دوشنبه ۳ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۵۶ - Jul 25, 2005
آينده صنعت بازي هاي كامپيوتري
بازي هاي آنلاين دگرگون مي شوند
003027.jpg
گروه انفورماتيك-اميربهادري نژاد:تعداد كاربران اينترنت و كاربران بازي هاي كامپيوتري به موازت يكديگر افزايش يافته اما در حال حاضر بزرگترين چالش پيش روي توليد كنندگان بازي هاي كامپيوتري دريافت پول و جذب كاربران اتفاقي است كه به صورت تفريحي به بازي هاي كامپيوتري مي پردازند.
بسياري از كاربران اتفاقي حاضرند براي انجام بازي هاي كامپيوتري با ديگر كاربران پول بپردازند.
به همين دليل عرضه كنندگان خدمات آنلاين مي خواهند از اين طريق درآمد كسب كنند تا شايدجبران قيمت ارزان بازي هاي كامپيوتري جبران بشود .با توجه به افزايش خطوط اينترنت پر سرعت و همچنين كنسولهاي جديد كه امكان با زيهاي آنلاين را مقدور مي سازد پيش بيني مي شود تا يكسال ديگر تعداد كار بران بازي هاي آنلاين به ميزان قابل توجهي افزايش يابد.
از چندي پيش شركت مايكروسافت قابليت اتصال آنلاين كنسول بازي ايكس باكس را برقرار كرد و دو شركت سوني و نينتندو نيز در اين مسير گام برداشته اند.
به عبارتي ديگر بسياري از عرضه كنندگان بازي هاي كامپيوتري آينده را متعلق به با زيهاي آنلاين مي دانند.
به عنوان مثال يك بازي كامپيوتري كه بيش از ۱۰ سال قدمت داشت پس از اينكه آنلاين شد تعداد مشتريانش به ۲۰۰ هزار نفر افزايش يافت.اين تعداد كاربر هر ماه در دو ميليون مسابقه شركت مي كنند.
يك كارشناس در مورد فوايد بازي هاي انلاين مي گويد:بازي هاي آنلاين باعث نزديكي جوامع به يكديگر مي شود و كاربران در هر لحظه از شبانه روز مي توانند با ساير كاربران به رقابت بپردازند.
همين كارشناسان پيش بيني مي كنند كه بيشترين رشد بازي هاي كامپيوتري در بخش بازي هاي آنلاين باشد.اخيرا يك شركت عرضه كننده خدمات كامپيوتري شبكه بازي هاي آنلاين تاسيس كرده كه در اين شبكه بيش از هزار بازي متنوع وجود دارد. البته كاربران تنها با خطوط اينترنت پر سرعت مي توانند به آن دسترسي داشته باشند.با اين حال هنوز مشخص نيست كه آيا كاربران اتفاقي حاضر به پرداخت پول براي ورود به شبكه خواهند بود يا خير.
هر ماه بيش از ۲۳ ميليون نفر از سايت بازي ياهو به صورت رايگان بازديد مي كنند كه ياهو از طريق آگهي ها براي خود درآمد زايي مي كند.البته كاربران ياهو براي مدت زمان محدودي قادر به انجام بازي هاي آن لاين خواهند بود و براي انجام بازي كامل مي توانند آنرا به صورت آنلاين خريداري بكنند. در همين حال برخي از كارشناسان پيش بيني مي كنند كه در نهايت خريد بازي هاي كامپيوتري منسوخ شود و كاربران با پرداخت حق عضويت ناچيز به بازي بپردازند.در اين صورت ديگر توليد كنندگان بازي هاي كامپيوتري نمي توانند در اوج بازي آنلاين كاربران، بازي را متوقف كرده و از كاربر درخواست پول كنند.در يك كلام در حوزه بازي هاي كامپيوتري انقلابي بزرگ در راه است.

يافته هاي  تازه  درباره  آب  و هواي  مريخ  در گذشته
بررسي  ويژگي هاي  شيميايي  شهاب سنگ هاي  مريخي  نشان  مي دهد اين  سياره  در مدت  ۴ ميليارد سال  گذشته  عمدتاً در دماي  زير صفر قرار داشته  و به  ندرت  دماي  آن  به  بالاتر از صفر مي  رسيده  است .
به  گزارش  پايگاه  اينترنتي  بي  بي  سي ، دانشمندان  آمريكايي  مي گويند مطالعات  مشخص  كرده  است  قطعه  شهاب  سنگ  مريخي  اي  ال  اچ  در مدت  حدود۴ ميليارد سال  عمر خود بيش  از يك  ميليون  سال  دماي  آن  بيشتر از نقطه  انجماد آب  نبوده  است .
با وجود اين  كه  هم  اكنون  دماي  متوسط  منطقه  استوايي  مريخ  حدود ۵۵ درجه  سانتي گراد زير صفر است.  بسياري  از دانشمندان  بر اين  باورند كه  اين  سياره  زماني  به  حدي  گرم  بوده  است  كه  جريان  آب  روي  سطح  آن  برقرار بوده  است  و از اين  رو احتمالاً حيات  نيز در آن  هنگام  در اين  سياره  وجود داشته  است .
  گفتني  است  هم  اكنون  شواهد بسياري  نظير آثاري  از بستر رودخانه ها در سطح  مريخ  بدست  آمده  است  كه  از وجود جريان  آب  در سطح  سياره  سرخ  در گذشته  خبر مي دهد.

خطر نيكوتين براي نوجوانان
گروه دانش _ مرتضي  اسلام زاده: پژوهشگران و محققان دانشگاه هيوستون پس از تحقيقات فراوان به اين نتيجه رسيده اند كه نوجوانان و جوانان زير ۲۱ سال بسيار سريعتر نسبت به افراد بزرگسال به سيگار معتاد مي شوند. زيرا بدن آنها در برابر نيكوتين موجود در سيگار مقاومت بسيار كمتري نسبت به افراد بزرگسال نشان مي دهد.
اين گزارش در ادامه مي افزايد هر چقدر كه نيكوتين بيشتر وارد ريه شود تمايل شخص براي استعمال سيگار را افزايش مي دهد تا آن جا كه متأسفانه شخص سيگاري را به آستانه مرگ مي فرستد.
تحقيقات پژوهشگران نشان مي دهد كه نوجوانان عمدتا سيگار را به عنوان يك آزمايش آغاز مي كنند، آزمايشي كه از عواقب وخيم و مرگبار آن اطلاعي ندارند و متأسفانه پس از اين آزمايش مرگبار به نيكوتين معتاد خواهند شد. متأسفانه نوجوانان از اين موضوع آگاهي ندارند كه اثر نيكوتين در آنها به مراتب مخرب تر و زيان بارتر از افراد بزرگسال است و نوجواناني كه خود را به سيگار آلوده مي كنند و معتاد به نيكوتين مي شوند در واقع دوران زندگي خود را كوتاه مي كنند. روزانه شش هزار كودك و نوجوان كه كمتر از هجده سال دارند براي اولين بار شروع به استعمال سيگار مي كنند و ۴۸ درصد مرگ و مير ناشي از اعتياد به سيگار متعلق به افراد زير سي سال است.

نسخه ارزيابي پلي استيشن ۳
گروه انفورماتيك- پرهام يوسفي مهر: بخش سرگرمي هاي كامپيوتري شركت SONY با توليد نرم افزار و سخت افزار جديدي در ارتباط با بازي هاي كامپيوتري اميد دارد كه دستگاه متفاوتي در عرصه سرگرمي وارد بازار كند.
به گزارش PC World شركت SONY نسخه اوليه اين دستگاه را با كمي تفاوت براي ارزيابي هاي اوليه آماده كرده است. تفاوت اين نسخه با نسخه اصلي كه در اوايل سال آينده ميلادي عرضه خواهد شد در پردازشگر آن است.
نسخه اصلي اين دستگاه داراي پردازشگر بسيار قدرتمند ي است كه توان ۲/۳ گيگا هرتز بر ثانيه است كه Cell ناميده مي شود. كارت گرافيك اين دستگاه ساخت مشترك شركت سوني و انويدا است كه قدرت فوق العاده اي در ارائه تصاوير واقعي دارد.

پايگاه داده هاي يك دانشگاه مورد هجوم قرار گرفت
گروه انفورماتيك- محمدتقي رسولي: پايگاه داده هاي اطلاعاتي يكي از دانشگاه هاي جنوب كاليفرنيا (usc) مورد هجوم هكرها قرار گرفت و اطلاعات نزديك به ۲۷۰ هزار نفر به سرقت رفت. اين اطلاعات شامل اطلاعات شخصي و كد ملي امنيتي دانشجويان جديد و قديمي دانشگاه بود.
حفره اي كه در نرم افزار آن لاين دانشگاه وجود داشت باعث گرديد كه اطلاعات و ركوردهاي زيادي به سرقت رود و ركوردهاي ناشناس زيادي به پايگاه داده هاي دانشگاه اضافه شود كه مشكلات زيادي را ايجاد نموده است.
مقامات دانشگاه از ذكر جزئيات اين سرقت و افرادي كه اطلاعات آنها به سرقت رفته خودداري كردند ولي به نظر اطلاعات تمام دانشجويان توسط هكرها خوانده شده است ولي مسئول مستقيم اين نرم افزار ادعا دارد كه با توجه به ساختار آن امكان دانلود كل داده ها وجود نداشته و هكرها به صورت اتفاقي بعضي از ركوردها را خوانده اند. از زمان سرقت اطلاعات، دانشگاه سايت خود را متوقف كرده و به تمام كساني كه اطلاعات شان در پايگاه داده ها بوده هشدار داده است. مسئولين دانشكده نمي دانند چه ركوردهايي خوانده شده است.
طبق قانون آمريكا، مسئولين دانشگاه مي بايست بلافاصله پس از اطلاع از سرقت اطلاعات افراد، به آنها اطلاع دهند.

نتايج جستجوهاي كاربران اينترنتي
گروه انفورماتيك _ علي اصغر محمدي: تحليلگران اينترنت معتقدند كه كاربران شاهراه جهاني اطلاعات از هدف اوليه طراحان آن كه اطلاع رساني به هنگام و جامع بود منحرف شده اند.
نتايج يك تحقيق نشان مي دهد كه كاربران اينترنتي بيش از همه به دنبال تصاوير هنرپيشه ها و شخصيت هاي معروف هنري و ورزشي همچنين راه هاي تقلب و رمز بازي هاي رايانه اي هستند. كارشناسان اعتقاد دارن۲د با اين كه اين رسانه در جهت تكامل گام هاي بلندي برداشته است ولي كاربران آن عمدتا در جستجوي چيزهايي پيش پا افتاده اند.
بررسي واژگان مورد جستجوي كاربران ۲مي دهد كه اسامي هنرپيشه ها جزو پرجوينده ترين كلمات است و اكثر كاربران به دنبال هرزه نگاري ها هستند.
همچنين از كلمات پرجوينده  در اينترنت مي توان از «تقلب ها ي پلي استيشن ۲» و تقلب هاي ايكس باكس و( دستگاه بازي رايانه اي ساخت سوني و مايكروسافت)نام برد و تصنيف هاي موسيقي در مقام سوم جستجوها و طنز و لطيفه در مكان هشتم قرار دارد.
به گفته يكي از كارشناسان ،حتي كاربران هنگامي كه به دنبال هرزه نگاري ها، موسيقي و تقلب نيستند به بي راهه هاي مضحكي مي روند به طوري كه گوگل دهمين واژه محبوب در ميان كلمات پرجوينده است به عبارت ديگر كاربران در يك موتور جستجوگر به دنبال موتور جستجوي ديگري هستند.

قانون جديدي كه از اينترنت ماليات مي گيرد
يكي از قانون گذاران دموكرات ايالات متحده قصد دارد با پيشنهاد كردن ماليات ۲۵ درصدي بر روي فونوگرافي اينترنت و شروط جديد براي وب سايت هاي بزرگسالان به جلوگيري از تماشاي آنها توسط كودكان كمك كند.
به گزارش ايسنا، مبالغ جمع آوري شده از اين قانون در جهت اجراي قانون و حمايت از كودكان نسبت به جرايم مرتبط با اينترنت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
همچنين براساس لايحه  قانوني مذكور، قوانين جديدي وضع خواهد شد كه طي آن وب سايت ها بايد ثابت كنند كه ارتباطشان تنها با بزرگسالان انجام گرفته است.

فعاليت رسمي انجمن مجازي روابط عمومي ايران
نايب رييس انجمن روابط عمومي ايران گفت: انجمن مجازي روابط عمومي از دهم مرداد ماه به صورت رسمي فعاليتش را آغاز خواهد كرد.
«ميرزابابا مطهري نژاد» در گفت وگو با ايسنا، با بيان اين مطلب اظهار داشت: اين انجمن واحدهاي حقوقي و افراد حقيقي روابط عمومي را به عضويت مي پذيرد و براي هر يك از آن ها صندوق پست الكترونيكي و صفحه  اطلاعات پيش بيني مي كند و به سايت هاي سازمان ها نيز قابل لينك شدن است. وي خاطرنشان كرد: رسانه ها و افراد مختلف با مراجعه به اين انجمن مي توانند ارتباط فعال خود را با واحدهاي عضو برقرار كنند.

تقويت وجود علائم  حيات  در بزرگترين  قمر زحل
پژوهشگران  مي گويند وجود گاز متان  به  عنوان  يكي  از تركيبات  آلي  مرتبط  با حيات  مي  تواند احتمال  وجود حيات  در تيتان  بزرگترين  قمر سياره  زحل  را تقويت  كند.
برخي  از دانشمندان  احتمال  مي دهند منشاء گاز متان  كه  پنج  درصد جو تيتان  را تشكيل  مي دهد از متانوژن ها يا ميكروب هاي  توليد كننده  متان  باشد.به  باور اين  دانشمندان ، متانوژن هاي  تيتان  به  جاي  اكسيژن  از هيدروژن  تنفس  مي كنند و غذاي  آنها مولكول هاي  آلي  نظير استيلن  ، اتان  يا مولكول هاي  پيچيده  تولين  است .

چين از همكاري با تايوان براي جلوگيري از جرائم اينترنتي
خودداري كرد
گروه انفورماتيك:به گفته يك سخنگوي وزارت دادگستري تايوان، به رغم اميدهاي اين كشور در مورد همكاري در جهت توقف جرايم اينترنتي، چين مجددا"طرح اخير پيشنهادي تايوان را در يك نشست كاري در گردهمايي اپك (APEC) در اين زمينه رد كرد.
به گزارش سرويس بين الملل ايسنا، طبق اظهارات رسمي اين وزارتخانه يك مقام ارشد از اداره  بازرسي جرايم كه در نشست گروه كاري مخابرات و اطلاعات اپك در اواخر ماه گذشته در سئول شركت كرده بود از هيات هاي نمايندگي چيني براي همكاري آن ها در اين زمينه درخواست كرد اما طرف چيني تمايل چنداني نشان نداد و از كمك به تايوان براي جلوگيري از ارتكاب به جرايم اينترنتي از جانب هكرها شانه خالي كرد.
بررسي ها نشان مي دهد كه ظاهرا بيشتر اين جرايم از طريق بازي هاي رايانه اي صورت مي گيرد. لازم به ذكر است كه هم اكنون چين از منابع اصلي تخلف اينترنتي در تايوان به شمار مي رود.

آغاز شمارش  معكوس  براي  پرتاب  فضاپيماي  ديسكاوري
گروه دانش :شمارش  معكوس  براي  پرتاب  فضاپيماي  ديسكاوري  به  فضا آغاز شد.
به  گزارش  شبكه  تلويزيوني  رويتر، قرار است  اين  فضاپيما روز سه  شنبه  براي  پيوستن  به  ايستگاه  فضايي  بين المللي  به  فضا پرتاب  شود.
اين  دومين  بار است  كه  سازمان  فضايي  ناسا سعي  مي كند تا ديسكاوري  را به  فضا پرتاب  كند. تلاش  ده  روز قبل  ناسا براي  پرتاب  ديسكاوري  دو ساعت  پيش  از پايان  شمارش  معكوس  به  علت  دريافت  ا طلاعات  اشتباه  از حسگرهاي  مخزن  سوخت  متوقف  شد.اين  فضاپيما قرار است  هفت  فضانورد را به  ايستگاه  فضايي  بين المللي  منتقل  كند.گفتني  است  مأموريت  هاي  فضاپيماهاي  رفت  و برگشت  آمريكا از زمان  انفجار در فضاپيماي  كلمبيا تاكنون  متوقف  شده  است .

۱۲۰ ساعت آموزش لينوكس در سايت لينوكس فارسي
۱۲۰ ساعت آموزش لينوكس به طريق آموزش مجازي بزودي در سايت www.farsilinux.org قرار مي گيرد.
دكتر «محمد خوانساري» در گفت وگو با ايسنا، با اعلام اين خبر، افزود: علاوه بر دسترسي كاربران از طريق سايت به اين برنامه  آموزشي، قرار است برنامه  مذكور برروي CD پياده سازي شده، در اختيار عموم قرار گيرد. وي، افزود: در اين راستا، ۲۴ درس مبتني بر رايانه به شكل CD آماده شده است كه در دو هفته  آينده به بازار ارائه مي شود. خوانساري درباره  تأمين اعتبار پروژه  لينوكس فارسي، تصريح كرد: تا كنون هيچگونه تأمين اعتباري براي سال جديد پروژه  لينوكس از سوي شوراي عالي اطلاع رساني و شوراي عالي انفورماتيك در نظر گرفته نشده است و تنها بودجه اي براي فعاليت هاي مديريتي، فرهنگ سازي و فني كه دانشگاه صنعتي شريف در يكسال گذشته انجام داده است پرداخت خواهد شد.

بانك ژن راه اندازي مي شود
مديركل دفتر فناوري اطلاعات سازمان تحقيقات و آموزش كشاورزي گفت: به منظور ايجاد ساختار منظمي براي ژن ها و دسترسي آسان به آنها براي انجام مطالعات و تحقيقات در اين زمينه بانك ژن راه اندازي مي شود.
دكتر «محمدرضا مقيمي» در گفت وگو با ايسنا، با بيان اين مطلب گفت: به دليل اينكه تعداد ژن ها بصورت نجومي و تصاعد هندسي در حال افزايش است و هر روزه نيز قابل تكثير مي باشد نگهداري از آنها مشكل است به همين منظور اين بانك راه اندازي شد و اين پروژه فعلا فاز مطالعاتي خود را سپري مي كند. مديركل دفتر IT سازمان تحقيقات و آموزش كشاورزي ابراز داشت: براي انجام اين پروژه با چند دانشگاه مذاكراتي انجام شده و به احتمال زياد پيمانكار نهايي دانشگاه زنجان خواهد بود.

افزايش كاربران دستگاه ضبط ويديويي ديجيتالي
در سال جاري در كشور آمريكا ميزان كاربران دستگاه ضبط ويديويي ديجيتالي با افزايش همراه بوده است به طوري كه در بين ماه ژوئن سال ۲۰۰۴ تا ماه ژوئن سال ۲۰۰۵ ميزان خانوارهايي كه داراي اين دستگاه هاي ويديويي هستند دو برابر شده است.
ميزان دارندگان دستگاه هاي DVR در ماه ژوئن سال جاري ۸ درصد اعلام شده است و اين در حاليست كه در ماه ژوئن سال گذشته اين ميزان ۳ درصد بوده است. افراد علاقه بسياري به ضبط برنامه هايي دارند كه موفق به تماشاي آن نمي شوند.

بررسي راه اندازي شبكه  تلويزيوني IT در مجلس
دبير انجمن فناوري اطلاعات جوانان كشورگفت: موضوع راه اندازي و تاسيس اولين شبكه  تلويزيوني فناوري اطلاعات در كشور و حتي خاورميانه در مجلس بحث و بررسي مي شود.
«محمد حاجيلي»به ايسناگفت : هدف اصلي از اين شبكه كه در حال صدور مجوز است را فرهنگ سازي، توليد محتوا و آموزش در حوزه  IT كشور عنوان كرد و گفت: يكي از بحث هاي مهم توسعه  هر كشوري بحث IT است كه اين موضوع در قالب يك شبكه  تلويزيوني كه عمده  بخش هاي آن به آموزش در قسمت هاي مختلف IT مي پردازد انجام خواهد شد.

دانش انفورماتيك
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |