يكشنبه ۹ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۶۱ - Jul 31, 2005
احمد توكلي:
مركز پژوهشهاي مجلس فردا
همايش فناوري هسته اي برگزار مي كند
003585.jpg
ايسنا: احمد توكلي گفت: همايش «فناوري هسته اي ايران، نماد اراده  ملي»، فردا با سخنراني دكتر حداد عادل، دكتر محمدجواد لاريجاني رئيس موسسه  تحقيقات فيزيك نظري، دكتر وعيدي، دكتر سعيدي، دكتر چگيني زاده، دكتر اكبري و دكتر آقاميري در محل مؤسسه  مطالعات بين المللي وزارت امور خارجه برگزار مي شود.
رئيس مركز پژوهش هاي مجلس در بيان هدف برگزاري اين همايش،گفت:«هدف ما اين است كه در اين مقطع حساس كه هم مذاكرات به نقطه عطف رسيده و هم دولت جديدي در آستانه  روي كار آمدن است نخبگان دانشگاهي فرصت تازه اي بيابند كه با سياستمداران و تصميم سازان عرصه سياست سخن بگويند و گوشه اي از اصرار دانشمندان ايراني به داشتن اين فناوري مهم را آشكار كنند.»
به گفته  وي، داشتن فناوري هسته اي آنقدر براي ايرانيان و حتي ايرانيان خارج از كشور اهميت دارد كه هر دولتي كه تصور كند مي تواند از اين حق ملت صرف نظر كند، سقوط خواهد كرد.
توكلي در ادامه به بيان چند علت پيرامون اصرار ايران براي تكميل اين فناوري بومي  پرداخت و اظهار داشت: «اولين دليل آن است كه ملت ايران مصمم است در بيست سال آينده به يك قدرت علمي اقتصادي منطقه تبديل شود و اين جز با شكستن مرزهاي علمي جديد امكان پذير نيست.
دليل دوم آن است كه ما سال هاست صادر كننده و تامين گر انرژي جهان هستيم و انرژي هاي فسيلي دير يا زود تمام مي شود؛ اما نياز جهان به انرژي تمام نمي شود.لذا بهترين منبع انرژي سال هاي آتي، انرژي هسته اي است كه ما هم منابع خام و هم انديشه  فني آن را داريم و مي خواهيم همان طور كه در گذشته تامين گر انرژي جهان بوديم در آينده هم باشيم.»
رئيس مركز پژوهش ها با بيان اين كه وظيفه  حاكمان چيزي جز تامين خواسته هاي شهروندان نيست، تأكيد كرد: «وقتي همه  ايرانيان خواهان تكميل يك دستاورد داخلي هستند، هيچ كس نمي تواند از آن صرف نظر كند.»
وي با تأكيد بر اين نكته كه حركت ايران در اين راستا كاملا در چارچوب قوانين بين المللي است، گفت: «همه  دولت هاي ايران همواره از صلح جهاني حمايت كرده اند، البته صلحي كه عادلانه و منصفانه باشد. لذا معتقديم كه اجراي قوانين بين المللي ضامن صلح جهاني است و نه شكستن آن.»

تهران درخواست اروپا را براي تعويق ارائه پيشنهاد در مذاكرات هسته اي نپذيرفت
ايران تا فردا به مذاكره كنندگان اروپايي مهلت داد
ايسنا: سفيران سه كشور اروپايي ديروز در ديدار با حسين موسويان پيام سه وزير خارجه آلمان، انگليس و فرانسه را براي به تعويق انداختن زمان ارايه پيشنهاد اتحاديه اروپا به ايران به وي اعلام كردند.
علي آقامحمدي، دبير كميته اطلاع رساني شوراي عالي امنيت ملي كشورمان با اعلام اين مطلب اظهار داشت: در اين پيام وزيران امور خارجه سه كشور اروپايي از حسن روحاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان درخواست كرده اند كه تاريخ ارايه طرح به جاي پايان ماه ژوئيه (۱۰ مرداد) به هفتم ماه اوت (۱۶ مرداد) موكول شود.
وي با بيان اين كه اروپايي ها ارايه پيشنهاد در زمينه مسايل هسته اي ايران را پيچيده دانسته اند، گفت: در اين پيام ضمن اظهار اطلاع از پيام دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در اجلاس لندن و اظهار خوشحالي از دريافت آن، پيشنهاد كرده اند كه در اجلاس كميته راهبري در تاريخ ۳۰ اوت در فرانسه و در اجلاس كميته راهبري در ماه سپتامبر در نيويورك (اجلاس سران مجمع عمومي سازمان ملل) اين پيشنهاد مورد بررسي و مذاكره قرار بگيرد.
آقامحمدي گفت: بعد از اطلاع دبير شوراي عالي امنيت
ملي كشورمان از موضوع پيام، مقرر شد با توجه به اين كه طبق قرار، تاريخ ارايه طرح، اول ماه اوت برابر ۱۰ مرداد بوده و در جلسه
كميته راهبري در لندن مورد تأكيد طرف ايراني قرار گرفته است، ايران از طرف اروپايي انتظار دارد كه طرح خود را در اول ماه اوت ارايه كند.دبير كميته اطلاع رساني شوراي عالي امنيت ملي كشورمان تأكيد كرد: با توجه به اين كه طرح موضوع اصلي مورد درخواست ايران در پيام اروپا گنجانده نشده و هم چنان معلق مانده است و به مذاكرات آتي موكول گرديده، لذا اين مساله مغاير با توافق پاريس و مذاكرات انجام گرفته در ژنو و لندن است.
وي گفت: ايران از طرف اروپايي خواستار اصلاح محتواي طرح و ارايه راهكار هاي لازم جهت برآورده كردن حداقل هاي خواست ايران است.
آقامحمدي خاطرنشان كرد: دليل تأخير در ارائه طرح از سوي اروپا به ايران تعويض دولت در كشورمان نبوده است و انتظار مي رود كه در فرصت باقي مانده سه كشور اروپايي با اصلاح طرح شان آن را در تاريخ مقرر ارائه كنند.
آقامحمدي به خبرگزاري فرانسه گفت: ايران براي اروپا تا روز دوشنبه ضرب الاجل تعيين كرد پيشنهادهاي خود را درباره برنامه اتمي ارائه كند.
وي افزود:«ايران هيچ تاخيري را در ارائه پيشنهادهاي اروپا نمي پذيرد.»
همچنين يك منبع آگاه به فارس گفت با ابلاغ نامه ايران به آژانس بين المللي انرژي اتمي و به دليل نقض توافقنامه پاريس از سوي اروپا فعاليت سايت هسته اي UCF اصفهان از اين هفته آغاز مي شود.
وي افزود: براساس تصميم مسئولان عالي رتبه كشور و با توجه به عدم همراهي اروپا جهت در نظر گرفتن حداقل مسائل مورد نظر ايران در طرح پيشنهادي، با ابلاغ نامه ايران به آژانس بين المللي انرژي اتمي فعاليت سايت هسته اي UCF اصفهان قبل از پايان دوره دولت سيدمحمد خاتمي آغاز مي شود.
وي ادامه داد: در حال حاضر، يكي از اعضاي تيم مذاكره كننده هسته اي  ايران براي ابلاغ اين نامه به ژنو رفته و تصميم ايران درباره آغاز فعاليت UCF تا پايان هفته اجرايي خواهد شد.
اين منبع آگاه اضافه كرد:  علاوه بر آغاز فعاليت هسته اي ايران در اصفهان، احتمالاً به زودي بخشي از فعاليتهاي هسته اي سايت نطنز نيز آغاز خواهد شد.

الهام حضور خود در كابينه دولت آينده را رد نكرد
ايسنا:سخنگوي شوراي نگهبان در واكنش به خبر حضورش در دولت آينده، گفت: شايعه صحت دارد.دكتر غلامحسين الهام در نشست مطبوعاتي ديروز افزود: تا زمان تشكيل قطعي دولت آينده كه انشاءالله از ۱۲ مرداد آغاز مي شود، هيچ شايعه اي را به عنوان واقعيت قطعي نمي توان تأييد كرد.
وي افزود: طي چند هفته  اخير به واسطه  تعطيلي مجلس، كار شورا كم بود و ما با آقاي احمدي نژاد همكاري كرديم اما قطعا چنانچه بخواهيم در يك حوزه كار اجرايي داشته باشيم، در حوزه  ديگر كار اجرايي نخواهيم داشت.
الهام ادامه داد: عضويت در شورا مسبوق به سابقه است كه در دولت هاي قبلي هم وجود داشته و عضويت در شورا و همزماني آن با فعاليت در كابينه مشكلي ندارد.
وي در پاسخ به اين كه در دولت آينده پيشنهاد همكاري در كدام بخش به وي داده شده، با ممانعت از ارائه  هرگونه پاسخ صريح و شفاف در اين زمينه، گفت: پيشنهاد همكاري وجود دارد ولي چون قطعي و نهايي نيست در حد همكاري در امر ستادي بوده است.الهام درباره  بحث برگزاري همزمان انتخابا ت ها عنوان كرد: بحث هايي كه در اين زمينه مطرح مي شود، از گذشته وجود داشته اما به شوراي نگهبان ارتباطي ندارد و به عنوان يك تجربه در سطوح مختلف مطرح مي شود.
وي با بيان اين كه برگزاري يك دوره انتخابات به صورت متوسط در هر سال هزينه هاي مالي سنگين و همچنين هزينه هاي اجتماعي و سياسي را بر كشور تحميل مي كنند و بر امور اجرايي اثر مي گذارد، افزود:برگزاري همزمان چند انتخابات طرحي است كه از زمان مجلس ششم مطرح بود ولي اين همزماني انتخابات در مواقعي كه موجب تغيير دوره تعيين شده شود، خلاف قانون است.
وي همچنين برگزاري همزمان چند انتخابات را زمينه ساز حضور پرشورتر مردم در انتخابات دانست و گفت: در انتخابات اخير در حوزه هايي كه به صورت همزمان انتخابات رياست جمهوري و مجلس برگزار شد، شاهد افزايش محسوس مشاركت مردم بوديم به نحوي كه در برخي حوزه هاي انتخابيه كه اين وضعيت را نداشتند اين حد از مشاركت مشاهده نمي شد لذا اين امر را بايد تجربه خوبي كه لازم است مجددا مورد استفاده قرار گيرد، بدانيم.وي ادامه داد: درمورد بحث برگزاري همزمان انتخابات خبرگان رهبري با مجلس شوراي اسلامي تعيين مدت انتخابات خبرگان در اختيار خود اين مجلس است.
سخنگوي شوراي نگهبان در ادامه با تاكيد بر پرهزينه بودن مساله برگزاري انتخابات در هر سال، تصريح كرد: ايده هايي كه درباره برگزاري همزمان انتخابات ها مطرح مي شود، را بايد در چارچوب قانون پياده كرد.

خاتمي سه شنبه گزارش عملكرد هشت ساله
خود را به مجلس مي دهد
ايسنا: رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت كه سيدمحمد خاتمي، رئيس جمهور روز سه  شنبه، يازدهم مرداد ماه جاري براي ارائه گزارش عملكرد هشت ساله خود در مجلس شوراي اسلامي حضور مي يابد.
حداد عادل در حاشيه جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران گفت: خاتمي در اين ديدار گزارش هشت سال عملكرد رياست  جمهوري خود را ارايه خواهد داد و مجلس نيز قصد دارد از زحمات خاتمي در هشت سال رياست دولت تقدير كند.
همچنين وزراي اطلاعات، امور خارجه، كشور، نيرو، نفت و صنايع و معادن دولت سيدمحمد خاتمي براي آخرين بار در اين هفته در كميسيون هاي تخصصي مجلس حضور خواهند يافت.
وزير كشور: استقلال طلبي، بازگشت به ارزشهاي انقلاب و تحول خواهي از مباني جنبش دوم خرداد بود
ايسنا:وزير كشور گفت: اصلاحات قائم به شخص يا اشخاص نيست بلكه همچنان به راه خود ادامه خواهد داد.
عبدالواحد موسوي لاري طي سخناني در همايش يادمان هشت ساله  دولت خاتمي در جمع فرهيختگان و نخبگان سياسي، فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي استان گلستان افزود: تأكيد نامزدهاي نهمين دوره  رياست جمهوري بر تداوم اصلاحات، بيانگر اين حقيقت است كه اصلاحات در جامعه  ما ادامه خواهد يافت.وي استقلال خواهي، بازگشت به اصول و ارزش هايي كه مردم به خاطر آنها انقلاب كردند، تغيير روش ها و نگاه ها در رابطه حاكميت و مردم، تحول خواهي در درون نظام و قانون اساسي و خدمتگزاري دولت به مردم را از مباني جنبش دوم خرداد برشمرد.
موسوي لاري با اشاره به اينكه قانون اساسي فعلي، ظرفيت هاي لازم براي اصلاحات را دارد، تصريح كرد:اگر سودجويي نكنيم و قانون اساسي را به نفع گروه خود تفسير نكنيم با همين قانون اساسي مي شود اصلاحات را ادامه دهيم.
وي دستاوردهاي دوم خرداد را ارزشمند دانست و گفت: پيگيري اصول معطل مانده قانون اساسي، بها دادن به استقلال و كاستن از تنش هاي بيروني و دفاع از عزت ايران و ايراني از دستاوردهاي مهم دولت اصلاحات است.
همچنين وزير كشور در مراسم افتتاح سايت جديد اداري استانداري گلستان و شوراي اداري اين استان، گفت:بايد شناسنامه دولت اصلاحات تدوين شود تا مشخص شود در اين هشت سال چه اتفاق افتاده و مقصد كجاست؟
وي با تأكيد بر اينكه مسير اصلاحات، مسير برگشت ناپذيري است و مسير حركت به سوي پيشرفت و توسعه آماده شده است، يادآور شد: اگر قرار است برنامه  چشم انداز بيست ساله محقق شود و به كشوري مقتدر در منطقه تبديل شويم نبايد پول نفت را صرف مطالبات زودگذر و روزمره كنيم كه در اين صورت در برابر آيندگان مسئوليم.موسوي لاري با اشاره به پيشرفت قابل ملاحظه استان گلستان طي سال هاي اخير، افزود: اميدوارم دولت آينده روند توسعه  استان گلستان را شتاب بيشتري ببخشد.

مهندس ميرحسين موسوي:
ارزشمندترين دستاورد خاتمي حفظ
و توسعه «فضاي انساني» در جامعه است
003591.jpg
ايسنا: شايد مهم ترين و ارزشمندترين دستاورد دولت خاتمي فضاي انساني است كه او حفظ و توسعه آن در جامعه را نصب العين و مهم ترين هدف خود قرار داده بود.
مهندس ميرحسين موسوي نخست وزير دوران پرافتخار امام خميني(ره) در آخرين روزهاي رياست جمهوري سيد محمد خاتمي با اعتقاد بر اين كه در تجليل از وي و دستاوردهاي دولتش فرصت كوتاه تر از آن است كه بتوان حق مطلب را ادا كرد، در بيانيه ضمن تقدير از هشت سال تلاش دولت حجت الاسلام والمسلمين خاتمي دوران دولت او را چنين توصيف مي كند:
«هشت سال دوران رياست جمهوري فرزند فاضل،باتقوا و متعهد حضرت امام خميني(ره) برادر عزيزمان جناب حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمي به پايان خود نزديك مي شود و لبخندهاي شيرين در اين روزها خبر از آن مي دهد كه زخم هاي بي شماري كه در طي اين مدت به آن جان عزيز وارد شد به همين زودي و پيش از به اتمام رسيدن دوران خدمتش التيام يافته است. رنجي كه براي خداوند پذيرفته شود، ميوه هاي شيرين خواهد داد و هر قدر كه ايمان به فضل الهي بيشتر باشد، اين ميوه ها زودتر به بار مي رسند.
قدرداني از دستاوردهاي بزرگي كه دولت خاتمي در طي اين هشت سال داشته است، وظيفه اي صرفا اخلاقي نيست تا از خدمات بي شائبه برادري مخلص و بي ادعا سپاسگزاري شده باشد، بلكه هم چنين براي آن است تا آيندگان قدر آن چه با خون دل بسيار فراهم آمده است، بدانند و آن را به راحتي از دست ندهند.
اين فرصت كوتاه تر از آن است كه با استفاده از آن بتوان حق وظيفه را ادا كرد. لذا اين جانب به اميد آن كه ديگران به مشروح اين توفيقات ولو به صورت فهرست وار اشاره خواهند كرد، با بهره گيري از اين مجال، تنها به آن چه به نظرم شايد مهم ترين و ارزشمندترين دستاورد دولت خاتمي است،اشاره مي كنم و آن فضاي انساني است كه او حفظ و توسعه آن در جامعه را نصب العين و مهم ترين هدف خود قرار داده بود. او به واسطه اين اهتمام در تمامي افتخارات ملت ما در طي اين مدت شريك است. تنها به عنوان يك نمونه، ما امروز با موفقيت هاي ارزشمند مديران مدبر و دانشمندان جسور و خلاق خود در زمينه دانش هسته اي مواجه هستيم و اين دستاورد آن چنان عظيم است كه اگر قدر و اهميت آن در رشد اعتماد به نفس ملي و توسعه علمي و اقتصادي كشور به درستي شناخته شود، ارزش تاريخي آن كمتر از ملي شدن صنعت نفت نيست. آيا قابل تصور بود كه دانشمندان جوان ما بدون احساس عضويت در جامعه اي كه شأن انسان ها را بزرگ مي شمارد به سمت موفقيت هاي عظيم خود گام بردارند؟ اين قاعده اي است كه درباره هر افتخار ديگري چه در چارچوب دولت و چه در صحنه كل جامعه صدق مي كند و در طول هشت سال گذشته، اين افتخارات چه بسيار بوده است.
در قدرداني از شخصيتي چون خاتمي فرصت و فصحتي نهفته است كه اميدوارم شناخته شود و از دست نرود. به ويژه روحانيت عزيز كه چنين عضو عالي مقامي از او به چنين توفيقاتي دست يافته است، جا دارد كه اين فرصت را فرو نگذارد؛ زيرا هركه خاتمي را مي شناسد و دوست دارد، به عنوان عالمي عامل و دانشمندي روحاني مي شناسد كه آرمان هايش را از شناخت عالمانه و عميق دين خود وام گرفته است.»

آخرين حضور خاتمي در   مجمع تشخيص مصلحت نظام
رفسنجاني: خاتمي برگ زرين تاريخ انقلاب است
003588.jpg
ايسنا: در جلسه  ديروز مجمع تشخيص مصلحت نظام در مراسم ويژه اي از خدمات و زحمات حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمي در پايان دو دوره رياست جمهوري اش قدرداني و تشكر شد.
سيد محمد خاتمي، رئيس جمهور، در آخرين حضورش در جلسه  مجمع تشخيص مصلحت نظام، گفت: «امروز كشور در آستانه  يك جهش اقتصادي قرار دارد كه اگر ادامه يابد، مي توانيم به اهداف چشم انداز برسيم.»
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمي در جمع اعضاي مجمع تشخيص مصلحت نظام، گفت: «يك كشور ويران شده  پس از جنگ با همت آقاي  هاشمي رفسنجاني پايه هاي اقتصادي اش استوار شد و امروز با اتكا به فعاليت هاي دوران سازندگي مي توانيم به آينده اي درخشان دست يابيم.البته نمي خواهم بگويم برنامه هاي دوران سازندگي بي عيب و نقص بود.ولي به جايي رسيديم كه توانستيم روي پاي خود بايستيم و تكنولوژي را وارد كشور كنيم.»
خاتمي گفت: «نمي دانم در عرصه  بين الملل آنچه كه دغدغه  خاطر من بود به طور كامل محقق شد يا نه؟ اما مي دانم كه روح انقلاب اسلامي از دو جهت مورد تهاجم قرار گرفت.يكي بينش هاي تنگ نظرانه كه به نام اسلام مطرح مي شد وديگري سوء استفاده ها و فشارهايي كه به يك كشور شرقي رو به توسعه وارد مي شود.»
خاتمي  گفت:«همه  تلاش من و دولتم اين بود كه بگوييم جمهوري اسلامي مي تواند به اصول و معيارهاي معنوي خود پايبند باشد و همزمان جامعه اي آزاد و پيشرفته داشته باشد.»
وي با تأكيد بر اين كه اين راه بايد ادامه يابد، تأكيد كرد: «حتما نقاط قوتي وجود داشته كه مرهون من نيست. آنچه كه به دست آمده حاصل تلاش همكاران من بود كه با وجود تمام تهمت ها و فشارها اگر كار مثبتي انجام مي دادند نگران بودند كه عليه آنها استفاده نشود. در اين زمينه آيت الله شاهرودي كمك هاي موثري انجام داد كه فعاليت هاي مثبت دولت به حربه اي عليه مديران تبديل نشود.»
رئيس جمهور گفت:«خدا را سپاسگزارم كه در اين هشت سال با عنايت رهبر معظم انقلاب و تمام مسئولان در خدمت مردم بوديم و در حدي كه توان ما اجازه مي داد اين مسئوليت سنگين را به دوش كشيديم.»
خاتمي  افزود:«در سال هاي گذشته همكاري خيلي خوبي با قوه  قضاييه و آقاي شاهرودي داشته و توانستيم با مجالس ششم و هفتم همكاري مثبتي داشته باشيم.»
رئيس جمهور اظهار داشت: «به طور ويژه بايد از مجمع تشخيص مصلحت نظام تشكر كنم كه به خاطر جايگاه والايش اجازه نمي دهد جامعه با بن بست مواجه شود.»
خاتمي  افزود:«آقاي  هاشمي  با تجربه  بالايش توانست به خوبي مجمع تشخيص مصلحت نظام را اداره كند و من در مواقع بحراني از مشورت ها و پيشنهادهاي آقاي  هاشمي  رفسنجاني استفاده  فراواني كردم. آقاي  هاشمي  از سرمايه هاي بزرگ انقلاب است كه در هر موقعيتي كه نظام به ايشان احتياج دارد مي تواند راه گشاي نظام باشد.»
پس از پايان سخنان خاتمي،  هاشمي رفسنجاني يك جلد قرآن كريم را از سوي خود و اعضاي مجمع تشخيص مصلحت نظام به رئيس جمهور تقديم كرد و گفت: «انشاءالله قرآن حافظ دستاوردهاي آقاي خاتمي و خود ايشان باشد.»
خاتمي  برگ زريني در تاريخ ايران و انقلاب اسلامي  است
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز در جلسه  ديروز مجمع كه با آخرين حضور خاتمي  به عنوان رئيس جمهور همراه بود، گفت:مطمئن باشيد تاريخ ايران زحمات، تلاش ها و صداقت ها و تحمل هاي آقاي خاتمي را فراموش نخواهد كرد. آقاي خاتمي  برگ زريني در تاريخ ايران و انقلاب اسلامي است.
حجت الاسلام والمسلمين  هاشمي رفسنجاني در سخناني در پايان جلسه  مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت:لازم مي دانم از سوي خود و همه  اعضاي مجمع تشخيص از زحمات و تلاش هاي آقاي خاتمي و دولت ايشان در طول هشت سال گذشته تشكر كنم.به عنوان كسي كه با مسائل اجرايي و حواشي آن آشنا هستم برايم روشن است كه آقاي خاتمي  در اين دوره خيلي كار كرد و زحمت هاي فراواني متحمل شد.وي افزود: در طول اين مدت از لحاظ توسعه  سياسي فضاي جديدي در كشور خلق شد؛ اگرچه شايد ايشان به تمام اهدافشان در اين زمينه نرسيده باشند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود:در زمان آقاي خاتمي در روابط خارجي شرايط مناسب تري ايجاد شد، به طوري كه هم اكنون با همسايگان مان روابط خوبي داريم و در مجموع گام مثبتي در تعامل با خارج برداشته شد.
هاشمي  رفسنجاني تأكيد كرد:جناب آقاي خاتمي و مديران دولت ايشان هميشه سعي در حفظ آرامش داشته اند. گاهي كوتاه مي آمدند و گاهي هم گله مي كردند. به عنوان كسي كه شاهد اين مراحل بودم مي دانم كه ايشان جسورانه تلاش كرد نگذارد كشور دچار تنش شود.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، ادامه داد:بايد از ايشان و دولت به خاطر فعاليت هاي مثبت شان در مجمع تشخيص مصلحت نظام صميمانه تشكر كنم.
هر جا كه به كار كارشناسي نياز داشتيم تمام اركان دولت به ما كمك كردند و با شركت در جلسات راهنمايي خوبي به ما ارايه مي كردند.هر چند كه گاهي نظر مخالف داشتند اما در مجموع تصميمات را مي پذيرفتند و اعتراض نمي كردند.
هاشمي رفسنجاني گفت:سهم دولت آقاي خاتمي  در چشم انداز بيست ساله خيلي زياد است و با زمينه اي كه دولت ايجاد كرد مجمع توانست سند چشم انداز را به نتيجه  خوبي برساند. به طوري كه امروز چشم انداز بيست ساله يكي از اسناد معتبر حركت نظام جمهوري اسلامي  است.
در حاشيه:
* در پايان جلسه ديروز مجمع تشخيص مصلحت نظام سيد محمد خاتمي  با اعضا و كاركنان مجمع تشخيص مصلحت نظام خداحافظي كرد .
* خاتمي هنگام خداحافظي با تك تك اعضاي مجمع مصافحه كرد.
* همچنين خبرنگاران حاضر در مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز با خاتمي عكس يادگاري گرفتند.
* خاتمي  به درخواست يكي از خبرنگاران، تسبيح خود را به وي اهدا كرد و گفت:اين تسبيح قيمتي بيش از اين ها دارد.
* برخلاف هفته هاي گذشته،  ديروز حضور خبرنگاران در جلسه  مجمع و محوطه ِ ورود و خروج مسئولان، آزاد بود و خبرنگاران با استفاده از اين فرصت به مصاحبه با برخي اعضاي مجمع پرداختند كه بعضي از اعضاي مجمع از آن طفره مي رفتند.
* هنگامي  كه اعضاي مجمع، اتاق جلسه را به منظور گرفتن عكس يادگاري ترك مي كردند، آيت الله صانعي پيشنهاد كرد كه عكس يادگاري در حياط گرفته شود اما به پيشنهاد يكي از مسئولان تشريفات، اين عكس در راهروي مجمع گرفته شد.
* هنگامي  كه اعضاي مجمع در حال گرفتن عكس بودند، آيت الله جنتي در كادر عكاسان نبود كه عكاسان به وي پيشنهاد كردند در كادر قرار گيرد و به پيشنهاد خاتمي، جاي خود را تغيير داد.

تاريخ زنده حماسه مسجد گوهرشاد درگذشت
ايسنا: آيت الله حاج شيخ محمدتقي بهلول درگذشت.
محمدتقي بهلول كه در واقعه قيام مسجد گوهرشاد با سخنراني پرشور خود نقش اول را در قيام مردمي داشت، از چندي پيش در بيمارستان خاتم الانبياي تهران در كما به سر مي برد.
نام حاج شيخ محمدتقي بهلول گنابادي در تاريخ حوادث كشف حجاب رضاخاني و واقعه قيام مسجد گوهرشاد به ثبت رسيده است.بعد ازآن به افغانستان تبعيد شد و مدت ۳۰ سال را در افغانستان گذراند و در اين مدت كودكان بي سرپرست زيادي را سرپرستي كرد.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |