يكشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۷۹ - Aug 21, 2005
عليرغم پيشگيري و اقدامات صورت گرفته
موج دوم بيماري و اپيدومي وبا در راه است
000120.jpg
گروه اجتماعي: همچنان كه دانش آموزان و اولياء و مسئولان آموزش و پرورش به مهر ماه نزديك مي شوند، بيماري وبا هم پيش مي آيد.
احتمال اپيدمي انفجاري اين بيماري كم كم به يك نگراني تبديل مي شود؛ نگراني از نفوذ ميكروب وبا به داخل مدارس كه به علت تماس هاي نزديك دانش آموزان مي تواند موجب بروز مشكلات مهم تري شود.
گروه اجتماعي روزنامه همشهري كه از ابتداي شايعه بروز وبا، اخبار اين بيماري را پيگيري و با حساسيت بالا دنبال كرده است، هنوز هم گسترش آن را مهم ترين چالش بهداشتي فراگير تلقي مي كند. به همين دليل لازم مي بيند كه اين بحث را كهنه تلقي نكرده و به موازات گسترش بيماري وبا، دامنه اطلاع رساني و هشدارهاي مسئولان بهداشتي را گسترش دهد؛ تا به سهم خود كمكي به جلوگيري از شيوع روزافزون اين بيماري كرده باشد.
آنچه اكنون موجبات نگراني را فراهم كرده است، آمارهاي روزافزون و فزاينده مبتلايان و فوت شدگان اين بيماري است. به نظر مي رسد عليرغم اظهارات مسئولان وزارت بهداشت مبني بر كنترل بيماري، هنوز توفيق قابل ملاحظه اي حاصل نشده است. چرا كه مديران در رده هاي مختلف وزارت بهداشت و درمان تبديل به منبع اعلام آمار شده اند.
اعلام بسيج ملي وزارت بهداشت براي جلوگيري از شيوع وبا، با اعلام رقمي در حدود ۱۳۰ ميليون تومان اعتبار، از جدي نبودن اين عزم ملي حكايت مي كند.
تشكيل ستاد مبارزه با گسترش وبا در اين وزارتخانه و بالارفتن هر روز تعداد مبتلايان به اين بيماري را چگونه بايد تفسير كرد؟
به نظر مي رسد بسيار جدي تر از آن چه تاكنون اقدام شده، بايد به آغاز فصل مدارس توجه كرد. اين توجه و برنامه ريزي، ضرورت هماهنگي و همكاري مسئولان دو وزارتخانه آموزش و پرورش و بهداشت و درمان را مي طلبد.
به گزارش ايلنا مديركل دفتر سلامت و تندرستي آموزش و پرورش، گفت: در حال حاضر جزوه  هايي براي آشنايي مسئولان آ  موزش و پرورش كه در كانون  هاي تابستاني فعاليت مي  كنند، در خصوص پيشگيري از وبا و رعايت بهداشت فردي، توزيع شده است.
دكتر رياض غيرتمند، مديركل دفتر سلامت و تندرستي وزارت آ  موزش و پرورش، گفت: آموزش  هاي پيشگيري از وبا هم   اكنون در حد آموزش در كانون  هاي دانش  آموزي، اردوگاه  ها و فضاهاي آموزشي و ورزشي است كه در تابستان فعال هستند.وي افزود: ما در كانون  هاي فعال در تابستان، روي روند تغذيه و سلامت دانش  آموزان كار مي  كنيم.
غيرتمند، در خصوص احتمال بروز موج دوم وبا در مهر ماه، تصريح كرد: در صورتي كه بيماري وبا ادامه داشته باشد؛ اول مهر با همكاري وزارت بهداشت، برنامه  هايي را براي مدارس خواهيم داشت تا از شيوع اين بيماري در مدارس، جلوگيري شود.وي افزود: در اواخر شهريور ماه مربيان بهداشت مدارس، نسبت به بيماري وبا توجيه مي  شوند و همچنين بهداشت ياران مدارس كه چندين ميليون دانش  آموز را تحت پوشش دارند، در اين خصوص، آموزش مي  بينند.
مديركل دفتر سلامت و تندرستي آ  موزش و پرورش، تصريح كرد: آموزش و پرورش براي آموزش، امكانات فراواني دارد و علاوه بر جزوه  هاي آموزشي مي  توان از وجود معلمان نيز در كلاس، براي آموزش دانش  آموزان استفاده كرد.اين در حالي است كه معاون مركز مديريت بيماري هاي وزارت بهداشت در گفت و گو با ايسنا از تحت كنترل درآمدن وبا در كشور خبر داد و گفت: در موج دوم وبا استان هاي جنوبي كشور در معرض خطر قرار دارند كه اقدامات لازم براي به حداقل رساندن وبا در اين مقطع زماني در حال انجام است.
دكتر محسن زهرايي همچنين با بيان اين كه در صورت عدم كنترل وبا اين بيماري خاصيت اپيدمي انفجاري را دارد، افزود: خوشبختانه وضعيت وبا در كشور قابل قبول و تحت كنترل است البته اين به معناي عدم افزايش وبا نيست و هموطنان بايد همواره نسبت به رعايت نكات بهداشتي دقت لازم را مبذول دارند تا به رفتار و فرهنگ بهداشتي تبديل شود. وي ادامه داد: در استان هاي جنوبي و گرمسيري كشور در نيمه دوم فصل بروز وبا به علت آن كه دماي آنها به حد مناسبي براي رشد و تكثير مي رسد، احتمال بروز موارد وبا در اين مقطع زماني وجود دارد. دكتر زهرايي افزود: به علت آلودگي احتمالي منابع آب آشاميدني با فاضلاب خطر گسترش و اپيدمي وبا را ايجاد مي كند بنابراين به لحاظ تئوريك نگراني براي آينده وجود دارد.
همچنين رييس اداره اماكن عمومي و بهداشت مواد غذايي وزارت بهداشت به منظور پيشگيري از گسترش وبا از ادامه آماده باش نيروهاي بهداشتي تا اواسط آبان ماه خبر داد .
مهندس سيد رضا غلامي با بيان اين كه وبا، بيماري روده اي فصل تابستان است، اظهار كرد: به علت شيوع وبا در كشور كليه نيروهاي بهداشتي در آماده باش ۲۴ ساعته قرار دارند و كار نظارت به مراكز عرضه و توزيع مواد غذايي تشديد شده است. وي با بيان اين كه با هماهنگي نيروي انتظامي دستفروشان عرضه مواد غذايي جمع آوري شدند، به ايسنا گفت: بعضي از سبزيجات آبياري شده با فاضلاب با همكاري نيروي انتظامي و دستگاه قضايي جمع آوري شده است.
غلامي كاهش درصد شيوع وبا در كشور را مديون مراقبت هاي بهداشتي دانست و افزود: فعلاً تا اتمام مرحله دوم اوج بيماري آماده باش و نظارت ها ادامه دارد.
دكتر سروش رئيس اداره بيماري منتقله از آب و غذا در وزارت بهداشت نيز در گفت و گو با مهرگفت: تعداد مبتلايان به وبا در كشور با افزايش ۲۴ مورد نسبت به روز گذشته به ۷۱۷ مورد رسيد كه ۵ مورد در تهران اعلام شده است.

اسامي پذيرفته شدگان دوره هاي پودماني
گروه علمي فرهنگي: اسامي ۸۵ هزار نفر پذيرفته شدگان دوره هاي كارداني پودماني دانشگاه جامع علمي -كاربردي روز دوشنبه ۳۱ مرداد ماه سال جاري در ويژه نامه نشريه جامع منتشر مي شود.
دكتر حسين بلندي معاون آموزشي دانشگاه جامع علمي _ كاربردي با اعلام اين خبر افزود: اين مرحله از ثبت نام دوره هاي پودماني در ۷۸۹ كدرشته محل، ۹۳ رشته و ۲۶۳ مركز آموزش علمي _ كاربردي انجام گرديده است. معاون آموزشي دانشگاه جامع علمي _ كاربردي در ادامه اظهار داشت: ۱۶۰۰ نفر از پذيرفته شدگان دانشگاه هاي دولتي و غيردولتي و ۷۰۰ نفر از داوطلبان شهرستان بم به طور خاص در اين دوره، مورد پذيرش قرار گرفته اند.

دبير شوراي قطب  هاي علمي كشور:
۸۴ قطب علمي طي برنامه چهارم در كشور ايجاد شده است
گروه علمي فرهنگي:دبير شوراي  قطب هاي  علمي  كشور گفت : از آغاز برنامه  چهارم  توسعه  تاكنون  ۸۴ قطب  علمي  در كشور ايجاد شده  است .
جعفر كيواني  روز شنبه  در يك  نشست  مطبوعاتي  افزود: از اين  تعداد ۳۳ قطب  علمي  در گروه  علوم  مهندسي ، ۲۰ قطب  علمي  در گروه  علوم  كشاورزي  و دامپزشكي ، ۱۷ قطب  علمي  در گروه  علوم  پايه  و ۱۴ قطب  علمي  در گروه  علوم  انساني  تشكيل  شده  است .وي  ادامه  داد: اين  تعداد قطب  علمي  در ۱۸ دانشگاه  كشور تشكيل  شده  است  كه  بيشترين  آن  به  ترتيب  در دانشگاه  تهران  با ۲۴ قطب  علمي ، دانشگاه صنعتي  شريف با ۱۰ قطب  علمي  و دانشگاه  شيراز با ۹ قطب  علمي  است .وي  ادامه  داد: بقيه  اين  قطب ها در دانشگاه هاي  شيراز، فردوسي  مشهد، اصفهان ، صنعتي  اصفهان ، تبريز، كرمان  و اميركبير، شهيد بهشتي ، علم  و صنعت  ايران  و تربيت  معلم  ايجاد شده  است .كيواني  با اشاره  به  سابقه  ايجاد اين  قطب ها در جهان  افزود: نخستين  قطب هاي  علمي  از دهه  ۱۹۸۰ ميلادي  با عنوان  «مركز مزيت  و برتري » در كشورهاي  مختلف  جهان  تشكيل  شده  است .
اين  مراكز كه  از اعضاي  هيات  علمي  فعال  و برجسته  تشكيل  مي شود، تلاش  مي كند تا مرزهاي  دانش  را گسترش  دهد، دانش هاي  نو و فناوري  نو توليد كند و نياز كشور را در زمينه  فن آوري ها و دانش  علمي  برطرف  كند.از ويژگي هاي  قطب هاي  علمي  اين است  كه  شتاب  تحولات  علمي  در آنها سريع تر از نهادهاي  رسمي  دانش  و فن آوري  است  و توليد علم  و دانش  فني  و رسيدن  به  كيفيت  برتر از اهداف  اصلي  آنها به  حساب  مي آيد. وي  در مورد تاريخچه  تاسيس  قطب هاي  علمي  در ايران  گفت : در طول  برنامه  سوم  توسعه  ۶۹ قطب  علمي  در گروه ها و رشته هاي  مختلف  آموزشي  تشكيل  شد.
در سال  ۱۳۸۳ در مورد روند تشكيل  قطب هاي  علمي ، كاركرد و برنامه هاي  آنها بازنگري  صورت  گرفت  و از نتايج  حاصل  از مطالعات  تطبيقي  در دبيرخانه  قطب هاي  علمي ، آيين  نامه  جديدي  براي  اين  قطب ها تدوين  و به مراكز پژوهشي  و دانشگاه  هاي  كشور ابلاغ  شد.
رييس  مركز پژوهش  و برنامه ريزي  وزارت  علوم ، تحقيقات  و فناوري  گفت : براي  نخستين  بار در سال  ۱۳۸۴ تعداد سه  قطب  علمي  در مراكز پژوهشي  تشكيل  شد كه  از اين تعداد دو مورد در پژوهشگاه  پليمر و پتروشيمي تهران  و يك مورد در پژوهشگاه  زلزله شناسي  و مهندسي  زلزله  ايجاد شده  است .كيواني  افزود: در رشته  مهندسي  برق  هشت ، در گروه  مهندسي  شيمي  هفت ، در گروه  مهندسي  مكانيك  پنج ، در گروه  مهندسي  مواد پنج ، در گروه  مهندسي  عمران  پنج  و در گروه  مهندسي  نقشه برداري  پنج  قطب  علمي  ايجاد شده  است .
در گروه  كشاورزي  و دامپزشكي  در رشته  اصلاح  نباتات  ،۳ در رشته  آباداني  و آبياري  ،۳ در رشته  خاك  شناسي  ،۲ در رشته  علوم  باغباني  يك ، در رشته  علوم  دامي  يك ، در رشته  گياه  پزشكي  ،۳ رشته  اقتصاد كشاورزي  يك ، منابع  طبيعي  يك  و دامپزشكي  ۳ قطب  علمي  تشكيل  شده  است .
در گروه  علوم  انساني  در رشته  ادبيات  چهار، در رشته  جغرافيا دو، در رشته  سياسي  يك ، در رشته  اقتصاد يك ، در رشته  حقوق  يك ، در رشته  زبان  انگليسي  يك ، در رشته  زبان  شناسي  يك  و در رشته  هنر ۳ قطب  علمي  ايجاد شده  است .
در گروه  علوم  پايه  در رشته  رياضي  شش ، در رشته  شيمي  ،۳در رشته  آمار يك ، در رشته  زيست  شناسي  ،۲ در رشته  زمين  شناسي  ۲ و در رشته  فيزيك  ۳ قطب  علمي  تشكيل  شده  است .

بررسي قوانين حقوقي و قضايي زنان در مجلس
مهر: طرح اصلاح قوانين حقوقي و قضايي زنان پس از تصويب در هيأت دولت هم اكنون در دستور كار كميسيون لوايح مجلس قرار گرفته و بزودي تكليف آن مشخص مي شود.
به گفته رئيس مركز مشاركت زنان در اين طرح كليه قوانين مدني شامل ارث زوجه ، تابعيت ، تعديل شرايط طلاق زوجه غايب مفقودالاثر ، مسئوليت مدني ناشي از برهم زدن نامزدي ، مهريه ، مديريت خانه، نفقه ، منع از اشتغال همسر ، امكان فسخ نكاح و جدايي و همچنين قوانين كيفري و جزايي زنان مورد بررسي و بازنگري قرار گرفته و در نهايت اصلاح ۶۱ قانون تأييد شده است.

امكان تشخيص ايدز در ۲۰ دقيقه
ايسنا: سازمان غذا و داروي آمريكا (FDA) آزمايش تشخيص HIV را كه در چند دقيقه نتيجه مي دهد تأييد كرد. تامي تامپسون، سخنگوي بخش خدمات بهداشتي FDA اظهار داشت: تست Ora Quick تنها به يك قطره خون احتياج دارد و در مدت بيست دقيقه نتيجه مي دهد. اين در حالي است كه براي جواب تست هاي امروزي بايد دو هفته منتظر ماند. دقت اين تست ۹۹ درصد است .

كمبود آهن مهم ترين عامل كم هوشي كودكان
ايسنا:بر اساس تحقيقات انجام شده، ضريب هوشي كودك (IQ) از زمان حاملگي مادر تا سن ۲ يا حداكثر ۳ سالگي شكل مي گيرد و در اين ميان تغذيه صحيح مادر قبل از حاملگي و ادامه آن در طي باروري و نيز، تغذيه صحيح كودك تا ۲ سالگي در افزايش ضريب هوشي كودك مؤثر است.
دكتر «جان ونسان» محقق و متخصص روانپزشكي در دانشكده علوم اجتماعي آريزونا، ضمن اعلام اين مطلب مي گويد: فقر آهن ۹ درجه، محروميت از شير مادر ۸ درجه و تولد با وزن كم ۵ درجه، از ضريب هوشي كودك را كاهش مي دهد كه علت همه اين موارد، تلفيقي است از چگونگي تغذيه مادر و كودك؛ مثلاً عدم توجه مادر به توصيه هاي غذايي در دوران بارداري منجر به تولد نوزاد با وزن كم خواهد شد.

نوشابه ها استخوان را پوك مي كنند
000123.jpg
ايسنا: مصرف بي رويه نوشابه در ميان نوجوانان شيوع پوكي استخوان را در اين گروه سني افزايش مي دهد. مينا كريمي كارشناس تغذيه توضيح داد: متأسفانه آمار نشان داده است هر فرد ايراني به طور ميانگين سالانه ۴۳ ليتر نوشابه مصرف مي كند. وي افزود: به دليل آن كه اين نوشيدني سرشار از فسفر، مواد افزودني و گاز مونوكسيدكربن است، ضمن آسيب به دستگاه گوارش از جذب كلسيم كه در رشد استخوان نقش دارد نيز جلوگيري مي كند و به اين ترتيب شيوع شكستگي دست و پا و كوتاه قدي در ميان نوجوانان افزايش مي يابد. اين كارشناس تغذيه بهترين نوشيدني را آب تصفيه شده و دوغ كم نمك دانست و اظهار كرد: برخي افراد تصور مي كنند، نوشابه هاي رژيمي، نوشيدني مناسبي هستند، در صورتي كه اين نوشابه ها نيز، با همان ميزان فسفر و قند موجب پوكي استخوان و چاقي در افراد مي شوند.

هر خنده برابر با ده دقيقه ورزش
سينا: متخصصان روانشناسي مي گويند اگر افراد در برخورد با مسايل شادي آوري كه موجب خنده ديگران مي شود، عكس العمل نشان نمي دهند و نمي خندند، بايد به پزشك متخصص مراجعه كنند، چرا كه ممكن است سلول هاي مسئول خنده و شادي كه در نيمه راست مغز انسان قرار دارد، در اين افراد از بين رفته باشد و يا آسيب ديده باشد.دانشمندان معتقدند كه لبخند از مهم ترين تمرينات ورزشي براي جسم انسان و به ويژه قلب است و توان قلب را افزايش مي دهد. دانشمندان مي گويند هر خنده برابر با ۱۰ دقيقه ورزش براي بدن انسان سودمند است.

شرايط صدور و اعتبار شناسنامه المثني اعلام شد
ايلنا: صدور شناسنامه المثني حدود ۴۵ روز طول مي  كشد و اين فرصتي است كه به افراد داده مي  شود تا شناسنامه خود را پيدا كنند.
روابط عمومي سازمان ثبت احوال، اعلام كرد: براي صدور شناسنامه المثني، صرف درخواست صاحب شناسنامه و تاييد دو نفر در خصوص گم شدن شناسنامه فرد نسبت به صدور المثني، اقدام مي  شود. به گفته مدير روابط عمومي اين سازمان، با توجه به قانون، بايد امضاي يكي از دو نفر در دفتر اسناد رسمي گواهي شود تا اثبات شود كه شناسنامه فرد، گم شده است.
صالحي، با اشاره به اينكه فرد براي صدور شناسنامه المثني در نوبت قرار مي  گيرد, تصريح كرد: زمان تعيين شده مطابق قانون براي آن است كه فرد مهلتي داشته باشد تا شناسنامه خود را پيدا كند و اين مدت، حدود ۴۵ روز است. وي افزود: شناسنامه المثني حتماً نيازي نيست كه در محل صدور شناسنامه اوليه، صادر شود؛ بلكه در محل سكونت افراد نيز صادر خواهد شد. مدير روابط عمومي سازمان ثبت احوال، در خصوص مجازات استفاده از دو شناسنامه، گفت: مجازات اين جرم توسط دادگاه تعيين مي  شود و براي افراد حبس «جنحه  اي» از ۶۱ روز تا ۶ ماه تعيين مي  شود.

محبيان: اصلاح طلبان بحران تحليل دارند
ايسنا: عضو شوراي سردبيري روزنامه رسالت با اشاره به آن چه مبني بر سكوت اصلاح طلبان مطرح مي شود، گفت: يكي از دلايل سكوت اصلاح طلبان اين است كه آنها قصد دارند تحليلي مجدد از اوضاع كسب كنند و شايد به نوعي در حال حاضر دچار بحران تحليل هستند و مي خواهند علت شكست و نقاط ضعف خود را مورد بررسي قرار دهند. امير محبيان افزود: هدف دوم آنها ايجاد خلاء اطلاعات در جامعه به شكل محدود است و به دنبال فرصتي هستند كه ذهنيت هاي گذشته در جامعه نسبت به آنها حذف شود و با تصوير و شعارهاي جديدي وارد عرصه شوند. سعي مي كنند به جاي موضع مقابل و برخورد با احمدي نژاد، در حال حاضر سكوت كنند؛ چون مي دانند اگر در حال حاضر موضعي مقابل در برابر احمدي نژاد بگيرند، اين بر وجه مظلوميت احمدي نژاد مي افزايد. آنها در حال حاضر سكوت اختيار كرده اند و مي خواهند اجازه دهند كه اختلافات محتمل جناح اصولگرا بارور شود و عملا خود باعث انحراف و رشد تضادها نشوند و در فضاي خلاء، اختلافات جريان اصولگرا بارورتر شود. وي درمورد آرايش گروه هاي سياسي در كشور با بيان اين كه مي توان گروه هاي سياسي را كه در چارچوب نظام هستند به چند دسته تقسيم كرد؛ در اين باره گفت: گروه هاي اپوزيسيون مانند ملي مذهبي ها كه به حاكميت و بخشي از قانون اساسي اعتراض دارند. گروه دوم كساني هستند كه در داخل حاكميت هستند، و دوست دارند كه دولت در اختيار خودشان باشد. گروه سوم نيز كساني هستند كه دولت را تشكيل داده اند و از همه جهت آن را حمايت مي كنند و نگاهي انتقادي به دولت ندارند و مسئوليت تمام اقدامات دولت را مي پذيرند و گروه چهارم كساني هستند كه دولت را قبول دارند ولي موضع انتقادي به آن دارند و شايد مسئوليت تمام اقدامات دولت را نپذيرند. وي در تحليل از آينده اصلاح طلبان با بيان اين كه آرايش آينده اصلاح طلبان بستگي به اين دارد كه آنها چه تحليلي از اوضاع كسب كنند، خاطرنشان كرد: اگر آنها قبول كنند كه عدالت به عنوان يكي از محورهاي اصلي در جامعه مطرح شده و آرا به سمت عدالت محوري حركت مي كند، ممكن است گردشي در خود ايجاد كرده و از ليبرال دموكراسي به سمت سوسيال دموكراسي حركت كنند. البته شايد عده اي نيز روند سابق خود يعني تأكيد بر وجه دموكراسي را ادامه دهند و با جمع شدن نيروهاي كوچك حول محور جبهه دموكراسي خواهي اين محور را به يك صداي بلند تبديل كنند و يا در كل تئوري و سازماندهي خود بازنگري كرده و با چهره جديدي وارد عرصه شوند.

هنوز براي قضاوت از سوي اصلاح طلبان
درباره كابينه زود است
ايسنا: يك عضو شوراي مركزي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ايران درباره عملكرد جريان پيروز در انتخابات با بيان اين كه گرچه هنوز براي بررسي عملكرد اين جريان زود است، گفت: اما به نظر مي رسد كابينه اي كه معرفي شده با شعارهاي داده شده تناسب ندارد.حسين بي غم افزود: رئيس جمهور منتخب شعارهايي داده كه موجب ايجاد انتظاراتي در بين مردم شده است. برخي از شعارها و وعده ها نيز حتي سابقه ۲۷ ساله نظام و انقلاب را زير سؤال برد، اما به هر حال، جامعه، تحقق وعده ها را انتظار مي كشد.وي به كابينه معرفي شده اشاره و ابراز عقيده كرد كه وقتي با شعار تحول گرايي و جوان گرايي به تجربه ها و اندوخته هاي نظام پشت پا زده شود طبيعي است كه محصول همين كابينه خواهد بود و بعيد است كه از اين به بعد هم به اين شعارها عمل شود.بي غم پيشينه جريان پيروز را نامشخص عنوان كرد و گفت: جريان پيروز در انتخابات خيلي شفاف و روشن و داراي پيشينه مشخص نيست. طيفي كه خود را آبادگران مي خواند رويكرد و برنامه روشني نداشته است.

همايش حزب اعتماد ملي اول شهريور برگزار مي شود
ايسنا: يك عضو هيأت موسس حزب اعتماد ملي از برگزاري همايش اين حزب در اوايل شهريورماه سال جاري خبر داد و گفت: در اين همايش از نقطه نظرات موجود استفاده كرده و هواداران اين حزب را از همه لحاظ توجيه خواهيم كرد.حجت الاسلام والمسلمين رسول منتجب نيا به توسعه فعاليت هاي قانوني حزب اعتماد ملي با آنچه فعاليت و همت هيات موسس بعد از اخذ مجوز از كميسيون ماده ۱۰ احزاب مي ناميد اشاره كرد و ادامه داد: يكي از برنامه هاي اين حزب برنامه ريزي براي انتشار سه نشريه اي است كه مجوز آن را پيش از اين گرفته است.منتجب نيا از راه اندازي سايت حزب اعتماد ملي خبر داد و گفت: اين سايت به طور فعال عمل مي كند و آدرس آن به زودي اعلام خواهد شد.

كرباسچي: حزب كارگزاران بازسازي مي شود
ايسنا: غلامحسين كرباسچي، به تلاش هاي صورت گرفته براي انتشار روزنامه ارگان حزب متبوعش اشاره كرد و گفت كه در كادر روزنامه كارگزاران سازندگي مسئوليت خاصي ندارد اما در حد مشورت در كنار دوستانش خواهد بود.دبير كل حزب كارگزاران سازندگي با بيان اين كه تلاش مي كنيم تا آخر شهريورماه روزنامه كارگزاران منتشر شود در عين حال از سجادي به عنوان مدير مسئول اين روزنامه نام برد و گفت: كادر روزنامه هنوز كاملا مشخص نشده است، اما در اين راستا تلاش هايي صورت گرفته و مي گيرد.كرباسچي با بيان اين كه به كادر روزنامه در آينده مشورت خواهد داد، يادآورشد كه شخصا در روزنامه كارگزاران مسئوليتي ندارد.وي درباره بازسازي و نوسازي حزب كارگزاران سازندگي كه پيش از اين از آن سخن گفته شده بود هم اظهار داشت: كارهايي در اين زمينه در حال انجام است و زماني كه به مرحله عمل برسد، قطعا بيان خواهد شد.دبير كل حزب كارگزاران سازندگي درباره اضافه كردن نيروهاي جوان تر به بدنه اين حزب به خبرنگار ايسنا گفت: پيشنهادهايي در اين زمينه از سوي برخي از اعضا داده شده كه روي آن فكر خواهيم كرد.

هيأت دانشجويي براي پيگيري سرنوشت
چهار ديپلمات وارد سوريه شد
مهر: دانشجويان ايراني اعزامي به لبنان اكنون در دمشق مستقر شده اند و در حال رايزني با مسئولان سفارت ايران در سوريه و مقامات سوري هستند تا فردا كه مصادف با سالروز وفات حضرت زينب (س) مي باشد در مقابل حرم آن حضرت در دمشق اقدام به جمع آوري طوماري براي پيگيري سرنوشت چهار ديپلمات ربوده شده ايراني كنند.هياتي از دانشجويان ايراني كه به منظور پيگيري سرنوشت چهار ديپلمات ربوده شده ايراني از عصر روز چهارشنبه ۲۶ دي ماه عازم لبنان شده است، روز پنجشنبه پس از بدرقه مسئولان ايراني از مرز بازرگان وارد تركيه و از شب گذشته وارد دمشق پايتخت سوريه شده است.نيروهاي امنيتي تركيه كه ظاهرا از ورود اين هيات دانشجويي به تركيه اطلاع يافته بودند چندين بار در طول مسير عبور از شهرهاي تركيه پس ازمتوقف كردن اتوبوس حامل دانشجويان ايراني اقدام به بازرسي از پاسپورت هاي آنان نمودند.اين گزارش حاكي است اكنون دانشجويان در دمشق مستقر شده اند و در حال رايزني با مسئولان سفارت ايران در سوريه و مقامات سوري هستند تا فردا كه مصادف با سالروز وفات حضرت زينب (س) است در مقابل حرم آن حضرت در دمشق اقدام به جمع آوري طوماري براي پيگيري سرنوشت چهار ديپلمات ربوده شده ايراني كنند.حميد ناييني مسئول اجرايي برگزاري اين اردو كه ازسوي كنگره شهدا و اسراي دانشگاه هاي جهان اسلام برگزار مي شود در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: اين طومار به زبان عربي و انگليسي آماده شده و قرار است علاوه بر سوريه در لبنان نيز اقدام به جمع آوري امضا در زير اين طومار بنماييم.وي با بيان اينكه اين طومار خطاب به كوفي عنان دبيركل سازمان ملل آماده شده است، افزود: علاوه بر اين طومار، نامه اي سرگشاده خطاب به بشار اسد رييس جمهوري سوريه نيز از سوي اين هيات دانشجويي كه دو روز در سوريه توقف خواهد داشت آماده شده است كه براي وي ارسال خواهد شد.

وزارت رفاه اعلام كرد:
آيين نامه عدالت توزيعي خدمات درماني تدوين شد
* سهم مردم از هزينه  سلامت ۲۶ درصد كاهش مي يابد
* تمام بيمارستانها ملزم به تهيه لوازم درماني بيماران مي شوند
000192.jpg
گروه اجتماعي: مديركل سياستگذاري و برنامه ريزي بيمه هاي درماني وزارت رفاه اعلام كرد: پيش نويس آيين نامه اجرايي ماده ۹۰ قانون برنامه چهارم معطوف به ارتقاي عدالت توزيعي در دسترسي عادلانه به خدمات بهداشتي و درماني و كاهش سهم خانوارهاي كم درآمد و آسيب پذير از هزينه هاي سلامت تدوين شد.
دكتر حميدرضا صفي خاني در گفت وگو با خبرنگار اجتماعي ايسنا، افزود: براساس اين ماده از قانون توزيع منابع و امكانات بهداشتي و درماني بايد به نحوي صورت گيرد كه سه شاخص  عمده نشان دهنده عدالت توزيعي بهبود يابد.
وي تصريح كرد: اولين شاخص مورد توجه اين ماده شاخص مشاركت عادلانه مالي مردم است كه اين شاخص از ۷۸/۰ موجود بايد تا پايان برنامه چهارم به ۹/۰ افزايش يابد كه منظور از آن نسبت كل هزينه هاي صرف شده خانوارهاي گروههاي مختلف درآمدي به درآمد بالاتر از حد امرار معاش است.
صفي خاني با اشاره به شاخص سهم مردم از كل هزينه هاي سلامت خاطرنشان كرد: اين شاخص تا پايان برنامه چهارم از ۵۶ درصد بايد به ۳۰ درصد در پايان برنامه كاهش و شاخص ميزان خانوارهاي آسيب پذير از هزينه هاي غيرقابل تحمل سلامت از حدود ۳ درصد موجود به يك درصد در پايان برنامه كاهش يابد.
وي يادآور شد: خانوارهايي كه كل هزينه هاي پرداخت شده آنها بابت سلامت بيش از ۴۰ درصد ظرفيت كل پرداختي آنها باشد جزء خانوارهايي هستند كه هزينه هاي سلامت براي آنها كمرشكن و غيرقابل تحمل است.
مديركل سياستگذاري و برنامه ريزي بيمه هاي درماني وزارت رفاه افزود: بر اساس ماده ۹۰ مقرر شده آيين نامه اجرايي اين ماده توسط وزارت بهداشت و درمان و با مشاركت سازمان مديريت و برنامه ريزي ظرف ۶ ماه تهيه شود كه با توجه به اين كه تصويب اين قانون پيش از تصويب قانون ساختار نظام جامع رفاه صورت پذيرفته بود، پيشنهادي از سوي وزارت رفاه مبني بر تدوين آيين نامه اجرايي مشتركي توسط دو وزارتخانه بهداشت و رفاه با مشاركت سازمان مديريت مطرح شد.
وي به ايسنا گفت: بر اين اساس وزارتخانه هاي بهداشت و رفاه وظيفه يافتند با همكاري سازمان نظام پزشكي كشور و گروههاي تخصصي، پروتكل هاي اقدامات تشخيصي و درماني را حداكثر تا پايان سال ۸۵ تدوين كنند و مبناي هزينه هاي درماني توسط سازمان هاي بيمه گر را مبتني بر اين پروتكل هاي مصوب قرار دهند.
وي ياد آور شد: سازمان مديريت و وزارت رفاه و بهداشت بايد يارانه ها را به نحو عادلانه اي تخصيص دهند كه در خدمت تحقق ماده ۹۰ قانون برنامه قرار گيرد و يارانه دارو از طريق صندو ق هاي بيمه درمان براي اصابت به گروههاي هدف تخصيص يابد.
صفي خاني خاطرنشان كرد:همچنين وزارت رفاه مكلف شده حداكثر ظرف يك ماه پس از تصويب آيين نامه نسبت به تدوين آيين نامه صندوق حمايت از بيماران دير درمان و تشكيل آن اقدام كند.
صفي خاني تصريح كرد: وزارت رفاه مكلف شده ظرف مدت ۳ ماه آيين نامه سياست هاي اجرايي بيمه هاي مكمل درمان و بيمه هاي اشخاص را تهيه و براي تصويب به شوراي عالي ارائه كند.مديركل سياستگذاري و برنامه ريزي بيمه هاي درمان وزارت رفاه اظهار كرد: همچنين پيشنهاد شده از سال ۸۵ حق فني داروخانه ها به پيشنهاد مشترك وزارت بهداشت و رفاه و سازمان مديريت تهيه و به تصويب شوراي عالي بيمه خدمات درماني برسد.وي افزود: كليه بيمارستان ها و مراكز تشخيصي و درماني وابسته به دانشگاه هاي علوم پزشكي، سازمان تامين اجتماعي، نيروهاي مسلح و ساير مراكز كه به نحوي از بودجه عمومي دولت استفاده مي كنند نيز مكلف شدند دارو و لوازم مصرفي و تجهيزات لازم براي درمان بيماران بستري در بيمارستان ها را فراهم كنند و اقلام مصرفي اين موارد را در صورت حساب سازمان هاي بيمه گر لحاظ كنند و صرفا فرانشيز معادل بستري را دريافت كنند.
صفي خاني خاطرنشان كرد: كليه سازمان هاي بيمه گر مكلف شدند هزينه اورژانس بيمه شدگان تحت پوشش را در مراكز دولتي و خصوصي بر اساس تعرفه هاي مصوب پرداخت كنند.
مديركل سياستگذاري و برنامه ريزي بيمه هاي درمان وزارت رفاه به ايسنا گفت: وزارت بهداشت همچنين مكلف شده از محل منابع مالي ذكرشده در ماده ۹۲ قانون برنامه چهارم سهم هر يك از سازمان هاي بيمه گر را در پرداخت هزينه درمان مصدومان حوادث ترافيكي بر اساس عملكرد و صورت حساب اين سازمان ها پرداخت كند.

يك مقام بهداشتي كشور:
تنها يك نفر از هر ۸ نفر مبتلا به ايدز تحت مراقبت است
گروه اجتماعي: مدير كل  بيماريهاي  عفوني  ومعاون  سلامت  وزارت  بهداشت ، درمان  و آموزش  پزشكي گفت : از هر هشت  نفر آلوده  به  ايدز در كشور، تنها از يك  نفر آنان  مراقبت مي شود.
دكتر مهدي  گويا ديروز در كارگاه  آموزشي  پزشكان  و روانپزشكان  مراكز دي .آي .سي  كشور در شيراز گفت : در كشور ما چهارپنجم  افراد مبتلا به  ايدز از عفونت  و آلودگي  خود خبر ندارند در حالي  كه  در كشورهاي  پيشرفته ، تنها يك  چهارم  افراد مبتلا از بيماري  خود بي خبرند.
او گفت : اين  آمار نشان  مي دهد كه  بيشتر افراد مبتلا به  ايدز در كشور ازخود مراقبت  نمي كنند و باعث  ابتلاي  ديگران  به  اين  بيماري  مي شوند.
گويا افزود: ما بايد فعاليتهاي  خود را طوري  سامان  دهيم  كه  محور فعاليت ما افراد مبتلا به  ايدز قرار گيرند و از طريق  مراقبت  و خدمات  باليني  به سمت  خدمات  پيشگيري  در جامعه  حركت  كنيم .
معاون  فرهنگي  و امور پيشگيري  از اعتياد بهزيستي  استان  فارس  گفت : بهزيستي علاوه  بر درمان  اعتياد، آموزش  و خدمات  بهداشتي  لازم  را به  مصرف كنندگاني  كه در معرض  ابتلا هستند بصورت  رايگان  ارائه  مي كند.
دكتر وحيد مناجاتي  گفت : اين  خدمات  در مراكز موسوم  به  «گذري»  سازمان  بهزيستي به  افراد داده  مي شود تا از آلوده  شدن  افراد سالم  جامعه  جلوگيري  شود.وي  افزود: يكي  از خدمات  مراكز مشاوره  ايدز، دادن  سرويسهاي  بهداشتي  لازم به  افراد مبتلا از قبيل  سرنگ  يكبار مصرف ، مواد ضدعفوني كننده  و يا جايگزين دارو بجاي  مواد مخدر است .
كارگاه  آموزشي  مشاوره  ايدز موسوم  به  دي .آي .سي  با حضور ۶۰ نفر از پزشكان  و روانپزشكان  مراكز مشاوره  ايدز سراسر كشور از امروز به  مدت  سه  روز در شيراز تشكيل  شده  و شركت كنندگان  با نحوه  مشاوره  به  افراد پرخطر مصرف كننده  مواد مخدر كه  احتمال  ابتلا به  بيماري  ايدز در آنها وجود دارد آشنا مي شوند.

وزير پيشنهادي آموزش و پرورش:
اولويت من در آموزش و پرورش تشكيل
گروههاي فكري براي حل مشكلات است
فارس: وزير پيشنهادي آموزش و پرورش گفت: اولويت من تشكيل گروه هاي فكري با حضور كارشناسان برجسته آموزش  و پرورش و معلمان است تا به صورت سيستمي مسائل آموزش و پرورش را بررسي و براي هر يك از مشكلات راه حل پيدا كنيم.
علي اكبر اشعري درخصوص لزوم آموزش رايگان و اقدامات خود در اين خصوص گفت: بنده خود را ملزم به تبعيت از قانون اساسي مي دانم. به نظر من هيچ يك از فرزندان اين كشور نبايد به دليل عدم برخورداري از نعمت سواد و آموزش در حد مطلوب، محروم باشند.
اشعري درباره فعاليت خود درخصوص ارتقاي منزلت معلمان و افزايش سطح رفاه آنان اظهار داشت: ارتقاي منزلت معلمان در نخستين گام به احياي اعتبار اجتماعي آنان بر مي گردد و اين امر مهم در نخستين قدم با تغيير نگرش مديريت كلان كشور به اين وزارتخانه كه در ميزان حمايت و همكاري شان با وزير آموزش و پرورش تجلي پيدا مي كند، به دست مي آيد.
وزير پيشنهادي آموزش و پرورش در خصوص امور تربيتي نيز گفت: حوزه امور تربيتي از دغدغه هاي جدي بنده است و البته تعبيري نو از آن دارم كه صرفا در برگيرنده مسايل اعتقادي نيست و فقط وظيفه مربيان تربيتي يا معلمان ديني نيست.
وي ادامه داد: حوزه پرورش در برگيرنده امور مهارتي همه سرفصلهاي آموزشي مي شود و همينطور در برگيرنده تمام بخشهاي تربيتي است كه هر كودك و نوجوان بايد از حيث بينش و منش از آن برخوردار باشد.
تصور مي كنم چنين تلقي اي از امور پرورشي بسيار فراگير است و محتاج بكارگيري نيروهاي انديشمند، پركار، جوان و آشنا با مسايل آموزش و پرورش است.
وي همچنين گفت: معتقدم بينش و روش شهيد رجايي و شهيد باهنر با رعايت مصالح نوين فرهنگي اجتماعي كشور و توسعه تكنولوژي آموزشي و همينطور درك شرايط علمي و فرهنگي و حتي سياسي جهاني، بايد دوباره سرلوحه برنامه هاي كلان مهمترين وزارتخانه كشور كه آموزش و پرورش است قرار گيرد. وزير پيشنهادي آموزش و پرورش همچنين درگفت وگو با مهر رسيدگي به حقوق معوقه و مطالبات معيشتي و رفاهي، حركت سريع به سوي برقراري عدالت و اداي دين به همه فرهنگيان در سراسر كشور به ويژه مناطق محروم را از اولويت هاي كاري اش در صورت اخذ راي اعتماد از مجلس برشمرد.
علي اكبر اشعري همچنين به حل مشكل مسكن فرهنگيان به عنوان اولويت كاري خود در دولت آينده اشاره كرد.
اشعري درخصوص اولويت هاي كاري اش در بعد آموزشي در وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه ريزي جهت تحول در نظام آموزشي به سمت برنامه ريزي تحول گرا، استفاده از فناوري آموزشي براي بالابردن سطح علمي معلمان و استفاده از فناوري نوين در اداره فضاهاي آموزشي در اولويت كاري آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.
وي كه كارشناس ارشد مديريت منابع انساني است، قوانين مصوب مجلس هفتم درخصوص مشكلات فرهنگيان به ويژه معلمان حق التدريس را رافع بسياري از كاستي ها دانست و بر ضرورت اجراي دقيق آن قوانين تاكيد كرد.

برگزاري سمينار ملي در مورد وضعيت روزنامه نگاران
ايسنا: دبير انجمن صنفي روزنامه نگاران ايران از برگزاري انتخابات بازرسان اين انجمن در ششم شهريور ماه خبر داد.
مسعود هوشمند رضوي گفت: روز يكشنبه ششم شهريور ماه ساعت۳۰: ۱۳ مجمع عمومي ساليانه انجمن صنفي روزنامه نگاران ايران برگزار مي شود كه در اين نشست انتخابات بازرسان انجمن برگزار خواهد شد.وي عنوان كرد: هم چنين پنج شنبه هفته آينده (۱۰ شهريور ماه) سمينار ملي درمورد وضعيت روزنامه نگاران و دبيران برگزار مي شود.
اين سمينار بين انجمن صنفي روزنامه نگاران و فدراسيون بين المللي روزنامه نگاران مشترك است و لذا همكاراني كه مايل به شركت در اين سمينار هستند مي توانند در ساعات اداري تا حداكثر روز دوشنبه هفته آينده با دبيرخانه انجمن تماس بگيرند و حضور خود را براي شركت در سمينار اعلام كنند.وي همچنين با اشاره به بحث لب تاب ها تأكيد كرد كه سوابق روزنامه نگاري متقاضيان بايد كاملا مشخص باشد و اظهار داشت: از تمامي كساني كه درخواست خود را براي انجمن فرستاده اند مي خواهيم تا مدارك خود را حداكثر تا يك هفته ديگر به انجمن ارايه دهند تا كميته بررسي درخواست ها بتواند در مورد احراز شرايط متقاضيان تصميم گيري كند.

هشدار درباره احتمال سيل در شمال كشور
ايرنا: رئيس  مركز فوريت هاي  پليسي  ۱۱۰ نيروي  انتظامي  جمهوري  اسلامي  ايران  به  هموطنان  و مسافران  درباره  احتمال  بارندگي  و سيل  در مناطق  شمالي  كشور، هشدار داد.
سرتيپ  پاسدار اسكندر مومني ، ديروز  در گفت وگو با خبرنگار ايرنا، در همين باره  به  مسافران  توصيه  كرد كه  قبل  از مسافرت  به  نقاط شمالي  كشور به  ويژه  استان  گلستان ، از طريق  مركز ۱۱۰ از وضعيت  جاده ها مطلع  شوند.
مومني ، اين  مطلب  را در پي  پيش  بيني  سازمان  هواشناسي  مبني  بر بارندگي  در استانهاي  شمالي  كشور تا اواسط هفته  جاري  و احتمال  وقوع  سيل ، عنوان  كرد.رئيس  پليس  ۱۱۰ كشور از هموطنان  خواست  در طول  مسير نقاط شمالي  كشور به  تذكرات  ماموران  انتظامي  و راهنمايي  كشور توجه  و از توقف  و اسكان  در مناطق  سيل  خيز جداً پرهيز كنند.

موسوي خوئيني ها دبير كلي مجمع روحانيون را نپذيرفت
ايسنا: يك عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز با ابراز تأسف از معطل ماندن فعاليتهاي اين تشكل به دليل نداشتن دبيركل گفت: پس از خاتمي و موسوي خوئيني ها همه نگاهها به سمت حجت الاسلام والمسلمين محتشمي پور است اما وي هنوز در اين باره صحبتي نكرده است.حجت الاسلام محمدباقر ذاكري ضمن بيان اين مطلب افزود: آقاي موسوي خوئيني ها نيز پيش از اين، پيشنهاد دبيركلي مجمع روحانيون را نپذيرفت و بعد از آن نگاه عموم اعضا به سمت آقاي محتشمي پور است اما وي هنوز جوابي نداده و ما اميد داريم در جلسه بعدي مجمع تكليف اين مسأله روشن شود.اين عضو مجمع روحانيون مبارز با اشاره به سپردن رياست شوراي مركزي اين تشكل به سيد محمد خاتمي در پايان، افزود: رئيس شوراي مركزي در اساسنامه مجمع روحانيون تعريف نشده، از اين رو بايد هر چه سريع تر دبير كل انتخاب شود.

دادگاه برخي پرونده هاي تخلفات انتخاباتي
به زودي برگزار مي شود
ايسنا: پس از صدور كيفرخواست، براي برخي پرونده هاي مربوط به تخلفات انتخاباتي تعيين وقت شد.پس از آن كه كيفرخواست برخي از پرونده هاي مربوط به تخلفات انتخاباتي صادر شد، دادگاه رسيدگي كننده به اين تخلفات براي رسيدگي به اتهامات مطروحه در اين پرونده ها، وقت رسيدگي تعيين كرد.بنا به اين گزارش با تعيين وقت دادرسي، به زودي دادگاه تعدادي از پرونده هاي تخلفات انتخاباتي برگزار مي شود.

شرايط جديد مربيگري آموزشگاه هاي رانندگي
ايسنا: معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با اشاره به اين كه در آيين نامه جديد راهنمايي و رانندگي بر تقويت مهارت متقاضيان دريافت گواهينامه تأكيد شده است، گفت:  بر اين اساس مربيان آموزشگاه هاي رانندگي بايد ۴۰ ساعت آموزش جهت افزايش دانش آفزايي ببينند.
سردار محسن انصاري در حاشيه همايش يك روزه معاونين راهور ناجا با اشاره به اينكه بر اساس آيين نامه جديد بايد آموزش، دانش و مهارت مربيان آموزشگاهها نيز ارتقا يابد كه در اين راستا برابر ماده ۱۶ آيين نامه آموزشگاه هاي رانندگي، برنامه آموزشي مربيان براساس پيشنهاد نيروي انتظامي به تصويب وزير كشور رسيده است، به صدور ۵/۱ ميليون گواهينامه سالانه در كشور اشاره كرد و افزود: بر اين اساس مدت زمان دوره هاي آموزش روش تدريس و مربيگري آموزشگاه رانندگي گروه «ب» معادل پايه ۲ شخصي، شامل ۶ ساعت آموزش امور فني خودرو، ۲۰ ساعت قوانين و مقررات رانندگي و ۱۴ ساعت آموزش فنون رانندگي(عملي) است.
وي با بيان اين كه شركت متقاضيان مربيگري در آزمون پايان دوره آموزشي الزامي است، تأكيد كرد: حد نصاب نمره قبولي در آزمون مربيگري كسب ۸۵ نمره از ۱۰۰ نمره خواهد بود و مدت اعتبار كارت مربيگري آموزشگاه رانندگي چهار سال است.
معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي افزود: مربيان آموزشگاههاي رانندگي بايد ۶ ساعت آموزش امور فني شامل آشنايي با اتومبيل، سيستم فرمان و سيستم ترمز، سيستم روشنايي و استفاده از چراغ ها، كمربند ايمني و كيسه هوا، سيستم انتقال نيرو، كنترل هاي دوره اي و موردي اتومبيل و معاينه فني، نحوه تعويض لاستيك (پنچرگيري) و بستن زنجير چرخ و رفع نقايص فني، نقش و تاثير موارد فوق در رانندگي و نحوه پيشگيري از خطرات، مكانيزم حركت اتومبيل و آموزش روش هاي كاهش مصرف سوخت و راههاي جلوگيري از آلودگي هاي زيست محيطي ببينند.

احتمال برگزاري كنگره حزب همبستگي در اوايل مهر ماه
ايسنا: مسئول كميته تشكيلات حزب همبستگي از برگزاري احتمالي كنگره حزب متبوعش در اوايل مهرماه خبر داد و در اين باره گفت: هيات اجرايي حزب بهترين زمان براي برگزاري كنگره را اوايل مهرماه اعلام كرده است كه اين پيشنهاد بايد به تأييد شوراي عالي نيز برسد. حجت الاسلام فومني با اشاره به جلسه هيات اجرايي حزب همبستگي افزود: در اين جلسه هيات اجرايي علاوه بر تعيين زمان برگزاري كنگره، سازماندهي استان ها و تشكيلاتي كردن فعاليت هاي خود را مورد توجه قرار داد. وي با اظهار اميدواري به اين كه با تزريق نيرو هاي جديد به بدنه حزب همبستگي پويايي در آن بيشتر مشهود شود، ادامه داد: براي برگزاري كنگره حزب همبستگي دبيركل در نامه اي به رئيس شوراي عالي، مشخص كردن هرچه سريعتر زمان كنگره را خواستار شده است تا با آمدن نيرو هاي جديد حزب از اين پس پوياتر عمل كند. مسئول كميته تشكيلات حزب همبستگي درباره ماندن ابراهيم اصغرزاده در آينده در سمت دبير كلي اين حزب با تأكيد بر اينكه اعضاي شوراي عالي اين مساله را مشخص خواهند كرد گفت: در كنگره اعضاي شوراي عالي مشخص مي شوند كه در بين آنها يك نفر با راي خودشان به عنوان دبيركل انتخاب مي شود. فومني در بيان اينكه نيرو هاي ضعيف قطعا در اين دوره براي فعاليت در حزب انتخاب نخواهند شد در عين حال متذكر شد كه حزب همبستگي در آينده با قدرت بيشتري وارد ميدان مي شود و به هدف نهايي كه دفاع از حقوق شهروندي است نزديك تر خواهد شد.

وزير پيشنهادي كشور:
ابهام در فعاليت هاي سياسي از مهمترين
چالشهاي وزارت كشور است
مهر: وزير پيشنهادي براي وزارت كشور دولت احمدي نژاد، قانون گريزي و بي نظمي اجتماعي، بزه هاي اجتماعي، واگرايي اجتماعي و قومي، ناكارآمدي قوانين انتخاباتي، ناهماهنگي در مديريت شهري، معضل حمل ونقل عمومي درون شهري، توسعه نيافتگي برخي مناطق، نارسايي و ابهام در فعاليت هاي سياسي را از مهمترين مشكلات حال جامعه در حوزه كاري وزارت كشور برشمرد.
مصطفي پورمحمدي درمورد اولويت هاي كاري خود در صورت كسب راي اعتماد از سوي نمايندگان گفت: برنامه هاي زير در اولويت كاري وزارت كشور قراردارد:۱ _ حفظ و ارتقاء امنيت و سرمايه اجتماعي۲- تضمين امنيت فعاليت سياسي ۳- افزايش پاسخگويي مسئولان ۴-تهيه برنامه  جامع ساماندهي و تمركز مديريت شهري در دو بخش «كلان شهرها» و «شهرهاي عادي» ۵- منشور حقوق شهروندي ۶-تهيه طرح جامع تقسيمات كشوري و آمايش سرزمين۷-ارتقاي منزلت و كارآمدي نيروي انتظامي
وي در مورد برنامه   هاي خود براي تحقق شعارهاي دكتر احمدي نژاد گفت: اركان تحول در وزارت كشور براي تحقق اين شعارها، سلامت اجتماعي و سياسي، خدمت رساني عمومي و امنيت فراگير خواهد بود.
وي اضافه كرد: سلامت اجتماعي در سه حوزه رفتارفردي، رفتار جمعي و رفتار سياسي شهروندان تجلي مي يابد.سلامت رفتار فردي در گرو توجه به معارف ديني، سنت هاي اصيل اجتماعي و آموزه هاي اخلاقي(كه رسالت همه انبياء ومصلحان است)تحقق مي يابد.سلامت اجتماعي با توجه به اخلاق اجتماعي، انضباط، نوع دوستي، احترام به ديگران، وفاي به عهد و رعايت حقوق شهروندي تقويت مي شود و با تعامل مهرورزانه كارگزاران حكومتي ومردم استوار مي گردد.سلامت سياسي نيز با فعاليت وزين و متين احزاب، گروه هاي مرجع و نخبگان و با توجه به اعتقادات مردم در چارچوب چشم انداز ۲۰ساله و قانون اساسي و با شفاف سازي، قاعده مندي و شناسنامه دار شدن شكل مي گيرد.وزارت كشور در راستاي وظايف قانوني و رسالت ديني و ملي خود، با استمداد از كليه نيروهاي دلسوز و فعال اجتماعي، احزاب، سازمانهاي غير دولتي، فعالان ديني در مساجد و هيأتهاي مذهبي، و نيز با سرلوحه قراردادن انصاف و عدالت، سلامت اجتماعي و سياسي را تضمين كرده و توسعه خواهد داد تا در راه اهداف انقلاب اسلامي كه همانا ترويج فضايل اخلاقي و كرامت انساني و ايجاد جامعه مدني اسلامي است، گام بردارد.وي افزود: تامين امنيت مهمترين وظيفه و هدف وزارت كشور است.مفهوم امنيت در شرايط كنوني، حفظ و حراست از روش زندگي برگزيده بومي از آسيب ها و تهديدات است. با درك اين مفهوم از امنيت، وظيفه وزارت كشور تنها حفظ بهبود امنيت در سطح فيزيكي و سخت افزاري آن نيست بلكه موظف است تا امنيت در ابعاد مختلف آن را تامين نمايد.روش زندگي ايراني مسلمان در اين دوره تاريخي، الگوي پيشنهادي جمهوري اسلامي است كه با زندگي سالم، مرفه و اخلاق مدار معني مي يابد.به اين ترتيب وزارت كشور وظيفه خود مي داند تا با بازتعريف مفهوم امنيت، و توجه به جايگاه عدالت در امنيت، در تعامل با آحاد جامعه به توليد امنيت دست يابد.امنيت در اين معنا، تنها از جانب حكومت تامين نمي شود،  بلكه فرايندي است كه از تعامل سازنده دولت- ملت حاصل مي شود.

اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |  
|  علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |