دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۶۸ - Aug 8, 2005
مراسم بزرگداشت قاضي حسن مقدس
در مسجد ارك تهران برگزار شد
004365.jpg
مراسم  بزرگداشت  شهيد قاضي  حسن  مقدس ، معاون  دادستان    تهران  و سرپرست  مجتمع  قضايي  ارشاد ديروز  با حضور مقامات  كشوري  و فرماندهان لشكري  در مسجد ارك  تهران  برگزار شد.
به گزارش  خبرنگار ايرنا، دكتر غلامحسين  الهام  در اين  مراسم  به  نمايندگي از دكتر محمود احمدي  نژاد رئيس  جمهوري  شركت  كرد.
در اين  مراسم  رئيس  قوه  قضاييه ، دبير مجمع  تشخيص  مصلحت نظام ، رئيس  ديوان عالي  كشور، دادستان  كل ، جانشين  فرمانده  سپاه  پاسداران  انقلاب اسلامي ، دادستان تهران ، فرمانده  انتظامي تهران  بزرگ ، سركلانتران  تهران ، مسئولان  قضايي  و برخي  از قضات  كشور حضور داشتند.
حجت الاسلام  والمسلمين  كاظم  صديقي  با تشريح  ويژگي هاي  قاضي  مقدس ، گفت : اين  قاضي  بزرگوار و صبور با قضاوت هاي  عادلانه  خود در صحنه هاي  قضايي ، راه  مولاي  متقيان  حضرت  علي (ع ) را طي  كرد و براي  برقراري  عدل  و عدالت  از هيچ كوششي  دريغ  نكرد.
وي ، شهيد قاضي  مقدس  را مردي  عارف  مسلك ، باتقوي  و متدين  توصيف  كرد و افزود: قاضي  مقدس  همواره  در فعاليتهاي  حقوقي  و قضايي  و رفتار خود، عدالت و دادخواهي  را در نظر داشت .
سردار مرتضي  طلايي  در مراسم  بزرگداشت  قاضي  حسن  مقدس  در مسجد ارك  تهران  گفت : روند رسيدن  به  نتايج  هر حادثه اي  به ويژه  شناسايي  عوامل  ترور، مستلزم  زمان  كافي  است  و درزمان  حاضر امكان  پيش  بيني  دراين  مورد مشكل  است .
وي  افزود: به محض  وقوع  ترور، تيم  ويژه  در پليس  آگاهي  تهران  بزرگ  تشكيل شد و تمامي اقدامات  امنيتي  و اطلاعاتي  درخصوص  كشف  حقيقت  و شناسايي  عامل  يا عوامل  ترور در حال  پيگيري  است .
سردار طلايي  تصريح  كرد: براي  رسيدن  به كشف  حقايق  ناچاريم ، قبل  از روشن شدن  يكسري  ابهام  ها، از فاش  شدن  برخي  اطلاعات  خودداري  كنيم  و اساسا بيان جزئيات  تا زماني  كه  به  نتيجه  نهايي  نرسيم ، معقول  نيست .
وي  اظهارداشت : در راستاي  دستگيري  عوامل  ترور و عمليات  چهره نگاري ، پليس آگاهي  تهران  از دو نفر از شاهدان  عيني  حادثه ، كمك  گرفته  كه  اميد است  هرچه زودتر به  نتايج  مثبتي  دست  يابيم .سردار طلايي  از هر گونه  اظهارنظر درخصوص  ارزيابي  علت  ترور و عوامل دخيل  درآن  خودداري  و اعلام  كرد: درحال  حاضرامكان  اظهار نظري  وجود ندارد.
وي  خاطرنشان  كرد: شهروندان  تهراني  كه  مي توانند به  كشف  حقيقت  كمك  كنند و اطلاعات  و شواهدي  در اختيار دارند، در اسرع  وقت  از طريق  تماس  تلفني ، پليس آگاهي  را مطلع  سازند.

بازديد سردار افشار از همشهري
004368.jpg
سردار عليرضا افشار معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد نيروهاي مسلح ديروز در آستانه روز خبرنگار از روزنامه همشهري بازديد كرد.
وي پس از ديدار و گفت وگو با علي اكبر اشعري سردبير همشهري، از بخشهاي مختلف روزنامه بازديد كرد و روز خبرنگار را به كاركنان همشهري تبريك گفت.

مركز جذب نيازهاي خانواده هاي شهدا
و ايثارگران در سراسر كشور ايجاد مي شود
گروه اجتماعي: با دستيابي به موفقيت پيش بيني شده مركز جذب نظرات، خواست ها و پيشنهادات خانواده شهدا و ايثارگران «هاتف» در تهران، اين مركز به تدريج در سراسر كشور ايجاد مي شود.
دكتر حسين دهقان معاون رئيس جمهور و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران در اين باره گفت: از ديرباز خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان براي بيان نظرات، ديدگاه ها، نيازها و پيشنهادات خود با يك مركز منسجم كه بتواند نيازهاي آنها را هدفمند و هدايت شده به نتيجه برساند در مضيقه بودند اما اكنون با يكپارچه شدن اين نهادها و پيوند خوردن آن به پيكره دولت امكان برنامه ريزي، سازماندهي و اجرايي و عملياتي شدن خواست ها و نيازهاي خانواده بزرگ شاهد و ايثارگران در تماس با تلفن ۱۶۱۶ ميسر و ممكن شده است.
دكتر دهقان راه اندازي مركز هاتف در تهران را مدلي نوين در عرصه پاسخگويي در سطح دستگاه هاي اداري كشور توصيف كرد و يادآور شد: كوچك سازي ساختار دولت و ارتقاي پاسخگو بودن در مقابل مطالعات به حق شهروندان به ويژه خانواده هايي كه از بهترين سرمايه هاي خود براي بقاي كشور و نظام مايه گذاشتند با تكيه بر روش هاي نوين و فن آوري روزآمد، دستاوردهاي نظام و انقلاب را در مقابل تهديدهاي احتمالي بيمه مي كند .معاون رئيس جمهور يكي از اهداف تشكيل اين مركز را آسان سازي ارتباط خانواده شهدا با ساختار اداري عنوان كرد و گفت: با تشكيل اين مركز مخاطبان مي توانند از طريق خط تلفن ملي ۱۶۱۶ كليه درخواست هاي اداري خود را مطرح و پس از پيگيري موضوع پاسخ را در تماس دوباره دريافت دارند. مسعود توانا مديركل روابط عمومي و امور بين الملل بنياد شهيد نيز درباره مركز هاتف گفت:  با راه اندازي مركز هاتف در بنياد شهيد و امور ايثارگران، دسترسي خانواده هاي شاهد و ايثارگران به آخرين اطلاعات مربوط به خدمات معيشتي، رفاهي، آموزشي، فرهنگي، بهداشتي، درماني، حقوقي و قضائي ميسر شده و آنها مي توانند در تماس با اين مركز ضمن آن كه از قابليت ها، توانمندي ها و استعدادهاي اين مركز بهره مند مي شوند، نيازهاي خود در اين حوزه ها را به گوش مسئولان برسانند.
مديركل روابط عمومي و بين الملل بنياد شهيد و امور ايثارگران با اشاره به اين كه بخش عمده اي از افراد جامعه هدف، در تشكيلات اين معاونت به خاطر برخي محدوديت هاي اخلاقي و محدوديت هاي جسمي به رغم نياز شديد از بيان آن پرهيز مي كنند گفت: در اين مركز با جذب تماس هاي ديگر شهروندان عضو خانواده بنياد شهيد و امور ايثارگران نيازهاي آن ها را استخراج مي كنيم و براساس اطلاعات موجود براي رفع نيازها به سراغ خانواده ها رفته و سعي در رفع مشكلات آنها داريم.
دكتربهروز بزرگي نيز رئيس مركز اطلاع رساني هاتف درباره عملكرد اين مركز گفت: هر هفته به طور متوسط ۸۰ نفر از خانواده هاي معزز شهيدان و ايثارگران با اين مركز تماس مي گيرند كه در اين ميان تماس جانبازان و خانواده شهدا بيش از آزادگان است.

مديرعامل سأزمان تامين اجتماعي:
۹۰ درصد جامعه زير پوشش تأمين اجتماعي قرار مي گيرد
فارس: با تحت پوشش قرار گرفتن كارگران ساختماني، روستائيان و رانندگان، بيش از ۹۰ درصد جامعه زيرپوشش تامين اجتماعي قرار خواهند گرفت.
به گزارش اداره كل روابط عمومي سازمان تامين اجتماعي، غلامرضا سليماني در مراسم بهره برداري از درمانگاه بيمارستان تامين اجتماعي شهريار كرج ضمن بيان اين مطلب به مصوبه اخير مجلس شوراي اسلامي درخصوص تحت پوشش قرار گرفتن تامين اجتماعي كارگران ساختماني اشاره كرد و افزود: با اين مصوبه حدود ۵/۱ ميليون كارگر ساختماني كه با احتساب خانواده هايشان قريب به ۴ تا ۵ ميليون نفر را تشكيل مي دهند، تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي قرار خواهند گرفت.
وي در ادامه به نقش مهم تامين اجتماعي در توسعه عدالت اجتماعي و رشد اقتصادي در كشور اشاره كرد و گفت: براي آنكه در كشور سرمايه گذاري جذب و رشد و امنيت اقتصادي براي سرمايه گذاران ايجاد شود و كارگران و بيمه شدگان نيز احساس امنيت نسبت به آينده داشته باشند، سازمان تامين اجتماعي بايد به نوبه خود در ايجاد امنيت اجتماعي همت گمارد و اين امر نيز جز با ايجاد آرامش خاطر و تامين زندگي افراد تحت پوشش امكان پذير نيست.

ارائه گزارش عملكرد ستاد مبارزه با
مفاسد اقتصادي به مقام معظم رهبري
ايسنا: گزارش مفاسد اقتصادي ظرف امروز يا فردا در اختيار مقام معظم رهبري قرار مي گيرد.
حجت الاسلام والمسلمين ايزدپناه، سخنگوي ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي با اعلام اين خبر اظهار داشت: گزارش عملكرد ستاد سران قوا در زمينه مفاسد اقتصادي تكميل شده و ظرف امروز يا فردا از طريق رئيس قوه قضاييه به مقام معظم رهبري تقديم مي شود.

معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد در گفت وگو با فارس:
آمار دقيقي از تعداد خبرنگاران در كشور وجود ندارد
معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد گفت: به دليل اينكه مديران نشريات با خبرنگاران خود قراردادهاي رسمي و قانوني نمي بندند و به جاي آن از شركت هاي پيمانكاري استفاده مي كنند نمي توان آمار دقيقي راجع به تعداد خبرنگاران و روزنامه نگاران كشور اعلام كرد.
محمد صحفي كه به مناسبت ۱۷ مردادماه، روز خبرنگار، سخن مي گفت، اطلاع نداشتن از آمار دقيق خبرنگاران كشور را به عنوان يك معضل معرفي كرد كه با ارائه لايحه قانوني پيمان دسته جمعي كار روزنامه نگاران به عنوان قانون كار ويژه عرصه خبرنگاري و روزنامه نگاري به هيأت دولت، اين مشكل نيز برطرف شود.
وي درباره استفاده نكردن رسانه ملي از عنوان خبرگزاري هاي داخلي به هنگام ارائه خبر و توجه بيشتر اين رسانه به نام و عنوان خبرگزاري هاي خارجي گفت: معمولا خبرگزاري هاي خارجي نان شهرت خويش را مي خورند و در مقابل خبرگزاري هاي داخلي نتوانسته اند اعتماد بيشتري جلب كنند تا نام آنها نيز در خبرهايي كه از اين خبرگزاري ها استفاده مي شود به كار برده شود .در عين حال كه خبرگزاري هاي جوان داخلي ممكن است در سالهاي آينده با كسب تجربه بيشتر بتوانند جايگاه مناسب خود را در رسانه ملي و افكار عمومي پيدا كنند.
صحفي افزود: علاوه بر اين خبرگزاري هاي خارجي محصولات و توليدات خبري و تحليلي خود را در برابر پول و با عقد قراردادهايي كه به فروش آن محصولات مي انجامد در اختيار رسانه هاي ديگر قرار مي دهند در حالي كه خبرگزاري هاي داخلي كه در ابتداي راهند اخبار خود را به رايگان در اختيار عموم قرار مي دهند و اين عاملي شده است تا توليدات خبرگزاري هاي خارجي در نظر استفاده كنندگان از ارزش بيشتري برخوردار باشند.
وي تعداد موسسات فرهنگي و هنري كه تاكنون از وزارت ارشاد مجوز فعاليت دريافت كرده اند را بيش از ۳ هزار و ۲۰۰ عنوان اعلام كرد.
صحفي گفت: حدود ۱۰ انجمن صنفي و يا حرفه اي تحت عنوان مطبوعات و روزنامه نگاري در سطح ملي فعال هستند. همچنين ۳۰ خانه مطبوعات در استانها وجود دارد كه كانوني براي فعاليت مديران مطبوعات و روزنامه نگاران در استانها است.
وي انجمن صنفي روزنامه نگاران ايران، انجمن صنفي مديران مطبوعات، انجمن روزنامه نگاران مسلمان، انجمن نويسندگان دفاع مقدس، انجمن روزنامه نگاران زن، انجمن روزنامه نگاران جوان را تحت عنوان انجمن صنفي و يا حرفه اي مطبوعات و روزنامه نگاري اعلام كرد كه در سطح ملي مجوز فعاليت دريافت كرده اند.
صحفي در پايان گفت: هزار و ۳۰۰ روزنامه، هفته نامه، ماهنامه و فصلنامه در كشور منتشر مي شود و تعداد روزنامه ها بالغ بر ۸۰ عنوان است كه تعداد مجوزهايي كه وجود دارد ۱۲۰ عدد بوده و مقدمات انتشار ۴۰ روزنامه باقيمانده در حال انجام است.
برخورداري خبرنگاران از مزاياي مشاغل سخت و زيان آور
از سوي ديگر مديركل تامين اجتماعي تهران بزرگ در امور بيمه اي اعلام كرد: بيش از ۲۵۰ خبرنگار استان تهران از مزاياي قانون مشاغل سخت و زيان آور برخوردار شدند.
روزيفراخ در گفت و گو با خبرنگار «اجتماعي» ايسنا، افزود: براساس مصوبه هيأت وزيران تمامي مشاغل مطبوعاتي شامل گزارشگر، مصاحبه كننده، خبرنگار، عكاس، عكاس خبرنگار، دبير سرويس و معاون دبير سرويس به ليست ۱۸ گانه مشاغل سخت و زيان آور افزوده شده اند.
به گفته وي بر اين اساس شاغلين اين مشاغل مي توانند با رأي كميته هاي استاني مشاغل سخت و زيان آور از مزاياي اين مشاغل استفاده كنند.
روزيفراخ تصريح كرد: براساس قانون بازنشستگي در مشاغل سخت و زيان آور و آيين نامه اجرايي آن، افرادي كه ۲۰ سال متوالي يا ۲۵ سال متناوب سابقه اشتغال در اين مشاغل و پرداخت حق بيمه را داشته باشند، مي توانند با استفاده از سنوات ارفاقي و زودتر از موعد بازنشسته شوند و مستمري كامل دريافت كنند.

تعرفه هاي پزشكي به هيأت وزيران رفت
فارس: مشاور وزير رفاه و تامين اجتماعي از ارسال مصوبه شوراي عالي بيمه درمورد ميزان تعرفه هاي بخش خصوصي طرف قرارداد با سازمانهاي بيمه گر به هيأت وزيران خبر داد. علي حسن زاده گفت: شوراي عالي بيمه طبق مصوبه اي كه داشته است، تعرفه هاي بخش خصوصي طرف قرارداد با سازمانهاي بيمه گر را در مجموع، ۱۵درصد نسبت به تعرفه هاي دولت در بخش خصوصي در سال گذشته افزايش داده است.
وي در ادامه افزود: اين ميزان از تعرفه هاي بخش خصوصي طرف قرارداد با سازمانهاي بيمه گر هنوز اجرايي نشده است و با تصويب در هيأت وزيران اجرايي مي شود.
مشاور وزير رفاه و تامين اجتماعي اظهار داشت: در شوراي عالي بيمه مطرح شد كه تعرفه بخش خصوصي كه نظام پزشكي تصويب كرده اصلا غير قابل مقايسه با تعرفه دولتي است و اگر قرار باشد ما كماكان با همان تعرفه دولتي با موسسات خصوصي طرف قرارداد برخورد كنيم كه همين تعرفه را رعايت كنند يك موسسه خصوصي نسبت به سال گذشته بايد پول كمتري دريافت كند به طور مثال تعرفه پزشكي يك پزشك متخصص براي بخش دولتي در سال ۸۴ يك هزار و ۹۰۰ تومان است در حاليكه سال گذشته همين رقم براي بخش خصوصي ۲ هزار و ۷۶۰ تومان بوده است و اين منطقي نيست كه امسال يك هزار و ۹۰۰ تومان دريافت كند.

۶۰ درصد ظرفيت اشتغال به جوانان اختصاص دارد
گروه اجتماعي _ مريم غفاري: در طول برنامه سوم توسعه ۴۹۰ هزار شغل ايجاد شد كه تنها ۶۰درصد اين ظرفيت متعلق به جوانان بوده و نرخ بيكاري جوانان در سال ۸۳ به ۷/۱۹درصد رسيده است.
دكتر رحيم عبادي، رئيس سازمان ملي جوانان در يك نشست مطبوعاتي در جمع خبرنگاران افزود: اگر اصلاحات را به معناي اصلاح در نگرش ها، ساختارها و در رفتار و عمل به نفع جوانان تفسير كنيم به نظر مي رسد اصلاحات در حوزه منزلت اجتماعي صددرصد و در حوزه تامين معيشت و نيازهاي اقتصادي بطور نسبي به ثمر رسيده است. وي خاطرنشان كرد: در بحث تغيير نگرش ها در جامعه تا قبل از سال ،۷۶ جوانان گروه فراموش شده، در حاشيه و گروهي كه فقط داراي تكليف بودند تلقي مي شدند ولي امروزه به عنوان گروه هدف در متن جامعه نقش اساسي در همه عرصه ها دارند و داراي حقوق قانوني و اجتماعي هستند.
دكتر عبادي افزود: جوانان ديگر به عنوان يك نگراني و تهديد اجتماعي نيستند، بلكه به عنوان يك فرصت و سرمايه اجتماعي كه نقش اساسي براي آينده كشور دارند مورد توجه اند كه سخنان دكتر احمدي نژاد، رئيس جمهوري نيز اين فرصت و فرهنگ رامورد تاكيد قرار مي دهد.
دكتر عبادي با بيان اينكه، امور جوانان در گذشته بيشتر توصيه اي، فرمايشي و رهنمودي بود، اما امروزه اين امور تبديل به امور برنامه اي و حاكميتي و اجرايي شده است و همگان در برابر آن مسئول اند، افزود: در گذشته جوانان به دليل مداخله در امور خصوصي شان احساس نگراني داشتند كه موجب دوگانگي در رفتار بود ولي امروزه، اين احساس نگراني به يك امنيت رواني و اجتماعي تبديل شد و نيروي انتظامي به جاي اينكه رقيب جوانان باشد حامي و ملجاء جوانان است و قوه قضاييه امروزه مدافع حقوق جوانان است. بسياري از لوايح عموما به سمت به رسميت شناخته شدن حقوق جوانان است مثل پيش بيني  مجازاتهاي جايگزين و تشكيل دادگاه ويژه اطفال.
رئيس سازمان ملي جوانان سواد عمومي جوانان را در سالهاي ۹۱ ، ۷۶درصد و در سال ۸۳ ، ۵/۹۶درصد اعلام و بيان كرد: سطح سواد عمومي دختران در سال ۷۶ ، ۸۸درصد بوده كه در سال ۸۳ به ۹۵درصد افزايش يافت.
به گفته عبادي دولت در زمينه اشتغال و بيكاري بهتر از اين مي توانست عمل كند، چرا كه در طول سالهاي اجراي برنامه سوم توسعه، ۴۹۰ هزار شغل ايجاد شد كه تنها ۶۰درصد آن به نفع جوانان بوده، در حاليكه سازمان مديريت ادعا مي كند اين رقم ۸۰درصد بوده است. اين در حاليست كه ۸۷درصد كل بيكاران كشور را جوانان تشكيل مي دهند.

كارگزاران به دنبال تحقق جبهه اعتدال
ايسنا: يك عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران سازندگي مطالعه و بازنگري درون تشكيلاتي را عمده دغدغه اعضاي حزب متبوعش در اين مقطع زماني عنوان كرد و گفت: به زودي بحث هايي از اين بازنگري ها به مرحله تصميم گيري و اجرا رسيده و آثارش مشهود مي شود.يدالله طاهرنژاد درباره روند شكل گيري جبهه اعتدال كه پيش از اين از سوي حجت الاسلام والمسلمين هاشمي رفسنجاني مطرح شده بود، با بيان اين كه اساسنامه اين جبهه در حال تكميل است گفت: اعضاي حزب كارگزاران سازندگي هم چنان به دنبال تحقق اين جبهه هستند.

حداد عادل:
اسرائيل مجهز به سلاح هسته اي،
استفاده صلح آميز ما را ملامت نكند
ايسنا: حدادعادل پيش بيني كامل و دقيق از سرانجام پرونده و مسأله هسته اي ايران را دشوار خواند و افزود: آنچه مسلم است اين كه ما از حرف حق خود نمي گذريم و انتظار داريم همانطور كه ما منطقي صحبت مي كنيم ديگران هم با ما منطقي صحبت كنند.دكتر غلامعلي حدادعادل، رئيس مجلس شوراي اسلامي در جمع خبرنگاران در حاشيه جشنواره خبر و برنامه هاي سياسي صدا و سيما، گفت: انتظار داريم در جهاني كه اسرائيل در منطقه اين طور به سلاح هسته اي مجهز است، شارون استفاده صلح آميز ما را از انرژي هسته اي ملامت نكند.وي با بيان اينكه در چنين جهاني حق ماست كه خواهان استفاده از انرژي صلح آميز هسته اي باشيم، در ارزيابي و پيش بيني از سرنوشت مذاكرات هسته اي آن را نامعلوم دانست و گفت:   فعلا مذاكرات به صورت مكاتبات ادامه دارد و ممكن است ادامه يابد.

كميسيون امنيت ملي تصويب كرد
فك پلمب تاسيسات اصفهان قبل ازجلسه شوراي حكام
كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي  در جلسه روز گذشته خود مصوب كرد كه مركز UCF اصفهان تا قبل از روز سه شنبه (روزي كه جلسه شوراي حكام پرونده هسته اي ايران را بار ديگر در دستور كار خود قرار مي دهد) فك پلمب شود.كاظم جلالي، مخبر اين كميسيون با اشاره به بحث و بررسي مجموعه روند مذاكرات هسته اي ايران از آغاز تا كنون در جلسه امروز كميسيون امنيت ملي مجلس اظهار داشت: اعضاي كميسيون بر مبناي نظر كارشناسي خود تأكيد داشتند كه هرچه سريع تر و تا قبل از نشست شوراي حكام، مركز UCF اصفهان فك پلمب شود.
وي تصريح كرد: اين تصميم و مصوبه كميسيون طي نامه اي به محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور ارايه شد .به گفته وي، اين اقدام با دعوت از اعضاي ناظر و بازرسين آژانس بين المللي هسته اي همراه است، ولي چنانچه اين آژانس تا روز سه شنبه وقت كشي كند و علي رغم درخواست جمهوري اسلامي ايران براي فك پلمب حاضر نشود، ايران اقدام به فك پلمب و آغاز به كار فرآوري اورانيوم در اصفهان خواهد كرد.

ديدار اعضاي هيأت رئيسه فراكسيون
وفاق مجلس با رئيس جمهور
ايرنا: رضا طلايي  نيك  سخنگوي  فراكسيون  وفاق  و كارآمدي  گفت : اعضاي  هيات  رئيسه  اين  فراكسيون  امروز با محمود احمدي  نژاد رئيس  جمهوري  ديدار مي كنند.
طلايي نيك  روز گذشته در حاشيه  نشست  علني  مجلس  در جمع  خبرنگاران پارلماني  افزود: اين  نشست  مشترك  به  دعوت  احمدي  نژاد صورت  مي گيرد.
نماينده  بهار و كبودرآهنگ  در پاسخ  به  اين  پرسش  كه  آيا در اين  نشست  ليستي  براي  كابينه  ارائه  خواهيدكرد، گفت : ما ليستي  ارايه  نمي كنيم .

دوران راست سنتي و چپ سنتي به اتمام رسيده است
ايسنا: قائم مقام جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي، اظهار داشت: ساليان دراز در اين كشور دو جناح عمده چپ و راست در كشور حضور داشتند و عرصه سياسي كشور در اختيار آنها بود ولي در حال حاضر شاهد چرخش قدرت هم در راست سنتي و هم در چپ سنتي هستيم و انتخابات اخير نيز نشان داد كه اين دو جريان نتوانستند توفيقات لازم را مانند دو انتخابات قبل كسب كنند.
علي دارابي با تأكيد بر اينكه آرايش نيروهاي سياسي كشور در حال دگرگوني است، اظهار داشت: در حال حاضر شاهد زايش ها و رويش هايي در جريان اصول گرا هستيم و نحله هاي فكري متعددي در اين جريان ايجاد شده است و حتما اين زايش ها در آينده نيز بيشتر خواهد شد. ما به گذشته برنمي گرديم و آشكارا به شما مي گويم كه شاهد پايان دوره راست گرايي و چپ گرايي سنتي هستيم.
قائم مقام جمعيت ايثارگران، با بيان اين كه در حال حاضر شاهد ايجاد جبهه هايي هم در جريان اصولگرا و هم در جريان اصلاح طلب هستيم، اظهار داشت: اين جبهه ها برآيند احزاب قوي خواهند بود.دارابي درمورد عضويت اعضاي جمعيت ايثارگران در كابينه، گفت: تا اين لحظه كه من با شما صحبت مي كنم از هيچ كدام از اعضاي جمعيت ايثارگران براي عضويت در كابينه دعوت به عمل نيامده است.

ترقي: زمينه حضور زنان در سطح وزير در كابينه نيست
ايسنا: حميدرضا ترقي با اشاره به استفاده از نيرو هاي جوان در كابينه تأكيد كرد كه وضعيت كشور در شرايطي است كه نمي تواند آزمايش مديران جديد را تحمل كند.
عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي  با بيان اين مطلب اظهار داشت: ما تاكنون چندين بار، دوره آزمون و خطا را پشت سر گذاشته ايم، اما كشور در شرايطي است كه نمي تواند آزمايش مديران جديد را تحمل كند.عضو شوراي مركزي موتلفه درمورد مشورت با طيف ها و گروه هاي مختلف درباره اعضاي كابينه نيز اظهار داشت: سياست احمدي نژاد مشورت با طيف ها و گروه هاي سياسي نيست، بلكه تيم مشورتي كه ايشان به آنها اعتماد دارد، فهرست هاي پيشنهادي از سوي اشخاص حقيقي و حقوقي را بررسي و اسامي محدود تري را براي تصميم گيري رئيس جمهور در اختيار وي قرار مي دهند.
ترقي حضور زنان در سطح وزير در كابينه را نيز منتفي دانست و افزود: زمينه حضور زنان در سطح وزير در كابينه وجود ندارد ولي در سطح معاونان احتمالاً زنان حضور خواهند داشت؛ اصل بر شايسته سالاري و كارآمدي است نه جنسيت.
وي در پايان گفت: بعضي از فهرست ها از حضور زنان در سطح وزير خبر مي دهند.

اظهارات وزير كشور در مراسم تقدير
از فرماندهان نيروي انتظامي
فارس: موسوي لاري گفت: با تلاش وزارت اطلاعات و دستگاه امنيتي كشور سرنخ هايي از عاملان ترور قاضي احمدي مقدس به دست آمده كه در حال پيگيري است.عبدالواحد موسوي لاري وزير كشور كه روز گذشته در حاشيه آيين تقدير از فرماندهان نيروي انتظامي در آخرين روزهاي تصدي خود بر وزارت كشور با خبرنگاران سخن مي گفت، در پاسخ به سؤالي درخصوص ناآرامي اخير مناطق غرب كشور به ويژه شهر مهاباد گفت: در دو سه هفته اخير بخاطر پاره اي از مسائل، ناآرامي هايي در برخي مناطق كه گاهي با خشونت همراه بود روي داد ولي اينك در شهرهاي اصلي چون مهاباد و سنندج مشكلي نداريم.وي تصريح كرد: مسائل مختلف مهاباد به دقت پيگيري شده و افرادي از سوي دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي مسئول پيگيري و تبيين واقعيت ها براي مردم شده اند، چرا كه بخشي از آنچه در اين شهر اتفاق افتاده معلول عدم تبيين واقعيت ها و اطلاع رساني به موقع بوده و بسياري از مردم شايد از ماهيت فردي كه در درگيري با نيروي انتظامي در مهاباد كشته شد آگاهي نداشته باشند و همين باعث شده تا گروهك ها از اين مسئله به عنوان قضيه سياسي بهره برداري كنند.وزير كشور گفت: نه آن فرد و نه موضوع مهاباد مسئله اي سياسي بود و فرد كشته شده متهمي بود كه مرتكب تخلفات بسيار اخلاقي و مالي بوده و مدت هاست كه تحت تعقيب قرار دارد و البته كشته شدن وي هنگام تعقيب از سوي وزارت كشور و شوراي تامين در حال پيگيري است.وزير كشور همچنين در مراسم  تقدير از فرماندهان  نيروي  انتظامي در سراسركشور در وزارت  كشور، به  بروز برخي  اعتراضات  دانشجويي  و تجمعات  در هفت سال  گذشته  در كشور اشاره  كرد و اظهار داشت :فرماندهان  فكور، ارزشمند و فهيم  ناجا و در شوراي  تامين  استان  و شوراي  امنيت  كشور با منطق  و اتخاذ روش هاي  صحيح  باب گفت  و گو و همدلي  با معترضان  را گشودند.موسوي  لاري  گفت : بسياري  از مسايل  و مشكلاتي  كه  مي توانست  به  كانون بحران  در كشور تبديل  شود، با تصميم  مناسب  فرماندهان  نيروي  انتظامي به  يك فرصت  تبديل  شد.وي  در اين  نشست  همچنين  از مقام  معظم  رهبري  به  دليل  اعتماد به  وي  و تفويض  جانشيني  فرماندهي  كل  قوا در نيروي  انتظامي تشكر و قدرداني  كرد.

عبد خدايي از مشكلات تشكيلاتي
جمعيت فداييان اسلام مي گويد
ايسنا: محمدمهدي عبدخدايي، دبيركل جمعيت فداييان اسلام درمورد دلايل كم فعاليت بودن اين تشكل سياسي اظهار داشت: ما از وزارت كشور مجوز فعاليت داريم ولي به علت اين كه اكثريت اعضا در سنين بالا هستند درحال حاضر چندان فعاليت نمي كنيم و توانايي بازسازي تشكيلاتي نداريم.عبدخدايي با بيان اين كه برخي از نمايندگان اين تشكل در شهرستان ها فعال هستند و بيشتر فعاليت آنها جنبه مدني دارد و تمايل چنداني به فعاليت سياسي ندارند، گفت: در حال حاضر ما در حاكميت حضور نداريم و بازسازي تشكيلاتي احتياج به هزينه دارد كه از نظر شخصي نمي توانيم خود اين هزينه را تامين كنيم و از وزارت كشور نيز نمي خواهيم كمك بگيريم؛ چون فكر مي كنيم پولي كه وزارت كشور به احزاب مي دهد از آن بيت المال است و معلوم نيست مردم از انجام چنين امري راضي باشند يا نه.
عبدخدايي گفت: اميد است كه در آينده بتوانيم به بازسازي تشكيلاتي بپردازيم و زمينه اي فراهم كنيم كه افراد جوان تر عضو اين تشكل شوند.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |