شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۷۲ - Aug 13, 2005
حضرت امام موسي كاظم(ع): اي هشام! همه مردمان ستارگان را مي بينند، ولي كسي مي تواند به وسيله آنها راه را پيدا كند كه از گذرگاهها و منازل آنها آگاه باشد. شما نيز حكمت را به درس مي خوانيد، ولي كسي از شما به وسيله آن راه را مي يابد
كه به آن عمل كند.
تحف العقول/۲۸۹
امروز با حافظ
ز روي صدق و صفا گشته با دلم دمساز
هزار شكر كه ديدم به كام خويشت باز
من آن نيم كه از اين عشقبازي آيم باز
اگرچه حسن تو از عشق غير مستغني است
داوري جشن  خانه سينما از امروز آغاز مي شود
داوري نهمين جشن خانه سينما، امروز پس از ديدار محمدمهدي عسگرپور دبير جشن با داوران نهمين دوره از مراسم اهداء تنديس خانه سينما، آغاز مي شود.
كامران ملكي سخنگوي اين جشن در گفتگو با ايسنا اعلام كرد: تا كنون نزديك به ۶۰ فيلم سينمايي فرم شركت در نهمين دوره مراسم اهداء تنديس خانه سينما را تكميل كه پس از پايان مهلت مقرر شده، اسامي كامل آنها در اختيار رسانه ها قرار خواهد گرفت.
وي تأكيد كرد:   اين فهرست تقريبا شامل تمامي فيلم هايي مي شود كه از شهريور ماه سال گذشته تا كنون توليد و پروانه نمايش دريافت كرده اند كه در اين ميان تعدادي از فيلمها به نمايش درآمده ولي بسياري از آنها هنوز به نمايش عمومي در نيامده اند و در نوبت اكران به سر مي برند.
وي در خصوص داوران جشن اظهار داشت: داوراني متشكل از تهيه كننده، كارگردان، فيلمنامه نويس، بازيگر، فيلمبردار،  تدوين كننده، طراح فيلم، موسيقي دان، صدا، جلوه هاي ويژه، لابراتوار، منتقد، مستندساز، فيلم كوتاه، انيماتور و... كه تعداد آنها نزديك به ۱۰۰ نفر مي شود هيات داوري بزرگ جشن سينما را تشكيل مي دهند.
ملكي درباره ي زمان نمايش فيلمهاي سينمايي گفت: فعلاً در سه سانس
بعد از ظهر به نمايش در مي آيد و به محض تكميل فهرست نهايي فيلمهاي مستند، كوتاه، انيميشن كه تا ۲۵ مرداد ماه مهلت ارسال فرم هاي درخواست است نمايش اين فيلمها را براي داوران خواهيم داشت.
لازم به ذكر است نهمين جشن خانه سينما ۱۹ شهريور ماه برگزار مي شود.

كافه ترانزيت در جشنواره تورنتو
فيلم سينمايي «كافه ترانزيت» پس از انتخاب در بخش آسيا و بين الملل جشنواره مونترال، در جشنواره فيلم تورنتو هم پذيرفته شد.
اين فيلم به كارگرداني كامبوزيا پرتوي قرار است در سي امين دوره از جشنواره بين المللي تورنتو كه از ۱۷ تا ۲۶ شهريور ماه سال جاري در كانادا برگزار شود به نمايش درآيد.
پيشتر حضور سه فيلم «جزيره آهني»، «گيلانه» و «بيد مجنون» از ايران در اين جشنواره كه مهمترين رويداد سينمايي در منطقه آمريكاي شمالي و جزو جشنواره هاي درجه يك در سطح جهان است قطعي شده بود.
همچنين بنا به اعلام امير سماواتي تهيه كننده كافه  ترانزيت به احتمال زياد اين فيلم جزو پذيرفته شدگان جشنواره فيلم نيويورك نيز خواهد بود. كامبوزيا پرتوي، پرويز پرستويي و فرشته صدرعرفايي از عوامل فيلم «كافه ترانزيت» هستند كه درجشنواره تورنتو حضور پيدا مي كنند.
اين فيلم عيد سعيد فطر در سينماهاي تهران به نمايش در خواهد آمد.

عمو زنجيرباف در فدك
نمايش شاد و موزيكال عموزنجيرباف در آمفي تئاتر فدك به صحنه رفته است.
نويسندگي و كارگرداني اين نمايش ويژه كودكان را عليرضا ترمان به عهده دارد. اين نمايش ماجراي سه دوست را روايت مي كند كه قصد دارند نمايشي را به صحنه ببرند ولي در مورد انتخاب موضوع آن دچار مشكل مي شوند. آمفي تئاتر فدك در خيابان شهيد مدني، كوچه پارك فدك واقع است.

تجليل از مهرجويي، كيارستمي و شهيد ثالث در پوسان
جشنواره فيلم پوسان كه مهمترين جشنواره، در قاره آسيا محسوب مي شود امسال در چند بخش ويژه، از سينماگران مطرح ايراني تجليل مي كند.
به گزارش ايسنا، در تعريف جشنواره پوسان، آن را پرانرژي ترين جشنواره سينمايي جهان ذكر مي كنند و بي دليل نيست كه تنها در طول ۹سال، پوسان تبديل به مهمترين جشنواره فيلم آسيا شده است.
سالن هاي مدرن و مجهز نمايش، تماشاگراني كه هر فيلمي را ساكت و آرام تا پايان مي بينند و يك گروه حرفه اي برنامه ريز و... پوسان را به جشنواره اي مهم در نقشه رويدادهاي سينمايي دنيا تبديل كرده است.
در جشنواره امسال در بخشي با عنوان اساتيد سينماي ايران با نمايش فيلمهاي كلوزاپ و گاو از عباس كيارستمي  و داريوش مهرجويي تجليل مي شود.
در بخش ديگري با عنوان سه سينماگر برجسته آسيا از سهراب شهيد ثالث و دو فيلمساز آسيايي ديگر تجليل مي شود.
اين جشنواره، در بخش ويژه ديگري فيلم هاي بعدي برندگان دوره هاي قبل اين جشنواره به نمايش مي گذارد از سينماي ايران تا كنون تنها فيلم دانه هاي ريز برف، برنده جايزه اصلي اين جشنواره است كه در اين بخش، فيلم بعدي او، كناررودخانه به نمايش درمي آيد.
گفتني است، در سال ۸۲ جايزه سينماگر سال آسيا نيز كه براي نخستين بار اعطا مي شد به محسن مخملباف تعلق گرفت و نفس عميق ساخته پرويز شهبازي نيز، جايزه فيپرشي را از اين جشنواره در سالهاي گذشته دريافت كرده است.

جشنواره فيلم كوتاه در ايلام
مديركل  فرهنگ  و ارشاد اسلامي  ايلام ، از برگزاري  نخستين  جشنواره  فيلم كوتاه  و عكس  منطقه  غرب  كشور با عنوان  «پنجره اي  به  آسمان»  در اين  استان خبر داد.
حسن  خدايي  در گفت  و گو با خبرنگار ايرنا بيان  كرد: اين جشنواره  با حضور استان هاي  كرمانشاه ، كردستان ، لرستان ، همدان ، آذربايجان غربي  و ايلام  در اين  استان  برگزار مي شود.
وي  ادامه  داد: در اين  راستا، ۱۰۰ فيلم  كوتاه  و ۳۲۰ قطعه  عكس  به  دبيرخانه  اين  جشنواره  راه  يافته  است .
وي  اضافه  كرد: از اين  تعداد ۴۳ فيلم  كوتاه  و ۵۴ قطعه  عكس  براي  شركت  در مسابقه  برگزيده  شده اند.
خدايي  هدف  از برگزاري  اين  جشنواره  را ايجاد رقابت  سالم  بين  هنرمندان  منطقه ، تجليل  از هنرمندان  موفق  و تبادل  تجربيات  آنان  عنوان  كرد.
وي  خاطرنشان  كرد: اين  جشنواره  ۲۵ تا ۲۷ مردادماه  جاري  در محل  مجتمع  فرهنگي ، هنري  ارشاد برگزار مي شود.

نمايش «مده آ» در تئاتر شهر
خبرگزاري فارس: نمايش «مده آ» با ترجمه رضا قيصريه با بازي و كارگرداني گلچهره سجاديه شهريور ماه در تالار كوچك روي صحنه مي رود.اين نمايش كه پيش از اين در بيست  و سومين جشنواره تئاتر فجر حضور داشت از شهريور ماه در تالار كوچك مجموعه تئاتر شهر روي صحنه مي رود.
نمايشنامه «مده آ» نوشته «آئور ليوپس» اقتباسي است پست مدرن از قصه كلاسيك مده آ.
در اين نمايش گلچهره سجاديه، سعيد ساحلي و مسعود سنايي به عنوان بازيگر حضور خواهند داشت.
منوچهر شجاع به عنوان طراح صحنه و پروين كوثري به عنوان طراح لباس در اين نمايش با گلچهره سجاديه همكاري مي كنند.
همچنين كيوان ميرهادي نيز به عنوان آهنگساز در اين نمايش حضور دارد.
خسرو خورشيدي هم به عنوان مدير هنري در اين نمايش حضور خواهد داشت. نمايش در زماني حدود ۵۰ دقيقه اجرا مي شود.

سومين جايزه ادبي اصفهان برگزار مي شود
واحد مركزي  خبر: دبير سومين  جايزه  ادبي  اصفهان  گفت ۱۳۵۰، اثر داستان  كوتاه  به  دبيرخانه  اين  همايش  ارسال  شده  كه۱۰ درصد آثار از كشورهاي  خارجي  است .فوكاسيان  آخرين  مهلت  ارسال  آثار را ۳۱ مرداد اعلام  كرد و افزود: ۶ داور اين  آثار را بررسي  مي كنند و به  ۵ داستان  كوتاه  جايزه  ويژه  داده  خواهد شد. سومين جايزه ادبي اصفهان آبان ماه امسال اعطا مي شود.وي  نشست  ادبيات  و سينما، فلسفه  و ادبيات  و نمايش  فيلم  را از برنامه هاي  جنبي  اين  همايش  اعلام  كرد.

بهارستان
* شيخ ما ابوسعيد گفت: «ما در سرخس پيش بوالفضل بوديم» .
يكي درآمد و گفت: «لقمان را نالندگي پديد آمده است و فرومانده، سه روز است آنجاست و هيچ سخن نگفته است، امروز گفت: پير بوالفضل را بگوييد كه لقمان مي برود، مي گويد كه شغلي هست؟»
پير بوالفضل چون اين سخن بشنيد برخاست و گفت: «آنجا رويم» .
با جماعت آنجا شديم. چون لقمان وي را بديد تبسمي بكرد. پير بوالفضل بر سر بالين وي بنشست. وي در پير مي نگريست و نفسي گرم مي زد و هيچ لب نمي جنبانيد. ساعتي بود نفسش منقطع شد و همچنان در پير مي نگريست و هيچ تغيير در نظرش پديد نيامد. گفت و گويي در ميان جمع افتاد. بعضي گفتند: تمام شد و بعضي گفتند نشد، كه هنوز نظرش راست و درست است. پير بوالفضل گفت: «تمام شده است، ولكن تا ما نشسته ايم، او چشم فراز نكند كه دوستان از دوستان چشم فراز نكنند.»
پس پير بوالفضل برخاست. لقمان چشم بر هم نهاد.
اسرارالتوحيد ــ محمدبن منور

پاسخ به پرسش پزشكي
عوامل سرطان پروستات - خواب روز
دكتر روزنفلد به ۲ پرسش چنين پاسخ داده است:
براي گريز از ابتلاي به سرطان پروستات و هرگونه دشواري هاي اين غده بايد از كشيدن سيگار و مصرف الكل دست برداشت، در محيط دود سيگار زندگي نكرد، مصرف چربي را تا كمتر از ده درصد انرژي وارده به بدن پايين آورد، مردان بالاتر از ۵۰ سال مصرف مارگارين و «ترانس فت» را قطع و مصرف گوشت و لبنيات چرب را به حداقل برسانند، استرس را به خود راه ندهند و زندگي عادي زناشويي را ادامه دهند. اخيراً ثابت شده است كه استرس نيز باعث دشواري هاي پروستات مي شود. گياهخواران به ندرت دچار سرطان و دشواري هاي پروستات مي شوند، مگر اين كه سيگار بكشند و يا اين كه از ۵۰ سالگي به بالا همسر نداشته باشند. به دلايلي كه هنوز كشف نشده است، بدن سالخوردگان تمايل بيشتري به خوابيدن در ساعات روز دارد و اين علاقه به خواب روزانه (قيلوله)، يك بيماري و يا علامت بيماري نيست و اين گروه سني در عوض نمي توانند شب ها خواب خوب و طولاني داشته باشند.

تازه  هاي دنياي رسانه ها
خبر صفحه اول روزنامه هاي آمريكا
مطلبي كه در زير مي آيد خبر صفحه اول شماره هاي جمعه روزنامه هاي آمريكا بود كه نوشته اند نظير آن از جهات مختلف قبلاً ثبت نشده بود:
جورج هييت ۳۴ ساله در ايالت تنسي آمريكا به اتهامي به زندان مي افتد. در طول زندان با بانو «جنيفر» ۳۱ ساله ازدواج مي كند (در برخي از ايالت هاي آمريكا به زنداني براي ازدواج كردن مرخصي تحت مراقبت مي دهند). جورج و جنيفر در جريان ملاقات هاي متعدد بعدي خود در زندان نقشه فرار مي كشند. قرار بود كه دهم اوت ۲۰۰۵ جورج را براي ملاقات با قاضي به ساختمان دادگاه ببرند. درخواست ملاقات از سوي جورج داده شده بود. در آن روز «جنيفر» اتومبيلي را سرقت و در نقطه اي دور دست پارك مي كند و سپس مسلحانه با اتومبيل خود به پاركينگ دادگاه مي رود و در آنجا منتظر باز گرداندن جورج از اطاق قاضي مي شود. جورج را دو مأمور زندان بدرقه كرده بودند كه پس از باز گشت از اطاق قاضي، هنگام انتقال جورج به ميني بوس زندان، مورد حمله جنيفر قرار مي گيرند. در اين تيراندازي، يكي از مأموران زندان كشته و ديگري مجروح مي شود و جنيفر با اينكه مختصراً مجروح شده بود، شوهرش را كه دستبند به دست داشت با خود مي برد. وي ضمن راه با «آهن چين» كه قبلاً تهيه كرده بود دستبند جورج را قطع مي كند و پس از طي مسافتي اتومبيلش را رها مي سازد و با اتومبيل مسروقه از ايالت تنسي خارج مي شوند. وجود لكه هاي خون در اتومبيل جنيفر حكايت از مجروح شدن او ضمن تيراندازي با مراقبان جورج مي كند.اين زن و شوهر از تنسي به ايالت كنتاكي مي روند و در آنجا اتومبيل مسروقه را كه شماره آن و رنگ و مشخصاتش پي در پي از راديوها پخش مي شد رها مي كنند و با يك تاكسي خود را به شهر كلمبوس (ايالت اهايو) مي رسانند و به يك هتل مي روند. راننده تاكسي كه تا آن زمان، مسافتي آن چنان طولاني را نرفته بود به اين دو ظنين مي شود. مشاهده لكه هاي روي لباس جنيفر كه فرصت نيافته بود آنها را پاك كند بر سوء ظن او مي افزايد و پس از پياده كردن آنان، جريان را پليس شهر اطلاع مي دهد. پليس كلمبوس كه از جريان فرار يك زن و شوهر از تنسي آگاه بوده با ۲۵ مأمور هتل را محاصره مي كند ولي جورج و جنيفر بدون مقاومت تسليم مي شوند. جنيفر هنگام دستگير شدن همچنان مسلح بود. نتيجه تحقيقات از اين زن و شوهر هنوز اعلام نشده است.
مسئله نفت
تهديدهاي متقابل ايران و غرب بر سر برنامه هاي اتمي ايران و به علاوه تقاضاي روز افزون براي بنزين، بهاي نفت خام را به هر بشكه ۶۶ دلار رساند و بلافاصله بهاي بنزين در جايگاه هاي فروش در آمريكا به هر گالن (اندكي كمتر از ۴ ليتر) ۳ دلار نزديك شد (هر ليتر ۷۰۰ تومان) و نگراني مردم كم درآمد را به دنبال داشت.
اصحاب نظر در مصاحبه با شبكه هاي تلويزيوني گفته اند كه  راه  فوري براي كاهش قيمت به چشم نمي خورد؛ زيرا توليد روزانه نفت ۸۵ ميليون بشكه و مصرف آن در جهان، ميان ۸۴ تا ۸۵ ميليون است كه هر روز بر ميزان مصرف افزوده مي شود. مقامات ايران اين را مي دانند كه نگراني از تهديدها ندارند؛ زيرا كه در اين شرايط كاهش توليد نفت ايران كه دومين توليدكننده در ميان اعضاي اوپك است تحمل پذير نيست. ايرانيان بي ميل نيستند كه فرضا ً هر روز پانصد هزار بشكه كمتر توليد كنند ؛ زيرا كه كاهش همين پانصد هزار، قيمت را بالا مي برد و آنها مي توانند بقيه نفت خود را به قيمتي گران بفروشند و نه تنها درآمد ناشي از كمبود توليد را جبران كنند، بلكه پول بيشتري هم به دست آورند.

برگي از تاريخ
۲۲ مرداد
عزل محرمانه دكتر محمد مصدق از نخست وزيري توسط محمدرضا شاه پهلوي
(۱۳۳۲ ش)
در حالي كه مصدق سرگرم اقدامات لازم و ضروري براي بقاي خود بود، دولت هاي انگلستان و آمريكا با ايادي دربار پهلوي، دست به هم داده، نقشه سرنگوني حكومت را طراحي و آماده اجرا كرده بودند. در روز ۲۲ مرداد ،۱۳۳۲ محمدرضا پهلوي، به طور محرمانه دكتر محمد مصدق را از نخست وزيري عزل كرد و سرلشگر زاهدي را به نخست وزيري برگزيد. اين تصميم براساس توصيه دولت  هاي آمريكا و انگليس انجام شد، زيرا دولت مصدق با حمايت مردم، نفت ايران را ملي كرده بود كه عملي مخالف منافع استعماري به شمار مي رفت. هر چند در اين ميان، مصدق با درخواست اختيارات بيشتر از شاه و مجلس، موجبات نگراني و ترس پهلوي را فراهم كرده بود، از اين رو، شاه براي دوري از عواقب رويدادهاي ناشي از بركناري مصدق، به شمال ايران رفت. وقتي خبر عزل مصدق به او داده شد، وي اين حكم را نپذيرفت و اين حركت را كودتايي عليه خود قلمداد كرد. در بامداد روز ۲۵ مرداد، خبر كودتا به طور مشروح از رسانه هاي گروهي پخش شد. پس از آن كه طرح بركناري مصدق شكست خورد، محمدرضا پهلوي به عراق و ايتاليا گريخت. با اعلام خبر كودتاي نافرجام عليه دولت، مردم مجسمه هاي شاه و پدرش را به زير كشيدند و عكس هاي محمدرضا را از ادارات برداشتند. اما چند روز پس از فرار مفتضحانه شاه از كشور، كودتاي ۲۸ مرداد توسط آمريكا و انگليس اجرا شد و شاه پس از سقوط دولت مصدق به ايران بازگشت و به حكومت مستبدانه خود ادامه داد.
درپي گسترش مبارزات مردم مسلمان ايران عليه رژيم شاه، تظاهرات وسيعي در اصفهان به وقوع پيوست و مردم اين شهر به طور همه جانبه و گسترده، وارد عرصه مبارزه براي ساقط كردن رژيم شاه شدند. گستردگي و اهميت تظاهرات و مبارزات مردم اصفهان به حدي بود كه رژيم شاه وحشت زده شد و در اصفهان حكومت نظامي برقرار كرد.
روزشمار مركز پژوهش هاي اسلامي صدا و سيما

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
مدير مسئول : محمود احمدي نژاد
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۴۹۸۳۸۱


داستانك
مهارت زندگي
منم مثل خيلي از موجودات ديگر آرزوي پرواز داشتم؛ وقتي به آسمون نگاه مي كردم هميشه به خلقت اين موجودات كه در قلب آسمان آبي به دوردستها پرواز مي كردند غبطه مي خوردم؛ كاشكي منهم مثل اونها خلق مي شدم و با بالهايم در آسمان قدم مي زدم. خدايا! چقدر دنيايم را كوچك آفريدي مثل زمين گرد ولي به وسعت يه توپ پلاستيكي و دور تا دورش پر از ميله هاي آهني؛ يه گوشه اش آب؛ يه گوشه اش دونه. از وقتي به دنيا آمدم همين بود. يه روزي پرستارم در را گشود و با مهرباني به من گفت: ديگه نمي تونم ازت نگه داري كنم؛ مي توني پرواز كني و بري. انگار ديوانه شده بود. من متعجب به عقب رفتم و به او نگريستم؛ شايد فكر مي كرد كه با گشودن در، خلقت من هم تغيير خواهد كرد.
آرين دخت فرنادپور

گشتي در دنياي خبرها
توقف ركورد شكني
فلسطين: صدها نفر از مردم فلسطين كه قصد تهيه درازترين ساندويچ جهان را داشتند به دليل توصيه مقامات بهداشتي اين كشور، ركوردشكني خود را متوقف كردند. با توجه به اينكه براي تهيه اين ساندويچ ۴۵۰ متري به زمان زيادي نياز بود، مقامات بهداشتي اعلام كردند به دليل گرماي هوا احتمال فاسد شدن محتويات ساندويچ وجود دارد و بهتر است كه اين ركورد شكني متوقف شود. قرار بود در اين ساندويچ از ۱۸۰ كيلوگرم كالباس، ۳۵۰ كيلوگرم گوجه فرنگي و ۲۵۰ كيلوگرم فلفل سبز استفاده شود.
پيرترين زوج جهان
توكيو: يك مرد ۱۰۴ساله در ژاپن به همراه همسر ۱۰۳ ساله خود مي خواهند عنوان پيرترين زوج جهان را به خود اختصاص دهند. در حال حاضر ۷۲ سال از زندگي مشترك آنها سپري شده و با توجه به اينكه مجموع سنشان ۲۰۷ سال است مي توانند عنوان پيرترين زوج جهان را به خود اختصاص دهند. آنها صاحب ۳ فرزند، ۵ نوه و ۶ نتيجه هستند.
شليك به دزدگير
نيويورك: يك مرد در آمريكا كه از صداي دزد گير يك خودرو به ستوه آمده بود با اسلحه خود به آن شليك كرد. او با توجه به اينكه هر چند دقيقه يك بار آژير دزدگير به صدا درمي آمد، تصميم گرفت با شليك چند گلوله آژير را از كار بيندازد. به هر حال وي پس از اينكه سه گلوله به خودرو شليك كرد توسط پليس دستگير شد.
افسر ضد بوش
دنور: يكي از درجه داران ارتش آمريكا به جرم تخريب خودروهاي متوقف شده در فرودگاه بين المللي دنور تحت پيگرد قرار گرفت. اين افسر در يك فاصله زماني ۶ ماهه حداقل ۱۰ خودرو پارك شده در اين فرودگاه را كه روي شيشه آن برچسب حمايت از جورج بوش چسبانده شده بود،تخريب مي كرد. به هر حال، هنگامي كه مأموران امنيتي فرودگاه تصاوير دوربين هاي مدار بسته را مشاهده كردند، موفق به شناسايي اين افسر متخلف شدند.
سانحه تلخ
برلين: يك پيرمرد ۷۵ ساله كه همسرش را زير گرفته بود از اين سانحه ناگوار به حدي متأثر شد كه يك بار ديگر او را زيرگرفت! وي كه همراه همسر ۷۳ ساله اش به خريد رفته بود بدون آنكه متوجه شود كه همسرش پشت خودرو ايستاده دنده عقب گرفت و او را زير چرخ هاي خودرو انداخت. در همين حال يكي از افراد شاهد اين صحنه او را مطلع كرد يك خانم را زير گرفته است. مرد كه از شنيدن اين خبر متاثر شده بود خودرواش را رو به جلو حركت داد و يك بار ديگر وي را زير گرفت. در حال حاضر اين خانم در بيمارستان بستري است.

ساعات شرعي
اذان ظهر امروز:ساعت ۱۳و ۹ دقيقه
اذان مغرب امروز:ساعت۲۰و ۱۶ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۴و ۵۰ دقيقه
طلوع آفتاب فردا:ساعت ۶ و ۲۲ دقيقه

گل و گياه
شبدر ترشك
004770.jpg
نام علمي: Oxalis adenophylla
خانواده: OXALIDACEAE
گياه دائمي و خزنده با ريشه هاي غده اي كه حداكثر بلندي آن به ۵ سانتي متر و گستردگي آن به ۱۰-۸ سانتي متر مي رسد.
زمان گلدهي: بهار
نيازها: مكان آفتابي، خاك سبز با زهكشي خوب، حداقل دماي مورد تحمل آن ۱۰- درجه سانتي گراد است.
ازدياد: از طريق تقسيم بوته در پائيز يا اول بهار.
سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر تهران
www.tehranparks.org
tehranparks@tehranparks.org

صفحه آخر
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
ساعات شرعي
گل و گياه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |