يكشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۷۹ - Aug 21, 2005
اعلام راهكارهاي توسعه بازار سرمايه در پنج سال آينده
بورس اوراق بهادار الكترونيك مي شود
000132.jpg
گروه بورس: راهكارهاي  گسترش  بازار سرمايه  در برنامه  چهارم  توسعه  با تاكيد بر تدوين  مقررات  و ضوابط به  منظور ايجاد بازار عادلانه ، شفاف  و كارآمد اعلام  شد.
بر اساس  سند تلفيقي  اسناد توسعه بخشي  و فرابخشي  برنامه  چهارم ، يكي  از راهكارهاي  توسعه  برنامه  سوم  تدوين  معيارها و ضوابط شكل گيري  و فعاليت  طيف  گسترده اي  از واسطه هاي  مالي  در بازار سرمايه  ايران  به  منظور اعطاي  حق  انتخاب  به  سرمايه گذاران  تا پايان  سال  دوم  برنامه  با همكاري  شوراي  بورس  و نهادهاي  مالي  زيرمجموعه  همه  وزارتخانه ها از جمله  نهادهايي  چون  وقف  و خيريه  است .
همچنين  تنظيم  و تكميل  سيستم  نظارت  بر بازار به  منظور پياده سازي  اصول  مربوط به  منع  دستكاري  در بازار، دادوستد دارندگان  اطلاعات  نهاني  و فعاليت  اشخاص  خارجي  در بورس  اوراق  بهادار با همكاري  دستگاه  قضايي  كشور تا پايان  سال  دوم  برنامه ، تدوين  اصول  نظارت  بر شركت ها و نظام  راهبري شركتي  در بورس  اوراق  بهادار به  منظور فراهم  كردن  بستر قانوني  لازم  در چارچوب  قانون  جديد تجارت  تا پايان  سال  اول  برنامه ، تدوين  ضوابط و مقررات  حاكم  بر فعاليت  شركتهاي  سرمايه گذاري ، صندوق  سرمايه گذاري  اعتباري  و ساير موسسات  سرمايه گذاري  جمعي  در بورس  اوراق  بهادار براي  فراهم  كردن  چارچوب  قانوني  ايجاد و فعاليت  شركت هاي  مزبور در چارچوب  قانون  جديد تجارت  تا پايان  سال  دوم  برنامه  در شوراي  بورس  از ديگر راهكارهاي  توسعه  گسترش  بازار سرمايه  اعلام  شده  است .
تدوين  ضوابط و مقررات  مربوط به  انتشار و عرضه  عمومي  دست  اول  اوراق  بهادار پس  از تصويب  لايحه  قانوني  بازار اوراق  بهادار، تدوين  ضوابط مربوط به  ادغام  و تصاحب  شركتها در بازارهاي  مالي  ايران  تا پايان  سال  اول  برنامه ، مورد توجه  قرار گرفته  است .
بر اساس گزارش  سازمان  مديريت  و برنامه ريزي  كشور، براي  توسعه  و گسترش  بازار سرمايه  و فراهم كردن  امكان  ايجاد نهادها و ابزارهاي  جديد مواردي  شامل  بكارگيري  ابزارهاي  مالي  جديد كاربردپذير در بازار سرمايه  ايران  به  منظور گوناگون سازي  تركيب  ريسك  و بازده  و ايجاد فرصتهاي  متنوع  سرمايه گذاري  با همكاري  ساير نهادهاي  پولي  و مالي  از جمله  بانكها، بيمه ها، صندوق  بازنشستگي  و تامين  اجتماعي ، تشكيل  كميته اي  براي  فراهم كردن  امكانات  دادوستد ابزارهاي  بازار پول  در بازار سرمايه  با همكاري  بانك  مركزي  تا پايان  سال  دوم  برنامه ، طراحي  و استقرار ساختار الكترونيك براي  انتقال  سفارشهاي  مشتريان  و انجام  دادوستد از راه  دور در چارچوب  گام  نخست  ايجاد بورس  الكترونيك اوراق  بهادار در ايران ، فراهم  كردن  زيرساخت هاي  لازم  فني  و استقرار نظام  پرداخت  الكترونيك وجوه  تا پايان  سال  سوم  برنامه ، انجام  مطالعات  امكان سنجي  طراحي  و ايجاد بازارهاي  اوراق  بهادار خارج  از بورس  تا پايان  برنامه  با همكاري  نهادهاي  علمي  و دانشگاهي  پيش بيني  شده  است .
ادامه  راه اندازي  تالارهاي  منطقه اي  و استاني ، تشكيل  كميته اي  به  منظور تدوين  سند استراتژي  توسعه  بازار سرمايه  تا پايان  امسال ، برقراري  مبادلات ، پذيرش  متقابل  اوراق  بهادار، عضويت  و مشاركت  در نهادهاي  بين المللي  و پذيرش  استانداردها و رويه هاي  حسابرسي  كنوانسيون  بين المللي  براي  بازار سرمايه  از ديگر موارد است. 
همچنين  به  منظور توسعه  فرهنگ  سهام داري  و گسترش  مالكيت  عمومي ، اقداماتي  از جمله  فراهم  كردن  زمينه هاي  لازم  براي  اجراي  طرح  توسعه  مالكيت  شهروندان  ايراني ، توسعه  فرهنگ  سرمايه گذاري  در بورس  و آموزش  اقشار مختلف ، همكاري  شوراي  بورس  با سازمان  خصوصي سازي  در امر واگذاري  مالكيت  شركتهاي  دولتي  به  عموم  و فراهم آوردن  زمينه هاي  اجرايي  لازم  براي  تسريع  فرايند واگذاري  از طريق  بورس  در چارچوب  گسترش  مالكيت و تامين  عدالت  عمومي  و اجتماعي  بايد صورت  گيرد.

شاخص ها صعودي شدند
000129.jpg
گروه بورس: شاخص هاي اصلي بورس اوراق بهادار تهران پس از يك دوره افت مداوم، در نخستين روز هفته دوباره روندي صعودي در پيش گرفتند.
به گزارش خبرنگار ما شاخص كل قيمت سهام كه طي روزهاي گذشته به دنبال باز شدن نماد شركت هاي بزرگ بورس با افت شديدي مواجه شده بود، طي روز گذشته ۲۲ واحد افزايش يافت و در رقم ۱۰ هزار و ۷۰۳ واحد ثابت شد.
در اين روز شاخص عملكرد تالار اصلي ۲۱ واحد و شاخص عملكرد تالار فرعي ۲۵ واحد افزايش يافتند و به ترتيب به ارقام ۱۰ هزار و ۴۴۰ واحد و ۱۰ هزار و ۷۱۵ واحد نزديك شدند.
بنابر اين گزارش طي معاملات روز گذشته شاخص بازده نقدي و قيمت ۶۴ واحد رشد كرد و به رقم ۲۹ هزار و ۴۱۴ واحد رسيد.
ديروز عملكرد شركت هاي سرمايه گذاري بورس تهران مثبت ارزيابي شد به طوري كه شاخص مالي با رشد ۳۶ واحد تا رقم ۲۸ هزار و ۱۴۴ واحد بالا رفت. شاخص صنعت نيز روز گذشته با ۱۸ واحد رشد به رقم ۸ هزار و ۲۲۵ واحد رسيد تا نشان دهد شركت ملي صنعت بورس تهران در اين عملكرد مطلوبي داشته اند.اين گزارش نشان مي دهد: شاخص سهام نفت ديروز ۲۶ واحد افت كرد و شاخص سهام وسايل نقليه ۲۰ واحد ديگر افزايش يافت.

تدوين آيين نامه مبادله قراردادهاي آتي در بورس هاي كالا
000135.jpg
گروه بورس: با تدوين دستورالعمل اجرايي و با توجه به رفع موانع شرعي به زودي داد و ستد قراردادهاي آتي با تهيه نرم  افزار مربوطه اجرا مي  شود.
به گزارش روابط عمومي بورس كالاهاي كشاورزي محمود رضا بهاران، با اعلام اين مطلب گفت: در قراردادهاي آتي ، از فروشندگان و خريداران ، به ميزان ۱۰ درصد از مبلغ قرارداد ، به عنوان سپرده اوليه اخذ مي  شود و در معاملات بعدي هر يك از فروشندگان و خريداران با توجه به نوسان قيمت  ها، چنانچه سپرده اوليه هر يك از طرفين از حداقل تعيين شده كه ۵۰ درصد آن مي  باشد كمتر شود، به منظور تامين مجدد سپرده اوليه، سپرده جبراني اخذ مي  شود.
مدير اتاق پاياپاي بورس كشاورزي افزود: در اين قراردادها با تخصيص نقدينگي كم، حجم زيادي از كالا ، توسط خريدار پيش خريد مي  شود و در مقابل نيز فروشنده با پيش فروش كالاي خود ، نگراني فروش كالا را در آينده نخواهد داشت. قراردادهاي آتي با توجه به دارا بودن ويژگي مهم گردش عمليات براي فروشندگان و خريداران ، قابليت كنترل ريسك نوسان قيمت  ها را فراهم مي  نمايد و در پايان و در سررسيد هر قرارداد آتي ، به منظور تسويه نهايي، كل مبلغ قرارداد پرداخت و كالاي موضوع قرارداد تحويل داده مي  شود.
وي در ادامه به تدوين آيين  نامه اجرايي معاملات سلف اشاره كرد و گفت: پس از ابلاغ آيين نامه معاملات سلف، تدوين آيين  نامه اجرايي معاملات آتي در دستور كار اتاق پاياپاي قرار خواهد گرفت. اميد مي  رود با آشنايي هرچه بيشتر مخاطبين بورس حجم معاملات نسيه نيز همسو با معاملات نقد افزايش يابد.
وي در تعريف معاملات نسيه و سلف گفت: در معاملات نسيه وجه كالا در سررسيد آينده پرداخت مي  شود ولي كالا در همان تاريخ معامله تحويل داده مي  شود كه اين معاملات براي خريداران محصولات منتخب بورس بسيار مطلوب است چرا كه در حقيقت يك تأمين مالي براي آنها محسوب مي  شود و از طرف ديگر آنها مي  توانند همان كالا را دوباره به صورت نقدي در تالار عرضه كرده و وجه نقد حاصل را دريافت نمايند. در معاملات سلف وجه كالا به صورت نقد پرداخت مي  شود ولي كالا در سررسيد تحويل داده مي  شود كه اين گونه معاملات براي فروشندگان و توليدكنندگان محصولات منتخب بورس كه محصولشان را در ماه  هاي بعد برداشت مي  كنند بسيار مطلوب خواهد بود.
وي افزود: بورس كالاي كشاورزي به عنوان بازار مياني بايد نسبت به تغييرات در منابع توليد از نظر الگو، حجم و كيفيت توليد نگران و چالش نگر باشد. به طور مثال بايد بگوييم كه با شناسايي منابع توليد براي واردشدن به بورس تمام جوانب از نظر كيفيت و الگوي توليد بايد رعايت شود. در حقيقت ما بايد نگران اين باشيم كه آيا در سال بعد اين منبع توليد حفظ شده و ارتقا مي  يابد يا خير؟ بدين معني كه اگر حجم توليد در سال بعد كاهش يابد در واقع از منابع توليد در دسترس بورس كالاي كشاورزي كم شده است و اگر الگوي توليد از حالت مطلوب به حالت ضعيف افت پيدا كند مسلماً در روند داد و ستد محصول در بورس نيز تاثير خواهد داشت.
وي سپس به دغدغه  هاي كارگزاران در اين زمينه اشاره كرد و گفت: كارگزاران و مجموعه اجرايي بورس كالاي كشاورزي همانطور كه نسبت به بخش توليد نبايد بي  تفاوت باشند، به بخش مصرف هم بايد توجه ويژه  اي داشته باشند. انجام نياز سنجي بر اساس حجم ، الگو و كيفيت مورد تقاضاي مصرف كنندگان درست مانند توليدكنندگان بايد برهم منطبق باشد. در حقيقت با توجه به تلاش بورس  هاي كالايي در جهان براي انطباق اين سه ويژگي در بخش  هاي توليد و مصرف اگر بورس كالاي كشاورزي ما نيز به اين سه ويژگي توجه كافي نداشته باشد در نهايت موفق نخواهد بود.
وي اظهار داشت: بورس كالاي كشاورزي نقطه بهينه و مطلوب بازار و در واقع نقطه انطباق اين سه ويژگي به شمار مي  رود. البته بورس در صورتي مي  تواند به مطلوبيت مورد نظر در اين زمينه دست يابد كه بهينه سازي در اتخاذ روش  ها و برنامه  هاي خود داشته باشد.
بهاران با اشاره به نقش دولت در سياست  گذاري  هاي بخش كشاورزي گفت: براي رسيدن به اين انطباق دولت بايد بخش خصوصي را به عنوان يگانه راهكار بپذيرد چرا كه تجربه نشان داده است در هر جايي كه دولت متولي بازار از لحاظ عامليت و نه ناظريت شود آن بازار دچار مشكلات جدي شده است.
وي گفت: عدم مداخله دولت و كوچك  سازي آن به همراه تقويت بخش خصوصي بازار كشاورزي كه يكي از نهادهاي بخش خصوصي در اين رابطه بورس كالاي كشاورزي است منجر به آزادسازي بازار و رقابتي شدن فضاي داد و ستد محصولات مي  شود.
بهاران اختصاص تسهيلات ويژه به بورس توسط دولت را خواستار شد و گفت: با ايجاد ارتباط مستقيم بورس و تاسيس شعب آن و همچنين ايجاد دفاتر نمايندگي كارگزاران در نقاط مهم توليد، بورس مي  تواند اطلاعات كارشناسي در مورد وضعيت بازار محصولات كشاورزي را به مجموعه دولت و مسئولين انتقال دهد.
وي ايجاد مجتمع  هاي كشت و صنعت در نقاط مختلف كشور با همكاري بورس را عنوان كرد و افزود: در صورت حضور بورس در كنار مجتمع هاي كشت و صنعت و انتقال عرضه محصولات توليدي آنها به بورس تحول عظيمي را در حجم و ارزش معاملات شاهد خواهيم بود.
وي حضور فعالان بازار سنتي در تالار معاملات را در رفع شكاف ميان عرضه و تقاضا مؤثر دانست و خاطرنشان كرد: سيستم  هاي معاملات نقدي، نسيه، سلف و آتي گزينه  هاي مطلوب و متنوعي براي جذب فعالان بازار به شمار مي  رود.

سهامداران گروه بهمن يك هزار و ۶۳۶ ميليارد
ريال سود به خانه بردند
گروه بورس: سهامداران گروه بهمن در مجمع عمومي عادي سالانه اين شركت در مجموع يك هزار و ۶۳۶ ميليارد ريال سود دريافت كردند.
به گزارش خبرنگار ما، اين شركت در سال گذشته دو هزار و ۱۰۶ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش، يك هزار و ۶۸۱ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته، يك هزار و ۳ ميليارد ريال سود عملياتي و يك هزار و ۶۱۶ ميليارد ريال سود خالص داشته است.
ميزان سود انباشته گروه بهمن در پايان دوره مالي ياد شده ۱۶۸ ميليارد ريال بوده است.
براساس اين گزارش آخرين قيمت گروه بهمن قبل از برگزاري مجمع ۴ هزار و ۷۱۱ ريال، درآمد نقدي هر سهم اين شركت ۸۰۰ ريال و نسبت قيمت به درآمد هر سهم اين شركت ۷/۴ مرتبه بوده است.
هيأت مديره اين شركت در مجمع ۵/۱ ميليارد ريال پاداش دريافت كردند.

۵۹ درصد درآمد ماليات نقل و انتقال سهام محقق نشد
مهر: ۳/۵۹ درصد از اهداف بودجه اي دريافت ماليات نقل و انتقال سهام در چهار ماه اول امسال محقق نشد.
ميزان تحقق درآمد دولت از محل دريافت ماليات نقل و انتقال سهام در چهارماه اول امسال نسبت به رقم مصوب بودجه اي ۷/۴۰ درصد بوده است، يعني ۳/۵۹ درصد از اهداف بودجه اي دريافت ماليات نقل و انتقال سهام در اين مدت محقق نشده است. طبق رقم مصوب بودجه دولت مي بايست از محل دريافت ماليات نقل و انتقال سهام۴۴۳ ميليارد ريال درآمد بدست مي آورد.
در اين گزارش آمده است: در يكي از تبصره هاي بودجه سال ۱۳۸۴ احكامي براي تحقق درآمدهاي مالياتي ناشي از نقل و انتقال سهام و اصلاح نصاب هاي مربوط در قانون ماليات هاي مستقيم پيش بيني شده بود ولي اين بند در مجلس شوراي اسلامي مورد تصويب قرار نگرفت و ارقام در نظر گرفته شده در بودجه نيز اصلاح و تعديل نشد.

كارخانجات مخابراتي عملكرد ۳ ماهه خود را ارائه كرد
گروه بورس: درآمد حاصل از فروش و ارائه خدمات كارخانجات مخابراتي ايران در بهار امسال به رقم ۱۶۰ ميليارد ريال نزديك شد.
به گزارش خبرنگار ما در اين مدت بهاي تمام شده كالاي فروش رفته و خدمات ارائه شده اين شر كت ۴/۱۱۳ ميليارد ريال و ميزان سود خالص آن نيز ۲۱ ميليارد ريال بود.بنابر اين گزارش كارخانجات مخابراتي در ۳ ماه نخست امسال توانست به ازاي هر سهم خود ۳۳۹ ريال سود خالص كنار بگذارد كه اين رقم با توجه به پيش بيني سود دو هزار و ۵۰۰ ريالي شركت ۱۴ درصد بودجه را پوشش مي دهد.

افزايش حجم تقاضا براي سهام بانك پارسيان
گروه بورس: پس از گذشت دو روز از بازگشت دوباره بانك پارسيان به تالار بورس، حجم تقاضا براي سهام اين شركت به شدت افزايش يافت.
به گزارش خبرنگار ما، در اين روز ۴۶۱ نفر با مراجعه به كارگزاري ها براي تعداد ۳ ميليون و ۲۵۳ هزار و ۳۳۴ سهم اين بانك به ارزش ۸ ميليارد ريال برگه دستور خريد پر كردند.بنا بر اين گزارش، ديروز ۲۴ نفر نيز براي خريد ۱۵۴ هزار و ۵۱۲ سهم توليد سموم علف كش به ارزش دو ميليارد ريال دستور خريد صادر كردند. بر اساس اين گزارش، روز گذشته بازارگردانان سهام شركت هاي سرمايه گذاري غدير، سرمايه گذاري بانك ملي، صدرا، سرمايه گذاري مسكن، سيمان فارس و خوزستان و سرمايه گذاري صنعت و معدن را بازارگرداني كردند.
اين گزارش حاكي است: سرمايه گذاري غدير باز هم در صدر جدول عرضه روز گذشته بورس تهران قرار گرفت.در اين روز نام ۷ شركت توليدكننده سيمان از جمله؛ سيمان تهران، سيمان شمال، سيمان كرمان، سيمان شرق، سيمان كارون، سيمان صوفيان و سيمان غرب در جدول عرضه به چشم مي خورد.

سود سيمان كارون به ۳۵ ميليارد ريال رسيد
گروه بورس: سيمان كارون در بهار امسال ۳۵ ميليارد ريال سود خالص كسب كرد.
به گزارش خبرنگار ما اين شركت در مدت ياد شده توانست ۱۶۶ ريال سود به ازاي هر سهم كنار بگذارد كه اين رقم با توجه به پيش بيني سود ۷۰۸ ريالي شركت براي سال جاري، ۲۳ درصد بودجه را محقق مي سازد. بنابراين گزارش سيمان كارون در سه ماه نخست امسال ۸۲ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش، ۵/۳۷ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته و ۳۳ ميليارد ريال سود عملياتي داشته است.اين گزارش نشان مي دهد: پيش بيني عملكرد امسال اين شركت در مقايسه با عملكرد واقعي سال مالي قبل به ترتيب به لحاظ فروش ۳ درصد كاهش، بهاي تمام شده كالاي فروش رفته ۴۵ درصد افزايش، سود عملياتي ۶ درصد كاهش و سود خالص ۵ درصد كاهش داشته است.

زمان برگزاري مجامع دو شركت اعلام شد
گروه بورس: زمان و محل برگزاري مجامع دو شركت بورسي از طريق اطلاعيه هاي جداگانه اي اعلام شد.
به گزارش خبرنگار ما براين اساس سهامداران صنايع نساجي هلال روز يكشنبه ۶ شهريور ماه ر أس ساعت ۹ صبح در محل دفتر رئيس جمعيت هلال احمر واقع در خيابان وليعصر حاضر مي شوند.
در اين جلسه ضمن انتخاب بازرس و بررسي صورت هاي مالي سال گذشته شركت در خصوص ميزان سود نقدي قابل تقسيم بين سهامداران نيز تصميم گيري مي شود. قرار است در ساعت ۱۰ همان روز سهامداران اين شركت در جمع عمومي فوق العاده اين شركت حضور يابند. در اين جلسه ماده ۱۳ سالنامه شركت اصلاح مي شود.
براساس اين گزارش نفت پارس هم از سهامداران خود دعوت كرده رأس ساعت ۱۴ روز سه شنبه ۸ شهريور ماه در محل دفتر مركزي شركت حاضر باشند تا در خصوص افزايش سرمايه شركت تصميم گيري شود.
در ساعت ۱۶ همان روز نيز جلسه مجمع عمومي عادي به طور فوق العاده اين شركت به منظور تعيين اعضاي هيأت مديره برگزار مي شود.

ايران خودرو امسال ۷۰ درصد سود تقسيم مي كند
گروه بورس: ايران خودرو امسال تصميم دارد، ۷۰ درصد سود خود را بين سهامدارانش تقسيم كند.
به گزارش خبرنگار ما اين شركت پيش بيني سود هر سهم خود را از يك هزار و ۳۴۸ ريال به يك هزار و ۷۹ ريال تغيير داده است.بنابراين گزارش تعديل ياد شده به جهت افزايش سرمايه ايران خودرو از مبلغ ۳ هزار و ۶۰۰ ميليارد ريال به ۴ هزار و ۵۰۰ ميليارد ريال بوده است.
براساس اين گزارش اين شركت در بهار امسال ۹ هزار و ۷۷۱ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش، ۸ هزار و ۵/۲۵۶ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته، يك هزار و ۱۱۲ ميليارد ريال سود عملياتي و ۸۲۵ ميليارد ريال سود خالص داشته است. در اين مدت ايران خودرو به ازاي هر سهم ۱۸۳ ريال سود كنار گذاشته كه اين رقم ۱۷ درصد بودجه را پوشش داده است.
اين گزارش نشان مي دهد: پيش بيني عملكرد امسال ايران خودرو نسبت به عملكرد واقعي اين شركت در سال مالي قبل به ترتيب به لحاظ فروش ۲۷ درصد افزايش، بهاي تمام شده كالاي فروش رفته ۲۳ درصد افزايش، سود عملياتي ۴۹ درصد افزايش و سود پس از كسر ماليات ۲۹ درصد افزايش داشته است.

قيمت بانك كارآفرين ۵ درصد كاهش يافت
گروه بورس: قيمت هر سهم كارتن ايران و بانك كارآفرين روز گذشته ۵ درصد كاهش يافت.به گزارش خبرنگار ما در اين روز نيروترانس ۲۶ درصد افزايش قيمت را تجربه كرد و قيمت هر سهم سرمايه گذاري توسعه آذربايجان ۷/۴ درصد، كالسمين ۶/۴۱ درصد و فرآورده هاي مواد معدني ۵/۴ درصد افزايش يافت.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۰.۰۵-
۱-
۲,۰۰۰
آبگينه
۴.۲۳
۵۴
۱,۳۳۰
آزمايش
۰.۰۴
۳
۶,۹۸۶
آلومتك
۰
۰
۱,۰۰۰
ارج
۰.۰۴-
۵-
۱۴,۲۲۹
افست
۰.۲۸
۱۲
۴,۳۵۹
الكتريك خودرو شرق
۰
۰
۳,۰۰۰
ايتالران
۰.۰۶-
۱-
۱,۶۹۰
ايران تاير
۰.۱۸-
۱۴-
۷,۷۵۱
ايران ترانسفو
۰.۵۹
۲۰
۳,۳۹۷
ايران خودرو
۰.۰۳-
۱-
۳,۵۲۷
ايران خودروديزل
۳.۱۱
۱۲۹
۴,۲۸۰
ايرانيت
۰
۰
۱۲,۲۹۲
بازرسي فني وكنترل خوردگي تكين كو
۰.۴۵-
۱۵-
۳,۳۰۶
بانك اقتصادنوين
۱.۳۳
۳۱
۲,۳۶۸
بانك پارسيان
۴.۹۸-
۱۸۱-
۳,۴۵۷
بانك كارآفرين
۰.۶۶-
۸-
۱,۲۰۹
بسته بندي ايران
۰.۴۱
۲۳
۵,۶۱۰
بسته بندي پارس
۰
۰
۶,۱۹۰
بين المللي توسعه ساختمان
۰.۱۵
۲
۱,۳۷۵
پارس خودرو
۰
۰
۶,۶۱۹
پارس دارو
۰.۳۱-
۳۵-
۱۱,۱۸۸
پتروشيمي اراك
۱.۲۲
۱۶۹
۱۴,۰۱۶
پتروشيمي اصفهان
۰
۰
۳,۹۹۹
تجهيزنيروي زنگان
۰.۳-
۷-
۲,۳۱۲
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۴.۴۲
۲۰۰
۴,۷۲۶
توسعه معادن روي ايران
۴.۴۴
۷۸
۱,۸۳۶
توليد تجهيزات سنگين هپكو
۰.۴۳
۵۵
۱۲,۷۱۰
توليد سموم علف كش
۲.۹۸-
۹۴-
۳,۰۵۷
توليدالياف پلي پروپيلن
۴.۳۴
۱۱۶
۲,۷۸۷
توليدفروموليبدن كرمان
۰.۳۵-
۴-
۱,۱۳۸
توليدمحورخودرو
۰.۵۳-
۱۱-
۲,۰۷۶
چيني ايران
۱.۶۵-
۱۷۵-
۱۰,۴۳۳
خدمات انفورماتيك
۱.۶۷
۲۲۳
۱۳,۵۳۹
خدمات دريايي تايدواتر
۲.۵۹
۵۸
۲,۲۹۷
داده پردازي ايران
۰
۰
۹,۳۶۸
داروسازي ابوريحان
۰.۰۴-
۵-
۱۳,۴۴۸
داروسازي اكسير
۰.۶۱
۱۹
۳,۱۱۴
داروسازي سبحان
۰.۰۳-
۱-
۳,۸۵۱
داروسازي كوثر
۰
۰
۱۴,۸۴۰
دارويي رازك
۳.۷۷-
۲۳۵-
۵,۹۹۱
داملران
۰.۵۲-
۵-
۹۴۸
درخشان تهران
۰.۰۳-
۱-
۳,۴۸۵
دشت مرغاب
۴.۱۲
۱۸۵
۴,۶۷۷
رايان سايپا
۰.۱۷
۱۴
۸,۳۸۶
زامياد
۰.۱۵-
۴-
۲,۶۹۶
ساختمان اصفهان
۰.۰۷
۱
۱,۳۸۲
ساسان
۱.۸۶
۵۵
۳,۰۱۷
سامان گستراصفهان
۰.۴۳
۱۵
۳,۵۱۱
سايپا
۱.۹۵
۱۱۰
۵,۷۵۸
سايپاديزل
۰.۵۶-
۲۶-
۴,۶۳۱
سراميك هاي صنعتي اردكان
۰.۱۳-
۲-
۱,۵۲۶
سرما آفرين
۱.۶
۲۳
۱,۴۶۱
سرمايه گذاري آتيه دماوند
۰.۲۳-
۵-
۲,۲۰۹
سرمايه گذاري البرز(هلدينگ )
۰.۱۲-
۴-
۳,۲۱۶
سرمايه گذاري بانك ملي ايران (هلدينگ )
۴.۶
۹۱
۲,۰۶۹
سرمايه گذاري توسعه آذربايجان
۴.۱۴
۳۰۰
۷,۵۴۴
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۰.۱۹-
۲-
۱,۰۳۱
سرمايه گذاري توسعه ملي
۱.۳۳
۸۹
۶,۷۶۲
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۰.۱۹
۸
۴,۱۱۳
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ )
۰
۰
۳,۳۰۱
سرمايه گذاري ساختمان ايران (هلدينگ )
۰
۰
۱,۶۹۸
سرمايه گذاري سپه
۰.۲۲-
۶-
۲,۶۸۹
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي
۰.۳۳-
۶-
۱,۸۱۶
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۰.۱۸-
۵-
۲,۷۰۱
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۰.۱۲-
۳-
۲,۵۱۰
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۰
۰
۴,۱۸۹
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۰
۰
۳,۵۸۵
سرمايه گذاري مسكن
۰.۹۷
۱۱
۱,۱۴۰
سرمايه گذاري ملت
۰.۴۶-
۷-
۱,۵۲۶
سرمايه گذاري ملي ايران
۰.۲-
۴-
۱,۹۹۵
سرمايه گذاري نيرو
۰.۰۳-
۴-
۱۲,۲۷۴
سيمان تهران
۰.۱۱
۱۲
۱۰,۷۸۸
سيمان سپاهان
۰.۰۸-
۲۱-
۲۵,۷۵۵
سيمان شاهرود
۰.۰۱-
۱-
۱۰,۸۸۴
سيمان شرق
۰
۰
۵,۹۳۹
سيمان فارس و خوزستان
۰.۰۵-
۱۰-
۱۹,۷۷۰
سيمان كرمان
۲.۶۸
۲۳۳
۸,۹۲۰
شهد
۰.۱۲-
۳-
۲,۴۹۲
شهد ايران
۰.۸۸
۵۳
۶,۰۵۷
شير پاستوريزه پگاه خراسان
۰.۵۶-
۴۵-
۸,۰۵۷
شيرپاستوريزه پگاه آذربايجان غربي
۰.۰۵-
۴-
۸,۰۸۰
شيرپاستوريزه پگاه اصفهان
۰.۰۵-
۱-
۱,۹۱۵
شيشه و گاز
۰.۰۶-
۲-
۳,۵۴۳
شيمي داروئي داروپخش
۳.۹۶
۴۰
۱,۰۵۱
صنايع آذرآب
۲.۲۱
۱۷۵
۸,۰۸۲
صنايع جوشكاب يزد
۰.۰۱
۱
۹,۰۱۸
صنايع ريخته گري ايران
۰.۰۲-
۱-
۵,۰۸۹
صنايع لاستيكي سهند
۱.۴۲-
۱۸-
۱,۲۵۱
صنايع مخابراتي راه دورايران
۰.۶۲-
۱۹-
۳,۰۶۴
صنايع مس شهيد باهنر
۰.۰۲
۱
۵,۵۰۱
صنعتي دريايي ايران
۰.۸۶
۹
۱,۰۵۰
فارسيت اهواز
۱.۱۳
۷
۶۲۵
فرآورده هاي غذايي مشهد
۰.۹۹
۱۹
۱,۹۴۳
فرآورده هاي نسوز آذر
۰
۰
۲,۷۱۸
فرآورده هاي نسوز پارس
۴.۴۹
۴۸۶
۱۱,۳۰۶
فرآوري موادمعدني ايران
۱.۱۷
۱۵
۱,۳۰۲
فنرسازي خاور
۰
۰
۱,۲۹۶
فنرسازي زر
۰.۳
۷
۲,۳۵۰
فولاد كاويان
۰.۰۵-
۴-
۷,۸۳۰
قند اصفهان
۰.۰۵-
۱-
۲,۰۵۹
قند مرودشت
۰.۰۸-
۲-
۲,۶۳۴
قندنقش جهان
۳.۴۴
۲۳۴
۷,۰۲۹
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۴.۹۸-
۲۵۲-
۴,۸۰۶
كارتن ايران
۰.۴۱-
۱۴-
۳,۴۳۰
كارخانجات توليدي شيشه دارويي رازي
۴.۴
۱۳۴
۳,۱۷۷
كارخانجات صنعتي پيام
۱.۳
۲۳
۱,۷۹۹
كارخانجات قند قزوين
۰
۰
۷,۰۱۸
كارخانجات مخابراتي ايران
۴.۵۶
۷۰۸
۱۶,۲۳۱
كالسيمين
۰.۴۱-
۱۵-
۳,۶۷۳
كمباين سازي ايران
۰.۵۴-
۹-
۱,۶۵۵
گروه صنعتي بوتان
۰.۱۶
۱۰
۶,۳۷۷
گروه صنعتي سديد(هلدينگ )
۰.۴۲
۱۵
۳,۵۶۶
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۰.۳۱
۳۷
۱۲,۰۳۷
گسترش صنايع وخدمات كشاورزي
۰.۱۵
۳
۱,۹۶۸
گلتاش
۰.۳۹-
۵-
۱,۲۷۵
لاستيك البرز
۰
۰
۲,۷۴۲
لوله وماشين سازي ايران
۱.۷۹
۴۲
۲,۳۸۲
ليزينگ ايران
۰.۵۴-
۵-
۹۱۳
ماشين سازي اراك
۰
۰
۲,۶۸۴
ماشين سازي نيرومحركه
۰.۲۳-
۶-
۲,۵۹۳
مجتمع صنايع لاستيك كرمان
۱.۰۹
۴۳
۳,۹۹۳
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۱.۲۹
۲۹
۲,۲۸۵
محورسازان ايران خودرو
۰.۱۸
۱۴
۷,۶۸۳
معدني و صنعتي چادرملو
۴.۲۸
۲۲۰
۵,۳۵۷
ملي سرب و روي ايران
۰.۴۸
۱۵
۳,۱۴۷
مهرام
۰.۴۵-
۱۲-
۲,۶۷۴
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۰.۲۱
۴
۱,۹۱۸
موتوژن
۰
۰
۵,۰۰۰
نئوپان ۲۲ بهمن
۰.۱۳-
۳۴-
۲۵,۶۰۷
نفت بهران
۰-
۱-
۲۰,۳۷۱
نفت پارس
۰.۰۲-
۱-
۵,۵۴۱
نورد آلومينيوم
۰.۳۱-
۹-
۲,۹۰۳
نورد قطعات فولادي
۰.۴۳
۳
۷۰۲
نورد و لوله اهواز
۰.۹۶
۴۷
۴,۹۴۵
نوسازي وساختمان تهران
۰.۰۶-
۱-
۱,۷۴۶
نيرو محركه
۲۶.۲۷
۸۵۳
۴,۱۰۰
نيروترانس
۰.۰۸-
۱-
۱,۲۴۸
نيروكلر
اشاره : اين جدول نشان دهنده آخرين قيمت سهام
تا ساعت ۱۳ ديروز است.
منبع: سايت رسمي سازمان بورس اوراق بهادار.

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |  
|  علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |