چهارشنبه ۵ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۵۸ - Jul 27, 2005
دكتر احمدي نژاد رئيس جمهور منتخب در جلسه شوراي شهر تهران:
دولت ،پشتيبان قطعي شوراها خواهد بود
003255.jpg
عكس : عليرضا بني علي
گروه شهري: شوراي اسلامي شهر تهران ديروز طي مراسمي از دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهور منتخب به خاطر خدمات ۲ساله وي در دوران تصدي شهرداري تهران تجليل و قدرداني كرد.
مهندس مهدي چمران در جلسه علني شوراي شهر كه دكتر احمدي نژاد نيز حضور داشت با اشاره به روند شكل گيري و روي كارآمدن شوراي شهر دوم و انتخاب شهردار تهران گفت: روزهاي سختي را كه گفته مي شد كلان شهر تهران را اين افراد نمي توانند اداره كنند بلكه افراد خاصي قادر به اداره اين شهر هستند، به خاطر مي آوريم.
وي افزود: به هر حال با لطف خداي بزرگ و همت دوستان در شهرداري و تلاش آقاي احمدي نژاد و حمايت هاي بي شائبه شوراي شهر اين مجموعه توانست نمونه كارآمدي از خدمتگزاري توأم با صداقت، سلامت و اميد را به مردم تهران و سراسر كشور ارايه دهد.
چمران تصريح كرد كه اين خدمتگزاري معطوف به تهران نشد بلكه سراسر كشور را فرا گرفت و حتي آوازه آن به خارج از مرزها نيز سرايت كرد و در مسافرتي كه بنده به كشور لبنان داشتم اعضاي شوراي شهرهاي لبنان از ما مي خواستند در باره علل پيشرفت امور شهر تهران براي آنها توضيح بدهيم.
رئيس شوراي شهر گفت: اكنون آن دوران سخت گذشت و مردم خوب شهر تهران در مسير يك اطلاع رساني صحيح شاهد افزايش خدمات رساني بوده اند.
وي گفت: حدود ۸ سال قبل با سرمايه اي حدود ۷ ميليارد تومان روزانه تنها ۲۵۰ تن زباله تهران بازيافت مي شد كه اين امر به دليل انباشت زباله ها محيط نامساعدي را به وجود آورده بود ولي طي يك سال و نيم گذشته با اعتباري حدود ۲ ميليارد تومان اكنون روزانه ۶ هزار تن زباله ها پايتخت بازيافت مي شود.
وي گفت: اين خدمات  رساني بر مردم پوشيده نماند و به ساير نقاط كشور نيز سرايت كرد و ما توانستيم از همين شوراي شهر تهران فردي را به عنوان رئيس جمهور معرفي كنيم كه مورد اقبال عمومي واقع شود و اين موجب افتخار ماست.
چمران با بيان اينكه شوراي شهر و شهرداري طي ۲ سال گذشته با مشكلات فراواني رو به رو بوده اند گفت: در اين مدت درگيري هاي فراواني پيش روي ما وجود داشت اما با همه اينها با صبر و بردباري و بحث منطقي و درست به نتيجه اي كه مي خواستيم رسيديم ولي با اين حال تا وضع ايده آل فاصله داريم و نبايد در كارها به وضع فعلي راضي باشيم.
در اين مراسم همچنين دكتر احمدي نژاد رئيس جمهور منتخب خطاب به اعضاي شوراي شهر گفت: حضور در كنار شما عزيزان يادآور يكي از پرنشاط ترين دوران عمرم بوده و خواهد بود.وي گفت: در اين مدت آرزوهاي فراواني به واقعيت پيوست و آرزوهاي فراواني نيز وجود دارد كه انتظار داريم با وجود شوراي شهر تهران به واقعيت بپيوندد.
احمدي نژاد دومين دوره شوراي شهر تهران را لطف ويژه و هديه الهي به مردم تهران دانست و گفت: شوراي شهر تهران متشكل از عناصر مؤمن، متخصص، دلسوز و پاك است و اين هديه الهي فرهنگ مديريت در كشور را تغيير داد و يك تحول اساسي در مديريت و نحوه خدمت رساني ايجاد كرد و همه ما مديون اين خدمت بزرگ و كار عظيم شوراي شهر هستيم.
رئيس جمهور منتخب همچنين با يادآوري روزهاي سخت شورا و شهرداري گفت: اعضا بدون توجه به فضاهاي كاذب سياسي و دسته بندي هاي مخرب وارد عرصه خدمتگزاري شدند و من تقريبا ۳ سال قبل شاهد بودم كه چه فشارهاي سنگيني به آنها وارد مي شود. يعني زماني كه قصد داشتند فردي را براي شهردار تهران انتخاب كنند و اين فشارها در طول ۲ سال نيز ادامه داشت.وي افزود: در اين مدت جبهه بندي سنگين مقابل شوراي شهر شكل گرفت ولي شورا به خاطر اخلاص، معنويت و پاكي استوار ماند و به مردم خدمت كرد.
وي با اشاره به ضرورت همكاري شهرداري با شوراي شهر گفت: در طول اين ۲ سال، شوراي شهر بهترين يار من بود و در جريان تصميمات وقتي به شورا مراجعه مي كردم، تصميمات عميق تري گرفته مي شد.
وي خطاب به اعضاي شوراي شهر گفت: به شما و شهردار آينده توصيه مي كنم قدر فرصت خدمتگزاري را بدانيد و مصمم تر از گذشته در خدمت مردم باشيد.
احمدي نژاد گفت: از اوايل انقلاب تاكنون كارهاي بسياري در تهران انجام شده است ولي كارهاي زيادي نيز باقي مانده است كه بايد انجام شود. وي افزود: تهران مركز جمهوري اسلامي ايران است و از اين رو ، بايد به عنوان الگو نه فقط براي كشور بلكه براي جهان باشد.
003249.jpg
احمدي نژاد همچنين گفت: انسجام دروني خود را حفظ كنيد زيرا زماني اعضاي يك مجموعه موفقند كه همدل باشند.
رئيس جمهور منتخب گفت: قدر چنين شورايي را بدانيد و مطمئن باشيد كه نقطه اتكاء شما شوراي شهر تهران است كه نماينده و زبان و فريادگر خواسته هاي مردم است، از اين بعد نيز بهتر از گذشته كارها را انجام دهيد.
احمدي نژاد افزود: سلامت سازماني را به شدت مراقبت كنيد زيرا سيستم اداري در مقابل فساد بسيار آسيب پذير است، مبادا اين موضوع را كوچك بگيريم. بخصوص شهرداري كه بيشترين سر و كار را با مردم دارد و گردش مالي آن زياد است. يكي از كارهاي شما بايد مراقبت هميشگي باشد.
رئيس جمهور منتخب همچنين با تأكيد بر حفظ و استمرار ارتباط مستقيم مديران شهري با مردم گفت: قدر ارتباط مستقيم با مردم را بدانيد و مشكلات جامعه را برطرف كنيد. اين موضوع بايد در بدنه شهرداري نهادينه شود تا به جاهاي ديگري نيز سرايت كند.
وي همچنين از اعضاي شوراي شهر خواست الگو بودن شوراي شهر تهران را حفظ كنيد.
احمدي نژاد افزود: بايد يك دوره پرافتخار و بدون نقص مردمي، اسلامي و عالمانه از مديريت را به مردم بشناسانيم و تداوم عملكرد ما ضامن تداوم اين روند است.
احمدي نژاد گفت: شوراي شهر تهران معيارهاي اندازه گيري در كشور را عوض كرده از اين رو حفظ شورا براي همه ما و شما و مردم تهران وظيفه خطيري است.
وي افزود: من شهادت مي دهم كه شوراي شهر هيچگاه سمبل كاري و رفع تكليف نكرد و وقت گذاشت تا كارها درست تر انجام شود. اين روند بايد نهادينه شود.
رئيس جمهوري با قدرداني از شهروندان تهراني گفت: تهراني ها مردمي هستند كه شايسته خدمتگزاري اند و در اين ۲ سال از مجموع  دهها هزار مراجعه كننده شايد كساني كه مي خواستند برخلاف حق و قانون چيزي بگيرند كمتر از شمار انگشتان دست بودند، از اين رو نظير اين مردم در دنيا نداريم و من در طي اين سال ها اصلاً احساس خستگي نكردم.
وي گفت: مطمئناً در اين دوره دولت پشتيبان قطعي همه شوراها به ويژه شورا ي شهر تهران خواهد بود، زيرا شوراها تبلور اراده ملت هستند.احمدي نژاد در پايان با اعضاي شوراي شهر، مديران شهرداري و خبرنگاران رسانه ها عكس يادگاري گرفت.
وي همچنين درخصوص اعضاي كابينه خود گفت: همه فرصت ها را براي انتخاب كابينه بررسي مي كنم. الان هم مشغول بررسي هستم.
وي گفت: خودم با افراد صحبت مي كنم و در فرصت قانوني كه هر رئيس جمهور براي معرفي كابينه خود دارد آنها را معرفي مي كنم.
احمدي نژاد همچنين در حاشيه اين مراسم در پاسخ به سئوالي درباره شعار كوچك شدن بدنه دولت كه شما در زمان انتخابات اعلام كرديد چه بخش هايي حذف خواهد شد، گفت: چنانچه قرار باشد تعداد مراكز دولتي و معاونت ها كم و زياد شود بايد به صورت لايحه طرح شده به مجلس ارائه و در دولت بررسي شود كه به محض شروع كار دولت جديد اين امر بررسي مي شود.
تجليل از بانوان فاتح قله اورست
در جلسه ديروز شوراي شهر همزمان با ميلاد حضرت زهرا(ع) از بانوان فاتح قله اورست تقدير شد.
رئيس شوراي شهر با تجليل از صعود افتخارآميز بانوان ايراني به قله اورست گفت: فتح اورست توسط بانوان ايراني موضوع بسيار مهمي بود ولي به اين مسأله به دليل همزماني آن با برگزاري انتخابات رياست جمهوري توجه چنداني نشد. از اين رو شوراي شهر تصميم گرفت از اين بانوان تجليل كند.وي افزود: هر قهرماني كه نام ايران را در صحنه بين المللي بلندآوازه كند قابل ارزش و احترام است.در جلسه شوراي شهر همچنين طرح مربوط به تملك برخي از املاك واقع در تقاطع شهيد رجايي آزادگان به تصويب رسيد.در اين جلسه همچنين تعدادي خيابان و معابر شهري عمدتاً به نام شهدا نامگذاري شد.

هدايت پساب تصفيه خانه تهران به اراضي كشاورزي ري
ايرنا: فرماندار شهرستان  ري  گفت : اين  شهرستان  به  عنوان  سپر بلاي  كلانشهر تهران ، در هر ثانيه  ۲۵ متر مكعب  از فاضلاب را  دريافت  مي كند.
محمد رضا آذرنيا افزود: طي  شبانه  روز ۸۵۰ ميليون  متر مكعب  از انواع  فاضلاب  صنعتي ، خانگي  و   آبهاي روان  تهران  وارد زمين هاي  كشاورزي  اين  شهرستان  مي شود.
وي  در ادامه  به  خطر آلودگي هاي  زيست محيطي  زمين هاي  كشاورزي  اين  منطقه  كه  زمين هاي  آنها را دچار آب گرفتگي  كرده  است ، اشاره  كرد.
آذرنيا با اشاره  به  اين  كه  بيشتر زمين هاي  كشاورزي  اين  منطقه  با تغييركاربري  مواجه  و انبوه سازي  در آنها صورت مي گيرد،گفت : مقدار اندك  زمين هايي  كه  فعاليت  باغي  و كشت  و زرع  در آنها انجام مي شود به  دليل  وجود فاضلاب  به  نيزار تبديل  شده است .
وي  در ادامه  از توافق  وزارت  نيرو، فرمانداري  و اداره  آب و فاضلاب  اين شهرستان  در ارتباط با لزوم  تامين  آب كشاورزي  زمين هاي  زير كشت  از محل  پساب  تصفيه  خانه  تهران  خبر داد.

شهروندان در فرهنگسراي جوان  بيمه مي شوند
003246.jpg
گروه شهري: برنامه هاي تابستاني فرهنگسراي جوان علي رغم افزايش نيافتن اعتبارات نسبت به سال گذشته ۱۰۰درصد افزايش يافته است. خسروي - رئيس فرهنگسراي جوان، درباره برنامه هاي تابستاني اين فرهنگسرا گفت: برنامه هاي فرهنگي، ورزشي، علمي، هنري و آموزشي از جمله برنامه  هاي فرهنگسراي جوان در سال جديد است. وي با اشاره به طراحي برنامه هايي درباره كودكان گفت: در پي ايجاد نشاط برنامه هايي برا ي كودكان طراحي شده است.
همچنين مسابقات قرآن و اردوهاي يك روزه به توچال، پارك پامچال و چيتگر در نظر گرفته شده است. به گفته وي اجراي نمايش هاي خياباني و برگزاري مسابقات ورزشي ويژه كودكان زير ۱۲ سال و برنامه هاي قرآني از جمله برنامه هاي دو روزه اين فرهنگسرا به شمار مي آيد.
وي با اشاره به اين مطلب كه بيش از ۲۶۰۰ برنامه با ۱۲۳عنوان در طول تابستان ۸۴ در فرهنگسراي جوان و فرهنگسراي تابستاني پامچال اجرا مي شود، افزود: تمامي افراد از زمان ورود به فرهنگسرا تا زمان خروج تحت پوشش بيمه قرار مي گيرند. همچنين جواناني كه از اردوهاي يك روزه بهره مند مي شوند نيز با هماهنگي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تحت پوشش قرار خواهند داشت.

ميدان جديد ميوه و تره بار
003240.jpg
بزودي در محدوده خيابان شهيد علي اكبري تقاطع خيابان ميرزايي زينالي شرق پادگان لجستيكي ارتش، ميدان تره و بار و دومين ايستگاه آتش نشاني احداث خواهد شد. به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه هفت، مهندس صادقي شهردار منطقه ضمن بيان اين مطلب افزود: اين ميدان بنابه درخواست مكرر شهروندان در محل يادشده و با هماهنگي به عمل آمده با سازمان اراضي عباس آباد و سازمان ميادين تره و بار در زميني به مساحت ۴۰۰۰ مترمربع و با ظرفيت حدود ۲۵ غرفه ايجاد خواهد شد تا نياز بخشي از ساكنان منطقه را در تهيه ميوه و سبزيجات ارزان قيمت كه توسط سازمان ميادين عرضه مي شود، تأمين سازد.

احداث فروشگاه شماره ۱۴ شهروند
003243.jpg
طي مراسمي با حضور معاون خدمات شهري شهرداري تهران، احداث چهاردهمين فروشگاه شهروند در منطقه ۱۹ آغاز شد. در اين مراسم محمدي زاده معاون خدمات شهري شهرداري تهران ضمن تجليل از تسريع جريان توسعه فروشگاه هاي شهروند توسط مديريت اين مجموعه اعلام كرد پس از افتتاح فروشگاه شماره ۱۰ شهروند در منطقه ۵ شهرداري تهران (المپيك) و نيز افتتاح فروشگاه شماره ۱۱ شهروند در ماه گذشته با حداقل زمان ممكن در منطقه حكيميه، آغاز عمليات ساخت فروشگاه شهروند در منطقه ۱۴ شهرداري تهران و نيز منطقه ۱۹ مي تواند تأثير قابل توجهي در كاهش سفرهاي درون شهري و در نتيجه دستيابي شهروندان محترم به كالاهاي مختلف و متنوع در كمترين زمان ممكن داشته باشد.

اعتبارات ويژه نوسازي و خريد بافت هاي فرسوده تهران
003237.jpg
معاون فني و عمراني شهرداري تهران با اشاره به پرداخت حدود ۴۰ ميليون دلار از اعتبارات تخصيص يافته براي نوسازي و خريد بافت هاي فرسوده تهران، گفت: مبلغ مذكور صرف بافت هاي فرسوده موجود در طرح بزرگراه امام علي (ع) و حاشيه آن خواهد شد.
محمدعلي آبادي در ادامه افزود: دولت ۳۰۰ ميليون دلار اعتبار براي بازسازي بافت هاي فرسوده كشور در نظر گرفته است كه از اين ميزان ۱۵۰ ميليون دلار آن به نو سازي بافت هاي فرسوده شهر تهران اختصاص يافته و تاكنون از اين ميزان يك چهارم آن در اختيار شهرداري تهران قرار گرفته است.

افتتاح بزرگترين آبنماي موزيكال در بوستان آزادگان
003252.jpg
همزمان با افتتاح مسجد امام سجاد (ع) در بوستان آزادگان، با حضور جمعي از مديران شهري، بزرگترين آبنما با حركات موزون آب، نور و موسيقي در اين بوستان ۱۱۲ هكتاري در جنوب شهر تهران به بهره برداري رسيد.
مديرعامل سازمان پاركها در اين مراسم گفت: بوستان آزادگان به عنوان بزرگترين بوستان شهري در ارديبهشت ماه سال جاري توسط شهردار و رئيس شوراي اسلامي شهر تهران مورد بهره برداري قرار گرفت.
اين بوستان به عنوان يك استراحتگاه مناسب براي شهروندان تهراني و مسافران بين شهري كه از اين مسير براي حركت به سمت مشهد مقدس استفاده مي كنند، محسوب مي شود.
مختاري با اشاره به موقعيت جغرافيايي بوستان بزرگ آزادگان اظهار داشت: در كنار اين بوستان علاوه بر پارك آبي آزادگان در قسمت شرقي بزرگترين پارك شهري با نام بوستان پامچال به مساحت ۵۲ هكتار كه با يك پل ارتباطي به راحتي به اين بوستان متصل مي شود، قرار گرفته، همچنين درغرب اين بوستان پارك جنگلي توسكاست و در شمال غربي نيز اولين و بزرگترين بوستان مادر مخصوص بانوان در حال احداث است كه اميدواريم تا پايان امسال شاهد بهره برداري از آن باشيم.وي در ادامه درخصوص ويژگي مسجد امام سجاد (ع) در اين پارك، گفت: اين مسجد در زميني به مساحت حدود ۱۰۰۰ متر مربع در دو طبقه مجزا جهت اقامه نماز خواهران و برادران احداث شده است، سبك ساختمان مسجد مدرن و برگرفته از مساجد ايراني است كه سعي شده در آن اشكال هندسي كه ريشه در فرهنگ و تمدن ايراني دارد، مورد استفاده قرار گيرد.
به طور مثال شكل مسجد مكعب و يادآور خانه كعبه است، انتخاب رنگ در ساختمان مسجد مظهر زمين و آسمان و نام مسجد به حرمت يادگار قيام عاشورا امام سجاد(ع) گذاشته شده است.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |