دوشنبه ۳ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۵۶ - Jul 25, 2005
«لافتس رود» آخر فوتبال نيست
تيم ملي فوتبال را در بازي با ژاپن نقد  كنيم
003003.jpg
جهانگير كوثري: «لافتس رود» ورزشگاه اختصاصي كوئينز پارك رنجرز آخر دنيا نيست. نشانه هايي هم از سقوط تيم ملي نديديم. بازي رسمي و قانوني هم نبود. يك ديدار تداركاتي با يك داور محلي براي آزمايش نفرات جواني كه به تيم ملي دعوت شده اند. رسم معمولي كه تمام تيمهاي بزرگ براي بازيهاي تداركاتي انجام مي دهند. شكست تيم ملي در لافتس رود انگار سكوت يورش به تيم ملي را شكست. كوئينز پارك رنجرز تبديل شد به يك تيم دسته سومي و محلي و شكست ما هم شد فاجعه عظيم فوتبال در قاره آسيا! تيم ملي آزمايش شد و در برنامه هاي آمادگي مربي تيم نفراتي داخل تركيب شدند تا از درون آن چهار و پنج بازيكن زبده با توان بين المللي به تيم ملي اصلي بچسبند. نگران اين نوع بازيها و حتي نتايج نبايد شد. بايرن مونيخ سي سال پيش در ايران پنج گل مي خورد، برزيل در آفريقا مي بازد و آلمان به آلباني و حوادث بيشماري در فوتبال مي آيد و فراموش مي شود. بالاخره بايد بهترين هاي ليگ آزمايش مي شدند. برهاني، مبعلي، كاظميان، شكوري، كاظمي، تيموريان، بزيك، منيعي و رجب زاده بايد به بازي گرفته مي شدند تا متوجه شويم، بالاخره مبعلي براي تيم ملي موثرتر است يا زندي. مهدوي كيا در سمت راست راندمان بالايي دارد يا كاظميان. اين بازي نامش تداركاتي است يعني تدارك براي ديدن موقعيت بازيكنان. ثبت نكات مثبت و منفي آنها در پست هاي مختلف. آلمان هم در مونيخ پنج گل از انگليس مي خورد و امروز ده پله  در رده بندي جهاني بالا مي آيد و كلينزمن هم مي شود يكي از بهترين ها در روي نيمكت. قصد دفاع و يا پنهان كردن اشتباهات نيست، اما يك تيم را در شرايط مسابقه بايد ارزيابي كرد و به آن نمره داد. زماني كه مي گوييم شرايط مسابقه يعني آمادگي جسماني، تيم ثابت و توانايي هاي روحي و رواني. براي تيمي كه يك هفته است دور هم گرد آمده اند و بازيكنان تازه وارد دارد نمي توان حكم صادر كرد. اين بازي كلاس خوبي بود، حتما برانكو اهدافي را در اين بازي دنبال مي كرد كه احتمالا به آن رسيده است. ضعف هاي عمده را همگان ديدند و شكل گل خوردن و اشتباهاتي كه در فوتبال امروز بسيار ابتدايي و كاهلانه بود. اين بازي را هم در مسير بازيهاي تداركاتي ايران بايد قرار داد، هشتم و پانزدهم مردادماه هم بايد با ميلوال و پورتموث روبرو شويم، بعد از اين سه بازي و تا آماده شدن براي بازي با ژاپن، تيم ما تيم ديگري خواهد بود. ستونهاي اصلي در اين بازي وجود نداشتند، تيم هم بدون محورهاي شاخص ديگر تيم نيست. بايد اين روز تيم ملي را نيز مي ديديم و كمي هم پيش خودمان نفرات را حلاجي مي كرديم. ما در بازي با ژاپن تيم ملي فوتبال ايران را نقد خواهيم كرد. در يك بازي رسمي، جدي و حريفي توانمند كه قرار است با ما در جام جهاني باشد. قلمها را براي آن روز تيز كنيم.

صنعت نفت حاضر نشد، راه آهن به ليگ برتر راه يافت
ايسنا _ روز گذشته صنعت نفت آبادان در بازي نهايي تعيين شده براي صعود به ليگ برتر در مقابل راه آهن حاضر نشد. ساعت ۱۷ روز گذشته بايد دو تيم صنعت نفت آبادان و راه آهن تهران در ورزشگاه تختي تبريز به مصاف يكديگر مي رفتند و در حالي كه داوران بازي و اعضاي تيم راه آهن در زمين حضور پيدا كرده بودند، اما خبري از تيم صنعت نفت نشد. در نهايت فريدون اصفهانيان داور مسابقه به اتفاق كمك هايش نادر جعفري و حسين كريمي بازي را پايان يافته اعلام كرد.
گفتني است با توجه به قوانين فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) نتيجه اين ديدار به دليل حاضر نشدن تيم صنعت نفت، ۳ بر صفر به سود راه آهن اعلام شد و بدين ترتيب راه آهن بار ديگر به ليگ برتر راه يافت.
پس از اعلام پايان بازي توسط داور مسابقه، بازيكنان راه آهن در قالب دو تيم تقسيم شدند و به بازي پرداختند تا اين گونه تبريز را بدون برگزاري بازي ترك نكرده باشند.
جلال مرادي به عنوان ناظر بازي و جواد ششگلاني نماينده فدراسيون در اين بازي بودند.

تاريخ اعزام ملي پوشان كشتي به مجارستان اعلام شد
گروه ورزشي: محمد رضا طالقاني رئيس  فدراسيون  كشتي  درباره  زمان  اعزام  كاروان  كشتي  ايران  به پيكارهاي  كشتي  قهرماني  بزرگسالان  جهان  در سال  ۲۰۰۵ در بوداپست  مجارستان گفت : تيم  ملي  كشتي  آزاد ايران  روز ۳۱ شهريورماه  و تيم  ملي  كشتي  فرنگي ايران  روز ۴ مهر ماه  عازم  اين  پيكارها خواهند شد.
وي با اشاره  به  اين  كه  سرپرستي  كاروان  كشتي  ايران  اعزامي به  پيكارهاي  جهاني  مجارستان را خودش  به  عهده  خواهد داشت ، اضافه  كرد: در نخستين  اعزام ، تمامي  همراهان از جمله  نمايندگان  ايران  در فيلا، داوران  و پزشك  به  همراه  ملي پوشان  و كادر فني  تيم  ملي  كشتي  آزاد عازم  بوداپست  خواهند شد.
طالقاني  گفت : برنامه  پيكارهاي  كشتي  قهرماني  بزرگسالان  جهان  در مجارستان  به  اين  ترتيب  است  كه  اول  كشتي گيران  آزاد كار به  روي  تشك  خواهندرفت  و سپس  مسابقه هاي  كشتي  فرنگي  برگزار خواهد شد.

تيم واليبال جوانان چين به تهران نمي آيد
خبرنگار همشهري: سفر تيم واليبال جوانان چين به تهران انجام نخواهد شد. سعيد درخشنده دبير فدراسيون واليبال دليل نيامدن چيني ها را ناشي از نبود بليت پرواز براي چيني ها از تهران به پرتغال ذكر كرد. ظاهراً با وجود تركتازي كشورهايي مثل ايران و هند در واليبال نوجوانان و جوانان آسيا هنوز هم مدعيان سنتي و چشم بادامي از برج عاج پايين نيامده و براي خود امتيازات خاصي طلب مي كنند. خوب است كه چيني ها جايي در جمع نمايندگان اعزامي آسيا به مسابقات جهاني هند ندارند وگرنه معلوم نبود به جز نبود بليت تهران به ليسبون چه خواسته ديگري از ما داشتند. جالب آنكه خود چيني ها با اصرار بسيار خواهان بازي با جوانان ايران شدند و هزينه هاي بليت و اقامت را هم قرار بود خودشان بپردازند.

ايران _ عربستان قبل از ژاپن در مالزي
گروه ورزشي:تيمهاي ملي فوتبال ايران و عربستان ديدار دوستانه اي در تاريخ ۲۰ مردادماه در پايتخت مالزي برگزار مي كنند.به گزارش روابط عمومي فدراسيون فوتبال، اين ديدار دوستانه، روز پنجشنبه ۲۰ مردادماه در شهر كوالالامپور پايتخت كشور مالزي برگزار خواهد شد. تيم كشورمان پس از اين ديدار مستقيما عازم ژاپن مي شود تا خود را براي ديدار با تيم ملي آن كشور آماده كند. ديدار تيمهاي ژاپن و ايران در چارچوب مرحله مقدماتي جام جهاني ۲۰۰۶ روز ۲۶ مردادماه برگزار خواهد شد، اين ديدار جنبه تشريفاتي خواهد داشت زيرا پيش از اين هر دو تيم، جواز حضور در مسابقات جام جهاني سال آينده را دريافت كرده اند.

فيگو نيمكت نشيني در رئال را به رفتن ترجيح داد
003000.jpg
لوييس  فيگو هافبك  پرتغالي  باشگاه  رئال  مادريد اظهار داشت  با اينكه  مي داند بايد نيمكت نشين  باشد و به  ندرت  در تركيب  اصلي  راه  خواهد يافت  اما مايل  است  تا پايان  قراردادش  در عضويت  اين  تيم  اسپانيايي  بماند.به  گزارش  خبرگزاري  رويترز از پكن ، فيگو هنوز يك  سال  ديگر با رئال مادريد قرارداد دارد اما نام  وي  در فهرست  فروش  به  چشم  مي خورد.وي  در ديدار روز شنبه  تيم  رئال  مقابل  تيم  بيجينگ  گو چين  به  عنوان جانشين  وارد زمين  شده  و گل  برتري  رئال  را از روي  نقطه  پنالتي  به ثمررساند.

مرادي و اماني دوندگان طلايي ايران در مجارستان
002997.jpg
گروه ورزشي: در مسابقات دووميداني جايزه بزرگ كشور مجارستان كه روز گذشته با  ۲۱۲ ورزشكار از هفده كشور جهان در شهر «پورت وست پرن» مجارستان آغاز شد سجاد مرادي در دوي ۸۰۰ متر به مدال طلا دست يافت و در دوي ۵ هزار متر نيز روح الله اماني دومين طلايي ايران شد. در اين ماده بياض پورممي ديگر ورزشكار كشورمان عنوان سومي را به خود اختصاص داد.
در رشته پرتاب نيزه هم مهدي روايي با كسب ركورد  ۸۱/۶۸ متر به مدال نقره رسيد. در اين رشته ورزشكار كشور مجارستان با ركورد۹۱/۸۰ ضمن كسب ركورد ورودي براي مسابقات جهاني فنلاند به مدال طلا نيز دست يافت.در رشته پرتاب وزنه علي سياح با ركورد ۷۲/۱۶ متر در مكان سوم قرار گرفت. در پرتاب چكش نيز احسان پورآقا كوچك با ركورد ۰۸/۵۷ متر به مدال برنز رسيد. در اين رقابت نيز پرتابگران كشورهاي اسلواكي و مجارستان به مدال هاي طلا و نقره دست يافتند.

انتقاد صنامي ها از مديران سازمان تربيت بدني
صنام و مديرانش از اينكه به عنوان قهرمان واليبال باشگاههاي آسيا به مراسم تجليل از قهرمانان دعوت نشدند، هنوز در هر محفلي از مسؤولان سازمان تربيت بدني انتقاد مي كنند. داورزني مديرعامل سابق و مصطفي كارخانه سرمربي تيم واليبال باشگاه صنام مي گويند، زحمت آماده  سازي بازيكنان براي موفقيت در تيم ملي روي دوش باشگاههاست و آن وقت به هنگام تقدير و تشويق چشم ها را بر روي دست اندركاران تيم هاي باشگاهي مي بندند. در كجاي دنيا با تيم ها و مديران باشگاهها اين چنين رفتار مي شود؟ ما كه هنوز نفهميديم چرا دعوت نشديم؟!

اصفهان قهرمان بسكتبال دانش آموزان ايران
گروه ورزشي:تيم  بسكتبال  دانش آموزي  استان  اصفهان  مقام  اول  مسابقه هاي  بيست  و سومين  دوره  رقابتهاي  ورزشي  قهرماني  دانش آموزان  ايران  در كرج  را كسب  كرد.
در ديدار نهايي  اين  مسابقه  كه  روز يكشنبه  در سرسراي  كوثر كرج  برگزار شد، تيمهاي  تهران  و سمنان  به  ترتيب  دوم  و سوم  شدند.اين  رقابتها با حضور ۱۱ تيم  از استانهاي  مختلف  به  مدت  يك  هفته  با حدود۳۲ بازي  انجام  شد.بيست  و سومين  دوره  رقابتهاي  ورزشي  دانش آموزان  ايران  در پنج  رشته  ژيمناستيك ، شنا، فوتسال ، بسكتبال  و آمادگي  جسماني  با حضور ۱۴۷ تيم  و يك هزار و ۷۳۵ ورزشكار، مربي ، سرپرست ، كادر فني  و اجرايي  از ۲۸ تيرماه  در كرج  و شهريار آغاز شد و تا امروز دوشنبه  ادامه  دارد.

ليگ وزنه برداري به تعويق افتاد
گروه ورزشي:نهمين دوره ليگ وزنه برداري كشور براي چندمين بار با درخواست باشگاه هاي حاضر در ليگ و يوردان گئورگي ايوانف سرمربي تيم هاي ملي وزنه برداري به تعويق افتاد!
نهمين دوره ليگ وزنه برداري باشگاه هاي كشور كه قرار بود از امروز در سه شهر تهران، اهواز و مشهد برگزار شود، به دلايل ياد شده به تعويق افتاد
بدين ترتيب بنابر تصميم مسئولان فدراسيون وزنه برداري و مسئولان برگزاري ليگ روز دوشنبه ۱۷ مرداد اولين هفته ليگ خواهد بود و مسابقات هفته نخست به آخرين هفته موكول خواهد شد.

دومين مدال طلاي ايران در تيراندازي جايزه بزرگ
ايرنا: «رضا زماني  نژاد» تيرانداز باكمان  رشته  كامپوند روز يكشنبه  با پيروزي  بر رقيبان  ميانماري  و مالزيايي ، دومين  مدال  طلاي  جايزه  بزرگ  آسيا را بدست  آورد.
وي  با اقتدار و پيروزي  بر ساير رقيبان  خود در مسافت  ۷۰ متر به  مقام نخست  رسيد و بر كرسي  اول  قهرماني  ايستاد.

پيروزي نمايندگان شطرنج ايران در آلمان
گروه ورزشي:احسان قائم و الشن مرادي دو استاد بزرگ بين المللي شطرنج كشورمان با پيروزي جشنواره و تورنمنت آزاد درسدن آلمان را آغاز كردند.
به گزارش روابط عمومي فدراسيون، جشنواره شطرنج ZMD آلمان با حضور ۳۴۰ شطرنج باز از عصر روز شنبه يكم مرداد ماه در شهر درسدن اين كشور به روش سوئيسي حذفي در ۹ دور آغاز شد و طي آن نمايندگان اعزامي فدراسيون شطرنج دور نخست مسابقات را با پيروزي پشت سر گذاشتند. گفتني است در اين مسابقات ۱۱ استاد بزرگ بين المللي شطرنج حضور دارند و در مجموع ۲۸۰۰۰ يورو جايزه نقدي اين مسابقات به نفرات برتر اين دوره اهدا مي شود. همچنين در حكمي از سوي رئيس  فدراسيون شطرنج محسن توكليان به عنوان مدير روابط عمومي اين فدراسيون منصوب و مشغول بكار شد.

رونالدو خداحافظي از تيم ملي را تكذيب كرد
گروه ورزشي:«رونالدو» مهاجم  باشگاه  رئال  مادريد اسپانيا، اخبار منتشره  در رسانه هاي  اين  كشور مبني  بر خداحافظي  از تيم  ملي  فوتبال  برزيل  پس  از پايان  رقابت هاي  جام  جهاني  ۲۰۰۶ را تكذيب  كرد. وي  ضمن  تكذيب  اين  شايعات  تصريح  كرد همچنان  به  بازي  براي  تيم  كشورش  ادامه  خواهد داد.وي  گفت : من  هرگز مطالبي  را كه  در رسانه هاي  اسپانيا منتشر شده ، نگفته ام .حرف هاي  من  تحريف  شده  است  و اصلا هيچوقت  نگفته ام  كه  بعد از جام جهاني  از فوتبال  ملي  كناره گيري  مي كنم .مهاجم  باشگاه  رئال  ادامه  داد: تيم  ملي  برزيل  بخشي  از زندگي  من  است  همانطور كه  فوتبال  است .من  حتي  هنوز به  خداحافظي  از فوتبال  فكر نكرده ام  و نمي دانم  در آينده  چه  خواهم  كرد اما دست  كم  مطمئنم  تا وقتي  در سطح  باشگاهي  بازي  كنم ، براي  تيم  ملي  كشورم  هم  بازي  خواهم  كرد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |