دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۶۸ - Aug 8, 2005
رئيس شوراي شهر: شهردار تهران در ۲ يا ۳ جلسه آينده شورا مشخص خواهد شد
ادامه نشست هاي شوراي شهر براي معرفي شهردار تهران
اعضاي شوراي شهر فعلاً علاقه مندند در شورا بمانند
اما اگر ضرورت ايجاب كند به كابينه مي روند
گروه شهري: بررسي هاي شوراي شهر براي انتخاب شهردار تهران همچنان ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار ما، مهندس مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران ديروز در حاشيه يكصدو شصت و ششمين جلسه علني و بدون حضور مستمع شورا گفت: شوراي شهر در حال بررسي برنامه ها و سياست هاي اجرايي نامزدهاي احراز پست شهرداري تهران است و در همين راستا تاكنون از مجموع ۶ نامزد مورد نظر ۲ نامزد برنامه هاي خود را ارايه داده اند.
وي با اشاره به ارايه برنامه ۲ تن از نامزدهاي تصدي پست شهرداري در جلسه ديروز گفت: بررسي برنامه ساير نامزدها دست كم نيازمند ۳ يا چهار جلسه ديگر است كه برگزار خواهد شد.
چمران افزود: محورهاي مورد توجه شوراي شهر در برنامه نامزدها بيشتر مربوط به عملكرد گذشته، سياست هاي اجرايي در بخش هاي مختلف شهرداري همچون مسايل فرهنگي، اجتماعي، ساختار تشكيلاتي، مالي و اداري و برنامه هاي مصوب شوراي شهر براي اداره تهران است.
وي همچنين خاطرنشان كرد كه در بين ۶ نامزد احراز پست شهردار، عده اي از اعضاي شوراي شهر نيز حضور دارند كه برنامه هاي آنها نيز مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
رئيس شوراي شهر علت تأخير در معرفي شهردار را بررسي دقيق عملكرد و سوابق نامزدها اعلام كرد و گفت: هر يك از اين افراد بايد به طور جداگانه برنامه هاي خود را به شوراي شهر ارايه كنند.
چمران در عين حال از ذكر اسامي نامزدهاي احراز پست شهرداري تهران خودداري كرد.
وي در پاسخ به سؤالي درباره امكان حضور اعضاي شوراي شهر در كابينه دولت گفت: بيشتر اعضاي شوراي شهر برحضور در شوراي شهر اصرار دارند مگر آنكه ضرورت منطقي براي حضور آنان در كابينه وجود داشته باشد. ولي در شرايط فعلي اعضا حضور در شورا را ترجيح مي دهند.
چمران همچنين در پاسخ به سؤال ديگري، پيشنهاد و دعوت از اعضاي شوراي شهر براي حضور در كابينه را تأييد كرد ولي از اعلام اسامي آنها پوزش خواست.

شايد امروز آخرين روز گرم تابستان باشد
دماي تهران ۵ درجه كاهش مي يابد
004305.jpg
امروز بيشينه دماي تهران به ۴۲ درجه خواهد رسيد و شهروندان تهراني باز هم يك روز داغ را تجربه خواهند كرد. اما پيش بيني ها حكايت از آن دارد كه از فردا روند نزولي كاهش دما شروع شده و دماي چهارشنبه، پس فردا، دست كم ۵ درجه از امروز خنك تر خواهد بود.
به گفته كارشناسان، درحالي كه نيمه مرداد را پشت سر گذاشته ايم، بعيد است كه دماي تهران طي هفته هاي آينده دوباره به بيشينه ۴۳ درجه برسد كه طي هفته هاي گذشته چندبار آن را تجربه كرده ايم.
احتمالا بيشينه دماي تهران در هفته آينده از ۳۹ درجه فراتر نخواهد رفت و شايد امروز آخرين روز خيلي گرم تابستان باشد.
گروه شهري: براساس پيش بيني هاي اعلام شده دماي هواي تهران از روز چهارشنبه ۵ درجه خنك مي شود.
به گزارش خبرنگار ما، تجزيه و تحليل نقشه هاي هواشناسي نشان مي دهد با گذر از نيمه اول تابستان، دماي هواي تهران به تدريج خنك تر مي شود.
پايگاه خبري بي.بي.سي گزارش داد، دماي هواي تهران از روز چهارشنبه (پس فردا) با ۵ درجه كاهش به ۳۷ درجه سانتيگراد مي رسد. براساس پيش بيني اين شبكه خبري دماي هواي تهران امروز ۴۲ درجه، سه شنبه (فردا) ۳۹ درجه و در روز چهارشنبه ۳۷ درجه سانتيگراد خواهد بود. بدين ترتيب شايد امروز آخرين روز خيلي گرم تابستان تهران باشد. شهروندان تهراني در روزهاي گذشته شنبه و يكشنبه دماي هواي ۴۴ درجه سانتيگراد را تجربه كردند. خوشبختانه به دليل رعايت نكات صرفه جويي، گزارشي از قطع شدن جريان آب و برق در هيچ يك از محلات تهران ارسال نشد.
يك كارشناس هواشناسي درباره دماي هواي تهران در تابستان ۸۴ گفت: به رغم بارش هاي سنگين برف و باران در دو فصل زمستان و بهار و ورود به ترسالي، افزايش كم سابقه دماي هواي تهران در تابستان، پديده اي قابل پيش بيني بود، از همين رو دستگاه هاي خدماتي نظير آب و برق تمهيدات ويژه اي انديشيده و مهياي گذران شرايط سخت شدند.
وي خاطرنشان كرد: رعايت توصيه هاي اعلام شده شركتهاي آب و برق مبني بر مصرف بهينه آب و برق موجب شد روزهاي گرم تابستاني تهران بدون ايجاد و بروز بحران پشت سر گذاشته شود. اين كارشناس افزود: بررسي پيشينه وضعيت هواي تهران، نشان مي دهد احتمالا روزهاي بسيار گرم تهران ديگر سپري شده و از اين پس شاهد كاهش دماي هوا خواهيم بود.

ايست قلبي شايع ترين علت مرگ و مير در تهران است
004317.jpg
سازمان بهشت زهرا(س) شهرداري تهران، طي يك ماه گذشته ۲۹۴۷ نفر شامل ۱۶۴۱ مذكر، ۱۱۱۵ مونث و ۱۹۱ نوزاد فوت كرده اند كه منطقه ۴ با
۶۰/۵ درصد بيشترين تعداد فوت شدگان و كارمندان با ۲۲/۰ درصد كمترين تعداد متوفيان طي يك ماه گذشته بوده اند.بر اساس اين گزارش، منطقه ۴ با ۶۰/۵ درصد بيشترين و منطقه ۲۱ با ۷۵/۰ درصد كمترين تعداد فوت شدگان را درميان مناطق داشته اند، ضمن اينكه ايست قلبي با ۹۶/۱۲ درصد شايعترين و ديابت با ۰۸/۱ درصد كمترين دليل مرگ و مير شهروندان تهراني طي يك ماه گذشته بوده است.

بهره برداري از اولين كارخانه توليد مكانيزه قطعات بتني
گروه شهري: اولين كارخانه توليد مكانيزه قطعات بتني و جداول خياباني ديروز صبح در جاده خاوران به بهره برداري رسيد.
به گزارش خبرنگار ما، اين كارخانه كه با حمايت و پشتيباني شهرداري تهران و با سرمايه گذاري بخش خصوصي با اعتباري معادل ۳۰ ميليارد ريال راه اندازي شده داراي ۲ خط توليد است كه هر خط آن ۱۲۰ قطعه بتني در ساعت توليد مي كند و ظرفيت توليد آن ۷۵۰ هزار قطعه در سال است.
قرباني معاون هماهنگي و برنامه ريزي شهرداري تهران با اشاره به كيفيت بالاي قطعات بتني و جداول توليد اين كارخانه گفت: مقاومت خمشي و فشاري قطعاتي كه به شيوه غيرمكانيزه توليد مي شود نسبت به نوع مشابه آن كه به صورت مدرن توليد مي شود بسيار پايين است و به دليل متخلخل بودن در برابر سرما نفوذ پذير و عمر مفيد آن حداكثر ۳ سال مي باشد.
وي عمر مفيد جداولي را كه به طور تمام مكانيزه توليد مي شود ۲۰ سال اعلام كرد و گفت: اين كارخانه قادر است محصول با كيفيت يكنواخت و متناسب با استانداردهاي جهاني و با ميزان نفوذ پذيري كم و با مقاومت بالا در برابر سرما و بخبندان توليد كند با اين همه از نظر قيمت تفاوت چنداني با قطعاتي كه به شيوه سنتي توليد مي شود، ندارد.وي همچنين بر ارتقاي كيفيت اجرا تاكيد كرد و افزود: ضروري است همزمان با روزآمدكردن سيستم توليد قطعات بتني و مبلمان شهري، شيوه اجرا نيز منطبق با استانداردهاي جهاني از كيفيت مطلوبي برخوردار شود كه براي اين منظور ضوابطي براي چگونگي اجرا تدوين شده كه در اختيار مجريان قرار مي گيرد.

پذيرش ۷۱ هزار نفر در گرمخانه هاي شهرداري
خبرگزاري مهر: مدير امور آسيب هاي اجتماعي شهرداري تهران از پذيرش ۷۱ هزار و ۸۲۹ نفر در گرمخانه هاي شهرداري طي هفت ماه گذشته خبر داد.
محمدرضا فردين با اعلام اين آمار، گفت: اين تعداد از افراد خياباني از هفتم دي ماه سال گذشته لغايت پايان تيرماه امسال در سطح گرمخانه هاي شهرداري تهران پذيرفته شده اند.
به گفته وي، ۲/۴۱ درصد آنها متاهل و همچنين ۴/۳۲ درصد نيز در رده سني بين ۲۴ تا ۳۲ سال قرار داشته اند.
فردين، بيشترين سطح سواد آنها را مربوط به دوره راهنمايي تحصيلي با ۳/۳۱ درصد عنوان كرد و گفت: ۲۹ درصد از اين افراد نيز شهرستاني بوده اند.

نخستين همايش ازدواج فاميلي و پيشگيري از بيماريهاي ژنتيكي
واحد مشاوره فرهنگسراي جوان با همكاري فرهنگسراي سلامت نخستين همايش را با موضوع ازدواج فاميلي و پيشگيري از بيماريهاي ژنتيكي برگزار مي كند.
به گزارش روابط عمومي فرهنگسراي جوان: اين همايش با هدف آشنايي زوجهاي جوان و خانواده ها با پيامدهاي ازدواج فاميلي، فردا ۱۸ مردادماه با حضور خانم دكتر خباز متخصص اطفال برگزار مي گردد.
در اين همايش دكتر خباز علاوه بر بررسي  راههاي پيشگيري از بيماريهاي ژنتيكي به ذكر انواع بيماريهايي كه كودكان در ازدواجهاي فاميلي به آن مبتلا مي گردند خواهد پرداخت. جوانان و علاقه مندان براي حضور در اين همايش مي توانند از ساعت ۱۰ به فرهنگسراي جوان واقع در ميدان خراسان _ خيابان خاوران _ سالن فرهنگي مراجعه كنند.

راه اندازي دوربرگردان معبر شمالي بهشت زهرا
مهر: طرح دوربرگردان معبر شمالي بهشت زهرا (س) راه اندازي شد.
راه اندازي آزمايشي طرح مذكور موجب حركت مستمر خودروها و كاهش طول توقف در شاخه هاي اين تقاطع شده است.همچنين حذف حركات چپ گرد در تقاطع مذكور نيز از آمار تصادفات كاسته و موجب كاهش بسياري از حركات خلاف كه به منظور احتراز از توقف در شانه هاي خاكي و فضاهاي باز انجام مي شد، گرديده است.طرح مذكور پس از انعكاس معضلات ناشي از تراكم و حجم زياد ترافيك توسط سازمان بهشت زهرا در سازمان ترافيك تهيه و طي روزهاي اخير به طور آزمايشي و با موفقيت به اجرا درآمده است.

ديدار اعضاي شوراي شهر تهران با شهروندان
اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران جهت بررسي و حل مشكلات شهروندان، روز چهارشنبه به مناطق ،۲ ۶ ، ۱۳ ، ۱۵ و ۱۸ مي روند.
به گزارش روابط عمومي شوراي شهر تهران ،مهندس حسن بيادي در منطقه ۱۳ و مهندس اميرضا واعظي آشتياني در منطقه ۱۸ و منظرخير حبيب اللهي در منطقه ۲ به بررسي مشكلات شهروندان مي پردازند.
همچنين دكتر مهنوش معتمدي آذر در منطقه ۱۵ و دكتر نسرين سلطانخواه در منطقه ۶ به مشكلات شهروندان رسيدگي خواهند كرد.
بر اساس اين گزارش ، شهروندان مناطق ياد شده مي توانند براي ثبت نام ديدار با اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران به روابط عمومي مناطق ياد شده مراجعه كنند.

حذف دو تقاطع حادثه خيز
004308.jpg
با احداث يك دور برگردان در بزرگراه امام رضا(ع) و حذف تقاطعهاي شهرك كاروان و مشيريه دسترسي خودروها از شهركهاي ياد شده به اين بزرگراه ايمن شد. به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ،۱۵ با توجه به حجم تردد خودروها در اين شاهراه بين المللي و ضرورت ايمن سازي دسترسي خودروها از شهرك هاي رضويه و مشيريه به بزرگراه امام رضا (ع) يك دور برگردان با هزينه  اي بالغ بر يك ميليارد ريال احداث شده است. بنابراين گزارش، با بهره برداري از اين دوربرگردان علاوه بر افزايش سرعت در تردد خودروها از اين پس در تقاطع هاي شهرك هاي مشيريه و رضويه شاهد راه بندان و بروز حوادث ناگوار نخواهيم بود.

نامگذاري يكي از معابر منطقه ۵
به نام خبرنگار شهيد محمود صارمي
004314.jpg
همزمان با روز ۱۷ مرداد روز خبرنگار و به پيشنهاد كميسيون نامگذاري معابر شهرداري منطقه ۵ بلوار شرقي فاز ۲ اكباتان به نام خبرنگار شهيد محمود صارمي نامگذاري مي شود.اين خيابان حدفاصل بلوك ۱ تا ۱۹ شهرك اكباتان و به طول ۱۸۰۰ متر در غرب خيابان شهيد سرتيپ دوم خلبان افشار قلي زاده واقع شده است.محمود صارمي خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي كه در ۲۶ دي ماه سال ۷۵ طي حكمي به عنوان مسوول دفتر خبرگزاري ايرنا در مزار شريف افغانستان منصوب و به كار كسب خبر و ارسال آن به كشور فعاليت مي كرد در روز ۱۷ مردادماه سال ۷۵ به شهادت رسيد.

تجهيز ۷۰ تقاطع اصلي شهر تهران
به شمارنده هاي معكوس فارسي
004311.jpg
مديرعامل شركت كنترل ترافيك شهرداري تهران از تجهيز ۷۰ تقاطع اصلي شهر تهران به سيستم شمارنده هاي معكوس فارسي چراغ راهنمايي تا پايان امسال خبرداد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، دكتر كامران رحيم اف با اشاره به استقبال چشمگير شهروندان تهراني از نصب شمارنده هاي معكوس چراغ راهنمايي به زبان فارسي و برشمردن مزايايي همچون واضح و خوانا بودن و برجسته تر بودن نسبت به شمارشگر هاي لاتين به عنوان مهمترين دلايل ذكر شده، اظهار داشت: شركت كنترل ترافيك تهران پس از بررسي استقبال شهروندان از نصب شمارنده هاي معكوس چراغ هاي راهنمايي به منظور پاس داشتن زبان فارسي، كمك به ديد بهتر رانندگان حتي از فاصله ۲۰۰ متري نسبت به اين چراغ ها و كاهش احتمال اشتباه گرفتن اعداد شمارشگرهاي معكوس با يكديگر، اقدام به تغيير اين شمارشگرها به زبان فارسي كه نسبت به شمارشگرهاي لاتين شفاف تر و پررنگ تر نيز مي باشد، كرده است.
وي افزود: در اين راستا تا كنون ۱۲ عدد شمارشگر معكوس به زبان فارسي در ۴ تقاطع حافظ - كريم خان، طالقاني - قرني، نبرد - محلاتي و ميدان رسالت نصب و راه اندازي شده و تجهيز ۷۰ تقاطع ديگر شهر تهران تا پايان سال جاري در دستور كار قرار گرفته است كه در مرحله نخست تقاطع هاي اصلي شهر تهران كه در حال حاضر به سيستم شمارنده هاي معكوس لاتين مجهز هستند به سيستم شمارنده معكوس فارسي تغيير خواهد كرد و در مرحله بعد تقاطع هايي كه فاقد شمارنده معكوس هستند، به اين سيستم تجهيز خواهند شد.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |