شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۷۲ - Aug 13, 2005
بازنگري يك پرونده
حكم به سود راه آهن صادر شد
نفت اعتراض كرد و سازمان تربيت بدني سكوت
004740.jpg
گروه ورزشي: پس از جنجال هاي فراوان در رابطه با پرونده شكايت صنعت نفت آبادان از راه آهن تهران، كميته انضباطي فدراسيون فوتبال راي نهايي را اعلام كرد و مجددا راي به پيروزي ۳ بر صفر تيم تهراني داد.
يعني براي چندمين بار تيم راه آهن طعم صعود به ليگ برتر را چشيد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پس از اعتراض باشگاه صنعت نفت آبادان به احكام كميته انضباطي و شوراي عالي انضباطي فدراسيون فوتبال، پرونده شكايت اين دو تيم به سازمان تربيت بدني برده شد كه كارشناسان سازمان نيز پس از دو جلسه بررسي، اين پرونده را مجددا به فدراسيون فوتبال ارجاع دادند تا متولي فوتبال كشور حكم انضباطي اين ديدار را اعلام كند.
كميته انضباطي نيز پس از بررسي و به دنبال حاضر نشدن صنعت نفت در ديدار روز دوم مرداد (تكرار مجدد بازي در تبريز)، راي به پيروزي راه آهن داد و اين بازي را سه بر صفر اعلام كرد.
در راي صادره توسط كميته انضباطي فدراسيون فوتبال آمده است: نظر به اينكه تيم صنعت نفت آبادان در ديدار دوم مرداد ماه سال ۸۴ مقابل تيم راه آهن تهران حاضر نشد و مراتب توسط داور و ناظر فدراسيون گزارش شده است با ارجاع موضوع به كميته انضباطي نتيجه مسابقه مذكور با استناد ماده  ۴۱ آيين نامه انضباطي ناظر به بند (و) ماده  ۱۱ مقرر شده است، سه بر صفر به سود تيم راه آهن تهران تعيين و اعلام مي گردد.
گفتني است؛ حكم قبلي شوراي انضباطي نيز درخصوص ديدار دو تيم صنعت نفت آبادان و راه آهن تهران كماكان به قوت خود باقي است.
خليلي: به فيفا شكايت مي كنيم
رئيس هيات مديره صنعت نفت آبادان گفت: حكم جديد فدراسيون فوتبال، مديريت ورزش كشور را به طور كامل زير سوال برد.
مداركي وجود دارد كه نشان مي دهد، دادكان در فدراسيون فوتبال شرايطي را ايجاد كرده است كه خود را ملزم به پاسخگويي به هيچ يك از نهادهاي كشوري ندانسته و ساختاري فراقانوني را براي اين فدراسيون ايجاد كرده است.
وي افزود: در جلسه سازمان تربيت بدني و مسئولان فدراسيون فوتبال كليه كارشناسان سازمان با اتفاق آرا نتيجه را سه بر صفر به سود صنعت نفت آبادان اعلام كردند و مهدي قدمي (رئيس مركز توسعه ورزش قهرماني) نيز تمامي حاضرين را توجيه كرده است كه حق با نفت بوده است و در نهايت نمايندگان فدراسيون شامل پهلوان، ده مياني و نبي خواستار فرصت مجدد براي اعلام حكم شده اند.
جهانگير خليلي در گفت وگو با ايسنا مدعي شد: روز چهارشنبه فدراسيون فوتبال با ارسال نمابري به امضاي پهلوان دبير فدراسيون اعلام مي كند كه نظر فدراسيون تجديد بازي راه آهن و صنعت نفت است، اما در كمال تعجب شاهد هستيم كه فدراسيون فوتبال حتي سازمان تربيت بدني را نيز اغفال كرده و روز پنجشنبه كه يك روز تعطيل اداري است حكم را به نفع راه آهن تغيير مي دهد.
رئيس هيات مديره  نفت خاطر نشان كرد: اين موضوع تنها گوشه اي از سرپيچي هاي فدراسيون از درخواست هاي نهادهاي تصميم گيرنده كشور است.
معمايي: افراد سياسي
با اهداف خاص جنجال كردند
اما مدير عامل باشگاه راه آهن معتقد است: افراد سياسي كه داخل ورزش كشور شده اند براي رسيدن به اهداف سياسي خود جار و جنجال به پا مي كنند و طولاني شدن پرونده راه آهن و نفت نيز به همين دليل بود.
مسعود معمايي در گفت وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: فدراسيون فوتبال ارگاني رسمي است كه تصميم گيري هاي آن نيز بالطبع موجه است اما متاسفانه حركت هاي سياسي از برخي افراد سياسي كه داخل ورزش كشور رخنه كرده اند باعث شد كه جريان صدور حكم فدراسيون درباره دو تيم راه آهن و صنعت نفت به جنجال كشيده و طولاني شود.
كارشناس سازمان:
سه بر صفر به سود صنعت نفت
مصطفي مميز كارشناس رسمي سازمان تربيت بدني كه از سوي اين سازمان مامور رسيدگي مجدد به پرونده شكايت صنعت نفت از راه آهن شده بود در گزارش خود به اين سازمان، بازي را ۳ بر صفر به نفع صنعت نفت اعلام كرده است.
گزارش كامل مميز از بررسي اين پرونده به شرح ذيل است: برابر دستور جنابعالي طي ابلاغ شماره ۳۲/۷۲۸۱ مورخ ۵/ ۵ / ،۸۴ موضوع شكايت باشگاه فرهنگي ورزشي صنعت نفت آبادان نسبت به راي صادره از طرف فدراسيون فوتبال كشور درخصوص انجام مسابقات فوتبال، در مرحله پلي آف با باشگاه فرهنگي ورزشي راه آهن، پس از تحقيق و بررسي از عوامل موثر در صدور راي به شرح ذيل به استحضار مي رساند:
۱- درمورد مخدوش بودن شناسنامه آقاي احمد مقدسي پور تغيير تاريخ تولد نامبرده از سال ۱۳۵۹ به ۱۳۶۳ به علت عدم استفاده اين بازيكن به عنوان اميد در مسابقات رده اميد هاي كشور؛ هيچ اتهامي به باشگاه ذيربط راه آهن وارد نيست.
زيرا باشگاه راه آهن از وجود ايشان تنها در رده بازيكنان بزرگسال استفاده نموده، ضمن آن كه تمامي مداركي كه از نامبرده از طريق باشگاه به فدراسيون فوتبال و ديگر مبادي ذيربط ارسال گرديده، همگي دال بر اين است كه بازيكن نامبرده متولد سال ۱۳۵۹ مي باشد.يعني بازيكن بزرگسال است.
بنابراين عمل بازيكن نامبرده نمي تواند برابر ماده ۳۹ و بند الف آن باشد، تنها مرجع قانوني رسيدگي به اين مورد در حيطه اختيارات دادگاه هاي عمومي كشور است نه فدراسيون فوتبال كشور.
۲- باشگاه فرهنگي ورزشي راه آهن در مرحله پلي آف اقدام به جذب بازيكني به نام پرويز برومند مي كند، در حالي كه برابر آئين نامه اجرايي مسابقات فوتبال ليگ دسته اول كشور و با توجه به آنكه قبلا از وجود بيست بازيكن مجاز استفاده نموده، حق عقد قرارداد با نامبرده را نداشته است.لذا آقاي پرويز برومند بازيكن غير مجاز تلقي مي گردد.
بر اين اساس طبق ماده ۳۹ آئين نامه انضباطي فدراسيون فوتبال كشور بند دال نتيجه بازي ۳ بر صفر به نفع تيم صنعت نفت آبادان مي باشد.

تيم كشتي آزاد ايران عازم لهستان شد
حاجي زاده رفت - قنبري جا ماند
004737.jpg
قنبري از سفر لهستان باز ماند
محمدرضا منصوريان: هر دم از اين باغ بري مي رسد، تازه تر از تازه تري مي رسد.
محمدرضا طالقاني رئيس فدراسيون كشتي اين روزها هر چقدر تلاش بيشتري مي كند تا مسائل مربوط به اعزام تيم هاي كشتي به خارج از كشور شسته و رفته و بدون دردسر انجام شود، باز هم موفق به اين كار نمي شود و درست در آخرين لحظات هميشه يك موضوع خاص تمامي معادلات و پيش بيني هاي او را به هم مي ريزد.
رئيس كشتي بعد از آنكه سفت و محكم درمقابل درخواست مهدي حاجي زاده ايستاد و موضوع آسيب ديدگي وي را تمرد تشخيص داد، اين كشتي گير را متقاعد ساخت كه عدم حضورش در لهستان مي تواند به قيمت حذفش از تيم ملي بيانجامد. حاجي زاده هم وقتي با چنين جديتي روبرو شد،بار سفر را بست و به لهستان رفت. اما طالقاني كه از طريق رايزني با سفارت ايران در ورشو موانع موجود براي اخذ ويزاي تيم اعزامي ايران به مسابقه هاي جام زيكلوفسكي در لهستان را برداشته بود، در آستانه سفر اين تيم با مشكل تازه اي روبرو شد و درميان ويزاهاي اخذ شده اعضاي تيم اثري از ويزاي فريدون قنبري كشتي گير ۸۴ كيلويي ايران نديد. تلاش ها به جايي نرسيد و تيم كشتي آزاد كشورمان هم با تركيب سيدمراد محمدي (۶۰ كيلوگرم)، مهدي شيرازي و مسعود واحدي (۶۶ كيلوگرم)، مهدي حاجي  زاده (۷۴ كيلوگرم)، سعيدابراهيمي ( ۸۴ كيلوگرم ) حميد سيفي و امير عباس مرادي گنجي ( ۹۶ كيلوگرم ) و فردين معصومي و محمد هادي پورعليجان (۱۲۰ كيلوگرم) در نخستين ساعات بامداد ديروز ازطريق استانبول راهي ورشو شد . رئيس فدراسيون كشتي در آستانه سفر ساليانه اش به خانه خدا ديروز در گفتگويي اختصاصي اظهار داشت، سفرم به مكه مكرمه را ۲۴ ساعت عقب انداختم تا با توجه به نتايج به دست آمده در مسابقه هاي جام زيكلوفسكي و بازي هاي دانشجويان در تركيه روز چهارشنبه هفته جاري در جلسه كميته فني انشاءالله بتوانيم تركيب نهايي تيم ملي كشتي آزاد براي حضور در مسابقه هاي جهاني مجارستان را انتخاب و معرفي نمائيم.

بايرن با علي كريمي در باي آرنا
004734.jpg
خبرنگار همشهري: دومين هفته رقابتهاي فوتبال باشگاه هاي آلمان عصر امروز آغاز مي شود.
تيم بايرن مونيخ كه در هفته نخست با پيروزي قاطع مقابل مونشن گلادباخ فصل جديد را آغاز كرد امروز به مصاف تيم باير لوركوزن مي رود. فيليپس ماگات برخلاف ديدار قبلي اين بار علي كريمي را از ابتدا در تركيب اصلي خود قرار داده تا از قابليت هاي او بيشتر استفاده كند.
سايت كيكر روز گذشته در گزارشي تمامي بازيهاي هفته دوم را بررسي و تركيب تيمها را بطور احتمالي منتشر كرد. كلاوس اوگن تالر كاپيتان سالهاي گذشته بايرن مونيخ اكنون رهبري تيم لوركوزن را برعهده دارد و در باي آرنا نقشه هاي پيروزي را براي تيمش طراحي مي كند.
داوري اين ديدار بر عهده ماركوس مرك يكي از برجسته ترين داوران حال حاضر اروپاست.
در فصل پيش تيم بايرن مونيخ در اين ورزشگاه چهار بر يك مقابل حريفش شكست خورد. از سال ۹۹ تاكنون اين دو تيم ۱۲ بار با يكديگر روبرو شده اند كه حاصل آن ۷ پيروزي براي بايرن سه پيروزي براي لوركوزن و ۲ مساوي بوده است. تيم هانوفر كه وحيد هاشميان را بخدمت گرفته با حضور او در تركيب اصلي ميهمان نورنبرگ است.لينن در اين بازي تيمش را با سه مهاجم به زمين مي فرستد. به طوري كه هاشميان در كنار برداريچ و استانجر به ميدان مي روند. هانوفر هفته پيش در حالي كه با دو گل از هرتا عقب بود برابر هرتا تن به تساوي دو بر دو داد.هامبورگ ديگر تيم مورد توجه ايراني ها در بوندس ليگا به مصاف آرمينيا بيلفلد مي رود. در اين بازي توماس دال همچنان اعتقادي به حضور مهدوي كيا ندارد و او در بين بازيكنان ذخيره قرار دارد. بارباز ستاره  هامبورگ هفته قبل با زدن دو گل باعث پيروزي سه بر صفر تيمش شد. اين بار در كنار امپنزا در خط حمله قرار مي گيرد. اين بازي در زمين بيلفلد به داوري فيليشر برگزار مي شود. تيم فوتبال كايزرسلاترن نيز در ورزشگاه فريتز والتر ميزبان دويسبورگ است. كايزرسلاترن آخرين بار در سال ۲۰۰۰ سه بر دو مقابل اين تيم به پيروزي رسيد. هينكس سرمربي كايزرسلاترن در غياب زندي به مصاف حريف مي رود. در ساير بازيهاي امروز گلادباخ با ولفسبورگ، دورتموند با شالكه، هرتا با اينتراخت فرانكفورت ديدار مي كنند. اين رقابتها فردا با انجام دو بازي ديگر پيگيري مي شود كه طي آن اشتوتگارت با كلن و ماينتز با وردربرمن ديدار مي كنند.

تيم ملي فوتبال امروز راهي ژاپن مي شود
گروه ورزشي: تيم ملي فوتبال ايران امروز براي آخرين ديدار از مرحله مقدماتي جام جهاني ۲۰۰۶ از مالزي عازم ژاپن مي شود. بعد از لغو ديدار ايران و عربستان به دليل آلودگي هواي كوالالامپور تيم ملي ايران ساعت ۱۱ صبح امروز به وقت محلي با خطوط هوايي مالزي راهي ژاپن مي شود. در اين سفر رحمان رضايي، فريدون زندي و احتمالاً محرم نويد كيا تيم ملي ايران را همراهي مي كنند و ساير لژيونرهاي تيم ملي در اين ديدار غايب خواهند بود. تيم ملي عليرغم آلودگي هواي كوالالامپور تمرينات منظمي را در سالن سرپوشيده هتل محل اقامت خود انجام داد تا آمادگي خود را حفظ كند. تيم ملي ايران روز چهارشنبه هفته جاري به مصاف ژاپن مي رود.

شكست ايران مقابل تركيه
تيم ايران در اولين بازي خود در رقابت هاي واليبال بازي هاي ورزشي دانشجويان جهان مقابل تيم تركيه ميزبان اين بازي ها شكست خورد. تيم ايران در اين ديدار با نتيجه ۳ بر يك و با امتيازهاي ۲۷ بر ۲۵ ، ۲۲ بر ۲۵ ، ۲۵ بر ۱۷ و ۲۵ بر ۲۲ بازي را واگذار كرد. تيم ايران با تيم هاي تركيه، بلغارستان، روسيه، سوئيس و كانادا هم گروه است.

ايران امروز به ديدار صربستان مي رود
سعيد درخشنده سرپرست كاروان تيم واليبال جوانان كشورمان در مسابقه هاي جوانان جهان در هند گفت: تيم واليبال ايران براي رويارويي امروز با تيم صربستان در آمادگي كامل به سر مي برد.به گفته وي، ايران جزو هشت تيم برتر قرار گرفته و در صورت پيروزي در برابر صربستان براي دستيابي به مقام پنجم يا ششم بايد مسابقه دهد و در صورت شكست بايد براي مقام هفتم يا هشتم به مصاف رقيب مقابل برود.

واليبال جوانان جهان
در عين شايستگي مقابل برزيل باختيم
گروه ورزشي: تيم  ايران  در آخرين  ديدار خود در مرحله  مقدماتي  مسابقات  واليبال  قهرماني  جوانان  جهان  در عين  شايستگي  مقابل  تيم  برزيل  (قهرمان  دو دوره  اين  مسابقات ) شكست  را پذيرا شد.در اين  ديدار كه  در شهر ويشا كاپتنام  ايالت  اندراپرادش  هندوستان  برگزار شد، شاگردان  ست  كوويچ  در ديداري  ماراتن گونه  با نتيجه  ۳ بر ۲ بازي  را واگذار كردند تا براي  كسب  يكي  از رده هاي  پنجم  تا هشتم  به  مصاف  حريفان  بروند.جوانان  واليبال  ايران  در اين  ديدار گيم هاي  اول ، دوم  و پنجم  را با امتيازهاي  ۲۵ بر ۱۸ ، ۲۵ بر ۲۰ و ۱۵ بر ۱۱ به  حريف  واگذار كردند و گيم هاي  سوم  و چهارم  را با امتيازهاي  ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۲۳ از آن خود نمودند.

مقام هشتمي هندبال نوجوانان در جهان
مسابقات  جهاني  هندبال  نوجوانان  كه  در دوحه  قطر برگزار شد ۱۰ تيم  برتردر قالب  دو گروه  با هم  پيكار كردند كه  تيم  صربستان  قهرمان  اين  دوره  شد و تيم  ايران  در رده  هشتم  جاي  گرفت .در اين  پيكارها كه  به  مدت  ۹ روز دنبال  شد، تيم  كره  جنوبي  پس  از شكست در مقابل  صربستان  با نتيجه  ۳۹ بر ۲۳ در مكان  دوم  جاي  گرفت .تيم  كرواسي  نيز با غلبه  بر دانمارك  با نتيجه  ۳۲ بر ۳۱ مقام  سوم  را ازآن  خود ساخت . دانمارك  چهارم  شد و تيم  قطر ميزبان  اين  رقابتها دربرابر مصربا پيروزي  ۳۶ بر ۳۴ در جاي  پنجم  قرار گرفت  و مصر ششم  شد.همچنين  تيم  آرژانتين  با پيروزي  ۲۵ بر ۲۲ بر ايران  هفتم  شد و كشورمان در رده  هشتم  قرار گرفت .تيمهاي  تونس  نهم  و مغرب  دهم  شدند و به  اين  ترتيب  ۱۰ تيم  برتر هندبال نوجوانان  جهان  شناخته  شدند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |