يكشنبه ۹ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۶۱ - Jul 31, 2005
ثبات در موضع محكم جمهوري اسلامي ايران
پيشنهاد اروپا بايد حقوق هسته اي ايران را در نظر بگيرد
ايسنا: چنانچه اروپايي ها در برنامه خود حق هسته اي ايران مبني بر برخورداري از انرژي صلح آميز هسته اي را نگنجانند جمهوري اسلامي ايران آن را نخواهد پذيرفت.
محمدنبي رودكي نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به اين كه سيدمحمد خاتمي رئيس جمهور كشورمان اعلام كرده بود كه بخشي از چرخه سوخت را در اصفهان آغاز خواهيم كرد، آن را ضرب الاجلي دانست كه ما به اروپايي ها داده ايم.وي ادامه داد: همچنان كه ما بر اساس مقررات آژانس بين المللي هسته اي طي دو سال گذشته پيش رفته ايم و بازرسان آنان نيز فعاليت در چارچوب قانون ما را تأييد كرده اند برخورداري از انرژي صلح آميز هسته اي حق مسلم و قانوني ماست.
وي به دو دليل مبني بر تأييد صلح آميز بودن فعاليت هسته اي ما از سوي بازرسان آژانس و همچنين شفافيت و اعتمادسازي ايران بر اساس مقررات و اجازه نظارت بازرسان آژانس يادآور شد كه جمهوري اسلامي ايران تاكنون حسن ظن خود را به مجامع بين المللي نشان داده است و امروز نوبت مذاكره كنندگان اروپايي، آژانس بين المللي هسته اي، شوراي حكام و به طور كلي جامعه بين الملل است كه حسن ظن خود را به ما ثابت كند.
به گفته وي، براي اين منظور آنها بايد پيش نويس برنامه خود را به گونه اي تدوين كنند كه حقوق هسته اي ايران در آن ديده شود. در غير اين صورت مجلس شوراي اسلامي، دولت اسلامي و ملت ايران برنامه آنها را نخواهند پذيرفت.
رودكي با بيان اين كه در آستانه دولت جديد غني سازي اورانيوم را از سر خواهيم گرفت، اظهار داشت: ادامه غني سازي را از نيروگاه اصفهان شروع كرده و پس از آن غني سازي اورانيوم ضعيف شده را در نطنز و ديگر نيروگاهها آغاز خواهيم كرد.
اروپا به ايران هشدار داد
روزنامه مصري الاهرام نوشت: كشورهاي اتحاديه اروپا بار ديگر از اظهارات مسئولان ايراني درباره عزم تهران براي از سرگيري فعاليتهاي هسته اي ابراز نارضايتي و نااميدي كردند.
به گزارش فارس ،روزنامه الاهرام در شماره روز گذشته خود به نقل از يك ديپلمات غربي سازمان ملل در وين كه با مذاكرات هسته اي سه كشور اروپايي فرانسه، آلمان و انگليس با ايران در ارتباط است بر مخالفت مطلق اروپا با دستيابي ايران به سلاحهاي هسته اي تأكيد كرد.
اين ديپلمات غربي كه به نام وي هيچ اشاره اي نشده است، گفت: سه كشور اروپايي از تهران مي خواهند تضمين هاي عيني درباره استفاده صلح آميز از برنامه هسته اي خود بدهد و از هرگونه تلاش براي دستيابي به مواد شكاف پذير با كاربردهاي نظامي دست بردارد.
وي مدعي شد: اروپا به تعهدات خود درخصوص همكاري سياسي و اقتصادي و انرژي با ايران، خود را ملزم و پايبند مي داند.
الاهرام نوشت: اظهارات اين ديپلمات سازمان ملل در پي سخنان مقامات ايران مبني بر مخالفت قاطع كشورشان با چشم پوشي از فناوري هسته اي و ضرورت چشم پوشي اتحاديه اروپا از اين خواسته، صورت مي گيرد.
ايران ممكن است مذاكرات هسته اي با اروپا را قطع كند
روزنامه فايننشال تايمز به نقل از ديپلمات هاي اروپايي كه نامي از آنها نبرد نوشت: ايران با ازسرگيري بخش هايي از برنامه هسته اي اش طي روزهاي آتي ممكن است مذاكرات (هسته اي) با اتحاديه اروپا را به طور ناگهاني پايان دهد.
به گزارش ايسنا اين روزنامه انگليسي ادامه داد: مقامات اتحاديه اروپا در حال فعاليت درخصوص جزييات نهايي پيشنهادي به ايران مبني بر همكاري در زمينه هاي هسته اي، اقتصادي و ديپلماتيك در ازاي صرف نظر اين كشور از فناوري هايي هستند كه مي تواند در توليد سلاح هسته اي به كار گرفته شود.
اما بيانات اخير مقامات اين كشور بيم اروپا را در اين خصوص كه ممكن است تهران قصد ازسرگيري فعاليت در تاسيسات تبديل اورانيومش را داشته باشد، برانگيخته است.
اين روزنامه افزود: محمد خاتمي، رئيس جمهور ايران گفته است ايران قطعا فعاليت در تاسيسات اصفهان را بدون توجه به آنچه كه فرانسه، آلمان و انگليس طي پيشنهاد به تهران روي ميز مي گذارند، ازسر خواهد گرفت.
اين گزارش به نقل از يك سخنگوي انگليسي ادعا كرد: چنين گامي نقض توافق پاريس خواهد بود، اما تا زماني كه اقدامي صورت نگرفته باشد، اظهارنظر بيشتري مطرح نخواهد شد.
اين گزارش حاكي است: در چنين شرايطي اتحاديه اروپا پيشنهادش را كه قصد دارد بلافاصله پس از به دست گرفتن دولت جديد ايران به وسيله محمود احمدي نژاد، ارايه كند، مطرح نخواهد كرد.با اين حال ايران اخيرا روز دوشنبه را ضرب الاجل ارايه پيشنهاد اروپا قرار داده است.
اين روزنامه همچنين نوشت: پيشنهاد اروپا قرار است راه را براي تغيير روابط ايران و غرب باز كند.

مشاور رئيس جمهوري:
افزايش فرصت هاي شغلي مهمترين خواسته زنان است
مشاور رئيس  جمهوري  و رئيس  مركز امور مشاركت  زنان  با اشاره  به دستاوردهاي  دولت  خاتمي ، درمورد زنان  گفت : زنان  امروز اعتماد به  نفس  بالاتري  دارند و مشتاق  هستند در فرآيند توسعه  و رسيدن  به  اهداف  نظام  جمهوري  اسلامي نقش خود را ايفا كنند.
شجاعي  خاطرنشان  كرد: با توسعه ، ميزان  دسترسي  جامعه  زنان  به  تكنولوژي هاي  جديد ارتباطي ، خواسته هاو مطالبات  زنان  شكل  منسجم  و سازمان  يافته اي پيدا كرده است .
مشاور رئيس  جمهوري  و رئيس  مركز امور مشاركت  زنان  گفت : براساس  تحقيقات انجام  شده ، مهمترين  خواسته  زنان  در درجه  اول  اشتغال  و پس  از آن برخورداري از امكانات  فرهنگي ، رفاهي  و آزادي  بيشتر است .
وي  افزود: دختران  جوان  در حال  حاضر خواستار افزايش  فرصت هاي  شغلي ، بهره مندي  از فضاهاي  تفريحي ، رفاهي ، آزادي  و امنيت  بيشتر و در عين  حال علاقه مند به  توسعه  امكانات  ورزشي  و حضور در ورزشگاه ها هستند.
رئيس  مركز امور مشاركت  در عين  حال  گفت : زنان  خانه دار اصلاح  قوانين مدني  در حوزه  خانوادگي  و اجتماعي  را دنبال  مي كنند و زنان  شاغل  خواستارايجاد تسهيلات  براي  فعاليت هاي  بيرون  از منزلشان  هستند.
وي  افزود: زنان  شاغل  همچنين  مي خواهند قوانين  مربوط به  اشتغال  اصلاح شود و مشاركت  آنان  در عرصه هاي  مديريتي  ارتقا يابد و زنان  سرپرست  خانوارهم  به اقدامات  حمايتي  واولويت  دادن  به  بحث هاي  تامين  اجتماعي  بيمه  اعتقاددارند.
شجاعي  در ادامه  يادآور شد: امروز زنان  ما سالم  تر از گذشته اند يعني اميد به  زندگي  در آنها ۱۰ سال  افزايش  يافته ، باسوادتر و آگاه تر شده اند.
رئيس  مركز امور مشاركت  زنان  افزود: در هشت  سال  گذشته  در اثر بالارفتن  سطح  آگاهي هاي  زنان  و رشد دانش  آموختگي  در نظام  آموزش  عالي ، درصد ورود دختران  جوان  به  دانشگاه ها به  ۶۴ درصد رسيده  و افزايش  سطح  آموزش عمومي و پوشش  تحصيلي  دختران  به  رقم  ۹۷ درصد ارتقا يافته  است .
وي  به  طرح  بحث هايي  در محافل  سياسي  و مطبوعاتي  براي  تصدي  پست هاي وزارتي  توسط زنان  در دولت  جديد اشاره  كرد و گفت : اكنون  براي  دولت  جديدآسان  است  كه  از ميان  مديران  زن ، افرادي  را براي  تصدي  وزارتخانه  برگزيند.
شجاعي  افزود: در دوران  آقاي  خاتمي رشد مديريت  زنان  در سطوح  كلي ، مياني  و عالي  به  ۶۳ درصد رسيد و همين  امر باعث  شده  است  كه  امروز زنان بسياري  به عنوان  معاون  وزير، شهردار، بخشدار و فرماندار و مديركل  تجربه مديريت  مياني  و عالي  را داشته  باشند.
وي  خاطرنشان  كرد: يكي  از كارهاي  بزرگ  خاتمي كه  متاسفانه  كمتر به  آن پرداخته  شد، شكستن  سد ورود زنان  به  دولت  بود.
شجاعي  افزود: پس  از پيروزي  انقلاب  اسلامي ، حتي  يك  زن  در شش  دولت  قبلي حضور نداشت  و خاتمي با وارد كردن  دو زن ، اين  سد را شكست .
وي  اين  اقدام  خاتمي را قابل  تقدير دانست  و ادامه داد: خاتمي با فشارها و نگرش هاي  سطحي  مقابله  كرد و اين  سد را شكست  تا راه  را براي  روساي  جمهورآينده  هموار كند.

معاون سازمان بيمه خدمات درماني:
توزيع سراسري «كارت هوشمند بيماران خاص»
۱۵روز ديگر آغاز مي شود
ايسنا:معاون بيمه و درمان سازمان بيمه خدمات درماني با اشاره به ورود اطلاعات ۱۷ هزار بيمار خاص در شبكه مكانيزه اعلام كرد: «كارت هوشمند بيماران خاص» تا دو هفته آينده در سراسر كشور توزيع مي شود.
دكتر هوشنگي در گفت وگو با خبرنگار «اجتماعي» ايسنا، افزود: طرح ساماندهي ارايه خدمات دارويي به بيماران خاص با هدف كنترل خودكار مراحل توزيع دارو در يك شبكه اطلاعاتي و دسترسي آسان بيماران خاص شامل بيماران هموفيلي، دياليزي و تالاسمي و جلوگيري از همپوشاني براي اولين بار در كشور اجرا مي شود.
وي تصريح كرد: با دريافت نتايج مثبت اجراي آزمايشي اين طرح در استان سمنان، فراخوان عمومي در كليه استان ها و ثبت نام از بيماران خاص در حال انجام است تا بانك اطلاعات بيماران خاص بر اساس فرم هاي تكميل شده، ايجاد و كارت هوشمند اين بيماران به منظور دريافت دارو صادر و توزيع شود.
معاون بيمه و درمان سازمان بيمه خدمات درماني اعلام كرد: آموزش هاي لازم به ۲۰۰ داروخانه در هفته آينده براي عملياتي كردن اين طرح در سطح كشور به منظور توزيع داروهاي بيماران خاص ارايه مي شود. وي با اشاره به اين كه بزودي داروهاي بيماران خاص تنها از طريق كارت هوشمند توزيع مي شود، به ايسنا گفت: در مرحله اول اين كارت تنها براي دريافت داروي بيماران خاص بوده است كه اميدواريم در مراحل بعدي ويزيت اين بيماران نيز از طريق كارت هوشمند صورت گيرد.
دكتر هوشنگي خاطرنشان كرد: دفترچه بيمه اين بيماران همچنان تا اجرايي شدن مراحل بعدي اين طرح به منظور ويزيت قابل استفاده است.
وي با اشاره به اين كه تا پايان هفته آينده اميدواريم اطلاعات ۲۱ هزار بيمار خاص ثبت شود، به ايسنا گفت: اين طرح امكان برخورداري بيماران خاص را از يارانه دارو به صورت مستقيم فراهم و از سوء استفاده هاي احتمالي جلوگيري مي كند.

منتجب نيا: در حال تهيه اساسنامه و
مرامنامه حزب اعتماد ملي هستيم
ايسنا: يك عضو هيات موسس حزب اعتماد ملي از تلاش و فعاليت اعضاي موسس اين حزب جهت تهيه اساسنامه و مرامنامه و سپس ارائه آن به وزارت كشور خبر داد و گفت: اميدواريم اين حزب در دولت خاتمي به ثبت برسد، البته در غير اين صورت نيز مشكلي پيش نخواهد آمد. حجت الاسلام و المسلمين رسول منتجب نيا با اشاره به ارائه مدارك لازم از سوي اعضاي اين حزب به وزارت كشور افزود: اميدواريم كميسيون ماده ۱۰ هرچه سريعتر جلسه تشكيل و بررسي مجوز اين حزب را در دستور كار قرار دهد تا هرچه سريعتر فعاليت هايمان آغاز شود. وي با بيان اين كه براي ثبت حزب اعتماد ملي در دولت آتي نيز مشكلي به وجود نخواهد آمد، اضافه كرد: از آنجا كه نمايندگان مجلس و قوه قضاييه در كميسيون ثابت و تنها نماينده وزير كشور تغيير خواهد كرد، رسيدگي به مجوز اين حزب در دولت آتي نيز بلااشكال است.
اين عضو ارشد مجمع روحانيون مبارز هم چنين بررسي انتخاب دبيركل جديد در اين تشكل پس از حجت الاسلام والمسلمين كروبي را به جلسه آتي مجمع روحانيون مبارز - كه زمان آن به گفته  وي مشخص نيست - موكول كرد.

ترقي: هيچ تصميمي در ارتباط با پيوستن
به جبهه اي ديگر نگرفته ايم
ايسنا: حميدرضا ترقي در واكنش به سخنان اخير سعيد حجاريان مبني بر گسترش جبهه دموكراسي خواهي از موتلفه تا نهضت آزادي اظهار داشت: حجاريان خيالبافي كرده است. جبهه مورد نظر وي از همان ابتدا شكست خورده و هيچ مبنايي ندارد.
عضو شوراي مركزي حزب موتلفه، در ارتباط با پيوستن اين حزب به جبهه اعتدال نيز اظهار داشت: هنوز مشخص نيست كه رهبريت اين جبهه را چه كسي بر عهده خواهد داشت و منش آن چگونه است. ما در حال حاضر عضو جبهه پيروان خط امام و رهبري هستيم و هيچ تصميمي در ارتباط با پيوستن به جبهه اي ديگر نگرفته ايم.

انصاري: پس از كروبي نگاه ها به سمت خاتمي است
يك عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز گفت: اعضاي مجمع روحانيون مبارز، براي پيشنهاد دبيركلي اين تشكل به سيدمحمد خاتمي اتفاق نظر دارند و ما اميدواريم ايشان پس از پيشنهاد اعضا، اين سمت را بپذيرند.
حجت الاسلام والمسلمين مجيد انصاري با اشاره به تلاش اعضاي اين تشكل براي اقناع كروبي جهت ماندن در سمت دبيركلي در عين حال تأكيد كرد: پس از جلسه اي كه در آن خروج كروبي از مجمع قطعي شد، ديگر جلسه اي نداشته ايم اما تمام نگاه ها به سمت آقاي خاتمي و پس از وي به موسوي خوئيني هاست. وي هم چنين درباره آن چه از سوي دبيركل جبهه اعتدال و توسعه درمورد تهيه پيش نويس جبهه اعتدال عنوان شده است، به عضويتش در مجمع روحانيون مبارز اشاره كرد و گفت: بنده با توجه به تأكيدم بر حفظ انسجام مجمع روحانيون مبارز و كارهاي جدي اي كه اين تشكل در آينده خواهد داشت و هم چنين ضرورت توسعه فعاليت هاي سياسي و فرهنگي آن، نمي توانم عضو هيچ حزب و جبهه ديگري شوم و در ضمن بر اساس آيين نامه داخلي مجمع روحانيون مبارز اعضا حق عضويت در ساير تشكل هاي سياسي را ندارند و حتي در غير اين صورت نيز اصولا عضويت يك فرد در دو تشكل سياسي مستقل، موجه نيست؛ چراكه ممكن است مواردي از مرامنامه و اساسنامه دو تشكيلات با هم متفاوت باشند و اين در حالي است كه فرد بايد در هر دو آنها همزمان تعهد تشكيلاتي دهد.

تاكيد وزير امور خارجه بر همكاري تهران
و كابل در تامين ثبات منطقه
ايسنا: صبح ديروز سفير جديد افغانستان استوارنامه اش را به وزير امور خارجه كشورمان تقديم كرد.دكتر سيد كمال خرازي، وزير امور خارجه كشورمان در اين ملاقات ضمن اشاره به ريشه ها و علائق تاريخي، فرهنگي و ديني ميان ايران و افغانستان و حمايت هاي كشورمان در مقاطع مختلف از مردم افغانستان، تاثير همكاري دو كشور را در تامين صلح و ثبات منطقه مورد تأكيد قرار داد.وزير امور خارجه كشورمان آمادگي ايران را براي مشاركت در طرح هاي بازسازي در افغانستان اعلام كرد.محمد عمر داوودزي، سفير جديد افغانستان ضمن تشكر از حمايت ها و كمك هاي بي دريغ جمهوري اسلامي ايران از مردم افغانستان در شرايط مختلف، اعلام داشت، تلاش خود را براي تقويت و گسترش هر چه بيشتر مناسبات دو كشور همسايه به كار خواهد بست.

سيا ادعاي خود را پس گرفت
فارس: مطبوعات آمريكا به نقل از سازمان جاسوسي آمريكا(سيا) و برخي مسئولان آمريكايي كه خواستند نامشان فاش نشود اعلام كردند محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري منتخب ايران در تسخير لانه جاسوسي اين كشور در تهران دخالت نداشته است.
روزنامه فرانسوي ليبراسيون در شماره ديروز خود نوشت: سازمان جاسوسي آمريكا(سيا) با بررسي اسناد و مقايسه عكس ها به اين نتيجه رسيده است كه محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري منتخب ايران كه در ماه ژوئن گذشته به اين سمت انتخاب شد در ماجراي گروگانگيري ديپلمات هاي آمريكايي دخالت نداشته است.بر اساس اين گزارش، اين اعلام سيا بر خلاف نظر برخي از گروگان هاي سابق آمريكايي است كه با مقايسه عكس هاي سال ۱۹۷۹ گفته بودند احمدي نژاد يكي از گروگانگيران بوده است.ليبراسيون در ادامه نوشت: اين خبر در شرايط بسيار مناسبي براي كاخ سفيد منتشر شد. زيرا مقامات آمريكا از اين نگران بودند كه اگر محرز مي شد احمدي نژاد در اين ماجرا دست داشته است امكان زياد وجود داشت مذاكرات هسته اي براي متقاعد كردن ايران جهت دست برداشتن از برنامه هسته ايش به نتيجه نرسد.اين يافته ها از سردرگمي مقام هاي آمريكايي در قبال اتخاذ موضعي مشترك حكايت دارد.
نتايج تحقيقات سيا با موضعگيري و اصرار روز پنج شنبه و جمعه مقام هاي آمريكايي مبني بر دست داشتن احمدي نژاد در تسخير لانه جاسوسي در تناقض است.

درخواست ۲۰ هزار نفر براي روشن شدن
سرنوشت چهار ديپلمات ايراني
مهر: با گذشت چهار روز از جمع آوري امضا براي پيگيري سرنوشت چهار ديپلمات ربوده شده ايراني، تاكنون بيش از ۲۰ هزار نفر با امضاي طومار از مسئولان كشور و مجامع بين المللي خواسته اند كه هر چه زودتر براي روشن شدن سرنوشت آنان جدي و منسجم اقدام كنند.كميته اطلاع رساني حركت مردمي براي روشن شدن سرنوشت چهار ديپلمات ربوده شده ايراني اعلام كرد: چادري كه براي امضاي مردمي طومار در جهت پيگيري سرنوشت چهار ديپلمات ايراني در بند رژيم صهيونيستي و نيز آغاز جهاد سياسي عليه اسرائيل از چهارم مردادماه در ميدان وليعصر(عج) تهران برپا شده است، از ساعت ۹ صبح تا ۲۱ هر روز ميزبان استقبال پرشور اقشار مختلف مردم و امضاي درخواست آزادي كاظم اخوان، تقي رستگار مقدم، محسن موسوي و احمد متوسليان بوده است.

ديدار اعضاي شوراي هماهنگي با رئيس جمهور منتخب
ايسنا: عضو شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي، خبر داد كه اعضاي اين شورا به همراه عسگراولادي (دبير كل جبهه پيروان خط امام و رهبري) با احمدي نژاد ديدار داشتند و در ارتباط با مسائل مختلف تبادل نظر كردند.
مريم بهروزي با تأكيد بر اين كه تركيب كابينه متشكل از نيروهاي اصولگراست، اظهار داشت: بيشتر اعضاي كابينه متشكل از اطرافيان خود آقاي احمدي نژاد است و با توجه به اظهارات و گفته ها به احتمال زياد بيشتر كابينه را اعضاي جمعيت ايثارگران، آبادگران و جامعه اسلامي مهندسين تشكيل خواهند داد.

وزارت بهداشت: افراد تحت پوشش كميته
امداد بيمه روستايي مي شوند
گروه اجتماعي: وزارت  بهداشت ، درمان  و آموزش  پزشكي  اعلام  كرد: افراد تحت  پوشش  كميته  امداد امام  خميني  (ره ) در شمار جمعيت  تحت  پوشش  طرح  بيمه  همگاني  روستايي  و پزشك  خانواده  قرار مي گيرند.
به  گزارش  روابط عمومي اين  وزارتخانه ، اين  تصميم  در جلسه اي كه  با حضور وزير بهداشت  و درمان  و مديرعامل  رئيس  سازمان  بيمه خدمات  درماني برگزار شده  بود، اتخاذ شد.
در اين  جلسه  مقرر شد، سرانه  افراد تحت پوشش  كميته امداد امام خميني  (ره )نيز در قرارداد همكاري  بين  سازمان  بيمه  خدمات  درماني  استانها و مراكزبهداشت  شهرستانها در نظر گرفته  شود.
در طرح  بسيج  همگاني  روستايي  (بهبر) حدود ۲۲ ميليون  نفر از جمعيت روستايي  كشور تحت  پوشش  رايگان  خدمات  بهداشتي  و درماني  قرار مي گيرند.

ابراز اميدواري خواهران مؤتلفه جهت
حضور خواهران ارزشي در دولت آينده
ايسنا: در بيانيه پاياني اجلاس خواهران حزب موتلفه كه با عنوان هم انديشي علمي تخصصي راهيان عطر ظهور برگزار شد بر ضرورت تهيه و تدوين طرح جامع حقوق زنان در اسلام بر طبق رهنمود هاي امام خميني(ره) و حضرت آيت الله خامنه اي و بر مبناي اصول مترقي و سعادت بخش احكام و سيره نبي اكرم و ائمه اطهار و اسوه زنان حضرت زهرا(س) متناسب با مقتضيات زمان تأكيد شد. شركت كنندگان در اين همايش تأكيد كردند در حال حاضر بيداري، آگاهي و ارتباط زنان با جامعه جهاني كاملا احساس مي شود و مناسب است كه مجلس و دولت و مجامع زنان اسلامي در اين امر كوشش كنند. اين بخش حزب موتلفه اسلامي آمادگي خود را براي همه نوع همكاري و همفكري و حمايت از برنامه هاي دولت اصولگرا اعلام كرده و ابراز اميدواري كرده اند كه رئيس جمهور منتخب بتواند از همه نيرو هاي ارزش گرا به ويژه خواهران ارزشي بهترين استفاده را در خدمت به نظام اسلامي داشته باشد.

۶۰ هزار ميليارد ريال سالانه صرف
هزينه هاي درماني ناشي از حوادث مي شود
ايرنا: رئيس  مركز حوادث  و فوريت هاي  پزشكي  وزارت  بهداشت ، گفت : سالانه  ۶۰ هزارميليارد ريال  صرف  هزينه هاي  درماني  ناشي  از حوادث  در كشور مي شود.
دكترشهرام  علمداري  ديروز در گفت وگو با خبرنگار اخبار اجتماعي  ايرنا افزود: متاسفانه  آمار كشته شدگان  حوادث  ترافيكي  و جاده اي  در كشور بالا است  كه  با صرف  بخشي  از اين  هزينه ها در طرحهاي  پيشگيري ، مي توان  بخشي از هزينه ها و تلفات  انساني  را كاهش  داد.وي  با اشاره  به  اينكه  سالانه  ۲۵ تا ۲۶ هزار نفر در اثر حوادث  جاده اي  كشور كشته  مي شوند، اظهارداشت : با اجراي  طرح  ملي  اورژانس ، كه  متشكل  از هلال احمر، آتش  نشاني  و نيروي  انتظامي  است ، مي توان  با آموزش  عمومي به  مردم  از حوادث  و سوانح  جاده اي  و حتي  ترافيكي  كاست .
علمداري ، ايجاد ساختار حاكميتي  واقعي  براي  بحث  مديريت  بحران  را در گرو اجراي  اين  طرح  ذكر كرد.وي ، بابيان  اينكه  روزانه  ۱۶۱هزار عمليات  اورژانسي  در سطح  كشور انجام مي شود، ادامه  داد: حدود ۷۰۰ پايگاه  اورژانس  در كشور وجود دارد و اين  درحالي  است  كه  براي  افزايش  سالانه  ۶۰ تا ۷۰ درصد عمليات  اورژانسي ، نياز به ۸۳۳ پايگاه  داريم .رئيس  اورژانس  كشور، بكارگيري  موتورهاي  امدادي  را در عمليات  امدادرساني  به مجروحان  حادثه  بهتر از آمبولانس  دانست  و گفت : ۴۰ تا ۵۰ درصد بيماران  در منزل  با كمك  موتورسيكلت هاي  اورژانس  قابل  درمان  هستند و اين  وسيله  نقليه امدادي  در معالجه  افرادي  كه  دچار بيماريهاي  حاد قلبي  مي شوند، نيز موثر است .علمداري  افزود: عمليات  موتوري  چهار برابر آمبولانس  خدمات رساني  مي كنند و هم اكنون  ۴۳ موتور امداد در سطح  شهرها فعال  است .وي  با اشاره  به  اينكه  استقرار آمبولانس  در نقاط حادثه خيز ضروري  است ، اظهار داشت : از موتورهاي  امدادي  مي توان  در حوادث  سطح  شهر استفاده  كرد.
رئيس  مركز حوادث  و فوريت هاي  پزشكي  وزارت  بهداشت  و درمان  در ادامه  به اجراي  برنامه هاي  مهم  در دولت  آينده  اشاره  كرد و گفت : هم اكنون  برنامه ريزيهاي  مقدماتي  براي  اجراي  طرح  ملي  اورژانس  انجام  شده  و اميدواريم  با تصويب  مجلس شوراي  اسلامي ، در دولت  جديد قابل  اجرا باشد.

خدمات مشاوره به زوجهاي نابارور ارائه مي شود
فارس: مركز فوق تخصصي درمان ناباروري و سقط مكرر ابن سينا، وابسته به پژوهشكده فناوريهاي نوين علوم پزشكي جهاد دانشگاهي( ابن سينا)، براي اولين بار در كشور به مشاوره عفوني زوجين نابارور مي پردازد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي  پژوهشكده ابن سينا، تحقيقات انجام يافته مشخص نموده است كه برخي علل ناباروري با بيماري هاي عفوني و وضعيت بهداشتي زوجين مرتبط است.
نظر به تاثير فراواني كه بررسي و درمان بيماري هاي عفوني در دوران بارداري و پيشگيري از انتقال به جنين عهده دار است مركز فوق تخصصي ابن سينا اين نقش را ناديده نگرفته و براي اولين بار در كشور، كلينيك تخصصي مشاوره عفوني را راه اندازي نمود.
اين كلينيك در زمينه بررسي اهداكنندگان و گيرندگان تخمك و جنين از نظر بيماري هاي عفوني آماده ارائه خدمات مشاوره به مراجعان مي باشد.
گفتني است كه مركز فوق تخصصي ابن سينا با همكاري مركز درمان ناباروري دانشگاه لوبك آلمان از آذرماه سال ۱۳۸۲ رسما افتتاح گرديد و تاكنون به دستاوردهاي چشمگيري در زمينه درمان ناباروري با علل مختلف با استفاده از آخرين دستاوردهاي علمي دنيا نائل گرديده است.
اين مركز نخستين مركز فوق تخصصي درمان سقط مكرر نيز مي باشد كه با همكاري متخصصان ايموئولوژي، ژنتيك، زنان و زايمان، جنين شناسي و...به بررسي كامل بيماران و زوجين نابارور پرداخته و نسبت به درمان ايشان اقدام مي كند.

بررسي عضويت مجمع نيروهاي خط امام در جبهه اعتدال
ايسنا: سخنگوي مجمع نيروهاي خط امام(ره) گفت كه اگر قرار باشد اين مجمع در جبهه اعتدال عضو شود، بايد اين مساله مورد بحث و بررسي قرار گيرد.
حميد قزويني درباره دعوت به همكاري جبهه اعتدال از گروه هاي مختلف در اين جبهه گفت: تاكنون در اين راستا با مجمع نيروهاي خط امام(ره) صحبتي نشده. ممكن است آقايان دعوت عمومي كرده باشند كه اين دعوت از طريق رسانه ها مطرح شده است.
وي افزود: مجمع نيروهاي خط امام(ره) چون عضو جبهه اصلاحات بوده طبيعي است كه فعلا كار جبهه اي خودش را در قالب جبهه اصلاحات دنبال مي كند.
پيشنهاد تشكيل اين جبهه از سوي هاشمي رفسنجاني مطرح شده است.

مرحله نخست آزمون انجمن رياضي دانان
جوان برگزار مي شود
گروه علمي فرهنگي: مرحله نخست آزمون انجمن رياضي دانان جوان طي روزهاي يكشنبه نهم مرداد و سه شنبه يازدهم مرداد در محل دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه علامه طباطبايي برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار همشهري، آزمون مرحله اول دانش آموزان پسر كليه پايه هاي دوم و سوم راهنمايي و پايه هاي اول، دوم و سوم دبيرستان و پيش دانشگاهي پسران ساعت ۱۵ تا ۱۶ روز يكشنبه نهم مرداد برگزار مي شود.
آزمون مرحله اول دانش آموزان دختر نيز از ساعت ۱۷ تا ۱۸ نهم مرداد در پايه هاي دوم و سوم راهنمايي و كليه پايه هاي دبيرستان و پيش دانشگاهي برگزار خواهد شد.
آزمون مرحله اول دختران در پايه هاي چهارم و پنجم ابتدايي و اول راهنمايي نيز ساعت ۳۰/۸ صبح روز سه شنبه يازدهم مرداد و آزمون دانش آموزان پسر در پايه هاي چهارم و پنجم ابتدايي و اول راهنمايي ساعت ۱۷ روز يازدهم مرداد در دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه علامه طباطبايي برگزار مي شود.
دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه علامه طباطبايي در تقاطع شريعتي و بزرگراه همت، خيابان داود گل نبي، نرسيده به ميدان كتابي واقع شده است.

برگزاري اولين كنگره جمعيت وفاداران انقلاب اسلامي
ايسنا: اولين كنگره جمعيت وفاداران انقلاب اسلامي در ۲۶ مردادماه در تهران با حضور اعضاء از سراسر كشور برگزار مي شود.عظيمي دبير سياسي جمعيت وفاداران انقلاب اسلامي، پس از بيان اين خبر خاطرنشان كرد كه اين كنگره در دو بخش افتتاحيه و داخلي برگزار مي شود و افزود: در قسمت دوم اعضاي شوراي مركزي انتخاب شده و احتمالا تغييراتي در اساسنامه ايجاد مي شود.وي افزود: در اين كنگره ميهماناني از احزاب مختلف كه با جمعيت ارتباط نزديك دارند حضور خواهند داشت.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |