پنجشنبه ۳ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۸۳ - Aug 25, 2005
در پنج ماه نخست امسال انجام گرفت
داد و ستد ۲/۳ ميليارد دلاري در بورس تهران
000162.jpg
گروه بورس: ارزش كل داد و ستدهاي صورت گرفته در تالارهاي مبادلات بورس اوراق بهادار تا مردادماه امسال از مرز ۲/۳ ميليارد دلار گذشت.
به گزارش خبرنگار ما در پنج ماه سپري شده از سال ۸۴ در مجموع تعداد خريداران سهام در بورس تهران به ۵۷۳ هزار نفر رسيده كه اين تعداد در دوره ياد شده ۸/۶ ميليارد برگه سهم عرضه شده در سيستم مبادلات را به سبد دارايي هاي خود افزوده اند. از ابتداي سال جاري تاكنون درهاي تالارهاي بورس اوراق بهادار ۱۰۲ روز به روي متقاضيان سرمايه گذاري باز بوده است.
ارزش ريالي مبادلات انجام شده در بورس تهران طي پنج ماه گذشته معادل ۲۹ هزار ميليارد ريال تخمين زده مي شود.
براساس گزارش ارائه شده از سوي اداره عمليات و نظارت بر بازار سهام تهران در مردادماه امسال نيز ۸۸ هزار نفر در ۱۵۰ هزار نوبت ۹۱۶ هزار سهم را با پرداخت رقمي معادل ۳ هزار و ۶۰۰ ميليارد ريال به سبد دارايي هاي خود افزودند. ارزش مبادلات انجام شده در اين ماه برابر نيم ميليارد دلار برآورد مي شود.
در پنج ماه نخست سال جاري ۳۷۰ هزار نفر از متقاضيان سرمايه گذاري با حضور در تالار اصلي ۱/۴ ميليارد سهم را در مجموع به ارزش ۲۰ هزار ميليارد ريال خريدند. در تالار فرعي نيز ارزش مبادلات صورت گرفته به ۹ هزار ميليارد ريال رسيد. تعداد خريداران سهم در اين تالار از ۲۰۴ هزار نفر فراتر رفت. طبق آمار ارائه شده بخش اعظم داد و ستدهاي صورت گرفته در مردادماه نيز به تالار اصلي اختصاص داشته؛ به طوري كه در برابر ۳ ميليون سهم مبادله شده در تالار اصلي ۵۵۰ هزار سهم در تالار فرعي مورد داد و ستد قرار گرفت.
در پايان مردادماه امسال طبق آمار ارائه شده، ۸/۶ درصد از ارزش جاري بازار سهام تهران كاسته شد به اين ترتيب ارزش بازار از ۳۸۴ هزار ميليارد ريال به ۳۵۸ هزار ميليارد ريال تنزل كرد.
در تالار اصلي نيز ارزش جاري بازار ۳/۸ درصد كاهش يافت اما ارزش شركت هاي فعال در تالار فرعي طي اين مدت يك دهم درصد رشد نشان داد. به اين ترتيب در پايان مرداد ماه امسال ارزش جاري شركت هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار معادل ۴۰ ميليارد دلار برآورد مي شود. پيش از اين ارزش جاري بورس تهران حتي تا ۴۵ ميليارد دلار نيز افزايش يافته بود.

ليزينگ بار ديگر در صدر جدول تقاضا ايستاد
گروه بورس: رقابت خريداران سهام ايران ارقام، بانك پارسيان و ليزينگ صنعت و معدن روز گذشته اين سه شركت را به صدر جدول تقاضا در بورس تهران كشيدند.
به گزارش خبرنگار ما ديروز يك هزار و ۱۳۰ فعال بازار براي خريد ۱۱ ميليون و ۱۲۳ هزار و ۵۲۱ برگه سهم ايران ارقام در مجموع به ارزش ۵/۲۵ ميليارد ريال به شركت هاي كارگزاري مراجعه كردند.
۷۵۹ نفر نيز ديروز تصميم گرفتند براي خريد ۷ ميليون و ۶۸ هزار و ۸۲۵ سهم بانك پارسيان به ارزش كل ۱۸ ميليارد ريال برگه دستور خريد پر كنند.
بنابر اين گزارش در اين روز حجم تقاضا براي خريد سهام ليزينگ صنعت معدن به دو ميليون و ۴۰۵ هزار و ۱۰۷ برگه سهم به ارزش ۶/۸ ميليارد ريال رسيد. رشد ۵ درصدي قيمت هر سهم اين شركت در جريان دادوستدهاي ديروز از تعداد خريداران سهام آن نكاست.
طي معاملات روز گذشته بورس تهران كارگزاران بازارگردان سعي كردند به روان شدن بازار كمك كنند. بازارگردانان در اين روز سهام سرمايه گذاري غدير، سرمايه گذاري بانك ملي، صدرا،  سرمايه گذاري مسكن و سيمان فارس و خوزستان را بازارگرداني كردند.
اين گزارش حاكي است: تركيب جدول عرضه روز گذشته در بورس تهران دستخوش تغييرات جديدي نشد به طوري كه سرمايه گذاري غدير همچنان در صدر جدول و سيمان تهران، سيمان شمال، سيمان كرمان، حمل و نقل توكا و سه  شركت نيروترانس، سيمان كارون و سيمان صوفيان به ترتيب در رديف هاي بعدي به چشم مي خوردند.

رشد ۲۱ درصدي دادوستدها در بورس فلزات
000159.jpg
گروه بورس: در مردادماه امسال در مجموع ۵۳۸ هزار و ۸۶۰ تن انواع فولاد، آلومينيوم، مس و روي به ارزش ۲۴۰۶ ميليارد و ۱۱۵ ميليون و ۸۴۰ هزار ريال در بورس فلزات تهران داد و ستد شد.
به گزارش اطلاع رساني و بورس فلزات تهران، آمار معاملات انجام شده در بورس فلزات تهران درمردادماه سال جاري نسبت به مردادماه سال قبل از لحاظ وزن ۲۱ درصد و از نظر ارزش نيز ۱۱ درصد افزايش نشان مي دهد.
اين گزارش حاكي است: در مرداد ماه جمعاً ۵۲۱ هزار و ۴۸۰ تن انواع محصولات فولادي به ارزش ۱۹۶۲ ميليارد و ۹۸۹ ميليون ۴۴۰ هزار ريال معامله شد كه از لحاظ وزن و ارزش به ترتيب ۷۸/۹۶ و ۵۹/۸۱ درصد از كل بازار را در اين ماه به خود اختصاص داده و در جايگاه اول قرار داشته و نسبت به مردادماه سال گذشته از لحاظ وزن و ارزش به ترتيب ۲۲ و ۱۰ درصد رشد داشته است.
در گروه محصولات آلومينيومي نيز جمعا ۹ هزار و ۴۸۰ تن انواع آلومينيوم به ارزش ۱۶۷ ميليارد و ۵۰ ميليون ريال داد و ستد شد كه از لحاظ وزن و ارزش به ترتيب ۷۶/۱ و ۹۵/۶ درصد از كل بازار را دربرگرفته و در جايگاه دوم اين بازار قرار گرفته است. همچنين ميزان معاملات آلومينيوم در اين ماه نسبت به مردادماه سال قبل از لحاظ وزن ۲۶ درصد و از لحاظ ارزش ۴۱ درصد افزايش داشته است.
براساس اين گزارش، پس از فولاد و آلومينيوم، محصولات مسي قرار داشته كه جمعا با معامله ۷ هزار و ۸۲۰ تن به ارزش ۲۷۵ ميليارد و ۱۶ ميليون و ۸۰۰ هزار ريال، از نظر وزن و ارزش به ترتيب ۴۵ /۱ و ۴۲/۱۱ درصد از كل معاملات را به خود اختصاص داده است.
در گروه روي نيز جمعا ۸۰ تن شمش روي به ارزش ۱ ميليارد و ۵۹ ميليون و ۶۰۰ هزار ريال داد و ستد شد كه از لحاظ اين ماده از لحا ظ وزن و ارزش به ترتيب با ۹۰ و ۸۷ درصد كاهش نسبت به ماه مشابه در سال قبل روبرو شده است.
براساس اين گزارش، از كل معاملات در مردادماه ۴۲۸ هزار و ۲۴۰ تن به ارزش ۱۶۱۶ ميليارد و ۳۸۲ ميليون و ۷۸۰ هزار ريال به صورت سلف و ۱۱۰ هزار و ۶۲۰ تن به ارزش ۷۸۹ ميليارد و ۷۳۳ ميليون و ۶۰ هزار ريال به صورت نقدي انجام گرفته است.

واگذاري ۵۰۰ ميليارد تومان سهام معادن به بخش خصوصي
مهر: ميزان خصوصي سازي در سازمان توسعه و نوسازي معادن در سال ۸۴ معادل ۵۰۰ ميليون تومان پيش بيني شده است.
ايرج اكبريه گفت: سازمان توسعه در سال ۸۱ و ۸۳ رتبه نخست را ازلحاظ خصوصي سازي در وزارت صنايع و معادن به خود اختصاص داد، به طوري كه در سال ۸۳ مبلغ چهار هزار و ۴۹۲ ميليارد ريال سهام درگروه هاي سيمان، معدن و فولاد واگذار شد كه ۵۰ درصد بيشتر از مبلغ پيش بيني شده در بودجه بود.
وي تصريح كرد: همچنين ارزش سهام واگذار شده در سال ۸۳ نسبت به سال ۸۲ معادل ۳۳ درصد رشد داشته است و امسال پيش بيني مي شود واگذاري سازمان توسعه به پنج هزار و ۹۵ ميليارد ريال برسد. در سال ۸۳ ، پنج معدن زغال سنگ، پتاس و كروميت به مبلغ ۱۴۹ ميليارد ريال از سوي سازمان توسعه و نوسازي معادن واگذارشد.
وي ، خصوصي سازي از طريق سازمان خصوصي سازي بر اساس برنامه زمانبندي مصوب هيات وزيران، اعطاي تسهيلات به بخش خصوصي، استقرار سيستم مديريت كيفيت و سيستم هاي اطلاعات و مديريت در سطح ستاد سازمان ، بررسي فرصت هاي جديد سرمايه گذاري و حمايت از اجراي طرح ها، تامين انرژِي مورد نياز تحت پوشش سازمان و پيگيري بهينه سازي انرژي ، جذب سرمايه هاي خارجي ، افزايش بهره وري انساني و ايجاد ساختار و ساماندهي تحقيقات در سازمان و شركت هاي تابعه را از جمله برنامه هاي اجرا شده توسط سازمان توسعه و نوسازي معادن در سال گذشته برشمرد.

تشكيل كانون سهام داران خوزستان
ايسنا:  جلسه اي براي چگونگي تشكيل كانون سهام داران حقيقي با حضور تعدادي از سهام داران و كارگزاري ها در تالار بورس خوزستان تشكيل شد.
دكتر ولي خدادادي مدير تالار خوزستان توضيح داد:در اين جلسه كه با هدف گسترش فرهنگ سهام داري با حضور كارگزاران بانك صنعت و معدن، بانك كشاورزي و امين سهم برگزار شد، مقرر شد كه بورس خوزستان به عنوان حامي اين كانون تا حد امكان در جهت تاسيس آن حمايت هاي لازم را انجام دهد.
وي افزود: در اين جلسه مطرح شد كه اين كانون با مديريت مستقل زيرمجموعه اي از كانون سهام داران تهران باشد و سازمان بورس هم به صورت ناظر در جلسات اين كانون حضور يابد.
خدادادي تأكيد كرد: با هماهنگي حاضران در اين جلسه ابراهيم نوايي، امير كلانتر هرمزي و آمنه بني هاشم به عنوان اعضاء هيات موسس معرفي شدند.

رونق به بورس بازمي گردد
فارس: رئيس پژوهشكده دانشكده اقتصاد دانشگاه تربيت مدرس گفت: افت شاخصهاي بورس با توجه به انتخابات طبيعي است، طي ماههاي آينده مطمئنا شرايط بهتر خواهد شد.
مرتضي عزتي اظهار داشت: يكي از مسايل بسيار مهمي كه در بورس تعيين كننده است، شرايط اقتصادي و سياسي جامعه است، اگر ثبات لازم در اين بخشها وجود نداشته باشد، سرمايه گذاران و سهام داران انگيزه حضور در بورس را نخواهند داشت.
وي با بيان اينكه انتخابات رياست جمهوري و تعيين مسئولان اجرايي كشور يكي از مهمترين دلايلي است كه بورس را تحت تاثير قرار داده و باعث شده تا رونق از آن گرفته شود، اظهار داشت: در تمام دنيا اين روند وجود دارد. با برگزاري انتخابات رياست جمهوري و تغيير دولتها بورس تمام كشورها شرايط ركودي را طي مي كنند. مطمئناً طي روزهاي آينده و با مشخص شدن دولت جديد وضعيت فعلي بورس بهبود خواهد يافت و رونق به بورس باز خواهد گشت.

اجراي طرح واگذاري سهام، بورس را رونق مي بخشد
فارس: مدير عامل شركت كارگزاري آريا بورس گفت: واگذاري دارايي هاي شركتهاي دولتي به مردم كه به رقم ۶۰۰ ميليارد دلار مي رسد، علاوه بر رونق بورس، اشتغال و رفاه ايجاد مي كند.
بهزاد روحي افزود: عظمت دارايي هاي شركتهاي دولتي ايران با ارزش ۶۰۰ ميليارد دلار در مقايسه با درآمد حاصل از فروش نفت خام كه به حدود ۲۰ ميليارد در شرايط عادي مي رسد، مشخص مي شود.
وي ادامه داد: واگذاري سهام شركتهاي دولتي به مردم، باعث تكميل ظرفيت اشتغال، كاهش هزينه هاي زايد و درآمد زايي براي مردم به نرخ حدود ۴۰ درصد مي شود. ضمن اين كه از اين طريق با احتساب ۲۵ درصد ماليات دولت، سالانه ۶۰ ميليارد دلار درآمد نصيب دولت خواهد شد.
وي ادامه داد: رونق بورس باعث ثروت زايي، سرمايه گذاري مجدد و آن هم باعث ايجاد اشتغال، امنيت رواني مردم، رفاه و درآمدزايي و نشاط جامعه مي شود.
روحي به طرح واگذاري ۱۰ ميليون تومان سهام به هر خانوار ايراني كه از سوي دبيركل بورس اوراق بهادار به رئيس جمهوري ارائه شد، اشاره كرد و گفت: در صورت اجراي اين طرح، علاوه بر رونق بورس تقويت توليد ثروت در جامعه، تأمين حداقل درآمدي براي خانوارها ايجاد خواهد شد. اگر دست كم بازدهي سهام واگذاري شركتهاي دولتي به مردم ۴۰ درصد باشد، هر خانوار سالي ۴ ميليون تومان يا ماهانه ۳۰۰ هزار تومان درآمد خواهد داشت. طرح واگذاري سهام به مردم تضمين كننده آرامش فكري، درآمد و سلامت براي خانوارهاست و باعث تشويق جوانان به تشكيل خانواده خواهد شد.

موضوع «جرم» در بازار سرمايه تعريف مي شود
فارس: معاون حقوقي بورس گفت: بيشترين شكايتهاي رسيده به بورس مربوط به استفاده از اطلاعات نهاني، عدم افشاي اطلاعات و دستكاري در بازار است.
حسين فهيمي اظهار داشت: بورس در برخورد با متخلفان با محدوديت هاي بسياري مواجه است كه نهايتا به بستن نماد شركت متخلف و محدود كردن كارگزار منتهي مي شود. به دليل وجود خلأ قانوني، در حال حاضر پاسخ هاي بورس به شاكيان چندان قانع كننده نيست.

افتتاح تالار قزوين با حضور وزير جديد اقتصاد
گروه بورس: افتتاح تالار قزوين بورس اوراق بهادار به هفته آينده موكول شد. پيش از اين اعلام شده بود كه اين تالار از چهارشنبه دوم شهريور آغاز به كار مي كند. ولي با توجه به تمايل برخي نمايندگان مجلس و مقامات براي حضور در مراسم ياد شده، افتتاح تالار قزوين به هفته بعد موكول شد.
با آغاز كار اين تالار، هجدهمين استان كشور نيز داراي تالار بورس خواهد شد. تالار قزوين بورس اوراق بهادار در مجتمع هلال احمر قزوين واقع در بلوار بهشتي روبروي پارك دهخدا واقع است و در اين تالار ۲۴ ايستگاه كاري پيش بيني شده است.
پيش از اين تالارهاي بورس در استان هاي خراسان، آذربايجان شرقي، غربي و اردبيل، اصفهان، فارس، خوزستان، كرمان، يزد، رشت، ساري، كرج، زنجان، زاهدان، كيش، همدان و قم كار خود را آغاز كرده اند.
گفته مي شود جديد ترين تالار استاني بورس اوراق بهادار با حضور وزير جديد اقتصاد و حسين عبده تبريزي دبير كل بورس افتتاح خواهد شد.

تلاش براي ايجاد شاخص اسلامي در بورس سنگاپور
گروه بورس: مؤسسه هاي مالي بانك اينترپناردز نتورك و كاريم بيزنس، از تدوين اولين شاخص اوراق مالي اسلامي در بورس سنگاپور خبر دادند كه قرار است از ماه نوامبر به كار گرفته شود.
به گزارش شبكه تلويزيوني الجزيره، هدف از تدوين اين شاخص بوجود آوردن ابزاري براي پيگيري عملكرد شركتهايي است كه فعاليت هاي آنان مطابق با شريعت اسلامي است.

رونق چشمگير دادوستد سهام
در تالارهاي كرج، كيش و شيراز
ايرنا: مدير تالار شيراز گفت: فصل تحول در بازار سرمايه  و توسعه مبادلات در بورس آغاز شده و اين بازار در انتظار رسيدن به روزهاي درخشان و نقاط اميد است.
محمد نبي وفا افزود: سرآغاز اين تحول در روزهاي اخير با افزايش چشمگير مبادلات در تالار بورس كرج، كيش و اخيرا شيراز نمايان شده است. طي روزهاي اخير در بورس شيراز توسط كارگزاري بانك صادرات در بورس ۲۵۰ ميليون سهم از شركت سرمايه گذاري غدير معامله شد كه نقطه عطفي در مبادلات بورس شيراز است. در اين روز در مجموع ۲۵۱ميليون و۱۵هزار سهم به ارزش يك هزار و۵۰ ميليارد ريال در بورس اوراق بهادار شيراز داد و ستد شد.

ادامه رشد شاخص ها
000156.jpg
گروه بورس: شاخص كل قيمت سهام در بورس تهران كه از آغاز هفته جاري روندي صعودي در پيش گرفته بود، در آخرين روز كاري نيز به روند افزايش خود ادامه داد.
به گزارش خبرنگار ما رسيدن شاخص كل به روي عدد ۱۰ هزار و ۷۷۳ واحد در پايان معاملات روز گذشته نشان از رشد ۲واحدي اين شاخص داشت.
در اين روز كاري به رغم افت ۴‎/۵ واحدي شاخص عملكرد تالار اصلي، شاخص عملكرد تالار فرعي رشد ۳۰ واحدي داشت و به رقم ۱۰ هزار و ۷۷۳ واحد نزديك شد.
بنابراين گزارش عملكرد شركت هاي صنعتي در آخرين روز معاملات هفته جاري موجب شد شاخص صنعت يك واحد افزايش يابد و به رقم ۸ هزار و ۲۷۴ واحد برسد.
در اين روز عملكرد خوب شركت هاي سرمايه گذاري حاضر در بورس موجبات رشد ۱۱ واحدي شاخص مالي را فراهم ساخت و اين شاخص را به رقم ۲۸ هزار و ۴۴۶ واحد رساند.
براساس اين گزارش ديروز شاخص سهام نفت و سوخت هفته اي ۱۱۵ واحد افت كرد و شاخص سهام فلزات اساسي نيز ۸‎/۵ واحد منفي خورد اما شاخص گروه وسايل نقليه از رشد ۱۰ واحدي برخوردار بود و در رقم ۴ هزار و ۸۹۶ واحد ثابت شد.

گروه بهمن همزمان با افزايش سرمايه
پيش بيني سود جديد را اعلام كرد
گروه بورس: گروه بهمن پيش بيني سود هر سهم خود را از يك هزار و ۹۷ ريال به ۶۱۰ ريال تغيير داد.
به گزارش خبرنگار ما، شركت دلايل تعديل ياد شده را پيش بيني فروش بخشي از سرمايه گذاري ها به منظور بهينه سازي تركيب سبد سهام، كاهش سود سرمايه گذاري در شركت هاي گروه خودرو و قطعات به دليل كاهش سود تقسيمي شركت سايپا و افزايش سرمايه اعلام كرده است.
بنابراين گزارش گروه بهمن به تازگي از يك هزار و ۶۰۰ميليارد ريال به ۳ هزار و ۲۰۰ ميليارد ريال افزايش يافته است. اين گزارش حاكي است گروه بهمن در بهار امسال ۶/۵۶۲ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش، ۴/۴۶۸ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته، ۶۷ ميليارد ريال سود عملياتي و ۲۴۲ ميليارد ريال سود خالص داشته و به ازاي هر سهم خود ۷۶ ريال سود كنار گذاشته در اين مدت شركت ۱۲ درصد بودجه را محقق ساخته است.
گروه بهمن امسال قصد دارد ۸۰ درصد سود خود را بين سهامدارانش تقسيم كند.

سرمايه گذاري سپه پيش بيني سود سال ۸۵ را اعلام كرد
گروه بورس: شركت سرمايه گذاري سپه درآمد خالص هر سهم خود را براي سال مالي منتهي به پايان شهريور ماه ۸۵ مبلغ ۳۵۰ ريال اعلام كرد.
به گزارش خبرنگار ما پيش بيني هاي سرمايه گذاري سپه نشان مي دهد تا پايان سال مالي ۸۵ سود حاصل از سرمايه گذاري  ها و فروش سرمايه گذاري هاي اين شركت به ترتيب به ۲۲۰ ميليارد ريال و ۴/۲۵۴ ميليارد ريال مي رسد.
در اين سال شركت ۴۶۱ ميليارد ريال سود عملياتي و ۴۵۵ ميليارد ريال سود خالص كسب مي كند.
براساس اين گزارش، پيش بيني عملكرد سرمايه گذاري سپه در سال مالي ۸۵ نسبت به سال مالي ۸۴ به ترتيب به لحاظ سود حاصل از سرمايه گذاري ها ۱۷ درصد افزايش، سود حاصل از فروش سرمايه گذاري ها ۱۲ درصد كاهش و سود عملياتي يك درصد كاهش داشته و سود خالص نيز بدون تغيير بوده است.
اين شركت دلايل تغييرات ياد شده را كاهش سود حاصل از فروش سرمايه گذاري ها، افزايش سود حاصل از سرمايه گذاري ها به دليل افزايش ميزان سرمايه گذاري  ها، افزايش هزينه هاي عملياتي، كاهش هزينه هاي مالي و كاهش خالص درآمدهاي متفرقه به دليل كاهش سود سپرده هاي بانكي اعلام كرده است.

تغيير پيش بيني سود پاكسان به دليل تغيير سال مالي
گروه بورس: شركت پاكسان به دليل تغيير سال مالي پيش بيني سود امسال خود را از ۵۰۱ ريال به ۴۰۱ ريال كاهش داد.
به گزارش خبرنگار ما سال مالي اين شركت به تازگي از پايان اسفند ماه هر سال به دهم دي ماه هر سال تغيير يافته است.براساس گزارش عملكرد پاكسان در دوره مالي منتهي به ۱۰ دي ماه ،۸۴ در بهار امسال درآمد حاصل از فروش و بهاي تمام شده كالاي فروش رفته اين شركت به ترتيب ۱۶۰ ميليارد ريال و ۱۳۲ ميليارد ريال بوده است.
در اين مدت شركت ۲۱ ميليارد ريال سود عملياتي و ۱۷ ميليارد ريال سود خالص كسب كرده و به ازاي هر سهم ۱۲۳ ريال سود خالص كنار گذاشته كه براين اساس ۳۱ درصد بودجه پوشانده مي شود.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۰.۸۱-
۱۶-
۱,۹۶۸
آبگينه
۰.۵۲
۷
۱,۳۶۶
آزمايش
۰.۰۳
۲
۷,۰۲۶
آلومتك
۰.۲۷
۳۸
۱۴,۱۶۶
آلومراد
۰.۱
۱
۱,۰۰۳
ارج
۰.۹۶-
۱۳۷-
۱۴,۰۷۵
افست
۰.۲
۹
۴,۴۸۱
الكتريك خودرو شرق
۰.۴۸-
۸-
۱,۶۷۳
ايران تاير
۰.۰۱-
۱-
۷,۷۴۵
ايران ترانسفو
۰.۱۷
۶
۳,۴۸۴
ايران خودرو
۰.۹۵
۳۵
۳,۷۲۰
ايران خودروديزل
۱.۰۳-
۴۴-
۴,۲۳۸
ايرانيت
۰.۱۹
۶
۳,۱۰۱
بانك اقتصادنوين
۰.۴۱
۱۰
۲,۴۳۸
بانك پارسيان
۲.۵۷-
۸۹-
۳,۳۷۱
بانك كارآفرين
۲۶.۲۹-
۵۳۵-
۱,۵۰۰
بيسكويت گرجي
۱.۱-
۱۵-
۱,۳۵۲
پارس خودرو
۰.۱۲-
۸-
۶,۵۲۱
پارس دارو
۰.۰۲-
۲-
۱۱,۱۹۹
پتروشيمي اراك
۱.۹۵-
۲۹۷-
۱۴,۹۰۴
پتروشيمي اصفهان
۰.۱۵-
۱۹-
۱۲,۲۶۲
پتروشيمي خارك
۲.۰۵
۲۵۵
۱۲,۷۰۲
تامين ماسه ريخته گري
۰.۷۷-
۱۸-
۲,۳۲۱
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۱.۳۸-
۶۶-
۴,۷۰۷
توسعه معادن روي ايران
۲.۰۷-
۳۸-
۱,۷۹۵
توليد تجهيزات سنگين هپكو
۱.۲۴-
۱۶۹-
۱۳,۴۹۰
توليد سموم علف كش
۲.۲۳-
۶۶-
۲,۸۹۴
توليدفروموليبدن كرمان
۰.۵۴-
۶-
۱,۱۱۲
توليدمحورخودرو
۰.۵۳-
۴۷-
۸,۸۰۶
حمل و نقل توكا
۰.۷۲-
۷۵-
۱۰,۳۲۱
خدمات انفورماتيك
۰.۹۲
۱۳۲
۱۴,۴۵۹
خدمات دريايي تايدواتر خاورميان
۰
۰
۷,۱۱۲
خوراك دام پارس
۰.۳۱
۷
۲,۲۴۵
داده پردازي ايران
۰.۰۳
۲
۶,۶۲۲
داروسازي اسوه
۰.۱۱-
۹-
۸,۴۶۸
داروسازي جابرابن حيان
۰.۴۳-
۳۵-
۸,۰۵۰
داروسازي زهراوي
۰.۳۳
۱۱
۳,۳۴۴
داروسازي سبحان
۰.۰۱-
۱-
۸,۸۱۰
داروسازي فارابي
۰.۰۹
۳
۳,۴۷۸
داروسازي كوثر
۰
۰
۱۴,۷۹۲
دارويي رازك
۰.۳۸-
۲۲-
۵,۷۰۱
داملران
۰.۷۲-
۳۵-
۴,۸۲۸
رايان سايپا
۰.۰۸-
۱-
۱,۳۱۳
رينگ سازي مشهد
۰.۱۲
۱۰
۸,۶۰۴
زامياد
۰.۱۴-
۴-
۲,۷۹۹
ساختمان اصفهان
۰.۳۶
۵
۱,۳۹۶
ساسان
۰.۱
۳
۳,۰۹۴
سامان گستراصفهان
۰.۲
۷
۳,۵۷۷
سايپا
۲-
۹۳-
۴,۵۴۶
سراميك هاي صنعتي اردكان
۰.۲
۳
۱,۵۰۰
سرما آفرين
۰.۱۸-
۴-
۲,۲۵۵
سرمايه گذاري البرز(هلدينگ )
۰.۳۷
۱۲
۳,۲۱۷
سرمايه گذاري بانك ملي ايران (هلدينگ )
۱.۶-
۳۵-
۲,۱۵۴
سرمايه گذاري توسعه آذربايجان
۱.۰۵-
۸۱-
۷,۶۵۴
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۰
۰
۱,۰۱۸
سرمايه گذاري توسعه ملي
۰.۴۴-
۳۱-
۷,۰۹۰
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۰.۵۱
۲۱
۴,۱۵۶
سرمايه گذاري رنا (هلدينگ )
۰.۰۳
۱
۳,۳۵۹
سرمايه گذاري ساختمان ايران (هلدينگ )
۰.۱۲-
۲-
۱,۶۹۵
سرمايه گذاري سپه
۰.۱۵-
۴-
۲,۶۶۹
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي
۲.۶۵-
۴۸-
۱,۷۶۳
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۱-
۲۷-
۲,۶۶۱
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۰.۰۴-
۱-
۲,۵۰۳
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۰
۰
۴,۱۸۹
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۰.۲۲
۸
۳,۵۹۶
سرمايه گذاري مسكن
۱.۱۷-
۱۴-
۱,۱۸۴
سرمايه گذاري ملت
۰.۴-
۶-
۱,۴۹۹
سرمايه گذاري ملي ايران
۴.۷۲
۹۶
۲,۱۳۱
سرمايه گذاري نيرو
۲.۴۸
۲۸۱
۱۱,۶۰۴
سنگ آهن گل گهر
۰-
۱-
۲۸,۱۰۰
سيمان اردبيل وآهك آذرشهر
۰-
۱-
۵۱,۶۴۹
سيمان اروميه
۰.۳۹-
۴۸-
۱۲,۱۱۶
سيمان تهران
۰.۰۱-
۱-
۱۰,۹۳۰
سيمان سپاهان
۰.۰۵-
۱۴-
۲۵,۴۵۳
سيمان شاهرود
۰
۰
۵,۹۳۹
سيمان فارس و خوزستان
۰.۰۱-
۱-
۶,۷۷۳
سيمان هگمتان
۰.۱-
۷-
۶,۹۸۶
سينا دارو
۲.۲۶-
۴۲-
۱,۸۱۴
شكر
۳.۰۹
۳۰۰
۱۰,۰۰۰
شهد
۰.۲۸
۱۷
۶,۰۲۰
شير پاستوريزه پگاه خراسان
۰.۱۲-
۱۰-
۸,۰۱۴
شيرپاستوريزه پگاه آذربايجان غربي
۰.۰۲-
۲-
۸,۰۷۲
شيرپاستوريزه پگاه اصفهان
۰.۰۷
۳
۴,۳۰۹
شيشه همدان
۰.۱۹-
۷-
۳,۶۱۰
شيمي داروئي داروپخش
۰
۰
۲,۵۳۷
شيميايي سينا
۱.۸۹-
۲۰-
۱,۰۳۶
صنايع آذرآب
۱.۷۵
۲۲
۱,۲۷۹
صنايع بسته بندي مشهد
۰.۰۶-
۵-
۸,۴۶۵
صنايع جوشكاب يزد
۰
۰
۹,۰۲۰
صنايع ريخته گري ايران
۰
۰
۳,۰۰۰
صنايع شيميايي فارس
۱.۳۵
۷۴
۵,۵۷۱
صنايع لاستيكي سهند
۰.۲۴
۳
۱,۲۶۵
صنايع مخابراتي راه  دور ايران
۰.۰۳-
۱-
۳,۰۶۷
صنايع مس شهيد باهنر
۰
۰
۵,۵۰۰
صنعتي دريايي ايران
۱.۱۷
۱۲
۱,۰۴۰
فارسيت اهواز
۳.۷۴
۳۲۳
۸,۹۵۳
فرآورد ه هاي غذايي و قند پيرانشهر
۰
۰
۲,۷۱۸
فرآورده هاي نسوز پارس
۰.۱۴-
۱۶-
۱۱,۴۴۵
فرآوري موادمعدني ايران
۴.۹۸
۷۹
۱,۶۶۶
فراورده هاي غذايي و قند تربت جام
۰.۲۲-
۳-
۱,۳۵۴
فنرسازي خاور
۰.۱۵-
۲-
۱,۲۹۲
فنرسازي زر
۰
۰
۲,۳۶۴
فولاد كاويان
۰.۰۹-
۷-
۷,۸۲۳
قند اصفهان
۰.۲۹-
۵-
۱,۷۰۴
قند پارس
۰
۰
۱,۴۰۰
قند شيرين خراسان
۱.۷۴-
۳۳-
۱,۸۵۹
قند نيشابور
۰.۲۳-
۵-
۲,۱۷۲
كابل سازي ايران
۰.۰۷
۵
۷,۵۰۴
كابل هاي مخابراتي شهيد قندي
۱.۳-
۶۲-
۴,۷۲۲
كارتن ايران
۰.۰۳-
۱-
۳,۴۲۹
كارخانجات توليدي شيشه دارويي رازي
۰.۵۵-
۱۸-
۳,۲۵۴
كارخانجات صنعتي پيام
۰.۰۶-
۱-
۱,۷۹۸
كارخانجات قند قزوين
۰.۵۱
۳۹
۷,۷۴۹
كارخانجات مخابراتي ايران
۰.۷۶-
۱۲۷-
۱۶,۵۳۲
كالسيمين
۱.۲-
۴۴-
۳,۶۱۹
كمباين سازي ايران
۰.۲۷
۱۶
۶,۰۵۰
گازلوله
۳۷.۳۵-
۱۷۸۷-
۲,۹۹۷
گروه صنعتي سپاهان
۰.۳-
۱۹-
۶,۳۴۳
گروه صنعتي سديد(هلدينگ )
۴.۸۸
۱۸۳
۳,۹۳۱
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۴.۳۷-
۵۱۹-
۱۱,۳۶۹
گسترش صنايع و خدمات كشاورزي
۰.۲۵
۵
۱,۹۸۰
گلتاش
۰.۱۴-
۶-
۴,۳۵۶
لابراتوار داروسازي دكتر عبيدي
۰
۰
۵,۸۳۵
لبنيات پاك
۰.۰۲
۳
۱۸,۶۱۹
لوله و تجهيزات سديد
۲.۷۵-
۷۴-
۲,۶۱۷
لوله و ماشين سازي ايران
۰.۴۴-
۱۱-
۲,۵۰۰
ليزينگ ايران
۵
۱۷۰
۳,۵۷۳
ليزينگ صنعت و معدن
۱.۷۷-
۱۶-
۸۹۰
ماشين سازي اراك
۰.۰۲
۱
۵,۰۰۹
مجتمع صنعتي آرتاويل تاير
۱.۰۹-
۴۵-
۴,۰۹۳
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۰.۰۹
۲
۲,۳۰۸
محورسازان ايران خودرو
۰.۲۶
۲۱
۷,۹۶۴
معدني و صنعتي چادرملو
۱.۳۸-
۷۸-
۵,۵۶۸
ملي سرب و روي ايران
۰.۱۵-
۵-
۳,۲۴۸
مهرام
۰.۶۲-
۱۷-
۲,۷۳۲
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۰.۰۵
۱
۱,۹۵۳
موتوژن
۰.۴۸-
۱۲۲-
۲۵,۰۹۴
نفت بهران
۰.۱۲-
۲۵-
۲۰,۹۴۱
نفت پارس
۱.۱۶
۶۵
۵,۶۶۹
نورد آلومينيوم
۱.۸۱
۱۳
۷۳۲
نورد و لوله اهواز
۰.۴۲
۲۲
۵,۲۰۸
نوسازي وساختمان تهران
۰.۰۶-
۱-
۱,۷۴۱
نيرو محركه
۲.۳۱-
۹۴-
۳,۹۶۷
نيروترانس

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |  
|  ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |