شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۷۲ - Aug 13, 2005
ته مانده سوخت خودرو سنگين در جوي آب علت آتش سوزي
آتش گرفتن بيش از ۸۰ خودرو در ميدان خراسان تهران
004728.jpg
004731.jpg
گروه حوادث: بيش از ۸۰ خودرو ساعت هفت صبح جمعه در حوالي ميدان خراسان تهران طعمه حريق شد و بيش از ۱۰۰ ميليون خسارت وارد شد.
به گزارش خبرنگار ما بيش از ۸۰ خودرو از خودروهاي پارك شده در حاشيه خيابانهاي ۱۷ شهريور، بي سيم، طيب و جهانگرد در حوالي ميدان خراسان طعمه حريق شدند.
گفته مي شود اين آتش سوزي بر اثر جاري شدن بنزين در جوي آب منطقه و آتش گرفتن تاير برخي خودروهاي متوقف در كنار خيابان به وقوع پيوسته است. از اولين ساعات صبح عوامل آتش نشاني و نيروي انتظامي در حال كنترل آتش و بررسي صحنه واقعه هستند.
برخي خودروهاي حاضر در محل بر اثر آتش سوزي به طور كامل تخريب شده اند
حريق خيابان ۱۷ شهريور تلفات نداشت
معاون عمليات آتش نشاني تهران با بيان اينكه حريق خيابان ۱۷ شهريور هيچ گونه تلفات يا مجروحي نداشته است، گفت : اين حريق هم اكنون كاملا مهار شده و خطر كسي را تهديد نمي كند .
محمد سميعي دراين باره افزود: به دليل گستردگي حادثه هنوز گزارش ها تكميل نشده است اما بر اساس آخرين آمار و اطلاعات دريافت شده تا اين لحظه، حدود ۸۰ دستگاه خودرو كه درحاشيه خيابان كنار جوي آب پارك شده بودند از ۵ تا ۴۰ درصد دچار خسارت شده اند و تعدادي درخت در خيابان ۱۷ شهريور جنوبي حدود ۵۰۰ متر بالا و پايين خيابان جهانگردي نيز سوخته است؛ بعلاوه نماهاي تعدادي از مغازه هاي حاشيه خيابان دچار خسارت شده است. وي علت حادثه را بي احتياطي عوامل پمپ بنزين خيابان خاوران دانست و گفت: نشت بنزين و سرازيرشدن آن داخل جوي آب به خيابان هاي مختلف هدايت مي شود كه تاانتهاي ۱۷ شهريور جنوبي مي رسد و از آنجا آتش مي گيرد كه به طرف شمال هدايت شده و در مسير خود آسيب ها و خسارت هايي را بوجود مي آورد.
سميعي بيان كرد: اين حادثه در ساعت۶و۳۴ دقيقه به ماموران آتش نشاني گزارش داده مي شود كه ايستگاه ۳ در خيابان ۱۷ شهريور به عنوان اولين ايستگاه ۴ دقيقه بعد به محل حادثه مي رسد و با درخواست نيروي كمكي ۶ ايستگاه آتش  نشاني ديگر خود را به محل عمليات مي رسانند. وي افزود:هم اكنون حريق كاملاخاموش شده و خطر كسي راتهديد نمي كند و خوشبختانه اين حادثه هيچ گونه تلفات يا مجروح نداشته است.
سميعي با بيان اينكه تا اين لحظه خسارات مالي برآورد نشده است افزود:حوادث مشابه اين تاكنون اتفاق نيفتاده است اما در پمپ بنزين ها نشت بنزين هميشه وجود داشته كه سريعا عوامل پمپ بنزين به آتش نشاني اطلاع مي دهند و آتش نشاني منطقه را ايمن مي كند ولي متاسفانه اين پمپ بنزين به مسئولان آتش نشاني اطلاع نداده بلكه سعي مي كند آثار حريق را از بين ببرد و با شستشوي تايد نشان داده نشود كه بنزين از پمپ بنزين سرايت كرده است.
وي اضافه كرد: اطلاعات ضد و نقيضي در مورد اين حادثه داده مي شود اما اصل ماجرا ظاهرا به اين شكل بوده كه در ساعت ۳۰/۴ دقيقه تا ۵ صبح تانكر ۲۴ هزار ليتري بنزين در هنگام تخليه بنزين قسمت اتصالات لوله اش جدا مي شود و تا زماني كه متوجه مي شوند اين اتفاق روي داده تا شيراصلي تانكر را ببندند مقدار زيادي بنزين داخل محوطه پمپ بنزين و جوي همجوار مي شود و جوي آب به علت شيب داشتن به طرف جنوب و ۱۷ شهريور هدايت مي شود. يك منبع آگاه گفت: پس از حادثه آتش سوزي خيابان ۱۷ شهريور تعدادي از مالكان خودرو در مقابل پمپ بنزين منشا حادثه تجمع كردند و راننده تانكر عامل حريق نيز دستگير شده است.
مهدي احمدي دبير مركز اطلاع رساني ناجا اين خبر را تاييد نكرد اما گفت: مالكان خودروهاي سوخته شده همگي شناسايي شده اند و با هدايت خودروها به سمت پاركينگ براي آنها پرونده تشكيل شده است. وي گفت: آتش سوزي خيابان ۱۷ شهريور عمدي نبوده و اينكه گفته مي شود مسئولان پمپ بنزين سعي كرده اند آثار حريق را با شست وشوي تايد از بين ببرند درست نيست. احمدي دستگيري راننده تانكر عامل حريق خيابان ۱۷ شهريور را نيز رد كرد و گفت: نيروي انتظامي بر اساس اطلاعات بدست آمده و با نظر كارشناسي دستگاه قضايي، آتش نشاني و نيروي انتظامي سرنخ هايي بدست آورده كه بعدا اعلام مي شود. سركلانتر ششم نيروي انتظامي تهران بزرگ با اشاره به آتش سوزي در ميدان خراسان گفت: احتمال سهوي بودن اين آتش سوزي بسيار زياد است و تاكنون هيچ دليلي بر عمدي بودن اين حادثه به دست نيامده است.
حدود ۵۰ خودرو ساعت شش صبح ديروز (جمعه) در اثر آتش سوزي در ميدان خراسان تهران طعمه حريق شد.
سرهنگ كفاش، همچنين احتمال داد كه اين آتش سوزي در اثر جاري شدن ته مانده سوخت يك خودرو سنگين در جوي آب و ايجاد حريق بوسيله آتش ته سيگار صورت گرفته باشد. وي افزود: حدود ۵۰ خودرو در اين حادثه طعمه حريق شدند كه از اين تعداد به ۱۰ دستگاه از آنها بين ۵۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد شده است. گفتني است، اين آتش سوزي در خيابانهاي بي سيم، طيب، جهانگرد منتهي به خيابان ۱۷ شهريور صورت گرفته و نيروهاي پليس با حضور فعال در منطقه در حال بررسي بيشتر پيرامون علت اين حادثه هستند. بر اساس اين گزارش، حضور مردم در محل اين آتش سوزي و همچنين تردد خودروها عادي است.
مهندس ضيايي، مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني تهران در پاسخ به اين كه آيا كارگران پمپ بنزين ها در اين گونه موارد آموزشهاي لازم را فراگرفته اند افزود:اين كارگران از ابتدا آموزش هاي لازم را جهت مواجهه با اين گونه حوادث ديده اند و حتي هشدارهايي نيز در اين رابطه به صورت تابلوهايي بر روي چند نقطه از ديوارهاي پمپ بنزين ها نصب شده است، خاطرنشان كرد: اين حادثه در اوايل صبح و قبل از طلوع آفتاب رخ داده است و شايد خواب آلودگي كارگران مانع از انجام دقيق كار مربوطه شده است.
ضيايي علت وقوع حادثه را پربودن مخزن بنزين عنوان كرد و گفت: به احتمال زياد اين حادثه به دليل پرشدن مخزن بنزين و نشت بنزين از اطراف آن رخ داده است.
وي با اشاره به اين كه در حال حاضر تعداد زيادي از پمپ بنزين ها در مجاورت ساختمان هاي مسكوني، مغازه هاي گاز پركني و شريان هاي حياتي شهر تهران قرار دارند خاطر نشان كرد: پمپ بنزين ها به دليل حساسيت، بايد فاصله مناسبي را با ساختمان هاي مسكوني داشته باشند كه در حال حاضر اين فاصله ايمني اصلا رعايت و حفظ نشده است.

پليس در تعقيب يكي از قويترين مردان ايران
گروه حوادث: با شكايت سه دختر جوان يكي از شركت كنندگان مسابقه قوي ترين مردان ايران به اتهام سرقت و تجاوز به عنف تحت تعقيب پليس قرار گرفت.
به گزارش خبرنگارما ،وي كه «ح.ا» نام دارد با همدستي دو جوان ديگر كه از ورزشكاران رشته بدنسازي هستند وارد خانه سه دختر جوان شده بودند و پس از بستن دست و پاي دختران اموال با ارزش آنها را سرقت كرده بودند.
۲۰ ارديبهشت ماه امسال سه دختر جوان با مراجعه به پليس از سرقت اموال خود از سوي سه پسر جوان خبر دادند.دختران جوان در شكايت خود مدعي شدند در شب گذشته در خانه خود در آرياشهر بوديم كه زنگ در به صدا درآمد. وقتي در را باز كرديم سه پسر جوان قوي هيكل به زور وارد خانه شدند. آنها تهديد كردند ،اگر سر و صدا كنيم ما را مي كشند. يكي از مهاجمان با طناب دست و پاي ما را بست و دو نفر ديگر شروع به جمع كردن وسايل باارزش خانه كردند. آنها ادامه دادند سارقان ناشناس سپس به سراغ ما آمدند و طلاهايمان را نيز سرقت كردند. متهمان پس از سرقت از خانه سه دختر جوان كه در آن خانه زندگي مي كردند مرتكب تعرض به آنها شدند.
با شكايت اين سه دختر تحقيقات براي دستگيري سارقان آغاز شد ولي هيچ ردي از آنها وجود نداشت تا اينكه ۱۷ مردادماه يكي از شاكيان در حالي كه يك ساك ورزشي در دست داشت دوباره به مأموران مراجعه كرد و گفت: امروز در خيابان ستارخان منتظر ماشين بودم كه يكي از سارقان را ديدم .براي دستگيري او شروع به داد و فرياد كرد كه جوان مهاجم با رهاكردن ساك ورزشي خود از آنجا فرار كرد. مأموران سپس به بررسي ساك ورزشي دست زدند و داخل آن يك كارت شناسايي كه متعلق به متهم بود پيدا كردند. متهم م نام داشت و عضو يك باشگاه بدنسازي در ستارخان بود.
با بدست آمدن اين سرنخ مأموران باشگاه ورزشي را زير نظر گرفتند و روز چهارشنبه موفق شدند او را هنگام ورود به باشگاه دستگير كنند.
م پس از دستگيري در بازجويي ها به سرقت اموال دختر جوان اعتراف كرد و گفت: يكي از دوستانم آدرس خانه دختران جوان را به من داده بود . موضوع سرقت را با دو تن از دوستانم به نام هاي «م.ر» و «ح.ا» در ميان گذاشتم وآنها قبول كردند در سرقت از آنجا به من كمك كنند. روز حادثه پس از ورود به خانه سه دختر جوان دست و پاي آنها را بستيم و پول و طلاهايشان را سرقت كرديم.
متهم در ادامه اتهام آزار دختران جوان را رد كرد. با مشخص شدن هويت سارقان مأموران تحقيقات خود را براي دستگيري دو سارق ديگر آغاز كرده و در بررسي هاي خود متوجه شدند يكي از متهمان به نام «ح.ا» جزو شركت كنندگان مسابقات قوي ترين مردان ايران بود. هم اكنون با شناسايي پاتوق هاي دو سارق فراري تجسس هاي مأموران براي دستگيري آنها ادامه دارد.

سارق زورگير هنگام سرقت زانتيا دستگير شد
گروه حوادث: پسر جواني كه هنگام سرقت خودروي زانتياي زن جواني درخيابان آفريقا دستگير شده بود، صبح ديروز در جلسه بازجويي به چهار فقره سرقت از رانندگان اعتراف كرد.
به گزارش خبرنگار ما، متهم ۲۲ ساله به نام امين ساعت ۲۰ و ۳۰ دقيقه روز دهم مرداد ماه سوار خودروي زانتياي زن جواني شد كه در پشت چراغ قرمز در خيابان آفريقا منتظر ايستاده بود امين سپس با تهديد چاقو قصد سرقت خودرو را داشت كه زن جوان خودش را از خودرو بيرون انداخت و با سرو صدا مردم را در جريان قرار داد.
راننده تعدادي از خودروها با كمك عابران خودروي زانتيا را محاصره كردند و سارق جوان را كه قصد فرار داشت دستگير كردند.
متهم پس از دستگيري به اداره آگاهي منتقل شد كه در بررسي سابقه اش مشخص شد، او پاييز سال گذشته به اتهام سرقت از يك نجاري در بومهن دستگير و روانه زندان شده بود.
اين سارق پس از دوره محكوميتش از زندان آزاد شده و اعمال تبهكارانه خود را آغاز كرده بود.
متهم صبح پنج شنبه براي تحقيق به دادسراي امور جنايي تهران آورده شد كه در بازجويي  ها به چهار فقره سرقت ديگر به اين شيوه اعتراف كرد.
امين اظهار داشت: خودروهايي كه راننده آنها زن بود در پشت چراغ قرمز شناسايي مي كردم و در يك فرصت مناسب سوار آنها مي شدم و با چاقو راننده آن را تهديد مي كردم.
متهم سپس اموال با ارزش رانندگان را سرقت كرده از محل فرار مي كرد.
امين همچنين اعتراف كرد، سه روز قبل ۷۵ هزار تومان را از روي ميز رئيس بانك ملي لواسان سرقت كرده است.
متهم پس از اعتراف به سرقتها در خيابان هاي ميرداماد و آفريقا درتهران و لواسانات با قرار بازداشت به اتهام زورگيري روانه زندان شد.

محاكمه مرد آمريكايي به اتهام سه قتل عمد
آسوشيتدپرس: مرد آمريكايي به اتهام سه قتل در ايالت كانزاس محاكمه شد.
مارنين واسكوز ۴۳ ساله به اتهام قتل همسر، پدرزن و يكي از اعضاي انجمن شهر ديروز در دادگاه محاكمه شد.
قتل ها اكتبر سال ۱۹۹۸ رخ داده بود و هر سه نفر در اثر شليك گلوله به سرشان كشته شده بودند.
گفتني است، دادگاه هر سه قتل را عمدي اعلام كرد كه مجازات آن مرگ يا حبس ابد است اما در اين گزارش دقيقاً به نوع مجازات اشاره نشده است.

كشف جسد يك زن گابني در سطل زباله خانه اش
آي اوال:پليس گابن روز پنج شنبه از كشف جسد زني در زباله دان باخبر شد.
جسد يك زن ۵۹ ساله به نام ماكليني روز پنج شنبه در فيانگاي گابن كشف شد.
همسايگان اين زن، جسد او را در سطل زباله خانه اش پيدا كردند.
روي گردن جسد زخم هايي مشاهده مي شود كه كارشناسان پزشكي قانوني در حال بررسي آن هستند.
براساس توضيحاتي كه همسايگان در اين باره اظهار داشته اند آنان آخرين بار ماكليني را روز دوشنبه ديده اند و آنچه باعث شده آنان به خانه او سرك بكشند و از حالش جويا شوند اين بود كه به مدت دو روز برق خانه ماكليني روشن مانده بود.
اين گزارش مي افزايد: همسايگان در صحنه به يك مرد ۲۵ ساله از اقوام ماكليني مشكوك شده و او را كتك زدند و به پليس تحويل دادند.
پليس پرونده اين قتل را بررسي مي كند و در تلاش است قاتل يا قاتلان را شناسايي و دستگير كند.

كودك سه ساله از چنگال گروگان گيران نجات يافت
پليس:ماموران انتظامي شهرستان آمل طي عملياتي موفق به آزادي يك كودك سه ساله از دست كودك ربايان شدند.
سرهنگ اصغر رشيدي فرمانده انتظامي شهرستان آمل با اعلام اين خبر گفت: اين كودك سه ساله به نام موحد يازدهم مرداد ماه جاري توسط آدم ربايان ربوده شد كه بعد از تماس مادر كودك با ۱۱۰ بلافاصله كميسيون عمليات نجات تشكيل شد و اكيپهاي گشتي به صورت غير محسوس نقاط مختلف شهر را تحت نظر قرار دادند.
سرهنگ رشيدي افزود: ربايندگان از طريق تلفن همگاني چند بار با خانواده كودك تماس گرفته و درخواست ۲۰۰ ميليون ريال وجه نقد كرده و محل مبادله پول را نيز تعيين كردند.
بلافاصله ماموران محل تحويل پول را تحت محاصره خود قرار دادند. در اين ميان كودك ربايان زماني كه خود را در محاصره پليس ديدند پسربچه را در پارك نوشيرواني بابل رها كردند و از محل متواري شدند.فرمانده انتظامي شهرستان آمل در پايان اظهار داشت تلاش جهت شناسايي و دستگيري ربايندگان ادامه دارد.

شكايت جديد در پرونده ربودن نوزادان
از بيمارستان هاي تهران
گروه حوادث: ۶ مورد شكايت جديد در پرونده ربودن ۶۳ نوزاد از بيمارستان هاي تهران در يك هفته گذشته مطرح شده است.
قيصري بازپرس جديد پرونده با اعلام اين خبر اظهار داشت: شاكيان مدعي شده اند كه پس از فوت فرزندانشان مسئولان بيمارستان بدون نشان دادن جسد فرزندانشان مدعي فوت او شده اند.
مسئولان اين بيمارستان ها همچنين وقتي با اعتراض والدين نوزادان رو به رو شده بودند ادعا كرده بودند كه پس از فوت نوزادان آنها را تحويل سازمان بهشت زهرا تهران داده اند. بازپرس شعبه ششم دادسراي امور جنايي تهران ادامه داد: شكايت هاي جديد در پرونده را ثبت كرده و آنها را بررسي مي كنيم. هم اكنون تحقيقات مأموران پليس آگاهي تهران بر روي اين پرونده زيرنظر بازپرس قيصري ادامه دارد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |