يكشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۷۹ - Aug 21, 2005
جنايت خاموش در شرق تهران
گروه حوادث: در پي بررسي هاي بازپرس ويژه قتل و تيمي از كارآگاهان اداره دهم آگاهي اولين مظنون قتل يك زن ۵۰ ساله بازداشت شد.
به گزارش خبرنگار ما، مردي با قد بلند و هيكلي ورزيده در تاريكي جمعه شب وارد كوچه اي در منطقه تهرانپارس شد. اين مرد جوان مقابل آپارتمان ۸ طبقه متوقف شد. چند دقيقه بعد مرد مقابل در ورودي واحد ۳ در طبقه سوم آپارتمان بود. كمي در را به داخل هل داد. در قفل بود. مرد به سمت در واحد روبه رويي آن خانه رفت. مرد صاحب خانه در را به رويش گشود. مرد ناشناس خود را پسر ملك ۵۰ ساله صاحب خانه واحد ۳ معرفي كرد و گفت: «نگران حال مادرم هستم، هرقدر با منزل تماس مي گيرم كسي تلفن را جواب نمي دهد. دلواپس شدم و به اينجا آمدم و علي برادرم نيز در خانه حضور ندارد، اگر ممكن است يك پيچ  گوشتي بياوريد تا در خانه را باز كنم و از نگراني نجات يابم.»
همسايه ملك پيچ گوشتي آورد و در كنار مرد قوي هيكل ايستاد تا در را باز كرد. در همين حين، دو نفر ديگر از اهالي ساختمان كه در حال گذشتن از راهرو بودند با ديدن اين صحنه ايستادند . وقتي در باز شد، مرد ناشناس وارد خانه شد و چند لحظه بيشتر طول نكشيد كه ناگهان صداي فردي به گوش رسيد، همسايه ها وارد خانه شدند و با جسد ملك كه در اتاق خواب افتاده بود، مواجه شدند.
جسد ملك با لباس خانه زير كمد ديواري افتاده بود. عامل يا عاملان جنايت با فشار روسري به دور گردنش او را خفه كرده بودند.
همسايه ها بهت زده به صحنه كشف جسد نگاه مي كردند كه مرد قوي هيكل فرصت را غنيمت شمرده و متواري شد.
همسايه ها بعد از فرار مرد ناشناس مراتب را به اطلاع پليس رساندند. در ابتدا يك اكيپ از مأموران كلانتري به محل اعزام شدند. بعد از رويت جسد خبر كشف اين جسد به اطلاع بازپرس اصغر زاده رسيد. پليس آگاهي نيز در محل جنايت حاضر شد و بدين ترتيب تحقيقات براي شناسايي عامل يا عاملان جنايت و مشخص شدن انگيزه اين قتل آغاز شد.
وضعيت محل جنايت نشان دهنده اين بود كه عامل يا عاملان اين جنايت قصد سرقت نداشتند و مقتوله مورد تعرض قرار نگرفته بود.
در بررسي هاي اوليه به دليل شرايط خاص جسد، اين فرضيه مطرح شد كه شايد فردي به قصد سرقت وارد خانه شده و بعد از آزار و اذيت ملك او را به قتل رسانده است. ولي اين فرضيه رد شد زيرا آيفون منزل تصويري بود و هيچ كس بدون اينكه مورد شناسايي قرباني قرار گيرد نمي توانست وارد خانه شود. همسايه ها مقتوله را زني محجوب معرفي كردند. بدين ترتيب، امكان وجود مردي در زندگي اين زن تنها نيز رد شد. شواهد ظاهري مقتوله بر قطعيت رد اين فرضيه افزود.
با بررسي شرايط موجود در صحنه كشف جسد اين فرضيه كه عامل يا عاملان جنايت به قصد صحنه سازي بعد از قتل وضعيت زمان قتل را تغيير داده اند افزايش يافت.
پليس آگاهي در مرحله بعدي تحقيق متوجه شد، ملك به همراه پسر ۲۷ ساله اش به نام علي در آن خانه زندگي مي كرد. علي شب ها در يك كارخانه كار باربري انجام مي داد و به همين دليل ملك شب ها در خانه تنها بود.
همسايه ها خبر مرگ مادر علي را به وي داده بودند. او بلافاصله به محل جنايت مراجعه كرد. چهره علي رنگ پريده بود و بسيار سراسيمه و آشفته به نظر مي رسيد. بازپرس اصغرزاده و پليس آگاهي در بررسي خانه متوجه بهم ريختگي اتاقها شدند. پليس توانست يك كيف حاوي ۱۰۰ سرنگ و چند بسته هروئين از داخل كمد كشف كند. همچنين ۸۰۰ هزار تومان پول نقد نيز در خانه كشف شد.
برروي تلفن منزل كاغذي قرار داده شده بود كه در آن مقتوله از پسرش خواسته بود حضور در دادگاه براي رسيدگي به پرونده تصادف را فراموش نكند. علي مورد بازجويي قرار گرفت. اين پسرجوان پاسخ هاي ضد و نقيضي به سئوالات مي داد. علي معتاد به هروئين بود و بدين ترتيب معلوم شد بسته هاي هروئين كشف شده متعلق به اوست.
در همين زمان گواهينامه اي كه متعلق به مردي ناشناس بود در محل كشف جسد پيدا شد.
علي در ابتدا گفته كه نمي دانم كارت متعلق به چه كسي است، ولي بعد از چند مرحله پرس و جو علي گفت: چند وقت قبل اين كارت را پيدا كردم ولي فرصت نكردم تا صاحب آن را پيدا كرده و تحويل دهم.
پليس در بررسي هاي بعدي متوجه شد علي بدون داشتن گواهي نامه در يك كارخانه مسئول جابه جايي يخ توسط وانت است.
علي هر گونه آشنايي با مردي را كه عامل اصلي كشف جسد بود رد كرد.
همسايه ها به پليس گفتند:  «علي و مادرش با يكديگر اختلاف داشتند و ما بارها شاهد درگيري هاي لفظي و زد و خورد آنان بوده ايم.»
دستور بررسي در خصوص پرونده تصادف علي از سوي بازپرس اصغرزاده صادر شد زيرا وي مدعي بود بايد براي جبران تصادف، يك ميليون و ۲۰۰ هزار تومان پرداخت مي كرد كه تنها ۸۰۰ هزار تومان آن مهيا شده بود و قرار بود بعد از تهيه بقيه پول و پرداخت آن به شاكي رضايت وي را جلب كند.
جسد ملك به پزشكي قانوني انتقال يافت تا علت تامه مرگ وي مشخص شود. روسري كه مقتوله با آن خفه شده بود به دور گردن گره نخورده بود و عامل يا عاملان اين جنايت بعد از انداختن روسري به دور گردن و فشار آن از دو طرف ملك را كشته بودند. آثاري از مقاومت مقتوله در زمان وقوع جنايت وجود نداشت.
علاوه بر اين در آشپزخانه منزل يك شيشه نوشابه پيدا شد كه نيمي از محتويات آن خورده شده بود. اين در حاليست كه علي مدعي بود مادرش هيچ علاقه اي به نوشابه نداشت.
ليوان و نوشابه مذكور نيز توسط مأموران تشخيص هويت مورد بررسي قرار گرفت تا شايد با نتيجه آزمايشات از آن سرنخ هايي از عامل يا عاملان اين جنايت كشف شود.
سخنان ضد و نقيض علي سوءظن كارآگاهان دايره ۱۰ آگاهي مركز و بازپرس اصغرزاده را برانگيخت. بدين ترتيب علي به اتهام مصرف مواد مخدر بازداشت شد و اكنون در اداره دهم آگاهي مورد بازجويي قرار دارد.
بررسي هاي بيشتر بر روي اين پرونده جنايي در اداره دهم آگاهي مركز زير نظر بازپرس اصغرزاده تا شناسايي دقيق عامل يا عاملان جنايت و كشف انگيزه اين قتل ادامه خواهد يافت.

مرد برادركش به اعدام محكوم شد
000126.jpg
گروه حوادث: مردي كه به خاطر اختلافات خانوادگي در يك درگيري برادرش را به قتل رسانده بود، به قصاص نفس (اعدام) محكوم شد. همچنين همسر مقتول كه اتهام معاونت در قتل به او تفهيم شده بود از اتهام وارده تبرئه شد.
شرح ماجرا
به گزارش خبرنگار ما، در اين پرونده حسن (۲۵ساله) متهم به مباشرت در قتل عمدي برادرش به نام كمال است. وي شامگاه ۱۲ آبان ماه سال ۸۳ به ملاقات برادرش رفت. كمال در اثر تصادف معلول شده بود و توانايي حركت نداشت. چند دقيقه پس از حضور حسن، برادرش از وي خواست به خاطر فشار اقتصادي و عدم پرداخت اجاره خانه، به وي كمك كند. اما حسن از اين كار امتناع كرد و همين امر باعث ايجاد اختلاف بين آنها شد. متهم پس از دستگيري در خصوص وقوع حادثه اظهار داشت: براي پرداخت اجاره با برادرم درگير شدم. او را هول دادم و با دو دست گلويش را فشردم. من با ضربات مشت به صورت برادرم مي كوبيدم، تا اين كه متوجه مرگ وي شدم. سكينه همسر مقتول نيز كه به اتهام معاونت در قتل بازداشت بود نيز نحوه ارتكاب قتل همسرش را تأييد كرده و درنهايت كيفرخواست از سوي دادسراي امور جنايي تهران صادر شد.
صبح ديروز دو متهم پرونده در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان، با حضور پنج قاضي محاكمه شدند. ولي دم كه پدر مقتول بود از دادگاه خواست براي پسرش حكم قصاص صادر كند. سپس حسن كه به ظاهر از لحاظ رواني داراي مشكل بود در جايگاه قرار گرفت و به دفاع از خود پرداخت. وي ضمن قبول اتهام قتل عمدي مدعي شد شب حادثه به خانه برادرم رفته بودم. او درباره خواهرانم حرف هاي زشتي مي زد و بر سر همين جريان چندين مرتبه با يكديگر درگير شده بوديم. همان شب هم اين كار را كرد. من عصباني شدم. خون جلوي چشمانم را گرفته بود كه به طرفش حمله كردم. در آن لحظات وقتي من با كمال درگير بودم، همسرش نيز او را كتك مي زد. من نمي دانم ضربه نهايي را چه كسي زد، فقط متوجه شدم كه برادرم از پا افتاد و ديگر تكان نخورد.
در ادامه جلسه محاكمه وكيل متهم به دفاع از موكلش پرداخت و از دادگاه درخواست كرد تا براي تأييد عدم تعادل رواني، حسن به پزشكي قانوني فرستاده شود. اما قاضي عزيزمحمدي با ارائه مدرك موجود در پرونده بيان كرد، سلامت متهم پرونده دو مرتبه از سوي پزشكي قانوني تأييد شده است.
در ادامه جلسه سكينه همسر مقتول در جايگاه ايستاد و گفت: معاونت در قتل را قبول ندارم. آن شب دو برادر همسرم (حسن و محمد) به خانه ما آمدند و بر سر پول با يكديگر درگير شدند. عامل اصلي قتل محمد بود. او همسرم را به طرف پنجره هول داد و همسرم سرش شكست و به زمين افتاد. همان موقع بود كه حسن گلويش را فشرد. وي ادعا كرد: پس از اين واقعه وقتي من متوجه مرگ همسرم شدم، محمد مرا تهديد به مرگ كرد و گفت هركس از تو پرسيد چه كسي اين كار را كرده، مي گويي حسن او را كشته است.
بعد از آن محمد ملافه اي روي همسرم كشيد و به ميدان تره بار رفت تا براي خودش شاهد پيدا كند.
اين زن در حالي كه گريه مي كرد، ادامه داد: اين دو برادر پس از قتل قصد داشتند جسد را از خانه ام بيرون ببرند اما وقتي التماس هاي مرا ديدند، اين كار را انجام ندادند.
يك ساعت پس از از رفتن محمد، برادر همسرم نيز از خانه بيرون رفت. همان لحظه بود كه من داخل راه پله ها رفتم و شروع به داد و فرياد كردم. وي در آخرين دفاع عنوان كرد: آقاي قاضي، من در قتل هيچ نقشي نداشتم. خانواده همسرم مرا بيچاره كردند، بچه هايم را از من گرفتند.
قاضي پرونده پس از اعلام ختم جلسه دادگاه، حكم در خصوص اين پرونده را در حالي صادر كرد كه پرونده در خصوص اتهام وارده محمد (برادر مقتول) مختومه اعلام شد و قاضي صحت گفته هاي همسر مقتول را تأييد نكرد.
بر اساس حكم صادره، حسن (متهم به قتل) به قصاص نفس(اعدام) محكوم و همسر مقتول از اتهام وارده تبرئه شد. حكم صادره براي تأييد به ديوان عالي كشور فرستاده مي شود.

دو سارق سابقه دار به دام افتادند
گروه حوادث: دو مرد سابقه دار به اتهام دزدي توسط مأموران گشت اداره آگاهي دستگير شدند.
به گزارش خبرنگار ما، صبح روز جمعه زماني كه مأموران گشت اداره آگاهي در حال مراقبت از محدوده استحفاظي خود در بلوار كاوه بودند، به سرنشينان يك دستگاه موتورسيكلت مظنون شدند.
مأموران به آنها دستور ايست دادند دو مرد جوان با ديدن مأموران انتظامي قصد فرار از محل را داشتند كه با هوشياري مأموران به دام افتادند. در بازرسي مقدماتي از دو جوان، مأموران يك قبضه اسلحه خفيف از نوع شاه كش كشف كردند و بلافاصله آنها  را براي بازجويي مقدماتي به دايره يكم اداره آگاهي تهران انتقال دادند. در تحقيقات مشخص شد كه آنها ابوالفضل و محسن نام دارند و هر دو در زمينه سرقت داراي سوابق متعددي هستند.
در ادامه بازجويي از دو متهم مشخص شد كه صبح روز جمعه آنها كيف دستي يك مرد را در مركز شهر به سرقت برده اند.بر پايه اين گزارش قيصري بازپرس پرونده دستور بازداشت دو جوان را صادر كرد تا تحقيقات تكميلي در خصوص پرونده صورت گيرد.

نجات دختر جوان از مرگ
گروه حوادث: دختر جواني كه قرباني انتقام جويي خواستگارش شده بود از مرگ حتمي نجات يافت.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۱۳ روز گذشته دختر ۲۴ساله اي در محل كارش مشغول انجام وظيفه بود كه يكي از كارگران شركت كه پيش از آن از او خواستگاري كرده و جواب رد شنيده بود، به وي نزديك شد و با چاقو به او حمله كرد.
وي كه از ناحيه گردن، تيروئيد، كبد، ساعد و دست چپ دچار جراحت شديد شده بود، به سرعت به نزديكترين بيمارستان انتقال يافت و ضارب به مأموران كلانتري ۱۰۵ سنايي تحويل داده شد.
دكتر ابراهيم خصوصي جراح وي در اين خصوص به خبرنگار ما گفت: بيمار با وضعيتي بسيار وخيم به اورژانس انتقال يافت.
خوشبختانه بنده و پزشك بيهوشي در بيمارستان حضور داشتيم و مجروح بلافاصله  به اتاق عمل برده شد. شواهد امر در ابتدا بسيار نااميد كننده بود، زيرا خون زيادي از بدن بيمار خارج شده بود. جراحي در وضعيت اضطراري بسيار سريع انجام گرفت و در نهايت با توكل به خدا ما توانستيم وي را از مرگ نجات دهيم.

كشاورز انگليسي به جرم آزار حيوانات زنداني شد
بي. بي. سي: يك كشاورز انگليسي به جرم اذيت و آزار حيوانات به ۵ ماه حبس محكوم شد. اين كشاورز از اين پس ديگر حق مراقبت از حيوانات را ندارد.
براساس اين گزارش، جان آسكو ۶۹ ساله كه با نام برين نيز شهرت دارد حيوانات خود از جمله ۱۱ راس اسب را در شرايط نامساعدي نگهداري مي كرده است. او براي حيوانات زبان بسته هيچ پناهگاهي درست نكرده بود. در همين حال غذاي كمي نيز به آنها مي داد. وضعيت بهداشت آنان نيز اسفبار بود؛ به طوري كه تعدادي از حيوانات دچار بيماري هاي مختلف شده و كرم و جانوران ديگر به تنشان افتاده بود.
ماموران در بازرسي از مزرعه او متوجه لاشه ۶ اسب در نزديكي خانه اش شدند، همچنين در گوشه و كنار انبوهي از زباله هاي متعفن به چشم مي خورد. همچنين ۱۸ راس اسب را ديدند كه از گرسنگي و فقر تغذيه استخوان دنده هايشان بيرون زده بود. اين در حالي بود كه جانوران از منبع آب مناسبي نيز برخوردار نبودند.پس از بررسي هاي لازم جان آسكو به جرم سهل انگاري در مراقبت از اين حيوانات دستگير و راهي زندان شد. حيوانات زبان بسته نيز به مركز مراقبت از حيوانات انتقال يافتند.
آسكو در دفاع از خود گفت كه تعداد حيوانات به قدري زياد بود كه من نمي توانستم به همه آنها رسيدگي كنم.

متعرض نقابدار انگليسي محكوم به حبس ابد شد
بي. بي. سي: دادگاه انگليس ديروز مرد ۴۷ ساله اي به نام تيموتي پاو را به جرم هتك حرمت يك پيرزن ۸۴ ساله، يك پيرزن ۵۴ ساله و يك زن ۳۰ ساله كه ۱۵ سال پيش به وقوع پيوسته بود، به حبس ابد محكوم كرد.
براساس اين گزارش پاو با زدن ماسك اسكي بر چهره اش به قربانيان حمله و آنان را مورد آزار و اذيت قرار مي داد و سپس از محل مي گريخت. اين در حالي است كه او پس از هتك حرمت قرباني ۸۴ ساله اش كه اكنون در قيد حيات نيست با سر و صداي پيرزن و حضور همسايگان او پا به فرار گذاشت ولي چندي بعد زماني كه به اتهام مستي حين رانندگي دستگير شد، نتيجه آزمايش دي ان اي،پرده از اين راز گشود.
گفتني است، تيموتي پس از اعتراف در دادگاه، گناهكار شناخته شد.

دختر ۲۵ ساله خودكشي كرد
گروه حوادث: دختر ۲۵ ساله اي به دلايل نامعلوم اقدام به خودكشي كرد.
به گزارش خبرنگار ما، صبح ديروز مدير يك ساختمان در خيابان باغ فيض در حالي كه بسيار وحشت زده بود به مركز فوريت هاي پليس ۱۱۰ تلفن كرد و از وقوع يك فقره خودكشي خبر داد.بلافاصله مأموران كلانتري ۱۴۰ در محل حادثه حضور يافتند و با جسد يك دختر جوان كه سحر نام داشت روبه رو شدند. آنان موضوع را به بازپرس اصغرزاده اطلاع دادند.
پس از حضور وي در صحنه خودكشي مشخص شد كه سحر در آپارتماني تنها زندگي مي كرده است.
پس از انتقال جسد به پزشكي قانوني، كارآگاهان در بازرسي از خانه وي، متوجه نامه اي شدند كه در آن سحر از مدير ساختمان خواهش كرده بود كه جسد متلاشي شده اش را به خانواده اش نشان ندهند.
مدير ساختمان نيز در بازجويي هاي مقدماتي عنوان كرد كه صبح در حال استراحت بودم كه صداي فريادي را شنيدم. وقتي بيرون آمدم متوجه جسد سحر شدم كه داخل حياط خلوت افتاده بود. او خود را از پشت بام به پايين پرتاب كرده بود.
بر پايه اين گزارش، با دستور بازپرس اصغرزاده تلاش كارآگاهان دايره ۱۰ براي آشكار شدن علت اصلي خودكشي سحر ادامه دارد.

حكم قصاص براي قاتل ۱۸ ساله
گروه حوادث: پسر ۱۸ساله اي كه به خاطر درگيري با دوستش وي را به قتل رسانده بود، ديروز ازسوي  شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان به قصاص محكوم شد.
به گزارش خبرنگار ما، مرداد ماه سال ۸۲ جسد پسري ۱۵ ساله به نام حسين كه دراثر اصابت يك ضربه چاقو به قفسه سينه اش به قتل رسيده بود، از سوي مأموران نيروي انتظامي كرج كشف شد.
با دستور بازپرس پرونده، جسد به پزشكي قانوني انتقال يافت و تحقيقات از سوي مأموران آغاز شد.
دوست حسين كه يكي از شاهدان حادثه بود، درمورد نحوه به قتل رسيدن وي به مأموران گفت: «روز حادثه من به همراه حسين و يكي ديگراز دوستان در خيابان ايستاده بوديم كه بنيامين(قاتل) به ما نزديك شد. پس از دقايقي، جر و بحث بين بنيامين و حسين شروع شد، در همين حين بنيامين چاقويي از جيبش درآورد و آن را به سينه حسين زد.ما به سرعت حسين را به بيمارستان رسانديم اما او فوت كرد.»
بعد از گذشت دو روز از اين حادثه متهم از سوي مأموران شناسايي و دستگير شد. وي در همان ابتدا به قتل حسين اعتراف كرد و آن را پذيرفت.
بنيامين روز ۹ مرداد ماه امسال از سوي شعبه ۷۴ دادگاه كيفري استان در حالي محاكمه شد كه اولياي دم، تقاضاي قصاص نفس(اعدام) كردند.
ديروز حكم اين متهم از سوي شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان قصاص(اعدام) صادر شد و قرار است، حكم براي تأييد به ديوان عالي كشور فرستاده شود.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |  
|  علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |