شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۷۲ - Aug 13, 2005
هاشمي رفسنجاني با اشاره به تصويب قطعنامه آژانس عليه ايران:
تصميم ايران غيرقابل بازگشت است
004773.jpg
عكس: عطا طاهركناره
ايسنا: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: براي اجرايي كردن سند مهم چشم انداز ۲۰ ساله كشور، با توجه به شرايط موجود هدف و زيربناهايي را در نظر گرفته ايم؛ در اين سند مشخص شده است كه در مدت ۲۰ سال آينده ايران بايد تبديل به يكي از كشورهاي پيشرفته دنيا شود و در منطقه، اولين و پيشرفته ترين كشور باشد.
حجت الاسلام و المسلمين اكبر هاشمي رفسنجاني خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به مجموعه احكام و الزامات مطرح شده و نيز زيربناهاي موجود در سند چشم انداز ۲۰ ساله كشور افزود: كساني كه - چه در داخل و چه در خارج - از ابتدا با انقلاب اسلامي مخالف بودند، براي اين كه نگذارند اين سند چشم انداز محقق شود، تجهيز مي شوند.مطمئنا كفر جهاني مايل نيست كه در دنياي اسلام يك كشور اسلامي كه مبناي خود را اسلام قرار داده و تصميم گرفته به عنوان كشوري كه با مقررات اسلامي مي خواهد زندگي كند و جمهوري اسلامي باشد، به عنوان الگوي زندگي در عصر حاضر دنيا مطرح باشد.اين مساله مهمي است كه امپرياليسم به راحتي از آن نخواهد گذشت.
خطيب نماز جمعه تهران در ادامه خطبه هاي نماز جمعه افزود:اكنون ساختار مديريت كشور ما از صدر تا ذيل، در مجموعه احكام و مباني اسلامي مي گنجد و قابل تطبيق است. هرچند افراد خشك مقدس و بي اطلاعي هستند كه هنوز حرف مي زنند و فكر مي كنند كه ما اسلامي نيستيم و اين از غلطهاي القايي دشمناني است كه مي خواهند محتواي انقلاب ما را زير سوال ببرند و گذشته را معيوب كنند؛ اين ها آينده اي نخواهند داشت، جز اين كه گذشته را از دست بدهيم.
هاشمي رفسنجاني خاطرنشان كرد: آن چه با اتكا به امام و با پيشتازي روحانيت و حضور بسيار معنادار علماي بزرگ صدر انقلاب - كه نظير آنها را به آساني نمي توان به دست آورد - و خبرگان قانون اساسي - كه اين قانون اساسي را نوشتند و اين ساختار را به وجود آوردند - يك هديه الهي بود كه در تاريخ ايران اتفاق افتاد. از اين پس هم مسيري كه انسان هاي شيفته انقلاب كه در كوران انقلاب مانند فولاد آبديده شدند، توانستند از اين مسير مشكل عبور كنند. امروز آسان است براي افراد كم اطلاعي كه بگويند گذشته ما اسلامي نبود و اين خطرهايي است كه دشمنان را خوشحال مي كند. آنها به اين موضوع دامن مي زنند كه جمهوري اسلامي حرف بوده و مردمي كه اين همه خون و شهيد دادند، بايد منتظر تحول ديگري بمانند؛ اين نغمه ناسالمي است كه در حال مطرح شدن است.
اكبر هاشمي  رفسنجاني در خطبه اول نماز جمعه تهران گفت: از لحاظ زيربناي ساختماني كشور، كارهاي بسيار عظيمي انجام شده كه سند چشم انداز به آنها متكي است.فراموش نكنيد زماني را كه مجموعه دانشگاهي مان به اندازه يك دهم نياز كشور نبود؛ در حالي كه نيروهاي تحصيل كرده بايد كشور را بسازند و افراد كم اطلاع نمي توانند سرمايه كشور پيشرفته اي باشند كه اسلام استحقاق آن را دارد.امروز نزديك به چهار ميليون يعني ۵/۳ ميليون دانشجو در كشور وجود دارد و سالانه بيش از ۸۰۰ هزار دانشجو وارد مقاطع تحصيلي مي شود.اين يك حركت تاريخي در انسان سازي است كه به تامين نيروي انساني و بالا آوردن سطح جامعه كمك خواهد كرد تا جامعه بتواند عالمانه و مناسب با زمان در مسير پيشرفت حركت كند.
وي با بيان اين كه در شرايط فعلي كشور به اندازه اي كه از دبيرستان ها دانش آموز فارغ التحصيل مي شود، دانشگاه هايمان جذب مي كنند، در عين حال گفت: اما عقب افتادگي هاي گذشته، هنوز صف ها را پشت كنكور طولاني مي كند و البته نبايد پيشرفت عظيم علمي و آموزشي كه بر اساس آن در اقصي نقاط كشور مدرسه تعبيه شده را به عنوان مهم ترين زيربناي كشور، ناديده گرفت.
خطيب جمعه تهران ادامه داد: وقتي وارد بحث زيربناهاي ساختماني مي شويم، اتوبان ها، جاده ها، بندرها و حمل و نقل كشور قابل مقايسه با سال هاي گذشته نيست، امروز شاهد عظمت بزرگي در اين بخش هستيم و در برنامه چهارم نيز ظرفيت هايي در نظر گرفته شده است.
هاشمي رفسنجاني هم چنين با اشاره به پيشرفت هايي كه طي اين سال ها در بخش صنعت ايجاد شده است، تصريح كرد: ما در گذشته همه چيز را وارد مي كرديم.از هواپيما تا سوزن در كشور وارداتي بود، اما امروز توانايي توليد همه نيازهاي دفاعي، ساختماني و مصرفي را داريم و تنها مشكل اين است كه اين ظرفيت بزرگ صنعت، بازار ندارد و ارتباط بازرگاني ما با دنيا ضعيف است؛ اگر آن را تكميل كنيم، صنعت بزرگي براي دنياي اسلام خواهد بود.
وي با بيان اين كه در بخش نفت و گاز - از زلزله نگاري تا آخرين كارهاي پايين دستي- همه در اختيار نيروهاي خودمان است، ادامه داد:البته از ديگران هم براي تعامل با جهان استفاده مي شود، اما اين قدرت در ايران وجود دارد.در پتروشيمي مي بينيم كه امروز صحبت از ۲۰ ميليون تن محصول پتروشيمي و طراحي براي ۶۰ ميليون تن گازهايي كه در زمان رژيم گذشته با ۶ ميليون بشكه توليد نفت، سوخت مي شده است و اينها در خدمت صنعت گرفته شده و تبديل به محصولات گران قيمت و بيش از ۱۰ هزار كارخانه از اين ها تغذيه مي شود.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام هم چنين به صنايع و معادن فلزات اشاره كرد و گفت: همه اين موارد بومي شده و متعلق به مردم است.كشاورزي ما به جايي رسيده كه هر سال خبر خودكفايي در يك محصول مهم استراتژيك را شاهد هستيم.اگر به طرح هاي توسعه در كشور عمل شده بود، امروز در سه موردي هم كه وابسته هستيم - قند و شكر، روغن نباتي و در چاي - بي نياز و در كشاورزي كاملا مستقل و خودكفا مي شديم، البته اين ها هم در مسير خودكفايي است.در صنايع لبني و دام و طيور شاهد هستيم كه حتي بيش از نياز كشور همه چيز هست و يك كشور مستقل به همين معناست.
هاشمي رفسنجاني تصريح كرد: كساني كه در ميدان خدمت به مردم و سازندگي كشور ساخته شده اند را بايد حفظ كرد و نبايد گذاشت كه اين ها را بدنام و يا دل مردم را نسبت به آنها خالي كنند.
اين خيانت بزرگي به كشور، انقلاب و آينده است؛ زيرا اگر نتوانيم اين نيروها را حفظ كنيم، جاي آنها را نمي توانيم به آساني با كساني كه ديگر آن شرايط تربيتي برايشان فراهم نيست، پر كنيم.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، نيروهاي اصيل انقلاب و دستاوردهاي اين سال ها را زيربناهاي كشور برشمرد كه با صبر، جهاد و مبارزه مردم به دست آمده است و گفت: چنين استقلال دفاعي كه در كشور ما وجود دارد را كمتر در كشورهاي ديگر شاهد هستيم. همه نيازهاي دفاعي مان را خودمان مي سازيم.
هاشمي رفسنجاني با اشاره به تصميم روز گذشته آژانس بين المللي انرژي هسته اي اظهار داشت: حيرت انگيز است كه ۳۵ كشور در آن جا حضور داشتند و برخي از اين كشورها در مراحل اوليه از ما طرفداري كردند و دو روز هم به صورت ظاهر كنفرانس را معطل كردند و مخالفت نشان دادند، اما شاهد بوديم كه با اجماع، همان چيزي كه سه كشور اروپايي و در حقيقت آمريكا خواهان آن بود، به صورت تصميم اتخاذ شد و مخالفتي با آن صورت نگرفت و بايد ديد كه اين موضوع را چه طور
مي توان تفسير و چگونه با آن برخورد كرد.خطيب جمعه تهران ادامه داد: تصميم آژانس تصميم ظالمانه اي است.
هاشمي رفسنجاني با تأكيد بر اين كه ايران تاكنون بيش از حد لازم همكاري و نجابت كرده است، تصريح كرد: مدت طولاني است كه به اسم جلب اعتماد ديگران، تاسيسات خود را تعطيل كرده ايم و عده زيادي از انسان هاي تحصيل كرده و اهل كار تقريبا بيكار منتظر انجام به كار اين مراكز بودند و فكر نمي كرديم كه در يك مركز جهاني و در مقابل چشم همه دنيا با اجماع تصويب كنند كه ايران بايد همه اين ها را تعليق كند و به دوره قبل برگردد و آنها مي گويند كه ايران در آينده نبايد به اين سمت حركت كند.
وي افزود:  كساني كه واسطه هستند به ما مي گويند فعلا تعليق كنيد تا اعتمادسازي انجام شود.
اما تاكنون مشخص شده كه نمي توان بيش از اين كار براي اعتمادسازي كرد و بيش از اين كسي نمي تواند همه چيز را شفاف به دنيا ارايه دهد و همه جا را براي بازرسي و نظارت باز كند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تأكيد كرد: قدرت هايي كه پشت اين برنامه هستند فكر مي كنند پيروزند و ايران را در اين جا زمين گير كرده اند و به عقب برگردانده اند و حتي تهديد هم مي كنند و اين روزها شاهديم كه اسرائيل و آمريكا حتي مساله جنگ عليه ايران را مطرح كرده اند.
در عراق دو ادعاي ناحق عليه ما يكي از سوي رامسفلد وزير خارجه آمريكا مطرح شد، مبني بر اين كه اخيرا سلاح هايي در عراق گرفته ايم كه مربوط به ايراني هاست و انگليس هم ادعا كرد كه در بصره چنين چيزي گرفته ايم و به دروغ ادعا كردند كه ما به عراق سلاح مي فرستيم؛ در حالي كه مي دانند سهم زيادي از پيشرفت هاي مردم عراق به سمت دموكراسي و مجلس و انتخابات و حتي امنيت و امكانات و بردن امكانات براي زندگي مردم، مربوط به ايراني هاست و ما غير از خدمت به آرامش عراق كاري نمي كنيم و نخواهيم كرد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام خطاب به دشمنان ايران ادامه داد: ممكن است كه ما را مقداري معطل كنيد اما تصميمي كه در ايران گرفته شده كاملا غيرقابل برگشت است.

رقابت مجاهدين و مشاركت در ايجاد ائتلاف هاي جديد
فارس: عزت  الله سحابي، حبيب  الله پيمان و محمد توسلي و جمعي ديگر از اعضاي نهضت آزادي و ائتلاف ملي-مذهبي در جلسه مشتركي با اعضاي حزب مشاركت موضوع تشكيل جبهه دموكراسي خواهي و حقوق بشر را مورد بررسي قرار دادند.در اين نشست كه در ستاد انتخاباتي مصطفي معين برگزار شد، مصطفي معين كانديداي حزب مشاركت در دوره انتخابات به بيان ضرورت تشكيل سريعتر اين جبهه پرداخت.
همچنين عزت  الله سحابي، محمدبسته نگار، حبيب  الله پيمان، محمد توسلي، اعظم طالقاني، محمد حسين رفيعي از اعضاي نهضت آزادي و ائتلاف ملي-مذهبي و نيز عليرضا علوي تبار، حميدرضا جلايي پور و مصطفي تاج زاده از اعضاي دفتر سياسي و شوراي مركزي حزب مشاركت به بيان ديدگاههاي خود در اين باره پرداختند.در پايان جلسه نيز تهيه سريعتر پيش نويس اين جبهه مورد تأكيد حاضران قرار گرفت.در حال حاضر سازمان مجاهدين انقلاب نيز كه حاضر به پيوستن به جبهه دموكراسي خواهي و حقوق بشر نيست، همزمان با تشكيل اين جبهه درصدد تاسيس جبهه جديدي با عنوان جبهه ضد اقتدارگرايي است.گفته مي شود دليل اصلي عدم موافقت سازمان مجاهدين انقلاب با حضور در ائتلاف دموكراسي خواهي حضور عناصر مخالف قانون اساسي چون نهضت آزادي در آن است.مصطفي معين هفته گذشته در همايش جوانان حزب مشاركت با انتقاد از اين كه اقدامات جدي از سوي گروه  هايي كه در دوران انتخابات از جبهه دموكراسي و حقوق بشر استقبال كردند، در زمينه تشكيل آن صورت نگرفته است، گفت: گروه  هايي كه به اين امر اعتقاد نداشتند، بايد به صراحت بيان مي  كردند، اما نبايد نسبت به كاري كه در دوران انتخابات به آن تعهد شده است، تعلل كرد.معين در پي اين سخنان همچنين از حضور در كنگره فوق العاده سازمان مجاهدين انقلاب خودداري كرد. در حال حاضر به جز جبهه هاي ضد اقتدارگرايي و دمكراسي و حقوق  بشر دو جبهه جديد اعتدال و اعتماد ملي نيز با حمايت اكبر  هاشمي رفسنجاني و مهدي كروبي در حال تشكيل است.

ديدار مؤتلفه با رهبران حزب كمونيست چين
ايسنا: چهار نفر از اعضاي حزب موتلفه اسلامي به سرپرستي حميدرضا ترقي، رئيس مركز سياسي اين حزب جهت ديدار با اعضاي حزب كمونيست چين به اين كشور سفر كردند.
اسلامي، مدير روابط عمومي  اين حزب با اعلام اين خبر گفت: چندي پيش تعدادي از اعضاي شوراي مركزي حزب كمونيست چين به ايران سفر و با اعضاي موتلفه ديدار كرده بودند؛ سفر اخير اعضاي اين حزب نيز در راستاي گسترش ارتباطات في مابين انجام گرفته است.

ديدگاه نمايندگان مجلس درمورد گزينه پيشنهادي
قوه قضائيه براي تصدي وزارت دادگستري
فارس: تعداد زيادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با گزينه پيشنهادي رئيس قوه قضائيه براي تصدي وزارت دادگستري مخالف هستند.
سيد محمود  هاشمي شاهرودي، عليرضا جمشيدي معاون توسعه قضايي اين قوه را براي تصدي وزارت دادگستري به محمود احمدي نژاد معرفي كرده است كه نمايندگان فراكسيونهاي مختلف مجلس به دليل نحوه عملكرد نامبرده نسبت به معرفي وي موافقتي ندارند. اين نمايندگان همچنين نحوه معرفي وزير پيشنهادي دادگستري را غيرقانوني مي دانند. بر اساس اصل ۱۶۰ قانون اساسي وزير دادگستري بايستي از بين كساني كه رئيس قوه قضائيه به رئيس جمهور معرفي مي كند به مجلس معرفي شود، اما رئيس قوه قضائيه در نامه خود به رئيس جمهور تنها يك گزينه براي وزارت دادگستري پيشنهاد كرده است.

حزب كروبي به دنبال شناسايي افراد توانمند در شهرستانها
ايسنا: هيات موسسان حزب اعتماد ملي در جلسه  اخير خود با حضور كليه  اعضاء ادامه  روند تدوين اساسنامه و بحث هاي معتنابه پيش كنگره  چهارم شهريور ماه خود را مورد بررسي قرار داد.اسماعيل گرامي مقدم، سخنگوي اين حزب با اشاره به اينكه جواد اطاعت مسئول پيگيري اساسنامه  حزب اعتماد ملي، با دعوت از كارشناسان حقوقي، بخش هاي مهمي  از اساسنامه را با توجه به نظرات كارشناسانه حقوقي و سياسي مختلف به منظور جامعيت اساسنامه مورد بررسي قرار داده  است، از تصويب ادامه  فعاليت هيات موسسان در شوراي مركزي حزب در آينده خبر داد.
به گفته  وي هم چنين در اين جلسه تصويب گرديد كه هر يك از اعضاء هيات موسس از هفته  آينده با سفر به استان هاي مختلف، ضمن آشنايي با هواداران به شناسايي موضوعاتي كه مي تواند در دستور كار حزب اعتماد ملي قرار گيرد و هم چنين شناسايي نيروهاي توانمند براي عضويت در آن بپردازند.

رئيس  جمهوري  خواستار تسريع 
در رسيدگي به  مناطق  سيل زده  شد
004764.jpg
004776.jpg
ايرنا: معاون  عمراني  وزير كشور گفت : رئيس  جمهوري  خواستار تسريع  در امر رسيدگي به  مناطق  سيل  زده  كلاله  شده  است .
محمدحسين  مقيمي پس  از بازديد از مناطق  سيل  زده  منطقه  كلاله  در جمع مسئولان  شهرستان  كلاله  و استان  گلستان ، افزود: عملكرد مسئولان  محلي  در اطلاع رساني  قبل  از سيل  باعث  شد تا تلفات  نسبت  به  سيل هاي  سال  گذشته  كمتر باشد.
وي  گفت : تاكنون  حدود ۸۰ درصد عمليات  امداد رساني  به  مناطق  سيل  زده  دراين  منطقه  به  پايان  رسيده ، كه  اين  ميزان  فعاليت  قابل  قبول  است .
مقيمي اضافه  كرد: مسئولان  امداد و نجات  بايستي  براي  امداد رساني  به  بقيه سيل زدگان  نيز تلاش  نمايند.
معاون  عمراني  وزير كشور همچنين  بر لزوم  بازسازي  مناطق  سيل زده  با رعايت اصول  فني  و مهندسي  تأكيد كرد.
مقيمي با اشاره  به  شيوع  بيماري  وبا در استان  گلستان  خواستار تامين آب  آشاميدني  بهداشتي  سالم  براي  سيل زدگان  اين  منطقه  شد.
استاندار گلستان  گفت : برآوردهاي  اوليه  نشان  مي دهد كه  سيل  روزهاي  اخيردر استان  بيش  از ۲۰۰ ميليارد ريال  خسارت  بر جاي  گذاشته  است .
محمدهاشم  مهيمني  پنجشنبه  در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: تعيين خسارات  واقعي  سيل  توسط كارشناسان  در حال  بررسي  است  و به  زودي  اعلام  مي شود.
به  گفته  وي  حدود ۳۰۰ واحد مسكوني  در ۳۵ روستا صددرصد تخريب  شده  و حدوديكهزار و ۵۰۰ هكتار از اراضي  كشاورزي  تخريب  شده  است .
وي  خاطرنشان  كرد: به  تاسيسات  زيربنايي  آب ، برق ، مخابرات ، جاده  و پل ۱۵۰ روستا نيز خسارات  جدي  وارد شد.
مهيمني  يادآور شد: از ۱۵۲ روستاي  بي برق  در مناطق  سيل زده  تاكنون  برق  ۶۲روستا متصل  شده  است .
وي  ادامه  داد: ۱۰۲ روستا نيز بدون  آب بوده  كه  در ساعات  آينده  آب ۳۷روستا برقرار خواهد شد.
رئيس  ستاد حوادث  و سوانح  غيرمترقبه  استان  گلستان  اضافه  كرد: علاوه  براين  به  دهها دستگاه  ماشين  آلات  كشاورزي  و خودروهاي  سواري  شخصي  براثر سيل هجدهم  مردادماه  در شرق  استان  خسارت  وارد شده  و دو هزار راس  دام  نيز تلف شده اند.
وي  با اشاره  به  تعداد قربانيان  اين  حادثه  افزود: ۲۸ نفر در اين  حادثه كشته  و پنج  نفر زخمي شدند.
به  گفته  وي ، از مجموع  قربانيان  و مفقودين  سيل  ۲۴ نفر زن  و باقي  مردبودند.
وي  با اشاره  به  امدادرساني  سريع  به  مناطق  سيل زده  ادامه  داد: تاكنون ۳۵۰ دستگاه  چادر، ۷۰۰ تخته  موكت ، سه  هزار تخته  پتو و اقلامي همانند كنسرو، آب  معدني  مواد غذايي  و نان  به  اين  مناطق  ارسال  شده  است .
سيل  سه  شنبه  شب  هفته  گذشته  خسارات  فراواني  به  بخش  مركزي  و مراوه  تپه شهرستان  كلاله  در شرق  استان  گلستان  وارد كرد.
اسكان موقت
فرماندار كلاله  گفت : كار اسكان  موقت  سيل  زدگان  در اين  شهرستان  به  پايان رسيده  است .
ابراهيم  كريمي  افزود: همچنين  امكانات  اوليه  شامل  چادر، پتو، چراغ  روشنايي ، چراغ  والور و جيره يك ماهه  بين  سيل  زدگان  توزيع  شده  است .
وي  گفت : با تلاش  نيروهاي  فني  راه  وترابري  همه  محورهاي  شهرستان  كلاله  به غير از دو محور عزيزآباد - زاو و مراوه تپه  - قازانقايه  بازگشايي  شده است .
او آمار تلفات  سيل  را تاكنون  ۲۸ كشته  و هفت  مفقود اعلام  كرد و افزود: باهمكاري  مردم  كشته شدگان  با انجام  مراحل  قانوني  در روستاهاي  محل  سكونتشان دفن  شده اند.
كريمي اظهار داشت : تلاش  گروههاي  تجسس  هلال  احمربراي  يافتن  افراد مفقودشده  ادامه  دارد.
وي  گفت : ۱۰ اكيپ  دامپزشكي  با هدف  جلوگيري  از آلودگي هاي  احتمالي  منطقه ، در حال  انهدام  لاشه هاي  احشام  است .
فرماندار كلاله  از شرايط امدادرساني  در منطقه  سيل زده  اظهار رضايت  كرد وافزود: با تلاش هاي  صورت  گرفته  توسط گروههاي  امداد، خدمات  دهي  به  سيل زدگان  شتاب  مي گيرد.
كريمي گفت : در اثر سيل ، برق  ۶۰ روستاي  بخش  مراوه تپه  قطع  شده  بود كه به  همت  گروه هاي  فني  اعزامي اداره  برق  به  مناطق  سيل زده  جريان  برق  مجددا دراين  مناطق  برقرار شده  است .
وي  خاطر نشان  كرد: برق  ۳۰ روستاي  ديگر اين  شهرستان  همچنان  قطع  است  وتلاش  گروههاي  فني  اداره  برق  همچنان  براي  رفع  مشكل  سيل زدگان  ادامه  دارد.
از سوي ديگر رئيس  اداره  آب وفاضلاب  روستايي  كلاله  گفت : براثر جاري  شدن  سيل  سه شنبه  شب  شبكه  آبرساني  ۷۰ روستاي  اين  شهرستان  قطع  شده  است .
مهندس  موسي  جهاني  روز پنجشنبه  يادآور شد: در حال  حاضر كار آبرساني  به  اين  روستاها، از طريق  شش  دستگاه  تانكر به ظرفيت  ۹۰ هزار ليتر صورت  مي گيرد.
وي  همچنين  از استقرار سه  دستگاه  تانكر سيار ديگر ظرف  ساعات  آينده  درروستاهاي  سيل  زده  خبر داد.
به  گفته  وي  حجم  تخريبي  شبكه هاي  آبرساني  روستاهاي  سيل  زده  اين  شهرستان بسيار بالا بوده  و نياز به  اعتبارات  استاني  و ملي  دارد.
به  گفته  وي  بيشترين  خسارات  شبكه  آبرساني  مربوط به  خط انتقال ، شبكه توزيع  و تاسيسات  برق  بوده  است .
رئيس  اداره  آب و فاضلاب  روستايي  كلاله  افزود: با تلاشهاي  انجام  گرفته ، آب شرب  روستاهاي  قره سو، زابل  محله  و امان  خوجه  كه  بر اثر صاعقه ، قطع شده  بود، مجدد وصل  شد.
وي  يادآور شد: ۳۰ اكيپ  فني  و اجرايي  در سه  مجتمع  بزرگ  آبرساني  شهرستان كلاله  مشغول  تعمير تاسيسات  آسيب  ديده  سيل  هستند.
وي  گفت : ميزان  دقيق  خسارات  وارده  به  شبكه هاي  آبرساني  اين  شهرستان  ظرف چند روز آينده  اعلام  مي شود.
كمك به سيل زدگان
دبير ستاد حوادث  پيش  بيني  نشده  گنبدكاووس  اعلام  كرد: ستاد جمع آوري  كمك هاي  مردمي براي  سيل زدگان  كلاله  در اين  شهرستان  تشكيل  شده است .
اسدالله  سيفي  روز پنجشنبه  در گفت  و گو باخبرنگار ايرنا افزود:هم  اكنون  اين  ستاد مشغول  جمع  آوري  كمك هاي  مردم  خير اين  منطقه  است .
او گفت : نخستين  محموله  از كمك هاي  مردمي گنبدكاووس  صبح  ديروز با يك دستگاه  كاميون  به  مناطق  سيل  زده  شهرستان  كلاله  ارسال  شد.
سيفي ، كمك هاي  ارسالي  را موادغذايي  كنسرو شده ، آب معدني  بسته  بندي  شده ، قند، چاي ، روغن ، حبوبات ، برنج ، پتو، البسه ، كفش  و ساير اقلام  موردنيازسيلزدگان  اعلام  كرد.
مديرعامل  جمعيت  هلال  احمر مازندران  گفت : در پي  بارندگي هاي  اخير و وقوع سيل  دراستان  گلستان ، اين  جمعيت  به  ياري  سيل زدگان  اين  استان  شتافته  است .
كمال الدين  علاءالديني  روز پنجشنبه  در گفت  و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين  جمعيت  بلافاصله  پس  از وقوع  سيل  در شهرستان  كلاله  در شرق  استان گلستان  و از بامداد چهارشنبه  اقدام  به  اعزام  گروهاي  امدادي  و تأمين لوازم  اوليه براي  آسيب  ديدگان  منطقه  سيل زده  كرده  است .
وي  ادامه  داد: در اولين  اقدام  انساندوستانه ، دو قلاده  سگ  زنده ياب  براي انجام  عمليات  تجسس  و نجات  و گروه  امدادگر همراه  با خودروي  امدادي  به منطقه  سيل زده  گلستان  اعزام  شدند.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |