زمان تحويل و ۷۰ درصد بقيه به صورت اقساط درازمدت طي ۱۵ سال پرداخت مي  شود.

همايش زيبايي شناسي دين در تهران برگزار مي شود
واحد مركزي خبر: براي نخستين بار همايش  زيبايي  شناسي  دين  با حضور پژوهشگران  و انديشمندان  جهان  ۵ و ۶ دي  امسال  در تهران  برگزار مي شود.
به  گزارش  ستاد خبري   همايش  زيباشناسي  دين  وابسته  به  مركز مطالعات  و تحقيقات  هنري   وزارت  فرهنگ  و ارشاد اسلامي  در اين  همايش  كه  با رويكرد زيباشناختي  به  حوزه  دين  برگزار خواهد شد۲۰، نفر از محققان  و صاحب نظران  ايراني  و خارجي  درباره  عرصه  زيبايي  شناسي  دين  سخن  خواهند گفت .
براساس همين گزارش توجه   به  مؤلفه  هاي  اصلي  عرصه  زيبايي  شناسي  دين ، هدف  اين  همايش  است.  زيبايي شناسي  قرآن، زيباشناسي  نظري  و فلسفي  دين ، جنبه  هاي  زيباشناختي  ادبيات  و علم  كلام ، زيباشناسي  كتاب  مقدس  و زيباشناسي  علم اخلاق  و هنرهاي  اسلامي ، محورهاي  اصلي  و مضامين  مورد بحث  اين  همايش خواهد بود.
با توجه  به  اهداف  مركز مطالعات  و تحقيقات  هنري  كه  رويكردي  پژوهشي  به حوزه  هنر دارد، اين  همايش  مي كوشد گلچيني  از يافته  هاي  پژوهشي  اين عرصه  را به  دوستداران  حوزه  دين  و هنر ارائه  كند.
به گزارش ستاد خبري همايش، انديشمندان ، صاحبنظران ، استادان ، پژوهشگران ، محققان  و ديگر نويسندگان  مي توانند مقالات  خود را در محورهاي  ياد شده  تا ۱۵ مهر ۸۴ به  دبيرخانه  همايش  زيبايي شناسي  دين  به  نشاني  خيابان  حافظ پايين  تر از كالج ، بن  بست  هلال  احمر، مركز مطالعات  و تحقيقات  هنري ، دبيرخانه  همايش ، ارسال  و يا با شماره  تلفن  ۶۶۷۰۶۸۵۹ تماس  برقرار كنند.

عكس هاي رئيس جمهور
003063.jpg
«مثل خاتمي» كتابي است از عكس هاي محمد خاتمي در دوران هشت سال رياست جمهوري وي. حجت الله سپهوند، عكاس اين مجموعه است كه ناشر كتاب نيز هست. عكس ها متنوع و موضوعات مختلفي را دربرمي گيرد. رهبري و خاتمي، سفرهاي خاتمي، استقبال از رئيس جمهور، دانشجويان و خاتمي، خاتمي و مسئولان كشوري و لشكري، بازديدهاي رئيس جمهور و...
سپهوند متولد سال ۱۳۵۱ خرم آباد است و تاكنون نمايشگاه هاي مختلفي در داخل و خارج برگزار كرده است. سپهوند در زير هر عكس توضيحي نيز آورده كه باعث آشنايي بيشتر بيننده با موضوع عكس مي شود. «مثل خاتمي» در قطع رحلي متوسط و ۱۲۳ صفحه كه نزديك به ۱۵۰ عكس رنگي را دربرمي گيرد، چاپ شده است.

بهارستان
نويسنده، چه مرد باشد و چه زن، بر حسب استعداد خود بايد چيزي بنويسد كه مردم را به زوال و عجز و شكست در مقابل يك عده مردم از جنس خود دعوت نكرده باشد.
نامه ها- نيما يوشيج

تازه هاي دنياي رسانه ها
ضعف آمريكا در برابر چين
«پل كروگمن» در تفسيري كه يكشنبه ۲۴ ژوئيه در روزنامه هاي آمريكا انتشار يافت نوشته است كه سرنوشت دلار آمريكا اينك در دست چين است. چين هر سال ده ها ميليارد و سال گذشته بيش از صد ميليارد دلار از اوراق قرضه آمريكا را خريداري كرده است. اين خريد انبوه، سبب شده است كه بهاي دلار در بازارهاي پول حفظ شود، در داخل آمريكا نرخ بهره زياد بالا نرود و مردم قدرت خريد خانه، اتومبيل، اثاثيه و گسترش كسب و كار داشته باشند و به علاوه، دولت آمريكا بتواند اوراق قرضه كم بهره ژاپن را بخرد تا اين دوست و متحدش دچار بحران اقتصادي نشود. حدس بزنيد كه در اين وضعيت، اگر سران پكن تصميم بگيرند كه خريد دلار آمريكا را متوقف سازند كه از اين دلار براي خريد اوراق قرضه آمريكا استفاده مي كنند، چه بحراني روي خواهد داد؟ ارزش دلار پايين خواهد آمد، نرخ بهره بالا خواهد رفت، قدرت خريد آمريكايي ها كم خواهد شد و... به اين ترتيب اقدامي كه سران چين درمورد سست كردن رابطه يوان با دلار كردند، نهايتاً به سود آمريكا تمام نمي شود. چين كه دارد سريعاً از پلكان ابر قدرت شدن بالا مي رود، هر آن كه بخواهد مي تواند دلارهايش را به معرض فروش بگذارد و يا از پول هاي مهم ديگر از جمله يورو بخرد و براي آمريكا كه قدرت و اهميت آن به دلار بستگي دارد، بحران و دردسر ايجاد كند.
وضعيت روزنامه ها پس از هر انتخابات
شبكه تلويزيوني «سي سپن» آمريكا ميزگردي براي بحث درباره وضعيت روزنامه ها در هر كشور، پس از هر انتخابات عمومي داشت. شركت كنندگان در اين ميزگرد وضعيت روزنامه ها را در آمريكا و چند كشور ديگر پس از انتخاباتشان بررسي كردند و به اين نتيجه رسيدند كه پس از هر انتخابات بزرگ، روزنامه هايي كه در طول مبارزات انتخاباتي بي طرفي خود را حفظ كرده بودند دچار نوسان نشدند، ولي روزنامه هايي كه خود را به مخاطبان، نشريه اي بي طرف و مستقل معرفي كرده ولي در جريان مبارزات، جانبداري از يك نامزد و يا نامزدهاي يك گروه و دسته را كرده بودند و اين دسته پيروز نشده بود، دچار افت تيراژ و در نتيجه كاهش درآمد و از دست دادن نويسندگان معروف شدند و اين افت تا مدتي ادامه خواهد داشت و اگر نامزد پيروز وعده هايش را عملي سازد و نظر اكثريت مردم همچنان به او باشد، ادامه افت طولاني خواهد بود. پس از هر انتخابات، روزنامه هاي رسمي حزب و يا احزاب بازنده فعاليت شديدتر خواهند كرد تا شكست را جبران كنند و بنا بر اين، دچار افت نمي شوند.
شركت كنندگان در ميزگرد به سردبيران روزنامه هايي كه شهرت به بي طرف بودن و حرفه اي بودن تمام عيار را دارند توصيه كرده اند كه در جريان مبارزات انتخاباتي بي طرفي همه جانبه خود را در انتشار مطالب حفظ كنند، ولي اعلام حمايت از يك نامزد در روزهاي آخر مبارزات (درصورتي كه مطالب نشريه همچنان بي طرفانه و منصفانه نوشته شود) مانعي نخواهد داشت و افتي صورت نخواهد گرفت.
آمريكايي ها همچنان نگران وقوع جنگ سوم هستند
در آستانه شصتمين سالروز بمباران اتمي هيروشيما (ششم اوت)، بنگاه سنجش افكار «ايپسوس» به سفارش آسوشيتدپرس و مؤسسه «بي.او.آر.سي» به سفارش خبرگزاري كيودو از مردم آمريكا و ژاپن درباره بمباران اتمي هيروشيما و متعاقب آن ناكازاكي نظرسنجي كرده و همچنين تصورشان را درباره وقوع يك جنگ بين المللي ديگر (سوم) پرسيده اند. نتيجه اين نظرسنجي حرفه اي و به طريقه علمي، ديروز خبر اول رسانه هاي دو كشور بود كه برخي از روزنامه هاي آمريكا نزديك به يك صفحه را به آن اختصاص داده بودند. طبق نتايج اين نظرسنجي كه در ده روز اول ژوئيه جاري از طريق مصاحبه حضوري و دو به دو انجام شده است۶۰،درصد آمريكايي ها و ۳۴ درصد ژاپني ها گفته اند كه جنگ سوم جهاني روي خواهد داد.

برگي از تاريخ
خزرها و اولويت سركوبي آنان
۲۵ ژوئيه (روزي چون امروز) در طول تاريخ شاهد رويدادهاي مهمي بود كه برخي از آنها از اين قرارند: در سال ۱۹۱۲ دولت فرانسه جزاير «كمور» را مستعمره خود اعلام كرد. در سال ۱۳۰۷ هجري شمسي و دو ماه و يازده روز پس از اجباري شدن شماره گذاري وسائط نقليه، اعلام شد كه تهران داراي ۱۵۸۹ خودرو است. در سال ۱۹۴۱ (۱۳۲۰ه.ش) چرچيل نخست وزير وقت انگلستان با ارسال يك تلگرام سري به ژنرال «وي ول» فرمانده نيروهاي انگليسي در هند به او اطلاع داد كه حمله نظامي به ايران قطعي است و واحدهاي لشكر ۹ هند بايد تا ده روز ديگر به بصره برسند. به كشتي هاي حامل آنان دستور دهيد كه با آخرين سرعت حركت كنند. در سال ۱۹۴۴ نيروي هوايي آلمان نخستين دسته جت هاي جنگنده خود از نوع ام. اي ۲۶۲ (ساخت كارخانه مسر اشميت) را وارد ميدان جنگ كرد و خلبانان متفقين با جنگنده هايي رو به رو شدند كه ۵۴۰ مايل در ساعت سرعت داشتند و مي توانستند تا ارتفاع ۴۰ هزار پايي بالا بروند و مجهز به توپ ۳۰ ميليمتري و راكت بودند. در سال ۱۹۹۰ در جريان اختلاف عراق و كويت بر سر نفت منطقه مرزي دو كشور و تهديد عراق به تصرف اين منطقه، سفير وقت آمريكا در بغداد به صدام حسين اطمينان داد كه آن دولت در جريان اختلاف عراق و كويت جانب هيچكدام را نمي گيرد. عراقي ها بعداً مدعي شدند كه همين اطمينان كه شايد يك فريب بود باعث شد كه صدام تصميم به تصرف كويت بگيرد.
و اينك برگ امروز: در دهه سوم ژوئيه سال ۱۹۹ ميلادي (طبق نوشته برخي از مورخان بر پايه تطبيق تقويم ها) بلاش چهارم شاه اشكاني ايران اقوام مهاجر خزر را كه از آسياي ميانه به سوي غرب به حركت در آمده و دسته اي از آنها وارد برخي از مناطق ساحلي درياي مازندران شده و در حال دست اندازي بيشتري بودند به آن سوي دربند قفقاز عقب راند. بلاش با اين كه در معرض حمله نيروهاي «سه وروس» امپراتور روم بود كه وارد ساحل شرقي مديترانه شده و قصد پيشروي به سوي شرق را داشتند، به بيرون راندن خزرها اولويت داده بود و با ارسال يك پيام صلح جويانه به «سه وروس» ، ارتش ايران را مأمور بيرون راندن خزرها كرده بود و موفق شد. «خزر» در لغت به معناي «آواره و سرگردان» است. مهاجرت اين قوم در جريان مهاجرت آوارها، بلغارها و هون ها از آسياي ميانه به سوي اروپا صورت گرفته بود. بلغارها از پامير (شرق تاجيكستان) و در اصل فارسي زبان بودند. بلغارهاي ولگا هنوز واژه هاي فارسي قديم را به كار مي برند. از ميان اين اقوام مهاجر آسياي مركزي، خزرها از ميان رفته اند. خزرها در همان زمان به دين يهود گرويدند و گفته شده است كه يهوديان «اشكنازي» كه در اروپاي شرقي و نقاط ديگر پراكنده اند از نسل خزرها هستند كه روس هاي «كي افي» آنان را پراكنده ساختند. اعراب مسلمان پس از تصرف ايران درصدد حمله به اروپا از طريق قفقاز بودند كه همين خزرها مانع اين كار شدند. مسلمانان عرب بعداً از طريق جنوب غربي اروپا (اسپانيا) قدم به اين قاره گذاشتند. با اينكه خزرها ديگر وجود نداشتند، روس ها (پس از ايجاد امپراتوري)، از قرن ۱۶ به اين سوي، بر پايه منافع سياسي خود درياي مازندران را «خزر» خوانده اند. يونانيان باستان، اين دريا را به نام قوم ايراني «كسپين كاسپين» ساكن ساحل جنوب غربي آن كه شهر قزوين به نام ايشان است درياي «كسپيان» ناميده بودند كه بين المللي شده است. در قرن جاري هجري سه بار به روزنامه هاي ايران و مؤلفان كتب درسي و معلمان مدارس توصيه اكيد شده است كه خزر را درياي مازندران بگويند و بنويسند، يكبار در ،۱۳۰۷ بار ديگر پس از ملي شدن نفت و از سال ۱۳۳۰ و بار سوم از سال ۱۳۳۵ و تأسيس سازمان هواشناسي و انتشار اخبار پيش بيني وضع هوا در رسانه ها.
www.iranianshistoryonthisday.com

پاسخ به پرسش پزشكي
درباره قهوه و شكلات
دكتر روزنفلد در پاسخ به پرسشي در مورد زيان مصرف قهوه براي قلب گفته است كه اگر از فيلتر گذرانيده شده باشد، مصرف روزانه يك فنجان ايرادي ندارد و اضافه كرده است: در برخي از نقاط اروپا و خاورميانه كه قهوه بدون فيلتر و غليظ به نام قهوه ترك (عثماني) مي خورند به قلبشان زيان وارد مي سازند. مواد زيان آور قهوه بايد با فيلتر (صافي مخصوص) گرفته شود. به علاوه، قهوه به هر شكل آن (شكلات و...) براي زخم معده خوب نيست و اين كه مي گويند مصرف آن به صورت تلخ (تيره) براي جلوگيري از مرض قند نافع است، اين سودبخشي به زيان هايش نمي ارزد و مصرف دو سه فنجان براي اين سوددهي كافي نيست و بيش از آن بايد مصرف كرد. از طريق ورزش، رژيم غذايي و كنترل وزن، بهتر و بدون ضرر مي توان از بيماري قند نوع دوم (بزرگسالان) پيشگيري كرد تا قهوه. همچنين، اين گزارش كه شكلات تيره (بدون شكر) براي قلب نافع است، دقيق نيست و ترديدآميز است زيرا كه برپايه آمار و مقايسه، نه اثبات علمي و لابراتواري، اين نتيجه را داده اند.

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
مدير مسئول : محمود احمدي نژاد
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۴۹۸۳۸۱


داستانك
تصوير
از گرماي هوا خيلي كلافه شده بود. قلم در دست گرفت... به يكباره تمام بدنش لرزيد. تصوير زمستان را به خوبي كشيده بود.
متين سادات پاكدامن

گشتي در دنياي خبرها
تولد نوزاد در توالت
لس آنجلس:يك خانم باردار در آمريكا در توالت منزلش وضع حمل كرد. اين خانم همراه با شوهرش براي زايمان به بيمارستان مراجعه كرد اما پزشكان پس از ۵ ساعت اعلام كردند دردي كه او احساس مي كند، زايمان نيست و مي تواند به خانه برود.اما ۵ دقيقه پس از اينكه آنها به خانه بازگشتند، خانم باردار به توالت رفت و ناگهان نوزادش به دنيا آمد.جالب اين كه شوهر اين خانم مراحل نگهداري از نوزاد را به خوبي انجام داد و در حال حاضر نوزاد و مادر هر دو سالم هستند.
جايزه براي تقويت مغز
بانكوك: دولت تايلند از اين پس به زوج هاي اين كشور كه صاحب اولين فرزند بشوند چند جايزه ويژه اهدا خواهد كرد تا هوش نوزادان تقويت شود.نخست وزير تايلند گفت: مغز انسان دقيقاً مانند CPU يك كامپيوتر است و اگر مغز به درستي پرورش يابد آنگاه بهتر مي تواند كار بكند.اين جوايز ويژه شامل يك كتاب راهنما براي والدين، چند كتاب قصه كودكان و چند اسباب بازي مختلف است كه مغز كودك در حين بازي با آنها تقويت مي شود.
رمز شادابي پوست نخست وزير
لندن: آيا مي دانيد كه راز شادابي پوست صورت توني بلر، نخست وزير انگليس چيست؟ او تقريباً دو برابر خانم هاي انگليسي براي خريد كرم هاي مختلف و آرايشگر هزينه مي كند. براساس يك گزارش منتشر شده، بلر طي ۶ سال اخير در حدود ۱۸۰۰ پوند صرف خريد محصولات بهداشتي و استخدام آرايشگر كرده است در حالي كه يك خانم انگليسي به طور متوسط در سال ۱۹۵ پوند صرف نگهداري از پوست خود مي كند.
كلاهبرداري توسط قرص
رم: يك زوج ايتاليايي به جرم كلاهبرداري دستگير شدند. اين زوج طي ۴ سال از يك خانم ۵۰ هزار يورو كلاهبرداري كردند. آنها مدعي شده بودند كه اين خانم نوزادي به دنيا خواهد آورد كه ضدمسيح خواهد بود اما او براي اين كه از تولد چنين نوزادي جلوگيري كند بايد قرص هاي ۳ هزار يورويي خريداري نمايد تا جنين ضدمسيح سقط شود.
اين خانم خوش باور طي ۴ سال به طور مداوم اين قرص ها را از زوج كلاهبرداري خريداري كرد، اما در نهايت متوجه شد كه فريب آنها را خورده است.
كرم هايي كه پنير مي خورند
واشنگتن: يك خانم ۵۷ ساله با استفاده از كرم پنير از قطع شدن پاي خود جلوگيري كرد. اين خانم كه مبتلا به بيماري ديابت شديد بود به دليل همين بيماري پاي راست خود را از دست داد و پاي چپ او نيز به مرور زمان فلج و بي حس شد. به همين دليل وارد آمدن كوچكترين فشار به پاي وي، باعث ايجاد زخم هاي چركين مي شد.سرانجام يكي از دوستان اين خانم به وي پيشنهاد كرد روي زخم هايش كرم پنير بگذارد. او هم به صورت آزمايشي يك كرم پنير را روي يك زخم چركين گذاشت و روي آن را با چسب و باند پوشاند. پس از دو روز اين خانم باند و چسب را باز كرد و متوجه شد كه طول كرم از ۲ ميليمتر به ۴ ميليمتر افزايش يافته و بخش اعظم چرك زخم نيز محو شده است.

ساعات شرعي
اذان ظهر امروز:ساعت ۱۳و ۱۱ دقيقه
اذان مغرب امروز:ساعت۲۰و ۳۵ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۴ و ۲۸ دقيقه
طلوع آفتاب فردا:ساعت ۶ و ۸ دقيقه

گل و گياه
كامليا
003060.jpg
نام علمي:
Camellia japonica ,Rube scens Major,
خانواده:
THEACEAE
اين واريته داراي گل هاي قرمز پررنگ بوده كه اواسط زمستان تا اواسط بهار ظاهر مي شوند. درختچه اي پرپشت با فرم  هرمي و كند رشد است. برگها بيضوي تا سرنيزه اي شكل به رنگ سبز تيره هستند. جهت كاشت در فضاي باز مناسب است.
نيازها: مكان سايه _ آفتاب، خاك بازهكشي خوب، خنثي تا اسيدي، پس از پايان گلدهي مي توان گياه را هرس فرم نمود. حداقل دماي قابل تحمل آن ۵- درجه سانتيگراد است.
ازدياد:از طريق قلمه هاي نيمه رسيده يا چوب سخت از اواسط تابستان تا اوايل زمستان يا پيوند زدن در آخر زمستان امكان پذير است.
سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران
www.tehranparks.org
tehranparks@tehranparks.org

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
ساعات شرعي
گل و گياه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |